- x
İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ
79 Cevap29337 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
368 Mesaj
20 Haziran 2006; 19:29:41 

Arkadaşlar ideal vites değiştirme devri tam olarak kaçtır, 1.4 motorla 2000 motordaki birbirinden farklımıdır? Benzinli motor ve dizel motorlarda farklımıdır? Benim bildiğim vites büyütmek için 3000 devir üstüne çıkmak küçültmek içinde 2000 in altına inmek lazım , ama dikkat ediyorumda bazıları 4000 devirde falan vites yükseltiyolar. Konuyla ilgili forumu aradım ama birşey bulamadım bilgisi olan var mı? Ayrıca hangi devir tam olarak en ekonomiktir?


_____________________________

Ne Mutlu Türküm Diyene!



291 Mesaj
20 Haziran 2006; 19:38:50 

usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.


_____________________________

Impossible Is Nothing!


215 Mesaj
20 Haziran 2006; 19:39:57 

ilk olarak benzinlide 5 bin devirde yükseltebilirsin dizel ise 3 bin devirde ideal ama motoru açmak istiyorsan yada turboyu devreye sokmak isterseen 5 en fazla 6-7 bin devire kadar çıkabilirsin ekonomik olarak 3 bin devir uygun bana göree


_____________________________

Msn Durumum ==>
‬‬‬۩[DH]‬‬‬۩


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 19:40:16 

ideal vites değiştirme devri ideal ekonomi sağlayan vites değişimleri ve ideal hızlanmayı sağlayan vites değişimleri olarak ikiye ayrılır bunlardan birincisi motoru sıkıntıya sokmadan en ekonomik tüketimi sağlayacak şekilde vites değişimleridir ki genelde vitesler 3000 d/dk yı geçmeyecek şekilde(benzinli motorlar için) olmalıdır..böylece en ekonomik sürüş elde edilir..diğer taraftan vitesi aracın maximum torkunu ürettiği devirin biraz üzerinde değiştirmek ve yeni vitese maximum torkun üretildiği devirde başlamak en iyi performansı getirir fakat tüketimi arttırır...sonuç olarak benzinli motorlarda hacmine bakmaksızın ekonomik sürüş için 3000 d/dk yı geçmeyin..performanslı sürüş için 4000 d/dk altına düşmeyin


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


3242 Mesaj
20 Haziran 2006; 19:50:58 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

ideal vites değiştirme devri ideal ekonomi sağlayan vites değişimleri ve ideal hızlanmayı sağlayan vites değişimleri olarak ikiye ayrılır bunlardan birincisi motoru sıkıntıya sokmadan en ekonomik tüketimi sağlayacak şekilde vites değişimleridir ki genelde vitesler 3000 d/dk yı geçmeyecek şekilde(benzinli motorlar için) olmalıdır..böylece en ekonomik sürüş elde edilir..diğer taraftan vitesi aracın maximum torkunu ürettiği devirin biraz üzerinde değiştirmek ve yeni vitese maximum torkun üretildiği devirde başlamak en iyi performansı getirir fakat tüketimi arttırır...sonuç olarak benzinli motorlarda hacmine bakmaksızın ekonomik sürüş için 3000 d/dk yı geçmeyin..performanslı sürüş için 4000 d/dk altına düşmeyin


katılıyorum.
ekonomı için 3000 in altı.
performans için ise 4000 civari,vites değişimlerindeki devir kaybını hesap ettınızde vitesi değiştirdeikten hemen soora devrin 3000 veya uzrınde olması için performans da 4000 civari diyorum.
arabanın maksımum torq a ulaşmadan isakın ve ekonomık suruşlere ise genelde 2500 devir falan idealdir.
ancak arabanın gucune,agırlık oranlaması yapıldıında bu ordan biraz daha deişebilir.
onu da artık kullanan farkeder.


_____________________________



 
5663 Mesaj
20 Haziran 2006; 19:55:08 


quote:

Orjinalden alıntı: Araneida

usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.




kulak değildir asıl olan şu an araçlarda öyle yalıtım varki hiçbirşey duyamayabilirsin dizelde motor sesi yüksek o zaman ne yapacaksın


asıl önemli olan aracın nasıl ivmelendiği burada önemli olan ayak göz ilişkisidir gözünle aracın nasıl ivmelendiğini görüpte uygun devri bulursun

benzinli araçlar için 3000-3750 arası

dizel araçlar için 2000-3000 arası idealdir ama bu değerler araçtan araca motordan motora değişir


_____________________________



 
368 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:06:38 

mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?


_____________________________

Ne Mutlu Türküm Diyene!



