- x
...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...
163 Cevap106860 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
3 Mesaj
11 Haziran 2006; 21:01:42 

buji kaç km de değişir.......?



++çok tırnaklı bujiler
++iridyum ve benzeri bujiler
++performans bujileri
++fiyatları ve markaları
++buji hakkında teknik konular





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 22 Haziran 2006; 9:45:13 >


_____________________________



1142 Mesaj
11 Haziran 2006; 21:10:41 

ve buji kabloları?


_____________________________



1334 Mesaj
11 Haziran 2006; 21:15:15 

15 binde degiştiriyorum aslında 10 binde bir degiştirmek lazım.


_____________________________

Today Tomorow Toyota Tofaş
Cumhuriyet'e sahip çık!


6005 Mesaj
11 Haziran 2006; 21:15:59 

40000 (kırk bin )


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


 
100 Mesaj
11 Haziran 2006; 21:17:24 

Merhaba
ucu açık bir soruya cevap (unutmayın form üyeleri sizin arabanızı bilmiyor )
10 bin ile 40 bin km arasında


_____________________________

meraklısına www.obitet.gazi.edu.tr


 
494 Mesaj
11 Haziran 2006; 22:34:51 

benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor


_____________________________



 
2423 Mesaj
11 Haziran 2006; 23:08:01 

unutmamalıyızki bujileri ne kadar erken değişirseniz yakıt da o kadar az yakarsınız+hava filitresi.Bunlar yakıtı etkileyen başlıca etkenler.


_____________________________



2673 Mesaj
11 Haziran 2006; 23:25:24 

EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...

quote:

Orjinalden alıntı: cemy32tr

benim alfa 147 aracımda 80000km de bujiler degişiyor



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


1142 Mesaj
11 Haziran 2006; 23:34:05 

quote:

Orjinalden alıntı: CiViC75

Merhaba
ucu açık bir soruya cevap (unutmayın form üyeleri sizin arabanızı bilmiyor )
10 bin ile 40 bin km arasında


benim araba imzada

Ben bujileri her periyodik bakımda değiştiririm. Zaten pek pahalı birşey değil.
Gecen usta kabloları da değiştirelim bayadır değişmemiş dedi de ben de OK dedim. (40-50000 falan olduydu sanırım)

Merak ettim ondan.


_____________________________



 
494 Mesaj
12 Haziran 2006; 0:08:21 

bu perşembe degiştirdim tam 80000km de degişti 170 ytl tuttu 8 bujide degişti bujileri söktüler resmen bujiler bitmiş hava filitreside degişti benim araba roket oldu ama genede 215 km de devir kesiyor sadece artık o hıza daha çabuk ulaşıyorum
quote:

Orjinalden alıntı: roverci

EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...






_____________________________



370 Mesaj
12 Haziran 2006; 16:05:54 

kardeş eğerki yakıtta tasarruf istiyorsan 15-20 binden sonra değiştirirsin. ama bu işin prosödürünü sorarsan valla bozuluncaya kadar değiştirme derim ben


_____________________________

The Power of Dreams Honda

2003 ES Gri


1990 Mesaj
12 Haziran 2006; 16:14:56 

İridiyum uçlu bujiler 100,000 km yi görür. 100bin km de bir değiştirlirler.


_____________________________



1488 Mesaj
12 Haziran 2006; 17:20:24 

evet geçen ay değiştirdim 30 lira senso marka iridyum uçlu


_____________________________




 
21 Mesaj
13 Haziran 2006; 21:26:33 

arkadaşlar ben birşeyi merak ettim her 10 binde bakıma giriyor ve bujileride değiştiriyordu servis.enson 110 bin bakımında sadece temizlemek yeter deyip değiştirmediler.bir ark ında cliosunda servis değişmeyip temizlemekle yetinmişti sizce temizlenmesi gerçekten yetermi servis neden değişmedide temizledi


_____________________________

kontrolsüz güç güç değildir


11938 Mesaj
13 Haziran 2006; 21:30:08 

quote:

Orjinalden alıntı: roverci

EN SON DEĞİŞELİ KAÇ BİN OLDU?
ONUN İÇİN 215 İ GEÇMİYOR SENİN ARABA. NERDEYSE BU YÜZDEN ARABAYI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORDUN. BENCE SEN BUJİLERİ DEĞİŞTİR.
ŞAKA BİR YANA 80 BİN BUJİ İÇİN ÇOK FAZLA...





ayrıca se o alfada bujileri değiştir bosch süper dört taktır dört başlı performans buji sonra araç kaç bine bilmiyorm ama 30.000 40.000 devirdinse bir crobonclean çek, hava filitresi, benzin pompası, benzin filitresi, motor yağı, yağ filitresi'nr baktır.

Sonra çık otobana son hızı söyle bize


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
13 Haziran 2006; 21:48:43 

aractan araca degişir. normal araclarda 50000 civarı iken hyundai sonata nın 3.2 lt motorunun bujileri 160000 km bir degişiyor. Çünkü platin buji...


 
935 Mesaj
13 Haziran 2006; 21:53:28 

Arkadaşlar platin bujiler daha uzun ömürlü,ancak servislerde falan kurcalayıp ucunu bozan salaklar var,onların yüzünden kız gibi bujiler hurdaya çıkıyo bazen
Bir de LPG kullanılan araçların bujilerini sık sık değiştirmek gerekiyo,meret beğenmiyo ateşleme kötü olunca
Normal şartlarda ise arkadaşların da dediği gibi araçtan araca değişiyo.


