Şimdi Ara

BMW'nin tamamı elektrikli otomobili i3 için geri sayım başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
1
Favori
3.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • BMW'nin tamamı elektrikli otomobili i3 için geri sayım başladı


     

     

    BMW uzun süredir merakla beklenen elektrikli otomobili i3'ü yollara çıkarmak için geri sayıma başladı. 2011 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda konsept olarak tanıtılan i3, aradan geçen süre zarfında geliştirilerek hacimli üretime girebilecek olgunluğa ulaştırıldı. Otomotiv endüstri kadar teknoloji dünyası tarafından da büyük bir merakla beklenen araç, üretici firma BMW'nin tamamı elektrikli ilk otomobili olduğu gibi, i serisinin üretime giren ilk temsilcisi olma unvanına da sahip. Sıfır Emisyon misyonunun da bir parçası olan i3, yolcu bölümünün tamamında kullanılan karbon fiber ile güçlendirilmiş plastik malzeme sayesinde hafif, stabil ve güvenli bir otomobil gibi temel hedeflerinden de şaşmıyor. 

     

    BMW tarafından araştırma-geliştirme çalışmaları 2007 yılında başlatılan i Projesi'nin ilk mevyesi olarak Alman üretici adına büyük bir öneme sahip olan i3, dünyanın ilk sıfırdan tasarlanan tamamı elektrikli premium aracı olarak gösteriliyor. Tabi bu açıklamayı yapan BMW tarafında Tesla'nın Model S isimli elektrikli lüks aracının hangi nedenlerle görmezden gelindiğini tahmin etmek güç. Çevreci, ekonomik ve dünya genelindeki sosyal değişimlerle uyumlu bir araç olarak küresel ölçekte artan mobil ihtiyacını karşılamak üzere geliştirilen i3, LifeDrive yapısı üzerinde şekillenirken, karbon fiber ile güçlendirilmiş yolcu hücresine ek olarak alüminyum modül ile kuşatılmış motor, pil ve şasi sayesinde hafif ama mukavemeti yüksek bir iskelet üzerinde hareket ediyor. Elektrik motoru, güç elektronikleri ve yüksek voltajlı lityum-iyon pillerin BWM eDrive programı altında Alman üretici tarafından bağımsız olarak geliştirilen araç, teknoloji dolu bir donanım paketine sahip. U tipi LED farlar ile donatılan BMW i3, aynı zamanda sürekli internete bağlı seyahet imkanı tanıyor. Araçta dahili bir SIM kart yuvası bulunuyor ve bu sayede yolculuk esnasında internet yolcuların elinin altında oluyor. Ayrıca USB ve Bluetooth üzerinden akıllı telefon entegrasyonu ve BMW i Remote uygulaması ile araç kontrolü de i3'ün yeteneklerinden sadece birkaçı. 

     

    Navigasyon sistemi, uyarlanabilir LED farlar, elektrikli tavan, otomatik klima kontrolü, ısıtmalı koltuklar ve BMW ConnectedDrive özellikleri, i3'ün sahip olduğu donanımlar arasında yer alıyor. Elektrikli otomobilin opsiyon listesinde sürücü yardım sistemi de bulunuyor. Bu sistem sürüş yardımı, park asistanı ve  arka kamera ve hız sınırı bilgisi gibi özellikleri içeriyor. BMW i3'ün 50 Kg ağırlığındaki elektrikli motoru, 125 kW / 170 beygir güç ile 250 nm tork üretiyor. 0-100 Km hızlanmasını 7.2 saniyede gerçekleştiren araç, teknolojik olduğu kadar performanslı bir sürüş te vaad ediyor. Sahip olduğu lityum-iyon pil sayesinde BMW i3, günlük kullanımda 130-160 Km yol alabiliyor tam sarj ile, ECO Pro modu devreye aldığında ise bu mesafe 20 Km daha arttırılabiliyor. BMW ayrıca i3 modeli için Range Extender opsiyonu da hazırlamış durumda. Bu opsiyona sahip araçlarda, 650cc hacminde, çift silindirli bir benzin motoru daha bulunuyor.  34 beygir gücünde olan bu motorun rolü, aracın içerisindeki lityum-iyon pilleri şarj etmek. Bu sayede i3'ün gidebileceği mesafe günden güne kullanım için 300 Km'yi bulabiliyor. 

