Şimdi Ara

BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
1
Favori
131.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.5 Dci 90 hp ile ekonomik sürüş şehir dışı 3.6 şehir içi 4.0 yakıyorum..yada yakmıyor
  • BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????

    BU PAHALI YAKIT ŞARTLARINDA EN CİMRİ BENZİNLİ VE DİZEL ARAÇ HANGİSİ..???



  • ya bu soruyu şu şekilde genişletsek.

    en cimri fakat cimri olduğu kadar performanslı desen. bu arada ben dizeli hiç bilmiyorum benzinli söyleyebilirim.

    yoksa 800 cc spark yada,56 beygirlik daihatsu cuore en az yakmaları lazım zira en zayıf araçlar bunlar.

    ama kuvvetli ve ez yakan benzinli araçları soruyorsan

    1. sırada ödüllü honda jazz 1.4 var. 8 valfli silindir başına çift bujili (alfadaki twinspark gibi) bir motoru var. ve gayet az yakmakta. ve 88 beygir gibi ideal bir rakamı var.

    2.sırada mitsubishi colt 1.3 var. 16 valfli üstten çift egzantrikli,95 beygir performansa yönelik mivec motoru var.
    şehir içi geçen haftaki ölçümlerime göre 22 kuruş/km yapmakta. 45 litrelik deposuyla şehiriçi çok rahat 600 km geçilebilir.. uzun yolda ise 800 km rahat aşılabilir.

    dizelde gene mitsubishinin colt dizeli ni sayabilirim. 3 silindirli silindir başına 4 subaplı mercedes motoru kullanmakta. yanlış hatırlamıyorsam 4.3 litre şehirlerarası. tabi bu teknik veriler. gerçek yol şartlarını bilemiyorum.

    hayırlı günler.




  • kapsamı geniş bir soru bu. segment?
    sonuçta daha hafif ve daha düşük motor hacmine sahip olan araç daha az yakacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanemre34

    BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????

    BU PAHALI YAKIT ŞARTLARINDA EN CİMRİ BENZİNLİ VE DİZEL ARAÇ HANGİSİ..???
  • BU MULTİJET 1.3 GRANDE PUNTOLAR NASIL
  • PEKİ BU SENİN YAZDIKLARINA CİTROEN C3 Ü EKLEYEBİLİRMİYİZ...BUNUN HAKKINDADA YORUM YAPABİLİRMİSİN..BİLDİĞİM KADARI İLE ÇOK CİMRİ BU ARAÇ
  • C3 FRANSADA PEJO FABRİKALARINDA ÜRETİLEN BİR MODEL

    EVET YAKITTA CİMRİ.... AMA DEDİĞİM GİBİ 1.3 VERGİ DUVARINA TAKILIYOR, BU YÜZDEN EKONOMİK DEĞİL... AYRICA YEDEK PARÇASI PAHALI, BENİ YANLIŞ ANLAMAYIN, YEDEK PARÇA SIRF ARIZALANAN VEYA KAZA SONUCU İHTİYAÇ DUYULAN PARÇALAR DEĞİL, BENİM DEDİĞİM YEDEK PARÇA YAĞ, FİLTRE, HAVA FİLTRESİ, MAZOT FİLTRESİ, YAĞ FİLTRESİ. VS. FREN BALATASI.....

    BU PARÇALAR CITROENDE BAYA PAHALI .... AYRICA CITROENLERDE YAKIT ALIRKEN MOTORLARI YERLİ ÜRETİMLERE GÖRE DAHA HASSAS.... ÖRNEĞİN YERLİ BİR FORD RENO VEYA FIAT GİBİ DEĞİL... ÇOK DUYARLI....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    multıjet grande puntoja uygun değil!!!

    ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

    BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

    HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

    BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

    OPEL 1.3 DIZEL
    RENO 1.5 DIZEL
    FORD 1.4 DIZEL
    PEJO 1.4 DIZEL
    VE PALIO MULTIJET DIZEL

    VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
    OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

    BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!


    g.punto ağır olduğu için 70 lik 75 hp ye çıkarıldı ve 90 hp liğe de vgt turbo uygulandı.

    fiat ın yaptığı motor en iyi fiat a uyar.

    niye uygun değil diyorsun.

    aslında senin demek istediğin şu:

    70 hp palio,75 hp g.puntodan daha seri.

    g.punto nun hassas olma sebebini açıklamışsın.aslında bu hassaslık artık problem değil.

    eurodizel ülke çapında artık yaygın.

    tofaş palio ve albea için multijetlerde modifikasyon yapıp normal mazot da kullanılabilir hale getirdi.

    taksiciler düşünülrek bu uygulama yapıldı.

    punto nun sadece dış görünüşü güzel değil.5 yıldızlı gübenlik ve esp den cam tavana kadar birçok yeni donanım sunabilmesi.

    iç mekan genişliği ve yol tutuş artısını da unutma.

    ben eski bir palio kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim ki

    punto ile palio arasında dağlar kadar fark var.

    zaten yeni kasa palio da hazırlanıyor ve o da g.punto platformunu kullanıcak.




  • Fiesta dizel şehir içi km de 13 ykr yakıyor
    ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 20 Temmuz 2006; 16:48:51 >
  • BEN GRANDE PUNTOLARIN ÖNÜMÜZDEKİ YIL ÇIKACAK YERLİ ÜRETİMLERİNİ BEKLİYORUM,... KISMETSE BİRTANESİNE YAZILICAZ ARTIK... İTHAL DİYE TAKASA GİRMEDİM... YERLİ ÜRETİME GÜVENİYORUM...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    multıjet grande puntoja uygun değil!!!

    ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

    BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

    HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

    BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

    OPEL 1.3 DIZEL
    RENO 1.5 DIZEL
    FORD 1.4 DIZEL
    PEJO 1.4 DIZEL
    VE PALIO MULTIJET DIZEL

    VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
    OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

    BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!


    g.punto ağır olduğu için 70 lik 75 hp ye çıkarıldı ve 90 hp liğe de vgt turbo uygulandı.

    fiat ın yaptığı motor en iyi fiat a uyar.

    niye uygun değil diyorsun.

    aslında senin demek istediğin şu:

    70 hp palio,75 hp g.puntodan daha seri.

    g.punto nun hassas olma sebebini açıklamışsın.aslında bu hassaslık artık problem değil.

    eurodizel ülke çapında artık yaygın.

    tofaş palio ve albea için multijetlerde modifikasyon yapıp normal mazot da kullanılabilir hale getirdi.

    taksiciler düşünülrek bu uygulama yapıldı.

    punto nun sadece dış görünüşü güzel değil.5 yıldızlı gübenlik ve esp den cam tavana kadar birçok yeni donanım sunabilmesi.

    iç mekan genişliği ve yol tutuş artısını da unutma.

    ben eski bir palio kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim ki

    punto ile palio arasında dağlar kadar fark var.

    zaten yeni kasa palio da hazırlanıyor ve o da g.punto platformunu kullanıcak.





  • marea nın yerine grande punto platformu kullanılarak bir araç hazırlanıyor

    g.punto hiçbir zaman yerli olmayacak.haberin olsun.
  • Peugeot 206 HDI 1.4 Dizel
    100 km'de 3.8 lt yakıyor olması lazım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13

    multıjet grande puntoja uygun değil!!!

    ÇÜNKÜ GRANDE PUNTO DAHA AĞIR, PALIO VE ESKİ PUNTOYA GÖRE...