_____________________________



6658 Mesaj
14 Haziran 2006; 9:07:08 

Buji değişiminde değişik parametreler olduğu için tam bir km veya zaman söylemek mümkün olmayabilir.
her firmanın belirlediği bir değişim km veye süresi vardır. 30 000 den 90 000 km ye kadar değişebilir.
hatta bu km değeri dahada farklı değerler olabilir.

en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
bunlar;

++kullanılan bujininn kalitesi
++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
++Aracı kullanım şekli
++kullanılan bujilerin malzemesi
++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.


_____________________________




2942 Mesaj
14 Haziran 2006; 12:06:08 

arkadaşlar 4 tırnaklı bujiler varmış hiç duydunuzmu yakıt tüketiminede yararı varmış i bilginiz varmı bizim 92 model şahine takcazda


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...


6658 Mesaj
22 Haziran 2006; 9:13:12 

alıntı: aLLyC
Buji, üretilen elektriği, uç kısmında bulunan çıkıntıya doğru ark yaptırarak patlamayı sağlar. Bir ampülü andıran bu sistemdeki kıvılcımın oluşabilmesi için, yani elektriği bir noktadan bir noktaya ark yaptırarak atabilmek için çok büyük bir enerjiye ihtiyaç vardır. Bir bujideki voltaj 40bin ile 100bin volt arasında değişmektedir.

Bujinin bu yüksek voltajı, elektrodun içinden geçirebilmesi için, içinde izole edilmiş bir yolun olması gereklidir. Bu elektroddan, aradaki boşluğu geçerek uçtaki çatala atlayan yüksek ve voltajlı enerji, sonradan motor bloğuna aktarılır ve toplanır. Buji de bu süre zarfında motor içinde oluşan aşırı sıcağa ve basınca da karşı koymalıdır. Bunun yanında bujiye kesinlikle yakıt gelmemelidir. Buji, bu kıstaslar göz önünde bulundurularak dizayn edilmektedir.

Bujide, elektrik izalasyanu için seramik kullanılmaktadır. Elektrodun üst kısmında üretilen ve kıvılcım oluşturan elektrik, seramik kaplama sayesinde bujinin başka kısımlarına iletilemiyor. Bu, aynı zamanda artıkların yok edilmesinde de rol oynuyor. Seramik aslında zayıf bir ısı iletkenidir. Bu nedenle, çalışma sırasında buji çok ısınmakta ve bu sayede artıkların yanarak yok olmasına sebep olmaktadır.

Bazı otomobillerdeyse sıcak buji olarak adlandırılan bujiler kullanılmaktadır. Bu tip bujilerde bulunan seramik kaplama, bujinin metal kısmıyla daha az temas etmektedir. Bu tasarım, bujinin yarattığı ısıyı seramik kısma aktarmasını azaltarak, bujinin daha sıcak kalmasını sağlar ve bu sayede daha fazla artık yanmasına neden olur. Soğuk bujilere, daha çok kontakt halinde olduklarından çalışma sırasında daha soğuk kalırlar.

Otomobil üreticileri, motorlar için uygun gördükleri ısı değerlerine göre bujiler kullanırlar. Özellikle yüksek performanslı otomobillerin motorları daha çok ısındığından dolayı daha soğuk olan bujiler tercih edilir. Eğer buji aşırı ısınmışsa, ateşleme yapmadan yakıtı yakabilir Bu nedenle otomobilde, öngörülen ısı kabına sahip buji kullanılmalıdır.

Bujilerde farklı tırnak tipi ve sayısı bulunmaktadır. Bunların şekil ve sayıları da otomobilin üreticisinin öngördüğü şekilde ayarlanmaktadır. Bu yüzden yine doğru olanı üreticinin ön gördüğünü kullanmak olacaktır.


alıntı: senjizu
5000-7000 km. de buji değişmez!! Galiba kilometreleri yanlış yzdın.
İlk buji değişimi 40.000 km.'de olmalı.
ikinci de 80.000 km.'de olmalı.

Kaynak: http://www.honda.com.tr...l/pages/?page=servis_20






alıntı: Buzz Lightyear
Peki bu işi kendimiz sorunsuz yapabilir miyiz? Daha önce buji değişmemiş biri olarak bu iş tek başımıza da yapılabilir mi?
Bujileri aldığımız yerden sorsak herhalde nasıl değişeceğini de gösterirler değil mi?



Elbette yapabilirsiniz çok kolay..

Tabii ilk etapta 16mm'lik ortası kauçuklu hususi buji lokması ve onu yeterince derine sokabilmek için gerekli uzatma aparatından temin etmek lazım .. Buji lokmasını sanayiide dükkanlarda falan, hırdavatçılarda sorsanız bilirler zaten ben Ankara Bilkent'de Praktiker'den almıştım ..

Bununla beraber eğer bujilere ulaşmak için motorda hususi bir kapak falan çıkartmak gerekiyorsa onunda gerekli aletini edinmek lazım .. Mesela benim araçta bujilere ulaşmak için motorun üstünde uzunca bir kapak var ve ilk etapta alyan anahtarıyla o kapağı açmak gerekiyor...

