Şimdi Ara

Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
3
Favori
46.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, görülen lüzum üzerine böyle bir başlık açmak istedim.

    Günlerdir;

    *** Roma tarihi ile ilgili tartışmalar, oyunda Osmanlı'nın olup olmadığını merak eden arkadaşlar
    *** Sistemim bu, oyunu açar mı, sistem gereksinimleri nedir diye merak eden arkadaşlar
    *** Oyundaki optimizasyon problemleri, buglar, düşük FPS değerleri ile ilgili serzenişler


    gibi nedenlerle ana paylaşım başlığının amacından sapması ve tüm konuların tek bir başlıktan değil de belli konuların kendilerine has başlıklardan sürdürülmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır.



    Bu konuda; konunun başlığından da anlaşılacağı üzere, çeşitli fraksiyonlarla oyun nasıldır, oyunla ilgili taktikler, stratejiler nelerdir, oynayışla ilgili yenilikler nelerdir gibi paylaşımlarda bulunacak arkadaşlara şimdiden emekleri için teşekkür ederim. Mümkün olduğunca görsel SS lerle de paylaşımlarımızı desteklersek daha iyi olacaktır.

    Yukarıda yazdığım "diğer" konularda paylaşımda bulunacak arkadaşlar ise paylaşımlarını diğer başlıktan sürdürürlerse sevinirim.

    Kendim de fırsat buldukça buraya katkı sağlayacağım. Mesajlarınızda mümkün olduğunca ALINTI yerine CEVAP seçeneğini kullanırsanız okunabilirlik artacaktır. Anlayışınız için teşekkür ederim...

     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rasheem -- 5 Eylül 2013; 15:28:39 >







  • güzel başlık destekliyorum...konuyu açan arkadaştan türkçe "let's play" videoları çekmesini bekliyoruz...en güzel fayda bu şekilde olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sefer33 -- 6 Eylül 2013; 12:57:12 >
  • Herkes önce en azından ilk izlenimlerini yazarsa güzel bir başlık olur burası.

    Ben genel olarak sevdim oyunu. İnsan oyuna girip oynamaya başladığında direk RTW 1 ile kıyaslama gereği duyuyor

    Ben oyuna Parthia ile başladım. Parthia ile başlamamın nedeni oyuna başlarken Akdeniz ve çevresinin (anadolu, yunan yarımadası, italya ve mısır) keşmekesinden uzak doğuda daha sakin bir oyun ile başlamak istemem. Bu sayede sırasıyla iranın tamamı, arabistan ve anadoluyu ele geçirip Yunaninstan ve Roma'nın karşısına daha güçlü bir şekilde çıkmak istememdi. Şu an Anadoluda Ankara güneyde ise Jerusalem'e kadar geldim. Kısmen de olsa amacıma ulaştım diyebilirim.


    Campaign Map:Ben genel olarak güzel buldum buradaki grafikler bnei tatmin etti.

    Ordu yönetimi: bildiğiniz gibi baya bir değişti. Artık yapabileceğimiz ordu sayısı sınırlı. Askerler generalsiz gidemiyor. E böyle olunca içinde ordu ordu olmayan bir çok şehrimiz oluyor haliyle şehirleri kontol altında tutmak zorlaşıyor. Bunu orduları daha hızlı yürüterek ve şehirlere saldırı altındayken garnizon veren binaları koyarak çözmeye çalışmışlar. Şu an için güzel mi değil mi daha karar veremedim. İleride görecez.

    Eyalet sistemi bence güzel olmuş. Tek tıklamayla 4 şehre birden bina yapma olayını iyi düşünmüşler. RTW'de şehir sayısı arttıkça artık içinden çıkılamaz bir hal alıyordu tek tek şehirlere bina basma işi o yüzden bu sistem güzel olmuş diyebilirim.

    Ekonomi hakkında çok fazla konuşamam hiç ekonomik sıkıntı çekmedim ama şöyle bir sorun var ki oyunda parayı harcayacak yer bulamıyorum.

