BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????
121 Cevap110357 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2641 Mesaj
20 Temmuz 2006; 14:52:26 

BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????

BU PAHALI YAKIT ŞARTLARINDA EN CİMRİ BENZİNLİ VE DİZEL ARAÇ HANGİSİ..???


_____________________________

İphone 5s Black&Gold / Sony Vaio SVE1713X1EB / Lg 60PZ570 3d Plazma / Benq W1070 / FullScreen 265x150 High Contrast Gray / Digitürk Hd / Pioneer bdp-140 3d Blu ray / Apple Airport Express / Apple Tv3 / Xbox360 Slim 250Gb+Kinect / Yamaha rx-v2067 / B&W AS6+JBL E250P Active Subwoofer / Energy Cf-70-Cb20-Cc10 / Surround Back / Çakma Amblight


591 Mesaj
20 Temmuz 2006; 14:56:19 

EN AZ DIZEL'I BEN KULLANIYORUM HEMDE 70 BEYGIR!!! BENZİNLİLERLE IŞIKLARDA KAFA TUTUYORUM,,, ÇOK MEMNUNUM, İLK SAHİBİYİM SIFIR ALDIM, 38000 KM Yİ DEVİRDİM, PASO UZUN YOLDAYIM, BU CUMA AKŞAM GENE YOLA ÇIKIYORUM, DURMUYORUM, DURAMIYORUUUUUUMMM.

İYİKİ DIZEL VAR

2005 PALIO 1.3 MULTIJET

AYRINTILI BİLGİ İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKE BAKABİLİRSİNİZ,,,


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


5794 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:00:50 

ya bu soruyu şu şekilde genişletsek.

en cimri fakat cimri olduğu kadar performanslı desen. bu arada ben dizeli hiç bilmiyorum benzinli söyleyebilirim.

yoksa 800 cc spark yada,56 beygirlik daihatsu cuore en az yakmaları lazım zira en zayıf araçlar bunlar.

ama kuvvetli ve ez yakan benzinli araçları soruyorsan

1. sırada ödüllü honda jazz 1.4 var. 8 valfli silindir başına çift bujili (alfadaki twinspark gibi) bir motoru var. ve gayet az yakmakta. ve 88 beygir gibi ideal bir rakamı var.

2.sırada mitsubishi colt 1.3 var. 16 valfli üstten çift egzantrikli,95 beygir performansa yönelik mivec motoru var.
şehir içi geçen haftaki ölçümlerime göre 22 kuruş/km yapmakta. 45 litrelik deposuyla şehiriçi çok rahat 600 km geçilebilir.. uzun yolda ise 800 km rahat aşılabilir.

dizelde gene mitsubishinin colt dizeli ni sayabilirim. 3 silindirli silindir başına 4 subaplı mercedes motoru kullanmakta. yanlış hatırlamıyorsam 4.3 litre şehirlerarası. tabi bu teknik veriler. gerçek yol şartlarını bilemiyorum.

hayırlı günler.


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2006 MİTSUBİSHİ COLT 1.3 İNVİTE 6 İLERİ AMT 95 HP


6662 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:00:53 

kapsamı geniş bir soru bu. segment?
sonuçta daha hafif ve daha düşük motor hacmine sahip olan araç daha az yakacaktır.

quote:

Orjinalden alıntı: hakanemre34

BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????

BU PAHALI YAKIT ŞARTLARINDA EN CİMRİ BENZİNLİ VE DİZEL ARAÇ HANGİSİ..???



_____________________________




591 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:04:00 

ARKADAŞLAR DIZEL TEKNOLOJISI ALDI BAŞINI GIDIYOR, LÜTFEN

HİÇBİR BENZİNLİ DİZELE KAFA TUTAMAZ!!!!

BMW BİLE DIZEL ÜRETMEYE BAŞLAMIŞ, 520 DIZEL MODELI EN ÇOK SATAN ARABASI OLMUŞ,,,, BU PAHALILIKTA, DIZELIN 10 YTL YE GITTIĞI YOLU EN BABA BENZINLI BILE 20 DEN AŞAĞI GITMIYOR!!!

1 LT MAZOT(DIZEL) 2,37 YTL
1 LT BENZIN 3,03 YTL

100 KM DE 4 LT MAZOT YAKARKEN

BENZINLIYI ARTIK SİZ DÜŞÜNÜN, HER DURUMDA DIZEL ÇOK DAHA EKONOMİK VE GÜÇLÜ,,,



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 20 Temmuz 2006; 15:05:12 >


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


2641 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:19:02 

BU MULTİJET 1.3 GRANDE PUNTOLAR NASIL


_____________________________

İphone 5s Black&Gold / Sony Vaio SVE1713X1EB / Lg 60PZ570 3d Plazma / Benq W1070 / FullScreen 265x150 High Contrast Gray / Digitürk Hd / Pioneer bdp-140 3d Blu ray / Apple Airport Express / Apple Tv3 / Xbox360 Slim 250Gb+Kinect / Yamaha rx-v2067 / B&W AS6+JBL E250P Active Subwoofer / Energy Cf-70-Cb20-Cc10 / Surround Back / Çakma Amblight


591 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:46:12 

multıjet grande puntoja uygun değil!!!

ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

OPEL 1.3 DIZEL
RENO 1.5 DIZEL
FORD 1.4 DIZEL
PEJO 1.4 DIZEL
VE PALIO MULTIJET DIZEL

VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 20 Temmuz 2006; 15:47:57 >


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


2641 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:53:44 

PEKİ BU SENİN YAZDIKLARINA CİTROEN C3 Ü EKLEYEBİLİRMİYİZ...BUNUN HAKKINDADA YORUM YAPABİLİRMİSİN..BİLDİĞİM KADARI İLE ÇOK CİMRİ BU ARAÇ


_____________________________

İphone 5s Black&Gold / Sony Vaio SVE1713X1EB / Lg 60PZ570 3d Plazma / Benq W1070 / FullScreen 265x150 High Contrast Gray / Digitürk Hd / Pioneer bdp-140 3d Blu ray / Apple Airport Express / Apple Tv3 / Xbox360 Slim 250Gb+Kinect / Yamaha rx-v2067 / B&W AS6+JBL E250P Active Subwoofer / Energy Cf-70-Cb20-Cc10 / Surround Back / Çakma Amblight


591 Mesaj
20 Temmuz 2006; 15:58:20 

C3 FRANSADA PEJO FABRİKALARINDA ÜRETİLEN BİR MODEL

EVET YAKITTA CİMRİ.... AMA DEDİĞİM GİBİ 1.3 VERGİ DUVARINA TAKILIYOR, BU YÜZDEN EKONOMİK DEĞİL... AYRICA YEDEK PARÇASI PAHALI, BENİ YANLIŞ ANLAMAYIN, YEDEK PARÇA SIRF ARIZALANAN VEYA KAZA SONUCU İHTİYAÇ DUYULAN PARÇALAR DEĞİL, BENİM DEDİĞİM YEDEK PARÇA YAĞ, FİLTRE, HAVA FİLTRESİ, MAZOT FİLTRESİ, YAĞ FİLTRESİ. VS. FREN BALATASI.....

BU PARÇALAR CITROENDE BAYA PAHALI .... AYRICA CITROENLERDE YAKIT ALIRKEN MOTORLARI YERLİ ÜRETİMLERE GÖRE DAHA HASSAS.... ÖRNEĞİN YERLİ BİR FORD RENO VEYA FIAT GİBİ DEĞİL... ÇOK DUYARLI....


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Temmuz 2006; 16:38:52 

quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

multıjet grande puntoja uygun değil!!!

ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

OPEL 1.3 DIZEL
RENO 1.5 DIZEL
FORD 1.4 DIZEL
PEJO 1.4 DIZEL
VE PALIO MULTIJET DIZEL

VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!


g.punto ağır olduğu için 70 lik 75 hp ye çıkarıldı ve 90 hp liğe de vgt turbo uygulandı.

fiat ın yaptığı motor en iyi fiat a uyar.

niye uygun değil diyorsun.

aslında senin demek istediğin şu:

70 hp palio,75 hp g.puntodan daha seri.

g.punto nun hassas olma sebebini açıklamışsın.aslında bu hassaslık artık problem değil.

eurodizel ülke çapında artık yaygın.

tofaş palio ve albea için multijetlerde modifikasyon yapıp normal mazot da kullanılabilir hale getirdi.

taksiciler düşünülrek bu uygulama yapıldı.

punto nun sadece dış görünüşü güzel değil.5 yıldızlı gübenlik ve esp den cam tavana kadar birçok yeni donanım sunabilmesi.

iç mekan genişliği ve yol tutuş artısını da unutma.

ben eski bir palio kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim ki

punto ile palio arasında dağlar kadar fark var.

zaten yeni kasa palio da hazırlanıyor ve o da g.punto platformunu kullanıcak.


3665 Mesaj
20 Temmuz 2006; 16:48:33 

Fiesta dizel şehir içi km de 13 ykr yakıyor
,



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gökberg_ß -- 20 Temmuz 2006; 16:48:51 >


_____________________________



591 Mesaj
20 Temmuz 2006; 16:58:03 

BEN GRANDE PUNTOLARIN ÖNÜMÜZDEKİ YIL ÇIKACAK YERLİ ÜRETİMLERİNİ BEKLİYORUM,... KISMETSE BİRTANESİNE YAZILICAZ ARTIK... İTHAL DİYE TAKASA GİRMEDİM... YERLİ ÜRETİME GÜVENİYORUM...


quote:

Orjinalden alıntı: Akincl

quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

multıjet grande puntoja uygun değil!!!

ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

OPEL 1.3 DIZEL
RENO 1.5 DIZEL
FORD 1.4 DIZEL
PEJO 1.4 DIZEL
VE PALIO MULTIJET DIZEL

VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!


g.punto ağır olduğu için 70 lik 75 hp ye çıkarıldı ve 90 hp liğe de vgt turbo uygulandı.

fiat ın yaptığı motor en iyi fiat a uyar.

niye uygun değil diyorsun.

aslında senin demek istediğin şu:

70 hp palio,75 hp g.puntodan daha seri.

g.punto nun hassas olma sebebini açıklamışsın.aslında bu hassaslık artık problem değil.

eurodizel ülke çapında artık yaygın.

tofaş palio ve albea için multijetlerde modifikasyon yapıp normal mazot da kullanılabilir hale getirdi.

taksiciler düşünülrek bu uygulama yapıldı.

punto nun sadece dış görünüşü güzel değil.5 yıldızlı gübenlik ve esp den cam tavana kadar birçok yeni donanım sunabilmesi.

iç mekan genişliği ve yol tutuş artısını da unutma.

ben eski bir palio kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim ki

punto ile palio arasında dağlar kadar fark var.

zaten yeni kasa palio da hazırlanıyor ve o da g.punto platformunu kullanıcak.




_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Temmuz 2006; 17:07:57 

marea nın yerine grande punto platformu kullanılarak bir araç hazırlanıyor

g.punto hiçbir zaman yerli olmayacak.haberin olsun.


652 Mesaj
20 Temmuz 2006; 17:53:43 

Peugeot 206 HDI 1.4 Dizel
100 km'de 3.8 lt yakıyor olması lazım...


_____________________________

Fotoğraf, kişinin kendine yakışanı giymesidir. Fotoğraf, sanatçının anlatmak istediği bir konuyu, yazarak okuyucuya iletmek istediği bir kompozisyonu, bir öyküyü, bir düşünceyi, kelimelere başvurmadan, Yaradan'ın insanoğluna bahşetiği hârikulade bir nimet olan camın işlenmesi, metalin uygun şekle sokulması, gümüş tuzları ve bromürle yahutta sayısal algılayıcıyla şekillenerek, kelimeler kullanılmadan anlatılmak istenen duygu ve düşünceyi kareler halinde izleyiciye aktarması demektir...


640 Mesaj
20 Temmuz 2006; 18:23:48 


quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

multıjet grande puntoja uygun değil!!!

ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

OPEL 1.3 DIZEL
RENO 1.5 DIZEL
FORD 1.4 DIZEL
PEJO 1.4 DIZEL
VE PALIO MULTIJET DIZEL

VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!



Onumuzdeki aylarda satin almak uzere ben de bir dizel arayisindayim. Tam da palio ve grande punto ikilemine dusmus vaziyetteyim. G Puntonun bir takim kronik problemlerle gelmesi ve en azindan internetteki forumlarda da kullanicilarin bu problemlerle bogusuyor olduklarini anlatmalari beni endiselendiren bir gerçek. Belki bu araç seneye daha sorunsuz olarak uretilecek ama o kadar bekleyecek durumda degilim. Acaba diyorum, Palio MJ mi alsam? Evet ayni donanim seviyesi için Palio MJ Active yaklasik 1800 YTL daha ucuz ve eski bir versiyon. Fakat grande punto gibi kronik sorunlarla geldigine dair bir emareye rastlayamadim. Su anki aracim tipo slx. Yillik katettigim km miktari artmakta ve dizele gecise ihtiyacim var. Guncel Palio modellerinin elektrik aksami yanilmiyorsam 2004 yilinda tamamen yenilenerek CAN mimarisina geçildi. Son makyajlanmis kasa ile de estetik bir sorunum yok. Nihayetinde kullanim amacim ekonomik bir HB araç. Bekar oldugum için bagaj gibi bir sorun da yasamam. Sizin daha detayli gorusleriniz nelerdir?


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


5794 Mesaj
20 Temmuz 2006; 21:55:45 

bagaj sorununuz yoksa ve 35000 ytl niz varsa mitsubishi colt dizelide mutlaka değerlendirmeye alınız.

1.5/95 beygir/210 nm tork

motor mercedes imalatıdır. direkt enjeksiyonlu DİD kodu.

yakıt tüketimi şehir içi 5.5
şehr dışı: 3.8

1090 kg agırlıgında

0-100 km hızlanması 9.9 saniye

max hız 180 km



colt için bilgi isterseniz sorabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Temmuz 2006; 22:01:47 >


_____________________________



:::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
2006 MİTSUBİSHİ COLT 1.3 İNVİTE 6 İLERİ AMT 95 HP


1218 Mesaj
20 Temmuz 2006; 22:28:21 

Seat İbiza & İbiza derim,km de 115 ykr yaktım şehir içi 1.4 TDI,ayrıca çoğu benzinli araca rahatlıkla toz yutturabiliyor..!Ama 1.Viteste biraz ölü..!Ford Fiesta da güzel,130-135 Ykr yakıyor..!,


_____________________________

2011 Renault Megané Sport Tourer 1.5 dCI 105 ps
2012 Volkswagen Crafter 2.0 TDI 163 ps
2012 Otokar Sultan Comfort 140 S
2011 Mercedes Sprinter 315 CDI * 2
2007 Mercedes Vito 111 CDI


 
2574 Mesaj
20 Temmuz 2006; 22:38:22 

eski punto 12.5-13ykr şehir içi


_____________________________



 
1667 Mesaj
20 Temmuz 2006; 23:57:37 

Bu konuda Türkiye nin en önde gelen haber sitesi Habertürk bir araştırma yayınladı;



Ülkemizde peşpeşe gelen zamların ardından el yakan benzin ve motorin fiyatları rekor seviyelere ulaşırken bu durum tüketicilerin otomobil tercihlerini yeniden belirlemesine yol açıyor. Peki ama en az benzin ve motorin tüketen otomobiller hangileri?

Fabrika verilerini temel alarak yaptığımız araştırmada benzin ve dizel liginin ilk beşini belirledik. Yapılan araştırma sonucunda Japon otomobil üreticisi Daihatsu’nun Cuore modeli 1.0 litrelik motoruyla ulaştığı 4.6 lt / 100 km yakıt tüketimi değeriyle benzin liginin zirvesine otururken, dizel liginde ilk sırayı iki model paylaştı. Peugeot 206 1.4 HDi ve Ford Fiesta 1.4 TDCi 100 kilometrede 4.3 litre motorin tüketerek dizel araçlar içinde zirveyi ele geçirdiler.

Benzin ve dizel liginin ilk beşini ve düşük yakıt tüketiminin püf noktalarını sizin için araştırdık;


Benzin Ligi Sıra Marka Yakıt tüketimi (100 km)

1 Daihatsu Cuore 1.0 Thrifty 4.6 lt
2 Smart fortwo coupe 4.7 lt
3 Opel Corsa 1.0 Ecotec 5.3 lt
4 Toyota Yaris 1.0 M/T 5.4 lt
5 Honda Jazz 1.4 LS 5.7 lt

Dizel Ligi

1 Peugeot 206 1.4 HDi 4.3 lt
- Ford Fiesta 1.4 TDCi 4.3 lt
3 Opel Corsa 1.3 CDTi 4.4 lt
4 Nissan Micra 1.5 dCi 4.5 lt
5 Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 4.6 lt


Gördüğünüz üzere istisnasız Peugeot 206 1 numara.

Kaynak : http://www.haberturk.co...aberturk=haber&@=237183


_____________________________

Otofesor was here.


14815 Mesaj
21 Temmuz 2006; 0:20:50 

Citroen C2 1,4 HDI'ı en yakıt harcayan araç olarak biliyorum. Ama bakımları pahalıya patlayabilir.


_____________________________

Renault almak isteyen benden fiyat alsın






 
597 Mesaj
21 Temmuz 2006; 0:21:54 

vay be en az yakan araca biniyomuşumda haberim yokmuş teşekkürler OtoTurk


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 0:45:35 

2000 model passat tdi hem roket hem can güvenliği dikkat ş.dışı 80kmsabithızla gidersen 3.2 litre yakıyo ama test veriler ş.dışı 4.3 ortalama 6.3 iyi rakam neyse ben koyaya cıkıyorum 160km hız ortalama baxen 210km deyim ama tarih 13.07.06 tarihindeki yolculuğum hız 140km de ortalama yakıt fulledim 125ytl ve sonra gittim geldim bartına entarasan tank gibi araba fulledim tekrar böldüm km yi yakıt tl km de 123 ytl yaktı.... fıdık motorlar ister mazotlu veya benzinli uzun yolda hızlı gideceksen hepsi yakar ve motorları kısa sürede ömrü biter olur.bece 1900 cc ve tdi motor derim tecrübe konuşuyor dikkate alsan iyi olur


 
1667 Mesaj
21 Temmuz 2006; 7:26:57 

quote:

Orjinalden alıntı: slleey

2000 model passat tdi hem roket hem can güvenliği dikkat ş.dışı 80kmsabithızla gidersen 3.2 litre yakıyo ama test veriler ş.dışı 4.3 ortalama 6.3 iyi rakam neyse ben koyaya cıkıyorum 160km hız ortalama baxen 210km deyim ama tarih 13.07.06 tarihindeki yolculuğum hız 140km de ortalama yakıt fulledim 125ytl ve sonra gittim geldim bartına entarasan tank gibi araba fulledim tekrar böldüm km yi yakıt tl km de 123 ytl yaktı.... fıdık motorlar ister mazotlu veya benzinli uzun yolda hızlı gideceksen hepsi yakar ve motorları kısa sürede ömrü biter olur.bece 1900 cc ve tdi motor derim tecrübe konuşuyor dikkate alsan iyi olur


Aracın kasa ağırlığı motor gücü ile orantılı ise (kullandığınız araçta olduğu gibi) AZ YAKAR! Ben bunu anlatamadım 1.3 motorlu araç kullanan arkadaşlara. Motorun küçük olması demek az yakması anlamına gelmiyr. Çünkü o küçük motor ağır kasayı hareket ettirebilmek için çok fazla güç harcıyor. Örneğin Astra 1.3 CDTI de olduğu gibi. Sizin örnek güzel bir örnek tabi anlarlarsa...


