Şimdi Ara

E-39 5.28i Yağ lambası-Yağ basıncı sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
5.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;
    Öncelikle hepinize kazasız belasız, kontrol panelinde yanmayan lambasız yolculuklar dilerim.
    Size danışmak istediğim konuya gelecek olursak;
    Babamın yaklaşık 5 yıldır gözü gibi baktığı arabasının büyük bir problemi var fakat saptayamıyoruz.

    Başlarda sadece itici [fincan] sesi olarak baş gösteren bu problem sonradan yağ lambasını da yakmaya başladı.

    Ustalar ilk olarak ''fincan'' diye tabir edilen parçaların değişmesi gerektiğini söyledi, değiştirttik. Fakat problem çözülmedi.
    Sonrasında sırayla, yağ pompası, yağ filtresi, yağ kütüğü, yağ müşiri gibi yağla ilgili ne kadar parça varsa hepsini elden geçirttik. Gel gelelim arabanın gazına basmadığımız müddette yağ lambasını ve sesi durduramadık. Ustalar motor açılmalı çatlak vardır denmeye başlandı fakat araç daha 268 binde [kilometresiyle oynanmış olamaz.]

    Sonunda da kaçınılmaz olarak Motor arızası yaşadık, piston parçaladı. Bildiğim kadarıyla yakıtla ilgili olarak oluşan bu sorunu çözdürmek için motor açıldığında motorda çatlak vesaire bulunamadı. Fakat motor baştan sona yenilendi.

    Aracın motoru tamir gördükten sonra ses kesilse de lamba yanmaya devam eder oldu.

    Şimdi netice itibariyle arabanın neredeyse 1/3 parasını bu işe yatırmamıza rağmen bu işi çözmemiz için neyi gözden geçirmemiz lazım gelir ?

    Usta egzantrikle ilgili bir durum olabileceğini söyledi fakat cidden benim bu işe dair bir umudum kalmadı.

    Başına böyle bir olay gelen, bir de şuraya baktır diyen var mıdır ?

    Ciddi anlamda yardımınıza ihtiyacım var.

    Olası cevaplar için şimdiden çok teşekkürler.







  • hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama Ankara'da Rangers BMW var şaşmaz sanayide.. sahibi Adnan Bey çok kibar ve işinin ehli bir ustadır.. ona gösterin derim ben..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler hocam çözüme kavuştuk.

    Arkadaşlar tekrardan merhaba;

    Yaklaşık 1.5 aylık bi deneme yanılmadan sonra sorunun egzantrik kanallarının aşınmasından kaynaklanabileceğini saptadık. Parça değiştiğinde (kolla birlikte)
    yaklaşık 350 tl'lik bir masrafla hem ses, hem lamba problemi sona erdi. Bu açıdan bir lamba ve ses(itici sesi) sorunuyla karşılaşırsanız ve arabanız henüz motor ömrünü doldurmadıysa aklınıza gelmesi gereken ihtimaller sırasıyla;

    -yağ filtresi
    -yağ filtre gövdesi
    -yağ pombası
    -yağ müşiri
    -egzantrik kanallarının aşınması
    -fincanların bozulması
    -motor


    bu açıdan ilk 5'liden sonraki ihtimallerde kesinlikle motor son seçenek olsun. Zira maliyeti fazla bir tamir işlemi ve ister istemez arabanın performansı ve düzenini etkileyen bir husus.

    diğer yandan arabanın piston kırmasının sebebi yağ basıncı değil yakıtmış. Tüpün fazla yakıt püskürtmesi nedeniyle zaman içinde meydana gelmiş.

    Özetle az rastlanan bu durumda çözüm yukardaki gibidir. Motor son seçenek olmalı tekrar ediyorum{motoru ele almadığınız sürece}.




  • TaZzMaNiA kullanıcısına yanıt
    hocam sorununuz yağla ilgili yani bi probleminiz olmuş anladığım kadarıyla yağ lambasının yandığını söylüyorsunuz. Yağla ilgili yazdığınız bütün herşeylerin bakımınıda yaptırmışsınız keşke motora kadar gitmeseydi olay. Çünkü sorununuz çözülmüştür illaki ama elektronik bi parça olduğu için o lambanın sönmemesi normaldir.

