...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...
163 Cevap105201 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 10:37:26 

Full Denso katalogunu zor da olsa bulabildim internette, bunu indir desktopuna save et incele, çok güzel açıklıyor ben de okumaya devam ediyorum senin sayende denso markasınıda öğreneceğim.

http://www.rgz-magnetim...deleAccensione_2005.pdf


_____________________________




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 10:50:21 

bu uzun izolasyon burun olayını resimleyen bir şey buldum daha kolay anlaşılması için ekliyorum

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:09:16 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

http://www.globaldenso...._reference/1034_03.html

sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

http://www.meteor.com.u...enso_new_eng&num=K20R-U




Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

tekrar teşekkür ederim


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:15:58 

yazılımcı online elindekibujinin harflerinin anlamları şunlar .(bunları ancak katalogu tam olarak inceledikten sonra bulabildim , her üretici farklı kodlama kullanmakta,bu harfler sadece DENSO bujileri için geçerlidir)

K20R-U buji analizi;

U =U-groove ground electrode (tırnak aralığı için) boşluk için sayı olmalı sizde yok görünüyor
K=14 mm diş ölçüsü, 16mm lokma anahtarı ölçüsü,ISO standartı
20=ısı aralıgı (9 en düşük HOT PLUG, 37 en yüksek COLD PLUG) 20 ortalarda ancak hot plug sayılabilir buna daha yakın
R=resistor


_____________________________




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:21:55 

vallh,i şu iridyumu o kadar övmüş ki benim de dikkatimi çekti.<Teknik olarak hiçbir kusur bulamadım.Tüm problemleri çözmüş görünüyor ve 100000 km veriyorlar .Bence çok fazla bu sayı bu zamana kadar motorun başına elli tane şey gelebilir.Her 10 bin km de bir söküp incelemek lazım.
Benim edindiğim intiba sizin aracınıza sallama bir buji takmışlar hiçbir özelliği yok , takanların detaylı bilgisinden ziyade tecrübeye göre takdığına kanaat getirdim .Birşeyler atlamış olabilirim ama bizim de tecrübemiz var , kataloga bakıp kabaca bir çözüm yapmışlar .Madem bu şekilde bakıyorlar iridyum daha iyi bir seçim olacak sizin aracınız için kataloga bakayım

quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online





Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

tekrar teşekkür ederim



_____________________________




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:26:00 



hocam acayip uğraşıyor araştırıyorsun zahmet veriyorum sanada nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum

Ben geçen bosch u aldığımda FR78 diye bi kod ile veridler bende demin böyle bi kod aradım densonun listedinde ama bulamadım meğer her markanın kendi stadandardıymış

Bugün kitapcığa bakayım ben tam motor modeline ve KW sına göre buji alayım. yada dediğim gibi belki servise uğrarım.

her servis başka marka buji ya da yağ değişimi yapıyor , EReğlide hep mobil 1 kullanıyordu toyota motor yağında burdakiler Shell helix kullanıyorlar mesela. EReğlide denso taktılar burdakiler ne takıyor acaba ya da piyasadan alacan dışardan neyse 15:00 da sınavım var sınav çıkışı gidip bi araştırma yapayım piyasayı kokliyim ne var ne yok nerde ne var

Şimdi biraz ders çalışayım yardımların için çok çok çok teşekkür ederim. Kaçtane mesaj attın benim için okudun öğrendin numaralarını falan teşekkür ederim


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:37:17 

yazılımcı iridyum senin bujinin elleniği IK20 görünmekte, para işlerinden hiç anlamam, o yüzden kararını sen vereceksin.Değer mi değmez mi?

anlatılan iridyum olayı bujide son nokta gibi görünmekte, ama bazen reklamlar yanıltıcı olabliyor.Teorik olarak açıklamalar çok mantıklı ve tüm basit problemleri çözecek gibi anlatılmış .En doğru yorumu kullanıcılar yapacaktır.Ancak rolantideki misfire olayını çözdüğü belirtiliyor.Referans kataloguna güvenmek lazım ,aracınız eğer bakımlı ise katalogu izlemekte fayda var .
Birde okuduklarım arasında bakım aralığını uzatmak için toyotanın seçiminden vefinasörlüğünden bahsedilmiş.Toyotayalı mühendislere güvenenler için IRIDYUM diyorum.Ancak satınlama olaylarında ''para konuşur'' derler .