994 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:16:23 

her arabanın el kitabında o araba için eygunu ne ise yazar zaten.
bakınız: arabanızın el kitabı


_____________________________

Otobüs Bileti Al


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:16:33 

quote:

Orjinalden alıntı: jankom

mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?


bu çok önemli değil..motorların çevirdiği devirler 1.2 veya 2.0 farklı değildir..faklı olan şey 1.2 motorun 3000 devirde ürettiği güç ile 2.0 motorun 3000 devirde ürettiği güçtür..motor 1.4 te olsa 2.0 da olsa veya 6.0 da olsa çevireceği devir(herhangi bir modifikasyon yoksa) maximum 7000 dir..fakat motorlar güçlerini belli bir devir bandında üretirler..buna şöyle örnek verilebilir...söyleyeceğim değerler kafadan atmadır...ama prensip aynıdır...
1)1.4 benzinli ford fiesta nın maximum gücü 90 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir...
2)1.6 benzinli ford focus un maximum gücü 100 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir
3)2.0 benzinli ford mondeo nun maximum gücü 140 hp dir ve bunu 6000 devirde üretir...

görüldüğü gibi çevirilen devir aynı olmasına rağmen motor hacimleri farklı olduğundan üretilen güçte farklıdır..dolayısıyla her 3 araçta 6000 devirde kullanılırsa en etkili performansı gösterir...

sonuç olarak sizin sorunuzun cevabı motor hacmine bakılmaksızın ekonomik sürüş ile performanslı sürüş arasında genel olarak 3000 d/dk ile belirlenmiş bir sınır vardır..aynı özellikler deviri 2000-2500 e çekerek dizeller içinde geçerlidir



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 20:19:03 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


 
368 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:26:34 

peki güçleri farklı olduğuna göre 1.4 90 bg bir araba 5. vites 3000 devirde 100 km/saat olursa 2000 motor araba 3000 devirde 120 km/saat hıza mı erişir


_____________________________

Ne Mutlu Türküm Diyene!



742 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:31:40 

quote:

Orjinalden alıntı: jankom

mesela 1.4 motorda yüksek devir, 2000 motorda düşük devir mi ideal olur yani 1.4 motorda 3500-4000 2000 motorda 3000-3500 devir mi idealdir?

Sen Daha büyük hacimli ve güçlü motoru olan araçların daha düşük devirde daha rahat gideceğini düşünüyorsun sanırım.(Ben öyle anladım)Ama bu daha çok aracı ağırlığına, şazıman oranlarına, aerodinamik yapısına vs. bağlıdır.Basit olarak 1.4 100 hp 900kg. olan bir araç, 2.0 105 hp 1500 kg.(örnek olarak söyledim) olan bir araçtan daha düşük devir bantında daha rahat ivmelenebilir. Yani olay aracın motor hacminden çok diğer değişkenlere bağlıdır. Vites değiştirirken uygun devri ise aracı kullanan kişi tecrübeyle daha doğru bulabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 20 Haziran 2006; 21:02:27 >


_____________________________



Linea 1,3 Multijet Emotion



1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:35:56 

ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

ideal vites değiştirme devri ;

vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:36:57 


quote:

Orjinalden alıntı: jankom

peki güçleri farklı olduğuna göre 1.4 90 bg bir araba 5. vites 3000 devirde 100 km/saat olursa 2000 motor araba 3000 devirde 120 km/saat hıza mı erişir




hayır ,

bu hız tamamen diferansiyel ve vites dişli oranlarının değişimi ile değişebilir.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1226 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:41:15 

ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2006; 20:43:06 

2.0 105 baya enteresan bi teknoloji heralde ornek olsun diye verildi veya cok eski motor. Ben su kulak olayı ile ilgili konusmak istiyorum. Bir kere arabadan arabaya değişiyor yalıtım iyi ise benim poloda 3000 devirde gelenses bora da 4500 de filan cıkıyo o sebeple bence usta sofor her turlu bilgiyi ve durumu degerlendirip vites değiştirendir.


1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:43:27 


quote:

Orjinalden alıntı: header

ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda



bunu kim demiş neye göre demiş , birileri bir açıklasın sonra ben de cevabımı vereyim.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:47:26 


quote:

Orjinalden alıntı: emre.

ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

ideal vites değiştirme devri ;

vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.



ben bu yoruma tam olarak katılamayacağım...sonuç olarak ekonomi için geçilmemesi gereken devirler her aracın kullanım kitapçığında vardır ki bu kitapçıkta "tavsiye edilen vites değiştirme hızları" olarak belirtilmiştir..yani aracı izin verilen devirin üzerinde kullanmak ne kadar zararlıysa gereğinden düşük devirlerde kullanmakta o derece zararlıdır diye düşünüyorum...nihayetinde herhangi bir benzinli motor 2000 devirin altında da gaz yer 2500 ün üzerinde de..fakat iki durumda hızlanması farklıdır...ki enjeksiyonlu sistemlerde cut-off zaten 2000 devirin altında devreden çıkmaktadır...sonuç olarak benzinli motorlarda ekonomik sürüş için 2000-3000 devir arası tercih edilmelidir..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


614 Mesaj
20 Haziran 2006; 20:55:13 

@türbülans ya da bilen başka biri
düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?


_____________________________


[DH] Alman BMW Klubu
[img]http://img144.imageshack.us/img144/404/bmwlogo0sc.gif[/img]
BMW LC.
BMW E39
[/link]


340 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:05:07 


quote:

Orjinalden alıntı: header

ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda

normali buysa performans nasıl oluyo


_____________________________

bir şey bulamadım ^_^


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:05:31 

quote:

Orjinalden alıntı: porter

@türbülans ya da bilen başka biri
düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?


benim anlatmak istediğim aracın herhangi bir vitesteyken o vitese uygun devirden daha düşük bir devirde kullanılması dır..şöyle örnek verebilirim...1.6 motorlu bir araç 4.viteste x bir süratte giderken devir 1500 ü gösteriyor olsun..vitesi 5 e atacaksınız ve deviri yükseltmek için gaza basıyorsunuz..tork yeterli gelmediğinden ideal vites değiştirme devrine ulaşmak için belkide gaza sonuna kadar basıyorsunuz..böylece yakıt tüketimi artıyor....

diğer taraftan yüksek viteste düşük devir kullanmak "vuruntu" denilen olaya yol açacağından fiziki olarak ta sakıncalı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 21:07:40 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:17:57 

türbülans ;

o bilgiyi o kitapçıya koyan referans olması için vermiş.onu sorun çıkarmadan vites değiştirme devirleri olarak nitelendirebiliriz.

işin özünü anlatayım.

0


bunu paintte yaptım,mm lik değil.

eğer grafik okumayı biliyorsak zaten birimlerden açıklamayı çıkarırız.

bilmiyorsak ; açıklayayım :

o eğri özgül yakıt sarfiyatı eğrisidir.yani birim güçte yakıt tüketiminin değişimini göstermektedir.

bu devirler o devirlerdir işte.

zannedilmesin ki yakıt tüketimi eğrisidir o.tekrar ediyorum birim güç başına yakıt tüketiminin devirlere göre değişiminin eğrisidir.

biz düşük devirlerde birim güç başına daha fazla yakıt tüketiriz fakat gaza basılma miktarı düşük olduğundan bu 3000devirdeki yakıt tüketiminin altındadır.
yani gaz kelebeği az açıktır.

1500d/dk 40bg 5lt/100km
3000d/dk 55bg 8lt/100km

bu açıklayıcı örnektir.

40/5=8
55/8=7

aslında 3000devirde daha az yakıyormuş gibi görünsede yakıt tüketimi %60 artmış diyebiliriz.

ancak düşük devirdeyiz diye az yakacak diye düşünüyorsak fakat gazı yemiyorsa vites küçültülmelidir.

çünkü 3000devirde 55bg güç ile daha fazla yakıt yakmak gerekir.fakat biz bunu vites küçülterek 4000e çıkarsak 65bg güç için daha az yakıt yakmamız gerekebilir.bu genellikle bayır yukarı gerçekleşeilecek bir durumdur.

umarım anlaşılmıştır olay.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:21:04 


quote:

Orjinalden alıntı: porter

@türbülans ya da bilen başka biri
düşük devirli kullanmanın araç için ne tür bir zararı olur açıklayabilirmisin?
tam tersi motorun ömrünü uzatmaz mı?


motorun ömrünü uzatma nedenleriye ile kısaltma nedenleri birbirini yer çok uzun vadede hangisi baskın çıkar kullanıma bağlı.

düşük devirlerde kullanmanın sıfır motorda bir zararı yoktur.yeni motorda vuruntu da oluşmaz.



