Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (61. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
30.222
Cevap
294
Favori
1.547.548
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • KafzieL kullanıcısına yanıt
    Merhaba @KafzieL, size ve meraklısına yardımcı olmak amacıyla konu altında daha önce paylaştığım yazıları tekrar derledim. Umarım faydalı olabilirim.

    1.6 e-hdi 115 beygir allure olan aracımda; cam tavan, anahtarsız giriş ve 18" jant opsiyonları bulunmakta. Yakıt olarak henüz tam test edemesemde ekranda gözüken ortalama yakıt tüketim değerini 6.1'in altına indiremedim. Sürüş zevki ve verdiği güven gerçekten çok iyi. Bu araçta, Peugeot araçlardaki ufak kasistlerde dahi gelen küt sesinin olmadığını söylemeliyim. Çok şükür bu problem giderilmiş. Ses izolasyonu hiç fena değil fakat özellikle ıslak zeminde lastiklerin attığı ince çakıl taşlarının aracın altına vurarak oluşturduğu ses rahatsız edici düzeyde fazla. Konfor üst düzeyde ön konsol ve torpido tasarımı farklı ve kalite hissi yüksek. Aracım belirttiğim gibi en üst donanım, fakat gösterge panelinde hızın dijital olarak gösterildiği ekran iki renk (siyah-beyaz). Sanırım, animasyonlu renkli ekran, navigasyonlu modellerde var. İşte burda çok ayıp etmiş Peugeot. Bitmedi, kullandığım en üst Allure donanımda CD okuyucu yok. Bu da opsiyon. Şaka gibi. Direksiyon simidi bilindiği üzere küçük, alışılması kolay. Almayı düşünen arkadaşlara söyleyeyim başka arabaların büyük direksiyonları artık tuhaf gelecek size. Yalnız direksiyon simidi biraz daha kalın olabilirdi. Ön koltuk sırtlıklarının eğim ayar topuzu kullanışsız. Şoför koltuğunda olan bel ayarı yolcu koltuğunda yok. Eşya gözü maalesef yetersiz. Alıştıktan sonra dokunmatik smeg ekranın kullanımı kolay ve zevkli.

    Ön tarafta şoför ve yolcu konforu hiç fena değil fakat arka tarafta diz ve cam tavan'dan dolayı baş mesafesi yetersiz. Gönül isterdi ki bagajdan azıcık feragat edip arka yolculara biraz daha diz mesafesi açılsaydı. Fakat cam tavan'ın arkada oturanlara sunduğu görsel ferahlık bu dezavantajı bir nebze olsun hafifletiyor.

    Araç full led biliyorsunuz. Led farlarda ön kısa farların yükseklik ayarı manuel olarak yapılamıyor. Sensörler vasıtası ile bu ayarı araç kendi yapıyor. Gece sürüşte özellikle uzunlarda görüş kalitesi farkını hissediyorsunuz.

    iPhone 6 kullanıyorum. Smeg ekranda ne yaptıysam bu telefonla İnternet'e bağlanamadım. Ne kadar araştırdıysam da smeg ekran versiyonunun (5.0.D.R2) cep telefonları gibi güncellenip güncellenemeyeceğini bulamadım. Anladığım kadarıyla SMEG ekranda çalışan firmware sürümü 5.1.E.R2 veya üstü versiyon. Önceki sürümler desteklemiyor. Cihazın versiyonunu ayar tuşuna yaklaşık 3-4 saniye basılı tutarak görebiliyoruz.

    Ses sistemi ne iyi ne kötü. Denon opsiyonlusunu test edebilme imkanım olmadı. Araç iç ve dış tasarım olarak harikulade. Fakat bu kısım göreceli olup zevklere göre değişeceği için pek değinmiyorum. Ama ben çok sevdim ve severek kullanıyorum.

    Aracım 2000 km'deyken full depo mazot ile agresif kullanımda 570 km'de yakıt düşük ikaz lambası yandı. Ekonomik kullanmaya çalışmadım. 300 km'si şehir dışı. Depoda yaklaşık 5 litre kadar yakıt kaldıysa 100 km'de 8,4 lt yakmış.

    Aracımla yakıt lambası yandıktan sonra 90 km yaptım. Ortalama 80 km ile. 50 litre mazot aldım demek ki depomda 3 litre daha mazot vardı. Yani yaklaşık ekonomik kullanımla 50 km daha giderdi.

    Aracım 4500 km'ye geldiğinde ise bir depo ile sakin kullanımda 880 km'de yakıt lambası yandı. 960'ıncı km'de mazot aldım. Aracı ekonomik olsun diye gayet sakin kullandım. 105 km'yi hiç geçmedim. Yaklaşık 650 km'si şehir dışı. Daha çok yapar diyordum ama ancak bu kadar.

