Şimdi Ara

Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
418
Cevap
9
Favori
44.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdaşlar öncelikle herkese merhaba,
    Bugün forumdan samimi olduğum hakan arkadaşım ile Borusan oto'ya gittik ve Bmw 520i testini yaptık. Araç hakkında izlenimlerimi aktarmam gerekirse

    Aracın motor şanzıman uyumu oldukça başarılı araçta 3 kişiydik ve klima açıktı herhangi bir zorlanma yok gayet akıcı bir performans sunuyor. İç hacim genişliği gayet yeterli ve kullanıcıya bej döşeme ile ferah bir alan oluşuyor.
    Araçta 18" jant olmasına rağmen darbe emişi ve konforu memnun edici özellikle bozuk zeminde kullanıcıya hissiyatı minimuma indiriyor. Araç yalıtım anlamında ise tatminkar buldum gerçi üst hızlara çok fazla çıkma şansım olmadı.
    Araç viraj içine hızlı ve dip gaz girerseniz arkadan kayıyor ama kesinlikle 520d gibi birden atmıyor kullanması daha keyifli ve kontrollü 520i'nin.
    Can alıcı nokta ise bu tarz bir kullanımda 9-10 lt. arasında tüketim sunuyor bu da bu segmentte böyle genişlik ve ağırlıkta bir araç için makul bir tüketim diyebilirim. Tabi sakin kullandın mı 8 litrelerde dolaşmakta mümkün bir seçenek. Araç ayrıca genellikle 2000 devirin altına kolay kolay inmiyor bu da aracın max. torku sürekli verdiği devirde akıcı bir şekilde ilerlemesini sağlıyor
    Araç sürüş modlarına göre gösterge ekranını değiştiriyor ne yazık ki gösterge tam net çıkmadı fakat dikkatli bakarsanız ben sürüş modunu değiştirdikçe araç otomatik olarak farklı bir ekrana geçiyor.
    Araçta videoda da fark ettiğiniz gibi yokuş aşağı ellerimin bırakmış bir şekilde sert bir fren yaptım ve araç sağa sola sapmadan olduğu yerde durdu bu da Bmw 'nin çok sevdiğim ayrı bir özelliğidir.
    Saolsun test görevlisi bana karşı çok anlayışlıydı. Zannedersem test görevlisine aracı biraz ben tanıtmış gibi oldum
    Fiyat konusunda memnun edici bir donanımda (+ metalik renk ve çok kollu şık bir 17" jantla) 520i ortalama 160 bin tl ye denk geliyor. 320d en dolu olanları ise vergi sistemimiz yüzünden 160 bin tl ye geliyor burada kullanıcının hangi marka modele daha çok ilgi duyuyorsa onu alması gerektiği öne çıkıyor

    Bunlarda konfigre ettirdiğimiz araçların fotografları

     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim


     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim


     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim


     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim


    Videoda yine bilgilendirici açıklamalarda bulunuyorum lütfen HD izleyin


    Sorularınız olursa elimden geldiği kadar cevaplamaya çalışırım

    Edit:Link ekleme, imla, yorum ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muharrem.05 -- 19 Ağustos 2013; 18:52:07 >



    Mcweigh bu mesajı paylaştı




  • Ben en az 3 defa istinye borusan'a gittim ve şunu gördüm müşteri memnuniyeti anlamında en kötü şirkettir, sözlüktende elimden geldiği kadar eleştirilmesini sağladım, resmen emek bile harcadım.

    https://eksisozluk.com/borusan-oto--1120801

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    Ben en az 3 defa istinye borusan'a gittim ve şunu gördüm müşteri memnuniyeti anlamında en kötü şirkettir, sözlüktende elimden geldiği kadar eleştirilmesini sağladım, resmen emek bile harcadım.

    https://eksisozluk.com/borusan-oto--1120801

    Üstad yorumları okudum beni fazlasıyla şaşırttı




  • haklısınız üstadım şu araç alınmaz mı? 320d den daha uygun fiyatta. Daha motoru açılmamıştır bunun

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-jaguar-2010-jaguar-xf-3.0-d-luxury-plus-geri-gorus-plus-anahtarsiz-calistirma-132451589/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    haklısınız üstadım şu araç alınmaz mı? 320d den daha uygun fiyatta. Daha motoru açılmamıştır bunun

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-jaguar-2010-jaguar-xf-3.0-d-luxury-plus-geri-gorus-plus-anahtarsiz-calistirma-132451589/detay

    530d gibi atak değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg


    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    haklısınız üstadım şu araç alınmaz mı? 320d den daha uygun fiyatta. Daha motoru açılmamıştır bunun

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-jaguar-2010-jaguar-xf-3.0-d-luxury-plus-geri-gorus-plus-anahtarsiz-calistirma-132451589/detay

    530d gibi atak değil.

    o araçta anormal birşeyler var tabiri caizse köpek gibi gidiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Almancı bir tanıdık vasıtasıyla inceleme fırsatım olmuştu inanılmaz bir araç.
    İstanbul taraflarına kaçarsam ortaklara uğramayı planlıyorum.
    Jaguar 5 serisi gibi satmasın zaten,her köşe başında göreceksek ona niye Jaguar diyoruz biz

    Bu aracın bakım aralıkları olsun ya da bakım fiyatı olsun ne kadar?


