Şimdi Ara

Lockheed Martin, gelecekte taşıma görevlerini geliştirdiği Transformer TX isimli insansız hava araçlarıyla yapmayı planlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Lockheed Martin, gelecekte taşıma görevlerini geliştirdiği Transformer TX isimli insansız hava araçlarıyla yapmayı planlıyor





    Lockheed Martin, gelecekte taşıma görevlerini geliştirdiği Transformer TX isimli insansız hava araçlarıyla yapmayı planlıyor

     



    Teknolojinin gelişmesine paralel olarak savaşa alanları da değişiyor. Hava, kara ve deniz araçlarını insansız hale getirmek için çalışmalar yapan şirketler ve büyük devletler, geleceğin savaşlarını şekillendirmek amacıyla adımlar atıyorlar. Bu doğrultuda 1912 yılında kurulan havacılık sektörünün öncü firmalarından Lockheed Martin, gelecekte askeri araçları taşımak adına Transformer TX isimli insansız bir hava aracı projesi geliştiriyor.

     

    Firmanın U-2, SR-71 Blackbird, F-117 Nighthawk, F-22 Raptor ve F-35 Lightning II gibi oldukça önemli hava araçlarını uzun yıllardır geliştiren "Skun Works (Lockheed Advanced Development Projects)" ekibi tarafından hazırlanan Transformer TX projesi, savaş alanlarına her türlü askeri aracın, askerin ya da mühimmatın taşınması amacıyla tasarlanıyor. İnsansız formda hazırlanan hava araçları, dikey iniş kalkış yapabilmesine olanak sağlayan fan tahrik sistemi kullanıyor ve bu sayede de standart helikopter modellerinden daha etkili bir kontrol seçeneği sunabiliyorlar. Konu hakkında farklı modeller hazırlayan Lockheed Martin, aynı zamanda Piasecki Aircraft isimli şirket ile ortak hareket ediyor.

     

    Konsept tasarım aşamalarının tamamlandığı belirtilen Transformer TX insansız hava aracı projesinin, DARPA tarafından kabul edildiği takdirde 2015 yılına kadar gerçek anlamda çalışan örneklerinin üretilebileceği belirtiliyor. Hazırlanan modelleri direkt olarak aşağıda görebilirsiniz.

     


     Lockheed Martin, gelecekte taşıma görevlerini geliştirdiği Transformer TX isimli insansız hava araçlarıyla yapmayı planlıyor

    Lockheed Martin, gelecekte taşıma görevlerini geliştirdiği Transformer TX isimli insansız hava araçlarıyla yapmayı planlıyor


    Lockheed Martin, gelecekte taşıma görevlerini geliştirdiği Transformer TX isimli insansız hava araçlarıyla yapmayı planlıyor


     







  • daha osprey de bu tip dikey inis kalkisi duzgun yapamiyorlar. ucak kaza rekorlari kiriyor. tx altinda arazi araci tasirken nasil duzgun ucacak cok merak ediyorum.

  • Şiket 1912 de kuruldu, 1995 te isim değiştirmiştir. 18 yılda nasıl bu hale geldi düşünmediniz mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    daha osprey de bu tip dikey inis kalkisi duzgun yapamiyorlar. ucak kaza rekorlari kiriyor. tx altinda arazi araci tasirken nasil duzgun ucacak cok merak ediyorum.

    Gidip Nazlerin hayalet uçağını araştırırsan adamların o zamandan şu an kullanılan b-2 nin çok benzerini yaptığını görebilirsin. O uçak seri üretime geçmedi ve ilk uçak test uçuşunda düştü. 2. uçak Amerika nın eline geçti ve şu an 1 b-2 nin fiyatı tam 1 milyar dolar. Radara bir kartal kadar iz bırakıyor. Bu tür sistemler 2 günlük değil onlarca yıllık projelerdir. Git bak bakalım şimdiki füzelerin atası v-1 testleri sırasında kaç kişi öldü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    daha osprey de bu tip dikey inis kalkisi duzgun yapamiyorlar. ucak kaza rekorlari kiriyor. tx altinda arazi araci tasirken nasil duzgun ucacak cok merak ediyorum.