_____________________________

Otofesor was here.


591 Mesaj
21 Temmuz 2006; 9:17:53 

BEN 2004 KASIM AYINDA GİTTİM VE HİÇ TEREDTÜTSÜZ PALIO MULTIJET ALDIM. SORDUĞUM 3 SORU ŞUNLARDI

1- SPOR GÖRÜNÜM OLSUN, FİYATI UYGUN OLSUN
2- DIZEL OLSUN, VERGİ Sİ AZ OLSUN, VERGİYE VERECEĞİM FARKI YAKITA VERİRİM
3- YERLİ ÜRETİM OLSUN, YEDEK PARÇA BOL VE ÜLKEMİZ ŞARTLARINDA BANA SORUN ÇIKARMASIN MASRAFSIZ OLSUN.

DİREK PALIO MULTIJET ALDIM, ÇÜNKÜ İSTEDİĞİM TÜM ÖZELLİKLERİ KARŞILIYOR, EĞER PARAM OLSA HİÇ BİR MARKAYA BAKMAM DİREK BMW 5.20 DIZEL ALIRDIM...

AMA BÜTCE MESELESİ... ARKADAŞIM SANA BU ARAÇTA GÖRDÜĞÜM İZLENİMLERİMİ KISACA AKTARİM.

*BİRİNCİSİ ARAÇ AYRODİNAMİK OLARAK MOTOR SPORLARINDA KENDİNİ İSPATLAMIŞ VE BİRİNCİLİKLER ALMIŞ BİR KASA!
*MOTOR AŞAĞIDA İMZAMDA DA İNCELEYEBİLECEĞİN GİBİ MULTIJET MOTORA SAHİP. DÜNYADA İLK COMMON RAILI FIAT ÜRETTİ... BU İKİNCİ NESİL COMMON RAIL MOTOR. DİĞER MARKALARA DA FIAT SATTI,
*FRENLER ORJINAL BOSCH, HIDROLİK AKSAM BOSCH, MOTORUN ÜZERİNDE BOSCH BİLEŞENLERİ SIKLIKLA KULLANILMIŞ, made in germany
*38000 KM YOL YAPTIM BİR GÜN SERVİSE GÖTÜRMEDİM. TÜM İHTİYAÇLARINI KENDİM KARŞILIYORUM. YAĞINI, FİLTRELERİNİ FRENLERİNİ KENDİM DEĞİŞTİRİYORUM, ARABAMLA BÜTÜNLEŞTİM... (Not: Başımdan geçen bir olay sebebiyle hiçbir servise güvenmiyorum, aracımı çöpe atsam servise bırakmam!!!)
*BENİ HEP ZOR ŞARTLARDA GÖTÜRDÜ, YERİ GELDİ, ERZURUMDA -10 DERECE YOL ALDIM, YERİ GELDİ, GAZİANTEPTE 40 DERECEYE VARAN SICAKLIKTA YOL ALDIM...
*OTOBANDA 190 GÖRDÜM, MAX İBRE 200, HİÇBİR SIKINTI YAŞAMADAN RAHATLIKLA İSTEDİĞİM HIZI ELDE EDEBİLİYORUM..
*İŞ GEREĞİ ARKA KOLTUKLARI YATIRIP YÜK TAŞIYORUM, DİZEL OLDUĞU İÇİN YÜKTE ÇEKİŞİ BENZİNLİLERDEN ÇOK ÇOK İYİ...
*HER HAFTA SONU UZUN YOLDAYIM ÇANAKKALEYE GİDİYORUM... NEDEN BU ARACA GÜVENİYORUM UZUN YOLDA? ÇÜNKÜ EMSALİ BENZİNLİ PALIO LARDAN DAHA AĞIR YOL TUTUŞU ÇOK DAHA İYİ VE GÜVENİLİR. BEN BENZİNLİ MODELİNİ DE KULLANDIM. AMA BANA UZUN YOLDA HAFİF GELDİ BİRAZ...
*MALUM ÜLKEMİZDE EN MAKYAJLI BENZİNCİ BİLE HİLE YAPABİLİYOR. EURO ULTRA SÜPERSONIK DIZEL DE OLSA SU KATIYORLAR. BU MOTORDA FILTREDE DİĞER ARAÇLARDA OLMAYAN BİR ÖZELLİK VAR MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU, 2 DAKİKDADA BOŞALTIYORUM SUYU, 3000 KM YOL GARANTİ, SUYU KENDİ OTOMATİK SÜZÜYOR. VE BANA UYARI VERİYOR, MAZOTTA SU VAR DİYE... BAŞKA ARABA OLSA MOTOR ELİMDE KALMIŞTI...
*HER ŞARTI DÜŞÜNMEK LAZIM ARABA BİR KERE ALINIR. ALINCA DEĞERLİ SATINCA DEĞERSİZ. O YÜZDEN DİZEL ALDIM VE BENİ 10 YIL İDARE ETMESİNİ TEMENNİ EDİYORUM.
*BEN BİLGİSAYAR MÜHENDİSİYİM. ARAÇ TA SOL SİGORTA BÖLÜMÜNDE BİR SOKET VAR. BU SOKETE UYGUN KABLO BAĞLANTISIYLA LAPTOP BİLGİSAYARIMDA FIATIN YAZILIMINI KULLANARAK MOTORDAKİ DURUMU ELEKTRONİK OLARAK GÖRÜYORUM...
*BEN ÇOK MEMNUNUM VE KENDİM GİBİ 8 KİŞİ BENİM SAYEMDE PALIO MULTIJET SAHIBI OLDU VE HEPSİ GAYET MEMNUN...

NOT:::::: GRANDE PUNTO İLE PALIO AYNI MUTIJET MOTORA SAHİP DEĞİL. ARALARINDA FARKLILIKLAR VAR!!! GRANDE PUNTO DAKİ MOTOR DAHA HASSAS!!! YANİ AVRUPA YOLLARINA GÖRE YAPILMIŞ...

quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06


quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

multıjet grande puntoja uygun değil!!!

ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

OPEL 1.3 DIZEL
RENO 1.5 DIZEL
FORD 1.4 DIZEL
PEJO 1.4 DIZEL
VE PALIO MULTIJET DIZEL

VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!



Onumuzdeki aylarda satin almak uzere ben de bir dizel arayisindayim. Tam da palio ve grande punto ikilemine dusmus vaziyetteyim. G Puntonun bir takim kronik problemlerle gelmesi ve en azindan internetteki forumlarda da kullanicilarin bu problemlerle bogusuyor olduklarini anlatmalari beni endiselendiren bir gerçek. Belki bu araç seneye daha sorunsuz olarak uretilecek ama o kadar bekleyecek durumda degilim. Acaba diyorum, Palio MJ mi alsam? Evet ayni donanim seviyesi için Palio MJ Active yaklasik 1800 YTL daha ucuz ve eski bir versiyon. Fakat grande punto gibi kronik sorunlarla geldigine dair bir emareye rastlayamadim. Su anki aracim tipo slx. Yillik katettigim km miktari artmakta ve dizele gecise ihtiyacim var. Guncel Palio modellerinin elektrik aksami yanilmiyorsam 2004 yilinda tamamen yenilenerek CAN mimarisina geçildi. Son makyajlanmis kasa ile de estetik bir sorunum yok. Nihayetinde kullanim amacim ekonomik bir HB araç. Bekar oldugum için bagaj gibi bir sorun da yasamam. Sizin daha detayli gorusleriniz nelerdir?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MULTIJET13 -- 21 Temmuz 2006; 9:27:33 >


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


2641 Mesaj
21 Temmuz 2006; 9:35:41 


quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

BEN 2004 KASIM AYINDA GİTTİM VE HİÇ TEREDTÜTSÜZ PALIO MULTIJET ALDIM. SORDUĞUM 3 SORU ŞUNLARDI

1- SPOR GÖRÜNÜM OLSUN, FİYATI UYGUN OLSUN
2- DIZEL OLSUN, VERGİ Sİ AZ OLSUN, VERGİYE VERECEĞİM FARKI YAKITA VERİRİM
3- YERLİ ÜRETİM OLSUN, YEDEK PARÇA BOL VE ÜLKEMİZ ŞARTLARINDA BANA SORUN ÇIKARMASIN MASRAFSIZ OLSUN.

DİREK PALIO MULTIJET ALDIM, ÇÜNKÜ İSTEDİĞİM TÜM ÖZELLİKLERİ KARŞILIYOR, EĞER PARAM OLSA HİÇ BİR MARKAYA BAKMAM DİREK BMW 5.20 DIZEL ALIRDIM...

AMA BÜTCE MESELESİ... ARKADAŞIM SANA BU ARAÇTA GÖRDÜĞÜM İZLENİMLERİMİ KISACA AKTARİM.

