Şimdi Ara

AMD Mantle Hakkında Her Şey (61. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.337
Cevap
19
Favori
64.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Dinsizin hakkından imansız gelir.

    Yıllarca OpenGL'i af buyrun piç ettiler içine ettiler tabutuna çivi çaktılar üstüne gökdelen diktiler.

    Şimdi, Siggraph 2014'de açıklandı, Khronos grubu yeni bir OpenGL girişimi başlatıyor. Tamamen açık bi şekilde bi girişim bu. Khronos'a üye olan 3-5 kurumun dürtüklemesiyle değil bu girişime katılan farklı sektörlerden farklı insanların çabaları ile yeni nesil OpenGL oluşturulacak. Androidcisinden Imagination(PowerVR')'a, Johan Andersson (BF4) gibi oyun yapımcılarından Unity gibi oyun motoru geliştiricilerine, Nvidia AMD gibi donanım firmalarına Samsung'a Valve'e kadar herkes katkıda bulunabilecek, düşünceleri faln değerlendirilip yeni nesil OpenGL 'in oluşturulması sağlanacak. Herkes birden umutlandı gaza geldi.

    Ne zaman olur, daha çok zaman sonra olur :p O zamana Dx12 zaten gelir. Yeni nesil OpenGL (adına 5.0 diyelim) 'e alet hırdavat gelene kadar nasıl olr bilemeyiz ama GL 5.0'a daha çok zaman var.

    Diğer taraftan da ilk defa bu sefer, "herkesin sözünü dinleyelim" modundalar. İnşalla kimsenin etiyle püfüyle uğraşılmaz, inşalla kimsenin kendisini haklı çıkartmak için(sırf ego veya ben haklıyım benim dediğim olsun dedirtmek için, ki bunlardan usta programcılarda bile çok var), kendi ekosistemine katkı sağlamak için, kendi donanımında bi özelliği öne çıkartmak için saçmalıklar ile doldurulmaz (3d LAbs'ın, sonra da Nvidia'nın extensionlar ile asarım çakarım moduna sokmaları vs. gibi).

    Biz GL 5.0 diyelim, daha var olmasına çok var. Var olduktan sonra dx12/Mantle yerine geçebilir mi? Eğer oyun endüstrisinde çalışanları dinlerlerse, doğru düzgn yeni temiz bi GL yapısı kurarlarsa VE yazılım altapısı araçlar faln hızlıca çoğalırsa olabilir. Ama dediğim gibi daha çok zaman var. Ve bu tarz devasa ama devasa derecede herkese açık olma durumunda mutlaka birileri kendi işine yarayan şeyleri sokuşturmaya çalışacaktır. Bunlar, bu yeni GL 5.0'ın low-level olma olayına ne kadar çomak sokar şimdiden bilemeyiz. Ama faal bi yeni nesil GL 5.0'a daha vakit vardır gibime geliyor. Geniş katılım olması DX12'den önce çıkmasına yetmeyebilir.

    Bu belki MS'nin Dx12 işine daha da sarılmasına ve hızlandırmasına katkıda bulunur.PC için Oyun yapmcılarının çoğunlğunun Windows'u hedef aldığını düşünürsek, Dx12'nin çabuk gelmesi Mantle'a da yarar (defalarca yazdım, dx11 vs. dx12 programlama paradigması ana felsefe açısından farklı. Mantle ile Dx11 farklı dünyadalar. Dx12 ile Mantle aynı düzlemdeler. Dx12'ye yazarken aynı ana yöntem ile Mantle'a da yazılabilir).

    Dx12 nin Mantle'ın sonu olmaması gibi OpenGL 5.0 da tam olarak olmaz. Daha GL'e geliştirme araçları vs. bi sürü şey lazım. Ne zamana hazır olunur betası çıkar bilmiyoruz, +2 sene olabilir belki. O zamana kadar kim öle kim kala.

    Ama bu Mantle, low-level yaklaşımlar, milletin(oyun geliştricilerinin) yıllardır içinde tutup şikayet ettiği dx ile ilgili tonla şey, GL'e yapılan tonla acımasızca eleştrilerin işe yaradığının etkisinin olduğunu görebiliyoruz.



    hocam boş iseniz size konuyla alakasız grafikle alakalı bir soru sorabilirmiyim ?




  • YAzın, ben bakarım detayına göre.
  • Bi nevi kesin bilgi : Dx12'in yeni özelliklerine Mantle öncesinde geliştirilmeye başlanmış olsa bile Dx12'nin esas özellikleri Mantle üstünden gelmiş. AMD 'den tam olark mı aldılar, Mantle'ın baya bi kısmını mı benimsediler tam bilemiyoruz ama Dx12 Mantle'dan baya baya bişey almış sonuçta. Dx12'de Mantle var, Mantle temelinden geliştiliyor veya en çekirdek yapısını benimsediler, MAntle'daki hatları alıyorlar derseniz yanlış bişey demiş olmazsınız.
  • Ryse: Son of Rome'da Mantle API destekli geliyormuş, Cryengine'nın zaten destek vereceği söylenmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk

    Ryse: Son of Rome'da Mantle API destekli geliyormuş, Cryengine'nın zaten destek vereceği söylenmişti.