    BU YÜZDEN FIAT MÜHENDİSLERİ BAZI ŞANZIMAN VE MOTOR MODİFİYESİYLE, 70 BH DEN 75 VE 90 BH YE ÇIKARMIŞLAR, AMA NE OLURSA OLSUN, UZUN VADEDE PALIO MULTIJET TEN YANI 70 BH MODELINDEN DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİYOR LAR,... İNSANLAR DIŞ GÖRÜNÜMÜNE GÖRE YORUM YAPIYOR,

    HALBUKİ ÖNEMLİ OLAN MOTORDUR...

    BEN PALIO MULTIJET ALDIM BU YÜZDEN ÇOK ARAŞTIRDIM, BİR YIĞIN MARKAYA BAKTIM ELEDİM ELEDİİİİİİM.... 5 MARKA KALDI,

    OPEL 1.3 DIZEL
    RENO 1.5 DIZEL
    FORD 1.4 DIZEL
    PEJO 1.4 DIZEL
    VE PALIO MULTIJET DIZEL

    VERGI DUVARI SEBEBİYLE 1.3 ÜZERİ TÜM MODELLERİ ELEDİM,,,, AYRICA 1.3 OLANLAR DAHA FAZLA BH GÜÇ VERİYOR VE FIYATLARI UYGUN...
    OPEL YEDEK PARÇA PAHALI, ÖRNEĞİN YAĞ FİLTRESİ MAZOT FİLTRESİ PALIO MULTIJETTEN ÇOK PAHALI.... SIRF DIŞ GÖRÜNÜŞÜ HOŞ DİYE GRANDE PUNTO ALACAKSAN ALMA SAKIN.... PALIO MULTIJETİ TAVSİYE EDERİM.... AYRICA PALIO LAR YERLİ ÜRETİM, YANİ MOTORLARI TÜRKİYE DE SATILAN DIZEL YAKITLARA UYGUN, GRANDE PUNTOLAR YURTDIŞINDAN GELİYOR, ÇOK HASSASLAR, MOTOR DÜZENEKLERİDE FARKLI,

    BEN BİR FARKINI SÖYLİM PALIO MULTIJETLE GRANDE PUNTO MULTIJETİN,.... MAZOT SUYU BOŞALTMA MUSLUĞU YOK GRANDE PUNTO MULTIJETTE!!! BUDA BENİM GİBİ UZUN YOL YAPAN BİRİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR FARK!!!



    Onumuzdeki aylarda satin almak uzere ben de bir dizel arayisindayim. Tam da palio ve grande punto ikilemine dusmus vaziyetteyim. G Puntonun bir takim kronik problemlerle gelmesi ve en azindan internetteki forumlarda da kullanicilarin bu problemlerle bogusuyor olduklarini anlatmalari beni endiselendiren bir gerçek. Belki bu araç seneye daha sorunsuz olarak uretilecek ama o kadar bekleyecek durumda degilim. Acaba diyorum, Palio MJ mi alsam? Evet ayni donanim seviyesi için Palio MJ Active yaklasik 1800 YTL daha ucuz ve eski bir versiyon. Fakat grande punto gibi kronik sorunlarla geldigine dair bir emareye rastlayamadim. Su anki aracim tipo slx. Yillik katettigim km miktari artmakta ve dizele gecise ihtiyacim var. Guncel Palio modellerinin elektrik aksami yanilmiyorsam 2004 yilinda tamamen yenilenerek CAN mimarisina geçildi. Son makyajlanmis kasa ile de estetik bir sorunum yok. Nihayetinde kullanim amacim ekonomik bir HB araç. Bekar oldugum için bagaj gibi bir sorun da yasamam. Sizin daha detayli gorusleriniz nelerdir?




  • bagaj sorununuz yoksa ve 35000 ytl niz varsa mitsubishi colt dizelide mutlaka değerlendirmeye alınız.

