Şimdi Ara

Olympus, MFT sistem yeni amiral gemisini tanıttı: Karşınızda OMD-EM1

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj





  • Olympus, MFT sistem yeni amiral gemisini tanıttı: Karşınızda OMD-EM1








    Teknik bilgileri ve görselleri geçtiğimiz hafta ortaya çıkan OMD-EM1, Olympus tarafından bugün yapılan resmi duyuru sonrasında fotoğraf tutkunlarının beğenisine sunuldu.

     

    Firmanın 2010 yılında piyasaya sunduğu E-5 isimli DSLR fotoğraf makinesinin halefi olarak nitelendirilen ve Olympus'un amiral gemisi durumuna gelen OMD-EM1, artık sık sık görmeye başladığımız retro tasarım anlayışıyla karşımıza çıkıyor. Micro Four Thirds sistem yapısıyla hazırlanan model, teknik olarak 16.3 MP Live Mos sensöre, elde çekimlerde ciddi avantaj sağlayan beş eksenli görüntü sabitleme teknolojisine, TruePIC VII görüntü işlemcisine, 100-25600 ISO aralığına, 3-inç 1.37 milyon piksel hareketli LCD ekrana, % 100 kapsama alanına sahip 2.36 milyon piksel elektronik vizöre, 60-1/8000 enstantane değerine ve saniyede 10 kare seri çekim hızına sahip. Her zaman doğru netleme işlemi için 37 noktadan çip üstü sahne algılamalı ve 81 noktadan kontrast algılamalı iki farklı otomatik netleme seçeneği ile gelen EM1, toza ve su sıçramalarına dayanıklı gövdesi yanında Supersonic Wave Filter (SSWF) ismi verilen sistem ile 30,000'den fazla titreşim ile sensörde biriken tozların temizlenmesine yardımcı oluyor.

     

    Günümüz şartlarına ve ihtiyaçlarına uygun olarak dahili Wi-Fi kablosuz bağlantı desteğini bünyesinde barındıran EM-1, bu sayede firmanın Image Share 2.0 isimli akıllı cep telefonu uygulamasının da yardımıyla kablosuz olarak kontrol edilebiliyor, hızlı bir şekilde paylaşım yapılabiliyor ve canlı ön izleme ekranı görüntülenebiliyor. Manuel ve otomatik kontrol seçenekleri oldukça gelişmiş bir yapıda karışımıza çıkan fotoğraf makinesi, birçok yaratıcı filtreyle de farklı sonuçlar ortaya koyabiliyor. Video tarafında H.264 formatında 1920 x 1080 piksel 30FPS sesli çekim yapabilen EM-1, çektiği bu görüntüleri SD / SDHC / SDXC hafıza kartları üzerine ya da USB 2.0 / micro HDMI portları ile farklı noktalara aktarabiliyor. Dahili BLN-1 lityum-iyon bataryası ile CIPA standartlarına göre ortalama 350 fotoğraf çekebilen ürün, 130 x 94 x 63 mm boyut ve 497 gram ağırlığa sahip. Standart Hot-Shoe yuvası üzerinden harici flaş bağlanabilen model, üzerinde dahili bir flaş içermiyor.

     

    Olympus tarafından tanıtılan OMD-EM1 fotoğraf makinesi, Ekim ayında 1400$ gibi yüksek bir fiyat etiketi ile satışa sunuluyor.

     Olympus, MFT sistem yeni amiral gemisini tanıttı: Karşınızda OMD-EM1
    Olympus, MFT sistem yeni amiral gemisini tanıttı: Karşınızda OMD-EM1


     








  • küçük sensör-alan derinliği zırvalığını takmayanlar için rüya gibi bir makina olmuş.
    fakat fiyatı çok fazla kalmış

  • 1400 dolar uçuk
  • Bence bütün apsc makinelerden daha iyi, ayrıca sahip olduğu gelişmiş olduğu iddia edilen görüntü sabitleme sistemi ile daha düşük isoda çekebilirsiniz dslr sahipleri rüyasında bile göremez bu kadar düşük çekim hızlarını. Zaten yüksek isodada harika gözüküyor. Amaaa bu fiyatla bir anlamı yok bu özelliklerin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    küçük sensör-alan derinliği zırvalığını takmayanlar için rüya gibi bir makina olmuş.
    fakat fiyatı çok fazla kalmış