    Şöyle bir bilgi buldum ama,

    aşağı iliştirmişler,


    İŞÇİLİK SAAT ÜCRETİMİZ 150 TL.DİR.

    FİYATLARA K.D.V. DAHİL DEĞİLDİR.


    http://www.jaguarturkey.com/xf/bakim_cizelgesi.asp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogameci

    quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Almancı bir tanıdık vasıtasıyla inceleme fırsatım olmuştu inanılmaz bir araç.
    İstanbul taraflarına kaçarsam ortaklara uğramayı planlıyorum.
    Jaguar 5 serisi gibi satmasın zaten,her köşe başında göreceksek ona niye Jaguar diyoruz biz

    Bu aracın bakım aralıkları olsun ya da bakım fiyatı olsun ne kadar?


    Şöyle bir bilgi buldum ama,

    aşağı iliştirmişler,


    İŞÇİLİK SAAT ÜCRETİMİZ 150 TL.DİR.

    FİYATLARA K.D.V. DAHİL DEĞİLDİR.


    http://www.jaguarturkey.com/xf/bakim_cizelgesi.asp

    Neden uygun olduğu anlaşıldı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Emeğinize sağlık.
    Eski kasasıyla 5 serisi 142 bin gibi bir giriş fiyatından geliyor 170ps motorla.
    Rakibi makyajlı E serisi 14 beygir daha güçsüz ve 143bin tl.
    Tabi alacağınız indirimler buna dahil değil.
    Benim için E serisi daha şık ve albenili,ama bu fiyat klasmanına çıkıyor olsam ne 5 serisi ne E serisi gibi her köşe başında görebileceğim araçları almam.
    5 10 bin daha koyar 240hp lik Jaguar XF i alırım.
     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim
     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim

    http://tr.euroncap.com/tr/results/jaguar/xf/2010/410.aspx

     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag
    ... Otomatik şanzımanda kusursuzluk beklemek hatadır. Satış adedi/şikayet, oranına bakmak şart. ...

    Oğuzcum cımbızla seçip aldığım bu ifadelerine katılmadığımı daha önce de belirtmiştim.

    Burada "kusursuzluk" ifadesi kullandığın için işin içinden sıyrılabilirsin zira bunların hepsi kul-insan yapımı ve kusursuzluk iddiası da komik olacaktır haliyle.

    Ancak yeni nesil tek-çift kavrama şanzımanlarla tork konvertörlü şanzımanları senin kusursuzluk dediğin ama aslında "sorunsuzluk ve/veya plansız masraf açma" olması gereken ve kullanıcıya açabileceği beklenmedik masraf ve yolda kalma gibi tatsızlıklar açısından bir tutmak abestir.

    Hele buna bir de satış adedi kılıfını uydurmak hatanın dibidir. :)

    Yeni sistemlerin son 3-5 yıldaki satışa adedini eklesen bile yollarda dolaşan otomatik vitesli araçların ezici bir çoğunluğu tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar oluşturacaktır ve sadece rutin yağ değişimiyle hiçbir sıkıntı yaşamadan yüzbinleri deviren araç sayısı cidden fazladır.

    Aslında senin de bildiğin üzere burada kastettiğim tüm tork konvertörlü şanzımanlar değil Honda A/T.

    Ve yanılmıyorsam şimdiye kadar ki tüm yazışmalarımızda olduğu gibi senin de genelleme yaparak korumaya ve arada kaynatmaya çalıştığın sistem ise DSG.

    İki grubun - sistemin de kendine göre avantajları vardır elbet ama bunları konuşmak yerine gol yeneceğine bile bile konuyu buraya çekmeye cidden gerek yok. :)

    Bu konuda en popüler sistem olan DSG bende neler çağrıştırıyor izninle anlatayım bir kez daha (bazıları dünya, bazıları da ülkemiz ölçeğinde):

    1. Pazarda ilk olabilmek adına yeterince test edilmeden (bunu neredeyse her 2 yılda bir yapıyor olduğu değişim, güncelleme ve yenilemelere dayanarak yazıyorum) piyasaya sürülmüş sistemlerde müşterileri -hem de kendi paralarıyla- denek olarak kullanma.