    Sonuç olarak, farklı tarzı olan bir araç. Ben severek kullanıyorum.

    Allure 1.6 e-HDi 115 hp. Dizel. Manuel vites. 18" Jant.

    Teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peugeot, hatchback sınıfının bitirme tezini yeni 308'le(şanzıman ve puretech motoruyla da) vermiştir.
  • KafzieL kullanıcısına yanıt
    Merhaba;
    1- Kullanılan malzeme kaliteli, konsolun üst kısmında yumasak plastik kullanmışlar alt tarafta sert ama kalitesiz değil. Peugeot yeni araçlarında işçilik ve kaliteyi oldukça arttırmış.

    2- Trim seslerine bende çok dikkat ettim ancak yok. En son Diyarbakır'da test ettim, araç 10 bin km'deydi Trim sesi yoktu.

    3- Konforunu oldukça beğendim, arka süspansiyonlar biraz sesli, ama sıkıntı yaratacak kadar değil. Rüzgar sesini 130 dan sonra alıyor 90-110 arasında oldukça konforlu seyir edebilirsiz. Arka diz ve baş mesafesi daha iyi olabilirdi ancak bagajdan kazanmışlar, arka koltuklar dik konumlandırılmış, ben dar buldum (1.87 boyum). Normal boydaki insanlar rahat eder.

    4- En çok tartışılan nokta gösterge ve ekran. Göstergelerde bir sıkıntı yasamazsınız, Dlreksiyon ele tam oturuyor ve çok zevkli seyir ettim. Kullanması oldukça keyifli.
    Smeg ekran; herşeyi oradan kontrol ediyorsuz ama sıkıntılı bir durum yok. Dokunmatiği güzel, klimayı açmak istediğinizde fan resmine dokunmanız yeterli, aynı şeklide Navigasyonu açmak istıyorsunuz dokunmanız yeterli, Navigasyonun açılması içinde beklemiyorsunuz hemen açılıyor bulunduğunuz noktayı gösteriyor.

    5- 1.2 otomatik siparişi verdim ancak dizelde test ettim, performansı iyi, debriyaj oldukça hafif, vites geçişleri guzel. 5.5 litrede tüketimim oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bir_vatansever -- 26 Şubat 2015; 15:12:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinnitem1

    @SertyAdams;
    https://www.youtube.com/watch?v=T1srIj0acfQ
    http://forum.donanimhaber.com/m_98451186/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_90855255/tm.htm
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/26262932.asp

    Sizde bunu yediniz? Evet abi istanbulda 9lt den aşşa yakmaz o araba. Uzun yolda da ortalama 100-110 km ile 5.5-6lt civarı yakar. Aracın fiyatı zaten dizelinin fiyatına yakın benzininde fiyatı belli 2. el fiyatınıda hesaba katarsak küllüm zarar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    bence ezbere konuşmayın ben 6.5 -7.5 arası oynar diyorum ayrıca volkan ışık ekibindeki arkadaşla diyaloğum oldu bu rakamlarda olduğunu söyledi.
  • tazcan kullanıcısına yanıt

    Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu)
  • bir_vatansever kullanıcısına yanıt
    9 litre yakması için sporda falan kullanılması lazım, aracı kullanmasak belki yakar derim. test araclarına binildiğinde değerleri sıfırlamanızı tavsiye ederim araca binip yakıta bakıldığında 10 litreyi görmüştüm sıfırladım şehir içinde kendi aracımı nasıl kullanıyorsam bu aracıda aynı şekilde kullandım 6,7 LT tüketim.Şehir içinde arkadasmın aracını kullandığımda 7-7,5-7,7 gibi değerler gördüm. 7,9 ideal bir değer.



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cngzhan -- 26 Şubat 2015; 16:20:04 >
  • cngzhan kullanıcısına yanıt
    Reklam filminde ki gibi yakarsın ama tın tın tın gideceksin ki gene 3 litreyi yakalamak zordur. Zaten araç az yakacak diye almadım, dışarıdan bakıldığında fazla ilgi çekmeyecek ama içeride kalitesini, konforunu, performansını bana sunacak bir araç arıyordum 308'de karar kıldık. Bu aracın kullanmalarım sonucunda Şehir içi 7,5 litre, sehir dısı 5 - 5,5 litre bence gayet yeterli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bir_vatansever -- 26 Şubat 2015; 18:15:39 >
  • ben test sürüşünde 6,5 lu bir değer yakalamıştım.bende önce test yapan kişide aynı değerdeydi.ortalama hız 20 nin altına düşmedikçe 8 in üstüne çıkacak bir araç değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cngzhan

    9 litre yakması için sporda falan kullanılması lazım, aracı kullanmasak belki yakar derim. test araclarına binildiğinde değerleri sıfırlamanızı tavsiye ederim araca binip yakıta bakıldığında 10 litreyi görmüştüm sıfırladım şehir içinde kendi aracımı nasıl kullanıyorsam bu aracıda aynı şekilde kullandım 6,7 LT tüketim.Şehir içinde arkadasmın aracını kullandığımda 7-7,5-7,7 gibi değerler gördüm. 7,9 ideal bir değer.