    Evet destleyecekmiş.

    http://www.dsogaming.com/news/ryse-son-of-rome-will-support-amds-mantle-api/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ryse-son-of-rome-will-support-amds-mantle-api




  • AMD'den çalınan kaçıncı teknoloji bu dava falan açamıyorlar mı çok saçma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m-99

    AMD'den çalınan kaçıncı teknoloji bu dava falan açamıyorlar mı çok saçma

    calinmamistir da anlasmayla vermislerdir sonucta microsoft al gulum ver gulum illa ki bir cikarlari vardir.milyar dolarlik konsol anlasmasi imzaladilar 3 milyar olmasi lazim.yine benzer sekilde gizli bir anlasma yapabilirler.burada sorulmasi gereken soru su olabilir dx12 amd kartlarda daha uyumlu mu calisacak sonucta surucu icinde mantle veriyor amd.karta yabanci gelmese gerek dx12.acaba bu yuzden mi dx12 gcn mimarili yani 7000 ve sonrasi kartlarda gecerli olacak?mantle 7000 ve sonrasi cunku.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F@ruk

    Ryse: Son of Rome'da Mantle API destekli geliyormuş, Cryengine'nın zaten destek vereceği söylenmişti.

    mantle destekli cyrsis 3'u bastan mi cikarir demistim ama nvidia oyunu ayip olurdu o yuzden yeni oyunlarinda mantle destegi verecegini bekliyorduk konusuyorduk ve yeni oyununu da biliyorduk o yuzden supriz olmadi bunu da konusmustuk.forumda bir iki mesaj/konu gordum sirf bu oyun icin sistem toplamaya yonelik.bf4 guya vitrin oyunu olacakti beceremedi ama bu oyunda mantle duzgun calisirsa o zaman oyuna gore pahali sistem toplamak yerine bir 280x/290 alip sistemi bunlara yonelik kurmak daha mantikli olur.bilemiyoruz tabi su anda nasil etkisi olacak ama crytek dice gibi uzmeyecektir bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m-99

    AMD'den çalınan kaçıncı teknoloji bu dava falan açamıyorlar mı çok saçma

    Pek değil aslında. Mantle, amacını tamamlamış olur; eğer Microsoft komple kopyalasa. Trollere sorsan, kopyalamak kötü der çıkar; ancak işin aslı, içeriği aynen koruduğun takdirde AMD'nin kullanıcılarının tüm directx kullanıcılarından az olduğunu düşününce, aslında daha fazla kişi için anlam ifade etmiş oluyor bu şekilde.
    Üstelik AMD ekran kartları önceki Directx sürümlerine, Nvidia'dan daha yakın bağlılıkta olmuştu.
  • amd radeon HD7450M ekran kartım var destekliyomu 7000 serisi demişsiniz ama dikkat Benimki M yani mobil ekran kartı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kayacando

    amd radeon HD7450M ekran kartım var destekliyomu 7000 serisi demişsiniz ama dikkat Benimki M yani mobil ekran kartı

    mobil kartlarda yeniden isimlendirme yapiyorlar eger 6000 serisinden yeniden cevirme ise desteklemiyordur.evet dedigim gibiymis.

    Technically it is therefore just a renamed Radeon HD 6400M

    http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7450M.57211.0.html
  • Yahu aylar oldu millet hâlâ anlamamış durumu. Israrla da anlamıyor.

    Mantle'ın çalınması gibi bir durum söz konusu değil. DX12'nin Mantlevari özellikler taşıması da AMD için dava açılmak bir kenara havada 40 takla attıracak bir durumdur. Başından beri yırtınıp duruyorum, Mantle'ın esas olayı ekran kartı cart curt değil, CPU ve APU. Ve Mantle gibi küçük bir kullanıcı grubu olan donanım desteği de öyle piyasa standardı falan olamaz. AMD bunun farkında değil mi? Bal gibi farkında. Hatta burada çoğu kişinin farkında olmadığı şeyleri de çok iyi biliyor. Mesela eşit koşullarda Nvidia'dan daha fazla ve daha kârlı GPU satamayacak olması gibi. Şu çok net ki; Nvidia kendinin köşeye sıkıştırmadığı sürece Nvidia'nın önüne geçmesi, GPU kadadından cidden ekmek yemesi pek mümkün değil. Ancak çok daha büyük bir piyasa olan CPU pazarında işleri yoluna koyabilirse daha iyi sonuçlar elde edilebilir. En azından firmanın daha fazla para kazanıp daha değerli hale gelmesi gibi şeyler mümkündür. İşte onun için halihazırda Intel işlemcilerine rakip olamayan işlemcilerini ve APU'larını daha iyi göstermesi gerekir. Bunu da belli alanlarda yapması gerekir. İşte Mantle'ın olayı da burada başlıyor. Son birkaç yıldır iyiden iyiye Intel işlemcileri karşısında sürünen işlemcilerinin en azından oyun performansı konusunda adam etmesi gerekiyordu AMD'nin ve bunu da işlemciden faydalanacak kod yapısı ile yapması mümkündü. Esasında render vs. işlemler için FX'lerin durumu o kadar kötü değil. Ancak çok izlek kullanmayan oyunlar ve saat hızı başına performansı çok iyi olmayan çekirdekler nedeniyle oyunlarda Intel işlemcilerin oldukça gerisinde kalabiliyorlar. İşte Mantle bunu engelleyebilecek yapıda bir API. Hatta daha da önemlisi APU'ları da oyun sistemlerinde kullanılabilecek işlemciler haline getiriyor Mantle.