_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:28:30 

yani bu mantıkla ben herhangi bir arabayı 5.viteste 3000 devirde sürerken daha fazla yakıt tüketiyorum..aynı viteste 1500 devirde sürerken daha az yakıt tüketiyorum..öyle mi




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 21:42:02 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


994 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:35:38 

sanmam ideal yakit tuketimi tum arabalar icin 90 km yi gecmemek ve 4 cu viteste gitmektir diye biliyorum, ayrıca bu sehir disi yol icin gecerlidir ve hızını koruman onemlidir,
motor sabit hızda surekli giderse o kadar az yakar

bu dedigim zaten sehir ici gecersiz

yanlis biliyorsam duzeltiniz


_____________________________

Otobüs Bileti Al


1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:36:11 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

yani bu mantıkla ben herhangi bir arabayı 5.viteste 3000 devirde sürerken daha fazla yakıt tüketiyorum..aynı viteste 1500 devirde sürerken daha az yakıt tüketiyorum..öyle mi?



olay gaza basmanla alakalı..

bayır yukarı 1500 daha fazla yakar,çok bayırsa zaten gazı da yemez,ama düz yolda 1500az yakar.çünkü 50km/sa hız falan yapar bu hızı koruyabilmek için çok bir güce gereksinim yoktur.

50km/sa hızda 3000devirde 2. viteste falan olmak gerekir ki,yakıt tüketimindeki yükselmeyi ya da farkı yol bilgisayarı olan bir aracın anlık yakıt tüketimi kısmından görülebilir.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:40:58 

tek birşey söyleyim sorun çözülsün..

gaza ne kadar az basarsanız o kadar az yakar.bunu yol şartına göre hangi devirde ayarlayabiliyorsanız o devirde yapın.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:44:39 

bence sorun o kadar kolay çözülmüyor..bir çok enjeksiyonlu sisteme sahip araçlarda cut-off denilen bir sistem var..bu sistem bilindiği üzere uygun devirlerde yakıt akışını keserek ekonomi sağlamaya yönelik bir sistem ki bu forumda "viteste mi çok yakar boşta mı" konusu daha önce tartışılmıştı..ve cut-off sistemi motor devri (işletim sistemi farklılıklarına göre değişmekle birlikte)1700 ün altına düştüğünde devre dışı kalmakta ve yakıt akışı sağlanmakta..oysa aynı sistem 5.viteste gaza basılmadığı müddetçe 2500 devire kadar devrede kalıyor...yani ben aracımı 5.viteste 2400 devirde gaza basmadan kullanırken cut-off devrede olduğundan motora yakıt gitmiyor..ama aynı viteste 2000 devirin altına indiğimde cut-off devreden çıktığı için benzin sevkiyatı başlıyor..bu tüketimi arttırmaz mı?

yada sorunu çözdünüz ama sonuçta benim ilk olarak söylediğim olaya döndü.."ne kadar az gaza basarsanız o kadar az yakarsınız"...bu evrensel bir gerçektir zaten...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


1205 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:44:55 

bence aracın ve yolun durumuna göre değişiklik gösterir.


_____________________________



1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 21:57:30 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans

bence sorun o kadar kolay çözülmüyor..bir çok enjeksiyonlu sisteme sahip araçlarda cut-off denilen bir sistem var..bu sistem bilindiği üzere uygun devirlerde yakıt akışını keserek ekonomi sağlamaya yönelik bir sistem ki bu forumda "viteste mi çok yakar boşta mı" konusu daha önce tartışılmıştı..ve cut-off sistemi motor devri (işletim sistemi farklılıklarına göre değişmekle birlikte)1700 ün altına düştüğünde devre dışı kalmakta ve yakıt akışı sağlanmakta..oysa aynı sistem 5.viteste gaza basılmadığı müddetçe 2500 devire kadar devrede kalıyor...yani ben aracımı 5.viteste 2400 devirde gaza basmadan kullanırken cut-off devrede olduğundan motora yakıt gitmiyor..ama aynı viteste 2000 devirin altına indiğimde cut-off devreden çıktığı için benzin sevkiyatı başlıyor..bu tüketimi arttırmaz mı?

yada sorunu çözdünüz ama sonuçta benim ilk olarak söylediğim olaya döndü.."ne kadar az gaza basarsanız o kadar az yakarsınız"...bu evrensel bir gerçektir zaten...


cut off olayını bu durumun dışında tutalım.

çünkü cut off dışında kaldığında aracın stop etmemesi için bir asistan gaz gibi birşeydir.

eküsüne göre değişmekle birlikte genellikle 1600devrin altında devreye girer.o devreye girdikten sonra gaza basmasan da gider.gaza basmadığında yakıt tüketmiyordu ya,
ben sürücü+ekünün gönderdiği yakıt toplamı olarak konuştum zaten.

o yüzden de bu duruma karıştırmayalım diyorum.yazarak anlaşmak zor,konuşulması gereken konu karıştıkça daha da zorlaşıyor

boşta gitmek - viteste giitmek kısaylamasında da anlatmıştım.sen düz yolda motor ataletinden dolayı hızını koruyup onu yenmek için gaza basıyorsun.sen gazdan ayağını çektiğinde cut off devreye girse ne olur.o nedenle boş viteste daha az yakıt tüketir.gaza basmaya ihtiyaç duymayacağın meyilli yolda viteste az tüketir demiştim.


