Şimdi Ara

HAZİRANDA NELER OLACAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • YA BEYLER HAZİRANDA Bİ YENİLEME GELECEK AMA ÇOK DEĞİŞİKLİK OLACAK DİYOLAR
    BİLGİSİ OLANLAR YAZABİLİRMİ ACABA NELER OLACAK



  • zaten hazirandayız
  • Ara sıra forumun sitesinede bak arkadaşım.Herkese iyi oyunlar...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murattin -- 14 Haziran 2006; 11:10:01 >
  • Bunların hepsi 20 haziranda olacak.Ama benim silkim yoooooooooooook.
  • Yaw bu ui dedikleri nedir.UI change yazıyo.
  • 20 haziranda avrupa haritası açılacakmış kurt falan gelecekmiş cart curt
  • UI = user interface ya da turkce soylemeye calisirsam kullanici arayuzu oluyor.
    Zaten haziran guncellemesini daha once en az 2 degisik baslikta tartistik galiba..
    Ama su an silkroad sitesinde detaylari vermisler. Oradan ceviriym biraz.

    INVENTORY/STORAGE GENISLEMESI:
    Inventory adim adim 3 quest yaparak genisleyecek. 3 quest'in sonunda 14 extra slot'umuz olacak. Storage'a 5. sayfa ekleniyor.

    Yapilacak 3 quest:
    Level 5: Jangan'daki grocer Jinjin'e yardim etme
    Ilgili Yaratik: manyang
    Odul: Inventory 10 slot genisleme

    Level 30: Dongwhang'daki grocer Yeosun'a yardim etme
    Ilgili yaratik: Earth Taoist
    Odul: Inventory 2 slot genisleme

    Level 60: Hotan'daki Mamoie'ye yardim etme (bu mamoi de grocer buyuk ihtimal)
    Ilgili yaratik: Big white spider
    Odul: Inventory 2 slot genisleme

    Burada ilginc gozuken, koyduklari resimde inventory'ye ek bir tab koymuslar expand diye, orada 16 slot genisleme resmi var. Herhalde 16 slot quest'i de level 90'dir.

    KURT:
    Daha onceki bi baslikta kurt silk'le mi olacak gold'la mi olacak diye merak ederken, Joymax amcalar, ne yardan gecerim ne serden diyerek iki degisik kurt sunmuslar piyasaya, Grey Wolf ve White Wolf, Gri kurt (gold'la) ve Beyaz kurt (silk'le).. Web sayfasina bakinca sanki ikisi arasinda bir fark yok yazdiklarina gore ama birseyi silk'le sattiklarina gore, kesin bi fark yapmislardir. Kisaca kurt olayinin ozelliklerine gelelim.

    Kurt bizimle beraber savasacak, acikacak, dayak yiyecek, hp'si biterse, acligi 0'a duserse olecek. Kurt'u doyurmak, iyilestirmek veya olurse ayaga kaldirmak, burn/freeze etc gibi durumlardan kurtarmak icin gereken item'lar stable-keeper'da satilacak. Bizim oldurdugumuz her yaratik icin kurt exp alacak, ancak bu bizim exp'mizden eksiltme yonunde olmayacak. Yani kurt, her oldurdugumuz yaratik icin kendine gore bir bonus exp aliyor. Sonra level atliyor. Kurt bizimle ayni levelda oldugunda exp alamiyor.
    Kurt en fazla kendi levelimizda olabiliyor. Anladigim kadariyla level atladik, kurt'da atladi, sonra olup level kaybedersek, tekrar level alana kadar kurdu summon edemiyoruz. Kurt sahibi olmak icin minimum level 5 olarak belirtilmis.
    Kurt level atlayinca stat pointlerini oyun otomatik olarak verecek. Kendimize gore statlarini secemiyoruz. Hem gri kurda, hem beyaz kurda ayni anda sahip olamiyoruz.
    Kurdu summon etmek, olmusseniz, kurt olmusse, kurdun leveli sizden yuksekse ya da cape giymisseniz kurdu summon edemiyorsunuz.
    Kurda bir kez isim verebilecegiz. Ondan sonra o ismi degistiremiyoruz.

    Kurt hareketleri: Chat window'a sunlari yazarak kurda komut verebilecekmisiz.
    /attack :Secili yaratiga saldir
    /charm :Bizim icin sebeklik yapacak galiba.
    /unsummon: buna turkce ne denir bilmiyorum. yaninizdan kaybolup inventory'ye donme olayi iste.
    /offensive: bir yaratiga saldirdiginizda kurt otomatik olarak saldiracak
    /defensive: baska bir komut verilene kadar kurt kimseye saldirmayacak
    /follow: kurt yaniniza donecek.

    Kurt ve PK:
    Kurdunuzu bir playera alt+click'le saldirtip player'i oldurturseniz, hem siz hem kurt murderer olacak. Siz baskasinin kurdunu oldururseniz, gene murderer olacaksiniz.
    Uyari: Guild savaslari sirasinda kurt sahibinin gorus alani disina cikarsa, kayip hayvan sayilacak ve ne kimseye saldirabilecek ne de kimse kurda saldirabilecek.

    Yalniz kurtlar cok sirin duruyo.. Bi tane alirsam olmesin diye kendim olurum gerekirse :)

    Gelelim alchemy bolumune: (oy, bu bolum cok uzunmus.. nerden dedim iki saniyede ceviriym diye)
    Burada bazi bolumlerinin ingilizcelerini de koyayim. Sonra yanlis cevirmis diye bidi bidi yapmayin.

    1. EQUIP ENHANCE - ESYA GELISTIRME.
    Bu bolum genel olarak su ana kadar uyguladigimiz alchemy'yi kapsiyor. Ancak resmi olarak biraz detay vermisler. O yuzden okuyalim.