Değiştirme hadisesine gelince de eski bujiyi çıkartıp yuvaya yakın kısımları gazyağı, tiner veyahut WD40 spreyi kullanarak bir bezle temizledikten sonra yeni bujiyi kuvvet gerektirmeden yuvasına çevirerek oturtun ve çeyrek ila yarım tur arası sıkıştırın. Aşırı sıkıştırmaya falan çalışmayın tabii ..Gerçi anlarsınız onun ne kadar sıkı olması gerektiğini .. Eğer fazla sıkmadığınızdan şüphe ediyorsanızda 100 - 200 km sonra buji yuvalarının kenarlarına bir bakıverin eğer kaçak varsa oralar kararır kendini belli eder zaten...

Normalde ustalar bujiyi değiştirirken eski bujiyi çıkarttıklarında deliğe ve pistonların içine tabancayla biraz basınçlı hava sıkarlar ama hiç gerek yok aslında...



alıntı: senjizu
Buji bir motor için en önemli parçalardan biri. Kesinlikle orjinal buji kullanın. Oto parçacılara gittiğinizde elindeki bulunan buji kesinlikle sizin arabaya uyacağını söyleyecektir. Bir arkadaşımın temprasına reno bujisini olur diye vermişler, dijital göstergeler sapıtmıştı. En iyisi gidin servisten orjinal bujiyi alın, ister kendiniz takın ister tamirciye taktırın. Piyasaya göre daha pahalı olsa bile, yakıt tasarrufundan ve daha geç değişim yapmakla aradaki fiyat farkını kapatacaksınız ve aracınız daha performanslı çalışacak.
Birçok otoparçacıyı dinlerseniz ellerindeki parça orjinaldir!! Deneyin ve görün. Arabanın servisinden aldığınız orjinal parjça ile piyasadan orjinal diye aldıklarınızı yan yana koyup kıyaslayın!


_____________________________




6658 Mesaj
22 Haziran 2006; 9:30:55 



normal bir buji yapısı....
0


iridyum metalinin çok sert olduğunu biliyorum buda bujiye dayanım ömür verir onun dışında iridyum bujinin ateşlemeye ne katkısı olur düşünmek lazım.....
bu arada bujide denso, bosch çok iyi markalardır....


İRİDYUM BUJİ İLE ATEŞLEME,



NORMAL BUJİ İLE ATEŞLEME,
0


http://www.ngk.com.tr/Iridium_IX.1871.0.html
http://www.ngk.com.tr/Y...e_teknoloji.1873.0.html

İridyum bujiler hakkında bilgi alabilirsiniz.
http://www.boschusa.com...rkPlugs/PlatinumPlus4/#

http://aa.bosch.de/boaa...age=tr-TR&publication=1
http://aa.bosch.de/aa-t...kfz-teile/bcs/index.htm


aslında aklımızda kalması gereken bu konularadaki en önemli husus şudur.
araçtan iyi bir performans/ekonomi bekliyorsak gözlerdeki(yanma odası) yanmanın max. kalitede en mükemmel şekilde ve düzenli olmasını sağlamak lazım.

yanmanın max. kalitede olmasını sağlayan unsurlardan biride ateşlemenin güçlü ve tam zamanında olmasıdır.
güçlü bir ateşleme yanma odasına alınan karışımın çok ideal şekilde yanmasını sağlayıp direk yanma basıncı olarak torka etki edecektir. yani biyel koluna verdiği kuvvet farklılaşıp güç kazancımız olacaktır.
yanmanın ideal değerlerde olduğunun ölçüsünüde size kalibrasyonu hassas yapılmış emisyon ölçüm cihazları verecektir.
veya sizin ideal durumda hassas yapacağınız yakıt sarfiyatı hesaplarınızda bu sonucu bir nebze olsun gösterecektir


-----------------------------------


çok tırnaklı buji

%4.8 ekonomi sağlayan çift tırnaklı buji yakıttan tam verim almayı sağlar......

bosch bu işte dünya devlerinden

local://upfiles/8296/2B10D39F4CF9494D934DD97110E4FD61.jpg



Bujinin tırnak sayısının artması kıvılcım miktarını arttırır ve iyi bir yanma sağlayarak çekişi arttırır ve yakıtı azaltır.Özellikle modifikasyon yapılan motorlarda genelde 3 veya bosch un 4 tırnak bujileri bulunur ancak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Arkadaşımızında dediği gibi öyle kafana göre her arabaya her bujiyi takamazsın.Çünki örneğin bazı tek tırnak bujili bir araçlara dört tırnağı takınca gelen çakma voltajını dörde bölmüş olursun.Dört tırnaktan kıvılcım çakar ancak dördüde zayıf kalır ve yanma verimi düşebilir.Her araç için demiyorum ama genelde karşılaşılan sorun bu oluyor.Bunuda özellikle modifikasyon işinde yaparken ateşleme sistemini güçlendirip uyguluyoruz(Buji kabloları,distribitor değişimi,bobin değişimi ve/veya ateşleme güçlendirici uygulayarak) ve baya verim alıyoruz. Ayrıca ateşleme artımında piston başlarınında tek nolktadan zarar görme olasılığı var.Size tavsiyem eğer normal trafik koşullarında kullanıyosanız ve güçle fazla işiniz yoksa fabrikanın verdiği bujiyi kullanın.Bu orjinalden tek,iki,üç,veya dört tırnak olabilir ama mutlaka ve mutlaka orjinali kullanın.Çünkü fabrika herşeyin ayarını o bujiye göre yapıyor.


