Şimdi Ara

LASTİK-HIZ İLİŞKİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
2
Favori
35.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eğer aracın orijinal lastiklerini dönme çapı farklı olan lastiklerle değiştirirsek
    km saatinde,
    hız göstergesinde,
    yol bilgisayarı verilernde
    bir değişiklik olur mu?



  • bu konu hakkında çok bise bilmiorum ama şunu söyliyim

    lastığin genişliği arttıkça yakıt da artar die DUYDUM yani geniş lastik yakıtın artmasısna sebep
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    bu konu hakkında çok bise bilmiorum ama şunu söyliyim

    lastığin genişliği arttıkça yakıt da artar die DUYDUM yani geniş lastik yakıtın artmasısna sebep
    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...

    Alıntıları Göster
    orijinal ölçüsü 195/60 olan bir araca 195/65 çok büyük fark yaratmakta mıdır??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    eğer aracın orijinal lastiklerini dönme çapı farklı olan lastiklerle değiştirirsek
    km saatinde,
    hız göstergesinde,
    yol bilgisayarı verilernde
    bir değişiklik olur mu?


    Aynı oranda değişiklik olur. Yol bilgisayarı fabrika çıkışı lastik ölçülerine göre programlanmıştır, esas olan tur sayısıdır ve tüm değerler tur sayısına göre hesaplanır. Bu durumda lastik dönme çapını %5 oranında arttırırsan tur başına katedilen mesafe de %5 artacağı için gerçek hız ve mesafe bilgileri yol bilgisayarının gösterdiğinden %5 fazla olur.

    İlk etapta kulağa hoş gelse bile uygulamada çok da olumlu sonuçlar vermez. Performans veya yakıt tasarrufu sağlamayacağı gibi yol tutuşu ve sürüş güvenliği olumsuz etkilenir. Tek avantajı araç yüksek süratte devir kesiciye falan giriyorsa çıkabildiği son hız değeri yükselir ama bu lastiklerle o hızlara çıkmak da zaten pek akıllı işi değil. Bu nedenlerle lastik değişimlerinde dönme çapının en çok +/- %3 oranında değiştirilmesi tavsiye edilir ve denklik cetvelleri buna göre hazırlanır.

    Not: Lastik çapı bir yana, lastik havasındaki ciddi değişiklikler bile yol bilgisayarı verilerinin kesinliğini değiştirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dire depeche

    orijinal ölçüsü 195/60 olan bir araca 195/65 çok büyük fark yaratmakta mıdır??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    orijinal ölçüsü 195/60 olan bir araca 195/65 çok büyük fark yaratmakta mıdır??


    Jant ebadının 15" olduğunu varsayarak;

    Bu değişim +%3,07 oranında olup tam sınırda yer almaktadır. Şahsen çok tavsiye etmem. Eğer amaç yanak genişliği ile sürüş konforunu arttırmaksa ebadı 185/65 (+%1,04) yapmak daha mantıklı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    orijinal ölçüsü 195/60 olan bir araca 195/65 çok büyük fark yaratmakta mıdır??


    Jant ebadının 15" olduğunu varsayarak;

    Bu değişim +%3,07 oranında olup tam sınırda yer almaktadır. Şahsen çok tavsiye etmem. Eğer amaç yanak genişliği ile sürüş konforunu arttırmaksa ebadı 185/65 (+%1,04) yapmak daha mantıklı olur.

    Alıntıları Göster
    şu an kullandığımız araçta böyle bir durum söz konusu ve bundan önceki aracımızda da aynı problem vardı
    bizden önceki araç sahibi lastikleri değiştirirken orijinal oalnları ile değiştirmemiş
    acaba yanak kısmı büyük olan lastikler daha mı ucuz?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lastik hız sınırları
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dire depeche

    orijinal ölçüsü 195/60 olan bir araca 195/65 çok büyük fark yaratmakta mıdır??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    orijinal ölçüsü 195/60 olan bir araca 195/65 çok büyük fark yaratmakta mıdır??


