Şimdi Ara

kamu Spotu.. Hız Yapmak Marifet değil! Keşke Dememek için..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
2.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne demişler Yavaş git, Sağlam Git...

    Lütfen Hız yapmayın.Kendinizin ve Başkalarının hayatlarını riske atmayın





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KoşanBalık -- 19 Mayıs 2013; 19:59:31 >



  • Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.
  • Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.
  • Her gece e-5 teyim eve dönüşte
    Neler var neler arkadaşlar
    Ne makas atanlar
    C.tesi gece özellikle
    Dua ile sürüyorum devamlı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam İlk satırda yazdığınız herşey doğru ve katılıyorum ama Burası Türkiye ve 2.satırda yazdıklarınız yüzde olarak çok çok fazla..

    Yani gene Hız Felaket oluyor
  • bi reklam ancak bu kadar kötü çekilir gülesim geldi resmen amatör işi gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.

    Zaten otoban kullanımında 140-150km/h ortalamasıyla sehir halindeyken ya ciddi bir araç kusuru yada sürücü hatası olmadığı müddetce ortada güvensiz bir durum yoktur. Aynı şey orta şeritte 90km/h ile giderken meydana gelirse sonuç benzer olacaktır.

    Ancak dediğiniz gibi kontrolsüz hız yani sokak arasında Allah ne verdiyse basan, kendini Civic ile GranPrix de tur tamamlıyor zanneden tiplerin gerçekten fizik kurallarından haberi yok. 1tondan ağır bir cisim bu yapabileceği şeyler, kıvraklığı belli başlıdır düz sokakta yüreği ağza getirecek kadar basıp e-5 te 2 3 makasa giren adamı on numara şöför diye pohpohlarsan olacağı budur.

    Kendini ve yolcuları olabilecek en güvenli şekilde sağsağlim yerine ulaştıran adam gerektiği yerde basmayı bilen adam gerçekten iyi sürücüdür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.

    Şehir içinde 130 la giderken önüne aniden çıkan bir çocuğu gördüğünde son model aracını 1 metrede durdurabiliyor musun? Hız yapmayı meşru gibi göstermekten vazgeçin, hız kurallarına uyun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 19 Mayıs 2013; 23:08:24 >
  • duuuuuuuuuuuuuuur
    ::D:::D:D:D:D
  • Önünü görebildigin kadar ve en kötü durumu düşünerek manevra yapabilecegin yada durabileceğin kadar basacaksın bu kadar basit. 50 ise 50, 60 ise 60, otobanda yada ş. arasında 140 ise 140. gereksiz aşırı hizin hiçbir mazereti yoktur. unutmayın ki aşırı hizdan kaza yapanlar da usta şoför.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.

    Şehir içinde 130 la giderken önüne aniden çıkan bir çocuğu gördüğünde son model aracını 1 metrede durdurabiliyor musun? Hız yapmayı meşru gibi göstermekten vazgeçin, hız kurallarına uyun.

    Uygun bir yoldan kasıt olarak şehir içini mi anladınız gerçekten?

    Hadi onu geçtim, birinci ve ikinci paragrafım birbirine tam anlamıyla zıt olan durumları içeriyor.İlk paragrafıma ''uygun bir yolda'' ile başlamışken ikinci paragrafıma ''şehiriçinde'' diye başlamışım.

    Önünüze aniden birinin çıkma ihtimali olduğu bir yolda 130'la gidiyorsunuz altınızdaki arabadan bağımsız bir şekilde ''potansiyel katil''siniz demektir zaten.

    Lütfen mesajı ve içeriğini dikkatlice okuyup fikrinizi ona göre belirtin.

    Bu arada Konya Yolu gibi 4 şeritli bir yolda 70 km/s ile seyahat ediyorum kurallar öyle gerektirdiği için.Radarı görünce yavaşlayıp sonra yapıştıranlardan değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoşanBalık

    Hocam İlk satırda yazdığınız herşey doğru ve katılıyorum ama Burası Türkiye ve 2.satırda yazdıklarınız yüzde olarak çok çok fazla..

    Yani gene Hız Felaket oluyor

    Adam altındaki arabaya bakıyor, ''bununla otobana çıksam millet tokat manyağı yapar beni'' diyor.

    E cahillik başa bela, aynı adam bu sefer insanların sakin sakin yol aldığı şehir içinde görece yüksek süratlere çıkarak kendini tatmin ediyor.

    Sonuç?

    Ya bariyerlere, ya da kendi şeridinde efendi uslu giden birinin arabasına giriyor.En kötüsü de can alıyor.

