Şimdi Ara

Fren sertleşmesi sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
59.729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba aracım fiat grande punto dynamic. Dün aksam yolda giderken vites bostaydi neyse gidiyorum durmam gerekti frene basayim dedim nerdeyse basilmiyacak kivama gelmis durumdaydi odum patladi tabi bastirdim baya oyle durdu araba neyse ondan sonra bugun yolda giderken 90 i gecince yine ayni sertlik olmaya basladi. Neyse bunlardan sonra bugün sanayiye gittim. Önce bir ustaya gösterdim. Vestinghouse(sanırım böyle yazılıyor) borusunda belki sorun olabilir ama şuanlık sorun yok dedi o zaman neden oldu dedim vestinghouse veya borusu çalışmadıgında öyle olur ama bi sıkıntı yok şuan dedi. Tatmin olmadım bu cevaptan servise gittim sağolsun (!) FİAT FIRAT OTO arıza tespit için 120 TL istedi. Eğer alın yapın dersem bu ücreti almayacaklarını ama kaç para cıkacagını bilmediklerini 500 de olabileceğini 1000 TL de olabilecegini söyledi. Bende bir iki ustaya daha göstereyim ordaki sanayide dedim. Birisi vakumunda sorun olabilir ama bir sorunda gözükmüyor şuan dedi. Aynı şekilde diğer bir usta da sorun yok anlayamadım dedi. İlk gittiğim usta önce boruyu değiştirelim sorun olursa vestinghouse u değiştirirz dedi. Ne yapsam bilemedim şimdi şuan sorun yok ama yolda giderken yine olursa napacağım en iyi ihtimalle savrularak dururum heralde

    Ayrıca hidrolikte sıkıntı olmdaıgını hidrolitke sıkıntı olsa sertleşmek yerine yumuşayacğaını söylediler. Ne yapmalıyım şimdi?







  • fren işi tehlikeli bir iş hocam başka bir bölge olsa boşverin derdimde fren önemli bence sanayide birkaç ustaya daha danışın derim 1-*2 yere bağlı kalmayın derim birkaç yer daha gezin fikir alın ama servisin 1000tlilk işinide en son alternatifte düşünün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    fren işi tehlikeli bir iş hocam başka bir bölge olsa boşverin derdimde fren önemli bence sanayide birkaç ustaya daha danışın derim 1-*2 yere bağlı kalmayın derim birkaç yer daha gezin fikir alın ama servisin 1000tlilk işinide en son alternatifte düşünün

    Valla hocam bugün 3 ustaya gösterdim nerdeyse 3 üde aynı şeyi dedi ne yapsam bilemedim başka bir servise mesaj attım fiatın kendi servisi bakalım onlar ne diyecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rf.id

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rambo-Cash

    fren işi tehlikeli bir iş hocam başka bir bölge olsa boşverin derdimde fren önemli bence sanayide birkaç ustaya daha danışın derim 1-*2 yere bağlı kalmayın derim birkaç yer daha gezin fikir alın ama servisin 1000tlilk işinide en son alternatifte düşünün

    Valla hocam bugün 3 ustaya gösterdim nerdeyse 3 üde aynı şeyi dedi ne yapsam bilemedim başka bir servise mesaj attım fiatın kendi servisi bakalım onlar ne diyecek

    Alıntıları Göster
    fren sertleşmesi vakum sistemiyle ilgili.İyi bir frenci olsa bu işi muayeneyle anında çözer ama yeni arabalardan anlayan pek çok usta yok.Sorun çözülene kadar aracınızı yavaş kullanmanızı tavsiye ederim.Fren hayati bir durumda iş göremeyebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spirited