    1.1 How to enhance equipment - Esyayi nasil gelistirecegiz
    Bildigimiz, uyguladigimiz alchemy yontemi gene. alchemy ekranini, esyayi koy, elixir'i koy, lucky powder'i koy, fuse'a bas. Alchemy'nin kisa yol tusu Y imis. Bunu ogrenelim.

    1.2 Equip enhance failure - Esya gelistirirken basarisizlik
    Yaptiginiz enchant basarisiz olursa, olasi sonuclar:
    Esyanin + leveli sifirlanir.
    +5 olan bir esya da enchant basarisiz olursa, esya tumden yokolabilir veya butun +'larini kaybedip, maximum durability'si dusebilir.

    1.3 Equip enhance assistance - Esya gelistirme yardimcilari
    Lucky powder kullanirsaniz enchant'in basarili olma sansi artar.
    Esya gelistirme sansini artiran bazi ozellikler var ve bunlar her kullanildiginda bu ozelliklerin level'i 1 duser. Bu ozellikler:
    Lucky: Success of enhance is increased when trying to enhance equipment.
    Basarili olma sansinizi artirir.
    Steady: When maximum durability is reduced from failure of equip enhance, the reducing of durability is prevented.
    Esyayi enchantlarken basarisiz olursaniz ve esyanin maximum durability'si dusecekse, bunu engeller.
    Immortal: When the item is destroyed from failure of equip enhance, the destroying of item is prevented.
    Enchant ettiginiz esya, basarisiz enchant yuzunden yokolacaksa, esyanin yokolmasini engeller.
    Astral: When the enhance level of items with enhance level 4 or above is reset, the level will be maintained at 4.
    Bu daha once gormedigimiz yeni bir ozellik. Diyor ki: +4 ve yukari +'si olan bir esya enchant sirasinda basarisiz olup 0'lanacaksa, astral bu esyayi +4'de tutar.

    1.4 Keep in attention - Dikkate alinacak noktalar
    Esya gelistirme basarisi sabit bir olasilik hesabina baglidir ve + sayisi yukseldikce basari sansi azalir.
    Intensifying elixir'ler yaratiklardan duser ve weapon, shield, accessory, protector olarak cesitlenir.
    Lucky powder alirken dogru degree lucky powder alin.

    2. MAGICAL ATTRIBUTE GRANT - Buyusel ozellik ekleme
    Esyalara bu ozellikleri eklemek icin alchemy stone (alchemy tasi) lazim.

    2.1 How to grant magical attribute - Nasil yapacagiz
    Alchemy ekranini acin. Att enhance olarak gozuken pencereye gecin. Esyayi koyun, alchemy stone'u koyun, fuse'a basin

    2.2 Keep in attention - Dikkate alinacak noktalar
    - Bir esyaya ozellik ekleme islemi basariliysa, eklenen ozelligin degeri rastgele eklenir. Esyanin uzerindeki bir onceki degerken daha da dusuk olabilir, daha yuksekte.
    - Ozellik ekleme islemi basarisiz olursa, sadece alchemy stone yokolur.
    - Ozellik ekleme islemi basarili olursa, ozellik asimilasyonu olabilir. Yani, eklemek istediginiz ozellik haricindeki bazi ozelliklerde modifiye olabilir.
    - Ozellik asimilasyonu, immortal, lucky, steady ve astral ozelliklerini eklerken olusmaz.
    - Her alchemy stone'un asimilasyon ihtimali vardir ve bu her alchemy stone icin farklidir.
    - Alchemy stone'a bagli olarak, ozellik eklenecek esyalar degisebilir. (Not: bu satir benim sucum degil, ingilizcesinden birsey anlasilmiyor. --> Depending on the alchemy stone, the equipment item that it can grant magical attribute can differ.)
    - Her degree icin alchemy stone'lari vardir. Bu sebeple esyanin degree'sine uygun stone kullanilmalidir.

    3. STANDART ATTRIBUTE MODIFICATION - Standart ozellik modifikasyonu
    Esyalarin uzerinde parry ratio, critical, physical reinforce ve magical reinforce gibi standart ozellikler vardir. Attribute stone (ozellik taslari) kullanilarak bu standart ozellikler degistirilebilir.

    3.1 How to modify standart attributes - Nasil yapacagiz
    Alchemy'yi acin, yine Att. Enhance penceresine gecin. Once esyayi, sonra tasi koyup fuse'a basin.

    3.1 Keep in attention - Dikkat edilecek noktalar
    - Standart ozellikleri modifiye ederken, ozellik degeri rastgele belirlenir, bir onceki degerden, yuksekte de olabilir dusukte
    - Standart ozellik ekleme basarisiz olursa, sadece attribute stone kaybolur.
    - Standart ozellik modifiyesi yaparken ozellik asimilasyonu olabilr. Istediginiz ozellikten baska bir ozelligin degeri degisebilir.
    - Ozellik asimilasyonu steady, immortal, lucky ve astral eklerken olusmaz.
    - Her attribute stone'un ozellik asimilasyonu ihtimali vardir ve bu her attribute stone icin farklidir.
    - Depending on the attribute stone, the equipment item that it can be used on differ. Attribute stone'lari ozelliklerine bagli olarak her esya uzerinde kullanamayabilirsiniz. (Bu ilk magical attribute bolumunden sonra boyle bir cumle yazmalari ancak bir fikir verdi bana. Bence burada demek istedigi, ornegin shield block rate'i artiran bir tasi, gidip de bir yuzuge deneyemeyecegimiz. Tabii bu olayi cesitlendirmis olabilirler. Asagida coook uzun bir liste var.)
    - Her degree icin degisik attribute stone'lar var. Dogru degree attribute stone'u kullanin.

