Şimdi Ara

EURO VI Normu ve VOLVO'nun Çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.061
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Emisyona göre vergi konuları çokça açılıyor malumunuz. Ben de buna farklı açıdan bakayım dedim, çünkü çok çeşitli bilgi kirliliği var ortamda. Dizellerin çevreyi çok kirleten araçlar olduğu söyleniyor, ek vergi tartışılıyor. Ben de bunun yanlış olduğunu ispatlamak için böyle bir konu açtım.Zira yeni yürürlülüğe girecek EURO 6 normuyla , dizel araçlar benzinli araçların yarısı kadar CO2 salınımı yaparken,kanserojen denilen zararlı partikülleri ise aynı oranda 0.005 ve benzinde Hidrokarbon ve Azotlu bileşik oranı toplam 0.16 iken bu dizelde 0.17 yani ikisi de çok düşük değerler ve birbirine çok yakınlar.
    Malum 2014 'te EURO 6 normları devreye girecek. Euro Normları nedir? Basit olarak AB'nin regülasyonları çerçevesinde her üreticinin uyması gereken emisyon kuralları diyebiliriz. Yani üreticiler, belli sınır emisyon değerlerini aşan araçları AB ülkelerinde satışa sunamaz.

    Türkiye'de EURO normlarını AB uyumluluğu çerçevesinde kabul ediyor. Şu anda ülkemizde satılan araçlar EURO 5 uyumlu. Emisyonları izleyebilirsiniz.

    https://store.donanimhaber.com/35/63/14/356314b1a8519f240298dfaff551458d.jpg

    https://store.donanimhaber.com/7d/ca/1a/7dca1acef8864fe8cb6d2884284c5355.jpg

    Volvo'nun çözümü ve koydukları flash animasyonu çok faydalı, konuya meraklıların hoşuna gideceğini düşünüyorum.
    Volvo'nun EURO 6 Çözümü


    Yani genel olarak baktığımızda, dizel araçların daha çevreci olduğunu söyleyebiliriz, çünkü en büyük sorun olan küresel ısınmaya sebep olan CO2 salınımı yarı yarıya.
     EURO VI Normu ve VOLVO'nun Çözümü EURO VI Normu ve VOLVO'nun Çözümü
    Kaynak:http://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla-teknoloji/lambda-sensoerleri/egzoz-gazi-ile-ilgili-temel-bilgiler/euro-normlari/

    "Dizel çevreye zararlıdır" sözü eskiden geçerliydi. Avrupa Birliği'nin 2020'de en az yüzde 10 bio yakıt kuralı da devreye girince, en çevreci yakıt olacak kuşkusuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 29 Ekim 2013; 12:15:26 >







  • Yazıda dizellerin karbondioksit salınımı benzinlililerin yarısı demişsin ama verdiğin tabloda karbondioksit değil karbonmonoksit değerşleri mevcut... (benzinlinin yarısı olan değer bir tek o)

    İkinci olarak euro6 normu daha yürürlükte değil, dolayısı ile piyasadaki araçların euro6 olması zorunluluğu yok ve an itibariyle zorunlu olan euro 5 normuna göre dizel araçların kanserojen madde salınımı yani NOX salınımı benzinlilerin 3 katı.

    Yani mevcut durumda dizeller çevreye ve sağlığa benzinlilerden çok daha zararlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Yazıda dizellerin karbondioksit salınımı benzinlililerin yarısı demişsin ama verdiğin tabloda karbondioksit değil karbonmonoksit değerşleri mevcut... (benzinlinin yarısı olan değer bir tek o)

    İkinci olarak euro6 normu daha yürürlükte değil, dolayısı ile piyasadaki araçların euro6 olması zorunluluğu yok ve an itibariyle zorunlu olan euro 5 normuna göre dizel araçların kanserojen madde salınımı yani NOX salınımı benzinlilerin 3 katı.

    Yani mevcut durumda dizeller çevreye ve sağlığa benzinlilerden çok daha zararlı

    Zaten yürürlüğe girecek için konuşuyor arkadaş. Bizim devlet başkanlarımız gibi değil onlar girecek dediyse girer sıkıntı yok yani 2014 yılında alınacak dizel araçlar çok daha az çevreye zararlı olacak.




