Şimdi Ara

Metro: Last Light, Çok Zor Şartlar Altında Yapıldı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •     İyisiyle kötüsüyle Amerika çıkışını yapan ve günler içerisinde Avrupa çıkışını yapacak olan Metro: Last Light adına ilginç bir yazı yayınlandı. Games Industry sitesinde yayınlanan yazının arkasında, iflas bayrağını çeken THQ'nun oyunlardan sorumlu ismi Jason Rubin yer aldı. Rubin, Metro: Last Light'ın gelişim sürecindeki olayları anlattı.
     
        Ukrayna'daki 4A Games stüdyolarını anlatarak başlayan Rubin, stüdyonun tamamının EA Los Angeles'ın spor salonuyla eşdeğer olduğunu söyledi. Konsol ve donanım üreticilerinin 4A Games'e fazla ilgi göstermediklerini söyleyen Rubin, yeni bir PC donanımına veya konsol geliştirici kitine ihtiyaç olunduğunda, stüdyo yetkililerin anca ABD'ye gidip alabildiğini, üreticilerin Ukrayna'ya gönderim yapmadıklarını belirtti.
     
        4A Games'in şu anda olduğu seviyenin, olması gereken seviyeden kat kat yukarıda olduğunu belirten Jason Rubin, Metro: Last Light'a ayrılan bütçenin, rakip oyunların ara sahnelere ayırdıkları bütçeden daha düşük seviyede olduğunu söyledi. Konuyu yüzdeyle ele alan Rubin, Last Light'ın bütçesinin rakip oyunların bütçesinin %10'undan daha aşağıda olduğunu ekledi.
     
        Bunların haricinde Rubin'in yazısında paylaştıklarına göre 4A Games, THQ çatısı altındaki dönemde bazı zorlamalar görmüş. İlk başta multiplayer ve co-op özellikleriyle duyurulan Metro: Last Light'ın böyle olması yönünde THQ üst yöneticilerinden zorlamalar gelmiş. Hem de THQ, bu zorlamaları yaparken 4A Games'e ekstra bütçe ve vakit ayırmamış. Bazen ise yapımcılara ödemeler aksatılmış. Hatta öyle ki, oyunun yapımcılarından Dean Sharpe, kaldığı yerin kirasını ödeyemediğinden dolayı silahlı kişiler tarafından apartmandan atılmış. Tüm bunlara rağmen oyunun multiplayer kısmı üzerinde zaman harcayan 4A Games, işin olmayacağını görünce iptal etme kararı almış. Yani Metro: Last Light'ın geliştirme sürecinde uzunca bir süre, boşa harcanmış.
     
        Yazısının son bölümünde Jason Rubin, Kiev'de oyun geliştirmenin zorluğundan bahsetti. Rubin'in yazısına göre Kiev'de 4A Games, 'düğün sandalyeleri ve kantin masaları' üzerinde Metro: Last Light'ı geliştirmiş. Sık sık giden elektriklerin haricinde stüdyoya bir jeneratör sağlanmayışı ve malumunuz üzerine Kiev'in soğuğu da, gelişim konusunu zorlaştıran unsurlardan olmuş.
     
        Bütün bu yaşananlara rağmen Metro: Last Light'ın inceleme ortalaması şu an için 100 üzerinden 80 puan civarlarında seyrediyor. Umarız 4A Games, tüm bu yaşananların karşısında olumlu bir satış başarısı yakalayabilir. 