    4. ALCHEMY STONE, ATTRIBUTE STONE, ALCHEMY POTION PRODUCTION - Alchemy stone, attribute stone ve alchemy potion uretimi

    Buyulu ozellik veren alchemy stone'lari, standart ozellik veren attribute stone'lari ve karakterlere buff etkisi veren alchemy potion'larinin hepsi alchemy kullanilarak yapilir.
    Alchemy stone, attribute stone ve alchemy potion, alchemy elementleri olan hava, toprak, ates, su (bu adamlar earth, fire, water, wind yazmislar, ruzgar diye element mi olur, biz klasik soyleme devam edelim.) elementlerinin kombinasyonlariyla elde edilir.

    4.1 How to produce alchemy stone, attribute stone, alchemy potion - Nasil yapacagiz
    - Item enhance penceresine gecin. (Yazida boyle demis ama resimde Material Processing diye bir pencere galiba bu).
    - Sol tarafa alchemy tablet'i koyun (alchemy tablet, jade tablet, sapphire tablet, ruby tablet)
    - Sag tarafa gerekli alchemy materyallerini koyun (alchemy materyallari ayni ya da daha fazla olmalidir) (Bu ne demek kendim henuz anlamadim)
    - Fuse tusuna basin, kullandiginiz tablet'e uygun bir alchemy stone, attribute stone, alchemy potion elde edilecektir.

    4.1 Keep in attention - Dikkat edilecek noktalar
    - Alchemy tablet'leri yaratiklardan duser.
    - Alchemy element'leri yaratiklarin yan urunlerinden (monster by-products) ve esyalari parcalarina ayirarak (disjointing equipment items) elde edilecektir.
    - Esyalari parcalarina ayirirken alchemy stone ve attribute stone elde etme sansi vardir.
    - Alchemy potion'lari tuketilir esyalardir ve inventory'den kullanilinca etksi karaktere uygulanir. (Burada cok acaip yazmislar ama sanirim anlatmaya calistiklari bunlar bildigimiz potion, iciyosunuz, sizi bir sure etkiliyor sonra gecip gidiyor)

    4.2 Alchemy stone types - Alchemy stone tipleri
    Bu bolumde ben kisaca yazacagim, siz uzununu anlayiniz. Butun bu taslarin adi, Alchemy stone of XXXX diye geciyor, ben sadece XXXX bolumuyle yaziyorum. Yani Alchemy stone of Strength icin Strength yazacagim, takip eden attribute stone bolumunde de ayni yolu takip ediyorum. Bu bolumlerde yaptigim ceviri de ornegin su cumleyi:
    Alchemy stone of strength: grants magical attribute of strength on equipment items.
    "Esyalara str ekler" olarak kisaca ceviriyorum. Yalniz dikkat edelim, yukardaki uyarilar bolumunde bu ekleme metodu rastgele bir sayi olacaktir diye belirtilmis. Yani str ekler olarak cevirdigim bolum +1 str yapar demek degildir. +3 str esyanizi alchemy stone of strength'le alchemy yaparsaniz, +5 str'ye de cikabilir, +1 str'ye de dusebilir anladigim kadariyla.

    strength : Esyalara str ekler.
    intelligence: Esyalara int ekler.
    master: Esyalara durability ekler.
    strikes: Silahlara attack rating ekler.
    discipline: Silahlara block parry ratio ekler. (Sanirim burasi sadece parry ratio olacak??)
    penetration: Kalkanlara critical parry ratio ekler. (Galiba burasi da sadece parry ratio??)
    dodging: Giysilere parry ratio ekler.
    stamina: Head, leg, chest (kafa, bacak, gogus) giysilerine HP ekler.
    magic: Head, leg, chest (kafa, bacak, gogus) giysilerine MP ekler.
    fogs: Aksesuarlara ice energy resistance (buz enerjisi dayanikliligi) ekler.
    air: Aksesuarlara electrical shock resistance (elektrik soku dayanikliligi) ekler.
    fire: Aksesuarlara fiery damage resistance (ates hasari dayanikliligi) ekler.
    immunity: Aksesuarlara poison resistance (zehir dayanikliligi) ekler.
    revival: Aksesuarlara zombie resistance (zombi durumu dayanikliligi) ekler.
    immortal: Esyalardaki immortal ozelligini 1 artirir. (item mall'da satiliyor)
    hardness: Esyalardaki steady ozelligini 1 artirir.
    luck: Esyalardaki lucky ozelligini 1 artirir.
    astral: Esyalardaki astral ozelligini 1 artirir. (item mall'da satiliyor)


    4.3 Attribute stone types - Attribute stone tipleri
    Bu bolumdeki cumleleri koreli amcalar soyle yazmis.
    Attribute stone of courage: Reestablishes weapon's physical attack power.
    Reestablish esanlamlisi olarak restore kullanirsak bir mana cikmiyor, cunku cevirince silah fiziksel saldiri gucunu eski haline getirir gibi oluyor. Ancak sanirim burada reestablish gibi ilgisiz bir fiili kullanarak anlatmaya calistiklari sey, bu attribute stone'larin bir sey eklemek yerine orijinal degeri rastgele bir sayiyla degistirdigi olabilir. Ornegin crit 9 silahiniza ilgili crit stone'u yaparsaniz crit 1 silah elinizde patlayabilir gibi. Benim simdilik anladigim bu. Bu sebeple, bu bolumu xxxx'i degistirir olarak ceviriyorum.

    courage: Silahlarin physical attack power'ini degistirir.
    warriors: Silahlarin physical reinforce'unu degistirir.
    philosophy: Silahlarin magical attack power'ini degistirir.
    meditation: Silahlarin magical reinforce'unu degistirir.
    challenge: Silahlarin critical'ini degistirir.
    focus: Silahlarin attack rating'ini degistirir.
    flesh: Giysi ve kalkanlarin physical defense power'ini degistirir.
    life: Giysi ve kalkanlarin physical reinforce'unu degistirir.
    mind: Giysi ve kalkanlarin magical defense power'ini degistirir.
    spirit: Giysi ve kalkanlarin magical reinforce'unu degistirir.
    dodging: Giysilerin parry ratio'sunu degistirir.
    agility: Kalkanlarin blocking ratio'sunu degistirir.
    training: Aksesuarlarin physical absorption rate'ini degistirir.
    prayer: Aksesuarlarin magical absorption rate'ini degistirir.