    orjinal ölçüsü 195/60 15 ile 195/65 15 olan lastik arasında yuvarlanma mesafesi farklıdır...60 15 lastiğin yuvarlanma mesafesi 65 15 lastikten 2 cm daha azdır...bu ölçüler araç stabilitesinde kağıt üzerinde önemsiz gibi görünen ama kullanımda fark yaratan değişiklikler yaratabilir...bu fark 60 olan yanak yüksekliğinin 65 e çıkarılmış olmasından ibarettir..sonuç olarak 195/60 15 olan bir lastiğin 15 jant sabit olmak üzere uygulanabilecek varyasyonları 205/55 15 tir ki bu ölçüde lastik bulmak ta zordur...ayrıca mevcut jantları 6.0 offset e çıkarmak gerekebilir...sonuç olarak siz eğer 195/60 15 yerine 195/65 15 kullanırsanız artan yanak değişikliği sebebiyle süzpansiyon konforu yükselecek ve araç daha konforlu olacaktır...fakat artan yükseklik ve dönüş çapı nedeniyle hem yol tutuş farklılıkları görülecek hemde fazla yakıt tüketimi(değişiklik az olduğundan muhtemelen farketmezsiniz),km göstergesinde fazla hız gibi değişiklikler olacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dire depeche

    şu an kullandığımız araçta böyle bir durum söz konusu ve bundan önceki aracımızda da aynı problem vardı
    bizden önceki araç sahibi lastikleri değiştirirken orijinal oalnları ile değiştirmemiş
    acaba yanak kısmı büyük olan lastikler daha mı ucuz?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    şu an kullandığımız araçta böyle bir durum söz konusu ve bundan önceki aracımızda da aynı problem vardı
    bizden önceki araç sahibi lastikleri değiştirirken orijinal oalnları ile değiştirmemiş
    acaba yanak kısmı büyük olan lastikler daha mı ucuz?


    kullandığınız aracın marka model ve motor bilgilerini verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    şu an kullandığımız araçta böyle bir durum söz konusu ve bundan önceki aracımızda da aynı problem vardı
    bizden önceki araç sahibi lastikleri değiştirirken orijinal oalnları ile değiştirmemiş
    acaba yanak kısmı büyük olan lastikler daha mı ucuz?


    kullandığınız aracın marka model ve motor bilgilerini verirseniz daha iyi yardımcı olabilirim diye düşünüyorum...

    Alıntıları Göster
    98 astra 1.6 cd şu anda 195/65 takılı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dire depeche

    98 astra 1.6 cd şu anda 195/65 takılı

    Alıntıları Göster
    sizin aracınızın fabrika verisi lastik ölçüleri 195/60 15...anladığım kadarıyla şu anda 195/65 15 kullanıyorsunuz ve bu ölçülerde astranın focus ile beraber sınıf kriterlerini belirleyen yol tutuşundan biraz ödün vermişsiniz...eğer lastik değiştirmeyi düşünüyorsanız 195/60 15 ölçülerinde bir lastik seçerek tüm sorunları bertaraf edebilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...

    Alıntıları Göster
    TÜRBÜLANS,
    3 VE 4 DOĞRU...
    1 VE 2 YANLIŞ...

    1. eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir.
    ORJİNALDEN DAHA BÜYÜK ÇAPLI LASTİK TAKILIRSA; GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜLENDEN FAZLA OLUR...
    2. buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    KM GÖSTERGESİ O ANDA GİDİLEN HIZDAN FAZLA DEĞİL, EKSİK GÖSTERİR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    TÜRBÜLANS,
    3 VE 4 DOĞRU...
    1 VE 2 YANLIŞ...

    1. eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir.
    ORJİNALDEN DAHA BÜYÜK ÇAPLI LASTİK TAKILIRSA; GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜLENDEN FAZLA OLUR...
    2. buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    KM GÖSTERGESİ O ANDA GİDİLEN HIZDAN FAZLA DEĞİL, EKSİK GÖSTERİR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    TÜRBÜLANS,
    3 VE 4 DOĞRU...
    1 VE 2 YANLIŞ...

    1. eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir.
    ORJİNALDEN DAHA BÜYÜK ÇAPLI LASTİK TAKILIRSA; GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜLENDEN FAZLA OLUR...
    2. buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    KM GÖSTERGESİ O ANDA GİDİLEN HIZDAN FAZLA DEĞİL, EKSİK GÖSTERİR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...




    neden??? sorusuna mantıklı cevap verirsen cümleten aydınlanmış oluruz...birinci seçenekte aynı şeyi sen sondan başa ben baştan sona söylemişim...yani eğer mantık yürütürsen aynı kapıya çıkıyor..diğer kanuya gelince..çapı büyük olan bir lastik mi birim devirde daha fazla yol kateder çapı küçük olan mı..???her neyse..inşallah bu karmaşada soruyu soran arkadaş doğru cevapları ayırt edebiliyordur....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    TÜRBÜLANS,
    3 VE 4 DOĞRU...
    1 VE 2 YANLIŞ...

