Şimdi Ara

520, 316 ve 320'deki ufak eksiklikler neden? Cimrilik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam beyler,
    Özellikle pahalı ve üst seviye araçları bazen göz ucuyla bazen derinlemesine inceleme gibi bir huyum var. Şimdi malumunuz 520d ve 320d, 316i gibi üst seviye araçlar muadil ve çok daha ucuza satılan Japon rakiplerine göre üst gelir grubunda bir yer edindiler. Yalnız halâ anlayamadığım şekilde ufak tefek bazı eksiklikler var bunların maliyetleri minimum düzeyde tutmak için Alman pintiliğinden kaynaklandığını zannediyorum. Mesela:

    -Toyota, Ford, Hyundai'nin muadil modellerinde yan aynalarda sinyal lambası varken 70000 Euro'luk 2013 model 520d'de bu neden yok?

    -2013 model 320d'de yan kapı çerçeveleri düz lastik (veya kauçuk karışım, emin değilim) malzeme ile kaplanmışken kendisinden 50000 TL daha ucuz Japon rakiplerinde krom parlak kapı çerçeve kaplaması var. Muhtemelen opsiyonel imalat bu. Lakin Toyota Avensis, Ford Mondeo, bazı Hyundai ve Renault Latidude ve bir diğer Alman markası olan Opel'in Corsa hariç tüm modellerindeki gibi araçlarda bu standart. Allah'tan 520'de standart. Neden?

    -316i'nin standart donanımında, ki bu araç 40000 Euro'dur, neden çelik Jant yok da bunun yerine alay eder gibi Jant kapağı sunulmuş? Neden standart donanımda bu yok? Bu kadar pahalı ve prestijli araç için 4 adet alüminyum-çelik alaşımlı jant taksalar standart olarak maliyeti takriben 2500 lira için millet 316 almayacak mıydı sanki?

    ...gibi tespitlerim ve sorulararım var beyler.

    Görüşü olan varsa memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 5 Haziran 2013; 14:12:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 320d ve 520d ile ilgili söylediklerinizde tamamen katılıyorum size.ama 316i ve 320ied gibi araçlar ekonomik olsun diye olabildiğince düşük ve az donanım kullanıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Selam beyler,
    Özellikle pahalı ve üst seviye araçları bazen göz ucuyla bazen derinlemesine inceleme gibi bir huyum var. Şimdi malumunuz 520d ve 320d, 316i gibi üst seviye araçlar muadil ve çok daha ucuza satılan Japon rakiplerine göre üst gelir grubunda bir yer edindiler. Yalnız halâ anlayamadığım şekilde ufak tefek bazı eksiklikler var bunların maliyetleri minimum düzeyde tutmak için Alman pintiliğinden kaynaklandığını zannediyorum. Mesela:

    -Toyota, Ford, Hyundai'nin muadil modellerinde yan aynalarda sinyal lambası varken 70000 Euro'luk 2013 model 520d'de bu neden yok?

    -2013 model 320d'de yan kapı çerçeveleri düz lastik (veya kauçuk karışım, emin değilim) malzeme ile kaplanmışken kendisinden 50000 TL daha ucuz Japon rakiplerinde krom parlak kapı çerçeve kaplaması var. Muhtemelen opsiyonel imalat bu. Lakin Toyota Avensis, Ford Mondeo, bazı Hyundai ve Renault Latidude ve bir diğer Alman markası olan Opel'in Corsa hariç tüm modellerindeki gibi araçlarda bu standart. Allah'tan 520'de standart. Neden?

    -316i'nin standart donanımında, ki bu araç 40000 Euro'dur, neden çelik Jant yok da bunun yerine alay eder gibi Jant kapağı sunulmuş? Neden standart donanımda bu yok? Bu kadar pahalı ve prestijli araç için 4 adet alüminyum-çelik alaşımlı jant taksalar standart olarak maliyeti takriben 2500 lira için millet 316 almayacak mıydı sanki?

