Şimdi Ara

Volvo, bünyesinde nano bataryalar taşıyan karbon fiber gövde parçaları geliştirdi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Volvo, bünyesinde nano bataryalar taşıyan karbon fiber gövde parçaları geliştirdi



     

    Otomobillerinde son teknolojiden her zaman yararlanan ve kendisi de önemli çalışmalarda bulunan Volvo, bünyesinde nano bataryalar taşıyan karbon fiber gövde parçaları geliştirdi.

     

    Elektrikli araçların enerji depolamak için kullandığı ağır ve yüksek maliyetleri pillere alternatif olarak geliştirilen karbon fiber araba parçaları, içlerinde küçük nano bataryalar taşıyorlar ve araçların fren yaptığı zaman ortaya çıkan enerjiden yararlanarak şarj oluyorlar. Kaput, bagaj, kapılar ve aracın tavanı üzerine takılabilen bu parçaların karbon fiberden üretildiği için oldukça sağlam olduğu, ayrıca yine bu materyalden dolayı aracın genel ağırlığının düştüğü ve bu sayede de yakıt tüketiminin hatırı sayılır bir oranda azaltıldığı belirtiliyor. Aynı zamanda otomobil kaputunun içerisine yerleştirilebilir bir panel daha hazırladığı açıklanan Volvo, ileride bütün araçlar üzerinde kullanılabileceği söylenen geleceğin teknolojilerine yaptığı yatırımı arttırarak devam ettiriyor.

     

    Konu hakkında Volvo tarafından hazırlanan açıklayıcı örnek çizimi aşağıda inceleyebilirsiniz. 

     


     Volvo, bünyesinde nano bataryalar taşıyan karbon fiber gövde parçaları geliştirdi
    Volvo, bünyesinde nano bataryalar taşıyan karbon fiber gövde parçaları geliştirdi


     







  • İyi güzelde karbon fiber zaten pahalı bu daha pahalı olur.

  • batarya performansı hakkında da bilgi verilseymiş keşke.

  • Volvo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo'nun teknolojilerine hayranım ama keşke ford motoru kullanmasa :(

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    Volvonun teknolojilerine hayranım ama keşke ford motoru kullanmasa :(


    Kendi geliştirdikleri motorları kullanmaya başladılar. (S60 T4, V60 D4)

  • O zaman bir yere vuruyum deme bir tampona cuvalla para isterler artık

  • quote:

    Orijinalden alıntı: manyakurt

    batarya performansı hakkında da bilgi verilseymiş keşke.


    Zaten alttaki resimde batarya hakkında beklenen menzilin 130 km olduğu yazıyor.

  • Teknoloji güzel ancak küçük dahi olsa kaza yapanın hayatı kayar.

  • fiyatlari cok pahali volvo alacak kadar param yok ama bi gun araba alirsam buyuk ihtimal markasi volvo olur. 2013 xc90 a hastayim.

  • Volvo....
  • Aslında karbon fiber üretimi pahalı değil yaygınlaşsa fiyatı da düşer

  • Reddemon35 R kullanıcısına yanıt
    Karbon fiber üretimi pahalı, istenildiği şekile getirilmesi oldukça zahmetli bir üründür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reddemon35

    Aslında karbon fiber üretimi pahalı değil yaygınlaşsa fiyatı da düşer

    Keşke öyle olsa. Ama bu meretin üretim süreci çok meşakatli olduğu için esas maliyet bu safhada kendini gösteriyor. Yeni bir üretim süreci keşfedilmezse yine pahalı olur, tabi dediğiniz gibi yaygınlaşsa fiyatlar epey aşağıya geriler ama metal işleme, plastik enjeksiyona göre yine üst seviyede olur.
    Konuya gelirsek; şu volvo da olmasa otomotiv sektöründe bu kadar yenilik görebilirmiydik acaba :) düşünce çok iyi, umarım ilerde gerçekleşir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş kaza yapınca hayatın kayar demek neyin kafası ?
    O kadar sağlam malzemeyi göçertmek kolay mı ufak tefek sürtme dokundurmalarda sert vurunca her araba dağılır ona yapacak bir şey yok adamalar çalışıyor takdir edin takip edin saçma eleştiri yazmış olmak için yazmayın.

  • Sadece carbon fiber nano pil hücreleri oluşuyla araç 150km daha fazla yol kat etmiyor.
    Daha uzun menzil kat etmesindeki en büyük etken araç gövde ağırlığının carbon fiber kullanılarak azaltılması.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: alicoooo

    karbon fiber gövde bisikleti uçuruyor ve muhtemelen arabalar içinde kullanılırsa hızlı gidilmesi de sağlanılabilir.

    F1 araçlarını gövdesi karbon fiber olduğu için hafif ve epey dayanıklı.. Lamborghini Aventador'un şasisinde de kullanılıyor. Günlük araçlarda yaygınlaşmamasının en büyük nedeni maliyet.
  • dogo argentino kullanıcısına yanıt
    AKAL Türkiye'de üretimi hacimli olarak yapıyor. Nano tüpler üzerine argeleri de var
  • O pahalılık daha çok bizim ülkemiz için gecerli arkadasar yorumlarimizda bunu da belirtelim lütfen zira 60 bin liralık arabaya 120 bin lira veren ender ulkelerdeniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.