Şimdi Ara

ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz. (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
357
Cevap
9
Favori
184.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sebebi Anadol üretime geçmeden önce üretilen bir prototip.Aracın yan profiline karar verilmesi amacıyla bu şekilde yapılmış.
  • Arkadaşım emeğine sağlık...
    Anadol gerçekten de bir efsane, nostaljik bir emektar ve Türk otomobil tarihinin bir dönemine damgasını vuran sembollerden biridir.

    Ama ne yazık ki, bu forumda hakettiği ilgiyi göreceğini sanmıyorum buradaki çoğu insanın Anadol hakkında en ufak bir fikri olmadığı gibi kulaktan dolma bilgilerle bu aracı küçümser tavırlarda yorumlar yapacaklardır ki bunu genelde daha bırak otomobil sahibi olmayı otomobil kullanmayı bile bilmyen gençlerin yaptığını görüyorum.

    Kısaca kadir kıymet bilmeyen insanlara Anadol'u sevdirmek zor olacaktır, sana kolay gelsin.
  • Kendi değerlerine "eşşek" diyen merkepler oldukça ileri gitmek hak getire...
  • Benim babam bunlara saman yığını diyorrrrr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sproob

    Benim babam bunlara saman yığını diyorrrrr


    Babana selam söyle

    Saman yığını yakıştırması genelde sağlamlık açısından söyleniyor yoksa bu araçların fiberden yapıldığı bu malzemenin samanla yakından uzaktan alakasının olmadığı ve bu araçlarda çürüme probleminin bu yüzden olmadığı ilk sayfadaki bilgilerde detaylı şekilde anlatılmış, tekrarlamaya gerek yok.
    Bu arada Anadol'un üretildiği yıllarda Avrupa'da en çok satan araçlardan birisi altta, sağlamlık ve dizayn açısından Anadol'u kendi çağındaki araçlarla kıyaslamak gerekir diye düşünüyorum. (kişisel görüşüm alttaki araca göre Anadol çok daha başarılı duruyor)

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deli_mi_ne

    Bunları görmeniz lazım:

    Sarı süper!!!







     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

    Edit: Düzeltme




  • Türkiye nin ilk ve tek %100 yerli arabası İmzamda da resmi bulunan DEVRİM dir. Zamanın devrim düşmanları gayet başarılı olan bu arabayı seri üretime geçmemesi için elinden geleni yapmış ve projeyi tarihe gömerken büyük bir zevk almışlardır.
  • 350 GM V8 Anadol hakkında yeni bir elektronik posta aldım.


    "Meraba,
    Evet öyle bir proje vardı fakat bir takım imkansızlar sebebiyle,devam edilmiyor.Son mevcut bilgileriniz aynı durumunu korumakta.Garajda aynen yatmakta bir nevi.
    Birgün mutlaka tamamlanacağını temenni ediyoruz ama ne zamandır bilinmez.İlginize teşekkür ederim."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    Anadol: ‘Türkiye otomobil endüstrisinin temel taşı!’



     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.


    1966 yılında üretilmeye başlanan Anadol Türkiye Otomotiv Endüstri’nin ilk seri üretim otomobilidir. Dayanıklılığı, uygun fiyatı ve basit teknik yapısıyla kısa sürede Türk tüketicisinin gönlünde yer eden Anadol, üretildiği 18 yılda 100 bini aşkın kişiye ulaştıktan sonra otomotiv tarihindeki yerini aldı. Günümüzde hala sadık bir hayran kitlesine sahip olan Anadol, artık daha çok özel günlerin otomobili olarak meraklılarına hizmet ediyor.

    Anadol’a uzanan yol

    Türkiye otomobil üretme sürecindeki ilk girişimini 1920'li yılların sonunda bir parti Ford’un İstanbul'da montajıyla başladı. Emekleme olarak nitelendirilebilecek bu girişimin ardından 1950'lerde Willys marka araçlar öncelikle askeri amaçlı olarak üretildi. Bu girişimleri 1960 senesinde Otosan fabrikasında montajı yapılan bir parti Ford Consul ve 1963-1965 yılları arasında montajı yapılan 240 adet Ford Taunus 17M station wagon projeleri takip etti. Ancak bu projelerin hiçbiri Türkiye’nin ilk seri üretim otomobili olmayı başaramadı.