    ...gibi tespitlerim ve sorulararım var beyler.

    Görüşü olan varsa memnun olurum.

    BMW'de istediğiniz kadar opsiyon mevcut, tabii ki fiyatı yükseltiyor bunlar.
    BMW'yi ne için aldığınızı bilmeniz lazım.

    Mesela "bence" biraz hız ve viraj sevmeyen, sakin araba kullanan biri için BMW çok gereksiz, hatta işkence.
    Son kasalara kadar gayet sert (hele ki jant boyutu 3 için 17, 5 için 18 ise), içi dar araçlar var. Ama keyif de çok fazla, sürücüsüne göre değişir tabi.

    Ben sakin sakin gideyim, aksesuar dolu olsun, bir yerden bir yere gideyim diyorsanız doğru adres BMW değil.
    Daha doğrusu çok fazla para verir ve istediğinizi tam alamazsınız, böyle söyleyeyim.
    Tabii ki bunu açıkça söylemez satışçılar, yoksa araba satamazlar.

    Sonuçta bu malın alıcısı var ki satılıyor,sorunuzun net cevabı bu

    İmajı için boş BMW bile kullanmaya razı vatandaşlarımız, diğer markaların dolu araçlarını kullanmaktansa.
    Ha sadece sürüş keyfi ve gücü için boş bir bmw alıp da kullananlar da var tabi, ama sınırlı sayıda.
    Kumaş koltuk, kapak jantlı, manuel klimalı 320d'ler var. Adam yılda 2500 lira vergi, 2000 lira kasko veriyor ama boş araca biniyor.
    Bu da bir tercih.
    Ama 5 serisinde deri koltuk olmayan araç getirmiyorlar, çünkü hiç kimse almıyor. Ya da kapak jantlı.
    Veya sunroof'u olmayan BMW'ye BMW demiyor adam. İnsanların tercihine göre şekilleniyor biraz da.
    Öte yandan çoğu araçta ışık paketi geliyor, diğer markaların çoğunda olmayan, geceleri arabayı inanılmaz güzel gösteren birşey.

    Not: Lütfen yazdıklarımda kimse şahsi alınmasın, ben piyasanın tercihlerini kendi fikrimce yorumladım.
    Yanlış gördüğünüz birşeyler varsa tabii ki tartışırız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Selam beyler,
    Özellikle pahalı ve üst seviye araçları bazen göz ucuyla bazen derinlemesine inceleme gibi bir huyum var. Şimdi malumunuz 520d ve 320d, 316i gibi üst seviye araçlar muadil ve çok daha ucuza satılan Japon rakiplerine göre üst gelir grubunda bir yer edindiler. Yalnız halâ anlayamadığım şekilde ufak tefek bazı eksiklikler var bunların maliyetleri minimum düzeyde tutmak için Alman pintiliğinden kaynaklandığını zannediyorum. Mesela:

    -Toyota, Ford, Hyundai'nin muadil modellerinde yan aynalarda sinyal lambası varken 70000 Euro'luk 2013 model 520d'de bu neden yok?

    -2013 model 320d'de yan kapı çerçeveleri düz lastik (veya kauçuk karışım, emin değilim) malzeme ile kaplanmışken kendisinden 50000 TL daha ucuz Japon rakiplerinde krom parlak kapı çerçeve kaplaması var. Muhtemelen opsiyonel imalat bu. Lakin Toyota Avensis, Ford Mondeo, bazı Hyundai ve Renault Latidude ve bir diğer Alman markası olan Opel'in Corsa hariç tüm modellerindeki gibi araçlarda bu standart. Allah'tan 520'de standart. Neden?