    Gidip Nazlerin hayalet uçağını araştırırsan adamların o zamandan şu an kullanılan b-2 nin çok benzerini yaptığını görebilirsin. O uçak seri üretime geçmedi ve ilk uçak test uçuşunda düştü. 2. uçak Amerika nın eline geçti ve şu an 1 b-2 nin fiyatı tam 1 milyar dolar. Radara bir kartal kadar iz bırakıyor. Bu tür sistemler 2 günlük değil onlarca yıllık projelerdir. Git bak bakalım şimdiki füzelerin atası v-1 testleri sırasında kaç kişi öldü.

    sozlerimi dikkatli okuyun isterseniz. hic bir zaman yapilamaz demiyorum. su anki teknoloji ile cok zor diyorum. ona bakarsanizda oled nerdiyse 60 sene once kesfedildi ama ancak simdi kullanilabiliyor. bazi teknolojileri kullanabilmek icin belli noktalarin asilabilmesi gerek. keza haberdeki konsept fotolari dikkatli incelerseniz tx de bir motor olmadigini gorursunuz. motor bunun neresinde. bu tip bir tasarim ancak elektrik motorlariyla mumkun olur onada yeterince elektrik sagliyabilcek bir mobil guc kaynagi bugunun teknolojisiyle yok. ilerde cok kuvvetli bataryalar cikarsa her cesit ucan araba bile mumkun olur ama su anki durumda ortada osprey ornegi varken cok uygulanabilir bulmuyorum. heleki 2015 yilina.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    daha osprey de bu tip dikey inis kalkisi duzgun yapamiyorlar. ucak kaza rekorlari kiriyor. tx altinda arazi araci tasirken nasil duzgun ucacak cok merak ediyorum.

    Gidip Nazlerin hayalet uçağını araştırırsan adamların o zamandan şu an kullanılan b-2 nin çok benzerini yaptığını görebilirsin. O uçak seri üretime geçmedi ve ilk uçak test uçuşunda düştü. 2. uçak Amerika nın eline geçti ve şu an 1 b-2 nin fiyatı tam 1 milyar dolar. Radara bir kartal kadar iz bırakıyor. Bu tür sistemler 2 günlük değil onlarca yıllık projelerdir. Git bak bakalım şimdiki füzelerin atası v-1 testleri sırasında kaç kişi öldü.

    sozlerimi dikkatli okuyun isterseniz. hic bir zaman yapilamaz demiyorum. su anki teknoloji ile cok zor diyorum. ona bakarsanizda oled nerdiyse 60 sene once kesfedildi ama ancak simdi kullanilabiliyor. bazi teknolojileri kullanabilmek icin belli noktalarin asilabilmesi gerek. keza haberdeki konsept fotolari dikkatli incelerseniz tx de bir motor olmadigini gorursunuz. motor bunun neresinde. bu tip bir tasarim ancak elektrik motorlariyla mumkun olur onada yeterince elektrik sagliyabilcek bir mobil guc kaynagi bugunun teknolojisiyle yok. ilerde cok kuvvetli bataryalar cikarsa her cesit ucan araba bile mumkun olur ama su anki durumda ortada osprey ornegi varken cok uygulanabilir bulmuyorum. heleki 2015 yilina.

    Şu anki teknoloji,yle çok zor ölümünden sonrasını okumadım. Sanırım DARPA da çalışıyorsunuz? Motor olmadığını görürmüşüm sen concept çizime bakarak makinede motor yok diyebiliyorsan seni ayakta alkışlar DARPA daki çalışmalarında başarılar dilerim.




  • Şunu da unutmamak lazım. Teknoloji her yıl ilerleme hızını 2 kat artırıyor. Örnekse bu yıl elinizdeki teknoloji 1 birim ise 5 yıl sonra 5 veya 10 değil 16 oluyor. 6. yıl ise 32 gibi. Biraz kaba bir benzetme ama; birinci yıl 1 birim, ikinci yıl 2 birim, üçüncü yıl,4, dördüncü yıl 8, beşinci yıl 16 altıncı yıl 32 gibi devam ediyor. o sebeple 1941 de yapılan ENIAC, yaklaşık 167 m² bir alana sığıyordu ve ağırlığı 30 tondu. 72 yılda biz bu ev büyüklüğündeki sistemi gözlüğe sığdırabildik. onu geç 1903'deki Wright Kardeşlerin başarılı ilk uçuşundan sonra çok sısa bir sürede daha uzun havada kalabilen araçlar geliştirildi, kıtalar arası uçan ve bunu da ilk zaman uçaklarının ihtiyaç duyduğu yakıtla tamamlayabilen uçaklara sahibiz.

