Şimdi Ara

İDEAL VİTES DEĞİŞTİRME DEVRİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
112.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3000 devirde değiştiriyorum ben. Ayrıca şehirler arası 90 km sabit hıza 5. viteste 3300 devirde ulaşıyorum ve bunu aşmıyorum...
  • VALLA BENİM ARAÇTA 90 KM 5. VİTESTE 1700 DEVİR CİVARLARINDA...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mutlugonen

    3000 devirde değiştiriyorum ben. Ayrıca şehirler arası 90 km sabit hıza 5. viteste 3300 devirde ulaşıyorum ve bunu aşmıyorum...
  • Orjinalden alıntı: Shorin

    VALLA BENİM ARAÇTA 90 KM 5. VİTESTE 1700 DEVİR CİVARLARINDA...

    Orjinalden alıntı: Mutlugonen

    3000 devirde değiştiriyorum ben. Ayrıca şehirler arası 90 km sabit hıza 5. viteste 3300 devirde ulaşıyorum ve bunu aşmıyorum...


    o nası ya işte olay bu araçlarınızı ve bg ni yazarmısınız bir araç 90 a 3300 de ulaşıyor ben ce bu araç 1.2 veya 1.3 diğeri 1700 heralde bu da en az 2000 motor bir araç mercedes olabilir
  • bendede 2005 chevrolet kalos 1,4 sedan var. LPG li. Şehir içinde 60-70 m hızla giderken 5.vitese atıyorum. Motor devir hızı 1500 civarı oluyor. 4.viteste 2000 devir oluyor. Hangisi daha az yaktırrır
  • Hocam tabi motor hacimine de bağlıdır aynı hacime sahip motorlarda da aracın ağırlığıda ömenlidir. Genel olarak vites değiştirdiğinde 2bin devrin altına düşmüyorsan problem olmaz düşersende tırlar motor hız ve yüke göre. Bende opel g kasa var tek kişi biniyorsam 2500 2600 de değiştirirm tabi bunda ayak hızına seriliğine bağlı çok geç kalırsan muhtemelen vites değişiminden sonra motor devri 2bin altına düşer. 3binde pek değiştirmem her halukarda 3bin devir de motor yakıtı fazla tüketir, zaten 3bin e gelip debriyaja bastıgında ıbre biraz daha yukarı gider farkederseniz o yzden acemiler 2800 bandında seri olanlarda 2600 lerde 5 ci vitese çıkabilir diyorum tek kişi olursa ama 1 den fazla olursa yük arttığı için vites değiştirme aralıgını az daha yukarı cekersın kı motor bazen yukluykende 2bin kurtarmayabilir yıne tırmlamaya başlar
  • dizel araçta vites değişimi nasıldır?
    70 gb
    min devir =1750 olan bir araçta..5 vites dizel
  • Araba zaten belli bir devirde vites değiştir diye bağırır;arabayı devire bakıpta kullananı daha hiç görmedim motor sesinden anlaşılıyor zaten ne zaman vites değiştireceğin...Senin kendi kulanışına bağlı;agresif sürer isen yani araç 1.vitesteyken normal hızını almış vites istiyor ama hala 2"ye takmadan ilerleyip devri sona getirip arabayı bağırttırmak var;birde normal hızına göre vites değiştirmek var.Ben sana devrine göre kullan derim.
  • İlginç şeyler yazılmış..

    Araba kullanırken gözünüz devir saatinde gezmemeli.Hatta hız göstergesine bile ara sıra bakarım.Motor sesiyle de pek alakalı degil.Alıştıgın arabada seyir halindeyken hangi vitese atacgını bilirsin.Gözün devir saatinde hız göstergesinde gezmesin mazallah dalar gidersin öndekine vurursun.Bu kadar da işi kurcalamamak gerekir diye düşünüyorum.
  • dizel arabda istersen 4500 e kadar çıkarsın ama seri kullanmak için eğer sen az yaksın ben seri kullanmak istemiyorum benm için yakıt önemli diyosan
    arabayı 2000-3000 arasında kullanman uygun ve genelde bi çok dizel için bu geçerlidir ve motor daha uzun ömürlü olur turboyu fazla zorlamazsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetnavruz -- 30 Mayıs 2011; 20:19:09 >
  • Motorun sesini dinlemek lazım ne kadar istiyor diye fakat müzik ve yalıtımdan dolayı pek mümkün olmuyor.Yol çok yokuş yukarı değilde 2500-3000 devir iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Araneida

    usta şöförün devir saatiyle işi olmaz. benim şahinde devir saatimi var? arabanın ne istediğini kulaklar anlıyor zaten. performans istersen yüksek devirde vites atarsın. az yaksın dersen küçük devirde vites atarsın. kanımca tabi bu.