    Türkiye'de bir otomobil fabrikası kurulması yönünde en istekli kişilerden olan rahmetli Vehbi Koç, 1928 yılından itibaren Amerikan Ford firmasıyla Ford otomobil ve traktörlerinin distribütörlüğü ilişkisi içindeydi. Vehbi Koç, 1950'li yıllarda Amerika'ya giderek Henry Ford II ile görüşmeler yapmış ve Türkiye'de üretim yapmakla ilgili bir destek alamamıştı. Aynı dönemde Bernar Nahum da Ford'un İngiltere ve Amerika ofisleriyle temaslarda bulunmuş, ancak tatmin edici bir sonuç alamamıştı.

    Ford, Türkiye'de üretime uzak durmasına gerekçe olarak; yıllık otomobil satışının 2-3 bin adet gibi çok düşük rakamlarda olmasını göstermekteydi. Ford’a göre yapılacak milyonlarca dolarlık yatırım kendini amorti edemeyecek ve böyle bir proje başlasa bile başarısızlıkla sonuçlanacaktı. Ancak Koç yılmadı; çünkü ona göre ithalat, o günün ekonomik zorlukları doğrultusunda hem zor, hem de döviz kaybı demekti ve şartlar ne kadar zor olursa olsun Türkiye' de mutlaka otomobil üretimi yapılmalıydı.

    O dönemde ülkemizde yaklaşık 80-90 bin otomobil, kamyon, otobüs ve benzeri araç bulunmaktaydı. Bunların çoğu büyük ve pahalı Amerikan otomobilleri ve çok azı da Volkswagen, Opel, Ford gibi Avrupa otomobiliydi. Bu otomobillerde de yedek parça çok yetersiz ve pahalıydı. Yani otomobil pazarı henüz bakirdi ama potansiyel alıcıların otomobil satın alabilecek bütçesi yoktu. O halde, halkın alım gücüne uygun, ekonomik ve az masraflı otomobiller üretip satmak gerekiyordu.

    Bunlar, Koç Grubu'nu yeni arayışlara yöneltti. Dönemin otomobil dergilerinde fiberglas adlı bir malzemenin otomobil üretiminde kullanıldığı ve küçük sayıdaki üretimler için bunun ideal olduğu bilgileri yer almaktaydı.


    Bu arada, İngiltere'deki Reliant otomobillerinde de 1950'li yıllardan itibaren fiberglas malzeme kullanıldığı öğrenildi. Bernar Nahum, Reliant'ın yöneticisi Raymond Wiggin ile Ocak 1964'te Atina'da bir görüşme yaptı. Mayıs ayındaysa Vehbi Koç, Bernar Nahum ve Rahmi Koç, Reliant'ın Tamworth (İngiltere) fabrikasını ziyaret ettiler. Reliant'ın gerek teknolojisi, gerekse üretim süreci oldukça moderndi. Reliant yetkilileri de Otosan' la işbirliği konusunda olumlu düşünüyorlardı.

    Koç Grubu Reliant'la işbirliğine olumlu bakıyordu, ancak Türkiye'ye dönünce projeyi başbakanlığa onaylatmak gerekiyordu. Başbakanlık ise Makine Kimya Endüstrisi'nin onayını istedi. Ancak MKE'nin teknik kadrosu, Türkiye'de bilinmeyen yeni bir üretim sistemiyle imal edilecek bir otomobili onaylamayacaklarını belirtti. Böylece fiberglas otomobil geciktiren ilk adım atılmış oldu.

    Ancak 1964 yılı sonunda yaşanan bir gelişme, olayların akışını değiştirdi. Ford kamyonlarının tasarımı değişmişti ancak bu tasarım değişikliğini Türkiye'de hızla uygulamak zordu. Maliyet nedeniyle D Serisi kamyonların sürücü kabinini fiberglastan imal etmek gündeme geldi. Ford'dan onay alınarak Reliant'a bir şoför kabini yaptırıldı ve üretim izni alındı. Bu projenin hayata geçmesi ve malzemenin kendisini kanıtlaması Koç'u cesaretlendirerek tekrar harekete geçirdi.

    Prototip hazırlanıyor

    Vehbi Koç Reliant'a bir prototip yaptırmak ve bunu ilk fırsatta Ankara'daki bakanlık yetkililerine göstermek istiyordu. Prensip olarak fiberglas teknolojisinden dolayı prototipin iki kapılı olması ve motor, vites kutusu ile diferansiyelin Ford'dan alınması kararlaştırıldı. Aracın tasarımı 1950’li yılların sonunda otomobil tasarımına başlayan Ogle Design firması tarafından üstlenildi. Bu firma gerek ekonomik gerekse yüksek performanslı otomobillerin tasarımı konusunda uzmanlaşmıştı. Anadol'un ilk modeli olan A1’in prototipini bu firmanın baş tasarımcısı Dr. Tom Karen'in ekibi tasarladı.

