Şimdi Ara

FİAT TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ GELİN YAZIN arkdaşlar (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
436
Cevap
9
Favori
359.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @suicide_


    Şöyle bir deneme yap power ışığın her viteste hep aynı devirde mi yanıyor ona dikkat et eğer böyle ise arızalanan vakum sensörü uçları kısadevre edilmiş demektir power ışığı yansın diye. 3 kağıtçı tamirciler bu yola başvuruyor vakum sensörü arızalanıyor ve power ışığı yanmaz oluyor yenisi 100 milyondan fazla ve bu sensörün uçlarını kısadevre ediyorlar yada direnç takıyorlar ve power ışığı yansın diye ama hep aynı devirde yanıyor.

    Çalışan bir power ışığı gerçekten motorun güç harcadığı zamanlarda yanar 1.4 ie motor benim tipo düz yolda 130 civarı yanmaya başlıyor ama biraz rampa yukarı olsun 90-100 de bile yanabiliyor yada rampa aşağı 140 ta bile yanmadığı oluyor. Bu söylediklerim 5. vites elbette

    Not: Ani hızlanmalarda ne zaman yananıp ne zaman söneceğini kestirmek zor (zamanla tecrübe ve motorun sesinden anlaşılıyor gerçi) gaza ne kadar fazla basmışsanız o kadar çabuk yanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmengi -- 2 Aralık 2006; 13:14:47 >




  • Doğru söylüyorsun mmengi Power'in ne zaman yanacağını kestirmek zor. Tamamen kullanımla ilgili. Bazen 5te 130 ta yanerken, başka bir zaman 140-150 den yanmaya başlıyor.
  • arkadaslar galiba benim debriyaj balata setinin değişmesi gerek...
    Çunku tarfikte kalkışlarda hızlanmak için araca cok yukleniyorum bu nedenlede power ışıgı çok çabuk yanıyor. Debrşyaj balata seti bittik oldugu için moturun devrini lastiklere %100 yansıtamadıgım için araçta çok geç ivmelenmeye başlıyor ivlenme süresini kısaltmak içinde gaza daha çok basıyoruz buda hem yakıt sarfiyatını artırıyor hemde power lambasının daha erken yanmasına neden oluyor....
    Volkan kardeş turan otoyla konustum 300civarı fiayt verdiler biraz daha piyasa araştırması yapıp uygun bir fiat servisinde değiştirmeye karar verdim... Değiştirdikten sonradaki gözlemlerimide sizlerle paylaşacagım...
  • power lambası vakumla ilgili kelebek ne kadar çok açılırsa o kadar çabuk yanıyor.debriyaj setini dışarıda 150 ile 170 arasında halledebilirsin.
  • 300 çok fazla ben aynı yerde 150 ye yaptırmıştım ama 1 yıl önce tabi. Sen daha uygun yerlere bak kardeş, gözlemlerini de bekliyoruz
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide_

    arkadaslar galiba benim debriyaj balata setinin değişmesi gerek...
    Çunku tarfikte kalkışlarda hızlanmak için araca cok yukleniyorum bu nedenlede power ışıgı çok çabuk yanıyor. Debrşyaj balata seti bittik oldugu için moturun devrini lastiklere %100 yansıtamadıgım için araçta çok geç ivmelenmeye başlıyor ivlenme süresini kısaltmak içinde gaza daha çok basıyoruz buda hem yakıt sarfiyatını artırıyor hemde power lambasının daha erken yanmasına neden oluyor....
    Volkan kardeş turan otoyla konustum 300civarı fiayt verdiler biraz daha piyasa araştırması yapıp uygun bir fiat servisinde değiştirmeye karar verdim... Değiştirdikten sonradaki gözlemlerimide sizlerle paylaşacagım...




