Şimdi Ara

Pioneer sa-940 --- Parça Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Pioneer vintage seti aldım 1 ay önce . Sa-940 , ct-740 , sg-540 , tx-940 , dt-540 olarak 5 parça.

    Alan arkadaş söylemişti bir çıkışı çalışmıyordu ben tamir ettirdim diye, bende aldım getirdim eve 4 ohm eski pioneer kolon taktım iki tane deneyeyim diye biraz zorladım 5-10 dakika arası sonra baktım amfi iptal oldu :).

    Çok ısı vardı baktım sigorta atmış yeni sigorta takıp tekrar denedim yine attı ve köşede bir alanda direnç kavruldu, bu direnci değiştirdim.

    Baktım ki çıkışlar çakma küçük birşey takılmış diğer çıkış orjinal parçalar var, hatta söyleyeyim modellerini 2sc2525, 2sa1075 olarak toplam dört çıkışa 2x , 2x bağlanıyor service manual den baktım.

    Gelelim sorunumuza
    1. Yeni transistörler aldım taktım modelleri ise 2sa1295 , 2sc3264 ... Bunlar 2sa1075 ve 2sc2525 yerine uygun denildi elektronikçi tarafından bende tereddüt etmedim aldım.

    2. Toplam 4 adet sürücü denilen transistörlerden, yanan çıkış tarafındaki sürücülerin bitanesi yanmış, yine aynı şekilde service manual dan modeline bakıp aldım ve tüm sürücüleri değiştirdim 4 tane zaten.

    3. Tüm çıkış kısımladaki dirençleri kontrol ettim bazılar fazla bazıları az gösteriyordu onları hepsini service manual de nasıl istiyorsa o şekilde aldım ve taktım.

    4. Tüm küçük transistörler var bunları kontrol ettim ve sağlam çalışıyorlar.

    5. Tüm diyotları kontrol ettim, tersli düzlü bir rakam vermekte avo metrede, 3 4 tanesi ise 0 göstermekteydi bunlar yananlardı değiştirdim , tek sorun ise ne olduklarını bilmiyordum 1n4148 denilen diyottan taktım ve 2 tanede zener diyot vardı üstünde 2vd mi 2vo mu ne yazıyordu 2volttur diye 2voltluk aldım taktım...

    Hadi bismillah diyerek taktım fişi düğmeyi açtım 2 saniye sonra baktım ki sigorta kızarmaya başladı hemen söktüm, korktum o kadar uğraş sonrası gene yakacağız herşeyi diye... Benim başka aklıma birşey gelmedi herşeyi değiştirdim. Tek kafama takılan diyotlar tutmadı galiba.

    Az önce karıştırırken diyotların modelleri yazıyormuş galiba service manual de . Resimi aşağıya koyuyorum birde siz bakarmısınız doğru mu işaretlemişim 1 2 diye ? .

    Son olarak sizin aklınıza takılan bir yer varmı bu konuda neden hala sigortalık kızarır ? . Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    http://i.imgur.com/VwXqxQT.jpg

     Pioneer sa-940 --- Parça Sorunu







  • Güncel arkadaşlar acil olduğu için arka arkaya mesaj atıyorum kusura bakmayın.
  • güncel arkadaşlar
  • Güncel
  • Ölçtüm dediğin parçları devreden sökerek ölçtün sanırım yoksa yanlış değer alırsın saygılar.
  • O zener diyottan birden fazla var devrede. bunlardan birini cikarip besleme gerilimine ters bagla. degerini bu sekilde dogrulayabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    Ölçtüm dediğin parçları devreden sökerek ölçtün sanırım yoksa yanlış değer alırsın saygılar.


    1.Dirençlerin çoğunu üzerinde ölçtüm yanlış gösterenleri söküp ölçtüm dirençlerin değerleri tutuyor.
    2.Transistörlerin ise değerlerine bakmıyorum sadece yanıp yanmadığını kontrol ettim yeterli değil midir ?
    3.Diyotlarda da aynı şekilde yanıp yanmadığını kontrol ettim . ?