    Prototipin imali sırasında hükümet değişti. Yeni hükümetin Sanayi Bakanı Mehmet Turgut projeyi onaylamak için prototipi incelemek istediğini bildirdi. Bu gelişme üzerine prototip, tam olarak bitirilememiş olmasına rağmen 1965 Aralık ayında, iki İngiliz test pilotu ile İngiltere'den yola çıktı. Prototiple her türlü sürüş koşulları denendi ve kış mevsiminin en yoğun yaşandığı dönemde Alp dağlarını da aşarak, o dönem rekor sayılabilecek bir süre olan 63 saatte İstanbul'a geldi.

    Otomobili 22 Aralık 1965'te inceleyen ve deneme sürüşü yapan Sanayi Bakanlığı yetkilileri, üretimi 10 ayda gerçekleştirmeleri ve fiyatının 30 bin liranın altında olması şartıyla üretim izni vereceklerini açıkladılar. Üretim için 10 Ocak 1966'da resmi başvuru yapıldı. Sanayi Bakanı Mehmet Turgut Karma Bütçe Komisyonu'nda yaptığı konuşmada Otosan'a otomobil üretim izni verdiklerini ve otomobilin yılsonuna kadar piyasaya çıkacağını duyurdu. Turgut otomobilin fiyatının 26.800 TL olacağını ve yerli üretimin %45 döviz tasarrufu sağlayacağını da açıklayarak üretimi şekillendirmiş oldu.

    İsmi Anadol olsun

    Üretilecek otomobile verilecek isim herkesin zihnini kurcalıyordu. Koç Topluluğu, kendi yayını olan Bizden Haberler Dergisi’nde bir anket düzenleyerek ismi grup içinde belirlemeyi düşündü. Ancak Vehbi Koç, halk ve aile tipi otomobilin isminin de millete mâl edilmesini istiyordu. Bunun için halkın katılacağı bir isim yarışması düzenlenmesi ve 10 bin lira ödül verilmesi kararlaştırıldı. Reklamcı Eli Acıman ile görüşülerek yarışmanın Manajans tarafından yürütülmesi sağlandı. Verilen ilanlarda “İsmi ne olsun?” sloganı kullanılıyor ve “Milli sanayimizin eseri olan bu otomobilin ismi ne olsun kampanyasına katılınız” deniliyordu.

    İsim yarışmasına 15 bin kişinin katılması bekleniyordu. 10 Ağustos 1966 günü yayınlanan ilanlarla 25 Ağustos'a kadar gün verilmişti. Ancak, tahmin edilemeyen bir ilgiyle karşılaşılmış ve 86.318 mektup ve telgraf alınmıştı. İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Bedri Karafakıoğlu, yine bu üniversiteden Odalar Birliği Sanayi Dairesi Müdürü Prof. Necmettin Erbakan, İktisatçı ve İşletmeci Prof. Memduh Yaşa, Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Burhan Felek ve gazeteci Cevat Fehmi Başkut' tan oluşan jüri; teklif edilen 18 bin 660 ayrı isim arasından Anadolu, Anadol, Otosan ve Veko isimlerini seçti.

    Koç Holding yönetimi, bu isimler arasından 'Anadolu' ve halk arasındaki diğer bir kullanım şekli olan 'Anadol' isimlerini birinci kabul etti. Bir otomobilin markasında bulunması arzulanan kısalık, orijinallik ve dünya ölçüsünde telaffuz kolaylığı nedeniyle “Anadol” ismi seçildi.

    Koç Grubu “Anadol” ve “Anadolu” isimleri için ayrı ayrı 10 biner lira ödül vermeyi kararlaştırdı. İstanbul 10. Noteri Hicabi Dinç' in huzurunda 10 Ekim 1966 Perşembe günü yapılan çekiliş sonucunda “Anadol” ismini teklif eden 41 kişiden Kocaeli Hereke'den müzik öğretmeni Kemal Çuhalılar ve “Anadolu” ismini teklif eden 818 kişiden Gaziantep İslahiyeli Rıza Tansel para ödülünü kazandı. Böylece Anadol ismi Türk otomobil sanayi tarihine girmiş oldu.