_____________________________




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:39:17 

estağfurullah ben de senin sayende DENSO yu öğrendim ,araştırmadan olmuyor bu işler


quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



hocam acayip uğraşıyor araştırıyorsun zahmet veriyorum sanada nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum

Ben geçen bosch u aldığımda FR78 diye bi kod ile veridler bende demin böyle bi kod aradım densonun listedinde ama bulamadım meğer her markanın kendi stadandardıymış

Bugün kitapcığa bakayım ben tam motor modeline ve KW sına göre buji alayım. yada dediğim gibi belki servise uğrarım.

her servis başka marka buji ya da yağ değişimi yapıyor , EReğlide hep mobil 1 kullanıyordu toyota motor yağında burdakiler Shell helix kullanıyorlar mesela. EReğlide denso taktılar burdakiler ne takıyor acaba ya da piyasadan alacan dışardan neyse 15:00 da sınavım var sınav çıkışı gidip bi araştırma yapayım piyasayı kokliyim ne var ne yok nerde ne var

Şimdi biraz ders çalışayım yardımların için çok çok çok teşekkür ederim. Kaçtane mesaj attın benim için okudun öğrendin numaralarını falan teşekkür ederim



_____________________________




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:50:30 

performans bujisi için aracınızın modifiye falan olması lazım.Anladığım kadarı ile orjinali ile oynamamışsınız.Ben katalog bujinizi kullanmanızı öneririm.Eğer Cold plug seçimi yaparsanız bu sefer rolantide tutuk çalışabilir, soğuk havalarda çalışma problemi olabilir.Şu iridyum buji işine bakın fiyatını öğrenebilenler varsa ben de merak ettim.Fark aşırı değilse güzel çözüme benziyor.


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Aracım 2001 accent 1.5 gls 102hp.. 52binde bakımda buji ve buji kabloları değişmişti.. şu an 58bin küsürde ve 1,5 yıl geçti.. yarın nasipse 6 yıllık nerdeyse bitik aküyü değiştirmeye gittiğimde servise bujileri de baktıracam.. benim aracıma performans için performans bujisi iyi gider mi? aracım kalkışta epey atak.. ben de bu işleri seviyorum biraz..



_____________________________




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:50:44 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

yazılımcı iridyum senin bujinin elleniği IK20 görünmekte, para işlerinden hiç anlamam, o yüzden kararını sen vereceksin.Değer mi değmez mi?

anlatılan iridyum olayı bujide son nokta gibi görünmekte, ama bazen reklamlar yanıltıcı olabliyor.Teorik olarak açıklamalar çok mantıklı ve tüm basit problemleri çözecek gibi anlatılmış .En doğru yorumu kullanıcılar yapacaktır.Ancak rolantideki misfire olayını çözdüğü belirtiliyor.Referans kataloguna güvenmek lazım ,aracınız eğer bakımlı ise katalogu izlemekte fayda var .
Birde okuduklarım arasında bakım aralığını uzatmak için toyotanın seçiminden vefinasörlüğünden bahsedilmiş.Toyotayalı mühendislere güvenenler için IRIDYUM diyorum.Ancak satınlama olaylarında ''para konuşur'' derler .



45 50 ytl falan ise alırımda bunu aşarsa almam biraz zorlaşır Bide aracın 80 bin bakım geldi ben 82 bine yaklaştım yazın genel bakıma girecek 80 bin ağır bakımmış öyle deidler tüm filtreler falan herşey değişiyormuş 350 400 tutar gibi tahmin ediyorum. Ama yağını falan her 6 ayda bir değiştiririm.

fakat buji için 100 bin km çok büyük bri rakam ya insanın içi rahat etmez değiştirir bi 20 bin km sonra performnası çok emrak ettim doğrusu fiyatı uygun ise alacağım. rolantide benim hafif titreme oluyor birde mesela araba dururken gaza basayım 3 bin derivre kadar çıakrayım gazdan ayağımı çekeyim devir saati hızla düşüyo araç baya bi titreyip devir saati sonra yükselip rolanti devrini buluyor. Buda normal mi yoksa buji eskiliğinden kaynaklanan bir sorun mu


Birşey daha soracayım, Ben birz sert araba kullanırım hızlı falan giderim, bu tgiger kayışı değiştikten sonra motorun üst kapağında uzn vade de yağlanma görmeye başladım nedendir acab. Ani durup kalkmalardan kaynaklanabilir mi. Ayrıca akümde geçen sen değişti ama hep eskisi gibi üstü beyaz beyaz oluyor sanki dışarı su atıor gibi. Bir anormalliğin şaretcisimidir


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 11:58:48 

vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.

şu anda racımda bulunan buji budur,

http://aa.bosch.de/aa-t...erzen/super4/aufbau.htm



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 12:19:42 >


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 12:21:40 

o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .
quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.



_____________________________




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 12:33:43 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

o marka da japon çok iyidir.eğer çok pahalı ise değmez bence , iyi bir buji seçimi daha ucuza gelir.Zaten 100000km bakımsız buji olayı bana biraz uzun süre gibi geliyor.Çok yol yapanlar için iyi ama memur sürüşleri için uygun değil gibi.Dur kalk 100000 km mesafeyi 5-6 yılda ancak yapan biri için çok büyük bir yatırım gibi. ama para varsa alın derim, benzin açısından katkısı olacaktır.Ne kadar olur onu bilemem .





Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 12:57:33 

ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
konu basit,
kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.


quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online





Araca sürekli bakım yapan hep güz üzerinde olan biriyimz aten bi buji takıp 100 bin km bekliyemem doğrusu. kaliteli olsun ama normal bi buji olsun yeter benim için. iridiumlar pahalıymış hakkaten benc eo apraya değmez.

Şimdi gene şu bosch un süper 4 üne bakıyordum. Tekrar ondan mı alsam acaba diye Bide tek tırnaklı bosch super var şehir içi kullanım için filan çok uygun giyor. Acaba 4 tırnaklı bujide buji kablolarınıda ona göre taktırmak daha mı iyi olur ya da taktırmazsak 4 baş olması bir işe yaramaz mı. Birisi demişti sizmiydinzi tam emin değilim 4 başlı bujide buji kabloları iyi dğeilse gelen akım 4 'e bölünür demişti



_____________________________




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 13:25:09 

quote:

Orjinalden alıntı: vezir

ben bunu söylemedim ancak kim demişse mantıklı bir şeyden bahsetmiş.
konu basit,
kıvılcım voltaj büyüklüğü ile alakalıdır.Ne kadar yüksek olursa o kadar büyük kıvılcım olur.
Şimdi siz dört tırnak yaparsanız ve voltajı sabit tutarsanız bütn tırnaklardan kıvılcım çıkmaz .Çıkarsa paralel devre olayı gibi bölünür .Kısa kıvılcım olur.Bnece dört tırnaklığının görevi farklı .Olasılık olarak tek tırnaklıda bir tutukluk olsa ateileme pas geçilir , taa ki piston yeniden doğru konuma gelinceye kadar.Halbuki dört tırnaklıda biri kusurlu ise veya aşınmışsa digerinden olay devam eder.
Örenk vermem gerekirse manyetolu çakmaklar buna en iyi örnektir.Her sefer çakışınızda birçok nedenden yanma olmaz, bir daha çakarsnız.Bu arada ilk çakışınızdaki gaz boşa gider.halbuki dört tırnaklı çakmağınmız olsa biri teklediğinde öbürü veya her ikisi aynı anda çakma olayı olur.







hocam güzel açıklamışsınız sağolun. Bosch un sitesinde de dördü birden çakar demiyorda, yanmama gibi bir sorununuz olmaz anlamında bir açıklama var. Sizin dediğiniz gibi.





Ateşleme olasılığı

Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.

Geliştirilmiş ivmelenme
Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı



Buji tırnak aralığı

Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / yakıt karışımını ateşler (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.


faydaları

Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği

Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme

Genişletilmiş ısı aralığı
Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 13:26:26 >


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 16:39:47 

evet aynen benim düşündüğümü yazmışlar.Ben de kendimi test etmiş oldum böylece.Çünkü teorisinine ters birşey olmaması lazım.Herkez ohm kanununu bilir.Voltaj üretici farklı bir şey vermediğine göre tırnak sayısının fazlalığı ateşlememe olasılığını düşürmekte.Bilmemiz gereken kıvılcım daima sivri köşelerden zıplama yapar .Yani her zaman en kısa mesafeyi gözler .Çünkü mesafe artınca kıvılcımın atlaması için gereken voltajın artması lazımdır.
Önüne çok küçük de olsa kurum , yağ ,karbon birikintisi gelen buji tırnağı bunu atlamak için başka bir yer aramaya başlar ,işte burada dier bir tırnak varsa ve onun önünde bir pislik veya birikinti yoksa oradan ateşleme yapar.Yine bunu en iyi anlamanın yolu manyatolu çakmağınıza araştırmacı gözüyle bakmanızdadır.O incecik uzanısı olan iletken ucun yanına elektrik iletebilen bir cımbız uzatın ,çakma anında en kısa yol olan uzattığınız cisme atlama yapar ve çarpılırsınız.Voltajın ne kadar yüksek olduğunu çarpılınca anlayacaksın


quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online




hocam güzel açıklamışsınız sağolun. Bosch un sitesinde de dördü birden çakar demiyorda, yanmama gibi bir sorununuz olmaz anlamında bir açıklama var. Sizin dediğiniz gibi.





Ateşleme olasılığı

Güvenili bir şekilde ateşlenmekte olan karışım olasılığı hava oranı artarken düşmektedir. (fakir karışım, I>1). Labaratuar testinde I=1.55'e kadar karışımın emniyetli ateşlenmesi Super 4 bujileriyle sağlandı ve aynı aralıkta konvansiyonel buji ile yapılan testte tüm karışımın yarısından daha fazlasının başarısız olduğu görüldü.

