Şimdi Ara

...Buji kaç km de değişir? [ BUJİ hakkında herşey ]...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
197
Cevap
10
Favori
290.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • buji kaç km de değişir.......?



    ++çok tırnaklı bujiler
    ++iridyum ve benzeri bujiler
    ++performans bujileri
    ++fiyatları ve markaları
    ++buji hakkında teknik konular





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi na1979 -- 22 Haziran 2006; 9:45:13 >



  • alıntı: aLLyC
    Buji, üretilen elektriği, uç kısmında bulunan çıkıntıya doğru ark yaptırarak patlamayı sağlar. Bir ampülü andıran bu sistemdeki kıvılcımın oluşabilmesi için, yani elektriği bir noktadan bir noktaya ark yaptırarak atabilmek için çok büyük bir enerjiye ihtiyaç vardır. Bir bujideki voltaj 40bin ile 100bin volt arasında değişmektedir.

    Bujinin bu yüksek voltajı, elektrodun içinden geçirebilmesi için, içinde izole edilmiş bir yolun olması gereklidir. Bu elektroddan, aradaki boşluğu geçerek uçtaki çatala atlayan yüksek ve voltajlı enerji, sonradan motor bloğuna aktarılır ve toplanır. Buji de bu süre zarfında motor içinde oluşan aşırı sıcağa ve basınca da karşı koymalıdır. Bunun yanında bujiye kesinlikle yakıt gelmemelidir. Buji, bu kıstaslar göz önünde bulundurularak dizayn edilmektedir.

    Bujide, elektrik izalasyanu için seramik kullanılmaktadır. Elektrodun üst kısmında üretilen ve kıvılcım oluşturan elektrik, seramik kaplama sayesinde bujinin başka kısımlarına iletilemiyor. Bu, aynı zamanda artıkların yok edilmesinde de rol oynuyor. Seramik aslında zayıf bir ısı iletkenidir. Bu nedenle, çalışma sırasında buji çok ısınmakta ve bu sayede artıkların yanarak yok olmasına sebep olmaktadır.

    Bazı otomobillerdeyse sıcak buji olarak adlandırılan bujiler kullanılmaktadır. Bu tip bujilerde bulunan seramik kaplama, bujinin metal kısmıyla daha az temas etmektedir. Bu tasarım, bujinin yarattığı ısıyı seramik kısma aktarmasını azaltarak, bujinin daha sıcak kalmasını sağlar ve bu sayede daha fazla artık yanmasına neden olur. Soğuk bujilere, daha çok kontakt halinde olduklarından çalışma sırasında daha soğuk kalırlar.

    Otomobil üreticileri, motorlar için uygun gördükleri ısı değerlerine göre bujiler kullanırlar. Özellikle yüksek performanslı otomobillerin motorları daha çok ısındığından dolayı daha soğuk olan bujiler tercih edilir. Eğer buji aşırı ısınmışsa, ateşleme yapmadan yakıtı yakabilir Bu nedenle otomobilde, öngörülen ısı kabına sahip buji kullanılmalıdır.

    Bujilerde farklı tırnak tipi ve sayısı bulunmaktadır. Bunların şekil ve sayıları da otomobilin üreticisinin öngördüğü şekilde ayarlanmaktadır. Bu yüzden yine doğru olanı üreticinin ön gördüğünü kullanmak olacaktır.


    alıntı: senjizu
    5000-7000 km. de buji değişmez!! Galiba kilometreleri yanlış yzdın.
    İlk buji değişimi 40.000 km.'de olmalı.
    ikinci de 80.000 km.'de olmalı.

    Kaynak:http://www.honda.com.tr/otomobil/pages/?page=servis_20






    alıntı: Buzz Lightyear
    Peki bu işi kendimiz sorunsuz yapabilir miyiz? Daha önce buji değişmemiş biri olarak bu iş tek başımıza da yapılabilir mi?
    Bujileri aldığımız yerden sorsak herhalde nasıl değişeceğini de gösterirler değil mi?



    Elbette yapabilirsiniz çok kolay..

    Tabii ilk etapta 16mm'lik ortası kauçuklu hususi buji lokması ve onu yeterince derine sokabilmek için gerekli uzatma aparatından temin etmek lazım .. Buji lokmasını sanayiide dükkanlarda falan, hırdavatçılarda sorsanız bilirler zaten ben Ankara Bilkent'de Praktiker'den almıştım ..