    4.4 Alchemy potion types: Alchemy potion tipleri
    Drug of breeze: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir.
    Drug of wind: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir. (dukkanda satilir)
    Drug of gales: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir.
    Drug of typhoon: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir. (dukkanda satilir)


    5. ALCHEMY MATERIAL DISJOINT - Alchemy materyallerini parcalama
    Bu noktadan sonra disjoint'e kisaca parcalama diyecegim. Parcalara ayirma uzun oluyor.

    Yaratiklari oldurdugunuzde dusen yan-urunleri ya da esyalari parcalayarak alchemy elementleri elde edebilirsiniz.

    5.1 How to disjoint alchemy materials - Nasil yapacagiz
    - Alchemy penceresini acip Material processing bolumune gecin.
    - Sol tarafa parcalama esyalarini koyun (parcalama esyalari - void rondo, destroyer rondo)
    - Sag tarafa yan urunleri ya da esyalari koyun.
    - Fuse'a basinca alchemy materyallerinize uygun alchemy elementlerini elde edeceksiniz.

    5.2 Keep in attention - Dikkat edilecek noktalar
    - Yaratik yan urunleri icin void rondo kullanilmalidir
    - Esyalar icin destroyer rondo kullanilmalidir
    - Void rondo ve destroyer rondo her sehirdeki grocer'dan satin alinabilir.
    - Kullanilacak void rondo sayisi yaratik yan urunu uzerinde gozuken item value'a bagli olarak degisir.
    - Kullanilacak destroyer rondo sayisi, esya uzerindeki item value'a bagli olarak degisir.
    - Materyalleri parcalamadan evvel inventory'de yeterince bos yer olmalidir.


    Bu bolumde bitti nihayet. Bu esya parcalama olayiyla element cikariyoruz da, bu rondo mondo falan, kastirmislar olayi. Daha sonra bi de bu elementleri dogru kombinasyonla birlestirip tas yapacagiz galiba. Allah taksiratlarini affetsin ama bu sistemle cok kufur yerler bence. :):)

    UI INTERFACE - Kullanici arayuzu
    Daha fazla zoom out yapabiliyoruz.
    Kurdunuz varsa cani/acligi ve uzerindeki buff etkileri hemen sizin caninizi gosteren yerin altinda gozukuyor. Kullanisli olmus desem yalan olur. Ben zaten bakmiyodum oraya, hep oluyorum hp pot bitince.
    Party member information display: Ayni party'de oldugunuz adamlarin uzerindeki buff'lari gorebiliyorsunuz. Isterseniz bu secenek options'dan kapatilabiliyor.
    Union/Guild ekraninda gordugumuz Superman'in S'i berserk'in son buyuk damlasi haline gelmis artik gordugum kadariyla. Bundan sonra berserk actim yok. Superman moduna girdim diyelim. :)

    Yalniz bu bolumdeki son resimde level 70 adamin level 35 kurdu var yaninda ve kurt maymun kadar, halen yavru duruyor. Bu yaratik hep maymunla ayni boy kalacaksa alip rezil etmem ben kendimi cumle aleme. Onu da diyeyim. Sunun kurduna bak, minicik derler, gulerler adama... :)



    Yanlislarim varsa affola.

    EvliyaCelebi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EvliyaCelebi -- 14 Haziran 2006; 17:12:55 >




  • ŞİMDİLİK GUZAL GİDİO ZAHMET OLMAZSA BİR YERLERDEN KURTUN FİYATINI KOYABİLİRMİSİN?
  • Silkroad sitesinde fiyat yazmamislar ama ksro'da 2mil gold'a satiliyor diye biliyorum.
    Burada ama daha yuksek bir fiyat cikmasi olasi. Verilen bilgilere bakinca beyaz kurdun herhangi bir artisi yok gibi gozukuyor. Eger boyleyse, bu adamlar gri kurt 10mil gold, gold'u olmayan gercek parayla alsin kardesim olayina girebilirler. Beklerim de boyle birsey yapmalarini sahsen.

    EvliyaCelebi
  • Açıklamalar için teşkler EvliyaCelebi.Ellerine sağLık
  • walla bende yeni charlar gelcek diye dudum ama ya islam charları yada avrupa charları gelcekmiş diyolar
  • walla 10 milyn gold sa ben uyamadan kervan yaparım her dakka
  • bu 10m gold ise bu dilenciler artar abi 10k diye idi bundan sonra abi 10m versene kurt alıcam...:D

    10mde cok pahalı bee...insan yaparda 2m-3m yapar...hayatımda 10m param olmadı... (:

    evliyacelebi teşekkürler.
  • eline sağlık güzel olmuş yazı.teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EvliyaCelebi

    UI = user interface ya da turkce soylemeye calisirsam kullanici arayuzu oluyor.
    Zaten haziran guncellemesini daha once en az 2 degisik baslikta tartistik galiba..
    Ama su an silkroad sitesinde detaylari vermisler. Oradan ceviriym biraz.

    INVENTORY/STORAGE GENISLEMESI:
    Inventory adim adim 3 quest yaparak genisleyecek. 3 quest'in sonunda 14 extra slot'umuz olacak. Storage'a 5. sayfa ekleniyor.