    İmalat başladı

    1 Aralık 1966'da Nihat Atasagun' un başında olduğu imalat ekibi mavi renkli üç Anadol'u tamamladı. Anadol’lar fabrikadaki tecrübeli sürücülere teslim edilerek teste çıkarıldı. Üç Anadol, Anadolu'nun çeşitli yörelerinde 2 bin 500 km boyunca her türlü yol ve arazi şartlarında zorlu testlere tabi tutuldu. Anadol’lar testleri başarıyla tamamlayıp döndüklerinde fabrikada büyük bir gurur havası hakimdi.

    Planlandığı gibi 19 Aralık 1966'da ilk yerli otomobil olan Anadol seri üretim bandından indi. İlk üretilen iki kapılı Anadol A1'de rüştünü Cortina ve Anglia'da ispatlamış 1,2 litrelik Ford Kent motoru vardı. Otomobilin satış fiyatı kalorifer sistemi dahil 26 bin 800 liraydı ve bu rakam 1966'daki döviz kuruyla 1.050 İngiliz Sterlini'ne eşitti. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse VW kaplumbağa 1.600, standart Ford Cortina ise 1.800 sterlin fiyattan satılmaktaydı. Yani Anadol yaklaşık özelliklerdeki otomobillerden yüzde 30-40 daha düşük fiyata sahipti.

    Anadol, araç üretimi için yapılan bir tesiste seri olarak üretilerek satışa sunulan ülkemizin ilk otomobili oldu. 1966 yılının son haftasında piyasaya çıkan Anadol'dan bir haftada 18 adet üretildi. 1967'de ise 1.760 Anadol üretildi. Sonraki yıllarda 3.000 -3.500 adete ulaşan rakamlar, yeni modellerin eklenmesiyle daha da arttı. Basın ve daha sonra TV reklamları ile de desteklenen satışlar yıllık 8 bin otomobile kadar ulaştı. Otosan Kadıköy fabrikasında, 1966-1984 yılları arasında çeşitli modellerden toplam 63 bin 283 adet binek Anadol üretildi. 36.892 adet üretilen kamyonet modeli ise 1991 yılı sonuna kadar üretimde kaldı. Otomobil ve kamyonet üretimi toplamda 100 bini buldu.

    Anadol’un genel özellikleri

    Anadol temel olarak fiberglas gövdeye ve çelik tam şasiye sahipti. Fiberglas tekniği Reliant'tan öğrenilmiş, motor, şanzıman ve diferansiyel teknolojisi de Ford İngiltere'den alınmıştı.

    Anadol'ların motor tipleri modellere göre değişmekteydi. Genel olarak sıralı 4 silindirli ve hacimleri 1198 cc ile 1599 cc arasında değişen alternatifler söz konusuydu. Ön süspansiyon sistemi 1965 Triumph, arka süspansiyon sistemi 1965 Ford Cortina Mk1’den adapte edilmişti. Motorun gücü 4 ileri vitesli şanzıman üzerinden arka aksa aktarılırken, önde o dönem için yeni sayılabilecek disk frenler kullanılmıştı. Türkiye'de bilinen iki çarpışma testi Anadol STC16 ve Anadol A2 SL için yapılmıştı.

    Anadol dünya klasik otomobil literatürlerinde de yerini almış durumda. A1 ve STC16 modelleri eski adıyla FIA yeni adıyla FIVA'nın homologasyon belgelerine sahip oldukları için uluslararası klasik otomobil rallilerinde de yarışabiliyor.

    Otosan tarafından 1968 senesinde İngiltere'de bir fuarda sergilenen Anadol beğeni toplamıştı. Anadol'un ilk modellerinin bir kaç örneği ülkemiz dışında İngiltere'de bazı otomobil meraklıları tarafından korunuyor.

    Anadol dönemi nasıl sona erdi?

    Fiberglas üretiminde kullanılan petrol türevli maddelerin 1973 yılından itibaren aşırı fiyatlanması ve hammadde problemleri Anadol'u daha o yıllarda yüksek maliyetli bir otomobil haline getirmişti. 1975'den sonra maliyeti düşürmek için alınan önlemler de yeterli olmamıştı. Düşük yatırım maliyeti için tercih edilen fiberglas artık zarar ettirmekteydi.