    fren sertleşmesi vakum sistemiyle ilgili.İyi bir frenci olsa bu işi muayeneyle anında çözer ama yeni arabalardan anlayan pek çok usta yok.Sorun çözülene kadar aracınızı yavaş kullanmanızı tavsiye ederim.Fren hayati bir durumda iş göremeyebilir.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle aracı vites boşta kullanmaktan vazgeçin. Daha sonra adım adım iyi bir gözlem yapmanız gerekecek. Sorununuz vakum, vakum tesisatı ya da brake booster (vestinghouse) ile ilgili. Hangi şartlarda sertleşiyor, nasıl tepkiler veriyor iyi gözlemlerseniz sorununuz kolay çözülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Compacterzurum

    fren sertleşmesi vakum sistemiyle ilgili.İyi bir frenci olsa bu işi muayeneyle anında çözer ama yeni arabalardan anlayan pek çok usta yok.Sorun çözülene kadar aracınızı yavaş kullanmanızı tavsiye ederim.Fren hayati bir durumda iş göremeyebilir.

    Önerebileceğiniz bir frenci varmı istanbulda acaba? Bir usta'da vakum motorunda sorun olabilir ama emiş yapıyor sıkıntı gözükmüyor dedi. Sıkıntıyı yaptıgı an getirsen anlayabiliriz diyolarda o an da çok geç olur heralde.

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle aracı vites boşta kullanmaktan vazgeçin. Daha sonra adım adım iyi bir gözlem yapmanız gerekecek. Sorununuz vakum, vakum tesisatı ya da brake booster (vestinghouse) ile ilgili. Hangi şartlarda sertleşiyor, nasıl tepkiler veriyor iyi gözlemlerseniz sorununuz kolay çözülür.


    Yani boşta kullanmasamda örneğin E-5 te en az 4.viteste kullanıyoruz fren tutmasa motor yardımıylada pek yavaşlayamam yani ama haklısınız boşta kullanmak daha tehlikeli. Bakım yaptırdıgım usta önce vestinghouse a giden boruyu degiştirelim bir bak olmassa vestinghouse u degistiririz dedi. Başka bir usta direk vakum motoru ve vestinghouse u degistirmek gerekebilir dedi. Ne yapsam bilemiyorum şuan. Araçta bir sıkıntı yok ama o an niye öyle oldu yani tekrar olursa sıkıntı olabilir fren bu sonuçta. FIAT serviside sağolsun arıza tespit için bile 120 TL istiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rf.id

    quote:

    Orijinalden alıntı: Compacterzurum

    fren sertleşmesi vakum sistemiyle ilgili.İyi bir frenci olsa bu işi muayeneyle anında çözer ama yeni arabalardan anlayan pek çok usta yok.Sorun çözülene kadar aracınızı yavaş kullanmanızı tavsiye ederim.Fren hayati bir durumda iş göremeyebilir.

    Önerebileceğiniz bir frenci varmı istanbulda acaba? Bir usta'da vakum motorunda sorun olabilir ama emiş yapıyor sıkıntı gözükmüyor dedi. Sıkıntıyı yaptıgı an getirsen anlayabiliriz diyolarda o an da çok geç olur heralde.

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Öncelikle aracı vites boşta kullanmaktan vazgeçin. Daha sonra adım adım iyi bir gözlem yapmanız gerekecek. Sorununuz vakum, vakum tesisatı ya da brake booster (vestinghouse) ile ilgili. Hangi şartlarda sertleşiyor, nasıl tepkiler veriyor iyi gözlemlerseniz sorununuz kolay çözülür.


    Yani boşta kullanmasamda örneğin E-5 te en az 4.viteste kullanıyoruz fren tutmasa motor yardımıylada pek yavaşlayamam yani ama haklısınız boşta kullanmak daha tehlikeli. Bakım yaptırdıgım usta önce vestinghouse a giden boruyu degiştirelim bir bak olmassa vestinghouse u degistiririz dedi. Başka bir usta direk vakum motoru ve vestinghouse u degistirmek gerekebilir dedi. Ne yapsam bilemiyorum şuan. Araçta bir sıkıntı yok ama o an niye öyle oldu yani tekrar olursa sıkıntı olabilir fren bu sonuçta. FIAT serviside sağolsun arıza tespit için bile 120 TL istiyor

    Alıntıları Göster
    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.

    abs çalıştığında fren pedalı titrer ve geri teper.Sıkıca basmak gerekir.Kökleyerek durmak frenlerde hava veya sıkıntı olduğunu gösterir.Aracınızda sıkıntı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.