    Küçük sensör yüzünden birçok kişi bu makinadan vazgeçiyor. Küçük sensör, alan derinliği, düşük dynamic range, iso gürültüsü olarak geri dönüyor. Gövde olarak harika özelliklere sahip lenslerde gövdeden daha başarılı ama fiyat ve 2x crop sensörü düşününce kendinden soğutuyor. Bu fiyata aynı kulvarda Fuji X-e1 çok daha mantıklı bir seçim gibi görünüyor. Gövdedeki titreşim engelleyici çok iyi ama şöyle bir durum var. Sensör 2x crop ve birçoğumuz bunu lens açısı olarak ele alıyoruz. f2.8 diyaframlı bir lens 1.5x çarpanlı bir makinada f4.2 değerine gelirken bu makinada f5.6 oluyor yani 1 stop ışık dezavantajı var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    küçük sensör-alan derinliği zırvalığını takmayanlar için rüya gibi bir makina olmuş.
    fakat fiyatı çok fazla kalmış

    Küçük sensör yüzünden birçok kişi bu makinadan vazgeçiyor. Küçük sensör, alan derinliği, düşük dynamic range, iso gürültüsü olarak geri dönüyor. Gövde olarak harika özelliklere sahip lenslerde gövdeden daha başarılı ama fiyat ve 2x crop sensörü düşününce kendinden soğutuyor. Bu fiyata aynı kulvarda Fuji X-e1 çok daha mantıklı bir seçim gibi görünüyor. Gövdedeki titreşim engelleyici çok iyi ama şöyle bir durum var. Sensör 2x crop ve birçoğumuz bunu lens açısı olarak ele alıyoruz. f2.8 diyaframlı bir lens 1.5x çarpanlı bir makinada f4.2 değerine gelirken bu makinada f5.6 oluyor yani 1 stop ışık dezavantajı var.

    sana hayatın acı bir gerçeğini söyliyim...
    sensörün mercimek dahi olsa(1/100" mesela), eğer lens f2.8 ise sensörün aldığı ışıkda FF bir sensörün f2.8 ile aldığı ışık kadardır. yani ışık dezavantajı falan olmaz sensör küçüldükçe
    acı ama gerçek...




  • madmax50 kullanıcısına yanıt
    bu arada imzan güzelmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: oem84

    küçük sensör-alan derinliği zırvalığını takmayanlar için rüya gibi bir makina olmuş.
    fakat fiyatı çok fazla kalmış

    Küçük sensör yüzünden birçok kişi bu makinadan vazgeçiyor. Küçük sensör, alan derinliği, düşük dynamic range, iso gürültüsü olarak geri dönüyor. Gövde olarak harika özelliklere sahip lenslerde gövdeden daha başarılı ama fiyat ve 2x crop sensörü düşününce kendinden soğutuyor. Bu fiyata aynı kulvarda Fuji X-e1 çok daha mantıklı bir seçim gibi görünüyor. Gövdedeki titreşim engelleyici çok iyi ama şöyle bir durum var. Sensör 2x crop ve birçoğumuz bunu lens açısı olarak ele alıyoruz. f2.8 diyaframlı bir lens 1.5x çarpanlı bir makinada f4.2 değerine gelirken bu makinada f5.6 oluyor yani 1 stop ışık dezavantajı var.

    sana hayatın acı bir gerçeğini söyliyim...
    sensörün mercimek dahi olsa(1/100" mesela), eğer lens f2.8 ise sensörün aldığı ışıkda FF bir sensörün f2.8 ile aldığı ışık kadardır. yani ışık dezavantajı falan olmaz sensör küçüldükçe
    acı ama gerçek...

    Çok bildiğim bir konu değil ama bu dediğiniz pek aklıma yatmadı. Yani dediğiniz gibiyse düşük ışıkla çekimlerde full frame sensörün neden avantajı oluyor?




  • Maalesef öyle değil hocam bizde arkadaşlarla bu konuyu çok tartıştık ama FF makina ile aynı değerlerde yaptığımız testlerde teorik hesapla elde ettiğimiz değerin bile altında düşük ışıkla karşılaştık.

    Ben hep şunu düşünüyorum kompakt makinalar 5x çarpanlı bunlarda ciddi ışık sıkıntısı olmalı ama olmuyor. Soru şu sensör çarpanı sadece alan derinliğini mi etkiler yoksa ışık şartlarında da etkilimidir.

    Bu soruyu cevaplamasını ozturert hocamdan rica ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 10 Eylül 2013; 17:25:35 >
  • diyafram konusu benimde aklimi karistiriyo bazen. diyaframı pencereye benzetsek odayida sensore benzetsek, ayni ışıkta küçük odanın daha fazla aydınlanması gerekir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metabolism

    diyafram konusu benimde aklimi karistiriyo bazen. diyaframı pencereye benzetsek odayida sensore benzetsek, ayni ışıkta küçük odanın daha fazla aydınlanması gerekir

    Senin örnek aslında konuyu teoride cevaplıyor. Sensörü oda olarak düşünürsek küçük oda büyük odaya göre daha az ışıkla aydınlanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Metabolism

    diyafram konusu benimde aklimi karistiriyo bazen. diyaframı pencereye benzetsek odayida sensore benzetsek, ayni ışıkta küçük odanın daha fazla aydınlanması gerekir