*BİRİNCİSİ ARAÇ AYRODİNAMİK OLARAK MOTOR SPORLARINDA KENDİNİ İSPATLAMIŞ VE BİRİNCİLİKLER ALMIŞ BİR KASA!
*MOTOR AŞAĞIDA İMZAMDA DA İNCELEYEBİLECEĞİN GİBİ MULTIJET MOTORA SAHİP. DÜNYADA İLK COMMON RAILI FIAT ÜRETTİ... BU İKİNCİ NESİL COMMON RAIL MOTOR. DİĞER MARKALARA DA FIAT SATTI,
*FRENLER ORJINAL BOSCH, HIDROLİK AKSAM BOSCH, MOTORUN ÜZERİNDE BOSCH BİLEŞENLERİ SIKLIKLA KULLANILMIŞ, made in germany
*38000 KM YOL YAPTIM BİR GÜN SERVİSE GÖTÜRMEDİM. TÜM İHTİYAÇLARINI KENDİM KARŞILIYORUM. YAĞINI, FİLTRELERİNİ FRENLERİNİ KENDİM DEĞİŞTİRİYORUM, ARABAMLA BÜTÜNLEŞTİM... (Not: Başımdan geçen bir olay sebebiyle hiçbir servise güvenmiyorum, aracımı çöpe atsam servise bırakmam!!!)
*BENİ HEP ZOR ŞARTLARDA GÖTÜRDÜ, YERİ GELDİ, ERZURUMDA -10 DERECE YOL ALDIM, YERİ GELDİ, GAZİANTEPTE 40 DERECEYE VARAN SICAKLIKTA YOL ALDIM...
*OTOBANDA 190 GÖRDÜM, MAX İBRE 200, HİÇBİR SIKINTI YAŞAMADAN RAHATLIKLA İSTEDİĞİM HIZI ELDE EDEBİLİYORUM..
*İŞ GEREĞİ ARKA KOLTUKLARI YATIRIP YÜK TAŞIYORUM, DİZEL OLDUĞU İÇİN YÜKTE ÇEKİŞİ BENZİNLİLERDEN ÇOK ÇOK İYİ...
*HER HAFTA SONU UZUN YOLDAYIM ÇANAKKALEYE GİDİYORUM... NEDEN BU ARACA GÜVENİYORUM UZUN YOLDA? ÇÜNKÜ EMSALİ BENZİNLİ PALIO LARDAN DAHA AĞIR YOL TUTUŞU ÇOK DAHA İYİ VE GÜVENİLİR. BEN BENZİNLİ MODELİNİ DE KULLANDIM. AMA BANA UZUN YOLDA HAFİF GELDİ BİRAZ...
*MALUM ÜLKEMİZDE EN MAKYAJLI BENZİNCİ BİLE HİLE YAPABİLİYOR. EURO ULTRA SÜPERSONIK DIZEL DE OLSA SU KATIYORLAR. BU MOTORDA FILTREDE DİĞER ARAÇLARDA OLMAYAN BİR ÖZELLİK VAR MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU, 2 DAKİKDADA BOŞALTIYORUM SUYU, 3000 KM YOL GARANTİ, SUYU KENDİ OTOMATİK SÜZÜYOR. VE BANA UYARI VERİYOR, MAZOTTA SU VAR DİYE... BAŞKA ARABA OLSA MOTOR ELİMDE KALMIŞTI...
*HER ŞARTI DÜŞÜNMEK LAZIM ARABA BİR KERE ALINIR. ALINCA DEĞERLİ SATINCA DEĞERSİZ. O YÜZDEN DİZEL ALDIM VE BENİ 10 YIL İDARE ETMESİNİ TEMENNİ EDİYORUM.
*BEN BİLGİSAYAR MÜHENDİSİYİM. ARAÇ TA SOL SİGORTA BÖLÜMÜNDE BİR SOKET VAR. BU SOKETE UYGUN KABLO BAĞLANTISIYLA LAPTOP BİLGİSAYARIMDA FIATIN YAZILIMINI KULLANARAK MOTORDAKİ DURUMU ELEKTRONİK OLARAK GÖRÜYORUM...
*BEN ÇOK MEMNUNUM VE KENDİM GİBİ 8 KİŞİ BENİM SAYEMDE PALIO MULTIJET SAHIBI OLDU VE HEPSİ GAYET MEMNUN...

NOT:::::: GRANDE PUNTO İLE PALIO AYNI MUTIJET MOTORA SAHİP DEĞİL. ARALARINDA FARKLILIKLAR VAR!!! GRANDE PUNTO DAKİ MOTOR DAHA HASSAS!!! YANİ AVRUPA YOLLARINA GÖRE YAPILMIŞ...

quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06


quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

multıjet grande puntoja uygun değil!!!

ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

OPEL 1.3 DIZEL
RENO 1.5 DIZEL
FORD 1.4 DIZEL
PEJO 1.4 DIZEL
VE PALIO MULTIJET DIZEL

VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!



Onumuzdeki aylarda satin almak uzere ben de bir dizel arayisindayim. Tam da palio ve grande punto ikilemine dusmus vaziyetteyim. G Puntonun bir takim kronik problemlerle gelmesi ve en azindan internetteki forumlarda da kullanicilarin bu problemlerle bogusuyor olduklarini anlatmalari beni endiselendiren bir gerçek. Belki bu araç seneye daha sorunsuz olarak uretilecek ama o kadar bekleyecek durumda degilim. Acaba diyorum, Palio MJ mi alsam? Evet ayni donanim seviyesi için Palio MJ Active yaklasik 1800 YTL daha ucuz ve eski bir versiyon. Fakat grande punto gibi kronik sorunlarla geldigine dair bir emareye rastlayamadim. Su anki aracim tipo slx. Yillik katettigim km miktari artmakta ve dizele gecise ihtiyacim var. Guncel Palio modellerinin elektrik aksami yanilmiyorsam 2004 yilinda tamamen yenilenerek CAN mimarisina geçildi. Son makyajlanmis kasa ile de estetik bir sorunum yok. Nihayetinde kullanim amacim ekonomik bir HB araç. Bekar oldugum için bagaj gibi bir sorun da yasamam. Sizin daha detayli gorusleriniz nelerdir?




YAHU AZINDAN BAL AKIYOR..SEN ZORLA BANA BORA DEĞİLDE BU ARABAYI ALDIRACAN..SENİN ŞU ARACIN Bİ RESMİ YOKMU GÖRSEYDİK..ŞİMDİDEN MAŞALLAH DİYORUM...


_____________________________

İphone 5s Black&Gold / Sony Vaio SVE1713X1EB / Lg 60PZ570 3d Plazma / Benq W1070 / FullScreen 265x150 High Contrast Gray / Digitürk Hd / Pioneer bdp-140 3d Blu ray / Apple Airport Express / Apple Tv3 / Xbox360 Slim 250Gb+Kinect / Yamaha rx-v2067 / B&W AS6+JBL E250P Active Subwoofer / Energy Cf-70-Cb20-Cc10 / Surround Back / Çakma Amblight


8710 Mesaj
21 Temmuz 2006; 9:52:12 

Selam arkadaslar,

Mayıs ayında yaris 1.4 d4d aldım ve henuz 4500 km deyim sehir icinde 5.7 , sehir disinda 100 civari sabit giderek 4.3 mazot yakiyor yedek parca ve bakimlari fiat kadar olmasada opel , citroen ve ford dan ucuz. düz yol 185 en son hiz ama cok rahat cikiyor 90 bg den daha fazlasi 1075 kg arac icin beklemek yanlis olur zaten. Hizlanma olarak colt disinda tüm sinifindaki tüm dizelleri kullanma firsatim oldu kesinlikle cok iyi. palio daki gibi mazottaki suyu bosaltmak icin musluğu bulunmakta gerci su ana kadar mazotta su var isigi yanmadi hic eurodizel olarakta shell, total ve bp yi kullandim. Sessizlik , performans ve daha az yaktiğini tespit ettiğim bp oldu. Ayrica yaris sinifindaki dizel olarak en sessiz calisan arac oldugunu dusunuyorum. deneyimlerimi paylasmak istedim. Hepinize araclarinizi kazasiz belasiz güle güle kullanmanız dileğiyle iyi gunler.


_____________________________

2013 Fiesta 1.5 titanium x


3357 Mesaj
21 Temmuz 2006; 10:41:23 

benimki sınıfında en çok yakanı galiba


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
affffferim bana


640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 12:21:21 

@multijet13,

Bilgilendirici aciklamalariniz için tesekkurler. Benim bransim makina, biraz da meslegin getirdigi bir etki olsa gerek, satin alacagim araca karar verirken biraz fazla kurcaliyorum konuyu. Ama eger incelemezsem asla icim rahat etmeyecek. Azami 30000 YTL gibi bir limite cikabilirim ve hemen hemen sizin siraladiginiz kriterlere gore eleyerek palio modeline yaklastim.