    Yapilacak 3 quest:
    Level 5: Jangan'daki grocer Jinjin'e yardim etme
    Ilgili Yaratik: manyang
    Odul: Inventory 10 slot genisleme

    Level 30: Dongwhang'daki grocer Yeosun'a yardim etme
    Ilgili yaratik: Earth Taoist
    Odul: Inventory 2 slot genisleme

    Level 60: Hotan'daki Mamoie'ye yardim etme (bu mamoi de grocer buyuk ihtimal)
    Ilgili yaratik: Big white spider
    Odul: Inventory 2 slot genisleme

    Burada ilginc gozuken, koyduklari resimde inventory'ye ek bir tab koymuslar expand diye, orada 16 slot genisleme resmi var. Herhalde 16 slot quest'i de level 90'dir.

    KURT:
    Daha onceki bi baslikta kurt silk'le mi olacak gold'la mi olacak diye merak ederken, Joymax amcalar, ne yardan gecerim ne serden diyerek iki degisik kurt sunmuslar piyasaya, Grey Wolf ve White Wolf, Gri kurt (gold'la) ve Beyaz kurt (silk'le).. Web sayfasina bakinca sanki ikisi arasinda bir fark yok yazdiklarina gore ama birseyi silk'le sattiklarina gore, kesin bi fark yapmislardir. Kisaca kurt olayinin ozelliklerine gelelim.

    Kurt bizimle beraber savasacak, acikacak, dayak yiyecek, hp'si biterse, acligi 0'a duserse olecek. Kurt'u doyurmak, iyilestirmek veya olurse ayaga kaldirmak, burn/freeze etc gibi durumlardan kurtarmak icin gereken item'lar stable-keeper'da satilacak. Bizim oldurdugumuz her yaratik icin kurt exp alacak, ancak bu bizim exp'mizden eksiltme yonunde olmayacak. Yani kurt, her oldurdugumuz yaratik icin kendine gore bir bonus exp aliyor. Sonra level atliyor. Kurt bizimle ayni levelda oldugunda exp alamiyor.
    Kurt en fazla kendi levelimizda olabiliyor. Anladigim kadariyla level atladik, kurt'da atladi, sonra olup level kaybedersek, tekrar level alana kadar kurdu summon edemiyoruz. Kurt sahibi olmak icin minimum level 5 olarak belirtilmis.
    Kurt level atlayinca stat pointlerini oyun otomatik olarak verecek. Kendimize gore statlarini secemiyoruz. Hem gri kurda, hem beyaz kurda ayni anda sahip olamiyoruz.
    Kurdu summon etmek, olmusseniz, kurt olmusse, kurdun leveli sizden yuksekse ya da cape giymisseniz kurdu summon edemiyorsunuz.
    Kurda bir kez isim verebilecegiz. Ondan sonra o ismi degistiremiyoruz.

    Kurt hareketleri: Chat window'a sunlari yazarak kurda komut verebilecekmisiz.
    /attack :Secili yaratiga saldir
    /charm :Bizim icin sebeklik yapacak galiba.
    /unsummon: buna turkce ne denir bilmiyorum. yaninizdan kaybolup inventory'ye donme olayi iste.
    /offensive: bir yaratiga saldirdiginizda kurt otomatik olarak saldiracak
    /defensive: baska bir komut verilene kadar kurt kimseye saldirmayacak
    /follow: kurt yaniniza donecek.

    Kurt ve PK:
    Kurdunuzu bir playera alt+click'le saldirtip player'i oldurturseniz, hem siz hem kurt murderer olacak. Siz baskasinin kurdunu oldururseniz, gene murderer olacaksiniz.
    Uyari: Guild savaslari sirasinda kurt sahibinin gorus alani disina cikarsa, kayip hayvan sayilacak ve ne kimseye saldirabilecek ne de kimse kurda saldirabilecek.

    Yalniz kurtlar cok sirin duruyo.. Bi tane alirsam olmesin diye kendim olurum gerekirse :)

    Gelelim alchemy bolumune: (oy, bu bolum cok uzunmus.. nerden dedim iki saniyede ceviriym diye)
    Burada bazi bolumlerinin ingilizcelerini de koyayim. Sonra yanlis cevirmis diye bidi bidi yapmayin.

    1. EQUIP ENHANCE - ESYA GELISTIRME.
    Bu bolum genel olarak su ana kadar uyguladigimiz alchemy'yi kapsiyor. Ancak resmi olarak biraz detay vermisler. O yuzden okuyalim.

    1.1 How to enhance equipment - Esyayi nasil gelistirecegiz
    Bildigimiz, uyguladigimiz alchemy yontemi gene. alchemy ekranini, esyayi koy, elixir'i koy, lucky powder'i koy, fuse'a bas. Alchemy'nin kisa yol tusu Y imis. Bunu ogrenelim.

    1.2 Equip enhance failure - Esya gelistirirken basarisizlik
    Yaptiginiz enchant basarisiz olursa, olasi sonuclar:
    Esyanin + leveli sifirlanir.
    +5 olan bir esya da enchant basarisiz olursa, esya tumden yokolabilir veya butun +'larini kaybedip, maximum durability'si dusebilir.

