- x
Motor çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya devam ediyor ?
15 Cevap853 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


764 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:32:07 

Başlıkta da belirttiğim gibi aracımın elektrik işlemlerini yaptırdım dün, fakat bugün çalıştırdığımda akü lambasının hafif bir şekilde yanık olduğunu gördüm. Elektrikçiyi aradığımda akü şarj oluyor dedi. Doğru mudur sizce ? sıkıntı yaşar mıyım tereddütte kaldım arkadaşlar. Araç 1998 model uno 70 s


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....


4694 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:35:39 

v kayışı kopmuştur...


764 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:39:49 

Hocam biraz açabilir misiniz size zahmet ilk aracım olduğu için bu konularda iyi değilim. V kayışı kopması nedir ? sorun yaratır mı ?


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....


961 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:42:18 

quote:

Orijinalden alıntı: spawn1990

Hocam biraz açabilir misiniz size zahmet ilk aracım olduğu için bu konularda iyi değilim. V kayışı kopması nedir ? sorun yaratır mı ?

V kayışı kopsa devri daim pompası da devre dışı kalır. Araç hararet yapardı bence. Hatta yağ pompası bile durabilir eğer v kayışıyla bağlıysa. Sorun ya akünüzde ya da alternatörde(eskilerin yanlış tabiriyle şarj dinamosu) olabilir. Veya konjektör adlı bir parça var alternatörde. Emin olmamakla beraber sanırım alternatörün ürettiği elektriğin gerilim- akım ını ayarlıyordu. Ve aküyü besliyordu. Eğer o bozulmuşsa akünüz şarj olmaz zaten. Lambası yanar. Tanıdık bu şekilde yolda kalmıştı Fiat marea'yla.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 25 Eylül 2013; 10:44:03 >

Bu mesajda bahsedilenler: @sissil


_____________________________

Japon Otomobilleri


764 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:46:56 

Teşekkür ederim hocam en iyisi bir elektrikçiye göstermek yolda kalmayalım da


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....


4694 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:48:32 

lamba yanıyorsa akü şarj etmiyordur... normal bir araçta dinamoya bağlı kayışın kopması sonucu akü şarj ışığı yanar...

sizin aracınızdada eğer herşey normal ise kayış kopmuştur akü şarj olmaz... kaputu açın bakın dinamoya bağlı kayış kopmuşmu ?

ışık neden yanar ?

1-kayış kopmuştur dinamo şarj etmiyor (kaputu aç kayışa bak) hangi kayış diye sormana gerek yok bütün kayışlar bak... motorun ya sağındadır ya solunda...

2-akü zayıf gözlerinde sorun var şarj alıyor ancak tam dolmuyor değiştirilmesi lazım (aküyü doluma ver gözleri açsın şarjda iken gözlere bak kaynama varmı yada voltmetre kablolarının birini göze digerini + yada - uca değdir voltaj ölç... kaç göz varsa 12 volta böl ölçeceğin voltaj...

3-dinamoda sorun var aküyü şarj etmiyor ( araç çalışır vaziyette dinamonun uçlarını voltmetre ile ölç... )

4-sigorta kutusunda sorun var ışık gereksiz yere yanıyor ( sigorta kutusuna giden kablolarla oyna ışık sönüyormu)


4694 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:50:11 

her araçta devir daim ile şarj dinamosu kayışı aynı değildir...

benim sahip oldugum daha önceki ve şimdiki toplamda 4 araçtada dinamonun kayışı ile vantilatör kayışının alakası yok... arkadaşın kafasını karıştırmayalım...


Bu mesajda bahsedilenler: @msansertekin Bu mesaja 1 cevap geldi.


764 Mesaj
25 Eylül 2013; 10:55:33 

Teşekkürler bilgi için içim rahat etmedi bugün götüreceğim inşallah elektrikçiye bi kontrol ettireyim.


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....


961 Mesaj
25 Eylül 2013; 11:00:07 

quote:

Orijinalden alıntı: sissil

her araçta devir daim ile şarj dinamosu kayışı aynı değildir...

benim sahip oldugum daha önceki ve şimdiki toplamda 4 araçtada dinamonun kayışı ile vantilatör kayışının alakası yok... arkadaşın kafasını karıştırmayalım...



Sonuç olarak alternatöre bağlı tek kayış yapmazlar. O kayış ya devri daim ya da yağ pompasına da bağlıdır. Ki arıza gösteriyor ki büyük ihtimalle alternatörde sıkıntı var. Eski fiatların kronik problemi konjektör arızası zaten. Devri daim pompasını orada sadece ufak bir bilgi olarak verdim. Genel olarak sıkıntı alternatör-akü ekseninde.


_____________________________

Japon Otomobilleri


663 Mesaj
25 Eylül 2013; 12:09:10 

Akünüz şu anda şarj olmuyor. Eğer belli bi devirin üzerine çıkınca akü lambası sönüyor ve akü şarj oluyorsa %90 alternatör (şarj dinamosu) nun kömürü bitmiştir. Sanayide modele göre sadece kömürü değiştirip 50-100 liraya kurtulabilirsiniz. Yetkili servis ise 300-500 tl arası ücret karşılığında parçayı değiştirir.


_____________________________

Guided By Stars


1175 Mesaj
30 Eylül 2013; 23:21:21 

Bendede tempra var şarj dinamosunun kırmızı + ucu çürümüş hafif hafif temazsızlık yaptığından lamba kızarıyordu kabloyu temizleyip yeniden bağladık düzeldi.