Yillardir fiat kullanicisiyim. Su anki tipo modeli aracimizi da 0 km olarak almistik zamaninda. Ancak fiat markasiyla satis sonrasi hizmetler kapsaminda yillardir basima gelenler herhalde pismis tavugun basina gelmemistir. Ben bazi aci deneyimlerimi forumdaki basliklarda da paylastim ki benzer durumlara dusebilecek olanlar kendini kurtarsinlar diye. Maalesef servis hizmetleri tofas-fiat için tam bir fiyasko. Beni bu konuda en çok yipratan hadiseler de ozellikle aracimdan parça hirsizligi yapilmasiydi. Araç sahibi olarak basinda durmaniza ragmen sizi enayi yerine koyarak en ufak bir firsatta calisir durumdaki parcalari servis elemanlarinin araklamaya calismalari benim servisin kapisindan girmeme en buyuk engel olmustur. Bu yaklasim servisler adina gerçekten içler acisi bir durumdur. Diger yandan servislerin ariza tespit ve giderme yetenekleri de çok yetersiz. Bu gunlere kadar bu servisler yuzunden nasil katil olmadim sasiyorum. Aracimin buji, filtre degisimlerini ve basit elektrik aksam sorunlarini kendim halledebiliyorum. Zaten tipo motorlari mudahaleye kolay imkan tanidigi için basti isleri yapmak zor olmuyor. Agir bakim gerektiren hallerde de -debriyaj seti, aks korugu vs gibi - sanayinin yolunu tutup tanidik bir usta vasitasiyla, aracin basinda durmak suretiyle isimi hallediyorum.

Konuyu uzatmadan,
*vergi avantaji
*yakit ekonomisi
*bekar olmam dolayisiyla kucuk bir arac ihtiyaci
*yedek parça ekonomisi ve hizli tedarigi
*ilk yatirim maliyetinin minimum olmasi
*temel guvenlik ekipmani
*ortalama 7 sene kullanim ongorusu
*agir bakim gereksiniminin mumkun mertebe az olmasi
*triger zinciri

gibi etkenler, beni en sonunda 1.3 MJ motorlu bir arac almaya goturuyor.

Peki endiseler neler?

*yakit kalitesi riskleri
*olasi bir disel sistemi arizasindaki tamir masrafinin yuksek olabilecegi
*aracta karsilasilabilecek kronik sorunlar
*gunun birinde mecburiyetten servise gidilmek zorunda kalinmasi

----------------------------------------------

Simdi bunlarin hepsini terazinin kefelerine koyunca, avantajlar agir basiyor kanaatindeyim. Mumkun mertebe somut verilerle karar vermeye calisiyorum. Kullanicilarin goruslerini de bir kenara not ediyorum ki ilk agizdan ifade edilen fikirler faydali olabilir.

Mazot sistemindeki su tahliye vanasi bile tek basina beni palio modeline goturebilir. Cunku grande puntolarda boyle bir sistemin olmadiginin belirtilmesi çok endise verici. Acaba grande puntolarda su tahliye vanasi yerine kendi kendine suyu tahliye eden bir duzenek olabilir mi? Yakittaki su miktari belli sure suzuldukten sonra dis ortama kendisini tahliye ediyor mudur? Eger degilse bu su nereye gidecek?

Diger yandan bir de bu laptop ile fiat diagnostic yazilimi uzerinden aracin ECU'sine nasil baglanti yaptiginiz konusunda aciklama yapmak isterseniz, karar vermem yonunde benim zihnime etkili bir neden daha yerlestireceksiniz. Ben laptop ile volvo s40 modeli araca daha once baglanti kurmak için ugrastim ancak bu ara kablo konusunu çozemedigim için gerçeklestiremedim. Yetkili volvo servisi aracimizin yazilimina tecavuz etmisti, onun uzerine kendimiz halledebilir miyiz diye umutlanmistik. Bilgisayar sistemlerine çok merakliyim, eger kablo olayini asabilseydim baglanabilecektim. Fiat modelleri için ecu yazilimi windows tabaninda calisan bir program diye biliyorum. Ancak kablo konusunu bilmiyorum. Acaba seri port uzerinden gerçeklestirilebilen basit bir baglanti midir??



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 21 Temmuz 2006; 12:23:20 >


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


591 Mesaj
21 Temmuz 2006; 12:33:39 


quote:

Orjinalden alıntı: ceyhunberber

Selam arkadaslar,

Mayıs ayında yaris 1.4 d4d aldım ve henuz 4500 km deyim sehir icinde 5.7 , sehir disinda 100 civari sabit giderek 4.3 mazot yakiyor yedek parca ve bakimlari fiat kadar olmasada opel , citroen ve ford dan ucuz. düz yol 185 en son hiz ama cok rahat cikiyor 90 bg den daha fazlasi 1075 kg arac icin beklemek yanlis olur zaten. Hizlanma olarak colt disinda tüm sinifindaki tüm dizelleri kullanma firsatim oldu kesinlikle cok iyi. palio daki gibi mazottaki suyu bosaltmak icin musluğu bulunmakta gerci su ana kadar mazotta su var isigi yanmadi hic eurodizel olarakta shell, total ve bp yi kullandim. Sessizlik , performans ve daha az yaktiğini tespit ettiğim bp oldu. Ayrica yaris sinifindaki dizel olarak en sessiz calisan arac oldugunu dusunuyorum. deneyimlerimi paylasmak istedim. Hepinize araclarinizi kazasiz belasiz güle güle kullanmanız dileğiyle iyi gunler.


ÖNCELİKLE YENİ ARACINIZ HAYIRLI OLSUN
PEKİ UFAK BİR SORUM OLACAK!!!
ACABA TOYOTA NEDEN DIZEL MODELLERİNİ TÜRKİYEYE ÇOK GEÇ GETİRDİ? YANİ D4D MODELİNİ?
CEVABI TOYOTA BİZZAT ŞÖYLE ÖZETLİYOR. ARAÇLARIMIZ YANİ D4D TEKNOLOJİSİ DİZELLER TÜRKİYEDE KULLANILAN MOTORİNE ÇOK HASSAS EURO DIZEL YAKITLARIN YAYGINLAŞMASINI BEKLİYORUZ! VEEE EURO DIZEL ÇIKTI PEŞİNDEN TOYOTA D4D LERİ GETİRDİ HAYIRLI OLSUN... UMARIM UZUN VADEDE ÜLKEMİZDE ÜRETİLEN YAKITLARA UYUMLU OLUR...


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


591 Mesaj
21 Temmuz 2006; 12:57:25 

SAYIN MESLEKTAŞIM, ÖNCELİKLE TANIŞTIĞIMIZA ÇOK MEMNUN OLDUM. SORULARINA KENDİ DÜŞÜNCELERİMLE CEVAP VERMEK İSTİYORUM.

1- HER ARAÇ ARIZA ÇIKARTABİLİR... BMW DAHİ OLSA.... BU BİRAZDA KISMET İŞİ DİYEBİLİRİZ. BU BİR FAKTÖR. AMA BAKIMLARI TEMİZ YAPILAN ARAÇ YOLDA BIRAKMAZ! DEDİĞİM GİBİ PARA OLSA DİREK BMW 5.20 EĞER YOKSA KESİNLİKLE MULTIJET...

2- BENDE HİÇBİR FIAT SERVISINE GÜVENMİYORUM. NEDENMİ KISACA ANLATİM...( 2005 YILI BAŞINDA DAHA ARACIM 3000 KM FALANDI. GÜPE GÜNDÜZ HIRSIZLAR SAĞ ÖN CAMINI KIRDI. TABİ ARABADA BİŞEY BULAMADILAR . BAYA YAĞMURLU BİR GÜNDÜ. ARACI PARK ETTİĞİM YERDE CAMI PARAMPARÇA İÇİ SU DOLMUŞ HALDE GÖRÜNCE ŞOK GEÇİRDİM. AKLIMA ARACI ALDIĞIM VE KASKOSUNU YAPTIĞIM FIAT ANABAYİSİ GELDİ. O HALDE ARACI GÖTÜRDÜM. YARIM SAAT MUHATTAP OLACAK KİŞİYİ ARADIM ÖĞLEN SAAT 4 TE SERVİSTE (SÖZDE EN BÜYÜK VE EN İYİ FIAT SERVİSİ !!!). SONRA BİRİSİNİ BULDUM. ARACI GÖSTERDİM. CAMI 3 GÜNDE DEĞİŞTİREBİLECEKLERİNİ BUNUN İÇİN ARACIN KALMASINI SÖYLEDİLER . HAYDAAA DEDİM. BİR CAM TUTSA 1 SAAT TUTSUN. NEYSE VERDİM ANAHTARI ALDILAR ARABAYI İÇERİ... BENDE EVRAK KASKO İŞLEMLERİ İÇİN YAZAHANEYE GEÇTİM. İŞLEMLERİMİ BİTİRDİM. TAM ÇIKICAM İÇİMDEN BİR HİS ARABAYA SON DEFA BİR BAK DEDİKİİİİİ... ODA NE. ADAMLAR ALMIŞLAR BENİM ARABAYI ÇEKMİŞLER KAZA YAPMIŞ BİR DUKATONUN YANINA AÇMIŞLAR KAPUTU KABLOLARI SÖKÜYORLAR. KAN BEYNİME FIRLADI TABİ OLANLARI SİZ DÜŞÜNÜN. FAZLA UZATMİYİM. HEMEN GİTTİM ARABAYI ALDIM GÖTÜRDÜM. BİR DAHA YEMİN ETTİM. ARABA HURDA OLSA SERVİSE GÖTÜRMEM. BİR USTAYA BAKTIRIRIM OLUR BİTER. GÖTÜRDÜM BİR CAMCIYA ADAMLAR 45 DK DE TAKTILAR CAMI...

3- BEN GRANDE PUNTO KALİTESİZ VEYA ÇOK KÖTÜ DEMİYORUM. SADECE ACELE ETMEMEK LAZIM. YENİ BİR ARABA VE YENİ BİR TEKNOLOJİ. TÜRKİYEDE KENDİNİ İSPATLAMASI LAZIM BİR SÜRE. ÖRNEĞİN YENİ SEDAN ÜRETİMLERİNİ FALAN BEKLEMEK DAHA SAĞLIKLI OLUR...