    Diplomasi:
    Oyuna Partiha ile başladığımda direk ilk yaptığım şey Doğudaki Arachosia, Dahlar ile Askeri ittifak kurmak oldu. Bundaki amacım Doğuyu sağlama alıp batıya rahat bir şekilde yönlenmekti. Ama bir ed baktım ki bu ittifak bana çok daha fazlasını verdi.
    Batıya doğru ilerlerken Selucia ve Medya^gibi iki büyük devlete savaş açtım. İttifak kurduğum iki devlet Dahlar ve Aracosia'da yanımda savaşa girmeyi kabul etti. Bir kaç turn sonra bir de baktım ki Bu iki dostumun orduları Mezopotamyada cirit atıyor benim savaş yaptığım devletler ile savaşıyor. Ve bu dostum olan iki devlet sayesinde benim sadece tek bir ordu ile Mezopotamya ve Arap yarımadasını almamı sağladı ben inanamadım. Kötü olan şey ise benim almak istediğim toprakları da aldılar şimdi. Dahlar Kıbrıs ve Antakyayı fethederken, Arachosya hızını alamayıp Side ve Konya'yı fethetti ve haritada düşmanımız kalmadı. Baktım olacak gibi değil bunlar hızını alamadı. Ben de gittim Doğu Anadolu ve Kafkasyanın sahibi Ermenistan'a savaş açtım. Bu iki dostum Ermenistan ile savaşırken ben de Anadolunun fethine devam edebilecektim.

    Diplomasi olayının en çok anlam kazandığı oyun budur herhalde. Ben hiç bir Total War oyununda diplomasinin bu kadar iyi işlediğini görmemiştim. RTW 1 deki gibi anlamı olmayan dostluklar yok artık gerçek bir dostunuz var oyunda. RTW'de Trakya ile istediğiniz kadar dost olun İstanbul'da as bir asker bırakırsanız direk saldırırlar. Burada öyle bir şey yok. İttifakların ne kadar önemli olduğunu anlıyorsunuz.

    Savaşlar: RTW'ni ruhu yok savaşlarda ki bu değişiklik ta Empire TW'ye dayanıyor aslında. Savaş motorundaki ilk değişiklik sinyali orada geldi. Shogunla devam etti RTW2'de de aynen devem ettiler. Ben savaş olayını pek beğenmedim. Grafikten bağımsız olarak konuşuyorum. Savaş motoruna bir türlü ısınamadım o RTW'deki ruh yok gibi. Ve savaşlar çok çabuk bitiyor. En devasa savaşlar bile çok çabuk sonuçlanıyor. Savaş sistemine çok acil müdahale lazım. Kesinlikle alfa bile değil şu anda.

    Gemi ve Denizler : Oyunda gemi yapamıyoruz sanırım Varsa da ben görmedim onun yerine Civ'den arak Embark/Disembark olayı var. Buna da karar veremedim iyi mi kötü mü. Ama şöyle bir şey var. RTW'de 3000 kişlik bir orduyu minnacık bir gemiye bindirip denizde ilerletmek ne kadar gerçekçiydi tartışılır. Liman olayı güzel. Sadece denize sıfır olan şehirlerin limanı olması ve şehirle bitişik olması şehrin bir parçası olması hem deniz/kara savaşının birleştirme özelliğini tamamlıyor ki olması gereken de bu.

    Yapay Zeka : Çok fazla şikayet var bu konuda yabancı forumlarda. En büyük şikayet bilgisayarın çok pasif kalması sana hiç bir zaman savaş açmaması gibi. Ben de bir nebze yaşadım diyebilirim. Bir de şu sapanlı askerlerden spamlama olayı var. Benim oyunda da devamlı sapanlı askerleri çok fazla gördüm düşman ordularında. Patch ile düzeltilebileceğine inanıyorum.

    Ben genel olarak sevdim oyunu. Grafik/performans, AI, savaş sistemi gibi bir çok sorunları var ama patch ile halledilmeyecek şeyler değil kesinlikle. 1-2 ay içerisinde bu sorunların hiç birisi kalmayacaktır.

    DLC'ler ile birlikte uzun yıllar oynayabileceğmiz bir oyun var elimizde.