_____________________________



764 Mesaj
3 Ekim 2013; 14:27:33 

Arkadaşlar bu arada benim aracın akü ışığı artık çalışır vaziyetteyken yanmıyor ? kendiliğinden gitti.


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....


6153 Mesaj
3 Ekim 2013; 14:50:13 

Araç çalışır vaziyette iken akü lambası yanıyorsa şarj dinamosunun içindeki ışık diyotu arızalıdır. V kayışı ile falan alakası yok. Akünün suyu ile de alakası yok. Yukarıda arkadaşlar biraz uçmuşlar.

Diyot aküye giden akımı kaçırdığından akünüz tam şarj olmuyor, dikkat edin yolda kalmayın. Takviye kablosu bulundurun. Şarj dinamosunun bakımını da bir an önce adam akıllı bir elektrikçiye yaptırın. Diyot 15TL falan. 30-40TL civarıda işçilik alırlar, halledersiniz.


_____________________________



764 Mesaj
3 Ekim 2013; 14:58:25 

quote:

Orijinalden alıntı: nk061

Araç çalışır vaziyette iken akü lambası yanıyorsa şarj dinamosunun içindeki ışık diyotu arızalıdır. V kayışı ile falan alakası yok. Akünün suyu ile de alakası yok. Yukarıda arkadaşlar biraz uçmuşlar.

Diyot aküye giden akımı kaçırdığından akünüz tam şarj olmuyor, dikkat edin yolda kalmayın. Takviye kablosu bulundurun. Şarj dinamosunun bakımını da bir an önce adam akıllı bir elektrikçiye yaptırın. Diyot 15TL falan. 30-40TL civarıda işçilik alırlar, halledersiniz.


Daha önce elektrikçiye götürmüştüm sinyaller, dörtlüler yanmıyordu sigortalar yanmış onları falan değişti. Ondan sonra araba çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya başladı bi kaç gün böyle sürdü sordum elektrikçiye önemli birşey değil dedi kendini şarj ediyor dedi bir kaç güne geçer dedi. Harbiden geçti şuan bi sıkıntı yok araba çalıştığında akü lambası yanmıyor normale döndü. Zaten içim rahat etmedi gittim elektrikçiye sıkıntı yok dedi.


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....


6153 Mesaj
3 Ekim 2013; 15:08:44 

quote:

Orijinalden alıntı: spawn1990


Daha önce elektrikçiye götürmüştüm sinyaller, dörtlüler yanmıyordu sigortalar yanmış onları falan değişti. Ondan sonra araba çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya başladı bi kaç gün böyle sürdü sordum elektrikçiye önemli birşey değil dedi kendini şarj ediyor dedi bir kaç güne geçer dedi. Harbiden geçti şuan bi sıkıntı yok araba çalıştığında akü lambası yanmıyor normale döndü. Zaten içim rahat etmedi gittim elektrikçiye sıkıntı yok dedi.

Elektrikçi arkadaş çok kesin konuşmuş ama bence yanılıyor. Sizin aracınızın şarj dinamosunun ışık diyotu ölmek üzere.

Peki nedir diyot? Diyot elektrik akımını tek yönlü ileten devre elemanıdır. En önemli özelliğide kendini hemen bırakmamasıdır. Yani sigorta gibi değildir. Sigorta nasıldır? Ya vardır sağlamdır, ya da atmıştır. Ama diyot öyle değil. Yavaş yavaş arıza yapar. Sizde de ilk evresini geçirmiş. Elektriği tek yönlü değil de 2 yönlü geçirmiş. Ardından direncini tekrardan arttırarak düzelmiş. Ama tekrar bozulacak, emin olabilirsiniz.

Bende biraz net konuştum ama bilgim olduğumdan net konuşuyorum. Dediğim gibi aracınızdan takviye kablosunu eksik etmeyin.


_____________________________



764 Mesaj
3 Ekim 2013; 15:11:23 

quote:

Orijinalden alıntı: nk061


Elektrikçi arkadaş çok kesin konuşmuş ama bence yanılıyor. Sizin aracınızın şarj dinamosunun ışık diyotu ölmek üzere.

Peki nedir diyot? Diyot elektrik akımını tek yönlü ileten devre elemanıdır. En önemli özelliğide kendini hemen bırakmamasıdır. Yani sigorta gibi değildir. Sigorta nasıldır? Ya vardır sağlamdır, ya da atmıştır. Ama diyot öyle değil. Yavaş yavaş arıza yapar. Sizde de ilk evresini geçirmiş. Elektriği tek yönlü değil de 2 yönlü geçirmiş. Ardından direncini tekrardan arttırarak düzelmiş. Ama tekrar bozulacak, emin olabilirsiniz.

Bende biraz net konuştum ama bilgim olduğumdan net konuşuyorum. Dediğim gibi aracınızdan takviye kablosunu eksik etmeyin.


Teşekkür ederim hocam kulağıma küpe olsun bunlar dediğiniz gibi tekrardan yanmaya başlarsa ışık yanmaya o zaman mecburen gidip yaptırmak lazım yolda kalmadan


_____________________________

Kılıcın Keskin, Ömrün Kısa Olsun....
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Motor çalışır vaziyetteyken akü lambası yanmaya devam ediyor ?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.234