Şimdi Ara

En pahalı ve en ucuz arabalar hangi ülkelerde satılıyor? İşte cevabı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
4
Favori
43.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye, Danimarka ve İsrail'den sonra 3. sırada...

    Türkiye; Danimarka, İsrail, İrlanda, İzlanda, Finlandiya, Hollanda ile beraber küçük otomobilin en pahalı olduğu ülkelerden. Danimarka her sınıfta en pahalı. Vergisiz fiyatı 22 bin 750 lira olan B sınıfı araç Danimarka’da 55 bin, Türkiye’de 35 bin, Amerika’da 24 bin 500, Almanya’da ise 27 bin lira.


     En pahalı ve en ucuz arabalar hangi ülkelerde satılıyor? İşte cevabı.


    yazının tümü;

    Otomobilin en pahalı olduğu ülkede yaşadığımızı düşünenler az değildir. Güncel fiyatlar üzerinden ülkemizi dünya ile karşılaştırdık.
    MTV’nin ödendiği her ocak ve temmuzda konu önce yüksek vergilere sonra da bizde otomobilin ne kadar pahalı olduğuna gelir. Peki, gerçekten dünyada otomobilin en pahalı olduğu ülke Türkiye mi?

    Medyada sıkça, otomobil fiyatlarının dünyada en yüksek olduğu ülke olduğumuza dair yayınlar yapılır. Gazetelerde ve internette ucuz MTV ödemenin formülleri verilir, kampanyalardan bahsedilir. Avrupa ve Amerika’daki araçların ne kadar ucuz oldukları tartışılır. Almanya’da son model Mercedes parasına teneke araçlara bindiğimiz şehir efsanesi kıvamında anlatılır. Otomobil fiyatlarında gerçek durum nedir? OECD’nin resmî istatistikleriyle bu konuda küçük bir çalışma yaptık.

    Tamamı TL değeri üzerinden hazırlanan tabloda, vergisiz değeri verilen araçların bazı ülkelerdeki yaklaşık satış fiyatları var. Dünya Bankası verilerinden ülkelerdeki satın alma paritesine göre kişi başı millî gelir ile ortalama birinin bu araçları alabilmek için kaç yıl çalışması gerektiğini de hesapladık. En sağdaki sütun ise araçlar üzerindeki vergi oranlarını gösteriyor. İlk örnek B sınıfı, 1,2 litre benzinli motoru olan Renault Clio dengi bir şehir arabası. İkincisi D sınıfı, 1,8 litre benzinli motoru olan Ford Mondeo benzeri, sedan aile aracı. Üçüncü ise 2,5 litre dizel motoru olan, Toyota Hilux muadili, 4x4, daha çok ticari maksatlarla kullanılan bir pikap. Sonuncu ise lüks sınıfında yer alan 3,5 litre benzinli motorlu Mercedes Benz S350 ile denk bir makam aracı.

    Türkiye; Danimarka, İsrail, İrlanda, İzlanda, Finlandiya, Hollanda ile beraber küçük otomobilin en pahalı olduğu ülkelerden. Danimarka her sınıfta en pahalı. Vergisiz fiyatı 22 bin 750 lira olan B sınıfı araç Danimarka’da 55 bin, Türkiye’de 35 bin, Amerika’da 24 bin 500, Almanya’da ise 27 bin lira. D sınıfı geniş aile aracında vergilendirmenin motor hacmine göre yapılması sebebiyle Danimarka ve İsrail’den sonra en pahalı üçüncü ülkeyiz. Vergisiz 44 bin lira olan araç Danimarka’da 128 bin, İsrail’de 92 bin, Türkiye’de 90 bin, Yunanistan’da 65 bin, Fransa ve Almanya’da 52 bin lira iken Amerika ve Japonya’da 47 bin TL. Genellikle ticari maksatlı kullanılan pikap arazi aracı vergisiz 47 bin TL ve Türkiye 65 bin TL ile en pahalı 12’nci ülke. Türkiye’de bu sınıfın vergileri hususi araçlar kadar yüksek değil. Danimarka 141 bin, Finlandiya 82 bin, Kore 62 bin, İngiltere, Almanya, Kanada 55 bin TL iken Amerika ve Japonya 51 bin TL ile en ucuz ülkeler. Vergisiz 170 bin lira olan, makam aracı niteliğindeki örneğimizin 527 bin ile en pahalı olduğu ikinci ülkeyiz. Danimarka 570 bin, Norveç 367 bin, Yunanistan 286 bin, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Almanya 200 bin. Japonya ve Amerika 185 bin ile yine en ucuzlar.