    2. Kullanıcıları her kavrama değişimi ya da yazılım güncellemesinde "bu sefer son", "bu kez oldu" diyere oyalamaya devam etme.

    3. İlk alımda düz vitese göre istenen fahiş fiyat farkı ve garanti uzatımı için istenen fiyatla birkaç kavrama değişimini peşinen cebimizden karşılıyor olmamız.

    4. Tüm bunların üstüne, arkası olanlar için geçerli olmasa bile efendi ve cazgırlık yapmayan vatandaşlardan kavrama veya daha masraflı değişimlerde masrafın tamamı olmasa bile parça veya işçilik parasının bir kısmının talep edilmesi ve alınması. Alttaki örnekler doğrudan DSG ile ilgili değil ama iyiniyet garantisi ve cazgırlık yapmayı örneklendiriyor:

    http://forum.sciroccom.com/index.php?topic=1160.0

    www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1542675/seat-otomotiv-iyi-niyet-garantisini-kullandirmiyor

    quote:

    Yasin, malesef Türkiye de adamına göre muamele var. Biraz dişliysen ve adamın varsa servis senin köpeğin oluyor olmayacak işi olduruyor.
    Misal benim ABS beynini bozanın kendileri olduğunu söylememe rağmen servisteki araç kabul şefi; abi başının çaresine bakacaksın ama istersen paranla yaparız dedi. Ben de o kızgınlıkla soluğu müşteri temsilcisi ve de müdürün yanında aldım, olay hemen çözüldü.o bana köpek gibi çemkiren araç kabul şefi de bir anda kuzu oldu.
    Yani biraz da hakkını aramayı bileceksin.Dişini göstereceksin.
    Bir şey daha diyeyim bu servislerden bazılarını yapmadığı çevirmediği dalavere yok. Mesela senin aracının garantisi bitti ama senin serviste bir tanıdığın çalışıyor vs. Başka bir adamın da garantisi bitmemiş aracı var. senin aracın arızalı parçasını ona , onunkini de sana takıyorlar. Diğer adam şu parçam arızalı diye 1-2 gün sonra geliyor ve aynı ustalar o parçayı garantiden değiştiriyorlar. Neler dönüyor neler.
    Daha anlatsam var ya yer yerinden oynar.


    http://www.passatturkiye.com/bakim-servis-sigorta/6903-iyi-niyet-garantisi.html

    5. Normal garantiyi anlarım ve uzatılmış garantiyi de anlamaya çalışırım ama bunlar bittikten sonra bile "iyiniyet (ne demekse artık )" garantisinden yararlanabilmek için sağlam söğüşlenmeyi kabul ederek aracınızı özel serviste yetkili servisin yarı fiyatına bakıma götürememe gerçeği.

    Eski forumdaşlardan Yasin'in bir yazısı durumu anlatıyor:

    quote:

    Iyi Niyet Garantisi "Garanti" diye birsey yoktur. Iyi niyet vardir (Kulanz almancasi) ama Iyi niyetten yararlanmak icin aracin bakimlari araliksiz Deftere Volkswagen Servisiniz tarafindan islenmis olmasi lazimdir yararlanmak icin. Eger durum böyle ise Volkswagen duruma göre iyi niyet veriyor. Vermesi gerekiyor diye de Garantisi yok, tamami ile duruma bagli ve tabiki Servisinde cok kozu var elinde bu konuda.


    www.passatturkiye.com/bakim-servis-sigorta/6903-iyi-niyet-garantisi.html

    6. Bu durumun çözüm önerisi olarak normal ya da uzatılmış garanti bitmeden (ya da biter bitmez) aracı elden çıkartma eğilimi ki sen dahil çoğu forumdaşın bu durumu dile getirdiğini bilirim. (Ben de kendi aracımı aynı şekilde elden çıkaracağım maalesef.)

    7. Henüz sizin başınıza gelmemiş olabilir (ki zaten önceki maddede aracı garanti bitiminde elden çıkartma eğilimi de bundan kaynaklanıyor) ama sistemin doğasında yer alan kavrama ve (mesela mekatronik gibi) daha masraflı değişimlerin bedelinin bir gün müşteriden talep edileceği gerçeği.

    8. Başka ülkelerde bedava ve de daha uzun süreler için verilen garanti sürecinin bizde hem de cebimizden çıkacak sağlam para karşılığı ve daha kısa süre için veriliyor olması, ki kendi adıma konuşayım "enayi" yerine konduğumu düşündürtür bana.

    9. Yine ve henüz sizin başınıza gelmemiş olabilir ama (çift kavramalı EDC aracımda benim başıma geldi mesela) akan trafikte yolda kalıp tehlike atlatma, cümbür cemaat tatile giderken dağın başında yolda kalıp rezillik çekme gibi durumlar DSG'li ve diğer çift kavramalı araç kullanan dünya vatandaşlarının bolca miktarda tecrübe edip literatüre kazandırdığı deneyimlerdir. Bunun için internet denizinde birkaç dakika açılmak yeterlidir.

