Şimdi Ara

Hibrit helikopter Eurocopter X3, önemli bir hız rekoruna imza attı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
796
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj








  • Hibrit helikopter Eurocopter X3, önemli bir hız rekoruna imza attı



     

    Eurocopter firması tarafından geliştirilen ve standart helikopterlerden önünde yer alan iki adet ekstra pervane ve kanat yapısıyla ayrılan Eurocopter X3 modeli, önemli bir hız rekoruna imza attı.

     

    Pilot Hervé Jammayrac tarafından kontrol edilen helikopter, düz uçuş sırasında 255 knots (472 km), dalış sırasında ise 263 knots (487 km/h) hıza ulaşarak resmi olmasa da helikopter dünyası içerisinde oldukça önemli bir hız rekoruna imza atmış oldu. Testlerin Güney Fransa'da 10,000 feet yükseklikte yapıldığı ve uçuşun 40 dakika sürdüğü belirtiliyor. Eurocopter X3 hibrit helikopter modeli üzerinde 2,270 HP Rolls-Royce Turbomeca RTM322 turboşaft motor ve üç adet pervane sistemi barındırıyor.

     

    Daha önce de benzer yapısıyla dikkat çeken Sikorsky X2 isimli hibrit helikopter modeli 250 knot hıza ulaşmıştı. 

     


     

     Hibrit helikopter Eurocopter X3, önemli bir hız rekoruna imza attı

     









  • Bizde skorsky üretmek için bilmem kaç yıldır Amerika ya yalvaralım.

  • adamlar ultra sonik silahlar, melez uçaklar , lazer silahlar, insansız savaş uçakları satışına başlayacaklar artık. bizede toz duman kalır.
    Askere gitmişler bilir hala 1972den kalma silahlar mermiler var.Olsun olsun ama teknolojik olsun.
    ASELSAN mühendislerinin ruhları şaad olsun. Nice parlak , vatansever mühendislerimiz komplolarla öldürüldü.
    Tengri Teng Tengri!

  • Çok merak ediyorum neyi eksilediniz? Eski teknoloji için milyarlar harcamaya hazır olduğumuz halde ayak direndiğinizden haberiniz olmadığı kesin.

  • Bizde hala türban tartışalım...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    Bizde hala türban tartışalım...

    Bu islerden cok daha onemli birsey ondandir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde hala gezi parkı tartışalım...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul2007


    quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    Bizde hala türban tartışalım...

    Bu islerden cok daha onemli birsey ondandir.

    Önemli mi? Haha. Saçmalama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    Bizde hala türban tartışalım...


    quote:


    Bizde hala gezi parkı tartışalım.


    Oturup burada da mı bunları tartışalım ne alakası var şimdi bu üretilen le bunların ... Hem türkiye ürettide bizmi tartışmadık hala tartışma istiyosanız geçenlerde bir savunma sanayi fuarı vardı o konulara girin baya tartışmalar var .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul2007


    quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    Bizde hala türban tartışalım...

    Bu islerden cok daha onemli birsey ondandir.

    Önemli mi? Haha. Saçmalama.

    sizinle agız dalasına girmiyicem saçmalama vs gibi hakarette etmicem benim inancıma göre çok daha önemli olan bir konuydu onu belirttim sizin inanmamanız benim saçmaladığım anlamına gelmez.
  • Arkadaşlar forumda siyasi tartışmalar yapmayın. Hem zaten bu topic te bunun yeri değil. Yoksa çok tartışacak konu var zaten...

  • arkaya tek pervane ilede bu yapıla bilinirdi !

  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    arkaya tek pervane ilede bu yapıla bilinirdi !


    Arkaya tek parvane ile bu helikopter uçamazdı. Dikkat ettiyseniz bu helikopterin normal helikopterlerde bulunan arka pervanesi yok. Bu arka pervane helikopterin kendi ekseni etrafında donmesini sağlar.Bu helikopterde düşük hızlarda o işi öndeki iki pervane yapıyor. Yüksek hızlarda hem yön verme hemde öne doğru yüksek ivme kazandırmak için çalışıyor. Yani arkaya konulacak tek pervane ile bu ikisini tek pervanenin yapması mümkün değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: playstyle

    arkaya tek pervane ilede bu yapıla bilinirdi !


    Arkaya tek pervane koyarak aynı şey yapılamazdı hocam. Ön tarafta iki pervane olduğu için alet bu hızlara çıkabiliyor. Arkaya tek pervaneyle daha yavaş olurdu. Bir de arkadaki iticiyle öndeki iticinin aerodinamik özellikleri farklıdır. Öndeki pervane daha kararlı bir uçuş sağlar. Ancak arkada olursa aracın dengesini kaybetme olasılığı artar. Bunu önden çekişli ve arkadan çekişli araçlar için düşünebiliriz. Adını bilmiyorum ama otomobillerde hızla giderken aniden frenleyerek döndükleri bir manevra var. Onu arkadan itişli araçlarla yapıyorlar. Aynı ona benzetebiliriz.

  • Bu arka pervane helikopterin kendi ekseni etrafında donmesini sağlar. Tam aksine arka pervane helikopterin kendi ektafında istem dışı olarak dönmesini engeller. Hatta, yanlış hatırlamıyorsam oto-rotasyon gibi bir şey deniyor. Üst pervanenin yaptığı hareket yüzünden ortaya çıkmaktadır ve düzgün uçuşa engel olmaktadır.

  • geleneksel helikopterler sadece ana kanat gidiş yönünü belirler !

    standart helikopterlerdeki arka kanata 1-2 ilave kanatla itme donanımı ile bu iş çocuk oyuncağı !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProjectMan -- 18 Haziran 2013; 10:29:01 >
  • Böyle bir şeyi daha önce niye yapmamışlar acaba?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul2007

    quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    quote:

    Orijinalden alıntı: istanbul2007


    quote:

    Orijinalden alıntı: memoseler

    Bizde hala türban tartışalım...

    Bu islerden cok daha onemli birsey ondandir.

    Önemli mi? Haha. Saçmalama.

    sizinle agız dalasına girmiyicem saçmalama vs gibi hakarette etmicem benim inancıma göre çok daha önemli olan bir konuydu onu belirttim sizin inanmamanız benim saçmaladığım anlamına gelmez.

    Bunu diyen birisinin Avatarında başı açık, latex kıyafetli bir kadının(trinity) fotoğrafı olması neyin kafası? Ayran mı?




  • 18+

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Bu arka pervane helikopterin kendi ekseni etrafında donmesini sağlar. Tam aksine arka pervane helikopterin kendi ektafında istem dışı olarak dönmesini engeller. Hatta, yanlış hatırlamıyorsam oto-rotasyon gibi bir şey deniyor. Üst pervanenin yaptığı hareket yüzünden ortaya çıkmaktadır ve düzgün uçuşa engel olmaktadır.


    Oto-rotasyon helikopterlerin motorları durursa aracın güvenli bir şekilde yere inmesi için gerekli bir sistem veya manevrada diyebiliriz. Tabi bu sistem belli bir yükseklikte iseniz başarılı bir şekilde çalışıyor. Bir helikopterin başına gelebilecek en kötü şey arka pervanesini kaybetmek ve kontrol edememesi.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.