    Birde şu diyotlar uygun olur mu ?

    Us1035 yerine 1N-4148

    Mz-043 yerine NTE5008A
  • quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut

    O zener diyottan birden fazla var devrede. bunlardan birini cikarip besleme gerilimine ters bagla. degerini bu sekilde dogrulayabilirsin


    Aynı zener diyottan diğer taraftada var ama daha önceden tamir edildiği için farklı bağlanmış. Onu söküp değerini ölçebilirim yalnız tam olarak nasıl olacağını anlamadım yardımcı olurmusunuz ?

    Birde yukarıdaki mesajda belirttiğim gibi

    Us1035 yerine 1N-4148

    Mz-043 yerine NTE5008A

    diyotlar uygun olur mu ?
  • 4.3 v yarim watt zener diyotmus simdi baktim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi du riechst so gut -- 13 Temmuz 2013; 12:42:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut

    4.3 v yarim watt zener diyotmus simdi baktim

    Mz-043 olan mı ?

    Peki us-1035 özellikleri ne piyasada ne şekilde olabilirim.

    Zener diyotu 4.3v yarım watt olarak isticem o zaman .

    Normal diyot için bi bilginiz varmı ?

    Çok teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaa81

    quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut

    4.3 v yarim watt zener diyotmus simdi baktim

    Mz-043 olan mı ?

    Peki us-1035 özellikleri ne piyasada ne şekilde olabilirim.

    Zener diyotu 4.3v yarım watt olarak isticem o zaman .

    Normal diyot için bi bilginiz varmı ?

    Çok teşekkürler

    Us1035 in muadilini nte519 diye buldum. Onun muadli ise 4148 sanirim. ama yinede pioneere mail atabilirsiniz. veya servisle gorusebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaa81

    quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut

    4.3 v yarim watt zener diyotmus simdi baktim

    Mz-043 olan mı ?

    Peki us-1035 özellikleri ne piyasada ne şekilde olabilirim.

    Zener diyotu 4.3v yarım watt olarak isticem o zaman .

    Normal diyot için bi bilginiz varmı ?

    Çok teşekkürler

    Us1035 in muadilini nte519 diye buldum. Onun muadli ise 4148 sanirim. ama yinede pioneere mail atabilirsiniz. veya servisle gorusebilirsiniz

    Harikasın çok teşekkür ederim :) . O zaman diyotlarda pek sorunumuz yok 4148 kullandım. zener diyotta ise 3.3v ve 1v seri bağlayıp kullandım bundada sorun yok galiba .

    gel gelelim şuan gözden kaçan nedir acaba :S . Sigorta kızarıyor 2 saniye içerisinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaa81

    quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaa81

    quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut

    4.3 v yarim watt zener diyotmus simdi baktim

    Mz-043 olan mı ?

    Peki us-1035 özellikleri ne piyasada ne şekilde olabilirim.

    Zener diyotu 4.3v yarım watt olarak isticem o zaman .

    Normal diyot için bi bilginiz varmı ?

    Çok teşekkürler

    Us1035 in muadilini nte519 diye buldum. Onun muadli ise 4148 sanirim. ama yinede pioneere mail atabilirsiniz. veya servisle gorusebilirsiniz

    Harikasın çok teşekkür ederim :) . O zaman diyotlarda pek sorunumuz yok 4148 kullandım. zener diyotta ise 3.3v ve 1v seri bağlayıp kullandım bundada sorun yok galiba .

    gel gelelim şuan gözden kaçan nedir acaba :S . Sigorta kızarıyor 2 saniye içerisinde.

    su an mobildeyim. o yuzden cikis transistorlerinin datasheetlerine bakamiyorum. bacakbaglantilari dogru mu transistorlarin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi du riechst so gut -- 13 Temmuz 2013; 16:20:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: du riechst so gut
    su an mobildeyim. o yuzden cikis transistorlerinin datasheetlerine bakamiyorum. bacakbaglantilari dogru mu transistorlarin ?