    Senin freninde sorun yok, sorun lastiklerinde muhtemelen. Lastik yola tutunmazsa abs direk devreye girer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.

    Senin freninde sorun yok, sorun lastiklerinde muhtemelen. Lastik yola tutunmazsa abs direk devreye girer.

    Lastikler fabrika çıkışı olduğu için büyük ihtimal lastiklerde sorun vardır. Kışı bekleyelimde bir kış lastiği ardındna da 4 mevsim alırız artık:( Bilgilendirme için teşekkürler arkadaşlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.

    Senin freninde sorun yok, sorun lastiklerinde muhtemelen. Lastik yola tutunmazsa abs direk devreye girer.

    Lastikler fabrika çıkışı olduğu için büyük ihtimal lastiklerde sorun vardır. Kışı bekleyelimde bir kış lastiği ardındna da 4 mevsim alırız artık:( Bilgilendirme için teşekkürler arkadaşlar..

    Alıntıları Göster
    Benim soruna geri dönelim arkadaşlar hala bir çözüme ulaşamadım perşembe ya fiatın başka bi servisine gidicem yada ilk gittigim ustaya. Bir arkadaşta fren hidroligi hava yapmıştır bi frenciye git felan dedi ama anlamazmıydı ustalar bundan acaba hiç biri böyle bişey demedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rf.id

    Benim soruna geri dönelim arkadaşlar hala bir çözüme ulaşamadım perşembe ya fiatın başka bi servisine gidicem yada ilk gittigim ustaya. Bir arkadaşta fren hidroligi hava yapmıştır bi frenciye git felan dedi ama anlamazmıydı ustalar bundan acaba hiç biri böyle bişey demedi

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba. 2012 model megane play'im var. bugün bir ara sokakta 10-20 km hızla giderken önümdeki araca yaklaşmıyım diye hafiften frene dokunayım dedim.
    fren bildiğniz taşlaştı. bastım bastım gram oynamadı haliyle tosladım ama neyse ki çok ciddi bir sorun çıkmadı sadece ufak bi ezik. şu ana kadar hiç öyle bi sıkıntı yaşamamıştım sebebi ne olabilir sizce ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalterWhite00

    Arkadaşlar merhaba. 2012 model megane play'im var. bugün bir ara sokakta 10-20 km hızla giderken önümdeki araca yaklaşmıyım diye hafiften frene dokunayım dedim.
    fren bildiğniz taşlaştı. bastım bastım gram oynamadı haliyle tosladım ama neyse ki çok ciddi bir sorun çıkmadı sadece ufak bi ezik. şu ana kadar hiç öyle bi sıkıntı yaşamamıştım sebebi ne olabilir sizce ?

    Alıntıları Göster
    Westinghause de problem olabilir contaları bozulmuştur arada kaçırır arada kaçırmaz sorunu komple westinghause değiştirmekle çözülücektir ama fiyatını bilemem. Anlamınızın yoluda üst üste firene basın frene basılıyken bir hava sesi geliyorsa westinghauese bozulmuş ve kaçırıyodur. Ama hortunlarıda kontrol edin hordum kaçırsa sürekli yapar ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur_gs_91 -- 27 Mayıs 2014; 23:32:01 >




  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    cevap bana mıydı ilk mesajdaki arkadaşa mıydı hocam
  • konuyu açan arkadaşa sizinki abs mi devreye girdi anlamadım taşladı derken fren titredi ise lastiklerin yol tutuşu ile alakası olabilir birde yeni yıkadı iseniz su girmiş olabilir disklere o da yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    konuyu açan arkadaşa sizinki abs mi devreye girdi anlamadım taşladı derken fren titredi ise lastiklerin yol tutuşu ile alakası olabilir birde yeni yıkadı iseniz su girmiş olabilir disklere o da yapar.