    Daha önceki yazışmalarımızda bu ülkede yıllarca en çok satan otomatik vitesli araç markasının Honda olduğunu belirtmiştim.

    Seninle 2012 Şubat'ındaki bir yazışmamızda da şu bilgiyi vermişim:

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Oğuzcum şimdi Honda Bora'nın servis kısmından bir yetkili ile görüştüm.

    5 yıldır bu işteymiş.


    Tam otomatik vitesli Hondalarda 300 bin km civarında performans kaybından mütevellit şanzıman açılıp içerideki kavrama plakalarından yıpranma durumuna göre değişim yaptıkları olmuş (birden fazla plaka olduğundan bu konuda fiyat veremedi ama en kötü senaryo 2 bin TL civarı idi)

    Tork konvektörü daha pahalı bir parçaymış (3000 TL) ama onu da hiç değiştirmemişler.


    Komple şanzıman değişimi ile ilgili yedek parça ile görüşmemi ancak ciddi olarak farazi bir soru olacağını söyledi zira aşınan plakaların bu kilometrelerde değişimi yeterli oluyormuş.

    Hiç komple şanzıman değiştirmemiş.

    Aynı kurumda değiştiren de duymamış.

    Bakıma gelen 1.5 milyon km'de ve komple şanzıman değiştirmemiş araçları varmış.

    Komple A/T fiyatı almak için yedek parçaya bağlatmadım artık.


     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim

    Bu da link:
    http://forum.donanimhaber.com/m_54048618/mpage_3/tm.htm

    Özetlersem, bu sistemler iyidir güzeldir ama eksiklerini de yeterince sık sık dillendirmek lazım yoksa distribütörün kendi başına bizi düşüneceği yok.

    Ağlamayan bebeğe meme vermiyorlar.

    Ve henüz ve hala bebekliğini yaşayan bu sistemleri yılların tam otomatik sistemiyle sorunsuzluk açısından kıyaslamamakta fayda var.

    Yeni nesil tam otomatik şanzımanlar manuel versiyonlara göre yakıt ve emisyon değerlerinde arayı iyice kapattılar.

    Belki ilk hızlanmada hala biraz daha ağırkanlı kalıyorlar ama bu da çoğu kişinin gözardı edebileceği bir durum ve bu sistemlerin avantajlıarı karşısında devede kulak bile kalmaz emin ol.

    Ki bu örneği 8ZF için değil Honda 5A/T için de verebiliyorum.

    Selamlar.


    Test sürüşü ve paylaşımı için Muharrem'e teşekkür ederim.

    Engin arkadaşıma da yeni aracıyla kazasız belasız ve de keyifle sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag
    ... Otomatik şanzımanda kusursuzluk beklemek hatadır. Satış adedi/şikayet, oranına bakmak şart. ...

    Oğuzcum cımbızla seçip aldığım bu ifadelerine katılmadığımı daha önce de belirtmiştim.

    Burada "kusursuzluk" ifadesi kullandığın için işin içinden sıyrılabilirsin zira bunların hepsi kul-insan yapımı ve kusursuzluk iddiası da komik olacaktır haliyle.

    Ancak yeni nesil tek-çift kavrama şanzımanlarla tork konvertörlü şanzımanları senin kusursuzluk dediğin ama aslında "sorunsuzluk ve/veya plansız masraf açma" olması gereken ve kullanıcıya açabileceği beklenmedik masraf ve yolda kalma gibi tatsızlıklar açısından bir tutmak abestir.

    Hele buna bir de satış adedi kılıfını uydurmak hatanın dibidir. :)

    Yeni sistemlerin son 3-5 yıldaki satışa adedini eklesen bile yollarda dolaşan otomatik vitesli araçların ezici bir çoğunluğu tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar oluşturacaktır ve sadece rutin yağ değişimiyle hiçbir sıkıntı yaşamadan yüzbinleri deviren araç sayısı cidden fazladır.

    Aslında senin de bildiğin üzere burada kastettiğim tüm tork konvertörlü şanzımanlar değil Honda A/T.

    Ve yanılmıyorsam şimdiye kadar ki tüm yazışmalarımızda olduğu gibi senin de genelleme yaparak korumaya ve arada kaynatmaya çalıştığın sistem ise DSG.