  • en son sorduğumda debriyaj seti 90-100 lira falandı sökülüp takılması toplamda 200 lirayı bulur tahminim.
  • 15 gün önce 96 model tipo slx satın aldım araba 91 binde ve oldukça temiz daha önce 10 larca oto aldım sattım fakat ilk kez tipo sahibiyim anlam veremediğim bi kaç sorunu var yada bana sorunmuş gibi geliyo mesela motor soguk iken motoru çalıştırdığımda rolanti 1800 dd taki hararet 70-80 e varıncaya kadar sabit kalıyo motor ısındımı normale 800 dd ye düşüyo bir diğer sorun da motor soğukken yola çıkdığımda motor gaz kesiyo 1. vitesde ilerlediğimde aracda bi yığılma hisediyorum biraz daha gaza basıp aracı toparlıyorum acaba bunlar normal mi yada biyerlerde bi sorun varmı eğer normalse bu rolanti normale düşme olayını 70-80 derecede deyilde daha düşük bi sıcaklıkda düşmesini sağlayacak bi ayar varmı bütün bu olayların takibinde motor ısınana kadar göstergelerde de titreme oluyo km saatı sabit kalmıyo değişiyo sürekli fakat motor ısındımı herşey normale dönüyo bu konuda deneyimi olan arkadaş varsa evinirim




  • Arabamdan çok memnunum ,
    Artıları ;
    Aracın dinamik dengesi mükemmel ayarlanmış ,yokuş yukarı çekişi çok iyi,buna karşılık altı yeterince yüksek ve güvenli,
    Aracın yol tutuşu çok çok iyi, virajlarda asla arkayı savurmuyor, ağırlık %65 önde,
    Direksiyon (mekanik) sertliği tam istediğim gibi sanki bana göre dizayn edilmiş, gereksiz hareketleri kısıtlıyor ama serçe parmağı ile de dönebiliyor,
    Aracın iç oturma hacmine ve ön -arka rahatlığına diyecek yok,
    Motordan istersem tam verim alıyorum, istersem economy yapıyorum(LPG den önce)şimdi %100 economy..
    Arac uzun yolda kesinlikle yormuyor, (diğer araçları da denedim kesinlikle farklı)..
    Şehir içinde yaz kış 8 senedir her gün sabahın soğuğunda bir kere bile çalışmam demedi,( bu önemli bir ayrıntı nedeni ise mahalledeki sıfır araçların marş sesleri arasında ben çoktan gitmiş oluyorum)...
    Aracın belli bir sitili var ve bu stile alıştığınızda araç da size alışıyor..
    Parçaları ucuz sayılabilir ve yan sanayii bol...
    Kaporta galvanizli (dünyada bilinen gelmiş geçmiş en iyi metal koruma yöntemi)

    Kısaca bu araçla grup N sınıfında boşuna şampiyonalar kazanmamışlar......

    Eksileri;
    Üretimi bitti...
    Bagaj hacmi LPG den sonra dört de bir oranında azaldı ama bana fazlası ile yetiyor..
    Yazın aşırı derecede sıcak olabilir(klimasız)
    Frenler mutlaka bakımlı olmalı ve arka kampanalar ayarlı olmalı(yoksa önler kitleyebilir)
    Kaliteli yağ ve yakıt her zaman fark ediyor..
    kısa mesafelerde motor ısısı yavaş yükselebilir
    Arazi şartlarına dikkat gerektirir.(Ön takımın toe ayarları sabit olduğundan fazla da sorun teşkil etmez)
    kaporta çeliği yumuşaktır (iyi mi kötü mü bilemiyorum?)
    5. kapı (arka) cam elyafından yapılmış metal olsaydı iyi olurdu(nedenini bilemiyorum belki hafif olsun diye)










    quote:

    Orjinalden alıntı: ilker27500

    abi mükemmel yazmışsın yaa.sen çok kitap okuyosun belli :D bende 96 s sahibiyim .de anlamadığım şimdi sen arabandan memnunmusun? değilmisin?
    quote:

