- x
Dur Kalk Şeklinde Yokuş Yukarı Çıkma Tekniği
63 Cevap1595 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


582 Mesaj
23 Ağustos 2013; 10:59:43 

İstanbul ve yoğun trafik olan yerlerde iş çıkışı saati eğimi fazla olan yollarda, o eğimi 5-10 dakikada dur kalk şeklinde çıktığımızı düşünelim.

İlerliyoruz hop duruyoruz 10 saniye sonra tekrar ilerliyoruz hop duruyoruz bu şekilde.

Balataların ömrü düşünüldüğünde ve arkamızdakilerin burnumuza kadar yakın mesafede olduğu düşünüldüğünde nasıl bir yol izlersiniz?

Sürekli el freni mi kullanırsınız?

Yoksa kavrama noktasını mı kullanırsınız? Örneğin 10 saniye sonra devam edeceksiniz el frenini hiç çekmeden kavramada aracı tutup devam etmek. Böyle böyle dakikalar sonra yolu bitirmek.

Bunlar yokuş kalkış sistemi olmayan araçlar ve düz vites benzinli araçlar için geçerli. (dizelde kalkmak basittir)

Ayrıca yokuş kalkış olanlar içinse el freni çeker misiniz yoksa boşa atıp frenler msiniz?


_____________________________

2013 Hyundai i30 1.6 GDI Style Manuel Beyaz


2442 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:01:54 

Dizel daha zor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



10475 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:02:20 

Debriyaj candir.

Arac eger cok yukluyse el freni kullanilabilir.

Onun disinda gerek yok.

Var mi debriyajdan daha iyi yokus kalkis destegi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


I fought wars in Afghanistan, Mozambique, Eritrea, and Chad. Among the Mujahaddin guerillas, I was known and feared as 'Shalashaska'. I was trained by Russian GRU. I am not like one of these KGB slugs. To me, this isn't torture...It's a sport.


3561 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:03:22 

Öndeki arabayla mesafemi iyi korurum, o dur kalk yaparken ben yavaş hızda seyrederim böylelikle dur kalk yapmış olmam Ha eğer duruyorsamda seri şekilde frenden çekip kavramaya geliyor zaten ayaklarım


_____________________________


Ömür biter, borç bitmez


 
1786 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:15:57 

el freni iyidir


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


 
1786 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:16:58 

quote:

Orijinalden alıntı: kahraman202

Dizel daha zor

bencede


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


873 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:19:45 

avrupada dik yokuşta el freni ile kalkana usta şöför derler, türkiye de acemi şöför.
türkiyedeki şöförler yarım debriyaj ile kalkıp kısa sürede baskı balatayı bitirirler.
alın bir otomatik ya da kalkış destekli araç hiç bunlarla uğraşmayın.


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


3749 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:26:36 

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.


542 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:26:55 

Kavramada tutmak derken yarım debirayajdan bahsediyorsunuz herhalde. Yokuşta yarım debriyaj yaparak beklemenin balatalara çok zararlı olduğunu biliyorum. Hatta doktor arkadaşımın C5'inin balataları araba daha 20.000 km. deyken İstanbul'da yokuşun ortasında yandı kaldı bu yüzden.


_____________________________



 
2182 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:28:20 

quote:

Orijinalden alıntı: uçanninja

Örneğin 10 saniye sonra devam edeceksiniz el frenini hiç çekmeden kavramada aracı tutup devam etmek. Böyle böyle dakikalar sonra yolu bitirmek.


Frene basmadan aracı sürekli kavramada bekleterek uzun süre dur kalk yaparsanız debriyaj balatası aşırı ısınır, yakarsınız.

Ben böyle durumlarda aracı mümkün olduğu kadar az gaz vererek (araç 1,6 dizel, çoğu zaman gaz vermeye bile gerek kalmıyor, rölanti devri aracı rahat kaldırıyor zaten) ve kavrama noktasında da mümkün olduğunca oyalanmadan kaldırırım ki, aşırı sürtünmeden balatayı ısıtmayayım.

Uzun süreli dur kalk trafiklerde acemiler leş gibi kokutuyor ortalığı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 23 Ağustos 2013; 11:30:47 >


_____________________________



582 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:35:45 

quote:

Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.