Geliştirilmiş ivmelenme
Hava-yakıt karışımı birikintileri öncelikle zorlu ivmelenmelerde ki sürüşlerde meydana gelir. Artan ateşleme olasılığıyla Bosch'un Super 4 bujileri muhtemel ateşleme başarısızlıklarını önler ve bundan dolayı sürekli ivmelenme sağlar.

Bir denemede üçüncü yada dördüncü viteste 30 km/h'dan 120 km/h'a kadar ivmelenmede her bir aşamada 0.4 s kadar iyileştirilen bir değerle neticelendi. Sollama esnasında sürücünün ve yolcuların iyileştirilmiş güvenliğinin sağlanmasıyla ivmelenme mesafesi beş metreye kadar azaltıldı



Buji tırnak aralığı

Dört negatif elektrotlu bujiler kıvılcım, iki negatif elektrotlu bujilerdekine benzer olarak hava / yakıt karışımını ateşler (yani ya hava aralıklı olarak yada yüzey aralıklı olarak). Super 4 bujilerinin dört negatif elektroduyla sekiz olasılıklı buji tırnak aralığı meydana gelir. Bu buji tırnak aralıklarından hangisi seçilir. genellikle tamamen rastgeledir. Kıvılcımlar izolasyon burnu çevresinden düzgünce dağıtılır. İzolasyon burnuherhangi bir noktada kirlenirse (kurum gibi) kıvılcım kirlenmiş bölgeden hızlıca geçecek ve oradan en yakındaki negatif elektroda atlayacaktır. Böyle durumda kıvılcım da eşzamanlı olarak kiri yakar.


faydaları

Super 4 bujiler, konvansiyonel bujiler üzerine şu iyileştirilmiş özellikleri gösterir

Sekiz olasılıklı buji tırnak aralığından dolayı daha büyük ateşleme güvenilirliği

Yüzey aralık teknolojisinden dolayı kendi kendini temizleme

Genişletilmiş ısı aralığı
Super 4 bujiler, daha eski taşıtlarda dahi kullanılabilir. Bu sayede taşıtlar modern buji teknolojisinin faydalarına erişmiş olur.



_____________________________




11935 Mesaj
11 Nisan 2007; 17:11:20 


değiştirdim bujileri makinemdeki piller resim çekmeye yeterse çıkanların resimi çekip koyacağım. Toyota servisinde değiştirdim. 40 küsür tuttu içinde işçilik de var işçilik çok alıyor bu servisler ya yoksa bujiler 20 milyon

Adamla baya muhabeet ettikde dedi performans kaybının nedeni 80 bin bakımı gelmiş dedi bunda tüm filitreler değişecek dedi buji falanda değişior istersen yazın yaptoracakmışsın oazman değiştitirz dedi ben yok deidm şimdid eğiştirelim. Sonra dedi baskı balatanında zamanı gelmiş dedi onuda değiştirirsen iyi olur dedi.

Bujiler değiştikden sonraki izlenimlerim aracımda gözle görülür şekilde performans arttı diyebilirim. Ayrıca açık hava filitresini sordum, dedim ; bunlarda debi metre varmış oksijen sensörü, açık hava filitresi takınca o bozuluyormuş falan dedim yok dedi öyle bişey olmaz dedi bu oksijen sensörünü burdan çıkarır açık hava filitreisnin borusuna takarsın orayı kesip dedi gene ölçer dedi. takılı araçlar var görüyoruz uzun süredir kullanıyorlar hiç bişey olmadı diyor. Sordum siz takarmısınız diye yok biz yapmıyoruz dedi


birde unutmadan söyliyeyim, 4 başlı falan taktırmana gerek yok hiç dedi. Ondada aynı performansı alırsın bunda da , belki çakma konusunda bir yardımı olur ama boşuna masraf 10 binde bir değişen parça değiştirirsin yenisini takarsın olur biter dedi Orjinal toyota nın bujilerini taktılar tek tırnaklı.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




9560 Mesaj
11 Nisan 2007; 18:07:36 

en doğrusunu yapmışın sana da bu yakışır.En iyi çözüm en ucuza ancak YETERLİ olandır.


quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


değiştirdim bujileri makinemdeki piller resim çekmeye yeterse çıkanların resimi çekip koyacağım. Toyota servisinde değiştirdim. 40 küsür tuttu içinde işçilik de var işçilik çok alıyor bu servisler ya yoksa bujiler 20 milyon

Adamla baya muhabeet ettikde dedi performans kaybının nedeni 80 bin bakımı gelmiş dedi bunda tüm filitreler değişecek dedi buji falanda değişior istersen yazın yaptoracakmışsın oazman değiştitirz dedi ben yok deidm şimdid eğiştirelim. Sonra dedi baskı balatanında zamanı gelmiş dedi onuda değiştirirsen iyi olur dedi.

