Şimdi Ara

[Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
3.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ***

    Önemli güncelleme:

    Aralık ayının son gününde yaptığım 50 gb'lık kullanım ocak ayına yansıtılmıştı.

    Bunun haksız bir uygulama olduğunu kanunları referans göstererek şikayette bulunmuştum.

    Sistemde görünen kota bilgisini değiştirmediler ancak sistemde görünenden 50 gb fazla kullanım yaptıktan sonra hızım düşürüldü, yani pratikte hakkımı almış oldum.

    Superonline kullanıcısıyım. Diğer servis sağlayıcılarının da bunu göz ardı edebileceğini sanmıyorum. Eğer bu uygulamadan mağdursanız mutlaka hakkınızı arayın. Çözüme ulaştırmazlarsa Tüketici Hakem Heyetine de mağduriyetinizi uygun bir dilekçe ile bildirin.

    ***


    Yasalara aykırı bu uygulamadan birçok internet kullanıcısı haberdar değil ve bu nedenle birçok kişi yeni aya dolu bir kota ile başlıyor. Buna şimdilik bireysel bazda BTK'ya başvuru yapılarak engel olunabiliyor.


    Kota bilgilendirme sayfasında;

    "12 saatten uzun internet bağlantısı oturumlarınız için kota miktarınız her 16 saatte bir, kota hesabınıza yansıtılır."

    "Ayın son günü 12:00'den sonra başlatılan ve 12 saatten uzun süren bağlantılar için kota kullanım miktarı gelecek ayın kota kullanım miktarına dahil edilir."

    şeklinde açıklamalar bulunmakta. Bunları baz alarak, ayın sonu günü yaptığımız indirmeleri -eğer günün son saniyesine kadar modemi kapatmazsak- yeni girdiğimiz aya aktarıyorlar.


    Ancak şöyle bir durum var:

    Adil kullanım kotasını geçtiğimiz anda hızımız otomatik olarak düşürülüyor (bu durumda TTNet bilgilendirme sayfasıyla karşılaşıyoruz). Buradan, sistemin anlık çalıştığını anlayabiliyoruz.

    Yeri gelince gayet otomatik ve dakik bir şekilde işleyen, yeri gelince de kotayı 16 saatte bir hesabımıza yansıtan bir sistem var. Buradaki "oturum" mantığı da çok garip. Sanki bir oyun oynuyoruz ve son saniyede yerine getirilmesi gereken modemi kapatma görevini yerine getiremezsek ceza puanı alıyoruz.



    Servis sağlayıcılar benim ay dışında yaptığım kullanımları o ayda yapmışım gibi yansıtamaz. Neden yansıtamaz? Şunlardan dolayı:


    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 13. maddesine göre yansıtamaz.

    Ayıplı hizmet
    MADDE 13 – (1) Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir.

    (2) Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır.


    Adil kullanım kotası bilgileri internette ve reklamlarda şu şablonda olur:

    X Mbps hız için aylık Hız Alanı X GB.


    "Aylık" kullanımdan bahsederken benim ay dışında yaptığım indirmeleri buna dahil edemez. Bunu dahil edeceğini sözleşmede de söyleyemez, söylese bile hükümsüzdür.


    Şöyle ki:


    MADDE 5 – (1) Haksız şart; tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme şartlarıdır.

    (2) Tüketiciyle akdedilen sözleşmelerde yer alan haksız şartlar kesin olarak hükümsüzdür. Sözleşmenin haksız şartlar dışındaki hükümleri geçerliliğini korur. Bu durumda sözleşmeyi düzenleyen, kesin olarak hükümsüz sayılan şartlar olmasaydı diğer hükümlerle sözleşmeyi yapmayacak olduğunu ileri süremez.

    (3) Bir sözleşme şartı önceden hazırlanmış ve standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir. Sözleşmeyi düzenleyen, bir standart şartın münferiden müzakere edildiğini iddia ediyorsa bunu ispatla yükümlüdür. Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez.

    (4) Sözleşme şartlarının yazılı olması hâlinde, tüketicinin anlayabileceği açık ve anlaşılır bir dilin kullanılmış olması gerekir. Sözleşmede yer alan bir hükmün açık ve anlaşılır olmaması veya birden çok anlama gelmesi hâlinde; bu hüküm, tüketicinin lehine yorumlanır.



    Ayrıca, yapılan indirmeler anlık olarak yansıtılamadığı için böyle olmak zorunda olduğunu da iddia edemez. Eğer sistem kötü çalışıyorsa bu bizim aleyhimizde olamaz. Olması gerekeni bir örnekle açıklayayım:

    31 Aralık günü saat 13:00'te başlayıp 1 Ocak günü saat 01:00'de sona eren bir 12 saatlik oturumum olsun.

    Bu oturumda 12 gb'lık indirme yapmış olayım.