Hocam dizellerde tork olayı var. Düşük devirlerde yüksek tork verirler. Bu yüzden dizeller benzinlilere göre çok rahat yokuş da çıkarlar kalkış da yaparlar. Benzinliler ise yüksek devirlere getirerek o tork değerini yakalamaya çalışırlar.


_____________________________

2013 Hyundai i30 1.6 GDI Style Manuel Beyaz


3683 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:38:51 

Dizel rölantide yüksek tork verir diye daha kolay kalkar gibi geliyor ama ben benzinli arabada daha rahat ediyorum araba anında fırlıyor ama motorin zor patladığı için bir miktar hantallık oluyor.

En güzeli otomatik 3-5 kuruş fazla yaksın ama kafam ve vücudum rahat olsun.

Geçen hafta istanbulda manuel araç kullandım her yer yokuş her yer trafik. Çok dik yokuşta duruyorum arkadan gelen tamponuma dayanıyor kalkışta araba bir miktar kayıyor hemen 2 saat korna çalmaya başlıyorlar. Böyle beyinsizlerle uğraşıp rahatsız olmaktansa 3-5 kuruş fazla yakıp rahat olmak en iyisi.


_____________________________


When a man lies, he murders some part of the world
These are the pale deaths which men miscall their lives
All this I cannot bear to witness any longer
Cannot the kingdom of salvation take me home


3749 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:40:57 

quote:

Orijinalden alıntı: uçanninja


Hocam dizellerde tork olayı var. Düşük devirlerde yüksek tork verirler. Bu yüzden dizeller benzinlilere göre çok rahat yokuş da çıkarlar kalkış da yaparlar. Benzinliler ise yüksek devirlere getirerek o tork değerini yakalamaya çalışırlar.

Maalesef ilk devirlerde benzin kadar seri değil. 2500 devirlerde kaldırmak gerekiyor dizeli.


 
2182 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:52:18 

Aslında olay yazdıklarınızın tam tersi.

60-70 hp'lik fındık motor dizellerden değilse zaten gaz vermeseniz bile rölanti devri çok rahat kaldırıyor arabayı.

Dizel var, dizel var.

Standart 110 hp civarındaki bir dizel hafif yokuşlarda bile rölanti devri ile rahat kalkabiliyor, bunu aynı güçteki turbosuz benzinlide yaparsanız stop ettirirsiniz. Gaz vermeniz, devirlendirerek kalkmanız lazım.

Güçlü bir dizelde 2500 devirle gaza yüklenerek kalkmak demek patinaja düşmek demektir

Bu mesajda bahsedilenler: @BebeBiskuvisi Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



582 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:54:35 

rst78 kesinlikle hocam.

Ben de 2.0 motor ticari dizel araç var. Benzinlide zorlanırken kaldırırken (eğim seviyesi yüksek) bu araçta kavrama noktasını bulmaya bile çalışmıyorum. Çek ayağını debriyajdan yavaşça ver gazı. : ))


_____________________________

2013 Hyundai i30 1.6 GDI Style Manuel Beyaz


2947 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:54:37 

Benim arac otomatik durunca boşa (n) hareket icin sürüşe geciyorum (d)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

DH FORUM ILE ILISKISI BITMISTIR.


6299 Mesaj
23 Ağustos 2013; 11:55:30 


quote:

Orijinalden alıntı: sebenlideniz

Kavramada tutmak derken yarım debirayajdan bahsediyorsunuz herhalde. Yokuşta yarım debriyaj yaparak beklemenin balatalara çok zararlı olduğunu biliyorum. Hatta doktor arkadaşımın C5'inin balataları araba daha 20.000 km. deyken İstanbul'da yokuşun ortasında yandı kaldı bu yüzden.

aynen, doğru yanıt bu. Durmak sonra tekrar kalkmak gerekiyor. Yarım debriyaj (kavrama noktasında beklemek) baskı balataya çok daha zararlı.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

mk3 1.2 tsi dsg


3749 Mesaj
23 Ağustos 2013; 12:02:23 

quote:

Orijinalden alıntı: rst78

Aslında olay yazdıklarınızın tam tersi.

60-70 hp'lik fındık motor dizellerden değilse zaten gaz vermeseniz bile rölanti devri çok rahat kaldırıyor arabayı.

Dizel var, dizel var.