  • Acıdım la adamlara şimdi,bunca zorluk içerisinde.
    Helal olsun ama.denemeli eu çıkışını yaptığında
  • Reklam kokan hareketler. "Acıyın bize,ve oyunumuzu alın !" demiş resmen.
  • Lan Tazmania_TR ne kötü niyetli insansın yahu. Doğu Avrupa ülkelerinin ne zor durumda olduğunu bilmiyorsan konuşma. Götü bokluya bak yahu.
    Adam samimi açıklamalar yapmış, senin gibiler zaten gider korsanını indirir, bir de adama bok atarlar.
  • helal olsun ! bu kadar zor şartlar altında bu kadar kaliteli bir oyun yapmak.. gerçekten okurken duygulandım.. oyun işinin para işi değil gönül işi olduğunuda metro last lightla ispatladılar. Bu adamlara destek çıkılmalı bu adamlara katkı sağlanmalı. THQ nun bel kemiğiydi bu adamlar...
  • Yahu bu adamlar bu kadar zor sartlar altinda böyle muazzam bir oyun yapiyorlarsa,demek ki sartlari cok iyi olan bir firmanin catisi altinda olsalar neler yapacaklar neler..

    Oyunu Steam icin aldim gerekirse tekrar alirim,atmosferi bu kadar güzel olan oyun ender gercekten..InsAllah satislar beklediklerinin kat ve kat üstünde olur "4A Games"..

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tazmania_TR

    Reklam kokan hareketler. "Acıyın bize,ve oyunumuzu alın !" demiş resmen.

    Bu yazıyı paylaşan kişi Jason Rubin, eski THQ çalışanı. Metro Last Light artık Deep Silver'ın oyunu. Yani ne THQ'nun, ne de Jason Rubin'in Metro: Last Light'tan bir geliri yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BelieveMe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tazmania_TR

    Reklam kokan hareketler. "Acıyın bize,ve oyunumuzu alın !" demiş resmen.

    Bu yazıyı paylaşan kişi Jason Rubin, eski THQ çalışanı. Metro Last Light artık Deep Silver'ın oyunu. Yani ne THQ'nun, ne de Jason Rubin'in Metro: Last Light'tan bir geliri yok.

    Farkındayım.
  • YORUMSUZ

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten her şeyiyle oynanmaya değer bir oyun olduğunu açıklıyor. Hepsine helal olsun diyorum oyunu iptal etmek yerine sonuna kadar çabalamışlar ve videolardan gördüğümüz kadarıyla çok ta muhteşem bir şey çıkarmışlar ortaya. Bu oyun her bakımdan benim kalbimde yerini kazandı.
  • bn zor durumda olduklarını tahmin edebliyorum bnce yalan filan değil acıdım valla.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • oyun genede göz dolduruyor ..

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • metro 2033 gibi bir oyunu piyasaya süren geliştiriciye bunlar reva görülmemeliydi.

    Bilgisizliğimden soruyorum oyun uzunca bir süre thq çatısı altında geliştirildi çıkmasına yakın deep silvere geçti azda olsa oyun geliştirilirken thq bir gelir sağladıysa firmaya, satışlardan kazancı olmazmı ?

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Stalker'ın yapımcısıda aynı şekildeydi sanıyorum ve onlarda müthiş bir oyunlardı, demekki zor şartlar bu insanların hırsına engel olamıyor, bravo.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Metro: Last Light co-op yada multiplayerde olsaydı 80 dil 96 falan alırdı kesin.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BitirimAbi

    Bilgisizliğimden soruyorum oyun uzunca bir süre thq çatısı altında geliştirildi çıkmasına yakın deep silvere geçti azda olsa oyun geliştirilirken thq bir gelir sağladıysa firmaya, satışlardan kazancı olmazmı ?


    thq oyunun tüm haklarını sattı. geliştirmeye harcadığı paradan daha fazlasını almıştır zaten. artık metro serisinden pay alamaz.
    atıyorum 10 lira oyun geliştirmeye yardım ettiyse oyun ismini satıp 50 lira aldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Keras -- 16 Mayıs 2013; 5:10:11 >
  • tutmayabilir zira korku oyunları herkesin ilgisini çekmiyor
  • metroya yayıncımı yok :) havada kaparlar :) THQ ayrılmamaları saçmalık
  • Gelin Türkiyeye kapımız açık 4A games.
  • az kaldı ağlatacaklar

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.