    Bununla beraber eğer bujilere ulaşmak için motorda hususi bir kapak falan çıkartmak gerekiyorsa onunda gerekli aletini edinmek lazım .. Mesela benim araçta bujilere ulaşmak için motorun üstünde uzunca bir kapak var ve ilk etapta alyan anahtarıyla o kapağı açmak gerekiyor...

    Değiştirme hadisesine gelince de eski bujiyi çıkartıp yuvaya yakın kısımları gazyağı, tiner veyahut WD40 spreyi kullanarak bir bezle temizledikten sonra yeni bujiyi kuvvet gerektirmeden yuvasına çevirerek oturtun ve çeyrek ila yarım tur arası sıkıştırın. Aşırı sıkıştırmaya falan çalışmayın tabii ..Gerçi anlarsınız onun ne kadar sıkı olması gerektiğini .. Eğer fazla sıkmadığınızdan şüphe ediyorsanızda 100 - 200 km sonra buji yuvalarının kenarlarına bir bakıverin eğer kaçak varsa oralar kararır kendini belli eder zaten...

    Normalde ustalar bujiyi değiştirirken eski bujiyi çıkarttıklarında deliğe ve pistonların içine tabancayla biraz basınçlı hava sıkarlar ama hiç gerek yok aslında...



    alıntı: senjizu
    Buji bir motor için en önemli parçalardan biri. Kesinlikle orjinal buji kullanın. Oto parçacılara gittiğinizde elindeki bulunan buji kesinlikle sizin arabaya uyacağını söyleyecektir. Bir arkadaşımın temprasına reno bujisini olur diye vermişler, dijital göstergeler sapıtmıştı. En iyisi gidin servisten orjinal bujiyi alın, ister kendiniz takın ister tamirciye taktırın. Piyasaya göre daha pahalı olsa bile, yakıt tasarrufundan ve daha geç değişim yapmakla aradaki fiyat farkını kapatacaksınız ve aracınız daha performanslı çalışacak.
    Birçok otoparçacıyı dinlerseniz ellerindeki parça orjinaldir!! Deneyin ve görün. Arabanın servisinden aldığınız orjinal parjça ile piyasadan orjinal diye aldıklarınızı yan yana koyup kıyaslayın!




  • normal bir buji yapısı....


    iridyum metalinin çok sert olduğunu biliyorum buda bujiye dayanım ömür verir onun dışında iridyum bujinin ateşlemeye ne katkısı olur düşünmek lazım.....
    bu arada bujide denso, bosch çok iyi markalardır....


    İRİDYUM BUJİ İLE ATEŞLEME,



    NORMAL BUJİ İLE ATEŞLEME,


    http://www.ngk.com.tr/Iridium_IX.1871.0.html
    http://www.ngk.com.tr/Yenilikcilik_ve_teknoloji.1873.0.html

    İridyum bujiler hakkında bilgi alabilirsiniz.
    http://www.boschusa.com/AutoParts/SparkPlugs/PlatinumPlus4/#

    http://aa.bosch.de/boaa-tr/Product.jsp?prod_id=75&ccat_id=26&language=tr-TR&publication=1
    http://aa.bosch.de/aa-tr/tr/kfz-teile/bcs/index.htm


    aslında aklımızda kalması gereken bu konularadaki en önemli husus şudur.
    araçtan iyi bir performans/ekonomi bekliyorsak gözlerdeki(yanma odası) yanmanın max. kalitede en mükemmel şekilde ve düzenli olmasını sağlamak lazım.

    yanmanın max. kalitede olmasını sağlayan unsurlardan biride ateşlemenin güçlü ve tam zamanında olmasıdır.
    güçlü bir ateşleme yanma odasına alınan karışımın çok ideal şekilde yanmasını sağlayıp direk yanma basıncı olarak torka etki edecektir. yani biyel koluna verdiği kuvvet farklılaşıp güç kazancımız olacaktır.
    yanmanın ideal değerlerde olduğunun ölçüsünüde size kalibrasyonu hassas yapılmış emisyon ölçüm cihazları verecektir.
    veya sizin ideal durumda hassas yapacağınız yakıt sarfiyatı hesaplarınızda bu sonucu bir nebze olsun gösterecektir


    -----------------------------------


    çok tırnaklı buji

    %4.8 ekonomi sağlayan çift tırnaklı buji yakıttan tam verim almayı sağlar......