    Diğerleri gibi aynı şekilde bağlı farklı olmayacağını düşündüm ?.

    Çok teşekkür ederim yardımların için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaa81

    Arkadaşlar Pioneer vintage seti aldım 1 ay önce . Sa-940 , ct-740 , sg-540 , tx-940 , dt-540 olarak 5 parça.

    Alan arkadaş söylemişti bir çıkışı çalışmıyordu ben tamir ettirdim diye, bende aldım getirdim eve 4 ohm eski pioneer kolon taktım iki tane deneyeyim diye biraz zorladım 5-10 dakika arası sonra baktım amfi iptal oldu :).

    Çok ısı vardı baktım sigorta atmış yeni sigorta takıp tekrar denedim yine attı ve köşede bir alanda direnç kavruldu, bu direnci değiştirdim.

    Baktım ki çıkışlar çakma küçük birşey takılmış diğer çıkış orjinal parçalar var, hatta söyleyeyim modellerini 2sc2525, 2sa1075 olarak toplam dört çıkışa 2x , 2x bağlanıyor service manual den baktım.

    Gelelim sorunumuza
    1. Yeni transistörler aldım taktım modelleri ise 2sa1295 , 2sc3264 ... Bunlar 2sa1075 ve 2sc2525 yerine uygun denildi elektronikçi tarafından bende tereddüt etmedim aldım.

    2. Toplam 4 adet sürücü denilen transistörlerden, yanan çıkış tarafındaki sürücülerin bitanesi yanmış, yine aynı şekilde service manual dan modeline bakıp aldım ve tüm sürücüleri değiştirdim 4 tane zaten.

    3. Tüm çıkış kısımladaki dirençleri kontrol ettim bazılar fazla bazıları az gösteriyordu onları hepsini service manual de nasıl istiyorsa o şekilde aldım ve taktım.

    4. Tüm küçük transistörler var bunları kontrol ettim ve sağlam çalışıyorlar.

    5. Tüm diyotları kontrol ettim, tersli düzlü bir rakam vermekte avo metrede, 3 4 tanesi ise 0 göstermekteydi bunlar yananlardı değiştirdim , tek sorun ise ne olduklarını bilmiyordum 1n4148 denilen diyottan taktım ve 2 tanede zener diyot vardı üstünde 2vd mi 2vo mu ne yazıyordu 2volttur diye 2voltluk aldım taktım...

    Hadi bismillah diyerek taktım fişi düğmeyi açtım 2 saniye sonra baktım ki sigorta kızarmaya başladı hemen söktüm, korktum o kadar uğraş sonrası gene yakacağız herşeyi diye... Benim başka aklıma birşey gelmedi herşeyi değiştirdim. Tek kafama takılan diyotlar tutmadı galiba.

    Az önce karıştırırken diyotların modelleri yazıyormuş galiba service manual de . Resimi aşağıya koyuyorum birde siz bakarmısınız doğru mu işaretlemişim 1 2 diye ? .

    Son olarak sizin aklınıza takılan bir yer varmı bu konuda neden hala sigortalık kızarır ? . Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.

    http://i.imgur.com/VwXqxQT.jpg

     Pioneer sa-940 --- Parça Sorunu

    Konu eskiymiş hortlatayım
    hocam aynı setten bende de var aynı sorun benimde başıma geldi :D
    adım adım açıklamaya çalışayım tabi daha tamirini yapmadıysan :D