    hocam basbaya taş gibiydi yani sanki ağaca taşa basıyorum gibi hiçbi hareket yoktu. titreme mitreme hiçbirşey.. kazadan sonra aracı durdurduk tabi . 10 dk sonra çalıştırdğımda sıkıntı yoktu. sonrasında gün içerisinde 30 dkya yakın kullandm bi sıkıntı yaşamadım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalterWhite00

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    konuyu açan arkadaşa sizinki abs mi devreye girdi anlamadım taşladı derken fren titredi ise lastiklerin yol tutuşu ile alakası olabilir birde yeni yıkadı iseniz su girmiş olabilir disklere o da yapar.

    hocam basbaya taş gibiydi yani sanki ağaca taşa basıyorum gibi hiçbi hareket yoktu. titreme mitreme hiçbirşey.. kazadan sonra aracı durdurduk tabi . 10 dk sonra çalıştırdğımda sıkıntı yoktu. sonrasında gün içerisinde 30 dkya yakın kullandm bi sıkıntı yaşamadım..

    Alıntıları Göster
    vakum pompasıyla alakalı olabilir vakum boşalmış gibi. Sonrasında bir daha yaşayabilirsiniz bir kontrol ettirin isterseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    vakum pompasıyla alakalı olabilir vakum boşalmış gibi. Sonrasında bir daha yaşayabilirsiniz bir kontrol ettirin isterseniz.

    en kısa sürede baktıracağım teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.

    sorununuz frende değil lastikte hocam.

    bende puntoda sert frenlemede abs sürekli devreye giriyor diye şikayet ediyordum.

    önler lassa atracta arkalar michelin energy saver idi.

    bu hafta ön arka yaptık lastikleri.

    sert frenlerde köküne kadar olmamak kaydıyla abs devreye girmiyor. öndeki lassalar 1 senelik arkadaki michelinlar 2 senelik lastik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-38F9BBB0B

    quote:

    Orijinalden alıntı: ravunos

    Bende 2012 Hyundai İ30 var. Sertleşme problemi aynısı mıdır bilemeceyeceğim lakin Bende ani fren yaptığımda direk abs devreye giriyor ve fren pedalı geri tepiyor. Ben basmak için kastıkça o sertleşiyor. Kısaca eski 2000 model passat 1.8 T'da yaptığım gibi freni kökleyemiyorum. Özellikle kaygan zeminde veya kar üstünde hat safhada oluyor. Resmen 20'ile de gitsem direk fren sertleşmesi ve abs devereye giriyor. Bu durumu servise götürdüm. Tüm testleri yaptılar birt sorun yok dediler başka 2012 model araba alanlara sordum onlarda yeni abs sistemleri bu şekilde çalışıyor dediler.

    Ancak ben freni kökleyip durmak istiyorum. O stresli anda bir de fren pedalının geri tepmesini istemiyorum. Ancak daha kapsamlı bilgisi olan varsa yazsın bende öğrenmiş olayım.

    sorununuz frende değil lastikte hocam.

    bende puntoda sert frenlemede abs sürekli devreye giriyor diye şikayet ediyordum.

    önler lassa atracta arkalar michelin energy saver idi.

    bu hafta ön arka yaptık lastikleri.

    sert frenlerde köküne kadar olmamak kaydıyla abs devreye girmiyor. öndeki lassalar 1 senelik arkadaki michelinlar 2 senelik lastik.

    Alıntıları Göster
    aracım 93 model 1.6 fairway 120.000 km.de aracımın sorunu şu: sürüş halindeyken frene bastığımda tutmuyor ancak sonuna kadar bastığımda sanki aniden el freni çekmiş gibi sert duruyor ve fren pompaladığımda kesinlikle sertleşme yok. bi ustaya götürdüm değiştirmediği parça kalmadı ancak hiç bir değişiklik de olmadı maalesef sorun neyden kaynaklıdır acaba ? sorumu yanıtlarsanız cok memnun olurum teşekkürler saygılar hürmetler




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.