    bosch bu işte dünya devlerinden





    Bujinin tırnak sayısının artması kıvılcım miktarını arttırır ve iyi bir yanma sağlayarak çekişi arttırır ve yakıtı azaltır.Özellikle modifikasyon yapılan motorlarda genelde 3 veya bosch un 4 tırnak bujileri bulunur ancak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Arkadaşımızında dediği gibi öyle kafana göre her arabaya her bujiyi takamazsın.Çünki örneğin bazı tek tırnak bujili bir araçlara dört tırnağı takınca gelen çakma voltajını dörde bölmüş olursun.Dört tırnaktan kıvılcım çakar ancak dördüde zayıf kalır ve yanma verimi düşebilir.Her araç için demiyorum ama genelde karşılaşılan sorun bu oluyor.Bunuda özellikle modifikasyon işinde yaparken ateşleme sistemini güçlendirip uyguluyoruz(Buji kabloları,distribitor değişimi,bobin değişimi ve/veya ateşleme güçlendirici uygulayarak) ve baya verim alıyoruz. Ayrıca ateşleme artımında piston başlarınında tek nolktadan zarar görme olasılığı var.Size tavsiyem eğer normal trafik koşullarında kullanıyosanız ve güçle fazla işiniz yoksa fabrikanın verdiği bujiyi kullanın.Bu orjinalden tek,iki,üç,veya dört tırnak olabilir ama mutlaka ve mutlaka orjinali kullanın.Çünkü fabrika herşeyin ayarını o bujiye göre yapıyor.


    alıntıdır




  • benim şahsi fikrime göre bujiler iyi durumda ve aracınız sağlıklı görünmekte .Tırnaklar aşınmamış, aralıklar normal bujinin rengi de normal kahverengi tonunda .Yağ birikmesi yok buda zengin karışım olmadığını gösteriryor.İsterseniz linkteki bujilere bakın ve hatalı bir motorda buji ne hallere geliyor görün.Tabii ki bu örnekler kanserli bir motorun bujiyi sokacağı durumlar olarak söyleyebilirim.

    http://www.densoiridium.com/howtoreadusedplugs.php


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    bu bujiler hakkında neler söylersiniz eski değiştirdiğim bujilerim. Bi yazı görmüştüm bosch servisde. Bujilerin eskime tipine göre moturun sağlıklı ya da sağlıksız çalıştığı anlaşılıyormuş motorun bozuklukları belli oluyormuş.

    Bilgilendirme amaçlı koydum katkımız olsun topice. Bide tarihler eski makinenin pillerini yeni taktım şimdi o yüzden tarih sıfırlanmış Makinam makro çekimde az daha iyi olsa daha yakından çekecektim ama malesef daha yakına girince bulanıklaşıyor








  • yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
    K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

    http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_reference/1034_03.html

    sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

    http://www.meteor.com.ua/main.php?w=denso_new_eng&num=K20R-U



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Nisan 2007; 10:26:48 >




  • Full Denso katalogunu zor da olsa bulabildim internette, bunu indir desktopuna save et incele, çok güzel açıklıyor ben de okumaya devam ediyorum senin sayende denso markasınıda öğreneceğim.

    http://www.rgz-magnetimarelli.it/Sezioni/pdf_cataloghi/Italiano/CandeleAccensione_2005.pdf
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
    K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

    http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_reference/1034_03.html

    sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

    http://www.meteor.com.ua/main.php?w=denso_new_eng&num=K20R-U




    Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

    Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


    Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



    şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

    tekrar teşekkür ederim




  • vallh,i şu iridyumu o kadar övmüş ki benim de dikkatimi çekti.<Teknik olarak hiçbir kusur bulamadım.Tüm problemleri çözmüş görünüyor ve 100000 km veriyorlar .Bence çok fazla bu sayı bu zamana kadar motorun başına elli tane şey gelebilir.Her 10 bin km de bir söküp incelemek lazım.
    Benim edindiğim intiba sizin aracınıza sallama bir buji takmışlar hiçbir özelliği yok , takanların detaylı bilgisinden ziyade tecrübeye göre takdığına kanaat getirdim .Birşeyler atlamış olabilirim ama bizim de tecrübemiz var , kataloga bakıp kabaca bir çözüm yapmışlar .Madem bu şekilde bakıyorlar iridyum daha iyi bir seçim olacak sizin aracınız için kataloga bakayım