  • Güzel konu.Hayırlı olsun
  • ilk izlenim olarak söylüyorum oyunda asker yetiştirme sistemi tamamen değişmiş. daha doğrusu "asker yetiştirme" yerine "asker toplama" kavramı gelmiş. yani askerleri şehirde eğitmiyoruz, general bulunduğu eyalette asker topluyor, hangi askerlerden toplayabileceği ise eyaletteki binalara göre değişiyor sanırım ve askerler bir turn sonra(muhtemelen daha gelişmiş birimlerde turn sayısı artar) generalin ordusunda oluyor. Bunun bir artısı birde eksisi var. Artı; toplanan ordu direk generalin ordusuna katılıyor, buda hız demek, askerleri şehirden çıkarıp diğerlerinin yanına götürmek için turn kaybetmiyoruz. eksi; eyalette generaliniz yoksa asker toplayamıyoruz. Özetle her türlü oyun stratejisini değiştirecek bir değişiklik benim gözümde ve iyide olmuş :)

    iyi oyunlar.
  • Savaş esirlerini öldürmeyin. Ben ilk bir kac sefer esirleri köle yaptım. Ardından çok fazla köle istikrarı bozar diye öldürdüm tum esirleri :) Bunu 1-2 kere yaptım ve 1-2 tur sonra diplomasi sayfasına girdim ve harita üzerindeki hiçbir ülkenin benimle müzakereye oturmadigini gördüm :))
    Kısacası esirleri öldürmeyin :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dengeyi güzel sağlamak lazım. Ayaklanma çıktıysa savaşıp isyancıları mağlup ettikten sonra esirleri öldürmek sonrası için asayiş sağlıyor. Bi nevi isyan etmek niyetinde olanların gözünü korkutuyoruz.

    Sık sık köleleştirmek dediğiniz gibi köle nüfusunu arttırıyor ve ileride asayiş problemleri olabiliyor. Öldürünce diplomasi seçenekleri azalıyor.

    Serbest bırakırsak da ekonomiye bi katkısı olmuyor ve ileride tekrar bela olabilirler...

    Sürekli aynı şeyi yapmamak, aralarında güzel bir denge kurmak lazım.
  • Orduyu bölememek kötü olmuş,general olmadan ordu gönderemiyoruz.Bu sefer de fetih yapmak için şehirdeki orduyu çıkarınca asayiş bozuluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rasheem

    Dengeyi güzel sağlamak lazım. Ayaklanma çıktıysa savaşıp isyancıları mağlup ettikten sonra esirleri öldürmek sonrası için asayiş sağlıyor. Bi nevi isyan etmek niyetinde olanların gözünü korkutuyoruz.

    Sık sık köleleştirmek dediğiniz gibi köle nüfusunu arttırıyor ve ileride asayiş problemleri olabiliyor. Öldürünce diplomasi seçenekleri azalıyor.

    Serbest bırakırsak da ekonomiye bi katkısı olmuyor ve ileride tekrar bela olabilirler...

    Sürekli aynı şeyi yapmamak, aralarında güzel bir denge kurmak lazım.

    Gercekten öyle.. O ara bir kac ülke ile savaştaydım. Amacım göz dagı vererek barış antlaşmasını ödeme alarak imzalamakti. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 6 Eylül 2013; 16:27:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 17Scorpion kullanıcısına yanıt
    Hocam esirleri öldürmek tüm ülkeleri etkilemiyor bildiğim kadarıyla. Kelt esirlerini öldürüyorsanız sadece Kelt kültürünün olduğu ülkelerle aranız bozuluyor diye biliyorum.
  • *** Roma tarihi ile ilgili tartışmalar, oyunda Osmanlı'nın olup olmadığını merak eden arkadaşlar

    Ne yani Türkiye de mi yok!

    Bu neyin kafası lan cidden
  • şehirde şampiyon,soylu gibi bişeyler çıkarıyosun tekini orduya katabiliyosun.tam çözemedim bu olay nedir? askerlere zırh upgrade de yok sanırım? tax baya düşükte hala isanlar çıkıyo.tam mantığı oturtamadım hala
  • Hay böyle işin detaylı rehber hazırlayacaktım eyalet sistemi mutluluk için önemli şeyler hakkında ama oyun ingilizce türkçe karşılığını ne çevirdiler Allah bilir. Dedim bol bol SS koyayım frapsla aldığım SSlerde mouse gözükmüyor nereyi gösterdiğim anlaşılmıyor. Neyse böyle koyayım türkçeye çevirebilirsem editlerim. Yada 2 dilide hazır bulunan hayır sever bir arkadaş bana türkçelerini gönderir 2 dakikada editlerim.