esas anladığım soruna gelirsek eğer ;

viteste yani cut off devrede iken mümkün mertebe vites küçük kullanmak gerek,çünkü dediğin gibi 1600ün altına girdimi sevkiyat başlıyor.bu durumda ben bayırın meyiline bakıyorum.

eğer çoksa 3 e takarım,azsa 4 e takarım aracı cut offtan çıkartırım.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


4075 Mesaj
20 Haziran 2006; 22:06:32 

her neyse dostum..sonuçta bir konuda aynı fikirdeyiz..

"ne kadar gaza basarsak o kadar cebe zarar..diğer taraftan ne kadar gaza basarsak o kadar çevreye zarar"..ayrıca işin bir de güvenlik boyutu var...benim diyeceğim güvenlik ve ekonomi için 3000 deviri geçmeyin..hadi biraz daha zorlayıp 4000 devir diyelim...bence önemli olan güvenlik..güvenli performans formula 1 de var..bizim araçlarımızda yok....saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 20 Haziran 2006; 22:12:34 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2006; 23:18:57 

motor büyüklüğüne göre değişiyor. arkadaşımız söylemiş dizelde performans istersen 7000d/d diye bu devire gelip te dizelde vites değiştiren varmı. ben hiç görmedim binek olarak 7000 devire gelen araba. ona bakrsanız 2521 kamyonların rölanti devri 600 son devir 3000. dizelde devirli kullanmak hız kazandırmıyor. sürekli 3000 devir yüksek vites en iyi hızlanma sağlıyor.


4505 Mesaj
20 Haziran 2006; 23:23:43 

arabanın devrine bakmam bile kulak varken


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Haziran 2006; 23:36:09 

Ben hep devir saatini yoklarım vites değiştirirken .


 
368 Mesaj
21 Haziran 2006; 8:56:33 

bence de devamlı devir saati kontrol etmek gerekiyor çünkü motordan gelen sesi duymak artık yeni arabalarda çok zor, vites değiştirirken de eğer araba hızını almışsa 3000 deviri geçmemek daha ekonomik bir sürüş sağlar gibi geliyor


_____________________________

Ne Mutlu Türküm Diyene!



 
5663 Mesaj
21 Haziran 2006; 11:08:14 


quote:

Orjinalden alıntı: türbülans




ben bu yoruma tam olarak katılamayacağım...sonuç olarak ekonomi için geçilmemesi gereken devirler her aracın kullanım kitapçığında vardır ki bu kitapçıkta "tavsiye edilen vites değiştirme hızları" olarak belirtilmiştir..yani aracı izin verilen devirin üzerinde kullanmak ne kadar zararlıysa gereğinden düşük devirlerde kullanmakta o derece zararlıdır diye düşünüyorum...nihayetinde herhangi bir benzinli motor 2000 devirin altında da gaz yer 2500 ün üzerinde de..fakat iki durumda hızlanması farklıdır...ki enjeksiyonlu sistemlerde cut-off zaten 2000 devirin altında devreden çıkmaktadır...sonuç olarak benzinli motorlarda ekonomik sürüş için 2000-3000 devir arası tercih edilmelidir..



benzinlide 2000 devir civarlarında sürmek pekde ekonomik olmaz belki az benzin yakarsın ama sonra cebinden o parada çıkar gider


_____________________________



 
3604 Mesaj
21 Haziran 2006; 11:15:11 

az yaksın dersen 3000 devir iyidir...
ama 4. vitesle 3000devir civarında giderken 3. vitese geçince alette roket etkisi yapıyor, sarfiyat göstergesi feleğini şaşırıyor...
bir kere mecbur kalarak yaptım, yapmasam sol şeritten tur otobüsü ile sağ şeritteki otobüs arasında kalacaktık iyi kurtardık ama o günden beri 3000 deviri geçmiyorum valla korkutuyor sürat artık beni


_____________________________

~~ HP Mini110 ~~ HTC Desire HD ~~ Sony Ericsson W810i ~~
Hobby CNC ile baskı devre,plexy,mdf,alüminyum işleme için irtibata geçiniz.
Elektronik Devre İmalatı - Proje - Ödev Hazırlama

Üyelik Tarihi : 22 Temmuz 2005 - Eski kullanıcı adı : nicaleus

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Haziran 2006; 11:17:39 

ekonomi yapcaksam veya yorgunsam o gün halim yoksa 3000 devirde vites degiştiriyorum .

ama performanslı kullancaksam en yüksek torku veren bantta degiştiriyorum , boylece arac daah ii ivmeleniyor ama genelde 3000 devirde degiştiririm.