alıntıdır


_____________________________




843 Mesaj
22 Haziran 2006; 15:58:58 

Bujiler hakkında verdiğiniz bilgileri okudum, oldukça yararlandım, yazanlara teşekkür ederim. Benim bir kaç sorum olacak.
Öncelikle Bosch'un sitesinde aşağıdaki bilgi verilmektedir:
"Bujinin ısı aralığı kod numarasıyla tanımlanır ve belirli motor karakteristiklerinin sağlaması için ayarlanmalıdır. Bujinin ısı aralığı kod numarası Bosch buji tip tanımının bir bileşenidir.
Düşük kod numaraları (örnegin 2 ile 4) soğuk bujileri tanımlar, başka bir ifadeyle, sıcak motorlarda düşük ısı iletimi (Ferrari gibi).
Yüksek kod numaraları (örnegin 7 ile 10) sıcak bujileri tanımlar, başka bir ifadeyle, soğuk motorlar için yüksek ısı iletimi (VW Beetle gibi).
Buna göre; Benim araca serviste, kitapçığında belirtilen "7" takılması gerekirken, "8" takıldı. Ben bunu servisteki elemanlara söyledim. Şaşırarak onlarda bütün modellere bunun takıldığını, ellerinde başka buji olmadığını, piyasadan bulabilirsem, istediğim bujiyi takabileceklerini söylediler. Araştırdım ancak bulamayınca mecburen bu takıldı. (Yanılmıyorsam Bosch FR7DCX yerine FR8DCX no.lu buji takıldı.)
Benim sorum; Bosch'un sitesinde verilen yukarıdaki bilgiler doğrultusunda, "7" yerine "8" lik bujinin az da olsa araca bir zararı veya yakıta, performansa olumsuz bir etkisi varmıdır. (Üzerindeki eski bujide yine aynı buji idi, o yüzden kendim kıyaslama yapamıyorum)
Ayrıca; yine kitapçıkta buji tırnak aralığı 1.1 mm olarak verilmiş, ancak takılan bujinin tırnak aralığını ölçtüğümde bu değerden fazla gibi geldi bana (2-3 mm gibi). (Belki ben yanlış bir ölçme yöntemi kullandım)
Buji tırnak ayarından bahsediliyor, bu işlem normalde buji takılmadan önce yapılması gereken bir işlemmi yoksa kimse buna dikkat etmiyormu?
Ben çoğu ustanın dikkat ettiğini sanmıyorum, çünkü bir keresinde özel serviste, abi bujileri değiştirelim mi diye sordular tamam dedim takacakları bujiyi gösterdiler, bu buji bu araca olur uzun paso dediler baktım kitapçıkta belirtilen marka ile aynı, ancak numarasının alakası yok. Yani bu işler bilinçsizce rastgele yapılıyor anlaşılan.


_____________________________



3442 Mesaj
23 Haziran 2006; 12:50:32 


quote:

Orjinalden alıntı: nadirgurece

arkadaşlar 4 tırnaklı bujiler varmış hiç duydunuzmu yakıt tüketiminede yararı varmış i bilginiz varmı bizim 92 model şahine takcazda



Nadir bence standart motorda orjinali neyse onu kullan neden böyle yap;


Bunu bi topicde daha yazmıştım bulamadım... bulsaydım direk onu kopyalayacaktım...Ondan kısaca yazıyorum...


Şimdi örneğin bujiye 20.000 volt geldi ve tek tırnaktan kıvılcım çaktı.sorun yok.. ama sen bunu ikiye veya dörde böldün bu zaman noluyo? anlaman için örnek veriyorum yanlış anlaşılmasın örneğin dört tırnak bujide 20.000 voltu 4 e bölüyosun ve her tırnak 5.000 voltluk güçle çakıyor bunun sonucu,

ateşleme dört noktadan oluyor herkes bu sayede arteşleme verimli oluyor diyor ama orjinal buji kabloları olduğu sürece bu bölünmeden dolayı ateşleme kuvveti düşüyor ve performans ya aynı kalıyor yada düşüyor.... çünki fabrikası gerilimi kablo kayıplarını vs...yi. orjinae göre ayarlıoyr... ha siz buji kablolarını performans tşipiyle değişipte bunu yaparsanız yararını görürsünüz ama bu seferde piston kafalarında bujinin çaktığı yer daha çabuk aşınır..yani motorun uzun ömürlü olması için orjinal parçadan vazgeçmeyin.....



_____________________________



843 Mesaj
23 Haziran 2006; 13:26:43 


quote:

Orjinalden alıntı: H-WALKER

Bujiler hakkında verdiğiniz bilgileri okudum, oldukça yararlandım, yazanlara teşekkür ederim. Benim bir kaç sorum olacak.
Öncelikle Bosch'un sitesinde aşağıdaki bilgi verilmektedir:
"Bujinin ısı aralığı kod numarasıyla tanımlanır ve belirli motor karakteristiklerinin sağlaması için ayarlanmalıdır. Bujinin ısı aralığı kod numarası Bosch buji tip tanımının bir bileşenidir.
Düşük kod numaraları (örnegin 2 ile 4) soğuk bujileri tanımlar, başka bir ifadeyle, sıcak motorlarda düşük ısı iletimi (Ferrari gibi).
Yüksek kod numaraları (örnegin 7 ile 10) sıcak bujileri tanımlar, başka bir ifadeyle, soğuk motorlar için yüksek ısı iletimi (VW Beetle gibi).
Buna göre; Benim araca serviste, kitapçığında belirtilen "7" takılması gerekirken, "8" takıldı. Ben bunu servisteki elemanlara söyledim. Şaşırarak onlarda bütün modellere bunun takıldığını, ellerinde başka buji olmadığını, piyasadan bulabilirsem, istediğim bujiyi takabileceklerini söylediler. Araştırdım ancak bulamayınca mecburen bu takıldı. (Yanılmıyorsam Bosch FR7DCX yerine FR8DCX no.lu buji takıldı.)
Benim sorum; Bosch'un sitesinde verilen yukarıdaki bilgiler doğrultusunda, "7" yerine "8" lik bujinin az da olsa araca bir zararı veya yakıta, performansa olumsuz bir etkisi varmıdır. (Üzerindeki eski bujide yine aynı buji idi, o yüzden kendim kıyaslama yapamıyorum)
Ayrıca; yine kitapçıkta buji tırnak aralığı 1.1 mm olarak verilmiş, ancak takılan bujinin tırnak aralığını ölçtüğümde bu değerden fazla gibi geldi bana (2-3 mm gibi). (Belki ben yanlış bir ölçme yöntemi kullandım)
Buji tırnak ayarından bahsediliyor, bu işlem normalde buji takılmadan önce yapılması gereken bir işlemmi yoksa kimse buna dikkat etmiyormu?
Ben çoğu ustanın dikkat ettiğini sanmıyorum, çünkü bir keresinde özel serviste, abi bujileri değiştirelim mi diye sordular tamam dedim takacakları bujiyi gösterdiler, bu buji bu araca olur uzun paso dediler baktım kitapçıkta belirtilen marka ile aynı, ancak numarasının alakası yok. Yani bu işler bilinçsizce rastgele yapılıyor anlaşılan.


Arkadaşlar, bilen birileri cevaplayabilirse...Şimdiden teşekkür ederim.


_____________________________



3442 Mesaj
23 Haziran 2006; 13:31:30 


quote:

Orjinalden alıntı: H-WALKER




Arkadaşlar, bilen birileri cevaplayabilirse...Şimdiden teşekkür ederim.



Arkadaşım ilk olarak takılan bujiyle orjinal arasında mutlaka bri fark varki fabrikası bunu yazmış ancak hissedileceğini pek sanmıyorum.sen bundan ziyade tırnak aralığına baktır derim dediğin oran çok çok fazla sen ölçümü nasıl yaptın?


_____________________________



843 Mesaj
23 Haziran 2006; 13:48:41 

Ölçümü bujinin uç kısmı ile tırnak arasını bir cetvelle yaptım. Elimde özel bir alet yok.


_____________________________



843 Mesaj
23 Haziran 2006; 13:52:21 

Ayrıca, bujiyi serviste takdırdım, ama onlarda bütün araçlara aynı bujiyi takıyorlar. Herhangi bir ayar yapıldığını zannetmiyorum. Buji forumda okuduklarıma göre önemli bir parça, ama bu tür ayrıntıları üzerinde kimsenin üzerinde durduğunu zannetmiyorum. Demekki çok önemli değil..


_____________________________



3442 Mesaj
23 Haziran 2006; 16:44:34 


quote:

Orjinalden alıntı: H-WALKER

Ayrıca, bujiyi serviste takdırdım, ama onlarda bütün araçlara aynı bujiyi takıyorlar. Herhangi bir ayar yapıldığını zannetmiyorum. Buji forumda okuduklarıma göre önemli bir parça, ama bu tür ayrıntıları üzerinde kimsenin üzerinde durduğunu zannetmiyorum. Demekki çok önemli değil..



Arkdaşaım bujinin tırnak ayarını yapmak için özel cetveller vardır ve ölçüm bunlarla yapılır.senin yaptığın ölçümle doğru olmaz.bu arada yeni araçların bujilerininb çoğu artık fabrikadan ayarlı olarak geliyor yani ayar devri bitti artık.....


_____________________________



 
644 Mesaj
23 Haziran 2006; 17:59:32 

arkadaşlar bişi soracam bujilerin bitip bitmediğini nasıl anlarız bu işi bilenler lütfen ayrıntlı bilgi versin


_____________________________

SONSUZA DEK MATEMATİK
EMRE KOYUNCU


 
132 Mesaj
11 Temmuz 2006; 0:40:03 

genelde 10 binde bir değiştirilir.Ancak bazı firmalar 15-20 binde bir değiştiriyorlar.


_____________________________



 
742 Mesaj
11 Temmuz 2006; 1:15:03 

ben 30,000 de değiştirdim vw benzinli motorları için de 30,000 demiş fakat benim syle birşey dikkatimi çekti.
benim aracım 30,000 e gelmedenbujiden kaynaklı performans düşüklüğü yaşandı ki değiştikten sonra araba resmen uçuyordu.
ben aracı biraz devirli kullanırım genelde 3000 altına düşmemeye çalışırım.
bunun bujinin üzerinde bir etkisi varmıdr.
çünkü ben aracımı servise girmeden son 1500 km biraz kör kör kullandım


_____________________________

teknoloji olmada asla...


 
10734 Mesaj
19 Ekim 2006; 15:09:25 

Güncel...


_____________________________



 
362 Mesaj
19 Ekim 2006; 15:54:54 

ya benim araba 70 000 de gerek yok değiştirmeye dediler hiç de değişmedi bujiler


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


6876 Mesaj
19 Ekim 2006; 16:25:25 

Arkadaşım Tipo aldı 97 1.4 S 62.000 KM'de. Bujilere baktırdık, 4 bujinin 3'ü tamamen bitmiş, yani çalışmıyor.. Araba 1 buji ile çalışıyormuş..