    1.3 Equip enhance assistance - Esya gelistirme yardimcilari
    Lucky powder kullanirsaniz enchant'in basarili olma sansi artar.
    Esya gelistirme sansini artiran bazi ozellikler var ve bunlar her kullanildiginda bu ozelliklerin level'i 1 duser. Bu ozellikler:
    Lucky: Success of enhance is increased when trying to enhance equipment.
    Basarili olma sansinizi artirir.
    Steady: When maximum durability is reduced from failure of equip enhance, the reducing of durability is prevented.
    Esyayi enchantlarken basarisiz olursaniz ve esyanin maximum durability'si dusecekse, bunu engeller.
    Immortal: When the item is destroyed from failure of equip enhance, the destroying of item is prevented.
    Enchant ettiginiz esya, basarisiz enchant yuzunden yokolacaksa, esyanin yokolmasini engeller.
    Astral: When the enhance level of items with enhance level 4 or above is reset, the level will be maintained at 4.
    Bu daha once gormedigimiz yeni bir ozellik. Diyor ki: +4 ve yukari +'si olan bir esya enchant sirasinda basarisiz olup 0'lanacaksa, astral bu esyayi +4'de tutar.

    1.4 Keep in attention - Dikkate alinacak noktalar
    Esya gelistirme basarisi sabit bir olasilik hesabina baglidir ve + sayisi yukseldikce basari sansi azalir.
    Intensifying elixir'ler yaratiklardan duser ve weapon, shield, accessory, protector olarak cesitlenir.
    Lucky powder alirken dogru degree lucky powder alin.

    2. MAGICAL ATTRIBUTE GRANT - Buyusel ozellik ekleme
    Esyalara bu ozellikleri eklemek icin alchemy stone (alchemy tasi) lazim.

    2.1 How to grant magical attribute - Nasil yapacagiz
    Alchemy ekranini acin. Att enhance olarak gozuken pencereye gecin. Esyayi koyun, alchemy stone'u koyun, fuse'a basin

    2.2 Keep in attention - Dikkate alinacak noktalar
    - Bir esyaya ozellik ekleme islemi basariliysa, eklenen ozelligin degeri rastgele eklenir. Esyanin uzerindeki bir onceki degerken daha da dusuk olabilir, daha yuksekte.
    - Ozellik ekleme islemi basarisiz olursa, sadece alchemy stone yokolur.
    - Ozellik ekleme islemi basarili olursa, ozellik asimilasyonu olabilir. Yani, eklemek istediginiz ozellik haricindeki bazi ozelliklerde modifiye olabilir.
    - Ozellik asimilasyonu, immortal, lucky, steady ve astral ozelliklerini eklerken olusmaz.
    - Her alchemy stone'un asimilasyon ihtimali vardir ve bu her alchemy stone icin farklidir.
    - Alchemy stone'a bagli olarak, ozellik eklenecek esyalar degisebilir. (Not: bu satir benim sucum degil, ingilizcesinden birsey anlasilmiyor. --> Depending on the alchemy stone, the equipment item that it can grant magical attribute can differ.)
    - Her degree icin alchemy stone'lari vardir. Bu sebeple esyanin degree'sine uygun stone kullanilmalidir.

    3. STANDART ATTRIBUTE MODIFICATION - Standart ozellik modifikasyonu
    Esyalarin uzerinde parry ratio, critical, physical reinforce ve magical reinforce gibi standart ozellikler vardir. Attribute stone (ozellik taslari) kullanilarak bu standart ozellikler degistirilebilir.

    3.1 How to modify standart attributes - Nasil yapacagiz
    Alchemy'yi acin, yine Att. Enhance penceresine gecin. Once esyayi, sonra tasi koyup fuse'a basin.

    3.1 Keep in attention - Dikkat edilecek noktalar
    - Standart ozellikleri modifiye ederken, ozellik degeri rastgele belirlenir, bir onceki degerden, yuksekte de olabilir dusukte
    - Standart ozellik ekleme basarisiz olursa, sadece attribute stone kaybolur.
    - Standart ozellik modifiyesi yaparken ozellik asimilasyonu olabilr. Istediginiz ozellikten baska bir ozelligin degeri degisebilir.
    - Ozellik asimilasyonu steady, immortal, lucky ve astral eklerken olusmaz.
    - Her attribute stone'un ozellik asimilasyonu ihtimali vardir ve bu her attribute stone icin farklidir.
    - Depending on the attribute stone, the equipment item that it can be used on differ. Attribute stone'lari ozelliklerine bagli olarak her esya uzerinde kullanamayabilirsiniz. (Bu ilk magical attribute bolumunden sonra boyle bir cumle yazmalari ancak bir fikir verdi bana. Bence burada demek istedigi, ornegin shield block rate'i artiran bir tasi, gidip de bir yuzuge deneyemeyecegimiz. Tabii bu olayi cesitlendirmis olabilirler. Asagida coook uzun bir liste var.)
    - Her degree icin degisik attribute stone'lar var. Dogru degree attribute stone'u kullanin.

    4. ALCHEMY STONE, ATTRIBUTE STONE, ALCHEMY POTION PRODUCTION - Alchemy stone, attribute stone ve alchemy potion uretimi

    Buyulu ozellik veren alchemy stone'lari, standart ozellik veren attribute stone'lari ve karakterlere buff etkisi veren alchemy potion'larinin hepsi alchemy kullanilarak yapilir.
    Alchemy stone, attribute stone ve alchemy potion, alchemy elementleri olan hava, toprak, ates, su (bu adamlar earth, fire, water, wind yazmislar, ruzgar diye element mi olur, biz klasik soyleme devam edelim.) elementlerinin kombinasyonlariyla elde edilir.

    4.1 How to produce alchemy stone, attribute stone, alchemy potion - Nasil yapacagiz
    - Item enhance penceresine gecin. (Yazida boyle demis ama resimde Material Processing diye bir pencere galiba bu).
    - Sol tarafa alchemy tablet'i koyun (alchemy tablet, jade tablet, sapphire tablet, ruby tablet)
    - Sag tarafa gerekli alchemy materyallerini koyun (alchemy materyallari ayni ya da daha fazla olmalidir) (Bu ne demek kendim henuz anlamadim)
    - Fuse tusuna basin, kullandiginiz tablet'e uygun bir alchemy stone, attribute stone, alchemy potion elde edilecektir.