    İki grubun - sistemin de kendine göre avantajları vardır elbet ama bunları konuşmak yerine gol yeneceğine bile bile konuyu buraya çekmeye cidden gerek yok. :)

    Bu konuda en popüler sistem olan DSG bende neler çağrıştırıyor izninle anlatayım bir kez daha (bazıları dünya, bazıları da ülkemiz ölçeğinde):

    1. Pazarda ilk olabilmek adına yeterince test edilmeden (bunu neredeyse her 2 yılda bir yapıyor olduğu değişim, güncelleme ve yenilemelere dayanarak yazıyorum) piyasaya sürülmüş sistemlerde müşterileri -hem de kendi paralarıyla- denek olarak kullanma.

    2. Kullanıcıları her kavrama değişimi ya da yazılım güncellemesinde "bu sefer son", "bu kez oldu" diyere oyalamaya devam etme.

    3. İlk alımda düz vitese göre istenen fahiş fiyat farkı ve garanti uzatımı için istenen fiyatla birkaç kavrama değişimini peşinen cebimizden karşılıyor olmamız.

    4. Tüm bunların üstüne, arkası olanlar için geçerli olmasa bile efendi ve cazgırlık yapmayan vatandaşlardan kavrama veya daha masraflı değişimlerde masrafın tamamı olmasa bile parça veya işçilik parasının bir kısmının talep edilmesi ve alınması. Alttaki örnekler doğrudan DSG ile ilgili değil ama iyiniyet garantisi ve cazgırlık yapmayı örneklendiriyor:

    http://forum.sciroccom.com/index.php?topic=1160.0

    www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1542675/seat-otomotiv-iyi-niyet-garantisini-kullandirmiyor

    quote:

    Yasin, malesef Türkiye de adamına göre muamele var. Biraz dişliysen ve adamın varsa servis senin köpeğin oluyor olmayacak işi olduruyor.
    Misal benim ABS beynini bozanın kendileri olduğunu söylememe rağmen servisteki araç kabul şefi; abi başının çaresine bakacaksın ama istersen paranla yaparız dedi. Ben de o kızgınlıkla soluğu müşteri temsilcisi ve de müdürün yanında aldım, olay hemen çözüldü.o bana köpek gibi çemkiren araç kabul şefi de bir anda kuzu oldu.
    Yani biraz da hakkını aramayı bileceksin.Dişini göstereceksin.
    Bir şey daha diyeyim bu servislerden bazılarını yapmadığı çevirmediği dalavere yok. Mesela senin aracının garantisi bitti ama senin serviste bir tanıdığın çalışıyor vs. Başka bir adamın da garantisi bitmemiş aracı var. senin aracın arızalı parçasını ona , onunkini de sana takıyorlar. Diğer adam şu parçam arızalı diye 1-2 gün sonra geliyor ve aynı ustalar o parçayı garantiden değiştiriyorlar. Neler dönüyor neler.
    Daha anlatsam var ya yer yerinden oynar.


    http://www.passatturkiye.com/bakim-servis-sigorta/6903-iyi-niyet-garantisi.html

    5. Normal garantiyi anlarım ve uzatılmış garantiyi de anlamaya çalışırım ama bunlar bittikten sonra bile "iyiniyet (ne demekse artık )" garantisinden yararlanabilmek için sağlam söğüşlenmeyi kabul ederek aracınızı özel serviste yetkili servisin yarı fiyatına bakıma götürememe gerçeği.

    Eski forumdaşlardan Yasin'in bir yazısı durumu anlatıyor:

    quote:

    Iyi Niyet Garantisi "Garanti" diye birsey yoktur. Iyi niyet vardir (Kulanz almancasi) ama Iyi niyetten yararlanmak icin aracin bakimlari araliksiz Deftere Volkswagen Servisiniz tarafindan islenmis olmasi lazimdir yararlanmak icin. Eger durum böyle ise Volkswagen duruma göre iyi niyet veriyor. Vermesi gerekiyor diye de Garantisi yok, tamami ile duruma bagli ve tabiki Servisinde cok kozu var elinde bu konuda.


    www.passatturkiye.com/bakim-servis-sigorta/6903-iyi-niyet-garantisi.html

    6. Bu durumun çözüm önerisi olarak normal ya da uzatılmış garanti bitmeden (ya da biter bitmez) aracı elden çıkartma eğilimi ki sen dahil çoğu forumdaşın bu durumu dile getirdiğini bilirim. (Ben de kendi aracımı aynı şekilde elden çıkaracağım maalesef.)

    7. Henüz sizin başınıza gelmemiş olabilir (ki zaten önceki maddede aracı garanti bitiminde elden çıkartma eğilimi de bundan kaynaklanıyor) ama sistemin doğasında yer alan kavrama ve (mesela mekatronik gibi) daha masraflı değişimlerin bedelinin bir gün müşteriden talep edileceği gerçeği.

    8. Başka ülkelerde bedava ve de daha uzun süreler için verilen garanti sürecinin bizde hem de cebimizden çıkacak sağlam para karşılığı ve daha kısa süre için veriliyor olması, ki kendi adıma konuşayım "enayi" yerine konduğumu düşündürtür bana.

