Şimdi Ara

Golf 6 DSG Kavrama Hatası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
0
Favori
8.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet bugün sizlerle bir DSG konusunda daha buluşuyoruz.

    Aracım 2011 model Golf 6 DSG Highline ve araç sadece 22bin'de. Bugün Doğuş Oto'ya aracımdaki vites geçişlerinde titreme ve atlama sorunuyla gittim ve servis elemanıyla kısa bir testin ardından kavramada sorun olduğunu tespit ettik. Aracımın garantisi yok ama servis bakımlı olduğu için iyi niyet garantisine girmesini bekliyorum ve inşallah tek kuruş vermeden çıkmayı düşünüyorum.


    Pazartesiye servis randevusu verildi. Aracı bırakacağım ve muhtemelen sonraki gün teslim edecekler. Araç tahsisi de yapılacağı söylendi. Gelişmeleri sizlerle de paylaşacağım.

    Şu noktaya kadar servis personelinin hal ve tutumundan gayet memnunum.

    Ek olarak bu sıkıntı ilk defa başımıza gelmiyor. Daha önce de DSG ile ilgili sıkıntılarımız olmuştu. Hızlı bir şekilde çözmüşlerdi. Ben sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Edit: Söylemeyi unutmuşum. Araç 1.4TSI 122, 7 ileri kuru tip DSG var.

    Edit 2: DSG geçişleri seri, konforlu ve düşük yakıt tüketimi sağlayan bir şanzıman. Sıkıntıları olduğu doğru tabi ve bunların iyi niyet garantisine girmediğinde çok büyük masraflar çıkardığı da doğru. Bunları da kimse yalanlamıyor zaten ama lütfen abartmadan, birbirimizi kırmadan yorum yapalım.

    Güncelleme 03.10.2013

    Bugün aracımı doğuş oto'ya bıraktım.

    Saat 2'deki servis renduvumda aracımı güzelce gidip parkettikten sonra içeri girdim ve yaklaşık 30dk boş boş oturduktan sonra bir servis danışmanı sonunda gelip kaydımı aldı. Hayır 2'ye aldığım servis randevusuna geldiğimde kimse olmayacaksa o zaman randevunun mantığı nedir? Ben direk gireyim madem içeri. Niye randevu alıyorumki?

    Neyse. 1.2 TSI DSG Beetle verdiler. Onunla ilgili yorumlarımı birazdan yapacağım.

    Kavramayla ilgili servis danışmanım fiyatın yazışmalardan sonra belli olacağını söyledi. Ben hiç para vermemeyi düşünürken bana işçilik vs. ödeyebilirsiniz denmesi beni sinirlendirdi ama bir şey demedim tabi. Yazışmalardan sonra ücret isterlerse sonuna kadar zorlamayı planlıyorum. 23 bin'deki aracın kavraması mı bozulurmuş? Kavrama değişimini ücretsiz hale getirmeli Doğuş Oto çok acil. Kaç kuruşluk parça sonuçta o? (Gerçekten bunun cevabını bilen varsa

    Gelelim beetle'a; Bu araca bu kadar para veren kişinin tek derdi imaj olmalı zira aracın başka hiç bir yeri güzel değil. Daha 11bin'deki aracın sağı solu çıtırdıyor, koltukları çok rahatsız, görüş açıları rezalet, yağmur sensörü olan araçta far sensörü yok, araçta bir kararsızlık var sürekli. 1.2 motor fena değil. Yakıt tüketimi vs. bakamadım ama benim aracımdan az değildi yaptığım kısa mesafede. Beetle'ın değeri benim Golf 6'dan çok daha fazla ama sunduğu şeyler çok daha az gerçekten. Ha hiç mi artısı yok? Bir kaç tane var. Mesela direksiyon hissiyatı çok güzel. Benim araca göre dönüş açısı daha küçük yani park ederken daha rahat bir araç. Belki başkası sürse bu aracı daha çok beğenebilir ama Golf 6 Highline'dan sonra bu araba kesinlikle içime sinmedi. Acilen kendi aracımı istiyorum :).


    Edit: Kimse kahve ikram etmedi.