    Otoparkta 10 km/s ile park yeri ararken bile kaza atlattığımız oluyor, millet hangi akla hizmet şehir içinde saçma sapan hareketler yapıyor anlamıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.

    Şehir içinde 130 la giderken önüne aniden çıkan bir çocuğu gördüğünde son model aracını 1 metrede durdurabiliyor musun? Hız yapmayı meşru gibi göstermekten vazgeçin, hız kurallarına uyun.

    Uygun bir yoldan kasıt olarak şehir içini mi anladınız gerçekten?

    Hadi onu geçtim, birinci ve ikinci paragrafım birbirine tam anlamıyla zıt olan durumları içeriyor.İlk paragrafıma ''uygun bir yolda'' ile başlamışken ikinci paragrafıma ''şehiriçinde'' diye başlamışım.

    Önünüze aniden birinin çıkma ihtimali olduğu bir yolda 130'la gidiyorsunuz altınızdaki arabadan bağımsız bir şekilde ''potansiyel katil''siniz demektir zaten.

    Lütfen mesajı ve içeriğini dikkatlice okuyup fikrinizi ona göre belirtin.

    Bu arada Konya Yolu gibi 4 şeritli bir yolda 70 km/s ile seyahat ediyorum kurallar öyle gerektirdiği için.Radarı görünce yavaşlayıp sonra yapıştıranlardan değilim.

    Sizi hedefleyerek yazmamıştım mesajı, hız yapma konusu göreceli bir konudur, hız limitleri koyulmuşsa birşeyler hesap kitap edilerek uygun durma mesafesinin yaratılması için konulmuştur, tabiki önünüze aniden birinin atlaması sizin suçunuz olamaz ancak hız limitleri içinde kalırsanız sizin elinizden birşey gelmez ve yasalar önünde suçsuz olursunuz ama hız limitlerine sadık kalmadığımız sürece o kişiye 30 la giderken bile vurmak kaçınılmaz olacaksa bile yasalar önünde suçlu sayılırsınız, çünkü koyulmuş hız limitlerini aşmışsınızdır.

    Trafik kazalarını maalesef sadece eski araçlar yapmamakta, aracınız her ne kadar üst düzey donanıma sahip olsada, bakımları eksiksiz olsada, sizde 30 yıllık bir tane kazası olmayan çok dikkatli bir sürücüde olsanız 90 ile 100 km arasındaki fark yaşam ile ölüm arasındaki fark kadar önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.

    Şehir içinde 130 la giderken önüne aniden çıkan bir çocuğu gördüğünde son model aracını 1 metrede durdurabiliyor musun? Hız yapmayı meşru gibi göstermekten vazgeçin, hız kurallarına uyun.

    Uygun bir yoldan kasıt olarak şehir içini mi anladınız gerçekten?

    Hadi onu geçtim, birinci ve ikinci paragrafım birbirine tam anlamıyla zıt olan durumları içeriyor.İlk paragrafıma ''uygun bir yolda'' ile başlamışken ikinci paragrafıma ''şehiriçinde'' diye başlamışım.

    Önünüze aniden birinin çıkma ihtimali olduğu bir yolda 130'la gidiyorsunuz altınızdaki arabadan bağımsız bir şekilde ''potansiyel katil''siniz demektir zaten.

    Lütfen mesajı ve içeriğini dikkatlice okuyup fikrinizi ona göre belirtin.

    Bu arada Konya Yolu gibi 4 şeritli bir yolda 70 km/s ile seyahat ediyorum kurallar öyle gerektirdiği için.Radarı görünce yavaşlayıp sonra yapıştıranlardan değilim.

    Sizi hedefleyerek yazmamıştım mesajı, hız yapma konusu göreceli bir konudur, hız limitleri koyulmuşsa birşeyler hesap kitap edilerek uygun durma mesafesinin yaratılması için konulmuştur, tabiki önünüze aniden birinin atlaması sizin suçunuz olamaz ancak hız limitleri içinde kalırsanız sizin elinizden birşey gelmez ve yasalar önünde suçsuz olursunuz ama hız limitlerine sadık kalmadığımız sürece o kişiye 30 la giderken bile vurmak kaçınılmaz olacaksa bile yasalar önünde suçlu sayılırsınız, çünkü koyulmuş hız limitlerini aşmışsınızdır.