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    yazılımcı online elinizdeki bujinin eşlenikleri için linke bakınız.Resimden okuduğum kadarıyla bujiniz
    K20R-U olarak görülmekte, bunu iridyum buji ile değiştirmek isterseniz

    http://www.globaldenso.com/PLUG/cross_reference/1034_03.html

    sizin elinizdeki buji linkteki araçlara uygun görünmekte.Değilse bana aracınzın detaylarını yazın

    http://www.meteor.com.ua/main.php?w=denso_new_eng&num=K20R-U




    Hocam ilgin için sağol, bunlar 2- 2,5 sene önce mi ne Ereğlide toyota servisinde taktırıdığım bujiler. Bilgilendirme amaçlı koydum buraya bu sene değiştirdim bunları çıkarıp geçen sene nisanda bosch süper 4 taktırmıştım.

    Tam olarak bişey söyliyemiyeceğim motor için kabaca bir bilgi vereyim, 99 model corolla 1,6 110 hp motor modeli 4AF gibi bişeydi bugün bakarım hatta bugün bujileri değiştirmeyi düşünüyorum


    Acaba gene bosch süper 4 mü alayım 4 başlı yoksa toyota servise gidip de orjinla buji ile mi değiştireyim. Bide iridyum buji demişsiniz bunlardan çok bahsediliyor kaliteliymiş, bunlardan mı alayım.



    şu iridiym bujilerin fiyatları nekadardır onlarında tek baş çift baş olanları varmıdır

    tekrar teşekkür ederim




  • vallaha bu iridium bujiler baya pahalı gibi. Bir kaç forumda gördüm 120 ytl ye falan satılıyor, ikinci elide 100 ytl falan. Denso marka değil ama NGK diye bir marka.

    şu anda racımda bulunan buji budur,

    http://aa.bosch.de/aa-tr/tr/static/produkte/zuendkerzen/super4/aufbau.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 11 Nisan 2007; 12:19:42 >
  • bu is saniye isi degil, görevi gelir atesleme yapar.

    http://www.itusozluk.com/gorseller/d%F6rt+zamanl%FD+motor/39441

    1. zaman : Emme( HAVA ve akaryakit miktari )
    2.zaman : HAVA ve akaryakit miktari SIKISTIRILIR
    3.zaman : atesleme
    4.zaman : egzoz





  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuSpect_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: SuSpect_tr

    Basit bir soru,

    8 silindirli bir aracı, 8 den daha az silindirle çalıştırıp kullanabilir miyiz?

    yani 8 silindir başındaki bujilerden birini iptal etsem, araç 7 buji ile çalışır mı?

    evet 8 silindir için çalışır ancak motorda bir sıkıntı olduğunu hemn anlarsınız .tekleyerek çalışmaya başlar eski isviçre saati aracın yerine arada bir silkeleme yapan ve motoru sallayan bir motor alır ve motor için çok sakıncalı bir durum arz eder.

    tabii ki silindir sayısı düşünce hemen fark da belli olmaya başlar ve sarsıntı 4 silindirlerde traktör gibi rölantide çalışma şeklinde gösterir. denemek bedava ancak motora verilecek hasar ve kabloyu takarken eşek çarpmış gibi olunması durumlarına hazırlıklı olmak lazım. özelikle yüksek voltaj ve amper nedeniyle buji kablosundan gelen çarpma gerçekten insanı 220 volt çarpmış gibi sarsar (etkisi 10-15 dakika sürer) ve bir daha değil denemek , elinizi bile bu bölgeye yaklaştırmazsınız.

    Sonuç olarak şunu öğrenmek istiyorum,

    4 silindir bir araçta 1 bujiyi iptal edersek. Araç 3 silindir gibi çalışacak ve ilerleyecek doğru mu?
    Peki bu durumu ben nasıl ispatlayabilirim, çalışma prensibini gösterir görsel var mı?

    bir sıra ile ateşlenen benzinli motorlar için tek bir silindir bujisi çıkarılarak iptal edilmesinin ne mantığı olduğunu anlamakta zorluk çekiyorum.
    Bunun çok fazla sakıncası vardır çünkü ateşleme iptali yapılması silindirlere gönderilen yakıt ve diğer işlemlerinde iptal edilmesini gerektirir.
    Krank üzerine iletilen piston çevirimlerinde silindir sayısına göre çevirim esnasında bir ateşleme sırası vardır bu aksatıldığı vakit krank üzerime görev yapmayan silindir yüzünden istenmeyen tersinir yükler iletilir. Konu oldukça derindir.