    Orjinalden alıntı: wing

    Arkadaşlar bende 94 Tipo S var, 98 yılından beri 8 yıldır kullanıyorum ,aldığımda 40 binlerde idi şimdi 145 binlerde ,yani ortalama bir kullanımı oldu hatta hafta içi çoğunlukla yattı...
    İş bilmez bir tamirciye trigeri kayışı değiştirdiğim evelki seneden sonra olanlar oldu ! Kayışı sökerken kayış kasnağını lövye ile sıkıştırıran tamirci benim krankın içindeki yarım ay şeklindeki burcun birinin kartere düşmesini sağlamış ,tabii hiç farkında değiliz ;bir müddet böyle kullandım bir kaç ay sonra araç sola kavşak dönerken stop etmeye başladı tekrar marş da problemsiz çalışıyordu! İlk başlarda bu stop meselesini motor soğuk felan diye geçiştirirken dönüşlerde stop ettiğini dahası sadece sola dönüşlerde stop ettiğini hayretle gördüm ..Araç gıcıklığına sağa dönüşleri mükemmel yapıyordu sola dönmeden stop ediyordu, kavşakta kek gibi kalıyordum!...
    Bu yüzden benim marş motoru tez elden kömürleri yedi, işin kötüsü evin önündeki park yerine de sol manevra ile girdiğim için burada da daha kontağı kapamadan stop ediyormuş alet...
    Marş motorunu tamirciye yaptırdım taktı marş yap abi dedi marş yaptım motor dönüyor gene tık yok!
    Meğer taksiciler bu motorun bu huyunu biliyormuş; marş tamircisi de hemen anladı, eline bir levye aldı benim kasnağa biraz sola doğru yüklendi, krank tam 1 cm oynuyor yerinde; bir marş yaptım araç saat gibi ilk tıkda aldı ve yerinde durduğu müddetçe çalışmaya devam etti..Çalışmama nedeni krank sağa doğru oynuyor ve ateşleme sensörü volandaki işareti okuyamıyordu ...
    Tamirci krankın yendiğini burçların ve krankın değişmesi gerektiğini ve de bunun için motorun inmesi gerektiğini söyleyince bitkisel hayata girdim bir ara.....:))))))
    Servisleri araştırdım fiyatlar yüksek geldi .bir tanıdık usta buldum ve krank değişti (orjinali lancia ile ,içinden çıkan tofaşdı) burçlar ,yataklar ,sekmanlar,keçeler vs vs...hepsi değişti subaplar temizlendi ve kılavuzları ile yastıkları değişti ,bunlar olmuşken bari komple bişeye benzesin diye dört amortisör alt takımın tüm burçları fren vs baskı balata değişti .Vites kutusu açılmadı ..keçeleri değişti ...iki sene öncesinin fiyatları ile bir yediyüze iş bitti ...
    Geçenlerde de silindir bir tüp taktırdım, ayrıca da taban halısının artık temizlenemez olduğuna karar verip 35 ytl olan kalıplı orjinal taban halısından alıp kendim döşedim bu sırada göğüs panelininde bakımdan geçmesinin zamanının geldiğini ve kilometre göstergesi dahil dağıtılması gerektiği kararına vardım
    Bari kilometre göstergesini dağıtmışken ibrelerin solmuş rengini boyayıp göstergeyi temizleyeyim ve artık demode olmuş flamentli gösterge lambalarının da LED teknolojisine geçmesi gerektiğini kararı cereyan etti ...kısa bir araştırmadan sonra hazır ledleri (parlak beyaz ve yeşil ve direçli 12 v luk) buldum ve 25 çift kutuda çifti 2.5 ytl ye aldım ve taktım göstergeyi temizledim ibreleri boyadım ve bir yanlışı fark ettim , hararet göstergesinin kalibrasyonu bozulmuştu, ayrıca ledler tek yöne elektrik geçirdiğinden artı ve eksi kutuplara dikkat edilecek ve bazı lambaların (örneğin el freni ve emniyet kemeri gibi) şasesi artı olacak idi ..
    Hararet göstergesinin ibresini fan çalışma zamanına göre takmayı denedim ancak beğenmeyip evde kalibre etmeye karar verdim.. 12 volt olarak bilgisayar powersuply si kullandım,parçacıdan 3.5 ytl ye orjinal bir tipo hararet muşiri almak zorunda kaldım tahmin edeceğiniz gibi devreyi evde kurdum yumurta kaynattığım kaba bir yumurta ve hararet muşirini salladım ve ocağı yaktım hararetin ibresini de hafifçe taktım başladım beklemeye .... Su kaynadı fokur fokur ..yumurta rafadan hale geldi benim ibre bir noktada kaldı .bu durumda iken ibreyi tekrar söküp su 100 derecede kaynar bilgisi ile (aslında deniz kenarında geçerli ama benim motor da deniz kenarıda değil yani sonuçta değişen bişey yok) ibreyi 100 işaretinin üzerine gelecek şekilde takdım işim bitince de yumurta zaten katılaşmıştı afiyetle yedim..
    Benzin göstergesine gelince; zaten benzin bitmişti ben de sıfıra takdım...
    Kilometre direk sıfırda takıldı;
    Devir saati de sıfırda takılı (biraz kayma olabilir tam kalibrasyonu başka zaman kontrol edeceğim)..
    Göstergeyi toplarken kenarlara biraz seffaf silikon sürdüm dıştan görünmüyor...
    Tüm bunları yaparken sağ panelin birazını ağaç desenli digifix ile kapladım ayrıca kapıların üstünüde kaplayacağım...Bir de havalandırma düğmelerini olduğu yeri kapladım ve ışıklarını ledler ile değiştirdim
    Şimdilik tam bitmemesine karşın göğüsten gelen sesler yok denecek kadar azaldı vidaları takarken altlarına yapışkanlı kauçuk süngerler ve silikon ile takviye yaptım..
    Motorda da bir iki yere dokunmayı düşünüyorum yakında .....