    Güncelleme 5.10.2013

    Doğuş Oto'dan aracımla ilgili aradılar ve iyi niyet garantisine girdiği için sadece %30 işçilik ücreti alacaklarını söylediler. Hiç para vermemeyi düşünürken 300TL fark çıkınca biraz sinirlendik tabi. Artık neyse dedik kabul ettik ama bu durum sinirimi bozdu biraz. Farkın içinde 90 TL'lik rot ayarı ve 210TL işçilik ücreti varmış. Parça 2 yıl garantili dendi ama zaten aracımı sürekli serviste yaptırdığım için iyi niyet garantisi servise gittiğim sürece devam ediyormuş. Yani ilk 2 yıl kavrama bozulursa hiç para ödenmiyor, sonrasında ise yine muhtemelen iyi niyet garantisinden 300-400(o zamanki ücret neyse) verilip yine aynı şekilde parça değiştiriliyor. Ek olarak aracımın çarşamba ya da perşembe verileceği söylendi.

    Beetle hala bende ve hala nefret ediyorum. Ama hoşlanmaya başladığım bir kaç noktası var. Süspansiyonları gerçekten benim aracıma göre çok farklı. Kasislerden geçerken çok fazla rahatsız etmiyor ve çukurlarda fazla ses yapmıyor. Yol tutuşu araç yere yakın olduğu için çok güzel. Bağımsız süspansiyonlu aracımla bile hızlı girilen bazı virajlarda ağzımız burnumuz bir tarafa geçiyorken bu araçla çok daha rahat bir şekilde virajları alabiliyorsunuz. Yakıt tüketimi düşük ancak gaza bastığınız zaman yakıt tüketimi 1.4TSI aracımın tüketiminden çok daha yüksek oluyor. Yokuşlardaki performansı rezalet ve araç ayağınızı frenden çekince kendini çekemiyor. Geri vites sırf bu yüzden zaten işkenceye dönüşüyor. Park ederken illa gaza basmak zorunda kalıyorsunuz. DSG ise aracımdakiyle aynı. Araç dolu paketi olduğu için ön göğüs çok güzel duruyor ancak turbo basıncı, yağ göstergesi vs. olan bölüm çok ses yapıyor. 11bin km'deki araçta bu tarz bir şey nasıl olur anlamıyorum. Motor sesi ve yol sesi de çok fazla. Ses sistemi ise Golf 6'ya göre rezalet. Kısacası: uzun süre kullanımdan sonra belki fikrim değişir diye umuyordum ancak hiç değişmedi. Golf 6 Beetle'dan çok daha kaliteli bir araç. Bir daha aracımı servise bırakmak zorunda kalırsam ki inşallah kalmam, Passat isteyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FirstClass -- 5 Ekim 2013; 12:56:05 >







  • Üzülmeyin her DSG'linin başına geliyor. Ben 300 TL'ye kurtulmuştum :)
  • dsg konusunda sıkıntı yaşayan çok kişi var dsg sıkıntılı bir sanzıman youtube'da bir sürü video var dsg problem diye yazınca geçişlerde titreme kararsız davranıp geç vites atma gibi umarım sorununuz çözülür aslında en iyisi dizel düz şanzıman diyorum ben illede otomatik derseniz tork konverterli derim onlar dsg'ye kıyasla çok çok iyi ama onlarda yakıtı fazla tüketir dsg gibi seri değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cagri -- 26 Eylül 2013; 13:00:10 >
  • Cihanın da banlanacagi tuttu.

    Dur onun gibi cevap vereyim : kavrama değişirken sen çayını yudumlarsin.

    Hocam aracın benzinli mı ?
    Ilk kavrama mı ?

    Herhalde bir akım başlattım. Herkes rahatlıkla dsg problemlerini konuşabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi niyet garantisi kapsamına alırlarsa ücret ödemeden kavramanızı değiştirirler. Aracınız servis bakımlı olmasaydı ne olurdu orası muamma. Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Cihanın da banlanacagi tuttu.

    Dur onun gibi cevap vereyim : kavrama değişirken sen çayını yudumlarsin.

    Hocam aracın benzinli mı ?
    Ilk kavrama mı ?

    Herhalde bir akım başlattım. Herkes rahatlıkla dsg problemlerini konuşabiliyor.

    Araç benzinli 1.4 TSI 122hp. Kavrama ilk kavrama tabi. Bence kavrama değişmesinde bir yanlış yok. Çok büyük bir sıkıntı olarak görmüyorum ben bunu. Bir arkadaşımın scirocco'sunun 4-5 kez değiştiği için artık normal geliyor bana bu olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Cihanın da banlanacagi tuttu.

    Dur onun gibi cevap vereyim : kavrama değişirken sen çayını yudumlarsin.