    Ama bir iddia var ve 8 silindirli araç 7 silindirle çalışmaya devam etmez gibi bir konu varsa ,sadece iddiayı kazanmak için deneme yapılabilir (tek seferlik) ve bujinin kablosu araç çalışırken çıkartılır ve araç nasıl çalışıyor pretik olarak görülür.

    4 silindirli araçlar için 360 derece açı /4 silindir =90 derece , tarafından paylaşıldığı için zararları çok daha büyük olur araç dangır dungur birkaç dakika hafif gaz vermek kaydı ile yapılabilir.

    kesinlikle iddia dışında böyle bir konuyu tasvip etmiyorum baştan ifade etmemde yarar var.

    not: yeni nesil araçalrda vuruntu sensörü bulunduğu için bu şekilde aracın çalışmasına müsaade edilmesi ECU tarafından engellenebilir. Eski nesil araçlarda ise sensör olmadığı için arızalı şekilde aracın çalışması mümkün olabiliyor idi.

    http://www.teknikvideo.net/motor-montaji-ve-calisma-prensibi-animasyon.html

    http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=4&ved=0CDsQFjAD&url=http%3A%2F%2Fhbogm.meb.gov.tr%2Fmodulerprogramlar%2Fkursprogramlari%2Fmotorlu_araclar%2Fmoduller%2Fbenzinli_motorlarin_yakit_ve_atesleme_sistemleri1.pdf&ei=eRVHUfPEPMTNtAb5s4HoDw&usg=AFQjCNEvOA688hv8FkmY6JN2R3A1PwGugg&sig2=PcKzyQ3PE789NkfQ4-fRGA&bvm=bv.43828540,d.Yms



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 18 Mart 2013; 15:29:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aklımızda kalması gereken bujinin ''Hot Plug'' yani sıcak buji mi yoksa ''Cold Plug'' yaksa soğuk bujimi olması gerekliliğidir.

    Kural basittir.

    Eğer aracınız yüksek sıkıştırma oranına sahip ve performans aracıysa çok fazla ısı üretecektir.Silindir içi sıcaklığı çok olacağı için COLD PLUG yani soğuk buji kadlaması veya seçimi yapılmalıdır.

    Eğer aracınız düşük sıkıştırma oranlı ve orta ve düşük performans aracıysa (beygirin önemi yok) HOT PLUG yani sıcak buji seçimi yapılmalıdır.

    Bunlar her yerde bulabilceğiniz teknik açıklamaladır buna ben Eğer aracınız LPG ye dönüştürülürse , bujinizide COLD PLUG ile değiştirmenizi öneriyorum.Çünkü silindir içi olaşan ısıyı bu bujiler daha iyi karşılarlar ve heat endex denen ısıyı tutmama özellikleri sayesinde daha doğru zamanda ateşleme yaparlar.Siz bunu nasıl anlayacaksınız isterseniz buna dalalım biraz.

    İlk önce bilmeniz gereken şey bir buji eğer HOT PLUG(artık hep ingilizcesini yazacağım tam türkçesi yok çünkü-emre olsa kızardı) ise bujinin insulator kısmı uzun olacaktır buna uzun burunlu (Long Nose)buji deniyor.bu tip bujiler genelde dur -kalk yapan şehir içi kullanımı içi uygun olanlarandır.Memur tipli kullanıcı

    Cold Plud tipi ise kısa insulator burnuna sahiptir,yanma gazlarına maruz kalan yüzey alanı minimumdur.Bu buji genelde performans araçlarında , turbo, süpercharger lı ve LPG li araçlar için daha uygundur.Silindir içi sıcaklığı daha iyi ısı trasferi yaparak iletebildikleri için tercih edilmektedir.COLD PLUG bujiler detopnasyon ve alev almama problemlerini çok iyi çözerler.Ancak bir dezavantajı vardır.Motor soğukken ve rolantide düşük devirlerde de iyi ısı transferi yaptıkları için, bu devirlerde problem yaratabilir ve motorda istemediğimiz durumları yaratabilirler.Ancak yarışçı ruhtaki araç sahipleri kullanıcılar, rolantide veya düşük devir kullanmadıkları araçlarında bu bujiyi tercih etmelidir.sonuçta onlar araçtan performans beklerler ,salise kaybı onlar için motorun rolantideki tutarsız çalışmasından daha önemlidir.
    Hiç amerikan drag yarışlarını izlediniz mi bilmem, ancak dikkat ederseniz yüzlerce beygir gücündeki araçlar rolantide neredeyse duracak gibi çalışırlar 2 saniye sonra gaza basıldığında ise iyi seçilmiş bujiler makinalı tüfek gibi hatasız ateşleme yaparak aracı bir canavara dönüştürüler.Devir yükselmeye başlayınca COLD plug bujileri kendine gelir ve görevini eksiksiz yapar , 10000 devir çevirseniz bile sıfır hata ile çalışabilirler.