Standart 110 hp civarındaki bir dizel hafif yokuşlarda bile rölanti devri ile rahat kalkabiliyor, bunu aynı güçteki turbosuz benzinlide yaparsanız stop ettirirsiniz. Gaz vermeniz, devirlendirerek kalkmanız lazım.

Güçlü bir dizelde 2500 devirle gaza yüklenerek kalkmak demek patinaja düşmek demektir

Benimki 69 beygir ve evet onun adına konuşuyorum :)


 
2182 Mesaj
23 Ağustos 2013; 12:09:13 

O zaman tamam, ben de bir kere 1,3 dizel Doblo ile (o da 70 hp idi yanlış hatırlamıyorsam, eski kasalardan, arabada 4 kişiydik) AVM'nin otopark çıkışındaki rampadan güç bela kalkmıştım

Bir kere de 1,3 benzinli Hyundai Getz (yine araba dolu) dik yokuşta kalkmamıştı, onu da klimayı kapatınca kımıldatabilmiştim yerinden

En rahatı 2500cc Ranger'dı, istersen 3.vitese at, rölantide kalksın


_____________________________



 
179 Mesaj
23 Ağustos 2013; 12:13:22 

yokuş kalkış için konuşmam gerekirse boşta fren yapmak kolay ve kullanışlı gibi.Zararı var mı bilmem


_____________________________

2013 ford fiesta titanium x paket guvenlik paket


1657 Mesaj
23 Ağustos 2013; 12:13:46 

Her ne kadar senelerce yokuş kalkış desteksiz benzinli araç kullanmış olsam da aracım ağır olduğu için çok eğimli yolda Autohold'a basıyorum ve risk almadan, kaydırmadan hareket ediyorum. Ancak Megane'ı kullanmış olsam Bebek yokuşu gibi yerlerde mutlaka el frenini çekerim.


_____________________________

2012 TIGUAN White/Night 1.4 TSI 122 HP


582 Mesaj
23 Ağustos 2013; 12:26:34 

Evet yokuş kalkış sistemi olan araçlar için beklerken araç boşta iken frene mi basıyorsnuz arkadaşlar?


_____________________________

2013 Hyundai i30 1.6 GDI Style Manuel Beyaz


769 Mesaj
23 Ağustos 2013; 13:30:01 

bacak ağrısından başka bir zor yanı yok ama çok dikse el freniyle kalkarım kendimi yormam tatlı rampaysa debriyajla


_____________________________



8307 Mesaj
23 Ağustos 2013; 15:41:01 

quote:

Orijinalden alıntı: uçanninja

Evet yokuş kalkış sistemi olan araçlar için beklerken araç boşta iken frene mi basıyorsnuz arkadaşlar?

mecbur frene basacaksınız. ayağını frenden çektiğinde birkaç saniye aracı frenler geriye kaymasın diye o arada sen gaza basıp debriyajdan ayağını kaldırırsın araç kaymadan ilerlemeye başlar.


_____________________________

Hp G62-B01ET
Logitech Anywhere Mx
Samsung Galaxy Young S6310



1325 Mesaj
23 Ağustos 2013; 21:31:43 

Kavrama noktasında tutarak yaptım hep ama anlaşılan yanlış yapmışız.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
2073 Mesaj
23 Ağustos 2013; 21:46:45 

quote:

Orijinalden alıntı: 1OO1

Öndeki arabayla mesafemi iyi korurum, o dur kalk yaparken ben yavaş hızda seyrederim böylelikle dur kalk yapmış olmam Ha eğer duruyorsamda seri şekilde frenden çekip kavramaya geliyor zaten ayaklarım

evet öndekinin mesafesine iyi odaklandıktan sonra en azından dur kalk sayısını azaltmış oluruz..kısa beklemede kavrama, uzun beklemede fren, çok uzun beklemede el freni iyidir


_____________________________



1696 Mesaj
23 Ağustos 2013; 21:57:07 

Öndeki ilerler ilerlemez hemen ilerlemeyeceksin ve üşenmeyip her kalkışta el frenini kullanacaksın.. Debriyaj yardımı ile arabayı tutmak debriyajın en büyük düşmanıdır..