    Roketler çok eskiden beri kullanılıyordu ancak görmediğin hedefi vurabilen, 300 km-320 km menzile sahip V2 roketleri 1944-45 arasında tam randıman kazandı. Oysaki sıvı yakıtlı roket denemeleri 1926 yılında bir Amerikalı tarafından gerçekleştirildi, menzili 56 metre idi 18 yılda 5357 küsur kat menzil kazanabilmiş. Bunlardan sonra gelen Satürn roketleri ile insanlar, uydular, hayvanlar uzaya taşındı. bundan 50 yıl önce bir adam Jupiter'in yanına gideceğiz deselerdi, hadi lan derlerdi. Şimdi Voyager (1 ve 2) güneş sistemimizin sınırındalar Heliosfer yani güneş rüzgarımızın diğer yıldızlardan gelen rüzgarlarla kesiştiği durduğu yerdir.
    O yüzden olmaz demeyin olur.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    daha osprey de bu tip dikey inis kalkisi duzgun yapamiyorlar. ucak kaza rekorlari kiriyor. tx altinda arazi araci tasirken nasil duzgun ucacak cok merak ediyorum.

    Gidip Nazlerin hayalet uçağını araştırırsan adamların o zamandan şu an kullanılan b-2 nin çok benzerini yaptığını görebilirsin. O uçak seri üretime geçmedi ve ilk uçak test uçuşunda düştü. 2. uçak Amerika nın eline geçti ve şu an 1 b-2 nin fiyatı tam 1 milyar dolar. Radara bir kartal kadar iz bırakıyor. Bu tür sistemler 2 günlük değil onlarca yıllık projelerdir. Git bak bakalım şimdiki füzelerin atası v-1 testleri sırasında kaç kişi öldü.

    sozlerimi dikkatli okuyun isterseniz. hic bir zaman yapilamaz demiyorum. su anki teknoloji ile cok zor diyorum. ona bakarsanizda oled nerdiyse 60 sene once kesfedildi ama ancak simdi kullanilabiliyor. bazi teknolojileri kullanabilmek icin belli noktalarin asilabilmesi gerek. keza haberdeki konsept fotolari dikkatli incelerseniz tx de bir motor olmadigini gorursunuz. motor bunun neresinde. bu tip bir tasarim ancak elektrik motorlariyla mumkun olur onada yeterince elektrik sagliyabilcek bir mobil guc kaynagi bugunun teknolojisiyle yok. ilerde cok kuvvetli bataryalar cikarsa her cesit ucan araba bile mumkun olur ama su anki durumda ortada osprey ornegi varken cok uygulanabilir bulmuyorum. heleki 2015 yilina.

    Şu anki teknoloji,yle çok zor ölümünden sonrasını okumadım. Sanırım DARPA da çalışıyorsunuz? Motor olmadığını görürmüşüm sen concept çizime bakarak makinede motor yok diyebiliyorsan seni ayakta alkışlar DARPA daki çalışmalarında başarılar dilerim.

    bu boyutta bir yuku bu gunun teknolojisiyle kaldirabilcek tek seyin turboshaft jet motoru oldugunu bilmek icin darpada calismaya gerek yok. darpadakilerde bal gibi biliyorlardir. ama bazen fon alabilmek icin zamaninin cok otesindeki seyleri mumkunmus gibi sunduklari oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagataykoroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    daha osprey de bu tip dikey inis kalkisi duzgun yapamiyorlar. ucak kaza rekorlari kiriyor. tx altinda arazi araci tasirken nasil duzgun ucacak cok merak ediyorum.