    -316i'nin standart donanımında, ki bu araç 40000 Euro'dur, neden çelik Jant yok da bunun yerine alay eder gibi Jant kapağı sunulmuş? Neden standart donanımda bu yok? Bu kadar pahalı ve prestijli araç için 4 adet alüminyum-çelik alaşımlı jant taksalar standart olarak maliyeti takriben 2500 lira için millet 316 almayacak mıydı sanki?

    ...gibi tespitlerim ve sorulararım var beyler.

    Görüşü olan varsa memnun olurum.

    BMW'de istediğiniz kadar opsiyon mevcut, tabii ki fiyatı yükseltiyor bunlar.
    BMW'yi ne için aldığınızı bilmeniz lazım.

    Mesela "bence" biraz hız ve viraj sevmeyen, sakin araba kullanan biri için BMW çok gereksiz, hatta işkence.
    Son kasalara kadar gayet sert (hele ki jant boyutu 3 için 17, 5 için 18 ise), içi dar araçlar var. Ama keyif de çok fazla, sürücüsüne göre değişir tabi.

    Ben sakin sakin gideyim, aksesuar dolu olsun, bir yerden bir yere gideyim diyorsanız doğru adres BMW değil.
    Daha doğrusu çok fazla para verir ve istediğinizi tam alamazsınız, böyle söyleyeyim.
    Tabii ki bunu açıkça söylemez satışçılar, yoksa araba satamazlar.

    Sonuçta bu malın alıcısı var ki satılıyor,sorunuzun net cevabı bu

    İmajı için boş BMW bile kullanmaya razı vatandaşlarımız, diğer markaların dolu araçlarını kullanmaktansa.
    Ha sadece sürüş keyfi ve gücü için boş bir bmw alıp da kullananlar da var tabi, ama sınırlı sayıda.
    Kumaş koltuk, kapak jantlı, manuel klimalı 320d'ler var. Adam yılda 2500 lira vergi, 2000 lira kasko veriyor ama boş araca biniyor.
    Bu da bir tercih.
    Ama 5 serisinde deri koltuk olmayan araç getirmiyorlar, çünkü hiç kimse almıyor. Ya da kapak jantlı.
    Veya sunroof'u olmayan BMW'ye BMW demiyor adam. İnsanların tercihine göre şekilleniyor biraz da.
    Öte yandan çoğu araçta ışık paketi geliyor, diğer markaların çoğunda olmayan, geceleri arabayı inanılmaz güzel gösteren birşey.

    Not: Lütfen yazdıklarımda kimse şahsi alınmasın, ben piyasanın tercihlerini kendi fikrimce yorumladım.
    Yanlış gördüğünüz birşeyler varsa tabii ki tartışırız.

    Tespitlerin çok doğru. Bende bunu kastedmiştim esasen. Anlattığım özelliklerin temeli, 188.000 TL verip 520d alan adamın kendisinden %50 daha ucuz muadillerinde bile standart olan yukarıdaki özelliklerin bazılarının bu üst seviye araçta bulamamaları ama yinede prestij için bu eksikliklere göz yumup bu kadar parayı verebilecek kadar tatmin düşkünü olabilmesinde yatıyor.

    Bir insan 95 bin TL verip 316i almış. Demezler mi o kadar para veriyoruz neden 4 tane çelik jant takmadınız buna? Demekki 316'daki kapak jantına razı olan ve çelik jant gibi bir takım ek özellikler için 320d'yi almaya özenenler çok var ki-Baverya'lı amcalar bu uygulamadan vazgeçmiyor.

    Olayın kumaş koltuk olayına kadar uzandığını tespit edememişim. 1.6 lüks Japon aracında kumaş koltuk varken kendi kendime "herhalde BMW'de bunlar standart olarak deridir" diye düşündüğüm zamanlar olmuştu. Demek ki değilmiş. Ne diyelim, elbet mekanik ve parça kalitesi muadil Japon-Amerikan araçlarıyla kıyas etmez ama bu kadar cimrilik içinde 2,5 kat fazla para vermek her yiğidin harcı değildir diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.