    Yani 1966'daki göstergeler tersine dönmüş ve Anadol üretiminin üreticisi açısından ticari bir katkısı kalmamıştı. Bu dönemde Otosan, Taunus modelini üretme hazırlıklarına başlamış ve Anadol dönemi sona erdi.

    Anadol Otomobil Kulübü

    Anadol kendine özgü, sahiplerinin ve kullanıcılarının sevdiği ve hatta bağlandığı bir otomobil olmuştu. Toplumun çeşitli kesimlerinden değişik sosyokültürel ve ekonomik yelpazeden kişiler tarafından benimsenmişti.

    Bu otomobili anlayan bir kullanıcı ve hayran kitlesinin bulunması Anadol Otomobil Kulübü'nün doğal oluşumunu sağladı. Ülkemiz toplum hayatında neredeyse 40 yıllık bir yeri bulunan Anadol, faaliyette bulunduğu sürece toplumun her kesimine hitap ederek sosyal görevler üstlendi. Anadol, binek otomobili, ralli otomobili, taksi-dolmuş, nakliye aracı ve posta aracı oldu.

    Anadol Otomobil Kulübü, Anadol'u koruyup gelecek nesillere ilk yerli otomobilin örneklerini ulaştırabilme ve sergilemeyi hedefliyor. Bu misyonun bir getirisi olarak da, toplu yapılacak geziler, otomobil etkinlikleri ve bazı motorsporları etkinliklerinde üyeler bakımlı bir Anadol sahibi olmanın ve kullanmanın keyfini yaşıyor.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.


     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.


    Yapı Kredi





    quote:

    Orijinalden alıntı: quiet_dead

    Anadol STC benim en çok hoşuma giden aracı Anadolun. Keşke piyasa da bunlardan çok olsa ama daha bugüne kadar görmek nasip olmadı.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.






    quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    temel taşa bak...mağlesef kendi ürettiğimiz arabayı yok ettik ve elin oğlunun aracını üretmeye başladık....parçaları ford tan birleştir araba yap sonra da yerli ilk üretim diye övün....bizim için aslında anadol utanç kaynağı....devrim varken anadol a bindik bir de bunu utanmadan haber yapmışlar....






    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Halamın kocasında var... hem de TÜPLÜ! Adam ne kadar uğraşırsa uğraşsın, depoyu bitiremiyor.

    Motor herhalde FIAT'ın 1.2 16V FIRE motorundan da az yakıyor. Ön koltuk 3, arka koltuk 3 kişilik. Tabi üretildiği yıllarda yemekler az salçalı olduğundan kalçalar da dardı, şimdi sadece 2 kişi ancak sığıyor. Motor kaputunu açınca sadece bir hava filtresi ve akü görüyorum. Motoru bulmak biraz uğraş istiyor. Araçta elementer ne varsa mevcut, o kadar. Jantlar sanırım 13", lastikler de 165 mm taban. Fakat şaşırtıcı büyüklükte bağajı var. Silindir tüp kaybolmuş arka koltuğun arkasında.

    Çürümüyor, bu nedenle de eskimiyor... Ya da eskimiyor, bu nedenle de çürümüyor. Artık nereden bakarsanız.





    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Geliştirilebilir bi projeydi ama inanç ve cesaret gerektiriyodu oda maalesef bulanamamış o zmn.

    @~Trabzon61~

    Konu ve bilgilendirmeleriniz için teşekkürler





    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    Geçen Koç Müzesi ne gitmiştim. Anadol u görünce eski günlere gittim. Şoförlüğü öğrendiğim araç olur kendisi...
     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.


     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.


     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.






    quote:

    Orijinalden alıntı: maghapas

    neden şimdi kendi halk otomobilimizi yapamıyoruz? bütün malzemeler var ama helvayı yapamıyoruz (nasıldı o laf ya )





    quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    34 KU 911 en son kamyonet oldu diye biliyorum.
    Daha geçtiğimiz Pazar günü Anadol yarış etkinliği vardı.
    Sene 2010 oldu, Can Eroskay - Anadol A1 ve Erdal Tokcan Anadol STC (Süper Türk Canavarı) halen Anadollarla yarışıyorlar, helal olsun...

    İnternet üzerine kolay video upload edip buraya da ekleyebileceğim bir site varsa ikisinin de Aralık ayında Castrol Rallisindeki 6-7 saniyelik start videolarını ekleyebilirim.





    quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Birkan;teşekkürler ama korsan konuya gerek yok..