    Sadece araç fiyatlarıyla sağlıklı bir karşılaştırma yapmak mümkün değil. Değerlendirmenin daha mantıklı olması için, ülkelerdeki kişi başına düşen millî geliri hesaba katmak gerekiyor. Millî gelir hesaplamalarında Dünya Bankası verilerini tercih ettik. Türkiye’nin ve diğer ülkelerin kişi başına düşen gelirlerinin araç fiyatlarına oranına baktığımızda çıkan sonuçlar çok daha üzücü.

    Zengin ülke vatandaşlarının B sınıfı benzinli bir araç alabilmesi için 2 aylık gelirini vermesi gerekirken ülkemizde bu rakam 1,3 yılı buluyor. Bize en yakın ülkeler Meksika ve Şili’de ortalama bir vatandaş 1 yıllık kazancı ile bu aracı alabiliyor. Türkiye’de en çok örnek gösterilen Almanya’da bu süre sadece beş ay. Ülkemizde hiçbir harcama yapmadan 3,4 yılda alınabilen D sınıfı araç, Danimarka, İsrail, Meksika ve Şili’de 2 yılda alınabiliyor. Bu süre Almanya için dokuz, Amerika için yedi ay. Ticari araç için de en çok bizim çalışmamız gerekiyor ama diğer ülkeler bu defa bize çok daha yakın. Türkiye 2,4 yıl, Meksika, Danimarka, İsrail 2 yıl. Makam aracı için ortalama bir vatandaşın gelirini karşılaştırırsak bir Türk 20 yıllık geliri ile bir makam aracı alabiliyorken Amerikalı iki, Alman üç yıllık geliriyle bu aracı alabiliyor.

    Nasıl hesaplanıyor?

    Aldığınız 1,6 litre motorlu bir otomobilin fiyat dağılımını biliyor musunuz? Vergisiz 30 bin lira olan araca önce yüzde 37 ÖTV ekleniyor. 41 bin 100 lira olan fiyata yüzde 18 KDV ilave edildiğinde 48 bin 500 lira araç bedeli oluyor. Bu bedele MTV ve plaka masrafları da eklendiğinde 49 bin lira satış fiyatı ortaya çıkıyor. ÖTV oranları 1,6 litreye kadarki araçlarda yüzde 37, 1,6-2,0 arası araçlarda yüzde 80, 2,0 litre üstü motoru olanlarda ise yüzde 130. ÖTV tutarı Bakanlar Kurulu kararınca belirleniyor.

    Bu fiyatların sorumlusu kim?

    Yıllardır kullanılan dolaylı vergi sistemi nedeniyle sorumlu devlet olsa da otomobil şirketlerinin de bunda payı var. Aynı otomobilin 1,6 ve 2,0 motorlu versiyonlarının yurtdışı ve yurtiçi fiyatlarını karşılaştırdığımızda şirketler de vergileri bahane ederek büyük motorlu araçlarda kârlarını daha yüksek tutuyor. Ekonomisi ve otomobil üretim sektörü güçlü ülkelerde vergi oranları yüzde 8-12 mertebelerinde iken ülkemizde bu oran yüzde 55’ten başlayıp yüzde 210’u bulabiliyor. ÖTV kaldırılsa ülkemiz ucuz otomobil cenneti olur. Ancak kendi üretmediğimiz üründe bunu yapmak, kazandığından fazla harcayıp mali disiplini ve dış ticaret dengesini bozar. Yunanistan böyle yapmıştı. Güçlü bir ekonomik yapıya kavuştuğumuz, ithalata bağımlılığı azalttığımız ve devlet otomobili ihtiyaç olarak görmeye başladığı zaman vergiler de azalacaktır. Bizlerin motoru küçük arabaları ve vergisi düşük ticari araçları binek olarak kullanmaya bir süre daha devam edeceğimiz tablodan açıkça görülüyor.

    Yüksek vergi kaderimiz mi?