4- BİLGİSAYAR BAĞLANTISINI İNTERNETTE BULDUĞUM KABLO BAĞLANTININA GÖRE COM PORTTAN YAPTIM. YANİ KABLOYU KENDİM YAPTIM. MOTORU GÖZLEMLEMEK İÇİN İDEAL BİR SİSTEM...FAKAT YENİ PALIO LARDA FARKLI. ÇÜNKÜ ONLARDA YOL BİLGİSAYARI VAR! BEN ESKİ TİP MULTIJET PALIO DAN BAHSEDİYORUM.


quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06

@multijet13,

Bilgilendirici aciklamalariniz için tesekkurler. Benim bransim makina, biraz da meslegin getirdigi bir etki olsa gerek, satin alacagim araca karar verirken biraz fazla kurcaliyorum konuyu. Ama eger incelemezsem asla icim rahat etmeyecek. Azami 30000 YTL gibi bir limite cikabilirim ve hemen hemen sizin siraladiginiz kriterlere gore eleyerek palio modeline yaklastim.

Yillardir fiat kullanicisiyim. Su anki tipo modeli aracimizi da 0 km olarak almistik zamaninda. Ancak fiat markasiyla satis sonrasi hizmetler kapsaminda yillardir basima gelenler herhalde pismis tavugun basina gelmemistir. Ben bazi aci deneyimlerimi forumdaki basliklarda da paylastim ki benzer durumlara dusebilecek olanlar kendini kurtarsinlar diye. Maalesef servis hizmetleri tofas-fiat için tam bir fiyasko. Beni bu konuda en çok yipratan hadiseler de ozellikle aracimdan parça hirsizligi yapilmasiydi. Araç sahibi olarak basinda durmaniza ragmen sizi enayi yerine koyarak en ufak bir firsatta calisir durumdaki parcalari servis elemanlarinin araklamaya calismalari benim servisin kapisindan girmeme en buyuk engel olmustur. Bu yaklasim servisler adina gerçekten içler acisi bir durumdur. Diger yandan servislerin ariza tespit ve giderme yetenekleri de çok yetersiz. Bu gunlere kadar bu servisler yuzunden nasil katil olmadim sasiyorum. Aracimin buji, filtre degisimlerini ve basit elektrik aksam sorunlarini kendim halledebiliyorum. Zaten tipo motorlari mudahaleye kolay imkan tanidigi için basti isleri yapmak zor olmuyor. Agir bakim gerektiren hallerde de -debriyaj seti, aks korugu vs gibi - sanayinin yolunu tutup tanidik bir usta vasitasiyla, aracin basinda durmak suretiyle isimi hallediyorum.

Konuyu uzatmadan,
*vergi avantaji
*yakit ekonomisi
*bekar olmam dolayisiyla kucuk bir arac ihtiyaci
*yedek parça ekonomisi ve hizli tedarigi
*ilk yatirim maliyetinin minimum olmasi
*temel guvenlik ekipmani
*ortalama 7 sene kullanim ongorusu
*agir bakim gereksiniminin mumkun mertebe az olmasi
*triger zinciri

gibi etkenler, beni en sonunda 1.3 MJ motorlu bir arac almaya goturuyor.

Peki endiseler neler?

*yakit kalitesi riskleri
*olasi bir disel sistemi arizasindaki tamir masrafinin yuksek olabilecegi
*aracta karsilasilabilecek kronik sorunlar
*gunun birinde mecburiyetten servise gidilmek zorunda kalinmasi

----------------------------------------------

Simdi bunlarin hepsini terazinin kefelerine koyunca, avantajlar agir basiyor kanaatindeyim. Mumkun mertebe somut verilerle karar vermeye calisiyorum. Kullanicilarin goruslerini de bir kenara not ediyorum ki ilk agizdan ifade edilen fikirler faydali olabilir.

Mazot sistemindeki su tahliye vanasi bile tek basina beni palio modeline goturebilir. Cunku grande puntolarda boyle bir sistemin olmadiginin belirtilmesi çok endise verici. Acaba grande puntolarda su tahliye vanasi yerine kendi kendine suyu tahliye eden bir duzenek olabilir mi? Yakittaki su miktari belli sure suzuldukten sonra dis ortama kendisini tahliye ediyor mudur? Eger degilse bu su nereye gidecek?

Diger yandan bir de bu laptop ile fiat diagnostic yazilimi uzerinden aracin ECU'sine nasil baglanti yaptiginiz konusunda aciklama yapmak isterseniz, karar vermem yonunde benim zihnime etkili bir neden daha yerlestireceksiniz. Ben laptop ile volvo s40 modeli araca daha once baglanti kurmak için ugrastim ancak bu ara kablo konusunu çozemedigim için gerçeklestiremedim. Yetkili volvo servisi aracimizin yazilimina tecavuz etmisti, onun uzerine kendimiz halledebilir miyiz diye umutlanmistik. Bilgisayar sistemlerine çok merakliyim, eger kablo olayini asabilseydim baglanabilecektim. Fiat modelleri için ecu yazilimi windows tabaninda calisan bir program diye biliyorum. Ancak kablo konusunu bilmiyorum. Acaba seri port uzerinden gerçeklestirilebilen basit bir baglanti midir??




_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


755 Mesaj
21 Temmuz 2006; 13:03:40 

mühendis 06

sen yaris 1.0 benzinli al sana yakışır.
sorun morun yaşamadan hayatına devam et.


_____________________________



591 Mesaj
21 Temmuz 2006; 13:07:32 

YARISLE UZUN YOLDA YANINDAN BİR TIR GEÇİNCE VEYA TIRIN YANINDAN GEÇİNCE ARABA GÜZEL SAVRULUYOR... ÇOK ŞEKER BİR ARABA

quote:

Orjinalden alıntı: skyclad

mühendis 06

sen yaris 1.0 benzinli al sana yakışır.
sorun morun yaşamadan hayatına devam et.




_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


 
1513 Mesaj
21 Temmuz 2006; 13:11:06 

arkadaş harbiden uçmuşsun. şu an 3.0 litre yakabilen tek araç var. o da vw polo 1.0 dizel... passat gibi koca bir araç o motorla imkansız...

neyse herkes kendine göre bir şey tahmin etmiş. bir arkadaş colt bile tahmin etmiş. colt o kasayla zor...

işte ilk beş. hem benzinlide hem de dizelde:

Benzin Ligi
Sıra Marka Yakıt tüketimi (100 km)
1 Daihatsu Cuore 1.0 Thrifty 4.6 lt
2 Smart fortwo coupe 4.7 lt
3 Opel Corsa 1.0 Ecotec 5.3 lt
4 Toyota Yaris 1.0 M/T 5.4 lt
5 Honda Jazz 1.4 LS 5.7 lt
Dizel Ligi
1 Peugeot 206 1.4 HDi 4.3 lt
- Ford Fiesta 1.4 TDCi 4.3 lt
3 Opel Corsa 1.3 CDTi 4.4 lt
4 Nissan Micra 1.5 dCi 4.5 lt
5 Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 4.6 lt

http://arabam.milliyet....17&HID=1&haberID=278531

bunlar türkiyedeki arabalar. dediğim gibi dışarda 3.0 litre yakabilen bir polo 1.0 dizel de var...

quote:

Orjinalden alıntı: slleey
2000 model passat tdi hem roket hem can güvenliği dikkat ş.dışı 80kmsabithızla gidersen 3.2 litre yakıyo ama test veriler...



_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 13:25:19 

o polo değil

adı 3l lupo.motoru da 1.0 değil 1.2l

üretimden kalkalı da nerdeyse 1 sene oldu

http://www.arabadergisi.com/sv/vw/vw-lupo3.htm


1856 Mesaj
21 Temmuz 2006; 14:06:30 

discoverydeki bi testte halk arasındaki ekonomik sayılan 5-6 araç arasında yapılan testlerde yani aynı şartlarda birinci c3 gelmişti...
testte toyotanın hibrit aracı yanlış hatırlamıyorsam honda jazz ın dieseli daewoo nun küçücük benzinli bi aracıyla bi kaç tane daha diesel araç vardı....


_____________________________

Yapayalnız yürüdüğümüz sonsuzluk yolculuğunda kendimize ömrümüzün hangi saniyelerinin kaldığını sayıyoruz hayatımız işgal edilmiş,onurumuz ele geçirilmiş,organlarımız paylaşılmıştır,ruhumuz kıyma makinesinden geçirilmiş,herbir parçası değersiz oyunun lokması olmuştur...


829 Mesaj
21 Temmuz 2006; 14:14:51 

Clio symbol 1.5 dCi 80 fidji ş.dışı 100 km / 3.9 lt yakıyormuş.


_____________________________

DACIA LOGAN KULÜBÜ



DACIA LOGAN 1.5 DCI AMBIANCE PACK CA İNCİ GRİ


640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 14:48:58 


quote:

Orjinalden alıntı: skyclad

mühendis 06

sen yaris 1.0 benzinli al sana yakışır.
sorun morun yaşamadan hayatına devam et.




yaris 1.0 modelini mayis-haziran aylarinda inceledim. Aslini soylemek gerekirse zamlardan once almaya heveslendigim bir modeldi. Ancak bir prensibim vardir, bir araci satin alacaksam mutlaka bir test surusu yapmam gerekir. Denemeden arac almam.