    Benim yapmış olduğum bu indirmeleri oturumun son saniyesine göre yorumlaması saçmalıktır.

    En kötü ihtimalle ilkokulda öğretilen bölme işlemini kullanarak saat başına 1 gb olarak yansıtabilir.



    Ancak tüm bu hesaplamaları yapmak zorunda bile değiller. Çünkü Gece Kuşu tarifesini kullanan müşterilerin oturumları saatte bir güncelleniyor.

     [Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması

    "Gece Kuşu" konusundan:


    @igorparker: Gerek kalmadı artık modemi kapatıp açmaya. Kota takip sistemi düzgün işliyor, saat başı tazeliyor bilgileri. Birçok kez test ettim, sıkıntı yok.
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=113232268

    @Ewarrr: Aynen arkadaşlar , modemi kapatıp açmaya gerek yok.
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=113234712



    Görüldüğü üzere bu uygulama tamamen hükümsüzdür. Bu uygulamanın varlığının nedeni çoğu kullanıcının bunun varlığından haberdar olmamasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 1 Haziran 2016; 21:40:55 >







  • Dostum bunu engellemek icin ayin son gunu 12 ye ceyrek kala modemine reset at sorun yasamazsin. Hatta gun icinde 1-2 reset at daha iyi olur. Oteki sistemde bazen aninda giriyor bazen girmiyor onda da sorun var. Zaten TTnet olupta sorun olmayan bir yer var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 Gb girmiş eylül ayından ekim ayına. Allahtan limitsiz kullanıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turn table

    Dostum bunu engellemek icin ayin son gunu 12 ye ceyrek kala modemine reset at sorun yasamazsin. Hatta gun icinde 1-2 reset at daha iyi olur. Oteki sistemde bazen aninda giriyor bazen girmiyor onda da sorun var. Zaten TTnet olupta sorun olmayan bir yer var mi?

    Ben de zaten bunun mantıksız olduğundan bahsediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    quote:

    Orijinalden alıntı: turn table

    Dostum bunu engellemek icin ayin son gunu 12 ye ceyrek kala modemine reset at sorun yasamazsin. Hatta gun icinde 1-2 reset at daha iyi olur. Oteki sistemde bazen aninda giriyor bazen girmiyor onda da sorun var. Zaten TTnet olupta sorun olmayan bir yer var mi?

    Ben de zaten bunun mantıksız olduğundan bahsediyorum.

    Yani ne bekliyorsun ki dostum...Bahsi geçen servis sağlayıcısı TTNET. Ben hala 56k ile bağlanmadığımıza dua ediyorum hergün.
  • turn table kullanıcısına yanıt
    Bu iş tevekkülle olacak iş değil. Hak aranmayınca onlar da durumu suistimal ediyorlar. Hatırlarsan zamanında kota aşımı durumda hız 1 mb/s'ye düşürülüyordu, müşterilerin yoğun itirazı sonucu BTK bu hızın 3 mb/s olmasını sağlamıştı.

    Aynı şey bu konu için de geçerli. Olması gereken adil uygulama bu değil.
  • Katılıyorum, bu adil değil. Aynı "numarayı" GSM operatörleri de yapıyor. Örneğin internet pakedinizde kalan kotayı sorguladığınızda "son 12 saat hariçtir" benzeri uyarılar yapıyorlar. Ama hız düşümlü bir paket kullanıyorsanız kotanızı aştığınız an hızınızı düşürüp mesaj gönderiyorlar. Demek ki "gerçek zamanlı" olarak izlenebiliyor veri miktarları...
  • Aynı şeyi Superonline'da da yaşadım.

    Dün itibarı ile kotamı doldurdum ve hızım düşürüldü, ancak kota bilgilendirme sayfasında kotam yaklaşık 97 gb olarak gözüküyordu. Bugün baktığımda eylül ayı kullanımım 97 gb olarak görünmekte ve gün içerisinde interneti neredeyse hiç kullanmamış olmama rağmen bu ay için 4 gb kota bilgisi görünüyor.

    Bu durumdan da tekrar anlaşıldığı üzere kota bilgim saniyesi saniyesine kayıt altında tutulabiliyor ve hızım aynı saniyede düşürülebiliyor, iş kotamın dolmasına gelince saniyesi saniyesine takip edilen bu bilgiler bir sonraki aya aktarılıyor ve her durumda müşteri mağdur olurken servis sağlayıcı kazançlı çıkıyor.