    1. eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir.
    ORJİNALDEN DAHA BÜYÜK ÇAPLI LASTİK TAKILIRSA; GERÇEK HIZ, KM SAATİNDE GÖRÜLENDEN FAZLA OLUR...
    2. buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    KM GÖSTERGESİ O ANDA GİDİLEN HIZDAN FAZLA DEĞİL, EKSİK GÖSTERİR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    3)yol bilgisayarı menzil ve kat edilen km değerlerini yanlış hesaplayacaktır
    4)bu da benden ekleme.....orjinalden büyük ebatta lastik kullanıldığında hem aracın yerden yüksekliği artacak,hem yolla temas yüzeyi genişleyecek hemde yükselen karoser nedeniyle aracın rüzgar direnci değişecektir..tüm bu dış etkileri bertaraf etmek için siz gaza daha fazla basmak zorunda kalacaksınız ve dolayısıyla yakıt tüketimi artacaktır...




    neden??? sorusuna mantıklı cevap verirsen cümleten aydınlanmış oluruz...birinci seçenekte aynı şeyi sen sondan başa ben baştan sona söylemişim...yani eğer mantık yürütürsen aynı kapıya çıkıyor..diğer kanuya gelince..çapı büyük olan bir lastik mi birim devirde daha fazla yol kateder çapı küçük olan mı..???her neyse..inşallah bu karmaşada soruyu soran arkadaş doğru cevapları ayırt edebiliyordur....

    Alıntıları Göster
    türbülans,

    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından)
    BURAYA KADAR DOĞRU...

    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....
    ÇÜNKÜ, KM SAATİ BİLGİYİ LASTİKLERDEN DEĞİL, ŞANZIMANDAN ALIR... SON VİTES İTİBARİYLE, KM SAATİ, ORJİNAL LASTİKLERLE MOTORUN 3000 DEVRİNDE 100 KM GÖSTERİYOR OLSUN. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERLE DE 3000 DEVİRDE YİNE 100 KM GÖSTERİR... BİZ İSTERSEK OTOMOBİLE KAMYON LASTİĞİ TAKALIM FARKETMEZ. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERİN ÇEVRESİ DAHA UZUN OLDUĞU İÇİN, DEĞİŞEN GERÇEK HIZ OLUR... KADRANDA, KAMYON LASTİĞİYLE 3000 DEVİRDE 100 KM GÖRÜLÜRKEN, GERÇEK HIZ LASTİĞİN ÇEVRE FARKI KADAR FAZLA OLACAKTIR. BELKİ 120, BELKİ 130 KM GİBİ...

    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    ASLINDA BURDA SÖYLEDİĞİN DE 1. MADDEDE SÖYLEDİĞİNİN AYNISI...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 13 Haziran 2006; 23:45:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    türbülans,

    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından)
    BURAYA KADAR DOĞRU...

    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....
    ÇÜNKÜ, KM SAATİ BİLGİYİ LASTİKLERDEN DEĞİL, ŞANZIMANDAN ALIR... SON VİTES İTİBARİYLE, KM SAATİ, ORJİNAL LASTİKLERLE MOTORUN 3000 DEVRİNDE 100 KM GÖSTERİYOR OLSUN. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERLE DE 3000 DEVİRDE YİNE 100 KM GÖSTERİR... BİZ İSTERSEK OTOMOBİLE KAMYON LASTİĞİ TAKALIM FARKETMEZ. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERİN ÇEVRESİ DAHA UZUN OLDUĞU İÇİN, DEĞİŞEN GERÇEK HIZ OLUR... KADRANDA, KAMYON LASTİĞİYLE 3000 DEVİRDE 100 KM GÖRÜLÜRKEN, GERÇEK HIZ LASTİĞİN ÇEVRE FARKI KADAR FAZLA OLACAKTIR. BELKİ 120, BELKİ 130 KM GİBİ...

    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    ASLINDA BURDA SÖYLEDİĞİN DE 1. MADDEDE SÖYLEDİĞİNİN AYNISI...

    Alıntıları Göster
    Peki arkadaşlar ,yol tutuşu arttırmak için benim arabaya nasıl bir lastik jant ölçüsü gerekir..en verimli şekilde..yakıt önemli değil.
    mesela benim arabada 185/65 R 14 lastik ve jant var...

    Bunu 195/55 R 15 yapsak dahamı iyi yol tutar?
    Yaylarıda mı değiştirmek gerekiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dozi17 -- 14 Haziran 2006; 12:02:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    türbülans,

    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından)
    BURAYA KADAR DOĞRU...