Bujiler değiştikden sonraki izlenimlerim aracımda gözle görülür şekilde performans arttı diyebilirim. Ayrıca açık hava filitresini sordum, dedim ; bunlarda debi metre varmış oksijen sensörü, açık hava filitresi takınca o bozuluyormuş falan dedim yok dedi öyle bişey olmaz dedi bu oksijen sensörünü burdan çıkarır açık hava filitreisnin borusuna takarsın orayı kesip dedi gene ölçer dedi. takılı araçlar var görüyoruz uzun süredir kullanıyorlar hiç bişey olmadı diyor. Sordum siz takarmısınız diye yok biz yapmıyoruz dedi


birde unutmadan söyliyeyim, 4 başlı falan taktırmana gerek yok hiç dedi. Ondada aynı performansı alırsın bunda da , belki çakma konusunda bir yardımı olur ama boşuna masraf 10 binde bir değişen parça değiştirirsin yenisini takarsın olur biter dedi Orjinal toyota nın bujilerini taktılar tek tırnaklı.



_____________________________




7826 Mesaj
12 Nisan 2007; 16:41:07 

Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..


_____________________________

Everything that has a beginning has an end


9560 Mesaj
12 Nisan 2007; 17:38:02 

daha önce anlattım , kesin kilometre vermek yanlış bu lastik değil ki.Sehir içinde 20 bin giderse şehir dışında 30 bin gidebilir.Devir ile alakalı buji işi, kilometre ile değil.

quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Dün accent aracımnın polen filtresini değişirken sordum serviste, bujiler benim araç için 30binde bir değişir dedi usta.. ama başka serviste de 20bin denmişti..



_____________________________




11935 Mesaj
12 Nisan 2007; 19:01:26 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

daha önce anlattım , kesin kilometre vermek yanlış bu lastik değil ki.Sehir içinde 20 bin giderse şehir dışında 30 bin gidebilir.Devir ile alakalı buji işi, kilometre ile değil.






bence kullanılan benzinin kaliteside önemli sanki
0




_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




1275 Mesaj
12 Nisan 2007; 19:44:04 

Benim arabanın kitapçığında her 20 binde değişir diyor.97 1.6 XEİ SW


_____________________________

97 COROLLA 1.6 XEİ ATİKER FAST


 
91 Mesaj
3 Mayıs 2007; 17:20:38 

bende 99 alfa 146 ts var bujileri 100 binde bir değişiyor. ayrıca hyundai getz var 30 binde bujileri değişti ve pırıl pırıldı şaşırdım açıkçası


_____________________________

1999 Alfa 146 1.6 TS AB AC AJ


 
73 Mesaj
11 Ağustos 2007; 1:21:43 

Arkadaslar oncelıkle selamlar benım arabanın sorunu 1900 devır cıvarında teklemesı hem benzınde hemde gazda aynı seyı yapıyor.

1.Bujı kablolarını degıstırdım.

2.Bujılrı degıstırdım.

Ve sonuc yukardakı sıkayetım oldu. Yanı bujı kabloları ve bujıler degıstıkten sonra bu problem ortaya cıktı ustaya gosterdım bırı atesleme bobını dıyo dıgerı bu bujı kabloları eskı teknolojı ondan yapar dıyor.Benım aklım karıstı bujılerı bır tekrar degıstıreyım dıyorum sız ne dersınız sorun ne olabılır

Tabı bu sorunları degıstırdıkten 1 ay sonra yapmaya basladı


_____________________________



637 Mesaj
11 Ağustos 2007; 11:24:18 

konunun hepsini okuyamadım belki de soran olmuştur ama yine de sorayım..
Benzinli ve dizel araçların bujileri arasında bir fark var mıdır?


_____________________________



 
174 Mesaj
11 Ağustos 2007; 11:27:56 


quote:

Orjinalden alıntı: atomik07

kardeş eğerki yakıtta tasarruf istiyorsan 15-20 binden sonra değiştirirsin. ama bu işin prosödürünü sorarsan valla bozuluncaya kadar değiştirme derim ben

e bu da bi seçenek tabi


_____________________________



 
234 Mesaj
11 Ağustos 2007; 18:25:33 

Araçla verilen kullanıcı el kitabında bujilerin ne zaman değişeceği yazar. Biraz okumakta fayda var. Alfalarda 100.000 km. de değişir. 4ü ucuz 4 taneside pahalı iridyum bujilerdendir. Zaten silindir başına 2 buji olduğu için ki 4 tanesi kaliteli ve pahalı bujilerdir, 4 tırnaklı buji takmanın mantığı yoktur zaten TS motorlarda bujilerin ateşleme verimi çok iyidir.