_____________________________

R 1 3 5 
╚╬╬╣ 
   2 4 6


3607 Mesaj
23 Ağustos 2013; 21:57:45 

Doğal yokuş kalkış sistemini devreye alıyorum. (yarım debriyaj+gaz)

Edit : Eğer bahsi geçtiği üzere sürekli dur kalksa veya çok çok dik yada araç yüklü ise el freni + devir yükselterek gaz



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 23 Ağustos 2013; 21:59:23 >


_____________________________

Karadenizli ve Öfkeli

Ford Focus TDCİ/11


6087 Mesaj
23 Ağustos 2013; 22:56:49 

toyken, ayak çabukluğuyla fazla geri kaçırmadan kalkardım..

sonra dedim "ulan kime gösteriş yapıyorsun? kullansana şu el frenini"..

dünya varmış valla..
ayak çabukluğu gerekmeden ve 1 cm bile geri kaydırmadan, el freniyle kalkıyorum.. kafam da rahat.. araç ilk an geri salma eğiliminde olmadığı için debriyajım da zorlanmıyor..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


554 Mesaj
23 Ağustos 2013; 22:58:44 

Bahsi geçen şehri terk ederim. Trafiğin az olduğu bir şehre yerleşirim.


_____________________________

2011 MODEL OPEL CORSA ENJOY 1.3 CDTİ CRU. CON. MAVİ


1035 Mesaj
23 Ağustos 2013; 23:05:19 

quote:

Orijinalden alıntı: kahraman202

Dizel daha zor

dizelin neyi zor ?
ben hayatımda şu 1.2 1.4 1.6 benzinli araçlar kadar zor araçlar görmedim.
1.6 hdi motor kullanıyorum
gaz'a bile basmıyorum araç kendi kalkıyor.


_____________________________



ŞAMPİYONLUK ŞARKISI BÖYLE YARIM KALMAYACAK,O KUPA BİR GÜN ELLERİNİZ DE KALKACAK!

Uzaklaştırılmış
4 gün cezanın,
22 sa. 14 dk. kadarı kaldı.
23 Ağustos 2013; 23:34:53 

Aracı sürekli viteste tutarak, ayağı sürekli debriyaja basmak, bir süre sonra duman veya yanık kokusuna sebep olur.

Kısaca arabaya zarar verir.


1534 Mesaj
23 Ağustos 2013; 23:37:56 

quote:

Orijinalden alıntı: o.lut03


bencede

Şaka mı yapıyorsunuz :)
Benzinli kullanan adam dizeli yokuşta tabiri caizse tek ayağıyla kaldırır.


_____________________________

2004 Honda Jazz 1.4 LS


2442 Mesaj
23 Ağustos 2013; 23:48:33 


quote:

Orijinalden alıntı: CarlBenz


dizelin neyi zor ?
ben hayatımda şu 1.2 1.4 1.6 benzinli araçlar kadar zor araçlar görmedim.
1.6 hdi motor kullanıyorum
gaz'a bile basmıyorum araç kendi kalkıyor.

115'lik TDCI sahibiyim, aynı motor sayılır. Ben düz yol veya hafif rampalardan bahsetmiyorum. Dik rampalardan bahsediyorum. (İzmir) Öyle gaza basmadan debriyajla arabayı kaldırayım diyenleri beklerim :))



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1229 Mesaj
24 Ağustos 2013; 0:33:23 

quote:

Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.

Şaka gibi.Bence herhangibir markanın web sitesini açın ve benzinli-dizel motor teknik özelliklerine bakın.


_____________________________



3577 Mesaj
24 Ağustos 2013; 0:41:00 

Otomatik vites bunun için var :)

Ben de manuel kullanıyorum ankarada yokuş trafiğinde eğer beklemek gerekecekse el frenini çekiyorum ben yarım debriyajda dur kalk dur kalk bir yere kadar, hem baskıya daha faydalı olur diye düşünüyorum böyle kullanarak, devamlı yokuşta kullanacak olsam kesin otomatik alırdım.



_____________________________

Fabia special 101

"To be a rock and not to roll."


3577 Mesaj
24 Ağustos 2013; 0:43:17 

quote:

Orijinalden alıntı: 1OO1

Öndeki arabayla mesafemi iyi korurum, o dur kalk yaparken ben yavaş hızda seyrederim böylelikle dur kalk yapmış olmam Ha eğer duruyorsamda seri şekilde frenden çekip kavramaya geliyor zaten ayaklarım

Öndeki araba ile mesafe korumak için araya araç girmemesi lazım, hangi şehirde oturuyorsunuz merak ettim. özellikle büyükşehirlerde trafikte bir araba sığacak yer bırakamazsınız bile, hemen birisi girer zaten oraya.