    Hâlihazırda epey foto ve bilgi verilen Anadol konusu var.Buradan da devam edilebilir.






  • Bu konuyu fark etmemiştim. Kusura bakma namı diyar Tubo hocam Ayrıca konumu buraya taşıdığınız içinde teşekkür ederim
  • Anadol'u Eşekler Yemedi..İspatı.İlk ağızdan olayı gören kişi;Otosan'da zamanında çalışan birisi anlatmış. TR Classic Car'ın 16.sayısında yer alan haber.

    Tarayıcı olmadığından mecbur fotoğrafı çektim de yükledim.Yine de okunabiliyor yazılanlar.


     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.
     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.
     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.
     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.
     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.




  • UP.
  • Senelerce dalga geçildiği için böyle bir şey olmadığı öğrenmek işlerine gelmiyor herhalde.
  • Belirli aralıklarla bu konu sürekli dile getiriliyor forumda.İşte ilk ağızdan böyle olmadığının ispatı olsun diye koydum bunları da..
  • harika bir paylaşım olmuş hazırlayanlara ve yorumlayanlara teşekkürler
  •  ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.




     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ATOM ANT -- 9 Mart 2010; 2:13:36 >




  • muhteşemler yaaaa (:

    kapımızın önünde herşeyiyle orjinal bi anadol yatmakta .. tek marşda çalışıyor.yaz kış tık yok arabada (:

    geliştirilmesiyle ilgili bi çalışma söz konusumudur merak ediyorum ? sank bi zaman öyle bişeyler duymuştum ..
  • Efsane Geri mi Dönüyor ? | Anadol

    İlgili konuda Anadol'un yeniden üretilme sinyalleri verilmiş gibi.Hayırlısı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bucakli -- 30 Aralık 2010; 7:54:14 >
  • Yeniden hayat bulan bir STC 16.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.

     ANADOL - Genel Bilgiler|Tarihçe|Resimler|Modifiye;Hiç bilmedikleriniz.




  • Türkiye’de dizayn edilen ilk otomobil 1961 tarihli “Devrim” otomobilidir. Ancak hem Türkiye’de dizayn edilen hem de seri üretime geçilen ilk Türk otomobili ise Anadol STC-16‘dır…
    STC-16 isminin “Sport Turkish Car 1600”ün kısaltması olduğu gibi, bu açılımın aynı zamanda “Sport Touring Coupé 1600” anlamında olduğu da ifade edilmektedir. Gençler ise bu açılımı “Süper Türk Canavarı 1600” olarak benimsemişlerdir.
    1971 yılında Otosan'ın o zamanki Genel Müdürü ve aynı zamanda Vehbi Koç'un damadı olan Erdoğan Gönül; bir spor otomobil yapılması konusunda patronunu ikna etti. Bu otomobil hem ülkemizde gelişen otomobil zevkine hitap edecekti hem de rallilerde başarı sağlayarak prestij sağlayacaktı.

    STC16' nın tasarımı Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Akademisi' nden mezun tasarımcı Eralp Noyan tarafından yapılmıştır. Bu araç görünüm itibarıyla yeni bir Anadol' du. STC-16'nın tasarımı, hem bir nesil öncesi hem de güncel bir çok spor otomobildeki akıcı çizgilere sahipti. Datsun 240, Saab Sonett, Aston Martin, Ginetta ve Marcos otomobilleri ile tasarım açısından benzer yönleri vardı.

    Detaylar tek tek ele alındığında son derece özgün bir spor otomobil olan STC-16 gerçekten de Türk otomobil tarihinde yerli tasarım ilk otomobil oldu. Onun; 70'li yılların başında, gençlerin hayallerini süslemesinde şüphesiz bu şık tasarımının önemli payı olmuştur. STC-16 gerek dış gerekse iç dizaynı II. Dünya Savaşı' nın eski Spitfire avcı uçaklarını andırıyordu.

    STC-16 teknik olarak, Anadol' un kısaltılmış ve revizyona tabi tutulmuş şasisine ve süspansiyon sistemine sahipti. Türkiye'de ilk kez 1600 cc.hacminde Mexico motor bu araçta kullanıldı. Transmisyon sistemi de İngiltere' de üretilen yüksek performanslı bazı Cortina ve Capri' lerle aynıydı.