  • BlaCk_HanD kardes senın dedıgın ılk calıstırmada devırın yuksek olması otomatık jikleden galıba.aynı sorun bendede var.bendekı motor ısınsada devreden cıkmıyo.stop edıp tekrar calıstırmak gerekıyo.karbüratörün ordan bi iki kabloyu cıkarttım ama hıcbısey degısmedı.bunu nerden ıptal ederızkı acaba.nasıl olsa manuel jıklesı var gerektıgınde onu kullanırız.motor ısınıncaya kadar arıza panelındekı lambaların hepsı bendede yanıyo.gecen bırınde gordum onunkısıde aynıydı.galıba genelınde var bu olay.soguktan yaptıgı bellı ama cozumu varmı bılmıyorum bende.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sniper

    BlaCk_HanD kardes senın dedıgın ılk calıstırmada devırın yuksek olması otomatık jikleden galıba.aynı sorun bendede var.bendekı motor ısınsada devreden cıkmıyo.stop edıp tekrar calıstırmak gerekıyo.karbüratörün ordan bi iki kabloyu cıkarttım ama hıcbısey degısmedı.bunu nerden ıptal ederızkı acaba.nasıl olsa manuel jıklesı var gerektıgınde onu kullanırız.motor ısınıncaya kadar arıza panelındekı lambaların hepsı bendede yanıyo.gecen bırınde gordum onunkısıde aynıydı.galıba genelınde var bu olay.soguktan yaptıgı bellı ama cozumu varmı bılmıyorum bende.



    Arkadaşlar bu karbüratörlerde bu ayarlar için vidalar mevcut, işi bilen bir usta rahatlıkla ayarlar ancak ustaya gittiğinizde motor sıcak olduğundan bunu sabah serinliğinde ayarlamaları gerektiğinden bişey yapamazlar (Ayarlarım diyen kesinlikle yalan söyler)..
    Ve motorunuz istenilen devirde mükemmel ilk çalışmayı yapar istediğiniz sıcaklığa erişince de normal rölanti devrine iner haberiniz olsun...
    Burada anlatmakla pek olacak iş değil ama bilginiz olsun...
    Bu karbüratörler şahane yapılmış..Ayrıca son olarak LPG li araçlarda bu sistem bir işe yaramaz belirteyim....




  • arkadaşlar bende ekin ayında bir tipo aldım .daha önceki arabam brodwaydı .bu arabayı kullanınca aradaki farkın nekadar fazla olduğunu gördüm gerçekten bu fiyata bukadar konforlu bir araba olabilir araba 150000 de ama yakıtı brodwaydan az gibi forumdaki arkadaşlardan biri DİSTRİBÜTÖRÜN yağlanmasından bahstemişti biraz daha açıklama yapabilirmiyiz acaba
  • bende lpg kullanımında karburatöre yağ dokenı gordum artık ne derece doğru bilmiyorum ama bence distribitöre yağ dökmek doğru deyıl yağ yalıtkanlık yapabilir ve ateşlemeyı etkileyebilir benım düşüncem bu
  • biz de mazda 323 ü satıp bi tane tipo almayı düşünüyoruz ama şu s,sx,slx.... olayını bi çözmem lazım önce
  • beyler tipo slx modelini (94-96) kasko yaptırmak istesek neye mal olur? bide kaskolu bi araba alacak olursak devir işleminden sonra aracın yeni sahibi arabaya kaskolu binmeye devam eder mi? yani bu işler kısaca nasıl olur bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.. son bişey de tiponun satış-devir-sigorta işlemleri neye mal oluyo??