    Ne yazık ki şimdilik evet; çünkü vergiler 2002-2012 arasında ülkemizi büyüten ve küresel krizlerden kurtaran üç temel etkenden biri. Diğerleri BDDK’nın sıkı banka denetimleri ve Merkez Bankası’nın sıkı para politikası. Devletin kasası dolu olunca, ‘güvenli ülke’ imajı çiziyor ve faiz riskleri azalıyor. Bütçe açığı da faizlerin azalmasıyla düşüyor. Bu durumu insan hayatına benzetirsek gelirinden fazla harcayan birine bir iki defa borç verirsiniz. Ama kişi hâlen giderini kısmıyorsa artık borç vermez ya da şartları ağırlaştırırsınız. Oysa o kişinin düzenli bir şekilde borcunu ödemeye çalıştığını görseniz borcunu çevirip azaltabilmesi için yeniden borç verebilirsiniz. Devletin esaslı beş ana gelirinden en kârlısı vergi. Devlet borç alırsa ödemesi gerekir, para basarsa enflasyon artar, varlık satışı bir süre sonra biter. Devlet girişimcilik de yapabilir ancak hiçbir devlet kuruluşu özel sektör kadar kârlı olamaz.

    alıntı:http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-32047-286-otomobil-bizde-cok-mu-pahali.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evren7 -- 25 Haziran 2013; 11:11:19 >







  • Millet 3-5 senede S 350 alırken biz 19,6 yılda alıyoruz.
  • Oyle hesap olmaz.

    Kisi basi ortalama gelirle oranlaman lazim.

    O zaman Turkiye number one oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok dogru o listedekilerin yaninda Turkiye cok fakir kaliyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika da ki fiyatlar bizde olsaydı bizim yollarda ferrariler, lambolar cirit atardı. bazen adamların toplantı fotoğraflarında ki arabaları görüyorum da resmen imreniyorum. bende en azından hafta sonu aracı olarak 458'e yada SLS'e binerdim. insanlarımızı sömürenler utansın. başbakan da çıkmış diyor lüks araca binmeyin, yerli aracı tercih edin. kendisi o zaman S600 L'den inip Palio'ya binsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Oyle hesap olmaz.

    Kisi basi ortalama gelirle oranlaman lazim.

    O zaman Turkiye number one oluyor.

    +1 Danimarka'nın milli geliri bizim 2.5 katımız zaten.
  • O degilde Amerikalilar 2 yillik maasla S serisi alabiliyorlar.

    Vah ki ne vah.

    Olmusuz haberimiz yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    O degilde Amerikalilar 2 yillik maasla S serisi alabiliyorlar.

    Vah ki ne vah.

    Olmusuz haberimiz yok.

    normaldir. adamlar dünyayı sömürüyor. bizim Osmanlı zamanlarımız aklıma geliyor. Keşke sonlarına doğru düzgün yönetilmiş olsaydı ve hala var olsaydı da tüm dünyaya hüküm sürseydik.
  • çalışma çok güzel.
    yalnız dolar kuru 1.75 olarak alınmış ki şu anda 1.90 üzeri olduğunu düşünürsek makas daha da açılıyor.
  • Adamların milli gelirine bak arkadaş bizim 2.5 katımız.

    Bizimde milli gelirimiz 60 bin olsun bu fiyatlar bizede koymaz.
  • demek ki en pahalı bizdeymiş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Oyle hesap olmaz.

    Kisi basi ortalama gelirle oranlaman lazim.

    O zaman Turkiye number one oluyor.

    +1 Danimarka'nın milli geliri bizim 2.5 katımız zaten.

    ki onlar da, almanya tarafına geçip araç alıyorlar
  • yok canım pahalı olmasının sebebi üreticilerin koyduğu fiyatlarmış ...
  • Başbakanda albea binsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • En pahalı dizel de bizde

    Tek kelimeyle markayız dünya çapında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Singapur'daki fiyatlara da bir bakın .

    Ford
    http://www.oneshift.com/new_cars/carpricelist.php?m=12

    VW
    http://www.oneshift.com/new_cars/carpricelist.php?m=40

    Toyota
    http://www.oneshift.com/new_cars/carpricelist.php?m=39

    BMW
    http://www.oneshift.com/new_cars/carpricelist.php?m=4

    Orası zengin cenneti.

    Baya bi dolar milyarderi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Oyle hesap olmaz.

    Kisi basi ortalama gelirle oranlaman lazim.

    O zaman Turkiye number one oluyor.

    Kesinlikle katılıyorum. Böyle milli geliri ve fiyatı koymak kolay tabii. Ama keşke gelir dağılımındaki eşitsizliği de söyleseler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    Amerika da ki fiyatlar bizde olsaydı bizim yollarda ferrariler, lambolar cirit atardı. bazen adamların toplantı fotoğraflarında ki arabaları görüyorum da resmen imreniyorum. bende en azından hafta sonu aracı olarak 458'e yada SLS'e binerdim. insanlarımızı sömürenler utansın. başbakan da çıkmış diyor lüks araca binmeyin, yerli aracı tercih edin. kendisi o zaman S600 L'den inip Palio'ya binsin.

    helal kardesim cok guzel acikladin, ona palio bile cok....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.