    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....
    ÇÜNKÜ, KM SAATİ BİLGİYİ LASTİKLERDEN DEĞİL, ŞANZIMANDAN ALIR... SON VİTES İTİBARİYLE, KM SAATİ, ORJİNAL LASTİKLERLE MOTORUN 3000 DEVRİNDE 100 KM GÖSTERİYOR OLSUN. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERLE DE 3000 DEVİRDE YİNE 100 KM GÖSTERİR... BİZ İSTERSEK OTOMOBİLE KAMYON LASTİĞİ TAKALIM FARKETMEZ. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERİN ÇEVRESİ DAHA UZUN OLDUĞU İÇİN, DEĞİŞEN GERÇEK HIZ OLUR... KADRANDA, KAMYON LASTİĞİYLE 3000 DEVİRDE 100 KM GÖRÜLÜRKEN, GERÇEK HIZ LASTİĞİN ÇEVRE FARKI KADAR FAZLA OLACAKTIR. BELKİ 120, BELKİ 130 KM GİBİ...

    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    ASLINDA BURDA SÖYLEDİĞİN DE 1. MADDEDE SÖYLEDİĞİNİN AYNISI...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    türbülans,

    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından)
    BURAYA KADAR DOĞRU...

    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....
    ÇÜNKÜ, KM SAATİ BİLGİYİ LASTİKLERDEN DEĞİL, ŞANZIMANDAN ALIR... SON VİTES İTİBARİYLE, KM SAATİ, ORJİNAL LASTİKLERLE MOTORUN 3000 DEVRİNDE 100 KM GÖSTERİYOR OLSUN. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERLE DE 3000 DEVİRDE YİNE 100 KM GÖSTERİR... BİZ İSTERSEK OTOMOBİLE KAMYON LASTİĞİ TAKALIM FARKETMEZ. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERİN ÇEVRESİ DAHA UZUN OLDUĞU İÇİN, DEĞİŞEN GERÇEK HIZ OLUR... KADRANDA, KAMYON LASTİĞİYLE 3000 DEVİRDE 100 KM GÖRÜLÜRKEN, GERÇEK HIZ LASTİĞİN ÇEVRE FARKI KADAR FAZLA OLACAKTIR. BELKİ 120, BELKİ 130 KM GİBİ...

    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    ASLINDA BURDA SÖYLEDİĞİN DE 1. MADDEDE SÖYLEDİĞİNİN AYNISI...






    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....



    sanki aynı şeyleri konuşuyorsunuz gibi geldi bana...??





    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 14 Haziran 2006; 10:14:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    türbülans,

    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından)
    BURAYA KADAR DOĞRU...

    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....
    ÇÜNKÜ, KM SAATİ BİLGİYİ LASTİKLERDEN DEĞİL, ŞANZIMANDAN ALIR... SON VİTES İTİBARİYLE, KM SAATİ, ORJİNAL LASTİKLERLE MOTORUN 3000 DEVRİNDE 100 KM GÖSTERİYOR OLSUN. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERLE DE 3000 DEVİRDE YİNE 100 KM GÖSTERİR... BİZ İSTERSEK OTOMOBİLE KAMYON LASTİĞİ TAKALIM FARKETMEZ. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERİN ÇEVRESİ DAHA UZUN OLDUĞU İÇİN, DEĞİŞEN GERÇEK HIZ OLUR... KADRANDA, KAMYON LASTİĞİYLE 3000 DEVİRDE 100 KM GÖRÜLÜRKEN, GERÇEK HIZ LASTİĞİN ÇEVRE FARKI KADAR FAZLA OLACAKTIR. BELKİ 120, BELKİ 130 KM GİBİ...

    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    ASLINDA BURDA SÖYLEDİĞİN DE 1. MADDEDE SÖYLEDİĞİNİN AYNISI...






    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....



    sanki aynı şeyleri konuşuyorsunuz gibi geldi bana...??





    edit: imla

    Alıntıları Göster
    LASTİK EBADINI DEGİŞTİRMEK BAZEN OLUMLU SONUÇLAR VERİRKEN BAZEN OLUMSUZ SONUÇLARDA DOGURUR ÖNCELİKLE BU İŞİ YAPARKEN USULÜNE UYGUN YAPMAK GEREKİR