  •  FİAT  TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ  GELİN YAZIN arkdaşlar
  • Arkadaşım bende 99 tipo 1.6 i.e. SLX var geçen sene 722 YTL full kasko yaptırdım. Bu sensede fiyat aldım %30 da hasarzlık indirimim vardı. Bir firma 808 YTL verdi bir 1000 YTL verdi. bende dedim naptınız siz neyi kaskoluyorsunuz mercedes SLK mı? Neymiş model eskidikçe hasar çıkma olasığı artıyormuşda, kasko değerleri çıkmışta vırt zırt deyip durdular. Anlayacağın %30 hasarsızlın indirim boşa gitti ben bu sene yaptırmayacağım zaten sende yaptırma boşver
    quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    beyler tipo slx modelini (94-96) kasko yaptırmak istesek neye mal olur? bide kaskolu bi araba alacak olursak devir işleminden sonra aracın yeni sahibi arabaya kaskolu binmeye devam eder mi? yani bu işler kısaca nasıl olur bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.. son bişey de tiponun satış-devir-sigorta işlemleri neye mal oluyo??




  • Tavsiye edebilirim fiyatına göre çok konformu bir otomobil. Alacaksan temizini bulmaya çalış, klimada olursa tamam işte S,SX,SLX donanım seviyelerini gösterir.
    Tipo S = 1.4 ve 1.6 karburatörlü motorlu vadır. Dijital göstergeler yoktur. Analog klasik göstergeleri vardı. Tamponlar ve aynalar gövde rengi değildir. Kapı içi döşemeleri plastiktir. Birde yanılmıyorsam elektrikli ön camlar mevcut. Tipo'nun en alt donanım seviyesindeki modelidir.
    Tipo SX = Dijital göstergeler var. Kadife koltuk,hidrolik direksiyon,merkezi kilit, karburatörlü ve enjeksiyonlu motor seçenekleri var i.6 SX ve 1.4 i.e Klima obsiyenel olması lazım.
    Tipo SLX =97 den sonrası 1.6 i.e. SLX diye geçiyor. Elektrikli ön camlar, İstege bağlı dijital veya manuel klima, hidrolik direksiyon, MPI motor, elektrikli aynalar, ön arka kol dayanakları, motor blokaj, anahtardan kumandalı anahtar merkezi kilit v.s
    Arada unuttuğum donaımlar olabilir ama ana hatlarıyla bu şekilde olması lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    biz de mazda 323 ü satıp bi tane tipo almayı düşünüyoruz ama şu s,sx,slx.... olayını bi çözmem lazım önce




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Arkadaşım bende 99 tipo 1.6 i.e. SLX var geçen sene 722 YTL full kasko yaptırdım. Bu sensede fiyat aldım %30 da hasarzlık indirimim vardı. Bir firma 808 YTL verdi bir 1000 YTL verdi. bende dedim naptınız siz neyi kaskoluyorsunuz mercedes SLK mı? Neymiş model eskidikçe hasar çıkma olasığı artıyormuşda, kasko değerleri çıkmışta vırt zırt deyip durdular. Anlayacağın %30 hasarsızlın indirim boşa gitti ben bu sene yaptırmayacağım zaten sende yaptırma boşver
    quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    beyler tipo slx modelini (94-96) kasko yaptırmak istesek neye mal olur? bide kaskolu bi araba alacak olursak devir işleminden sonra aracın yeni sahibi arabaya kaskolu binmeye devam eder mi? yani bu işler kısaca nasıl olur bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.. son bişey de tiponun satış-devir-sigorta işlemleri neye mal oluyo??




    çok yaw.. bence bu arabaların kaskosu 400- 500 filan olması lazım.. kardeşim arabayı 7-8 milyara alıyon 1 milyar da kasko yapıyon.. bunlar işi bilmiyo abi.. kaskoyu 500 milyon yapsalar 1 milyara 5 kişi yaptıracaksa 500 milyona 30 kişi kasko yaptırır daha çok kazanırlar.. 600-700 civarında da devir tutyomuş.. arabayı alı aldıktan sonra başlıyo herşey..

    ilgilendiğin için tşk ederim..




  • BENDE 1.4 SX İE VAR 420 YTL KASKO FİYATI.FİRMADAN FİRMAYA FARK EDİYOR.SİGORTAM NET'İ AÇIP ORADAN BAKIN FİYATLARA.
  • nerdee o teklfi veren firmalar, adamlar uçuyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin

    BENDE 1.4 SX İE VAR 420 YTL KASKO FİYATI.FİRMADAN FİRMAYA FARK EDİYOR.SİGORTAM NET'İ AÇIP ORADAN BAKIN FİYATLARA.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.