     

    BMW i3'ün Avrupa satışı Kasım ayında başlayacak. Amerika pazarına daha geç girecek olan i3, Amerika'da 42 bin dolar seviyesinden başlayan fiyatlar ile sunulacak.






    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
    BMW i3
     

     








  • 2 dk gec kalsan aciyordum konuyu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasarım olarak bana tombul ve gereğinden fazla yüksek geldi arazi aracı desen değil şehir içi aracı desen değil. Bence birazdaha yere yakın ve spor görünümlü yapılabilirdi.

  • Çok güzelde malesef ülkemizde elektrik istasyonları bile henüz yok.
  • daha dün gordum ben bu arabayi. kamuflajliydi, yogun trafikte test ediyorlardi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zathura93 -- 29 Temmuz 2013; 19:10:21 >
  • Videoda dakika başı şarj etmesiyle acaba şarjı çabuk biter ona göre mesajı mı verilmekte
  • fazla şarj aleti olan varmı beyler
  • Hadi bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -mehmet-

    tasarım olarak bana tombul ve gereğinden fazla yüksek geldi arazi aracı desen değil şehir içi aracı desen değil. Bence birazdaha yere yakın ve spor görünümlü yapılabilirdi.

    Katılıyorum. Tasarım bence de güzel olmamış.
  • Mercedes varken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay

    Mercedes varken [:]


    Hocam yanlış anlama bende Mercedes tutkunuyum ama yeni C serisinde 1.6 litrelik Renault'un dizel motorunu kullanacak.Tamam çok teknolojik bir motor olabilir ama imajı gözümde düştü yani

  • quote:

    Orijinalden alıntı: themanyax

    Çok güzelde malesef ülkemizde elektrik istasyonları bile henüz yok.

    Diğer ülkeler elektrik istasyonlarıyla dolup, taşmış. Adım başı istasyon varmış nerdeyse.

    http://www.haber3.com/40-bin-elektrik-istasyonu-haberi-562861h.htm
    http://www.kenthaber.com/Haber/Genel/Normal/ilk-elektrik-istasyonu-istanbula/e600fbc8-97f9-4ef8-bb9e-d7b776c36753

    Bir şey söyleyeceksen, adam gibi araştırıp söyle. Haberler 2010-2011 haberleri.




  • Türkiye'de şarj istasyonları olsa bu tip araçlar çok tutulur. Mesela elektrikli bisikletler çok sattı. Bi de nükleer santral gelse tadından yenmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu araca maksimum 70-80 kağıt veririm.

    üzeri etmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilkebay Mercedes varken [:]
    Hocam yanlış anlama bende Mercedes tutkunuyum ama yeni C serisinde 1.6 litrelik Renaultun dizel motorunu kullanacak.Tamam çok teknolojik bir motor olabilir ama imajı gözümde düştü yani


    Adı Renault diye mi?
    1.6 DCi = 130 bg, 320 nm Tork, 119 g CO2/km salınım. Kötü mü?

    Zaten daha önce A serisi arabalarda da 1.5 dci Renult motoru kullanılmıştı kullanılmıştı :)

  • toyota ile evlilkten doğan bebek bu mu yoksa..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: themanyax

    Çok güzelde malesef ülkemizde elektrik istasyonları bile henüz yok.


    Vergileri ayarlamaya çalışıyorlardır, nasıl geçiririz diye. O yüzden biraz gecikebilir.

    Tasarım garip olmuş ama kötü de olmamış.Fiyatı yurt dışına göre güzel. Türkiye elektrikli araçlara yüzde kaç milyon vergi koyacak bakalım.

  • Eee bizede tebrik etmek düşer. Adamlar yapıyor, bizde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motiongeneer -- 29 Temmuz 2013; 20:44:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • temiz enerji kaynakları konusunda almanlar şuan diğer ülkelerden bir adım önde.bu konuda çok büyük yatırımlar yapıyorlar.ülkelerini güneş panelleri ile donattılar.şimdi de hidrokarbon bazlı motorları kıskandıracak performansta elektrikli otomobil yaptılar.gerçekten helal olsun.biz de ise fanboyluk almış başını gidiyor.anca eleştiri yaparız :D

  • Guzel birsey ama goruntu olarak normal bir bmw'ye benzese satis rekoru kirar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.