    Merhaba,

    Arabam CAVD motor ve sıvı lpg sistemi ile calısıyor. 34000 km oldu bu sistemle ve cok memnunum.

    Sıvı LPG'yi 100+ oktan olarak ve benzin enjektorlerini kullanarak calısan bir sistem. Su ana kadar hep vw serviste orjinal buji neyse o vardı. Markası nedir arabada ne var su an bilmiyorum.

    Sadece NGK sitesinden arastırdım. Buna gore orjinal benzinli CAVD motor icin buji

    http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/VW%20VOLKSWAGEN/SCIROCCO%25203%2520%2528137%2529/PZFR6R/18973/

    Ancak ben daha soguk ve dar tırmak aralıklı iridum buji almak istiyorum ve bunu buldum.

    http://www.ngk.de/tr/produktfinder/produktfinder/////BKR7EIX//

    Siz ne onerirsiniz? Bu buji benim icin uygun olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    iridium bujiler genllikle elektrik iletimini iyi yapıp uzun ömürlü buji olduğu için piyasaya verilen bujilerdir. Yüksek beygirli araçlarda fabrikasyon olarak çıkmakta . Retard zamanlamasını iyi yapmakta ve ateşme gecikmesi olmamaktadır.

    LPGli araçların ise COLD PLUG tabir edilen bujileri kullanması önerilir. ANcak hepsine gerekir denemez. Bunun için aracın yüksek sıkıştırma oranlı ve devirli çalışma şartlarına sahip olması ve kkasik bujinin yetersiz kaldığı durumlar için düşünülebilir.
    İllaki ki yüksek hacimli motor gereksimi değildir ,söz konusu olan. Aracın sıkıştırma oranının standartların üzerinde olması ve LPG ile silindir içi ısının yükselmesine karşı bujinin verdiği tepkinin inclemenmesi ile karar verilmelidir .

    yüksek ısıya maruz kalan bujide tipik tırnak erimesi ve aşı8nması söz konusudur. Kmsi dolamadan tırnaklarda erime ve bujide inceleme ile görülebilicek durumlar hazıl olursa bir mertebe yukarıya çıkılıp cold plug bujileri alınabilir.

    Ancak gözden kaçmaması için tekrar yazıyorum. her şeyin artısı ve eksisivardır. Bu bujinin de eksisi araç soğukken ateşleme düzensizliğ iyapabilme olasılığıdır. Rölantide düzgün çalışan araç böylebir değişiklikten sonar rölantide dengesiz çalışabilir ve bunun da bazı sakıncıları mevcuttur.

    ama drift drag gibi ekstrem durumlar için çok büyük faydaları verdir. Gecikme olmayacağı için motor gaz tepkileri hızlanacak ve araç daha yüksek bir beygit gücü var gibi hissedilecektir.

    oncelikle tesekkurler.

    aracımın icinden orjinal ngk buji cıktı bu arada. ama kodu yazmıyordu ngk vw ag yaziyordu.

    NGK'nin CAVD motor icin onerdigi buji bu platin buji ve 0.9 mm

    http://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/VW%20VOLKSWAGEN/SCIROCCO%25203%2520%2528137%2529/PZFR6R/18973/


    bende illaki iridium ve dar tırnaklı olsun diye aradım taradım ve 0.7 gap degerinde iridium bu bujiyi taktırdım.

    http://www.ngk.de/tr/produktfinder/produktfinder/////IZFR6P7//


    araba yuksek daha iyi yuruyor ve daha az tuketiyor gibi bir his gelistirdim. ama bu tamamen psikolojik olabilir. zaman icinde netlesir diye dusunuyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.