    Senin örnek aslında konuyu teoride cevaplıyor. Sensörü oda olarak düşünürsek küçük oda büyük odaya göre daha az ışıkla aydınlanabilir.

    diyaframın 1.5x davranması olayı oda teorisinin neresinde oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metabolism

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Metabolism

    diyafram konusu benimde aklimi karistiriyo bazen. diyaframı pencereye benzetsek odayida sensore benzetsek, ayni ışıkta küçük odanın daha fazla aydınlanması gerekir

    Senin örnek aslında konuyu teoride cevaplıyor. Sensörü oda olarak düşünürsek küçük oda büyük odaya göre daha az ışıkla aydınlanabilir.

    diyaframın 1.5x davranması olayı oda teorisinin neresinde oluyor?

    Şimdi diyafram çarpan değerine göre alan derinliği noktasında farklılaşıyor. Lens diyaframı 1.8 ise bu FF makinada 1.8 ama 1.5x croplu makinada f2.8 oluyor. Bu durum alan derinliğini değiştiriyor ama makinanın aldığı ışık 1.8 diyaframda FF ile croplu gövdede değişiyor mu mesele bu.

    Ben değişmediğini düşünüyordum ama aynı ayarlarda FF ve APSC sensörlü makinada 1 stoptan fazla değiştiğini gördük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Maalesef öyle değil hocam bizde arkadaşlarla bu konuyu çok tartıştık ama FF makina ile aynı değerlerde yaptığımız testlerde teorik hesapla elde ettiğimiz değerin bile altında düşük ışıkla karşılaştık.

    Ben hep şunu düşünüyorum kompakt makinalar 5x çarpanlı bunlarda ciddi ışık sıkıntısı olmalı ama olmuyor. Soru şu sensör çarpanı sadece alan derinliğini mi etkiler yoksa ışık şartlarında da etkilimidir.

    Bu soruyu cevaplamasını ozturert hocamdan rica ediyorum.

    ISO, diyafram ve perde hızı aynıysa aynı pozlamayı vermesi lazım teorik olarak. Ama her üreticinin pozlama sistemi aynı sonucu vermiyor. Biraz önce V1 ve D800 ile deneme yaptım, aynı sahnede A modunda D800 1/15 f5 ISO3200 verirken V1 1/13 f5 ISO3200 verdi. Tahminen birebir aynı kadrajı yapamadığımdan 1/15-1/13 farkı olmuştur.
    Bir de algılayıcıların bazıları ışığa fazla duyarlı olabiliyor, ya da gösterilen ISO değerleri gerçekten daha düşük olabiliyor (örneğin ISO3200 gösterirken ISO2200 civarında kalma gibi). Bu son dediğimi Sony aynasızları yapıyor, bazen de m4/3ler yapıyor. DSLRlar arasında da çok var.
    Dediğim gibi, pozlama üçgeninin her köşesi aynı değerdeyse her makine teoride aynı EV değerini verir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Maalesef öyle değil hocam bizde arkadaşlarla bu konuyu çok tartıştık ama FF makina ile aynı değerlerde yaptığımız testlerde teorik hesapla elde ettiğimiz değerin bile altında düşük ışıkla karşılaştık.

    Ben hep şunu düşünüyorum kompakt makinalar 5x çarpanlı bunlarda ciddi ışık sıkıntısı olmalı ama olmuyor. Soru şu sensör çarpanı sadece alan derinliğini mi etkiler yoksa ışık şartlarında da etkilimidir.

    Bu soruyu cevaplamasını ozturert hocamdan rica ediyorum.

    ISO, diyafram ve perde hızı aynıysa aynı pozlamayı vermesi lazım teorik olarak. Ama her üreticinin pozlama sistemi aynı sonucu vermiyor. Biraz önce V1 ve D800 ile deneme yaptım, aynı sahnede A modunda D800 1/15 f5 ISO3200 verirken V1 1/13 f5 ISO3200 verdi. Tahminen birebir aynı kadrajı yapamadığımdan 1/15-1/13 farkı olmuştur.
    Bir de algılayıcıların bazıları ışığa fazla duyarlı olabiliyor, ya da gösterilen ISO değerleri gerçekten daha düşük olabiliyor (örneğin ISO3200 gösterirken ISO2200 civarında kalma gibi). Bu son dediğimi Sony aynasızları yapıyor, bazen de m4/3ler yapıyor. DSLRlar arasında da çok var.
    Dediğim gibi, pozlama üçgeninin her köşesi aynı değerdeyse her makine teoride aynı EV değerini verir.

    Evet hocam şimdi meseleyi anladım. Biz testi nex-6 ve d600 ile yaptık. Dediğiniz gibi iso değerleri arasındaki farktan kaynaklanan bir durum olabilir. Sonuçta iso değerleri sensörden sensöre değişebilir. Teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.