3680 Mesaj
21 Haziran 2006; 11:18:03 

Bezinlide 2000 devir normalin alt sınırıdır. 2000'in altına inmediginiz surece aracta herhangi bir sorun cıkmaz uzun vadede. Turbo'lu araclarda ekonomi icin ideal vites degistirme devri 2500-3000 devir civarında. cunku bu devirlerde Turbo basıncı yavas yavas artmaya baslıyor, ki bu da yavas yavas ekstradan daha fazla yakmanız anlamına geliyor. Dusuk devirli araclarda, gercek jiplerde ve dizel otolarda 2500 devirde vites degistirmek gene ideali... Ancak Performans icin, dusuk devirli araclarda 3500 en fazla 4000 devir (Maksimumun 4500 oldugunu dusunursek.), benzinli otolar icin 5000-5500 devir. Turbolu aracları performanslı kullanırken 4000 devirde vites degistirmek aracı cok zorluyor. Cunku 4000 devirde vites degistirince 3000 devire dusuyor, Turbo basıncı ciddi miktarda dusuyor, aracın turbo basıncı bir azalıyor, bir artıyor... Garip oluyor yani. O yuzden Turbolu araclarda performans kullanımlarında 5000 devir civarında vites degistirilmeli...


_____________________________



1921 Mesaj
21 Haziran 2006; 12:00:05 

3000devirde az yakar diyenlere yukarıda birşeyler anlatmaya çalıştım,ya anlaışlmamış,ya da okumaya tenezzül edilmemiş


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


 
60 Mesaj
21 Haziran 2006; 12:04:29 

İdeal devir yolun eğimi ve senin pedal hissiyatın ile direkt ilgilidir.
Düz zemin varsayımında aracının son vitesinde dizel ise turbo açmadan önce yani
max torku vermeden önceki anı. Benzinli ise devir bandına göre total devrin
atıyorum max kırmızı çizginiz 6000 ise makul devir 1500 civarıdır. Yani toplamın
4'te 1'i kadar.


_____________________________



 
5663 Mesaj
21 Haziran 2006; 12:09:42 


quote:

Orjinalden alıntı: emre.

3000devirde az yakar diyenlere yukarıda birşeyler anlatmaya çalıştım,ya anlaışlmamış,ya da okumaya tenezzül edilmemiş



çok uzun bir konu olduya okuyamamış olabilirler


_____________________________



1921 Mesaj
21 Haziran 2006; 12:15:24 


quote:

Orjinalden alıntı: kürsad

çok uzun bir konu olduya okuyamamış olabilirler


tamam da insan bir bakar okumasa bile göz gezdirince ben yanlış biliyorum galiba der,doğrusunu öğrenmese bile yanlış kendinde kalır.burada bilgi paylaşıyoruz.yanlış bilgilendirme yapmayalım.

orda duyumlar anlatılmamış,işin tekniği anlatılmış.

neyse...


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


 
10734 Mesaj
21 Haziran 2006; 12:24:42 

2500-3000 arası hem ekonomi hemde motor için bence gayet ideal....


_____________________________



610 Mesaj
23 Haziran 2006; 17:56:27 

2000 ile 3000 arası ekonomi için ideal araba o devirde çok az yakıyo


_____________________________

LG Optimus G Kullanıcıları Kulübü


610 Mesaj
23 Haziran 2006; 17:58:49 

2500 - 3000 evet yanlış yazmışım 2000 deil miş o neyse hemen fark ettimya :)


_____________________________

LG Optimus G Kullanıcıları Kulübü


94 Mesaj
23 Haziran 2006; 20:20:50 

eğer arabanı seviyorsan ekonomi diyorsan 3000
ama yok ben arabayı zorlarım asfaltı ağlatırım dersen 5500-6500 ki bu da motoru bitirir...


_____________________________



2673 Mesaj
24 Haziran 2006; 2:38:57 

EMRE,
NEDEN, YENİ MOTORDA VURUNTU OLUŞMAZ?
NEDEN, DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK SIFIR MOTORDA ZARARSIZ OLSUN?

quote:

Orjinalden alıntı: emre.

düşük devirlerde kullanmanın sıfır motorda bir zararı yoktur.yeni motorda vuruntu da oluşmaz.