    İlk başta eyalet sistemiyle başlayayım. Her eyaletin bir başkenti var diğer şehirler kasaba misali yan şehirler. Tüm eyalet şehirleri birbiriyle bağlantılı birine kurduğunuz binadan diğer şehirlerde de faydalanıyorsunuz mutluluk değeri bütün eyalet için geçerli. Eyaletin herhangi bir şehrinde garizonda bıraktığınız general tüm mutluluğa etki ediyor. Bir haylide pratik olmuş düşman bölgesine yakın şehirde ordu bırakıp gerisini boş bırakabiliyorsunuz.

    Sadece yunan kültürü için geçerli gördüklerim diğer kültürlerle oynamadım değişebilir:

    Eyalet başkentlerinin 6 bina yan şehirlerin 3-4 bina hakkı var. Ama yan şehirlere her bina kurulamıyor mutluluğa etki eden sadece tapınaklar kurulabiliyor. Tapınaklarıda inceledim mutluluk bonusları yeterli seviyede değil. Daha çok hangi yunan tanrısının tapınağıysa onunla ilgili bonuslar veriyor misal Poseidon tanrısının tapınağıysa (deniz tanrısı ya) food, gemi bonusu falan var. Mutluluktan çok yunan kültürüne dönüştürme bonusları koymuşlar. Eğer ele geçirdiğiniz şehir yunan kültürüne sahip değilse kurun tapınakları yoksa hiç gereği yok. Mutluluğun anahtarı eyalet başkentinde orayı ele geçirmeye bakın. Eğer ele geçirme ihtimaliniz yoksa birazdan anlatacağım diğer taktikleri dener yeterli verim alamazsanız tapınak mecbur kurmanız gerekir. Eğer binalara çok yüklenmez 2. seviyede bırakırsanız yine mutluluk sorununuz olmaz yan şehrin gelirleride çok düşük zaten birşey kaybetmezsiniz. Kurulması en mantıklısıda Sacred Grove (Kutsal koru) tapınağı son seviyede +8 mutluluk verir işinizi görür.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Eyalet başkentinde mutluluk için yapılacak en ideal bina Agora (İş hanı?)'dan çevirdiğimiz Amphitheatron (Tiyatro?)
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)
    Bu bina 4 seviye olduğunda +24 mutluluk veriyor. Ona en yakını +16 mutluluk ile Sacred Grove tapınağının 4. seviyesi. Devletten devlete kültürden kültüre değişebilir misal Epirusta +26 veren bir tapınak var ama sadece epirusa özel onla oynayanlar onu kurmalı Amphitheatron yerine. Binaları geliştirdikçe tek asayiş-mutluluk binası yetmeyebilir yanına kutsal koru tapınağınıda ekliyoruz. 24+16 +40 asayiş sağlıyor. Bu seviye 4 binalar -12 food yiyor. Ona göre food (Gıda) desteğimizi 20nin altına düşürmeyecek şekilde tarla balıkçı vs kuruyoruz. Neden 20? Food ülke genelinde hesaplanıyor ve 20ye ulaştığınızda ülke geneli her turn +5 büyüme ve %20 iyileşme süresi veriyor. Çok altına düşerseniz +4e düşer ülke genelinde şehirleriniz daha yavaş büyür.

    Fountain (Çeşme?) ise çok az etki ediyor. 4. seviyesi +9 mutluluk ve +12 büyüme veriyor. Bu büyüme rakamı eyaletinizin büyüme hızını nerdeyse 2ye katlar. Bir eyaletiniz var çok bina eksik tüm şehirleride alıp tamamlamışsınız o zaman şehirlerinizin büyüme hızı çok düşüyor. Bir eyalette 4 şehrinizde olsa 1 şehrinizde olsa birbirine yakın büyüme değerleri oluyor bu büyümeyi 4 şehre harcamakla 1 şehre harcamak bir olmuyor hemen çeşmemizi kurup büyümeyi hızlandırıyoruz.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Diğer Water tank (Su tankı?) ise ajanlara karşı koruma veriyor şehrimize ajan dadanırsa tespit eder suikasta gurban ederiz hiç bulaşmayın bence food ısrafı.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Genel taktikler:

    Eyaleti tamamlama:
    Bir eyaletin bütün şehirlerini ele geçirdiğinizde eyalet özellikler açılıyor bir şehrine tıklayıp en soldaki seçenekten +4 food +4 mutluluk seçebilirsiniz.