    9. Yine ve henüz sizin başınıza gelmemiş olabilir ama (çift kavramalı EDC aracımda benim başıma geldi mesela) akan trafikte yolda kalıp tehlike atlatma, cümbür cemaat tatile giderken dağın başında yolda kalıp rezillik çekme gibi durumlar DSG'li ve diğer çift kavramalı araç kullanan dünya vatandaşlarının bolca miktarda tecrübe edip literatüre kazandırdığı deneyimlerdir. Bunun için internet denizinde birkaç dakika açılmak yeterlidir.

    Daha önceki yazışmalarımızda bu ülkede yıllarca en çok satan otomatik vitesli araç markasının Honda olduğunu belirtmiştim.

    Seninle 2012 Şubat'ındaki bir yazışmamızda da şu bilgiyi vermişim:

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Oğuzcum şimdi Honda Bora'nın servis kısmından bir yetkili ile görüştüm.

    5 yıldır bu işteymiş.


    Tam otomatik vitesli Hondalarda 300 bin km civarında performans kaybından mütevellit şanzıman açılıp içerideki kavrama plakalarından yıpranma durumuna göre değişim yaptıkları olmuş (birden fazla plaka olduğundan bu konuda fiyat veremedi ama en kötü senaryo 2 bin TL civarı idi)

    Tork konvektörü daha pahalı bir parçaymış (3000 TL) ama onu da hiç değiştirmemişler.


    Komple şanzıman değişimi ile ilgili yedek parça ile görüşmemi ancak ciddi olarak farazi bir soru olacağını söyledi zira aşınan plakaların bu kilometrelerde değişimi yeterli oluyormuş.

    Hiç komple şanzıman değiştirmemiş.

    Aynı kurumda değiştiren de duymamış.

    Bakıma gelen 1.5 milyon km'de ve komple şanzıman değiştirmemiş araçları varmış.

    Komple A/T fiyatı almak için yedek parçaya bağlatmadım artık.


     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim

    Bu da link:
    http://forum.donanimhaber.com/m_54048618/mpage_3/tm.htm

    Özetlersem, bu sistemler iyidir güzeldir ama eksiklerini de yeterince sık sık dillendirmek lazım yoksa distribütörün kendi başına bizi düşüneceği yok.

    Ağlamayan bebeğe meme vermiyorlar.

    Ve henüz ve hala bebekliğini yaşayan bu sistemleri yılların tam otomatik sistemiyle sorunsuzluk açısından kıyaslamamakta fayda var.

    Yeni nesil tam otomatik şanzımanlar manuel versiyonlara göre yakıt ve emisyon değerlerinde arayı iyice kapattılar.

    Belki ilk hızlanmada hala biraz daha ağırkanlı kalıyorlar ama bu da çoğu kişinin gözardı edebileceği bir durum ve bu sistemlerin avantajlıarı karşısında devede kulak bile kalmaz emin ol.

    Ki bu örneği 8ZF için değil Honda 5A/T için de verebiliyorum.

    Selamlar.


    Test sürüşü ve paylaşımı için Muharrem'e teşekkür ederim.

    Engin arkadaşıma da yeni aracıyla kazasız belasız ve de keyifle sürüşler dilerim.

    Abi mobilden girdiğim için mecbur alıntıladı kusura bakma.

    Öncelikle teşekkür ederim.
    Şanzıman hele hele dsg bu topiğin konusu değil ama, oguzdag şunu demek istediğini bir örnekle pekiştirmeye çalışıyım.

    Biri akrabama biri kardeşime ait 5 AT civiclerden birinin Km'si 120 biri 150 kmlerdeyken 150 km olanın şanzımanı açıldı, 2500 Tl lik revizyonla kapandı.

    Diğeride aynı aşamada revizyon istiyordu satıldı ikisi de.

    Sonra benim kendi kullandığım Honda 5At den çok da farklı olmayan Golf IV tork konvertörlü otomatik şanzıman 90 bin km de revizyona girdş ve 3000 tl harcadım.

    Şimdi çift kavrama için ortada para bile ödeyen yokken henüz, benim söylediklerimi
    bireysel olarak istatiksel manada düşünürsen ben 100 Km yi devirmiş tork konvertörlü klasik şanzımanların da çok masum olduğunu düşünmüyorum.

    Şanzımancılar dağ gibi çöp şanzımanlarla dolu.

    Bir arkadaş da 0-100 meraklısı demiş konuşulanlara bunu Ben sırf sprint hızı olarak düşünmüyorum ki, sürekli kullanımda da bu değer aracın çevikliğini gösterir.
    Çok da önemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 180 hp lik volvodan daha kuvvetsiz 170 hp bmw nin hızlanması tam 7,6 sn fabrika verisi. daha az tüketiyor.