    4.1 Keep in attention - Dikkat edilecek noktalar
    - Alchemy tablet'leri yaratiklardan duser.
    - Alchemy element'leri yaratiklarin yan urunlerinden (monster by-products) ve esyalari parcalarina ayirarak (disjointing equipment items) elde edilecektir.
    - Esyalari parcalarina ayirirken alchemy stone ve attribute stone elde etme sansi vardir.
    - Alchemy potion'lari tuketilir esyalardir ve inventory'den kullanilinca etksi karaktere uygulanir. (Burada cok acaip yazmislar ama sanirim anlatmaya calistiklari bunlar bildigimiz potion, iciyosunuz, sizi bir sure etkiliyor sonra gecip gidiyor)

    4.2 Alchemy stone types - Alchemy stone tipleri
    Bu bolumde ben kisaca yazacagim, siz uzununu anlayiniz. Butun bu taslarin adi, Alchemy stone of XXXX diye geciyor, ben sadece XXXX bolumuyle yaziyorum. Yani Alchemy stone of Strength icin Strength yazacagim, takip eden attribute stone bolumunde de ayni yolu takip ediyorum. Bu bolumlerde yaptigim ceviri de ornegin su cumleyi:
    Alchemy stone of strength: grants magical attribute of strength on equipment items.
    "Esyalara str ekler" olarak kisaca ceviriyorum. Yalniz dikkat edelim, yukardaki uyarilar bolumunde bu ekleme metodu rastgele bir sayi olacaktir diye belirtilmis. Yani str ekler olarak cevirdigim bolum +1 str yapar demek degildir. +3 str esyanizi alchemy stone of strength'le alchemy yaparsaniz, +5 str'ye de cikabilir, +1 str'ye de dusebilir anladigim kadariyla.

    strength : Esyalara str ekler.
    intelligence: Esyalara int ekler.
    master: Esyalara durability ekler.
    strikes: Silahlara attack rating ekler.
    discipline: Silahlara block parry ratio ekler. (Sanirim burasi sadece parry ratio olacak??)
    penetration: Kalkanlara critical parry ratio ekler. (Galiba burasi da sadece parry ratio??)
    dodging: Giysilere parry ratio ekler.
    stamina: Head, leg, chest (kafa, bacak, gogus) giysilerine HP ekler.
    magic: Head, leg, chest (kafa, bacak, gogus) giysilerine MP ekler.
    fogs: Aksesuarlara ice energy resistance (buz enerjisi dayanikliligi) ekler.
    air: Aksesuarlara electrical shock resistance (elektrik soku dayanikliligi) ekler.
    fire: Aksesuarlara fiery damage resistance (ates hasari dayanikliligi) ekler.
    immunity: Aksesuarlara poison resistance (zehir dayanikliligi) ekler.
    revival: Aksesuarlara zombie resistance (zombi durumu dayanikliligi) ekler.
    immortal: Esyalardaki immortal ozelligini 1 artirir. (item mall'da satiliyor)
    hardness: Esyalardaki steady ozelligini 1 artirir.
    luck: Esyalardaki lucky ozelligini 1 artirir.
    astral: Esyalardaki astral ozelligini 1 artirir. (item mall'da satiliyor)


    4.3 Attribute stone types - Attribute stone tipleri
    Bu bolumdeki cumleleri koreli amcalar soyle yazmis.
    Attribute stone of courage: Reestablishes weapon's physical attack power.
    Reestablish esanlamlisi olarak restore kullanirsak bir mana cikmiyor, cunku cevirince silah fiziksel saldiri gucunu eski haline getirir gibi oluyor. Ancak sanirim burada reestablish gibi ilgisiz bir fiili kullanarak anlatmaya calistiklari sey, bu attribute stone'larin bir sey eklemek yerine orijinal degeri rastgele bir sayiyla degistirdigi olabilir. Ornegin crit 9 silahiniza ilgili crit stone'u yaparsaniz crit 1 silah elinizde patlayabilir gibi. Benim simdilik anladigim bu. Bu sebeple, bu bolumu xxxx'i degistirir olarak ceviriyorum.

    courage: Silahlarin physical attack power'ini degistirir.
    warriors: Silahlarin physical reinforce'unu degistirir.
    philosophy: Silahlarin magical attack power'ini degistirir.
    meditation: Silahlarin magical reinforce'unu degistirir.
    challenge: Silahlarin critical'ini degistirir.
    focus: Silahlarin attack rating'ini degistirir.
    flesh: Giysi ve kalkanlarin physical defense power'ini degistirir.
    life: Giysi ve kalkanlarin physical reinforce'unu degistirir.
    mind: Giysi ve kalkanlarin magical defense power'ini degistirir.
    spirit: Giysi ve kalkanlarin magical reinforce'unu degistirir.
    dodging: Giysilerin parry ratio'sunu degistirir.
    agility: Kalkanlarin blocking ratio'sunu degistirir.
    training: Aksesuarlarin physical absorption rate'ini degistirir.
    prayer: Aksesuarlarin magical absorption rate'ini degistirir.


    4.4 Alchemy potion types: Alchemy potion tipleri
    Drug of breeze: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir.
    Drug of wind: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir. (dukkanda satilir)
    Drug of gales: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir.
    Drug of typhoon: Kullanildigi zaman kosma hizini belirli bir sure artirir. (dukkanda satilir)


    5. ALCHEMY MATERIAL DISJOINT - Alchemy materyallerini parcalama
    Bu noktadan sonra disjoint'e kisaca parcalama diyecegim. Parcalara ayirma uzun oluyor.