_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


1921 Mesaj
24 Haziran 2006; 2:49:17 

quote:

Orjinalden alıntı: roverci

EMRE,
NEDEN, YENİ MOTORDA VURUNTU OLUŞMAZ?
NEDEN, DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK SIFIR MOTORDA ZARARSIZ OLSUN?



yeni motorda oktan sayısı gibi parametrelerle oynama yapmazsan neden oluşsun?

o motor daha tasarımı aşamasındayken vuruntu için bütün tasarım parametreleri düşünülerek yapılıyor.hatta oktanda gibi mühendislikte herzaman yapılan emniyet payı bırakılıyor.(89 için falan diye duyulmuştur)

aynı şekilde mukavemet için de hesaplar yapılıyor.zaten bunu yapmak üretmek o kadar kolay olsaydı her fabrika bunu kendi bünyesinde kendi tasarımını üretebilirdi.

düşük devirde kullanmayı orda vuruntu için söyledim yine...

düşük devirde kullanmanın ne kadar sakıncası varsa yüksek devirde kullanmanın da o kadar sakıncası var.motor gibi dayanıklı bir makinada düşük devirde kullanmak zararlıdır diye işin içinden çıkmak uzun vadede oluşabilecek küçük farkları göz ardı etmemektir.

edit:kelime yeri değiştirme



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 24 Haziran 2006; 2:49:46 >


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


2673 Mesaj
24 Haziran 2006; 3:17:15 

ASLINDA HER İKİ SORUNU CEVABI DA AYNI...

VURUNTUNUN TEK SEBEBİ OKTAN DEĞİLDİR.

HADDİNDEN FAZLA DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK VURUNTUYA VE ONUN ZARARLARINA YOL AÇAR... ÜSTELİK YENİ ESKİ FARKETMEZ...

5. VİTESTE 1000 DEVİRDE GİDERKEN TAM GAZ YAPINCA NE OLUR?
YA DA 2. VİTESTE NERDEYSE ARAÇ DURMA HIZINDAYKEN GAZA SONUNA KADAR YÜKLENİLDİĞİNDE NE OLUR?

HERKES BU OLAYI BİLMEDİĞİ İÇİN, ÇOKÇA ŞAHİT OLUYORUZ BU TARZ KULLANIMLARA....

quote:

Orjinalden alıntı: emre.



yeni motorda oktan sayısı gibi parametrelerle oynama yapmazsan neden oluşsun?

o motor daha tasarımı aşamasındayken vuruntu için bütün tasarım parametreleri düşünülerek yapılıyor.hatta oktanda gibi mühendislikte herzaman yapılan emniyet payı bırakılıyor.(89 için falan diye duyulmuştur)

aynı şekilde mukavemet için de hesaplar yapılıyor.zaten bunu yapmak üretmek o kadar kolay olsaydı her fabrika bunu kendi bünyesinde kendi tasarımını üretebilirdi.

düşük devirde kullanmayı orda vuruntu için söyledim yine...

düşük devirde kullanmanın ne kadar sakıncası varsa yüksek devirde kullanmanın da o kadar sakıncası var.motor gibi dayanıklı bir makinada düşük devirde kullanmak zararlıdır diye işin içinden çıkmak uzun vadede oluşabilecek küçük farkları göz ardı etmemektir.

edit:kelime yeri değiştirme



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


1921 Mesaj
24 Haziran 2006; 3:29:09 

quote:

Orjinalden alıntı: roverci

ASLINDA HER İKİ SORUNU CEVABI DA AYNI...

VURUNTUNUN TEK SEBEBİ OKTAN DEĞİLDİR.

HADDİNDEN FAZLA DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK VURUNTUYA VE ONUN ZARARLARINA YOL AÇAR... ÜSTELİK YENİ ESKİ FARKETMEZ...

5. VİTESTE 1000 DEVİRDE GİDERKEN TAM GAZ YAPINCA NE OLUR?
YA DA 2. VİTESTE NERDEYSE ARAÇ DURMA HIZINDAYKEN GAZA SONUNA KADAR YÜKLENİLDİĞİNDE NE OLUR?

HERKES BU OLAYI BİLMEDİĞİ İÇİN, ÇOKÇA ŞAHİT OLUYORUZ BU TARZ KULLANIMLARA....


evet birçok parametresi var.ana parametreler 10 civarı diye hatırlıyorum.

neden oktan üzerine konuşuyorum,çünkü senin kullanıcı olarak tek müdahale edebildileceğin şey oktan sayısı.ve rakamlarıyla daha bilinen bir konu.ki o bile emniyetli tasarlanmış.

haddinden fazla düşük devirde kullanmayı ekü engelliyor zaten.engelleyemediğinde zaten araç stop ediyor.