_____________________________

Fabia special 101

"To be a rock and not to roll."


7211 Mesaj
24 Ağustos 2013; 0:58:21 

quote:

Orijinalden alıntı: CarlBenz


dizelin neyi zor ?
ben hayatımda şu 1.2 1.4 1.6 benzinli araçlar kadar zor araçlar görmedim.
1.6 hdi motor kullanıyorum
gaz'a bile basmıyorum araç kendi kalkıyor.

+ 1.3 multijet


_____________________________



238 Mesaj
24 Ağustos 2013; 8:24:34 

Dizel daha zor yok dizeli 2500 devirde kaldirmak lazim diyen vatandaslar hic dizel arac kullanmamis olmaniza veriyorum bu soylediklerinizi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1281 Mesaj
24 Ağustos 2013; 9:00:14 

Ben el freni diyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bu hesabı 3 kişi kullanmaktadır.


503 Mesaj
24 Ağustos 2013; 9:45:46 


quote:

Orijinalden alıntı: Mertcan.


+ 1.3 multijet

kesinlikle 1.3 multijette var.
bi keresinde dar ve cok dik bir yerde altimda doblo varken karsidan arac gelince yokusta durmak zorunda kaldim.
yokusu cikan ben oldugumdan karsidaki de durup yol verdi.el freniyle kaydirman kaldirdim ama araba 1 metra gidemedi

araba cekmeyince, ben de bozuntuya verneden karsidaki araca el isaretiyle once onun gecmesini soylemistim

*aracta 2 kisi+ 2kasa erik vardi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
1786 Mesaj
24 Ağustos 2013; 9:50:57 

quote:

Orijinalden alıntı: SonNn_


Şaka mı yapıyorsunuz :)
Benzinli kullanan adam dizeli yokuşta tabiri caizse tek ayağıyla kaldırır.

hayır ciddiyim fiesta yı düz yolda kaldıramamıştım yokuşta babam gibi yılların şöförü dahi kaldıramamıştı dedem alıştığı için kökleyerek kaldırıyordu ama daha güçlü dizel olarak 3008 e bindim oda otomatik vitesdi yokuş kalkış desteği gibi donanımlar vardı geri filan kaçmıyordu


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


6367 Mesaj
24 Ağustos 2013; 10:10:31 

quote:

Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.

+1 dizelde araci kaldirmak daha zor. Turbo devreye girmeden once (~1500 devir) dizelin torku cop resmen.

Ayrica dizel gazi daha gec yiyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 24 Ağustos 2013; 10:12:00 >


_____________________________



 
2695 Mesaj
24 Ağustos 2013; 10:13:19 

quote:

Orijinalden alıntı: o.lut03


hayır ciddiyim fiesta yı düz yolda kaldıramamıştım yokuşta babam gibi yılların şöförü dahi kaldıramamıştı dedem alıştığı için kökleyerek kaldırıyordu ama daha güçlü dizel olarak 3008 e bindim oda otomatik vitesdi yokuş kalkış desteği gibi donanımlar vardı geri filan kaçmıyordu

O fiestanın debriyajı bitmiştir, olmaz öyle şey.


_____________________________

yüzlerce parfüm incelemeleri ve geleneksel tıraş hakkında her şey için saklınotalar ve tıraşkeyfim bloglarıma beklerim..


6367 Mesaj
24 Ağustos 2013; 10:13:56 


quote:

Orijinalden alıntı: degobar

avrupada dik yokuşta el freni ile kalkana usta şöför derler, türkiye de acemi şöför.
türkiyedeki şöförler yarım debriyaj ile kalkıp kısa sürede baskı balatayı bitirirler.
alın bir otomatik ya da kalkış destekli araç hiç bunlarla uğraşmayın.

+1 el freni kullanilir. Gaza abanip yarim debriyaj yapanlar balatayi daha kisa surede eline alir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



2655 Mesaj
24 Ağustos 2013; 10:24:37 

Albea ile tutunabildigim surece suana kadar Istanbulda durdugum her yokusta her yukte zorlanmadan kalktim.