    Hocam aracın benzinli mı ?
    Ilk kavrama mı ?

    Herhalde bir akım başlattım. Herkes rahatlıkla dsg problemlerini konuşabiliyor.

    Araç benzinli 1.4 TSI 122hp. Kavrama ilk kavrama tabi. Bence kavrama değişmesinde bir yanlış yok. Çok büyük bir sıkıntı olarak görmüyorum ben bunu. Bir arkadaşımın scirocco'sunun 4-5 kez değiştiği için artık normal geliyor bana bu olay.

    garantisi bittikten sonra yasal hakkınız olmayınca 4-5 kez değiştirin bakalım gayet normal gelecek mi?




  • Bu kadar fazla şikayet olması normal değil bana kalırsa ama günümüzde de hele ki trafiği yoğun bir şehirde yaşıyorsanız otomatik vitesli araba şart oluyor
    biraz piyasayı araştırınca da en konforlu şanzımanların başında DSG geliyor EDC de başarılı şanzımanlardan
    ama ikisinde de kronik sorunlar olduğunu okuyorum son günlerde forumlarda ne olacak peki şimdi
    insanlar 60-70 bin lira verip dizel ya da benzinli otomatik araç alıp 40-50 bin km sonra titreme, ısınma, kilitlenme vs problemlerimi yaşayacaklar ?

    Çağdışı deyip dışladıkları honda ve toyotanın şanzımanlarının ellerini ayaklarını öpsünler .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Cihanın da banlanacagi tuttu.

    Dur onun gibi cevap vereyim : kavrama değişirken sen çayını yudumlarsin.

    Hocam aracın benzinli mı ?
    Ilk kavrama mı ?

    Herhalde bir akım başlattım. Herkes rahatlıkla dsg problemlerini konuşabiliyor.

    Akimi ilk Cihan baslatti ya

    Once Jetta Highline aldi , linc edildi , uzerine birde o Jetta'da sorun cikti diye konu acti , adamdaki medeni cesaret kimsede yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Cihanın da banlanacagi tuttu.

    Dur onun gibi cevap vereyim : kavrama değişirken sen çayını yudumlarsin.

    Hocam aracın benzinli mı ?
    Ilk kavrama mı ?

    Herhalde bir akım başlattım. Herkes rahatlıkla dsg problemlerini konuşabiliyor.

    Akimi ilk Cihan baslatti ya

    Once Jetta Highline aldi , linc edildi , uzerine birde o Jetta'da sorun cikti diye konu acti , adamdaki medeni cesaret kimsede yok

    O bir fenomen.

    Taklitleri bile var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi niyet garantisinden çözülür, zaten bu yüzden insanlar garantileri bitince de yetkili servise gitmek zorunda kalıyorlar, açığı vw oradan kapatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FirstClass

    Evet bugün sizlerle bir DSG konusunda daha buluşuyoruz.

    Aracım 2011 model Golf 6 DSG Highline ve araç sadece 22bin'de. Bugün Doğuş Oto'ya aracımdaki vites geçişlerinde titreme ve atlama sorunuyla gittim ve servis elemanıyla kısa bir testin ardından kavramada sorun olduğunu tespit ettik. Aracımın garantisi yok ama servis bakımlı olduğu için iyi niyet garantisine girmesini bekliyorum ve inşallah tek kuruş vermeden çıkmayı düşünüyorum.


    Pazartesiye servis randevusu verildi. Aracı bırakacağım ve muhtemelen sonraki gün teslim edecekler. Araç tahsisi de yapılacağı söylendi. Gelişmeleri sizlerle de paylaşacağım.

    Şu noktaya kadar servis personelinin hal ve tutumundan gayet memnunum.

    Ek olarak bu sıkıntı ilk defa başımıza gelmiyor. Daha önce de DSG ile ilgili sıkıntılarımız olmuştu. Hızlı bir şekilde çözmüşlerdi. Ben sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Edit: Söylemeyi unutmuşum. Araç 1.4TSI 122, 7 ileri kuru tip DSG var.

    Geçmiş olsun hocam. İyi niyet garantisi altında sorununuz çözülecektir. Ama tabi olmaması gereken bir olay. Her zaman diyorum '' gülü seven dikenine katlanır '' Piyasada bu kadar konforlu, seri bir otm. şanzıman yok ama bu kadar arıza veren bir otm. şanzımanda yok :) Şahsen bu riske girip Scirocco dsg aldım, çok memnunum, şuana kadar Allah nazardan saklasın bir sorunum yok. Maşallah tıkır tıkır çalışıyor. İnşallah ilerleyen dönemlerde de bu şekilde devam eder.