_____________________________



 
31 Mesaj
11 Ekim 2007; 7:08:16 

Biri 4 silindirli bir araba için buji ateşleme sırasını yazabilir mi?? Arabam Lada Samara


_____________________________

by clavuza

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Ekim 2007; 7:29:45 

kesinlikle vezire trallese chinoya turbulansa 4L ye ve ismini hatırlamadığım birkaç arkadaşa otomobil genelde üst başlık açılmalı bu şahıslar bilgi ve ilgileri ile kaybedilmemesi gereken kişiler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 11 Ekim 2007; 8:41:13 >


 
2 Mesaj
14 Kasım 2008; 16:03:25 

aracım 2004 clio sembol 1.4 8v. 2007 Mart ayında ilk sahibinden 33000 km. de aldım sürekli şehir içinde gezmiş. Bujileri değiştirdiğimde çok kötüydü. Renault buji ile değiştirmiştim. Yaklaşık 16000 km. oldu geçenlerde değiştirdim Bosch Süper plus buji ile. Çıkan bujilerim pek kötü değildi. Yeni bujilerden sonra aracımda herhangi bir değişiklik hissetmedim. İlk çalıştırma olsun performans olsun herhangi bir değişiklik yok. Demekki benim Renault bujilerin daha ömrü vardı ama olsun yinede değiştirdim.


_____________________________



 
2 Mesaj
14 Kasım 2008; 16:06:22 

araç Marka olarak değişirmi bilmiyorum ama genelde ateşleme sıralaması 1-3-4-2 dir.


_____________________________



3310 Mesaj
3 Şubat 2009; 23:34:47 

benim bujilerden dolayı 45binde arıza ışığı yandı zaten aracın yakıt tüketimi de artmıştı.


_____________________________

Gigabyte p55US3L rev2,I5 750,2X2 Kingston DDR3 1333 CL7,Akasa x4,Gigabyte GTX 480,Creative xfi music edition,Xilence 1000w,CoolerMaster haf 932,Philips 8694,PS3


 
564 Mesaj
4 Şubat 2009; 11:48:42 

ben megane2 kullanıyorum serviste bakım yaptırdıktan sonra verilen kağıtta buji değişimi 30000 km sonra yazılmıştı


_____________________________



 
7827 Mesaj
4 Şubat 2009; 12:18:57 

mazda 2 de 120 bin km.


1073 Mesaj
6 Şubat 2009; 14:01:10 

geçen gün 30 bini dolduran bujileri değştiriyordum, bujileri sökerken bir de ne göreyim, 3. bujinin yuvasında burcu burcu terleme vardı ve bujinin altıgen lokmaya oturan kısmı paslanmıştı belli ki bu bir müddettir böyle. diğer bujilerde hiçbirşey yoktu ne paslanma ne terleme ne de başka birşey. araçta bir sorun da hissetmemiştim. motor suyunda eksilme yok. buji yatağında yağ lekesi veya is lekesi yok. sadece terleme var. yeni bujileri taktım aracı kullanmaya devam ediyorum bir süre sonra (5-10 gün) bujilere tekrar bakacağım terleme varmı diye.

sizce bu terlemenin nedeni ne olabilir. araç 1,2 motor 16v opel corsa 99 model. o terleme yapan buji iyi sıkılmayıp gevşek kaldıysa, bu yüzden hafif fıslama yapmaktan egzoz gazındaki su buharının orada ilk çalışmalarda motor soğukken yoğunlaşmasından olabilir mi sizce?

yorumlar için şimdiden teşekkürler.


_____________________________

mbbilici

elektrik kesintisi alarmı; kaloriferciler, kat kaloriferi sahpileri ve elektrik kesintisini haber almayı gerektiren diğer durumlar için
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-bahce-yapi-market-is-guvenligi-elektrik-kesintisi-alarm-cihazi-50726852/detay/


588 Mesaj
6 Şubat 2009; 15:12:33 

Sevis standart bujileri 30.000 km'de iridyum bujileri 90.000 km'de değiştiriyor, imzadaki araba.


_____________________________

Daihatsu Sirion 2005 Mavi 1.3 102 ps. 0-100 9.6 sn. 100-0 39 m. Şehir içi ortalama tüketimim 100 km/ 5.7 - 6.3 lt. arasında.


 
31 Mesaj
6 Ağustos 2009; 16:23:09 

Bosch, CNG/LPG’ye dönüşümde, Double Platinli Bosch Bujileri ile aracınızı koruyor.

bu bujilerden kullanan var mıdır ?


_____________________________

Clio 1.2 16v LPG


 
10 Mesaj
12 Nisan 2010; 10:13:56 

arkadaşlar arabam Hyundai elantra 2004 model 57 binde lpg'li, arabamı 40 binde aldım. öncesini bilmiyorum ama ben henüz buji değişmedim. bujileri değişeyim mi değişecekse hangi bjiyi önerirsiniz...