Elfreni kullanmam, debriyaji kavramaya getirir freni birakir gaza basarim o sirada debriyaja biraz daha basarim devir yukselir sonrasi malum.Dizel icin boyle ama benzinlide elfreni sart rolentide kendini zor ceviriyo zaten (1.6 ve alti) aracin rolentide ki verdigi tork onemli burdaki.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

|http://i.imgur.com/TlZmVak.gif[/image]


3561 Mesaj
24 Ağustos 2013; 10:27:31 

quote:

Orijinalden alıntı: kimiferhat


Öndeki araba ile mesafe korumak için araya araç girmemesi lazım, hangi şehirde oturuyorsunuz merak ettim. özellikle büyükşehirlerde trafikte bir araba sığacak yer bırakamazsınız bile, hemen birisi girer zaten oraya.

Ankara. Dediğimi her zaman yapmak mümkün olmuyor tabi o nedenlere bağlı olarak


_____________________________


Ömür biter, borç bitmez


 
1786 Mesaj
24 Ağustos 2013; 10:53:50 

quote:

Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk


O fiestanın debriyajı bitmiştir, olmaz öyle şey.

debraj bitik değildi altta kavrıyordu ama çok zor kalkıyordu eşşek ölüsü gibi ama 2. vitesden itibaren iyi gitmeye başlıyordu bi değişik arabaydı


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


578 Mesaj
24 Ağustos 2013; 11:54:09 

quote:

Orijinalden alıntı: o.lut03


bencede

dizel mi zor hiç dizel kullanmadınız sanırım


_____________________________

< Bu ileti DH Premium üyelik kullanılarak atıldı >
_____________________________


 
1421 Mesaj
24 Ağustos 2013; 12:02:01 

AUTO HOLD diyorum...


_____________________________

2012 Passat TDİ DSG Comfortline

"Nefret Ettiğimiz İşlerde Çalışıp Gereksiz Şeyler Alıyoruz. Bizler Tarihin Ortanca Çocuklarıyız. Bir Amacımız Yada Yerimiz Yok.. Ne Büyük Savaşı Yaşadık... Ne de Büyük Buhranı.. Bizim Savaşımız Ruhani Bi Savaş.. En Büyük Buhranımız; Hayatlarımız.."


 
1786 Mesaj
24 Ağustos 2013; 12:25:59 

quote:

Orijinalden alıntı: Gökhan Çetin


dizel mi zor hiç dizel kullanmadınız sanırım

gökhan çetin mi adınız ?


_____________________________

94 Benzinli Beyaz Renault Broadway


3444 Mesaj
24 Ağustos 2013; 12:26:22 

quote:

Orijinalden alıntı: Jackson

Geçen hafta istanbulda manuel araç kullandım her yer yokuş her yer trafik. Çok dik yokuşta duruyorum arkadan gelen tamponuma dayanıyor kalkışta araba bir miktar kayıyor hemen 2 saat korna çalmaya başlıyorlar. Böyle beyinsizlerle uğraşıp rahatsız olmaktansa 3-5 kuruş fazla yakıp rahat olmak en iyisi.

en sinir olduğum insan tipi gelir dibine girer sanki 1 metre geride dursa gideceği yere geç kalacak


_____________________________


Bir fanboydan alıntı: "Bence bu olay Playstation markasının da bitişini simgeliyor. Bu olayla birlikte Playstation da Dreamcast gibi tarihin tozlu raflarında yerini alacaktır. Microsoft ve Nintendo, Sony'yi piyasadan silerler diye düşünüyorum."


7211 Mesaj
24 Ağustos 2013; 12:37:45 

quote:

Orijinalden alıntı: Edward A. Murphy



kesinlikle 1.3 multijette var.
bi keresinde dar ve cok dik bir yerde altimda doblo varken karsidan arac gelince yokusta durmak zorunda kaldim.
yokusu cikan ben oldugumdan karsidaki de durup yol verdi.el freniyle kaydirman kaldirdim ama araba 1 metra gidemedi

araba cekmeyince, ben de bozuntuya verneden karsidaki araca el isaretiyle once onun gecmesini soylemistim

*aracta 2 kisi+ 2kasa erik vardi



benim albea boş kasaydı dik yokuşta gazsız kalkıyor

ama bikeresinde ıslak zemin ve aşırı dik yokuşta gazsız kalkar sandım kalkmadı gaza abandım 1 dk aralıksız patinajda kalmıştı


_____________________________