    Araç, klasik İngiliz ve İtalyan spor otomobillerinde kullanılan tüm saatlere sahipti. Devir saatinin yanı sıra o dönem için yeni olan sıfırlamalı kilometre saati, Lucas ampermetre ve Smiths yağ, benzin ve hararet göstergeleri ile ön panel oldukça etkileyiciydi.

    Oldukça yoğun ve sancılı geçen 11 aylık aylık üretime hazırlık sürecinin sonunda, STC16 teste hazır hale geldi.

    1972 yılında üç adet prototip hazırlandı. Bunlardan biri önce Cengiz Topel Havaalanı ve E-5 Adapazarı istikametinde testlere tabi tutuldu. Ayrıca STC-16 ile bir çarpışma testi de gerçekleştirildi.

    Daha sonra STC16 Otosan İmalat Müdürlerinden Nihat Atasagun tarafından İngiltere'deki M.I.R.A pistine götürüldü. İngiltere' de yollarda bu aracı görenler büyük ilgi gösterdiler. Hatta 320-E test plakalı bu otomobili gören İngiliz trafik polisleri STC16 yı durdurup arabaya olan beğenilerini belirtip bilgi aldılar. Bir çok kişi onun piyasaya yeni çıkacak bir İngiliz otomobili olduğunu sanmıştı. STC16 İngiliz pilotların yaptığı testlerin bir kısmında oldukça zorlansa da sonuçta geçer not aldı.
    1973 yılı Nisan ayında, bir otomobilin geliştirilmesi için gereken tüm aşamalar tamamlandıktan sonra ilk STC16 fabrika kapısından çıkarak acentenin yolunu tuttu.

    STC16 nın açılımı Sport Turkish Car 1600 dü. Bu kısaltma daha sonraları Sport Touring Coupe, özellikle de halk arasında yaygın olarak Süper Türk Canavarı şeklinde yorumlanmıştı.

    Ne yazık ki, 1973 yılında dünyada büyük petrol krizi başladı ve her şey alt üst oldu. Fiberglas maliyeti petrole bağlı olarak bir kaç misli yükseldi. Ayrıca araba, Türk kullanıcısına yabancı olan iki kişilik bir kasaya sahipti. Üstüne üstlük benzin sarfiyatı yüksekti. STC' ler, diğer Anadol' ların 50-55 bin liralık fiyatına karşı 70 bin liranın üzerinde bir fiyatla satılmaktaydı. Bütün bu unsurlar biraraya gelince arabanın müşterileri bazı ralliciler, bazı otomobil meraklıları ve az sayıda ünlü sanatçıdan ibaret kaldı. Özellikle gençler ona hayran olmakta ama sadece uzaktan bakmakla yetinmekteydiler.

    Gerçekten de bazı yarış başarılarına imza atan STC16, özellikle gençlik yıllarında onunla aynı zaman dilimine tanıklık etmiş olan birçok otomobil meraklısının aklında yer etti. Renç Koçibey, Romolo Marcopoli, İskender Aruoba, Demir Bükey, Cihat Gürkan, Ali Furgaç, Şevki Gökerman, Serdar Bostancı, Murat Okçuoğlu, Cüneyd Işıngör, Mehmet Becce, Hızır Gürel, Derya Karaköse, Osman Arabacı ve daha bir çok ralli pilotu STC' ler ile yıllarca yarıştılar. Yarış için hazırlanan bazı kasalar inceltilmiş FRP ile yapılmış ve aracın ağır çelik şasisinin dezavantajları bu yolla giderilmişti.

    STC' lerin büyük çoğunluğu 1973 de üretilmiş ve 2 tanesi 1974' de son 5 tanesi de 1975' de üretilmişti. 1975 yılında üretimi sona erdiğinde 176 adet STC-16 banttan inmişti. Büyük çoğunluğu Alanya Sarısı renginde üretilen STC-16'ların birkaç tanesi, kırmızı renk ve beyaz çizgili, bir kaç tanesi de orjinal beyaz ve üzeri dönemin modasına uygun sportif çizgili olarak üretildi. Üretimden kalktıktan sonra STC-16' nın üretim kalıpları bir daha geri dönüşü olmaksızın imha edildi. Sadece iki adet 1/5 ölçekli kabuk maket anı olarak Anadol Otomobil Kulübü (A.O.K) üyeleri tarafından korunmaktadır. 176 adet STC' den geriye de yaklaşık 20 tane otomobil günümüzde de ayaktadır.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.