5. viteste 1000d/dk da güce ihtiyacın olmadığı zaman kullanırsın,hiçbirşey de olmaz.zaten bunu belirttim önceden.güce ihtiyacın olan yerde 3000d/dk bile düşük kalabilir.

eski yeni farketmez.

güce ihtiyacın varsa zaten zaten 4teyken 5e 1000d/dk da olacaksa takmazsın.böylece bu tarz kullanımlar da bu uyarılarımla kendiliğinden engellenmiş olur.yani yenileri dediğin gibi oluşmadan.



edit : baya bi düzeltme



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 24 Haziran 2006; 3:46:33 >


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


 
368 Mesaj
2 Temmuz 2006; 18:46:14 

konu ideal vites değiştirmeden hangi devirde kullanmaya kaymış, eğer ekonomiyse bence2500- 3000 devir ve sabit hız yakıt tüketimini oldukça düşürür ve gaz pedalına çok fazla basmak da tüketimi artırır


_____________________________

Ne Mutlu Türküm Diyene!



 
2573 Mesaj
2 Temmuz 2006; 18:51:58 

sürekli devir saatine göre vites değiştiririm buda genelde 3000 devirde oluyor zaten minimum yakıt tüketimi için yol bilgisayarı herşeyi gösteriyor


_____________________________



 
1564 Mesaj
2 Temmuz 2006; 19:15:53 

walla bu konu daha once acılmıstı max. beygirin saglandıgı devirdemi yoksa max. torkun saglandıgı devrin biras ustundemı vites deiştirilmeli diye baya bi tartısmada cıkmıstı.

performans için yorumlar degısır ama ekonomi için benzınlı performans tipi araclar dısında 2.500-3.000 devir idealdir


_____________________________

The Power of Dreams Honda



 
4234 Mesaj
2 Temmuz 2006; 19:36:24 

Hayat 3000 devirden sonra başlar ama siz gene de 2000-3000 arası kullanın...


_____________________________

Asus N55SF S1194V
Iphone 5 16 GB Ios 7.0.4 Beyaz
2013 Honda Civic Elegance A/T Eco Lpg Beyaz


 
191 Mesaj
2 Temmuz 2006; 19:53:17 

ne kadar doğrudur bilmiyorum ama vites yükselttikten sonra devir saati ortalama 2500den devam edecek şekilde yükleniyorum gaza.buda yolun durumuna,rampa iniş-çıkışa ve aracın ağırlığına göre değişiyor bazen 3000 oluyor bazende 3500-4000 oluyor.
quote:

Orjinalden alıntı: jankom

konu ideal vites değiştirmeden hangi devirde kullanmaya kaymış, eğer ekonomiyse bence2500- 3000 devir ve sabit hız yakıt tüketimini oldukça düşürür ve gaz pedalına çok fazla basmak da tüketimi artırır



_____________________________



1077 Mesaj
2 Temmuz 2006; 21:38:16 

Ben dizel araç kullanıyorum ve 1800 civarı turbo devreye giriyor. Vites degiştirme aralığım ise 2000 ile 3000 arası... genelde 2600 civarı...


_____________________________

Güç Para İktidar ve Hız


1077 Mesaj
3 Temmuz 2006; 14:00:15 

YOL BİLGİSAYARLARINA İNANMAYIN!!! YALANCI ONLAR :)))

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

sürekli devir saatine göre vites değiştiririm buda genelde 3000 devirde oluyor zaten minimum yakıt tüketimi için yol bilgisayarı herşeyi gösteriyor



_____________________________

Güç Para İktidar ve Hız


 
1513 Mesaj
3 Temmuz 2006; 15:13:14 

ikiniz de hatalısınız. yokuş+düz yol mu bunlar da önemlidir. sadece sesi dinlemek arkadaşın dediği gibi yanıldır. ben bazen basıyorum ancak araba zorlanınca anlıyorum vites küçük diye. çünkü hiç ses gelmiyor. ama şahin kullanan bi arkadaş sadece sesle idare edebilir. şahin zaten her durumda zorlanır...
eski arabam şahindi ordan biliom.

quote:

Orjinalden alıntı: kürsad





kulak değildir asıl olan şu an araçlarda öyle yalıtım varki hiçbirşey duyamayabilirsin dizelde motor sesi yüksek o zaman ne yapacaksın


asıl önemli olan aracın nasıl ivmelendiği burada önemli olan ayak göz ilişkisidir gözünle aracın nasıl ivmelendiğini görüpte uygun devri bulursun

benzinli araçlar için 3000-3750 arası

dizel araçlar için 2000-3000 arası idealdir ama bu değerler araçtan araca motordan motora değişir



_____________________________



 
1513 Mesaj
3 Temmuz 2006; 15:15:51