  • Benzinliler boşuna direnmesin,dizel araçlardan çok da farklı olmayacak vergileri.Mazot sektörün baş yakıtlarından,üzmezler mazotçuları.
  • Yıllar önce araçlarına ozon yiyen bir motor sistemi yerleştirmiş bir firma.
    Dev bir teknoloji üssü,volvoyu takdir etmek gerekir.
  • CO2 yi doğa tolere edebiir ağaçlar ile ama NOx daha büyük tehlike. O yüzden dizelin daha temiz olduğunu söyleyemeyiz. Ayrıca CO oranının çok düşük olmasının nedeni dizel motorların çok fakir karışımda çalışarak tam yanmanın gerçekleşmesidir.
  • Bir de şu konu var, Bu verilen normlar hep 0 km araçlar için geçerli hepimiz biliyoruz ki 100-200 bin km sonra dizellerin ne durumda olduğunu, köfteci arabası gibi gidiyor çoğu ancak benzinlilerde ise 300-400 bin de bile ilk günkü sağlıkta egzoz emisyonu olabiliyor.
  • Euro emisyon normları benzinli için ayrı dizel için ayrı değerlerdir.
    Vergiler de bu şekilde alınır diye tahmin ediyorum.
    ayrıca Euro 6 normlarının üreticilere çok ağır yük olacağını da belirtmek isterim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Yazıda dizellerin karbondioksit salınımı benzinlililerin yarısı demişsin ama verdiğin tabloda karbondioksit değil karbonmonoksit değerşleri mevcut... (benzinlinin yarısı olan değer bir tek o)

    İkinci olarak euro6 normu daha yürürlükte değil, dolayısı ile piyasadaki araçların euro6 olması zorunluluğu yok ve an itibariyle zorunlu olan euro 5 normuna göre dizel araçların kanserojen madde salınımı yani NOX salınımı benzinlilerin 3 katı.

    Yani mevcut durumda dizeller çevreye ve sağlığa benzinlilerden çok daha zararlı

    Dogru , karbon monoksit olacak ... Ama CO2 degerleri de dizellerin avantajina... CO da sagliga zararli zehirleyen bir baska bilesik ... Euro VI normlarinin yururluluge girmesine 2 ay kaldi , bizim vergiler de 2015 gibi yururluluge girecek, o yuzden Euro VI'yi baz aldik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hasanmerto kullanıcısına yanıt
    Dizel ile ilgili kanıtlanmya çalışılan şey nedir. Dizellerin çocuklarda kan kaserini tetiklediği ve normal bireylerde de Akciğer kanserine çanak tuttuğu bilimsel bir gerçekken dizeli masummuş gibi göstermek aklamaya çalışmak nedir? İster benzin olsun ister mazot hepsi insanı hayvanı doğayı katlediyor neyin kafası bu birinden birini aklamaya çalışmak. Dünya bir an önce Fosil yakıttan kurtulup elektrikli sistemlere geçmeli hepimizin ve çoluk çocuğumuzun geleceği için.
  • @ao ezbereye konusmanin faydasi ne? Ben diyorum ki maddenin en kucuk yapi tasi atom degildir artik ondan kicik parcaciklar var , sen ise hala eski bilgiye dayanarak ezberden konusuyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Bir de şu konu var, Bu verilen normlar hep 0 km araçlar için geçerli hepimiz biliyoruz ki 100-200 bin km sonra dizellerin ne durumda olduğunu, köfteci arabası gibi gidiyor çoğu ancak benzinlilerde ise 300-400 bin de bile ilk günkü sağlıkta egzoz emisyonu olabiliyor.

    Sen oyle san dostum :) periyodik bakimini geciren benzinli aracı egzoz muayenesinden zor geciriyoruz.
    Dizel enjektor, turbo, turbo basinc kacagi arizasi olmadikca duman falan atmaz. Kamyonlarla karistiriyorsunuz galiba. Hele 300 - 400 bindeki benzinli asla gecmez emisyon muayenesinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 29 Ekim 2013; 20:31:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    dediğiniz gibi bakımlı değil ise yakıt fark etmeden geçmeyebilir testten. Ancak yüksek km deki benzinli araç neden geçmeyecek onu anlamadım yollarda çoğu oldukça sağlıklı gözüküyor.

    Ayrıca bahsettiğim dizeller sadece kamyonlarda değil. Piyasada çok km yapmış olarak gördüğüm Fordlarda Linealarda Albea larda yüksek km dizellerin çoğu duman atıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.