Ankara'daki Toyota bayileri ile ki zaten 3 tane var, bu 1.0 yaris modelini test edebilmek için 1 ay kadar cebellestim. Hatta genel mudurluge kadar olayi aktardim. Gelgelelim, genel mudurluk bana araci test ettirmedikleri cevabini verdi. Resmi olarak Turkiye'de bu aracin bayilerde testi yoktur kusura bakmayin dedi.

Ankara Öveçler Toyan bayisine bari diger motorlari deneyeyim diyerek test surusu için gittigimde, bana potansiyel suçlu muamelesi yaparak ehliyetimin fotokopisini gaspetmeye kalktilar. Itiraz edince bana test surusu yaptiramayacaklarini soylediler. Nedeni ise belki arabayi carpip kaçarmisim diyeymis. "Araclarin kaskosu yok mu ne terbiyesiz adamlarsiniz, siz bana kendi ehliyetinizi verin ben de size benimkini vereyim! " deyince onlar da bunu kabul etmediler.

Diger iki bayinin terbiyesizliklerini de yazmaya usendim simdi burada. Akota ve digeri ile de bir maceram oldu. Beni 1.0 motorun testi var diye kandirip saatlerimi çaldilar, oysa ki eski kasa 1.0 motoru test ettiririz sadece dediler. Boyle bir terbiyesizlik var midir? Yuzlerine de soyledim, siritarak tepki verdiler.

Ozetle, toyota urunleri rivayetlere gore ne kadar basarili da olsa, benim için o defter de kapandi gitti. Biraz daha akilli olsalardi beni kandirabilirlerdi ve araci bana satarlardi. Ben en bastan toyota için niyetlenmistim. 1.0 motoru test ederek de beklentimi karsilayip karsilamadigini gorecektim. Ona gore de diger 1.3 benzinli veya 1.4 dizele kayacaktim. Ama pesin pesin sogudum, musteri iliskileri daha satis asamasinda fiyasko oldu benim için. Simdi de zaten fiyatlar yukseldi, bazi dizeller gerçekten çok pahalandi.

Ornek vermek gerekirse, ulkemizde 30000 YTL fiyatli grande punto 1.3 mj active modeli fransa'da 13250 € mertebesinden satiliyor. Evet vergiler bizde cok yuksek ancak develuasyon oncesi bu kadar ciddi farklar yoktu.

Multijet13 arkadasimizin dedigi gibi, butce kavrami onemli bir kisitlama. Zaten ekonomik maliyetli olmasini hedefledigim için palio mj modeline takildim kaldim. Eger bir miktar da indirim yaptirabilirsem uygun maliyetle bir dizel arac edinecegimi umuyorum. Pazar kosullari malum, ihtiyaclar neyi gerektiriyorsa o yonde tuketimler sekilleniyor.

Tekrar palio ECU konusuna gelirsek, yol bilgisayarindan dolayi tahminen volvo s40 daki gibi ozel bir ara kablo geregi doguyor olabilir. Biraz arastirayim bari.


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 15:03:31 

Mühendis06

Ben eski bir palio kullanıcısı olarak sana punto yu tavsiye ediyorum.eurodiesel kullanırsan problem olmaz

okuduğun ufak tefek sorunlar ilk gelen araçlarda görüldü.senin de bildiğin gibi servis kanalıyla çözüldü.

2007 lerde de tıkırtı burcu problem yaşanacağını sanmıyorum.olsa da aracı teslim almadan evvel burcu servis değiştiririr.

palio sağlamdır,fiyatına göre de çok iyi arabadır.ancak zamanının gerisinde kalmaya başladı.

bu sebeple yeni kasası hazırlanıyor.bu yıl tanıtılıcak.önce brezilyada üretilicek.tofaş üretim tarihi ile ilgili bilgi vermedi.

gizlenmiş bir resmini kopyalıyorum.





591 Mesaj
21 Temmuz 2006; 15:32:05 

BAYAA YERDEN YÜKSEK YAPMIŞLAR. FENA GÖRÜNMÜYOR


_____________________________

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
VW POLO 1.2 TDI 3 Silindir 75 Beygir Dizel 2011 Model
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 15:36:28 

AkincI,

Konunun bir ayagi da diger bir baslikta devam ediyor, oraya yeni palionun brezilyadaki yelpazesinden resimler ekledim.

http://forum.donanimhab..._8/key_//tm.htm#8242319

Buraya da ekleyeyim madem, acaba senin maskeli resimde gorulen palio benim verdigim resimleride gorulenlerin prototipi olabilir mi ne dersin? Yoksa çok daha yeni bir jenerasyon mudur?

Bir de beni su mazot su tahliye vanasi hakkinda aydinlatabilirsen çok bahtiyar olurum. Grande puntolarda bu su tahliyesi ne sekilde yapiliyor? Vana yok deniyor ama bir yolu olmali? Gerçekten de vana yok mu?












_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 16:03:58 

Mühendis

senin verdiğin bu resimler palio 1 kasasının brezilyadaki üretimi.2006 model.

bizdeki üretimden kasada sadece stop farları ve bagaj kapağı farklıdır.bir de yan hava yastıklı tipleri üretime başladı.

benim resmini verdiğim ise 2007 model olarak üretilicek.

yani palio 2

bir söylentiye göre adı grande palio olucak.(kesin değil)

g.punto da vana falan yok.periodik bakım geldiğinde mazot filteresi değişiyor.

daha evvel dediğim gibi euro-diesel kullanırsan sorun çıkmaz.



640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 16:56:05 

Anlasildi AkincI, demek palio ciddi anlamda bir kasa degisikligine ugrayacak. Grande punto konusunda size guveniyorum. Kullandiginiz GP ile kaç km kat ettiniz?

Eurodisel kullanildiginda problem cikartmamasi lazim. Bu arada teamgrandepunto sitesini de bastan sona okumaya calistim. GP nin kronik sorunlari bir yana da, hadi serviste teslim almadan da hallettik diyelim, su kabinin her yanindan tikirti gicirti sesleri geldigini soyleyenler kullanicilar var ya, iste benim asil kabusum bu tikirti ve gicirtilar olacak eger grande alirsam. Kullandikça gicirdayan bir karakter takinirsa bir arac, ben onu bayinin onunde gidip yakacak kadar öfkelenirim. Muzigin sesini yukseltmek tikirtilara ne kadar cozum oluyor bilmiyorum. Govde tasarimi olarak grande puntoyu begeniyorum ama.

Beni en iyi anlayabileceklerden birisi sensin AkincI, eski paliocu ve guncel grandeci olarak. Fiyatlara tekrar baktim da simdi,

GRANDE PUNTO 5K 1.3 MULTIJET 75HP ACTIVE DAB ABS AC 30.310 YTL

YENİ PALIO 1.3 MULTIJET ACTIVE AC DAB ABS EBD 28.580

Aradaki fiyat farki, 1700 YTL mertebesinde. Donanim farki ise su sekilde, GP lerde ek olarak;

*elektrik ayarli dikiz aynalari
*uzaktan kumandali kilit
*yukseklik ayarli surucu koltugu
*derinlik ayarli elektrohidrolik direksiyon
*bagaj içi aydinlatma (palioda var mi belirsiz)
*direksiyondan kumandali muzik sistemi

Peki bu fiyat farkini vermeye deger mi diye dusununce, aslinda degecegi kanaatindeyim. Tabi GP için riski goze alirsak???


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 17:36:59 

Ben daha almadım.

zam gelince beklemeye girdim.zaten otomatik düşündüğüm için ekim e kadar bekliycem.

tıkırtı yapan yerin bir iki arkadaşta torpido kapağı olduğunu biliyoruz.ayarlanınca düzeliyor.

ayarsız kapılar zaten teslim edildiğinde ayarlanıp veriyor.ses yapıyorsa kesiliyor

2007 modellerde şikayet edilmiş ve düzeltilmiş problemlerin rastlanıcağını düşünmüyorum

sana tavsiyem git test sürüşü yap.beğenmezsen zaten almazsın.

Ben 2 tip g.punto kullandım ve gerçekten tıkırtı falan duymadım.

palio nun avantajı bizim yollara daha uygun olması.

yine de senin tercihin.

palio yu da kullan beğenirsen al.

palio taş gibi bir ön takıma sahip.ben o arabayla dağ taş 80.000km yaptım.tık demedi.










640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 17:47:14 

Ben GP için sadece 1.3 MJ 90 HP modeli test edebildim. Diger 1.3 75 HP ilerleyen gunlerde deneyecegim. 2002 paliolarin benzinli versiyonunu kullanmistim kisa bir sure, tabi simdiki guncel versiyondan eskiydi.

On takimlardan yana pek kuskum yok. Ben de tipo ile 140 000 km yaptim hemen hemen, sadece bir defa amortisorleri degistirdim komple. Mekanik olarak kollarda, salincaklarda vs... bir yamulma, egilme olmadi. Palio ve doblolarda halihazirda kullanilan on takimlar daha da iyilestirilmis vaziyette.

GP nin bizim yollara daha uyumsuz olmasini hangi sebebe baglarsiniz? Yere daha yakin olmasina mi?


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 17:58:38 

gp bizim yollara daha uyumsuz olması sadece alçaklığından değil.

aynı zamanda amortisörleri daha sert.

yol tutuşu artırmak için fiat bu sefer daha sert süspansiyon uyguladı.arabayı kullandığına göre hissetmişsindir.

ayrıca senin de bildiğin gibi palio 8 senedir yerli olarak üretiliyor ve bizim yollarda uzun süre test edilerek yürüyen aksamı ayarlandı.

ama bu demek değil ki g.punto bizim yollarda yürümez.

dediğim gibi iki aracı da test et.öyle 5-10 km değil.sana yardımcı olucak bir bayi bulursun.