    LASTİK GENİŞLİGİ ARTARSA SÜRTÜNME KATSAYISIDA ARTAR VE YAKIT TÜKETİMİ AZ DA OLSA ARTAR

    BAZI SPOR TİP LASTİKLER FREN MESAFESİNİN AZALMASINA YARDIMCI OLDUGU GİBİ UZAMASINADA SEBEP OLUR

    DEGİŞTİRİLEN LASTİKLER SONUCU YOL BİLGİSAYARI TÜKETİM VERİLERİNDE VE HIZ DEGERLERİ SAPMALARA UGRAYABİLİR

    LASTİKLERİN USULE UYGUN DEGİŞTİRİLMESİ SONUCU YOL TUTUŞTA DAHA ÜST SEVİYEYE ULAŞILABİLİR

    VS...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DG00 -- 14 Haziran 2006; 10:25:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    LASTİK EBADINI DEGİŞTİRMEK BAZEN OLUMLU SONUÇLAR VERİRKEN BAZEN OLUMSUZ SONUÇLARDA DOGURUR ÖNCELİKLE BU İŞİ YAPARKEN USULÜNE UYGUN YAPMAK GEREKİR

    LASTİK GENİŞLİGİ ARTARSA SÜRTÜNME KATSAYISIDA ARTAR VE YAKIT TÜKETİMİ AZ DA OLSA ARTAR

    BAZI SPOR TİP LASTİKLER FREN MESAFESİNİN AZALMASINA YARDIMCI OLDUGU GİBİ UZAMASINADA SEBEP OLUR

    DEGİŞTİRİLEN LASTİKLER SONUCU YOL BİLGİSAYARI TÜKETİM VERİLERİNDE VE HIZ DEGERLERİ SAPMALARA UGRAYABİLİR

    LASTİKLERİN USULE UYGUN DEGİŞTİRİLMESİ SONUCU YOL TUTUŞTA DAHA ÜST SEVİYEYE ULAŞILABİLİR

    VS...

    Alıntıları Göster
    96 model, astrama ,yeni jant ve lastikler aldım. Jantlar 16inch lastiklerde 195/45 r16 kumhonun kh 11 diye bi modeli. Orjibal jantı 14 inchti. Ne gibi avantajları yada dezavatajları olur bunun bana? eskisiyle yenisinin dönüş çapları aynı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    96 model, astrama ,yeni jant ve lastikler aldım. Jantlar 16inch lastiklerde 195/45 r16 kumhonun kh 11 diye bi modeli. Orjibal jantı 14 inchti. Ne gibi avantajları yada dezavatajları olur bunun bana? eskisiyle yenisinin dönüş çapları aynı

    Alıntıları Göster
    14 inch lik olanın tam ebatları ne...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    türbülans,

    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından)
    BURAYA KADAR DOĞRU...

    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....
    ÇÜNKÜ, KM SAATİ BİLGİYİ LASTİKLERDEN DEĞİL, ŞANZIMANDAN ALIR... SON VİTES İTİBARİYLE, KM SAATİ, ORJİNAL LASTİKLERLE MOTORUN 3000 DEVRİNDE 100 KM GÖSTERİYOR OLSUN. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERLE DE 3000 DEVİRDE YİNE 100 KM GÖSTERİR... BİZ İSTERSEK OTOMOBİLE KAMYON LASTİĞİ TAKALIM FARKETMEZ. BÜYÜK ÇAPLI LASTİKLERİN ÇEVRESİ DAHA UZUN OLDUĞU İÇİN, DEĞİŞEN GERÇEK HIZ OLUR... KADRANDA, KAMYON LASTİĞİYLE 3000 DEVİRDE 100 KM GÖRÜLÜRKEN, GERÇEK HIZ LASTİĞİN ÇEVRE FARKI KADAR FAZLA OLACAKTIR. BELKİ 120, BELKİ 130 KM GİBİ...

    2)buna bağlı olarak km göstergesi o anda gidilen hızdan fazla bir hız gösterecektir
    ASLINDA BURDA SÖYLEDİĞİN DE 1. MADDEDE SÖYLEDİĞİNİN AYNISI...






    km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir
    BURASI YANLIŞ....



    sanki aynı şeyleri konuşuyorsunuz gibi geldi bana...??





    edit: imla

    Alıntıları Göster
    SERKES,
    BÜYÜK HARFLE YAZILANLAR BENİM...

    "km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir" (BU SÖZ TÜRBÜLANSIN)

    "BURASI YANLIŞ." (BU SÖZ BENİM)

    BÜYÜK ÇAPLI LASTİK TAKILDIĞINDA;
    TÜRBÜLANS, KM SAATİNİN NORMAL (GERÇEK) HIZDAN FAZLASINI GÖSTERECEĞİNİ SÖYLERKEN,
    BEN, KM SAATİNİN NORMAL (GERÇEK) HIZDAN EKSİK GÖSTERECEĞİNİ SÖYLÜYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    sanki aynı şeyleri konuşuyorsunuz gibi geldi bana...??





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.