    Ancak başta söylediğim o çok az sayıda olan kullanıcı kitlesi ve oyun desteği sebebiyle bunu yapmak güç. Ancak Mantle etkisiyle DX12'nin de işlemci kullanımını adam edecek şekille yapılandırılıyor olması en fazla AMD'nin işine yarayacaktır. Tabi bu durumu akıllıca kullanabilirlerse. Mantle sürecini çok iyi, hatta umduklarından daha iyi ilerlettiklerini düşünüyorum. Buna yalan yanlış haberler de dahil. Her şey AMD'nin işine yarayacak şekilde gelişti. 1-2 ufak sıkıntıyı es geçiyorum. En azından Mantle'ın gerçekten işe yarayan bir şey olduğunu ve görece kolay uygulanabilir olduğunu gösterdiler. Bu sayede piyasa standartlarının da bu yönde şekillenmesine vesile oldular. Yani DX12'nin ve OpenGL'in Mantle'a benzer yapıda şekilleniyor olmasıyla Mantle amacına ulaştı (hatta buna Intel'in de merakı ve Nvidia'nın da Mantle'a yönelik yanıt çalışmalarını da ekleyebiliriz). Özetle Mantle yapması gerekeni, piyasa getirdiği hareketlilikle yaptı.

    Şimdi AMD'nin Mantle'la birlikte DX12'yi de adam gibi kullanması, yazılım tarafını sıkı tutması gerekecek. İşte onun için de GCN mimarisi haricine sürücü desteğini kesmesi gerekebilir ki bence 2014 sonu ve 2015 içinde bunu yapması çok da abes olmaz. Belki biraz HD 6000 serisi kullanıcılarının canı sıkılır ama o kadar da büyütülecek bir durum olmaz. En azından yazılım desteği biraz daha adam edilecekse ve GCN gibi gerçek anlamda bir şeye benzeyen bir mimarinin potansiyelini ortaya çıkaracaksa, eski kartlara sürücü desteğinin kesilmesi çok da eleştirilmez sanıyorum. Önemli olan gözle görülür getiriler sunulması. Mantle'la belli ölçüde bunu yapabildiklerini gösterdiler. DX12 ve yeni dönem Mantle'la da gösterebilirlerse eleştirilere yanıtları olur.




  • takip.
  • konu hazir yukari cikmisken soyleyeyim bugun bf4 aldim playstore'den kredi karti 44 liraya.ttnetcilere 40 lira.duymayan varsa duyurulur ve sunu da demek istiyorum korsan bf4'le single playerde yarim yamalak mantle testi yapiyordum suruculer icin artik multi'de de yapacam cikan her surucuyu beta meta demeden kuracam islemci saat hizlarini da oynayacam asagi yukari dogru.mantle testi yapmak icin su harita guzel diyen varsa soyleyebilir.
  • siege of shangai gokdelen yikilmadan once/sonra

    zavod

    paracel storm firtina oncesi/sonrasi

    gulf of oman kum firtinasi oncesi/sonrasi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burc_oker

    siege of shangai gokdelen yikilmadan once/sonra

    zavod

    paracel storm firtina oncesi/sonrasi

    gulf of oman kum firtinasi oncesi/sonrasi

    shangai dedigin harita olmayabilir benim aldigimda.o haritayi ozel versiyonlara vermiyorlar miydi standart pakette var mi?

    tirstim ya okurken ben bf3'te surekli metro oynayan biriyim kum firtinasi vs baya bir tuhafima gidecek anlasilan bu bf4 ama hazir not seklinde dursun mesajin sonra bakayim tesekkur ettim.

    bf4'un bir ek pakediyle birlikte metro haritasi geliyormus var mi boyle bir sey pakedin ismi nedir acaba?
  • shangai zavod paracel storm standart,

    gulf of oman second assault paketinden

    selamlar
  • bu mantle anlamadım

    tiehf korsal sürüm yüklü 1.4 pach var ama mantle seçenek yok ? oyun dandik ama denemek istedim sadece
  • sapphire r9 280x vapor-x tri-x ile mantle suan çok verimli çalısıyor hatta 3 gün önce anakartın biosunu güncelledim garip gelicek ama işlemci 4.3 ten stok 3.8 e düştü ama stabilite çok arttı fpslerde düşüşler olmuyor suan mantlede hersey ultra msaa kapalı fps min. 70 max. 160 ort. 90-110 arasında (tabi bunlar benim baktıgımda gördüklerim) takılma donma vs. hiç bir sorun yok
  • Mantle adam akilli hic deneyemedim son driverlar ile.oyuna en son ne zaman girdim orasida ayri konu.ilk vakitte denim bakalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.