    Aramızda mutlaka hukukçu arkadaşlar vardır. Şu saçmalığın bir an önce son bulması gerek. Çok açık bir hukuk ihlali var diye düşünüyorum. Her durumda müşterinin mağdur olduğu bir sistem olamaz. Hatırlarsınız, zamanında adil kullanım limitini doldurduktan sonra hız 1 mbps'ye düşürülürdü, bu uygulamaya bir vatandaş mahkemeye başvurarak itiraz etmişti ve bu alt sınır 3 mbps'ye çıkarılmıştı.




  • Banada 30 gb girmiş.Call Of Duty Ghost indiriyordum.Unuttum resetlemeyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 14092012 -- 2 Ekim 2014; 14:30:04 >
  • Bunun adına kota şişirmek denir.Kotayı 1kb bile geçsek hızı anında düşüreceksin oda yetmiyormuş gibi birde geçen aya ait olan kotayı yeni ayın kotasına ekleyeceksin.Tam mağduriyet Tam BTK'lık Ayın son günü 12'den sonra felan filan ,Ben modeme reset atacam her ayın sonunda insan unutuyor açık kalıyor başka yerde oluyor bir sürü durum var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayfun34_4 -- 3 Ekim 2014; 6:14:12 >
  • tayfun34_4 T kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum. Yıllardır aynı saçmalık sürüyor. Bu saçmalığın bir an önce düzeltilmesi gerekir. Mutlaka gerekli yerlere şikayet edilip bu mağduriyetin ortadan kaldırılması gerek.
  • Bu kadarı çok fazla oldu!

    Modemimi saat 00:00'dan önce kapatmış olmama rağmen sisteme geç işlemişler ve yaklaşık 44 GB'lık bir veriyi bu ayın kotasına yansıtmışlar.

     [Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması

    Ben şimdi 70 Lira'yı bir ay boyunca 3 mbps internet kullanmak için mi ödeyeceğim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 2 Temmuz 2015; 3:13:29 >
  • acizsiniz sömürülmeye müstaksınız kusura bakmayın. aynı kafayla devam edin tebrikler
  • Bu haksızlığı herkes BTK üzerinden şikayet ederse çok şahane olur. Ben şikayetimi yaptım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Bu kadarı çok fazla oldu!

    Modemimi saat 00:00'dan önce kapatmış olmama rağmen sisteme geç işlemişler ve yaklaşık 44 GB'lık bir veriyi bu ayın kotasına yansıtmışlar.

     [Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması

    Ben şimdi 70 Lira'yı bir ay boyunca 3 mbps internet kullanmak için mi ödeyeceğim?



    59.90 a Hipernet var bende yeni tavsiye ederim
     [Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması
     [Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibo83 -- 4 Temmuz 2015; 8:27:59 >




  • Yıl 2016 olacak, hâlâ sistem hız düşürmeye gelince saniyesi saniyesine, kota kaydetmeye gelince kağnı hızında çalışıyor.
  • bu sabah bilgisayarı açtım hiç bir şey yapmadım ne update nede oyun oynadım sadece bir iki haber sitesine baktım. Windows'un kota sayacını bir kontrol ettim 2 gb download 250 mb upload yazıyordu.

    Bilmiyorum birileri gizliden bizim kotalarımızı şişiriyor.
  • Valla her ayın son günü 1 saat aralıklarla modemi resetliyor olmama rağmen mutlaka 1-2 gblık bir download görünüyor. TTNET artık o kadar seviyesizleşti ki kimseyi sallamıyor itibarı yok zaten ülkede o yüzden de zedelenmiyor nasılsa deyip dolandırmaya devam ediyor.
  • ibo83 kullanıcısına yanıt
    Onun da hızı düşüyor ki kota konusunda şirketler olabildiğince çakallık yapıyor zaten. Ayın son günü birkaç defa modemi kapatıp açmadan rahat edemiyorum. Bakın, bizim ortalama kullanımımız 150GB. Oyun falan olur o ay 200-250GB'ı da görürüz ama senede 1-2 ay bu şekilde. Mart ayı içerisinde de devame derse Vodafonenet'e geçebilirim 70TL 60Mbps 150GB AKK.

     [Önemli] [Sonuç aldım] Bir Önceki Ayın Kotasının Yeni Aya Yansıması

    Firmalarda iş yok, devlette iş yok. Azıcık yükselt şu hızları, kotaları upload hızlarını bitsin bu çile. 100GB alt sınır yap olsun bitsin. 200GB 35Mbps internet gayet de yeterli. Ama millet de kabahatli. İnsan gibi kullanmıyor, sınırsız ve biraz da hızlı internet varsa bütün apartman tek internet hattı kullanmaya başlıyor. Sonra TT de diyor ki böyle olmuyor, alın size AKK.




  • Yıl oldu 2016, bu saçma sapan uygulama devam ediyor.

    -

    Şikayetler sonucu "devam edemedi".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kontratak -- 1 Mart 2016; 2:24:19 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.