    1.5/95 beygir/210 nm tork

    motor mercedes imalatıdır. direkt enjeksiyonlu DİD kodu.

    yakıt tüketimi şehir içi 5.5
    şehr dışı: 3.8

    1090 kg agırlıgında

    0-100 km hızlanması 9.9 saniye

    max hız 180 km



    colt için bilgi isterseniz sorabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Temmuz 2006; 22:01:47 >
  • Seat İbiza & İbiza derim,km de 115 ykr yaktım şehir içi 1.4 TDI,ayrıca çoğu benzinli araca rahatlıkla toz yutturabiliyor..!Ama 1.Viteste biraz ölü..!Ford Fiesta da güzel,130-135 Ykr yakıyor..!,
  • eski punto 12.5-13ykr şehir içi
  • Bu konuda Türkiye nin en önde gelen haber sitesi Habertürk bir araştırma yayınladı;

     BENZİNLİ VE DİZEL EN AZ YAKAN ARAÇLAR HANGİSİ ????


    Ülkemizde peşpeşe gelen zamların ardından el yakan benzin ve motorin fiyatları rekor seviyelere ulaşırken bu durum tüketicilerin otomobil tercihlerini yeniden belirlemesine yol açıyor. Peki ama en az benzin ve motorin tüketen otomobiller hangileri?

    Fabrika verilerini temel alarak yaptığımız araştırmada benzin ve dizel liginin ilk beşini belirledik. Yapılan araştırma sonucunda Japon otomobil üreticisi Daihatsu’nun Cuore modeli 1.0 litrelik motoruyla ulaştığı 4.6 lt / 100 km yakıt tüketimi değeriyle benzin liginin zirvesine otururken, dizel liginde ilk sırayı iki model paylaştı. Peugeot 206 1.4 HDi ve Ford Fiesta 1.4 TDCi 100 kilometrede 4.3 litre motorin tüketerek dizel araçlar içinde zirveyi ele geçirdiler.

    Benzin ve dizel liginin ilk beşini ve düşük yakıt tüketiminin püf noktalarını sizin için araştırdık;


    Benzin Ligi Sıra Marka Yakıt tüketimi (100 km)

    1 Daihatsu Cuore 1.0 Thrifty 4.6 lt
    2 Smart fortwo coupe 4.7 lt
    3 Opel Corsa 1.0 Ecotec 5.3 lt
    4 Toyota Yaris 1.0 M/T 5.4 lt
    5 Honda Jazz 1.4 LS 5.7 lt

    Dizel Ligi

    1 Peugeot 206 1.4 HDi 4.3 lt
    - Ford Fiesta 1.4 TDCi 4.3 lt
    3 Opel Corsa 1.3 CDTi 4.4 lt
    4 Nissan Micra 1.5 dCi 4.5 lt
    5 Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 4.6 lt


    Gördüğünüz üzere istisnasız Peugeot 206 1 numara.

    Kaynak :http://www.haberturk.com/newengine.php?haberturk=haber&@=237183




  • Citroen C2 1,4 HDI'ı en yakıt harcayan araç olarak biliyorum. Ama bakımları pahalıya patlayabilir.
  • vay be en az yakan araca biniyomuşumda haberim yokmuş teşekkürler OtoTurk
  • 2000 model passat tdi hem roket hem can güvenliği dikkat ş.dışı 80kmsabithızla gidersen 3.2 litre yakıyo ama test veriler ş.dışı 4.3 ortalama 6.3 iyi rakam neyse ben koyaya cıkıyorum 160km hız ortalama baxen 210km deyim ama tarih 13.07.06 tarihindeki yolculuğum hız 140km de ortalama yakıt fulledim 125ytl ve sonra gittim geldim bartına entarasan tank gibi araba fulledim tekrar böldüm km yi yakıt tl km de 123 ytl yaktı.... fıdık motorlar ister mazotlu veya benzinli uzun yolda hızlı gideceksen hepsi yakar ve motorları kısa sürede ömrü biter olur.bece 1900 cc ve tdi motor derim tecrübe konuşuyor dikkate alsan iyi olur
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.