_____________________________



 
18966 Mesaj
12 Nisan 2010; 10:22:16 

VW 1.4 TSI 122 HP Motorları 60.000 km'de bir
VW 1.6 MPI 102 HP Motorları 15.000 kM'de bir

dört adet buji değiştiriyor.


_____________________________



 
18966 Mesaj
12 Nisan 2010; 10:25:09 

2 Yıl önce teknoloji böyleydi. Acaba şimdi nasıl...?



_____________________________



1701 Mesaj
5 Aralık 2010; 11:17:13 

bu gün sanayi de bujileri değiştirdim.en sağdaki buji diğerlerine göre çok daha fazla kararmıştı simsiyahtı neredeyse diğerleri eşit oranda kirlenirken en sağdaki cok daha fazla kararmış anlamadım bunun sebebi ne olabilir acaba? araçta yağ eksilme sorunu yok fakat lpg kitini taktırdıktan sonra ilk kez buji değişimi yaptırdım ve lpg den önce böyle bir olaya rastlamamıştım.aracım 2004 clio II.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Aralık 2010; 12:29:22 

Kia Magentis 2001- 2006 serisi

-2 Litre 138 HP

TEK TIRNAK

>30.000KM veya 2 sene


2030 Mesaj
6 Aralık 2010; 10:32:23 

BUJİLER saniyede kaç kez ateşleme yapar ?


_____________________________

Hyundai Elantra Mode Ov 2011
Aquacraft Nitro Vee
HPI RS4-3 Evo

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Aralık 2010; 11:58:56 

bu is saniye isi degil, görevi gelir atesleme yapar.

http://www.itusozluk.co...t+zamanl%FD+motor/39441

1. zaman : Emme( HAVA ve akaryakit miktari )
2.zaman : HAVA ve akaryakit miktari SIKISTIRILIR
3.zaman : atesleme
4.zaman : egzoz

0


Ekteki dosya (1)


 
3013 Mesaj
6 Aralık 2010; 16:34:48 

quote:

Orijinalden alıntı: sinanusta

bu gün sanayi de bujileri değiştirdim.en sağdaki buji diğerlerine göre çok daha fazla kararmıştı simsiyahtı neredeyse diğerleri eşit oranda kirlenirken en sağdaki cok daha fazla kararmış anlamadım bunun sebebi ne olabilir acaba? araçta yağ eksilme sorunu yok fakat lpg kitini taktırdıktan sonra ilk kez buji değişimi yaptırdım ve lpg den önce böyle bir olaya rastlamamıştım.aracım 2004 clio II.


Yağ dışında, zengin karışım veya soğuk çalışma da bujilerde koyu renkli mat birikime sebebiyet verebilir. Eğer buji iyi ateşlemiyorsa bu da o silindirde (ateşleme sayısına göre) zengin karışıma ve soğuk çalışmaya neden olur.

  • Buji kablosunda temassızlık veya kaçak olabilir
  • Tırnak açıklığı çok fazla olabilir
  • Porselen içinde kılcal çatlak olabilir
  • Buji yuvası kirli ve nemliyse akım kısayoldan metal bloğa kaçıyor olabilir.


  • 1701 Mesaj
    7 Aralık 2010; 12:01:26 


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12



    Yağ dışında, zengin karışım veya soğuk çalışma da bujilerde koyu renkli mat birikime sebebiyet verebilir. Eğer buji iyi ateşlemiyorsa bu da o silindirde (ateşleme sayısına göre) zengin karışıma ve soğuk çalışmaya neden olur.

  • Buji kablosunda temassızlık veya kaçak olabilir
  • Tırnak açıklığı çok fazla olabilir
  • Porselen içinde kılcal çatlak olabilir
  • Buji yuvası kirli ve nemliyse akım kısayoldan metal bloğa kaçıyor olabilir.

  • teşekkür ederim açıklamarınız için .aracım bujileri değiştirmeden önce ani duruşlarda rolanti dalgalanması yapıyordu bujileri değiştirdim şimdi öyle bir sıkıntı kalmadı.ama buji diplerinde baya bi toz toprak birikmişti acaba diyorum değiştirirken içeri bişey mi kaçtı.c


    _____________________________



     
    666 Mesaj
    7 Aralık 2010; 23:27:23 

    15 binde bir bujileri kendim değiştiriyorum 7 ,8 bine gelince de söküp temizliyorum arabam lada samara


    _____________________________



     
    194 Mesaj
    10 Şubat 2011; 9:47:07 

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.