Bizde diyorduk araba çalışırken neden hemen çalışmıyor, neden gaza basınca gitmiyor felan diye.. Hemen gittik sanayiye yaptırdık 50 YTL'ye 4 ünüde değiştirdik. Şimdi canavar oldu.


_____________________________



8710 Mesaj
19 Ekim 2006; 16:46:26 

bujim bilem yok


_____________________________

2013 Fiesta 1.5 titanium x


134 Mesaj
19 Ekim 2006; 17:26:51 

quote:

Buji değişiminde değişik parametreler olduğu için tam bir km veya zaman söylemek mümkün olmayabilir.
her firmanın belirlediği bir değişim km veye süresi vardır. 30 000 den 90 000 km ye kadar değişebilir.
hatta bu km değeri dahada farklı değerler olabilir.

en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
bunlar;

++kullanılan bujininn kalitesi
++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
++Aracı kullanım şekli
++kullanılan bujilerin malzemesi
++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.

Tek kelime ile "HARİKA" işte cevap budur...


_____________________________

MERCEDES-BENZ
GARANTİ UZMANI
SLK 200 K AMG//

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ekim 2006; 17:49:39 

quote:

Orjinalden alıntı: bettyonpower

ben 30,000 de değiştirdim vw benzinli motorları için de 30,000 demiş fakat benim syle birşey dikkatimi çekti.
benim aracım 30,000 e gelmedenbujiden kaynaklı performans düşüklüğü yaşandı ki değiştikten sonra araba resmen uçuyordu.
ben aracı biraz devirli kullanırım genelde 3000 altına düşmemeye çalışırım.
bunun bujinin üzerinde bir etkisi varmıdr.
çünkü ben aracımı servise girmeden son 1500 km biraz kör kör kullandım


buji eskiyince verim acayip düşüyor, arabanın canı gitmek istemiyor senle ilgisi yok 20binde at hatta 15binde ucuz ne varki


 
1051 Mesaj
20 Ekim 2006; 17:08:56 

bir de şu var bujiler motorlar hakkında çok güzel bilgiler verirler..yağ yakıyor mu?yakıt kaliteli mi?vs.


_____________________________



 
1051 Mesaj
28 Ekim 2006; 21:30:49 

bir de araçların bujilerinin değişim periyodunu herzaman olduğu gibi üretici belirliyor ama biraz daha erken olması zararlı olmaz..100.000 km de değişen buji de var toyota corolla iridyum uçlu buji,20.000 km de değişeni de var fiat palio normal buji..önemli olan belli aralıklarla söküp bujileri kontrol etmek,bahsetmiştim bujiler motorlar hakkında güzel ipuçları verirler..motor yağ yakıyor mu?motor zengin karışımla mı çalışıyor?çalışması düzgün mü?yeterli ise temizleyip takmalı değilse değiştirmeli..10.000 km oldu mu söker kontrol ederim aracımın bujilerini..ki taktıktan 4-5 bin km sonra bi kontrol etmiştim biraz kurum oluşmuştu bujilerde sürekli de şehir içi kullanmıştım..sonra 2-3 sefer uzunyola gittim ve aracı sıkıştırdım biraz..bu arada 4-5 bin daha yaptım ve yine bujileri söküp kontrol ettim ki pırıl pırıl tüm kurumları atmış vaziyetteler..ve çok açık kahverengi görünümdeler bu da motorun gayet sağlıklı olduğunu gösteriyor..ne yağlanma vardı ne de is kurum kararma..

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



1545 Mesaj
14 Kasım 2006; 9:47:13 

bir arkadaş lazer bujiyi sormuştu başka konuda, ne yazık ki kilitlendi, ben de buraya yazayım.

lazer buji patenti alınmış, çalışan bir uygulama. ancak araçlarda kullanılmıyor (henüz). çünkü maliyeti çok yüksek oluyor. daha büyük motorlarda kullanılıyormuş. mart 2006da patenti alınmış.

belki ileride normal araçlarda da kullanılır.


_____________________________

.:Pioneer 427XA:PopcornHour:.


1822 Mesaj
14 Kasım 2006; 9:49:30 

Vay be.
Demek gerçekmiş.


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive


 
412 Mesaj
14 Kasım 2006; 10:41:18 


quote:

Orjinalden alıntı: cemsultan

Vay be.
Demek gerçekmiş.


gerçekten gerçekmiş


_____________________________

KulüPRenaulT

Alışveriş yaptıklarım : VIP06,amdlinux,basaran86,TimeSLoRD


486 Mesaj
10 Nisan 2007; 12:38:09 

Opel Vectra B 2.5 e hangi bujiyi önerirsiniz?


 
2314 Mesaj
10 Nisan 2007; 13:56:44 

60 bınde değişir.


_____________________________



9628 Mesaj
10 Nisan 2007; 14:39:59 

buji konusunda atlanan bir konu var o da bunun kilometreye direk olarak bağlanması.

Aslında hepimizin bileceği gibi bujilerin ömrü ateşleme sayısı ve voltajın yüksekliği ile direk alakalıdır.Ancak bunları sayamıyacağımıza göre araç firmaları ortalama kilometre üstünden bir sayı belirlemekteler.