    Biri 100-200 değerlerini de koyarsa oradaki hezimeti de net görebiliriz.


    Bu arada 116i ile v40 değerlerini bulabildim. 44 hp farka rağmen 0-120 de bmw önde , 0-140 da yarım saniye geride. Eğer ilgili sitede 170 hp lik 118i olsaydı ne olurdu tahmin etmek zor değil. Ek olarak v40 fabrikanın vaad ettiği hızlanma değerini tutturamazken bmw tam tutturmuş.

    http://www.zeperfs.com/duel4402-4542.htm

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Bu arada kardeşlerim,bakın ne buldum burda.
    meğer 3.20ie de efsaneymiş
    BMW 320i ED Sedan Otomatik boşline 170hp 113.573
    S60 T4 Benzin 1596 cc 180 hp boşline Powershift 89.810
    bmw nin kendi sitesinde 98oktan benzin ve minimum ağırlıkla aracın 0/100ü 7.6 saniye.
    Özetle arabanıza 95 oktan koymak zorunda olduğunuz için 3.20ie nin gerçekteki 0/100km si 8 saniyenin üzerine çıkacaktır.
    S60ın fazladan verdiği güçde ön plana çıkacağından aradaki fark yine insignia 3.16 tarzı bir fark olacaktır.
    3.20 olanca hafifliği ve über alles aktarmasıyla 25 bin lira pahalı s60tan.

    bizim forumdaki pazarlik üstatlarından 3.20 için fiyat analizi bekliyoruz;25bin tl paraya 0/100km hıza 1 saniye erken çıkıp 1 boy fark atabilmek nasıl bir duygudur,arabadan nasıl inmek istemiyor insan bize anlatıversinler



    Hocam Volvo nun testlerinde ne yakıtı kullandığı bellimi? Bir bilgi göremedim ben.

    http://www.volvocars.com/my/sales-services/services/pages/ron-95.aspx
    bu linkte volvo kendi araçlarında en iyi performans ve yakıt tüketimi için 98 oktan önermiş. Kendisi de testleri böyle yapıyor olabilir mi ?

    Eğer öyle ise hepsini bir tık yavaşlatmak lazım, sadece BMW yi değil sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    180 hp lik volvodan daha kuvvetsiz 170 hp bmw nin hızlanması tam 7,6 sn fabrika verisi. daha az tüketiyor.

    Biri 100-200 değerlerini de koyarsa oradaki hezimeti de net görebiliriz.


    Bu arada 116i ile v40 değerlerini bulabildim. 44 hp farka rağmen 0-120 de bmw önde , 0-140 da yarım saniye geride. Eğer ilgili sitede 170 hp lik 118i olsaydı ne olurdu tahmin etmek zor değil. Ek olarak v40 fabrikanın vaad ettiği hızlanma değerini tutturamazken bmw tam tutturmuş.

    http://www.zeperfs.com/duel4402-4542.htm

    istemişsin madem...

    Gerçi pek bir hezimet yok ortada 100-200leri arası 0.2 saniye.

     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 27 Ağustos 2013; 23:30:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    180 hp lik volvodan daha kuvvetsiz 170 hp bmw nin hızlanması tam 7,6 sn fabrika verisi. daha az tüketiyor.

    Biri 100-200 değerlerini de koyarsa oradaki hezimeti de net görebiliriz.


    Bu arada 116i ile v40 değerlerini bulabildim. 44 hp farka rağmen 0-120 de bmw önde , 0-140 da yarım saniye geride. Eğer ilgili sitede 170 hp lik 118i olsaydı ne olurdu tahmin etmek zor değil. Ek olarak v40 fabrikanın vaad ettiği hızlanma değerini tutturamazken bmw tam tutturmuş.

    http://www.zeperfs.com/duel4402-4542.htm

    istemişsin madem...

    Gerçi pek bir hezimet yok ortada 100-200leri arası 0.2 saniye.

     Bmw F10 520i (1.6 Turbo 170 Hp) Testim


    Cevap için teşekkürler,

    Öncelikle kaynak rica edeceğim , çünkü bmw için fabrika verisinin epey uzağında değerler var. Düz vites 7,2 iken bu testte 8,1 sn de kalkmış enteresan.

    İkinci olarak, yukarıdaki iki aracında TR satışı yok biliyorsunuz. Bunlar düz vites araçlara ait veriler. Aynı kaynaktan otomatik olanları da yazarsanız sevinirim, ya da bana linki verirseniz ben de bulur yaparım .

    Yine aynı kaynakta s60 t4 otm ile 320ied verilerini bulabilirseniz çok makbule geçer.