    Örnek verirsek arkadaşımın 2004 model borası var uzun yoldayken motor arıza ışığı yandı sabah sanayiye gelip ne kadar şey varsa arabada hepsine baktırdı motoruna kadar komple yeniledi açıldı edildi 2000 liraya kadar masraf yaptı ama motor arıza ışığı gene sönmedi. Arkadaşım yok bu işte başka bişey var diyip VW servisini aradı böyle böyle onlarda "beyfendi içiniz rahat olsun ufak bir elektronik arızasıdır çoğu araç yapabiliyor. Motoru herşeyi komple yenilediyseniz ışık yanmaya devam ediyorsa sorun ışığın yanmasını sağlayan elektronik aksamdandır. Yoksa aracınızda hala devam eden bi sorundan değil rahatça aracınızı kullanabilirsiniz." dediler

    O yüzden emin olduğunuz bakımını yaptığınız herşeyde ışık yanmaya devam ediyorsa takmayın bence. Arkadaşım hala o motor arıza ışığı yanarak kullanıyor bişey olmadı




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar kusura bakmayın mesajınızı geç gördüm;

    Araçta bahsettiğim değişikliklerden sonra lamba-ses sorunu düzeldiği için galiba bir problem kalmadı. Bahsettiğiniz durumu da daha önce 2001 model polo olan ablamın arabasında yaşamıştık. gerçi müşir değiştikten sonra sönmuştü yanlış hatırlamıyorsam :)

    yine de ilginiz için çok teşekkür ederim, problem çözülmüş görünüyor.

    Tekrardan geç kaldığım için özür dilerim :)

    kazasız belasız, yanmayan arıza lambasız günler dilerim :)
  • Hocam merhaba topic biraz eski o günlerden sonra fazla girmemişsiniz görünüyor. İnşallah görürsünüzde bi cevap alırım. Aynı sorun devam ediyor bendede sizinkilere ek olarak motor yatağında değiştim. Egzantrikleride değiştim ama çıkma kullandık. Biraz işe yaradı ama tam olmadı yine. Şu kolla birlikte değiştiğini söylediniz. Bu kollar ne oluyor keplerdenmi bahsettiniz. Şimdiden teşekkürler inşallah okur ve cevap yazarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • securtyy S kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar;

    Kusura bakmayın biraz geciktim askere gittiğim için. Çıkma parça taktıktan sonra bir nebze olsun azalma olduysa bence bir de sıfırını deneyin derim, gerçi aradan 6-7 ay gibi bir süre geçmiş büyük ihtimalle sorunu çözmüşsünüzdür ama yine de yazayım dedim.

    Koldan kastın ne olduğunu da tam olarak hatırlayamadım ama motorla ilgili geçen kısımdaki kollardan bahsediyorsanız onlar piston kolu ancak bahsin eksantrik kanalıyla alakalı olduğunu düşünüyorum, oradaki kolu da tam hatırlayamadım zira usta hepsiyle birlikte kolu da değiştirdik demişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TaZzMaNiA -- 29 Haziran 2015; 0:56:44 >
  • eyvallah hocam. yine başa döndük ve orjinal servisten yağ müşürünü aldık ve sorun çözüldü... yağ müşürü yan sanayi işe yaramadı bu sebeple epeyde masraf yaptık...
  • Konuyu hortlatıcam biraz ama. Şuandaki sorunum aynı benimde e39 528ia aracım var soğukken itici sesi yok ve gaza basınca itici sesi yok ama motor ısındımı ses başlıyor rölantide veya rahat çalışıyorsa itici sesi geliyor sıcakken basıyım gazına ses kesiliyor siz tam olarak hangi parçayı değiştirdiniz egzantrik milinin oturduğu içine subap iticilerini taktığınız uzun bir parça var onumu değiştirdiniz yardımcı olabilirseniz çok sevinirim ne yapıcam bilmiyorum motoru açmak gerekiyor diyolar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.