şöyle ki aracını devamlı şehir içinde kullanan birini düşünün. Sabh iş akşam ev , yoğun trafik ve saatlerce beklemeler.Şimdi buraya detaylı bakalım;

hızımız belki 50-60 km olmasına rağmen düşük viteste gittiğimiz ve ivmelendirme yaptığımızdan dolayı bujiler bazen kilometresi gelmeden ömürlerini doldurabilirler ancak çalışmaya devam ederler.Kıvılcımın gücü azalır ,zayıflar buda benzin tüketiminizi artırır.Unutmayalaım ki düşük viteste az yol aldığımız halde buhjiler maksimum sayıda ateşleme yapmaya çalışmaktalar, çünkü deviri yüksek tutmaya çalışmaktayız.

Öyleyse ; katalogta verilen km ortalama devir ve uzun yol da kaale alınarak yapuıldığı için her aracın bujisi farklı bir km verebilir size, kullanım şartları da çok önemlidir.

kafadan atma bir sayı söylemek yerine sizlere uzun yol kullanımımda katalogta verilen değiştirme sıklığının %50 fazlası yol alabileceğinizi söyleyebilirim.

En önemli kural her 5000 veya 10000km de veya yağ değişiminde mutlaka bujilerinde gözden geçirilmesini tavsiye ederim.Öyle platin falan da almanıza gerek yok zamanında değiştirilen ujiler size daha ucuza gelir ve benzinden kazanırsınız.

Ancak performans isteyen bir canavar modifiye araç yarattıysanız ve 1 milisaniye erken hızlanma bile sizin için önemli ise tabii ki 2-3 hatta dört tırnaklı buji performanı etkileyecektir.


_____________________________




7829 Mesaj
10 Nisan 2007; 16:49:07 

Peki platinium mu triple mı tavsiye edersiniz performans açısından?


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


9628 Mesaj
10 Nisan 2007; 17:05:41 

zor soru sormuşsunuz.
artı ve eksilerini koyayım siz karar verin.
Platin elektrik iletimi açısından en üst metallerden biridir.Bu yüzden bujilerde kıvılcımın iletim hızı açısından dünyadaki en iyi metallerden birisidir.Belki de en iyisi.

Ancak burada triple olayında ise işi şansa bırakmamakta aynı anda ateş gücü yüksek bir kıvılcım elde etmiş oluyorsunuz.

benzetme yapmış olursak ,platinli bujide hızlı giden bir merminiz olmakta hedefi erken vurusunuz .Ancak motorunuzun diğer elemanları ateşleme anı için hazır değilse bir işe yaramaz .Modifiye olayı çok derin konudur , bazen bir şey yaparken bir şeyden kaybetme söz konusudur.

Triple olayında ise aynı anda 3 namlulu silah gibi düşünün biri hedefi vurmaz ise diğerinin vurma olasılığı yüksektir.Tutukluluk yapma olayı düşüktür.Ancak bu kez ateş hızı platin kadar yüksek değildir.elemenlerde en iyi iletim plantin altın, gümüş ,bakır diye gider.Burası kritiktir işte, sizin araç ateşleme zamnını çok hasas veremiyorsa ayrlar kuşkulu ise , motor aşınmış, yarıştan yarışa koşan biriyseniz. Bu daha iyi gelecektir.Ancak yanılma olasılığı da vardır.Belki de bir şahaser elinizdedir de isz farkında değilsinizdir.

sonuç, en iyi çözüm her ikisinide deneyerek kendinizin karar vermesidir.Teorik olarak plantin iyi gibi görünmekle birlikte bazen triple daha iyi sonuç verebilir.Altınızda bir brabus varsa kafadan platin derim

quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Peki platinium mu triple mı tavsiye edersiniz performans açısından?



_____________________________




11938 Mesaj
10 Nisan 2007; 17:11:42 



Benim aracımda şu anda geçen sene nisan ayında arabam 74 bindeyken aldığım bosch süper 4 bujiler var. Benim arabama uygun olanı vermişlerdi kitapçıktan bakarak. Güzel performans alıyordum. Aracım 82 binde şu anda ve performans düşüşü yaşıyorum son bir kaç haftadır. Birinci vitesde kalkışa geçtiğimde koltuğa yapıştırırdı araba hızlı kalkar hemen hızlanır 2 ye atardım ama şimdi 1. vites hiç de okadar hızlı değil ayriyetten 2 ye geçtim mi bazen böyle tekleme gibi bişey oluyor yani gaz debriyaj oranını tam ayarlıyamamış gibi.

sorum gelior sıkı durun bu sorun bujilerden kaynaklı olabilir mi Gene değiştirip 4 başlı mı alayım yoksa tek başlı mı. geçen sene 4 tanesine 45 ytl vermiştim.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
7834 Mesaj
10 Nisan 2007; 17:15:35 

geçenlerde laguna biri bakıma götürdüğümde usta 10 bin de bir değişmesi gerek demişti ama diğer marka-modellerde durum nasıldır bilemem.

buji zaten tanesi 8-10 ytl lik bir parça,

buji, motor yağı ve hava filtresinden yapılmaya çalışılan tasarruflar yakıttan aynene geri dönüyorlar, bu sebeple bu tip malzemeler söz konusuyken ,otomobile cömert davranmalı.


_____________________________


  • 3 Kasım 2002: 0-1600cc ÖTV'si %27
  • 1 Ocak 2014: 0-1600cc ÖTV'si %45


1196 Mesaj
10 Nisan 2007; 17:19:00 

alabilirsen yine çok tırnaklı al derim.