    Lafımın arkasındayım . İnsanlar yanlış bilgilenmesin önemli olan. Çünkü eklediğiniz veriler ile buradaki araç sahiplerinin yanlış bilgi sahibi olacağını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 28 Ağustos 2013; 9:47:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    180 hp lik volvodan daha kuvvetsiz 170 hp bmw nin hızlanması tam 7,6 sn fabrika verisi. daha az tüketiyor.

    Biri 100-200 değerlerini de koyarsa oradaki hezimeti de net görebiliriz.


    Bu arada 116i ile v40 değerlerini bulabildim. 44 hp farka rağmen 0-120 de bmw önde , 0-140 da yarım saniye geride. Eğer ilgili sitede 170 hp lik 118i olsaydı ne olurdu tahmin etmek zor değil. Ek olarak v40 fabrikanın vaad ettiği hızlanma değerini tutturamazken bmw tam tutturmuş.

    http://www.zeperfs.com/duel4402-4542.htm

    Tüm olay muhteşem ZF8 aktarma organları ve 50-50 ağırlık dağılımında... Cidden güzel bir mühendislik var ama anlayana...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    F30 cok pahali,ustune s60tan 45 beygir daha gucsuz.
    Ustune s60 daha saglam,guvenli,daha kaliteli ve daha donanimli
    F30un s60a yol tutus disinda bir ustunlugu yok.

    Oynatalım Hocam.İzleyenler kendi kararlarını versin....





    YouTube'da "Honda Civic 2005 Frontal Small Overlap into Pole Crash Test NHTSA CrashNet1" adlı videoyu izleyin
    https://www.youtube.com/watch?v=AsvKEi-c2Sc&feature=youtube_gdata_player

    Hocam buna ne demeli 2005 civic perde airbag bile yok ama dummy en azından kafayı direksiyon airbagine vuruyor. Çoğu güncel araçtan başarılı.

    Bu arada ben de 1.6 fındık motor 5.20i aldım. Gayet de mutlu ve mesut biniyorum. Daha önce manuel 8e kasa audi a4 1.6 102bg 8v e de 7 sene mutlu mesut binmiştim. Performans beklentim yoktu ama fena da gitmiyor. Yalnız tüketimim 13.5 lt şehir içi. Km 600 oldu daha yeni hepsi şehir içi. Gitmeyen manuel hitler motora 10 litre yakarak bindikten sonra gayet normalbana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nitehawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    F30 cok pahali,ustune s60tan 45 beygir daha gucsuz.
    Ustune s60 daha saglam,guvenli,daha kaliteli ve daha donanimli
    F30un s60a yol tutus disinda bir ustunlugu yok.

    Oynatalım Hocam.İzleyenler kendi kararlarını versin....





    YouTube'da "Honda Civic 2005 Frontal Small Overlap into Pole Crash Test NHTSA CrashNet1" adlı videoyu izleyin
    https://www.youtube.com/watch?v=AsvKEi-c2Sc&feature=youtube_gdata_player

    Hocam buna ne demeli 2005 civic perde airbag bile yok ama dummy en azından kafayı direksiyon airbagine vuruyor. Çoğu güncel araçtan başarılı.

    Bu arada ben de 1.6 fındık motor 5.20i aldım. Gayet de mutlu ve mesut biniyorum. Daha önce manuel 8e kasa audi a4 1.6 102bg 8v e de 7 sene mutlu mesut binmiştim. Performans beklentim yoktu ama fena da gitmiyor. Yalnız tüketimim 13.5 lt şehir içi. Km 600 oldu daha yeni hepsi şehir içi. Gitmeyen manuel hitler motora 10 litre yakarak bindikten sonra gayet normalbana göre.

    dediğini yaptım..izledim...
    BMW açık ara önde...




  • martel5865 M kullanıcısına yanıt
    520i 1.6 60lt depo şehir dışında 1 depo ile 1000 km gittim eco pro modunda mucize bir benzinli twin power turbo motora sahip mükemmel çekiş bu araç zaten e180 sınıfına alınmamamlı kesınlıkle e 200 sınıfına alınmalı gitmeyen diyen arkadaşiar 520i ile e180 hızlanma testini izlesinler bence

    e180http://www.youtube.com/watch?v=gjA96oZm_Vo 11 saniye!

    520İhttp://www.youtube.com/watch?v=vnoMDUrquug 8.6 saniye!


    zaten her zaman 5 e den üstün s de 7 den üstün olmuştur satış rakamlarıyla dergi testleriyle bu tartışılmaz bir gerçektir.
    520i 1.6 motoru 2.0 lt hacmindeki motor kadar atak ivmelenme çok iyi ferrari 0-100 4.5 saniye 1.6 520i 8.6 saniye anlaşılmıştır umarım.

    saygılar keyifli sürüşler
    Paylaş




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.