    _____________________________



    9560 Mesaj
    10 Şubat 2011; 16:03:38 

    elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    Merhaba,

    orjinal bujisi benzinde tırnak aralığı 0,9 mm olan buji yerine 1,1 mm olan buji takarsak aracıma bir zararı olurmu. araç lpg li
    Buji özelliklerinde ikisininde direnç değerleri 5K Ohm olarak görünüyor. Cevap Verebilirseniz sevinirim.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 10 Şubat 2011; 18:40:45 >


    _____________________________




    3090 Mesaj
    11 Şubat 2011; 3:13:15 

    0


    arkadaslar yukardakı ornek olarak koyduğum resımde izalatorun ngk yazan yerın ordan alt taraflarına sıyah kurum gıbı bı madde olusursa bunun anlamı ne olabılır ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FRED BAKER -- 11 Şubat 2011; 3:14:09 >


    _____________________________



     
    641 Mesaj
    11 Şubat 2011; 8:52:55 


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır




    Sizin gibi bilgi birikimi yüksek olan OBK nickli üye LPG forumunda orijinal bujide ısrar etmeyip LPG'li araçlar için LPG bujisi kullanılması gerektiğini söylemişti.


    _____________________________



     
    194 Mesaj
    11 Şubat 2011; 11:35:26 


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    elbette zararı olur. Buji aralıkları akım ve voltaj aralıkları her araç için tasarlanmıştır. Buji kablolarının uzunluğu ve bunun arasında ince bir ilişki vardır. Bu nedenle orjinal buji ve buji kablosu kullanmaya riayet etmek gerekir .İlk hissedilecek şey yakıt tüketiminin artması ve ateşmeden kaynaklanan rölantideki dengesizlik olacaktır




    Sayın Vezir,

    Cevabınız için teşekkür ederim. benim aracımın orjinal bujisi yani kullanım klavuzunda yazan NGK BKR5E takılan Buji ise NGK BKR5EYA-11 bujisi. netten karşılaştırdım direnç değerleri aynı. gerçi direnç ile akım yada voltaj arasındaki farkı bilmiyorum ama çok güvendiğim ustam bu bujileri takmamı söyledi. buji takıldıktan sonra herhangi bir olumsuzluk olmadı hatta uzun yolda yakıt tüketimi azaldı bile. aracın ivmelenmesinde herhangi bir sorun yok gibi. sorun olsa hemen belli olurmu yoksa daha sonramı belli olur. bujileri taktıktan sonra belirgin bir yakıt düşüşü var.


    _____________________________



     
    194 Mesaj
    11 Şubat 2011; 11:37:31 

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 11 Şubat 2011; 11:53:35 >


    _____________________________



    9560 Mesaj
    11 Şubat 2011; 11:44:27 

    LPG li araçlarda eğer modifikasyon yapılacak ise buji kablosu ile birlikte bujinin berabar modifikasyonu uygundur. Sadece bujiyi değiştirerek ateşleme zamanını LPG ye göre ayarlamak mümkün değildir. Bu nedenle araç ECU da gerekli ayarlar yapılırken sizin aracınızda hangi bujinin olduğu sorulmaz . Bunu seçebilme şansı varsa LPG ile birlikte buji modifikasyonu , kablo ve ECU setupları beraber ayarlanmalıdır.

    Eğer sadece buji değişimi yuapılırsa belki bujiyi korursunuz ve ömrü uzar ama bu sefer yanma verimi ve zamanlama konusunda eksiklikleri her araç hızlanmasında veya rölanti dengesizliklerinde görrürsünüz. Ustadan başınızı kaldıramayabilirsiniz. Çok da yakması LPG nin değil zamanında ateşlemeyerek güç kaybına açan buji seçiminde olacaktır.


    _____________________________




    9560 Mesaj
    11 Şubat 2011; 11:47:53 


    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71




    Sayın Vezir,

    Cevabınız için teşekkür ederim. benim aracımın orjinal bujisi yani kullanım klavuzunda yazan NGK BKR5E takılan Buji ise NGK BKR5EYA-11 bujisi. netten karşılaştırdım direnç değerleri aynı. gerçi direnç ile akım yada voltaj arasındaki farkı bilmiyorum ama çok güvendiğim ustam bu bujileri takmamı söyledi. buji takıldıktan sonra herhangi bir olumsuzluk olmadı hatta uzun yolda yakıt tüketimi azaldı bile. aracın ivmelenmesinde herhangi bir sorun yok gibi. sorun olsa hemen belli olurmu yoksa daha sonramı belli olur. bujileri taktıktan sonra belirgin bir yakıt düşüşü var.

    her yeni buji değişimibenzer etkiyi zaten yaratır önemli olan farklı yeni bujilerde kıyaslamayı yapabilmektir. Eğer inceleme yapılacak ise 2 silindire orjinal bujiyi diğer 2 silindire istediğiniz farklığı olan bujiyi takın bir süre kullnın. sonra bujileri söküp inceleyin farkını bize yazmayı ihmal etmeyin.