_____________________________



9628 Mesaj
10 Nisan 2007; 18:22:12 

45 lira para değil.Benim fikrime göre bir tanesini söktürüp durumu analiz edin.İyi motorcular hemen anlar , veya sökülmüş olanın fotografını koyun biz de söyleyebiliriz.Bu forumda bayağı bilgili insanlar var.Ondan sonra değiştirip değiştirmeyeceğinize karar verebilirsiniz.

bu arda buji kablolarınız da eskimiş olabilir.>Bununla ilgili detaylı yazıyı yarın yazacağım.Ohm ölçümü yapılması lazım.


quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



Benim aracımda şu anda geçen sene nisan ayında arabam 74 bindeyken aldığım bosch süper 4 bujiler var. Benim arabama uygun olanı vermişlerdi kitapçıktan bakarak. Güzel performans alıyordum. Aracım 82 binde şu anda ve performans düşüşü yaşıyorum son bir kaç haftadır. Birinci vitesde kalkışa geçtiğimde koltuğa yapıştırırdı araba hızlı kalkar hemen hızlanır 2 ye atardım ama şimdi 1. vites hiç de okadar hızlı değil ayriyetten 2 ye geçtim mi bazen böyle tekleme gibi bişey oluyor yani gaz debriyaj oranını tam ayarlıyamamış gibi.

sorum gelior sıkı durun bu sorun bujilerden kaynaklı olabilir mi Gene değiştirip 4 başlı mı alayım yoksa tek başlı mı. geçen sene 4 tanesine 45 ytl vermiştim.



_____________________________




6658 Mesaj
10 Nisan 2007; 18:41:28 

vezir,
lpg li araçlarda orjinal buji tırnak aralığını düşürmek fayda sağlarmı sence.? (aklıma geldide)


_____________________________




11938 Mesaj
10 Nisan 2007; 20:13:53 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

45 lira para değil.Benim fikrime göre bir tanesini söktürüp durumu analiz edin.İyi motorcular hemen anlar , veya sökülmüş olanın fotografını koyun biz de söyleyebiliriz.Bu forumda bayağı bilgili insanlar var.Ondan sonra değiştirip değiştirmeyeceğinize karar verebilirsiniz.

bu arda buji kablolarınız da eskimiş olabilir.>Bununla ilgili detaylı yazıyı yarın yazacağım.Ohm ölçümü yapılması lazım.








Teşekkür ederim, ama kendim söküp resim çekip koyayım diyecem ama ben sökemem uzun lokma anahtarı laızm bende okadar uzunu yok belki bendeki uc uca ekleyrek yaparım ama bu seferde içinden çıkarmak var

En iyisi ben bi ara servise gideyim sorayım. ya da dışarda bi yere serviste 4 baş buji yoktur büyük ihtimal

Bu arada benzin sarfiyatımda çoğaldı diyebilirim


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




7829 Mesaj
10 Nisan 2007; 22:10:56 

Aracım 2001 accent 1.5 gls 102hp.. 52binde bakımda buji ve buji kabloları değişmişti.. şu an 58bin küsürde ve 1,5 yıl geçti.. yarın nasipse 6 yıllık nerdeyse bitik aküyü değiştirmeye gittiğimde servise bujileri de baktıracam.. benim aracıma performans için performans bujisi iyi gider mi? aracım kalkışta epey atak.. ben de bu işleri seviyorum biraz..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


11938 Mesaj
10 Nisan 2007; 22:57:33 


bu bujiler hakkında neler söylersiniz eski değiştirdiğim bujilerim. Bi yazı görmüştüm bosch servisde. Bujilerin eskime tipine göre moturun sağlıklı ya da sağlıksız çalıştığı anlaşılıyormuş motorun bozuklukları belli oluyormuş.

Bilgilendirme amaçlı koydum katkımız olsun topice. Bide tarihler eski makinenin pillerini yeni taktım şimdi o yüzden tarih sıfırlanmış Makinam makro çekimde az daha iyi olsa daha yakından çekecektim ama malesef daha yakına girince bulanıklaşıyor

0


0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 10 Nisan 2007; 22:59:58 >


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




11938 Mesaj
11 Nisan 2007; 3:32:23 

up


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9628 Mesaj
11 Nisan 2007; 9:13:18 

oo serkes seni görmeyeli çok oldu özlettin kendini

Lpg li araçlarda pek milletin dikkat etmediği olay var .Biraz meraklısına detaya dalalım.
Kullananların çok büyük çoğunlukta bildiği ,, kullanmayanların ise kulak aşınası olduğu LPG de benzine göre silindir içi yüksek hararet olması söz konusudur.ani lpgnin tutuşma sıcaklığı daha yüksektir.Bu ne demektir, bize ne yarar ne zarar sağlar.Beygir gücü ve performans konuklarına hiç girmiyorum.Belki onlarca bu konuda panelde tartışıldı ve bilgilendirme yapıldı.

Ben olaya buji konusundan değinmek istiyorum.Bujinin yan yüzünde bir sürü numara yazar acaba bu numarlar sizin için birşey ifade ediyor mu? aynen lastik kodlamasında olduğu gibi her harfin bir analamı vardır ve üreticiler için ar-ge bölümü bu na göre katalogtan seçim yapar.

ilk önce aklımızda tutumamız gwereken LPG de yüksek tutuşma sıcaklığı mevcuttur.Alevin oluşmasında buji rol aldığına göre bujinin buna uyumlu olması gereklidir.Detay için internetten araştıma yapıyorum .

quote:

Orjinalden alıntı: serkes

vezir,
lpg li araçlarda orjinal buji tırnak aralığını düşürmek fayda sağlarmı sence.? (aklıma geldide)