Şimdi Ara

Northrop Grumman MQ-4C Triton insansız hava aracı, ilk uçuşunu gerçekleştirdi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Northrop Grumman MQ-4C Triton insansız hava aracı, ilk uçuşunu gerçekleştirdi



     


    Farklı amaçlar için kullanılabilen insansız hava araçları geliştirilmeye ve yeni modeller denenmeye devam ediyor. Nortrop Grumman firması tarafından geliştirilen MQ-4C Triton isimli yeni insansız hava aracı, ilk uçuş testini tamamladı.




    Havada 80 dakika kalan ve 20,000 feet yüksekliğe çıkan MQ-4C Triton, normal şartlar altında maksimum 60,000 feet yüksekliğe çıkabiliyor ve 30 saat gibi oldukça uzun bir süre aralıksız uçabiliyor. 130 adım kanat açıklığı ile oldukça da büyük bir boyuta sahip olan hava aracı, üzerinde yer alan gelişmiş sensörler ile 360° radar taraması yapabiliyor ve 356 mph hızına ulaşabiliyor. Daha çok keşif ve gözlem amaçları için geliştirildiği belirtilen MQ-4C Triton, 2000 deniz mili içerisinde aktif olarak görev yapabiliyor.

     

    2015 yılına kadar operasyonel testleri yapılıp ABD Donanmasının mevcut insansız hava araçları envanterine eklenecek MQ-4C Triton hakkında yayınlanmış tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.


     

     



  • ABD sanırım insansız uçaklarla hem maliyet düşürme hem de insan kaybını engelleme peşinde..

  • insansız araçlar şu an için ar-ge harcamalarının yüksekliği, yerdeki kontrol merkezlerinin inşaası vs.. sebebi ile oldukça pahalıya mal olsalarda, işletme giderleri daha düşük, belirli vadede üretim maliyetleride düşecektir, neticede içerisinde yaşam destek üniteleri barındırmıyor.

  • C&C general zero aklıma geliyor bunları görünce.Oyunda bile çok iş yapıyorlar
  • Bu almanların iptal ettiği eurohawk ın aynısı değil mi? onuda north. yapmıştı

  • Pilot yetiştirmeye harcanan para ve zaman ile karşılaştırıldığında bedava sayılır insansız hava araçları

  • İHA'lar genelde keşif amaçlı oluyor(haberdeki de böyle), bazıları mühimmatta taşıyor ancak içinde pilotu olmayan bir savaş uçağı, pilotu olana göre dezavantajlıdır.

    Haa belki pilotun dayanabileceği G kuvvetlerinin üzerinde manevra yetenekleriyle ve diğer teknolojisiyle üstün olaiblir İHA'lar ancak uçağı kokpitten uçurmakla yer istasyonundan uçurmak çok farklı olsa gerek. Anca keşif yaparlar, yoksa havadan havaya saldırılarda birbir düşürürler İHA'ları

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    İHA'lar genelde keşif amaçlı oluyor(haberdeki de böyle), bazıları mühimmatta taşıyor ancak içinde pilotu olmayan bir savaş uçağı, pilotu olana göre dezavantajlıdır.

    Haa belki pilotun dayanabileceği G kuvvetlerinin üzerinde manevra yetenekleriyle ve diğer teknolojisiyle üstün olaiblir İHA'lar ancak uçağı kokpitten uçurmakla yer istasyonundan uçurmak çok farklı olsa gerek. Anca keşif yaparlar, yoksa havadan havaya saldırılarda birbir düşürürler İHA'ları

    F35 ve F22 icin amerikanin son insanli savas ucaklari diyorlar. Bunu diyen isin uzmanlari. Dusununce hava muharebesi taktik acidan cokda zeka isteyen bir sey degil. Daha cok refleks ve hizli karar verme ile alakali ki bir bilgisayar bir saniyede bir insanin omru boyunca algilayamiyacagi miktarda datayi isliyebiliyor. Ne demek istedigimi herhangi bir oyunda bilgisayara karsi en zor seviyede oynarsaniz gorursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 24 Mayıs 2013; 7:14:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir tasarım olmuş fakat anlamadım yön insansız hava araçlarında neden kanat açıları çok büyük oluyor ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Güzel bir tasarım olmuş fakat anlamadım yön insansız hava araçlarında neden kanat açıları çok büyük oluyor ?

    daha az yakitla daha uzun ucus sureleri icin. zaten insansiz hava araclarinin en buyuk espirisi bu, icinde insan olmadigi icin cok uzun sureler gorevini surdurebilmesi. hem insanin agirligini tasimiyor hemde su, yiyecek, uyku gibi insani ihtiyaclarla limitlenmiyor. ayrica genis kanat daha dusuk hizlarda seyrederek hedefi daha rahat takip etmesinede imkan taniyor. butun ucaklar biye boyle genis kanatli degil derseniz, dezavantajida dusuk manevra kabiliyeti ve genis kanat alaninin yuksek hizlarda surtunme ile tavan hizin dusurmesi, daha cok yakit kaybina neden olmasi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarski

    ABD sanırım insansız uçaklarla hem maliyet düşürme hem de insan kaybını engelleme peşinde..

    Maliyet düşürme tamam da... İnsan kaybı olayı ise şöyle;

    Pilot atacağı bombanın şu kadar insanı öldüreceğini biliyor, tereddüt vs. olabilir...
    Oysa uzaktan kumanda video oyunu gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evet, İsyan!

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdarski

    ABD sanırım insansız uçaklarla hem maliyet düşürme hem de insan kaybını engelleme peşinde..

    Maliyet düşürme tamam da... İnsan kaybı olayı ise şöyle;

    Pilot atacağı bombanın şu kadar insanı öldüreceğini biliyor, tereddüt vs. olabilir...
    Oysa uzaktan kumanda video oyunu gibi...

    belliki arkadas insan kaybindan saldiran tarafi kasdetmis. ayrica ucakdaki eleman icinde durum insansiz hava araci operatorunden cok farkli degil. oda durumu video ekranindan ve sensorlerden geldigi kadar okuyor, emir aldigi sekilde saldirida bulunuyor. hedefini canli gozle gormuyor. modern hava araclarinin hic biri hedeflerine gozle gorebilcekleri kadar yaklasmas. yaklasirsa isi gudumlu fuzelerin ve ucaksavarlarin acik hedefi olur.
  • @darkaura

    Haklısınız...

    Ayrıca teşekkür ederim...

    Bilgisayar oyunlarında ve internetteki çeşitli videolarda durum sizin söylediğiniz gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evet, İsyan! -- 15 Haziran 2013; 1:45:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Güzel bir tasarım olmuş fakat anlamadım yön insansız hava araçlarında neden kanat açıları çok büyük oluyor ?

    çünkü yüksek hız için değil de yüksek irtifa ve uzun görev süresi için tasarlanıyorlar.
  • FILMLERDE GORDUGUNUZ UCAN OTOMOBILLER, FILMLERDE GORDUGUNUZ SEKLI ILE GERCEK OLACAK : Bilimden uçan otomobile : Coanda etkisi, teknolojiye donustu
    http://sirketmilanbu.wordpress.com/2013/03/18/filmlerde-gordugunuz-ucan-otomobiller-filmlerde-gordugunuz-sekli-ile-gercek-olacak-bilimsel-bir-teoriden-ucan-otomobile-coanda-etkisi-teknolojiye-donustu/
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.