  • GOLF 7'den önce kullanılan DSG'ler sorunlu.

    Geçmiş Olsun...
  • Madem kuru tip.. üstüne biraz yağ döktürün bir sorun kalmaz.
  • geçmiş olsun ilerde bir araç alacak olsam kesinlikle vw e bakmayacağım.

    bir hondanın 5 ilerisi kadar iyi olmadılar ya ne diyim. birde hondaya sallıyorlar. honda atmosferikten 5 ileriden vazgeçmiyorsa çift kavrama ve turbo sarjzlı motorlarda için daha var demektir.
  • Ne dsgymiş arkadaş bitmedi bi derdi tasası yaa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.-3. Arac için yeni corolla,yeni jetta ve v40 bakiniyordum,surekli kullanilcak bir cihazdi talebim oakin şu dsg muhabbetleri iyice sıkti ve ncap görüntüleri tam bir fiyaski,corolla ise neredeyse 15 sn'de 100 km'i tamamlaması,en üst versiyon-donanım'da bile bi-xenon olamaması beni corollodan soguttu,v40'ı d2 otomatik bugun kullandim siyah r-design bir versiyonunu cidden hem sürüş zevki,keyfi direksiyon tepkimeleri muazzamdi keza sürüş koltuğundan çıkıp yan yolcu koltuğuna gectiginiz zamanda bu konfor ve lux'u hissedebiliyorsunuz.lakin benim beğendiğim ve almak istedigim V40 1.6 D2 R-Design otomatik metalik siyah ve 3-5 opsiyonel paketiyle 105 bin tl gibi bi rakami buluyor lakin V40'a yeşil ışık yaktim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha çooook... neyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    GOLF 7'den önce kullanılan DSG'ler sorunlu.

    Geçmiş Olsun...


    Ben olsam bu kadar keskin ifadeler kullanmazdim...

    Henuz DSG ile 100-150.000km deviren gormedim. (7-ileri Kuru kavramali olanlarla) Yani sahibinden.com'da var elbette ama arabalarin gecmisini bilmiyoruz.

    Bir diger ayrinti da DSG'lerin yayginlasmasi genel olarak 2008 sonu - 2009 civari basladi , yani 4-5 seneye bakacak olursak ortada pek iyi bir karne yok. Olumlu olan tek sey , henuz uber extreme bir musteri magduriyeti yasanmamasi. (maddi olarak)Itiaz edecek arkadaslara rica ediyorum , kayincolarin , yengelerin bilmemnerdeki akrabalarinin olaylarini soylemeyin , fatura koyun.

    Ama , ek garantiler ve iyi niyet garantileri bitince ne olacak kimse bilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 27 Eylül 2013; 3:06:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Anro

    GOLF 7'den önce kullanılan DSG'ler sorunlu.

    Geçmiş Olsun...


    Ben olsam bu kadar keskin ifadeler kullanmazdim...

    Henuz DSG ile 100-150.000km deviren gormedim. (7-ileri Kuru kavramali olanlarla) Yani sahibinden.com'da var elbette ama arabalarin gecmisini bilmiyoruz.

    Bir diger ayrinti da DSG'lerin yayginlasmasi genel olarak 2008 sonu - 2009 civari basladi , yani 4-5 seneye bakacak olursak ortada pek iyi bir karne yok. Olumlu olan tek sey , henuz uber extreme bir musteri magduriyeti yasanmamasi. (maddi olarak)Itiaz edecek arkadaslara rica ediyorum , kayincolarin , yengelerin bilmemnerdeki akrabalarinin olaylarini soylemeyin , fatura koyun.

    Ama , ek garantiler ve iyi niyet garantileri bitince ne olacak kimse bilmiyor.

    Şahsen sorunlar olsaydı internet ortamı çalkalanırdı. DSG için yeni platform kurulduğu belli internet'te sorunların yok denecek kadar az olması bir adım.

    Ayrıca DSG ile o kadar km görmeye gerek yok arabanın arkasında yük ve dik yokuşlu bir yolda dur-kalk yaparak testin ilk adımını atabilirim. Genellikle bu zamanda hata çıkıyor. Yoksa düz yolda gitmekle veya yüksek km ile bir alakası yok.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.