    Generaller:
    Her general rütbesine özelliklerine bakılmaksızın +2 mutluluk veriyor aman dikkat şehrin içinde olması olması lazım eyalet sınırlarında olsada bir işe yaramıyor.

    General özellikleri:

    Her generalin bizim seçebildiğimiz skilleri var eğer Zeal (Heves?) kolundan giderseniz 4. seviyede böyle bir özellik açılıyor Virtue (Erdem?) 1. seviye +2, 3. seviye +6 mutluluk veriyor. Ama bunu kasmak için bir hayli level atlatmanız gerekebilir.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Bir generalimde daha ilk levelda Joy diye bir skill açıktı +2 son seviye +6 veriyor süper. Ama her general için rastgele ilk skill açılıyor garanti değil. Çıkarsa asayiş için kullanırsınız.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Son olarak yine general özelliklerinin Traits (Kişilik?) bölümünde çıkabiliyor. Ama bu bölüm rastgele kötü özelliklerde çıkıyor birde geliştirme imkanı yok +2 çıktımı +2 kalıyor.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Bunların işe yaraması için generalin şehrin içinde bulunması gerekmiyor eyalet sınırları içerisinde yansıyor.

    Ordu büyüklüğü:

    Ordu büyüklüğünün asayişe etkisinde asker sayısından çok askerlerin leveli etkili yani bir ordu savaştıkça asayişe daha çok etki ediyor. Boşuna yeni kurulmuş orduyla asayiş sağlamaya çalışmayın çok az etki ediyor. 10 birimlik yeni kurulmuş ordu sadece +2 asayiş sağlıyor.

    Ajanlar:

    Dignitary-Soylu shogun 2de varmıydı bilmiyorum ama serinin gerisinde yoktu çok orjinal birşey. Yapmadığı şey yok ordulara katılıp upkeep giderini azaltıyor birde öyle böyle değil daha level 4te yüzde 25 azaltıyor! Şehirlerin vergisini çoğaltıyor harika birşey. Hemen anlatıyorum

    Yeteneğimizin adı Military administration soylumuzla ordumuza sağ tıklayınca ortaya çıkıyor.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Upkeep giderlerini azaltıyor, otorite puanı kaçsa generale ekliyor bu sayede generalin savaş sırasındaki etki alanı genişliyor. Bu özelliğin daha etkili kullanmak için mutlaka Militarist skillini seçin level atlattıkça eğer açıksa yükseltin doğrudan upkeep azaltma yüzdesini arttırıyor. Bunu arttıran bir diğer özellikte soylunun otoritesi eğer militarist skillini geliştiremiyorsanız otorite veren diğer skilleri seçin. 2 kere militariste verdim 6 otoritesi var yüzde 25 azaltıyor bir militarist geliştirmesi daha yapabilirim 6. levelda açılacak gelen diğer otorite puanlarıyla yüzde 40 civarı azaltacağını düşünüyorum.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Bir diğer özelliğide vergi yükseltme, inşaat bedeli düşürme bunuda üzerine tıkladığınızda en soldaki tuş olan civil administration yeteneğinden yapabilirsiniz o turn için kullanılamaz olur. Upkeepini düşürecek generaliniz olmazsa bir hayli kullanışlı bunu arttırmak için Politics skillini seçmeliyiz otoritede verdiğinden rahatlıkla seçebilirsiniz.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Soylunun mutlulukla alakası generalin kişilik özelliklerinin aynısı ondada var ve mutluluk arttıran özellik çıkıyor. Bu özelliğin çıkması için civil administration (Sivil yönetim?) özelliğini kullanmalısınız ne kadar uzun süre vergi toplatırsanız bu özellik +1 başlayıp +4e kadar çıkıyor. Dahada artabilir vergi arttırmayı kullandığınız turn sayısına bağlı olarak. 2 yeteneğinide kullanırken mutluluğu arttırmaya devam ediyor hem yüzde 30 az upkeep (Ordu gideri) hemde +4 mutluluk bundan iyisi şamda kayısı