    Trafik kazalarını maalesef sadece eski araçlar yapmamakta, aracınız her ne kadar üst düzey donanıma sahip olsada, bakımları eksiksiz olsada, sizde 30 yıllık bir tane kazası olmayan çok dikkatli bir sürücüde olsanız 90 ile 100 km arasındaki fark yaşam ile ölüm arasındaki fark kadar önemlidir.

    Ben mesajımda 90km/s'nin ölümcül olurken aynı zamanda 220km/s'nin makul bir hız olabileceğini belirtmek için o şekilde iki örnek verdim.

    Tabiki de kazaların ezici çoğunluğu insan faktörü kaynaklı oluyor.O konuda hemfikiriz.Hiç bir otomobil fizik kurallarını alt edemez.Ama beklenmedik durumlar karşısında yeni ve güvenlik donanımları tam olan otomobiller her zaman avantajlıdır.

    O anki hızın yüksek olup olmadığı kadranda yazan sayılardan daha çok diğer değişkenlere bağlı.Benim demek istediğim bu.

    Diğer değişkenler ne mi?Mesela lastiklerin performansı, mesela hava sıcaklığı, yolun durumu, gece ve gündüz değişkenliği, sürücünün yorgunluk ve dikkat seviyesi, otomobilin kapasitesi, trafik yoğunluğu vs vs.

    Şehir içi bunlardan tamamen bağımsız, 70'se 70'le gitmek zorundasınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    Bence hız felaket değildir.Kontrolsüz hız felakettir.

    Uygun bir yolda, bakımları tam yapılmış, yere iyi basan, kontrolü sağlam, performanslı ve frenleri güçlü bir araç ile yapılan 220 km/s hız ölümcül değilken;

    Şehiriçinde, muayenesi olmayan veya bakımları düzensiz yapılmış, fren balataları aşınmış, ekonomik ömrünü tamamlamaya yüz tutmuş, dengesiz bir otomobille 90 km/s hızda atraksiyona girmek fazlasıyla ölümcül olabilir.


    hız ın makul olduğu tek yer,
    hız yapmaya ayarlanmış güvenli araçlar ve hızlı sürme eğitimi almış şöförlerin olduğu profesyonelce düzenlenmiş yarışlardır.
    araç, şöför ve organizasyon yoksa, yani normal trafikte isek hzın her türlüsü zarardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derememo -- 20 Mayıs 2013; 10:44:25 >




  • Aslında Türkiye'de belirli yollarda gerçek güvenlik ve denetim sağlandıktan sonra hız sınırının olmadığı şeritler olmalıdır.Bu şeritlere girişler için belirli yaş güvenlik gibi özellikleri sağlayan araç ve sürücüler için önlem alındıktan sonra limitsiz hız olmalıdır.....Kabaca böyle düşünüyorum....
  • Geç geldi desinler geçmiş olsun demesinler
  • Gece yarısı , ışık olmayan şehirler arası bölünmüş yolda adam toprağı gübreyi, samanı otu römorka doldurmuş, ne stop lambası var ne bir kedi gözü var , çalılıklarla resmen traktörü de kamufle etmiş 20 km hızla yol alıyor. Canlı şahidiyim

    Otobanın sol şeridinde un çuvalı , meyve kasası , parçalanmış kamyon lastiği , jant ve daha hüsran olanı ise çıkışı kaçırıp en sol şeritte duran , geri çıkmanın yolunu arayan araç gördüm.

    13-14 yaşında , bölünmüş yola kontrolsüz girip römorku ile tüm yolu bloke eden traktör gördüm.

    Bebek arabası ve yanında 3-4 yaşında yeni yürüyen çocuğunun elini tutmuş, bölünmüş yolda sadece sağ şeritte gördüğü arabadan önce geçebileceğini gözüne kestirip yola atlayan anne bebek ve çocuk gördüm ki sağ şeridimdeki aracın arkasından bir anlık görmesem facia ile sonuçlanacaktı. Arkamda araç olmaması da büyük bir şans ki ben zor durdum.

    Bu ve bunun gibi yüzlerce sebep sayılabilir. Bundan dolayı bu ülkede hız yapmak çok büyük bir risk arkadaşlar. Hız yapmasanız dahi cahil biri yüzünden katil olabilirsiniz rahatlıkla.




  • Oncelikli kosul olarak altindaki arac, sonra da yol izin veriyorsa 300 km hiz da yapilir. Haa hiz aninda lastiginiz patlarsa v.b olumcul olan budur. Bizim yollarimiz musait olmadigindan en azindan cogu otoban, hiz yapmak olumcul oluyor bizim icin. Misal Almanya otobanlarinda yapilan hiz denemeleri...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.