    Gidip Nazlerin hayalet uçağını araştırırsan adamların o zamandan şu an kullanılan b-2 nin çok benzerini yaptığını görebilirsin. O uçak seri üretime geçmedi ve ilk uçak test uçuşunda düştü. 2. uçak Amerika nın eline geçti ve şu an 1 b-2 nin fiyatı tam 1 milyar dolar. Radara bir kartal kadar iz bırakıyor. Bu tür sistemler 2 günlük değil onlarca yıllık projelerdir. Git bak bakalım şimdiki füzelerin atası v-1 testleri sırasında kaç kişi öldü.

    sozlerimi dikkatli okuyun isterseniz. hic bir zaman yapilamaz demiyorum. su anki teknoloji ile cok zor diyorum. ona bakarsanizda oled nerdiyse 60 sene once kesfedildi ama ancak simdi kullanilabiliyor. bazi teknolojileri kullanabilmek icin belli noktalarin asilabilmesi gerek. keza haberdeki konsept fotolari dikkatli incelerseniz tx de bir motor olmadigini gorursunuz. motor bunun neresinde. bu tip bir tasarim ancak elektrik motorlariyla mumkun olur onada yeterince elektrik sagliyabilcek bir mobil guc kaynagi bugunun teknolojisiyle yok. ilerde cok kuvvetli bataryalar cikarsa her cesit ucan araba bile mumkun olur ama su anki durumda ortada osprey ornegi varken cok uygulanabilir bulmuyorum. heleki 2015 yilina.

    Şu anki teknoloji,yle çok zor ölümünden sonrasını okumadım. Sanırım DARPA da çalışıyorsunuz? Motor olmadığını görürmüşüm sen concept çizime bakarak makinede motor yok diyebiliyorsan seni ayakta alkışlar DARPA daki çalışmalarında başarılar dilerim.

    bu boyutta bir yuku bu gunun teknolojisiyle kaldirabilcek tek seyin turboshaft jet motoru oldugunu bilmek icin darpada calismaya gerek yok. darpadakilerde bal gibi biliyorlardir. ama bazen fon alabilmek icin zamaninin cok otesindeki seyleri mumkunmus gibi sunduklari oluyor.

    Arkadaşım f-117 duyurulmadan kaç sene operasyonlara katıldı bilgin var mı? Böyle bir şey bilmeden biliyor gibi konuşmalarınız beni deli ediyor.




  • cagataykoroglu kullanıcısına yanıt
    ben temel teknolojilerden bahsediyorum. bu araci o sekilde ucuracak bir guc kaynagi yada farkli tip bir motor o aracin kendinden cok daha buyuk bir atilim olur. olaylara yuzeysel bakmayin. bu durum insan gibi dusunup hareket eden robot yapacam demek gibi bir sey. robotun kendini iki tane sevodan ibaret esas is insan gibi davranacak kapasitede bir yapay zeka aslinda. durum aynen buna benziyor. ha yuzeysel bakarsaniz gene robot yapildi dersiniz ayri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    ben temel teknolojilerden bahsediyorum. bu araci o sekilde ucuracak bir guc kaynagi yada farkli tip bir motor o aracin kendinden cok daha buyuk bir atilim olur. olaylara yuzeysel bakmayin. bu durum insan gibi dusunup hareket eden robot yapacam demek gibi bir sey. robotun kendini iki tane sevodan ibaret esas is insan gibi davranacak kapasitede bir yapay zeka aslinda. durum aynen buna benziyor. ha yuzeysel bakarsaniz gene robot yapildi dersiniz ayri.

    Sanki aracı incelemiş bir mühendis gibi yorum yapan senken yüzeysel bakan ben miyim? Dünyadan sana bir haber vereyim böyle büyük şirketler yapamayacakları şeyleri paylaşmazlar. Çünkü başarısızlıklar güven ve değer kaybına neden olur. 3d çizimlere bakarak anlamsız yorumlar yapman çok komik. Adamlar bu işlere yıllarını ve bir ton parasını harcıyor. Ayrıca dikkat edersen geleceği şekillendirmekten bahsediyorlar. Senin gibi dünyadan haberi yokken yok bu olmaz diyen insanlar onalr için bir anlam ifade etmiyor. Zaten Türk insanının klasik huyudur. Yenilikleri eleştirmek ve daha sonra sahip olmak için ilk sıradan yer kapmak.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.