    1-çıkıştaki 2SA ve 2SC power toshibaları değiştirmeden önce sürücü transistörler var BD kılıflı hocam bu transistörlerin mutlaka değişmesi gerek ölçüm esnasında Mohm civarında sızdırma dahi varsa bu transistörler hasarlıdır yüke bindikleri zaman kısa devreye yakın iç empedans gösterip çıkış güç transistörlerinide götürüyor..Öncelikle bu transsitörleri gözün kapalı değiştir..
    2-bu işlemden sonra çıkış transistörlerini kontrol et sızdırma dahi olmasın..Malum piyasada çakma 2SC 2sA serileri geziniyor..Bu yüzden ucuza kaçmadan biraz daha pahalısını araştırıp orijinal transistörler edinin....Ben zamanında tanesi 10 tl den almıştım
    3-Satıcıların bu daha iyi daha güçlü muadili demelerine kulak asmayın..Evet aynı devre üzerinde orijinalinden daha yüksek akım ve watt değerlerine sahip aynı transitörün üst değerde olanları kullanılabilir fakat bu durumda transistörün iç polarma voltaj,besleme voltaj değeri daha yüksek olacak fakat besleme voltajı üzerinde gelen transistöre uygun olduğu için bu sefer daha yüksek güç elde etmek yerine daha düşük güce razı kalmak durumu sözz konusu olacaktır bu durumda devredeki polarma dirençlerinin de değerlerinin değişmesi gerekir..Bu sebepten ötürü üzerinde gelen transistör ne ise onu takmakta fayda var devre tasarımı o transistöre göre yapılmış çünkü..
    Sürücü transistörlerin bulunduğu yere yakın kısımlarda zener diyotlar var bu diyotlar kısa devre olursa sürücüleri götürüyor sürücülerde çıkışları Çıkış ve sürücü tarafında yer alan zener ve düz diyotların mutlaka kontrol edilmesi gerekiyor sızdırma varsa hiç tereddüt etmeden değiştirin..

    4-En önemli noktalardan birisi lehim yaptıktan sonra mutlaka kartı fırça ve tiner ile temizleyin çapak lehim artığı kalmasın yollara dikkat et iki yol arasına lehim sıçramış kısadevre yapmış olabilir kaş yapayım derken göz çıkartmamak gerekir
    5-RC 4558 opamp var o kısa devre olursa transistörler ya cazırdıyor ya da hp leri devreye alan röleli gecikme devresi çalışmıyor ...hiç kontrol etmeden onuda orjinali ile değiştir...:D (röle devreye girmiyorsa civardaki diyot ve yanık 100 ohm direnç arayın
    6- tüm bu işlemleri yaptıktan sonra HP çıkışları kontrol edilip kısa devre olup olmadığı kontrol edilecek (HP ler dahil) + Bu amfi 8 ohm 70w a yakın kanal başına çıkış veriyor bu yüzden bu amfide ya kendi cs 979 kabinlerini yada 8 ohm 120w HP kullanılması iyi olur 4 ohm kullanılacaksa 200 w a yakın olursa amfide kabinlerde rahat çalışır..
    7- amfiye enerji vermeden önce tüm şase bağlantılarının yapılı olması gerekir...
    8-Bu amfi nonswitching olduğu için girişte sinyal olmasa dahi akım çeker bu yüzden kullanılan sigortanında üzerinde yazan değerde olması gerekir aksi durumda sigorta atabilir..
    9-Bu amfinin kronik bir de sorunu var o olmasa on numara amfi...:) Aletin selektör anahtarları düzgün çalışmıyor bazen sol kanalda ses gidiyor amfi üstündeki selektör anahtarına bastırdığım zaman geliyor bu sorunu aşmak için tekrar mıncıklayacağım..
    10-Tüm bunlara rağmen halen kısa devre durumu oluyorsa ya kartta yollarda kısa devre vardır yada sürücüler de halen arıza bulunmaktadır...Minik switch transistörlere hiç bulaşma şu ana kadar bir tane dahi arıza yapan görmedim...Besleme katında amfiyi besleyen bir transistör var kalın BC kılıflı oda arıza yapabiliyor bu durumda röle kontakları çekmiyor amfi çalışmıyor..
    11- düşük bir olasılıkla kuplaj kondansötörleri gitmiş olabilir sürücü ve çıkıştaki kondansatörlerin kontrol edilmesinde de fayda var...

    bütün uğraşlara rağmen olmuyorsa at çöpe gitsin :D ikinci el 5+1 pioneer deck amfiler sudan ucuz...




  • :) Çok teşekkür ederim, ben zaten unutmuştum bu konuyu ve ürünü :D şimdi dolaptan çıkartıp dediklerine bakacağım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.