    Ajanlarla ilgili önemli konulardan biriside Agora binasından geliştirdiğimiz Traveler's lodge binası bütün ajanlar için her seviyede +1 level veriyor. Yani lvl4 binası varken level 4 ajan çıkartıyorsunuz boş yere kasmaya uğraşmayın bu binayı kurun bir eyalet başkentine o eyaletin bir şehrinden yüksek level çıkartın.
     Total War: ROME II (Taktik Strateji Paylaşım Ana Başlık)

    Bunların dışında artı veren görmedim gereksiz eksi yemeyin asayişiniz bozulmaz gibi yani bir eyaletin şehirlerini çok ard arda ele geçirmeyin aynı eyalette olunca mutluluk dibe vuruyor. Sonra barışçıl ele geçirin talan etmeyin tabi çok dinara sıkışık değilseniz . Gereksiz binalara abanıp -4 mutluluk yemeyin ticaret malları olan şehirleri ele geçirdikçe ticaret uçuyor zaten bina gelirlerine pek gerek kalmıyor. Benden bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eminmetehan -- 17 Eylül 2013; 10:09:27 >




  • Mesajim bulunsun. Medieval 2 den beri Total war oynamayan birinin isine yarayacagini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncel çok iyi paylaşım var yukarda
  • öteki konu ölmüş buradan devam edelim. Şu an mısır ve iceni seferlerini oynuyorum. Mısır bana Çok kolay geldi. Özellikle erken oyunda çok iyi. Ama orta ve geç oyunda ortalık kızışabiliyor. Eğer daha önce total war oyunları oynamadıysanız veya eskiden oynamışsanız önce iceni sonra mısır tavsiye ediyorum. Sparta ile kesinlikle başlamayın. Serinin tüm oyunlarını oynadım ama sparta bana ağır geldi. (oyun ayarları zor-sefer haritası, çok zor- savaş meydanı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marea60

    öteki konu ölmüş buradan devam edelim. Şu an mısır ve iceni seferlerini oynuyorum. Mısır bana Çok kolay geldi. Özellikle erken oyunda çok iyi. Ama orta ve geç oyunda ortalık kızışabiliyor. Eğer daha önce total war oyunları oynamadıysanız veya eskiden oynamışsanız önce iceni sonra mısır tavsiye ediyorum. Sparta ile kesinlikle başlamayın. Serinin tüm oyunlarını oynadım ama sparta bana ağır geldi. (oyun ayarları zor-sefer haritası, çok zor- savaş meydanı)


    Bende Sparta başlamıştım sonra Makedona döndüm. Spartanın dandikliği Başkenti yan şehir doğru düzgün bina yapamıyorsun birde limanı yok. Ticaret yollarınıda Atina kapatıyor istediğin kadar şehir ele geçir kimseyle ticaret yapılmıyor. Mutlaka Atinayı kısa sürede ele geçirmeniz lazım. Makedonya ise 2 ana şehirle başlıyor bir hayli adaletsiz olmuş




  • Tanıtımda senatoyu yıkıp imparator olabilirsiniz diyordu. Ben daha iç savaşı çıkaramadım bi eksik falan mı yapıyorum
  • Bugünde baya şey öğrendik iyimi oyun çöz çöz bitmiyor

    Ordu büyüklüğünün asayişe etkisini çözdüm ordudaki askerlerin rankları hesaba dahil yani paso savaşan yüksek rank dolu bir ordunuz var ise garnizonda ciddi etki ediyor dün +10 veren aynı ordu bugün +18 veriyor. Haliyle yeni üretilen adi ordu 20 kişilikte olsa düşük asayiş sağlıyor.

    Buna çözümüde buldum şampiyonu aynen digniraty-soyluyu eklediğimiz gibi orduya ekleyince her turn tüm askerleri eğitiyor

    Ha unutmadan soyludaki + mutluluk özelliği tüm ajanlarda çıkıyor bugün bir spyda çıktı +4 public order ama spyda öyle gereksizki çünkü sürekli düşman bölgesinde bulunması zorunlu yoksa bir işe yaramaz boşa çıktı yani şampiyonun birine denk gelirse iş yapar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eminmetehan -- 8 Eylül 2013; 8:53:22 >




  • General kısıtlaması yüzünden tüm eyaletlerde asker barındıramıyorum. Gıda sorununu çözmeye çalışıyorum. Yoksa askerler ölüyor ve nüfus artmıyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.