    Yaratiklari oldurdugunuzde dusen yan-urunleri ya da esyalari parcalayarak alchemy elementleri elde edebilirsiniz.

    5.1 How to disjoint alchemy materials - Nasil yapacagiz
    - Alchemy penceresini acip Material processing bolumune gecin.
    - Sol tarafa parcalama esyalarini koyun (parcalama esyalari - void rondo, destroyer rondo)
    - Sag tarafa yan urunleri ya da esyalari koyun.
    - Fuse'a basinca alchemy materyallerinize uygun alchemy elementlerini elde edeceksiniz.

    5.2 Keep in attention - Dikkat edilecek noktalar
    - Yaratik yan urunleri icin void rondo kullanilmalidir
    - Esyalar icin destroyer rondo kullanilmalidir
    - Void rondo ve destroyer rondo her sehirdeki grocer'dan satin alinabilir.
    - Kullanilacak void rondo sayisi yaratik yan urunu uzerinde gozuken item value'a bagli olarak degisir.
    - Kullanilacak destroyer rondo sayisi, esya uzerindeki item value'a bagli olarak degisir.
    - Materyalleri parcalamadan evvel inventory'de yeterince bos yer olmalidir.


    Bu bolumde bitti nihayet. Bu esya parcalama olayiyla element cikariyoruz da, bu rondo mondo falan, kastirmislar olayi. Daha sonra bi de bu elementleri dogru kombinasyonla birlestirip tas yapacagiz galiba. Allah taksiratlarini affetsin ama bu sistemle cok kufur yerler bence. :):)

    UI INTERFACE - Kullanici arayuzu
    Daha fazla zoom out yapabiliyoruz.
    Kurdunuz varsa cani/acligi ve uzerindeki buff etkileri hemen sizin caninizi gosteren yerin altinda gozukuyor. Kullanisli olmus desem yalan olur. Ben zaten bakmiyodum oraya, hep oluyorum hp pot bitince.
    Party member information display: Ayni party'de oldugunuz adamlarin uzerindeki buff'lari gorebiliyorsunuz. Isterseniz bu secenek options'dan kapatilabiliyor.
    Union/Guild ekraninda gordugumuz Superman'in S'i berserk'in son buyuk damlasi haline gelmis artik gordugum kadariyla. Bundan sonra berserk actim yok. Superman moduna girdim diyelim. :)

    Yalniz bu bolumdeki son resimde level 70 adamin level 35 kurdu var yaninda ve kurt maymun kadar, halen yavru duruyor. Bu yaratik hep maymunla ayni boy kalacaksa alip rezil etmem ben kendimi cumle aleme. Onu da diyeyim. Sunun kurduna bak, minicik derler, gulerler adama... :)



    Yanlislarim varsa affola.

    EvliyaCelebi




    ooo çok uğraşmışsın kanka ya eline sağlık güzel olmuş




  • eline sağlık evliya çelebi,

    bugün nihayet emeğin amacına ulaştı çok feyz aldık teşekkürler
  • EVliya allah razı olsun kardesım ama benım ıcın onemlı olan bırkac seyı soylemek ıstıyorum lvlım 70 oldugu ıcın 68 ve 72 sılahına +5 +6 +7 +8 +9 basmak ıcın krıstaller varmıs onları bana bır acıklarsan cok sevıınırım bırde ben ınt oldugum ıcın ((((( %% ))) bır dılım var onu nasıl guclendırebılırım ??? ( %35 ) gıbı mesela belkı sen anlarsın ..... cok saol hersey ıcın
  • Cumleten rica ederim arkadaslar. Nihayet bugun patch oldu. Lag'de geldi. Hem de nasil bir lag vardi, ne yapiyorum kendim anlamadim. Kurdun fiyatiyla bana nispet yapti Joymax amcalar ve fiyat 1m cikti. Ama ben halen inaniyorum, bunlar gelecek hafta 1 tane 0'i eksik yazmisiz diyebilirler.. :):)

    Bu ceviriyi iki hafta once kendim yapmis olmama ragmen, bugun ilk elementleri yaptiktan sonra 30 dk dusundum, simdi napicaktik diye. Tablet lazim oldugu gelmedi aklima bir turlu. :) Rahat bir 800 tane felan da bandit kestim ama tablet felan cikmadi ne yazik ki daha. Su an kurt alacak param yoktu. Hatta bugun sehirden 2k'la ciktim, 100k'la dondum. 2-3 gune kadar da alirim insallah bu lag duzelirse.

    Buyuk ihtimal gelecek hafta yeniden bu patch'le bozduklari seyleri duzelteceklerdir. Su ana kadar benim gordugum, arka plan muzigi kayip, harmony therapy'de yeni bir bug var, party'deki insanlarin buff'larini goremedim bi turlu ve bi kac sey daha kesin cikar.

    Her zamanki gibi gene kisa yol tuslari ve options'dam ayarladigim diger tuslarin hepsini yeni bastan yaptim. Her seferinde uzuyorlar beni.

    Zeemtr hocam,
    Silahlari +5 ve daha fazla + icin kesin garanti veren bir yol yoktur. Ancak yeni ekledikleri astral ozelligi (silk'le aliyorsun), +4'den daha asagi dusmesini engeller. Ama icime dogan bir his senin bu karakteri baskasindan aldigini soyluyor. O yuzden guzel bir silahin varsa, onlara + basmadan evvel baska esyalarda biraz deneme yanilma yapmani tavsiye ederim. %'lere gelince sanirim magical/physical balance bolumunu soruyorsun. Bunlari artirmak icin de int ya da str veren esyalar giymen gerekiyor. Level 70'se karakterin daha fazla level atlayamayacagin icin tek yolun bu.

    EvliyaCelebi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EvliyaCelebi -- 20 Haziran 2006; 19:25:13 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.