    sözüm milletten dışarı şahin'in vites istediğini anlamak için usta soför olmaya gerek yok motor sanki kucağında çalışıyormuş gibi devir saati koymamalarının sebebini ben buna yoruyorum.
  • Biraz açar mısınız? Nasıl sonra cebimden çıkar? 1.4 tsi jetta kullanıyorum.Ve 2000 devirde vites yükseltiyorum.Genelde 2000 devirde arabayı kullanırım.Hemen vites yükseltirim.2000 devir ve 90 km sabit hızla giderim.Şimdi 2000 devir veya 1500-2000 devir arası vites yükseltmenin zararı olur mu?Zaten araç bilgisayarında da vites yükseltmen gerekli diye işaret çıkıyor?
    quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    ideal vites değiştirme devri diye bir devir yoktur.

    yani buna rakam vermek anlamsız ve yanlıştır.çünkü yol şartlarına göre ve vitesin sayısına göre değişkendlik gösterir

    ideal vites değiştirme devri ;

    vites değiştirdikten sonra gazı yiyen en düşük devirdir.bu kimi zaman 1500 olur kimi zaman 4000 olur.

    dizeli benzinlisi de farketmez bu kural geçerlidir.



    ben bu yoruma tam olarak katılamayacağım...sonuç olarak ekonomi için geçilmemesi gereken devirler her aracın kullanım kitapçığında vardır ki bu kitapçıkta "tavsiye edilen vites değiştirme hızları" olarak belirtilmiştir..yani aracı izin verilen devirin üzerinde kullanmak ne kadar zararlıysa gereğinden düşük devirlerde kullanmakta o derece zararlıdır diye düşünüyorum...nihayetinde herhangi bir benzinli motor 2000 devirin altında da gaz yer 2500 ün üzerinde de..fakat iki durumda hızlanması farklıdır...ki enjeksiyonlu sistemlerde cut-off zaten 2000 devirin altında devreden çıkmaktadır...sonuç olarak benzinli motorlarda ekonomik sürüş için 2000-3000 devir arası tercih edilmelidir..



    benzinlide 2000 devir civarlarında sürmek pekde ekonomik olmaz belki az benzin yakarsın ama sonra cebinden o parada çıkar gider




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samilto -- 30 Mayıs 2011; 21:28:00 >
  • Performanslısı 6000-7000 devirde değiştirmektir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bjkamil


    quote:

    Orjinalden alıntı: header

    ama normal yol şartlarında 3500-4500 arası normal vites değişim aralığıdır benzinli araçlarda

    normali buysa performans nasıl oluyo
  • devır lımıtorune gelmeden bır ust vıtese gececeksın
  • Dizelde 7000 devir normal araçlarda yoktur zaten.


    quote:

    Orijinalden alıntı: E.A.K.K

    motor büyüklüğüne göre değişiyor. arkadaşımız söylemiş dizelde performans istersen 7000d/d diye bu devire gelip te dizelde vites değiştiren varmı. ben hiç görmedim binek olarak 7000 devire gelen araba. ona bakrsanız 2521 kamyonların rölanti devri 600 son devir 3000. dizelde devirli kullanmak hız kazandırmıyor. sürekli 3000 devir yüksek vites en iyi hızlanma sağlıyor.
  • en iyi vites değiştirme motoru dinleyerek yapılır devir saatine bakıp değişmek aracı tanımadığınızın göstergesidir.
  • Bizim arabanın turbosu 2000 devirden sonra devreye giriyor. Yani aracla hız yapmak istediğim zaman 3000-4000 devire akadar çıkartıyorum bazen. Ama düz bir yolda normal bir şekilde seyir halindeysem 2000-3000 arası değiştiriyorum. Eğer otoban gibi bir yerde tasarruflu kullanmak istiyorsam da aracı 6. viteste 1500-2000 devir arası bir devirde stabil bir şekilde sürüyorum. Anlayacağınız biraz da şpförüne göre değişebilen bir olay.
  • benzınlı aracların cogunda 3 bin devirde bogaz vardır. 3 bin deviri gecerseniz hem tuketim hem de aracın gucu artar. ekonomik kullanmak için bu deviri geçmemek lazaım. Gunumuz araçlarında ise örnegin Honda Civic'te, accent blue'da vb. arabalarda gostergede işaret lambası yanıyor ve ona göre tasarruf ederek surmenız mumkun oluyor
  • 2.0 mondeo da 3000 ile 4000 devirin arasında değişiyor motor hacmıne göre değişiyor diye biliyorum
  • 2500 devirde vites değiştirilir ne aşağı ne yukarı
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.