640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 18:59:25 

GP modeli için suspansiyonlarin sertliginden yana bir endisem yok. Nedenine gelince, ulkemizdeki yollarda dolasan milyonlarca otomobilin cok buyuk bir kismi bizim yol sartlarimiza gore revize edilmemistir. Yollarimiz kotu olmasina ragmen de suruculerin onemli bir kismi dikkatsizce yolda seyretmekte, araclarini hirpalayarak kullanmaktadir. Ama belki soyle bir baglanti kurulabilir mi, GP nin suspansiyonlari bizim yollar için gereginden fazla sert oldugundan aracta karsilasilan tikirti ve gicirtilarin ortaya cikmasinda rolu vardir???

Diger yandan, umarim bu tikirti ve gicirtilar aracin montajindan kaynaklanan geometrik uyumsuzluklardan degil de, yerlerine iyice sabitlenmeyen kapi içlerindeki kablolardan vs... kaynaklaniyordur. Bir kisim kullanici da kapi tikirtilarindan bahsetmis cunku. Ben hala kullanicilarin seslerin kaynagini tam olarak tarif edebildiklerini veya anlayabildiklerini dusunmuyorum??


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


535 Mesaj
21 Temmuz 2006; 19:31:39 

c3 yakıtta cimri olduğu kadar performansdan ödün vermeyen hatta sınıfının en az yakan ve en güçlü arabası. yakıt hassasiyeti de gerçekten multijet 13"ün dediği gibi çok yüksek. kötü yakıtı hemen tanıyıp motoru korumaya alıyor. bu durumdan sonra ya yakıtı boşaltacak yada yakıt bitene kadar performansdan ödün vereceksiniz. kendini korumaya alması (tam emin değilim ama turboyu devre dışı bırakarak) otomatik olarak kendisi yapıyor. benim başıma gelmişti denemek için totalden aldım yakıt kalitesiz çıktı bende uzun yola çıkmıştım mecburen yakıtı bitirene kadar 92 beygirlik arabayı 50 beygir gibi kullandım.
sıfır alacaksan c3 gerçekten çok yüksek değerli bir araba ama ikinci elde çok makul fiyatlar var donanimda süper. 7 aydır kullanıyorum ve gayet memnunum. tavsiye ederim

quote:

Orjinalden alıntı: MULTIJET13

C3 FRANSADA PEJO FABRİKALARINDA ÜRETİLEN BİR MODEL

EVET YAKITTA CİMRİ.... AMA DEDİĞİM GİBİ 1.3 VERGİ DUVARINA TAKILIYOR, BU YÜZDEN EKONOMİK DEĞİL... AYRICA YEDEK PARÇASI PAHALI, BENİ YANLIŞ ANLAMAYIN, YEDEK PARÇA SIRF ARIZALANAN VEYA KAZA SONUCU İHTİYAÇ DUYULAN PARÇALAR DEĞİL, BENİM DEDİĞİM YEDEK PARÇA YAĞ, FİLTRE, HAVA FİLTRESİ, MAZOT FİLTRESİ, YAĞ FİLTRESİ. VS. FREN BALATASI.....

BU PARÇALAR CITROENDE BAYA PAHALI .... AYRICA CITROENLERDE YAKIT ALIRKEN MOTORLARI YERLİ ÜRETİMLERE GÖRE DAHA HASSAS.... ÖRNEĞİN YERLİ BİR FORD RENO VEYA FIAT GİBİ DEĞİL... ÇOK DUYARLI....



_____________________________

eko-mod


 
3057 Mesaj
21 Temmuz 2006; 19:39:04 

arkadaşlar peki ford fiesta ne kadar yakıyor şehir içi ve şehir dışı yollarda?


_____________________________



1070 Mesaj
21 Temmuz 2006; 19:40:18 

ÇOK GENİŞ KAPSAMLI BİR SORU DAHA SPESİFİK BİR NOKTAYA YÖNELMEK GEREK...


_____________________________

Güç Para İktidar ve Hız

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 20:24:31 

quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06

GP modeli için suspansiyonlarin sertliginden yana bir endisem yok. Nedenine gelince, ulkemizdeki yollarda dolasan milyonlarca otomobilin cok buyuk bir kismi bizim yol sartlarimiza gore revize edilmemistir. Yollarimiz kotu olmasina ragmen de suruculerin onemli bir kismi dikkatsizce yolda seyretmekte, araclarini hirpalayarak kullanmaktadir. Ama belki soyle bir baglanti kurulabilir mi, GP nin suspansiyonlari bizim yollar için gereginden fazla sert oldugundan aracta karsilasilan tikirti ve gicirtilarin ortaya cikmasinda rolu vardir???

Diger yandan, umarim bu tikirti ve gicirtilar aracin montajindan kaynaklanan geometrik uyumsuzluklardan degil de, yerlerine iyice sabitlenmeyen kapi içlerindeki kablolardan vs... kaynaklaniyordur. Bir kisim kullanici da kapi tikirtilarindan bahsetmis cunku. Ben hala kullanicilarin seslerin kaynagini tam olarak tarif edebildiklerini veya anlayabildiklerini dusunmuyorum??



arkadaşım senin kullandığın test aracında tıkırtı var mıydı?

her arabada torpido kapağında ayarsızlık yok.ya da kapıda merak etme.zaten olsa da düzeltip teslim ediyorlar artık.servisler punto müşterilerine çok önem veriyor.

süspansiyonların gereğinden sert olmadığını kullandıysan görmüş olman lazım.zaten endişen yokmuş

içine sinmeyen arabayı mercedes olsa bile alma .

herşeyin hayırlısı.

bayiye gidersin stilo alır çıkarsın.bu işler kısmet .



640 Mesaj
21 Temmuz 2006; 22:31:15 

AkincI, ben araci bozuk yolda suremedim maalesef. Test guzergahi Ankara'da umitkoy-cayyolu arasindaki eskisehir yolunda idi. O zaman belediyenin yol calismalari da bugunku kadar ilerlememisti ve yollar hala duzgundu. Test sirasinda alisilmamis bir tikirti hissetmedim. Ozellikle radyo da kapali kullandim hatta. Ama nihayetinde bunlar test araclari, onceden bayi tarafindan kusurlari giderilmis de olabilir. Ben en kisa zamanda su 1.3 mj 70 hp yi de test edeyim bari. Ondan sonra devam ederiz gorusleri paylasmaya. Stilo vs hic dusunmuyorum valla, kismetse grande veya palio diyelim.

Mercedes konusunda katiliyorum bu arada


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Temmuz 2006; 22:55:22 

quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06

AkincI, ben araci bozuk yolda suremedim maalesef. Test guzergahi Ankara'da umitkoy-cayyolu arasindaki eskisehir yolunda idi. O zaman belediyenin yol calismalari da bugunku kadar ilerlememisti ve yollar hala duzgundu. Test sirasinda alisilmamis bir tikirti hissetmedim. Ozellikle radyo da kapali kullandim hatta. Ama nihayetinde bunlar test araclari, onceden bayi tarafindan kusurlari giderilmis de olabilir. Ben en kisa zamanda su 1.3 mj 70 hp yi de test edeyim bari. Ondan sonra devam ederiz gorusleri paylasmaya. Stilo vs hic dusunmuyorum valla, kismetse grande veya palio diyelim.

Mercedes konusunda katiliyorum bu arada



Ben de onu diyorum düzeltilen ufak şeyler canını sıkmasın.

ok 75 lik kullan.bozuk yola gir ,tıkırtı burcunu sor.sana göstersinler.aslında o bir kusur değil bizim yollara ayar

yapılıyor sadece.sana kolay gelsin.


4113 Mesaj
22 Temmuz 2006; 4:25:30 

benim bildiğim kia cerato dizel 100 km de 4lt yakıyormuş


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_70018429/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70018429


2697 Mesaj
22 Temmuz 2006; 4:55:57 

Clio symbol 1.5 dCi


_____________________________



1674 Mesaj
23 Temmuz 2006; 16:03:04 

Beni birçok tanıdığım kişi bu övgüvle söylediğiniz araçlardan satın aldı hiçbiri memnun olmadı.
Palio Multijet için:
1)yerden çok yüksek virajlarda güven vermiyor.
2)Tır geçsin hopluyor.
3)Direksiyon tepkisi yeterli değil
4)Şehir içinde kullanıma uygun,şehirler arası sakin hız yapmadan kullanabileceğiniz bir araç.
5)Şu ana volkswagen dışında dizel motorların genelini Fiat yapıyor.Kendi multijen adında satıyor opel CDTİ adı altında satıyor.Yani bu segmentteki araçların motorlarının hepsi aynı Comman Rail Turbo Dizel
Motora söz yok.
6)işçilik teknoloji iyideğil
7)ABS li versiyonu 100km/saat hızda 43m 'de durdurabiliyor.Sınır 40m bunu unutmayalım.
8)fiyatıda hiç fena değil 25.000YTL'den başlıyor.

BEN ALMANDAN VAZGEÇMEM GEÇEMEM GÜVENLİK BENİM İÇİN HERŞEYDİR.


_____________________________

Türkiye Cumhuriyetinin, özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum: Batı senden, Türk'ten çok geriydi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı teknikte bir üstünlük gösteriyorsa, ey Türk Çocuğu, o kabahat da senin değil, senden öncekilerin affedilmez ihmalinin bir sonucudur. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin! .. Bu belli. Fakat zekanı unut. Daima çalışkan ol!!!


640 Mesaj
23 Temmuz 2006; 23:10:53