    Benzinli araç alanların benzin almayada parası olduğundan 1-2lt nin hesabını yapacağını sanmıyorum. Test aracı 10lt demişsiniz arkadaş benim test ettiğim araç sayısını hatırlamıyorumda test aracı ile sizi özel piste falan çıkarmıyolar ki. Yolda 1 2 tur normal kullanıyorsunuz:) Benim 9lt den kastım zaten agresif kullanım için geçerli. Dizel araç al rodaj ı geçmişse zorlasan bile 8 yakmıyor. 130hp araca bincen basmican normal dolancan 50km hızla gidicem:)




  • @@SertyAdams; Üslubunuza dikkat edin.Arkadaşınız değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinnitem1

    @@SertyAdams; Üslubunuza dikkat edin.Arkadaşınız değilim.

    Yazıda dikkat edersen arkadaş kelimesi seni muhattap alınarak yazılmadı zaten ayrıca üsluptaki yanlışlık nerede? Yalan bişey söylenmiş gibi bir durumda olmadığı için zoruna giden ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @SertyAdams;Mesajımı alıntı yaparak yazıp,seni kast etmedim demek de ne?Ne diye alıntılı cevap yazıyorsunuz o zaman? Yedin mi ne demek?Zoruma giden yazma şekliniz.Tanımadıklarınızla böyle konuşmayın.Arabayı alın,kullanın ondan sonra konuşun.Yok yemiyorsanız da bu başlık Size göre değil.
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    'Benzinli araç alanların benzin Almaya'da parası olduğundan' nasıl bir kafa yapısı? 300-400 bin liralık araba almadık, 70-80 bin liralık araba aldık, parayı kolay kazanmıyoruz. Litre hesabıda yaptığımız yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bir_vatansever -- 27 Şubat 2015; 2:41:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende 1.2 EAT 6 sahibi olarak topa gireyim dedim.

    Ben aracı bu kadar Golf bolluğu içinde farklı durduğu ve şanzımanı tork konvertörlü olduğu için (1.2 tsı dsg , 1.4 tsi dsg alma imkanım olduğu halde) satın aldım.

    Markaların reklam olsun diye bu tarz tüketim denemeleri yapmalarından daha doğal bir şey olamaz. Honda da bir dönem aynı şeyi yapıyordu; ama otomatik bir Civic sahibi veya yine tam otomatik (tork konvertörlü) Corolla veya Auris sahiplerini dinleyin; dikkatli kullanımlarla bile 8-9 litre den aşağı düşüremezler, Hyundai ve Fordları hiç saymıyorum, çünkü onlar 10-12 litre arası geziniyor bu segmentte.

    Benim aracım daha 700 kilometrede ve az yaksın diye özel bir çaba sarf etmiyorum normal kullanıyorum. Şu anda bilgisayar 8-8,5 litre civarında geziniyor. Ben inanıyorum ki aracım kilometre yaptıkça mesela 3.000 km den sonra 7 nin altına düşecek ve bence bu sınıf ortalaması ve bu kalitede bir şanzıman için çok iyi bir rakam. Ha şöylede bir problem var, araç yolda akıyor, direksiyon size "makas at diyor" mesela,kullanım o kadar keyifli ki sizi tahrik edip hızlı kullandırıyor, bu da mutlaka tüketime yansır. Aynı şeyleri benim önceki kasa otomatik i20' mde yaptığımda, araç bilgisayarı çıldırırdı resmen. 17-18'ler havada gezinirdi.

    Son bir şey daha , bu Puretech 130 motorlu araçlarda zaten standart SS var. Trafikte geçirdiğimiz süreyi düşündüğünüzde beklemelerde aracın stop etmesi ayrı bir tasarruf faktörü. Ve sisteminde 10 numara çalıştığını söylemem lazım, stop etmesi çalışması sarsıntısız. Geçen arkadaşımın 2013 Passat Bluemotion ununu deneme fırsatım oldu. Araba stop ediyor iyi güzel de, her start ta sizi şöyle bir silkeliyor (gerçi bunda sanırım 1.6 TDI motorun etkisi var, bizim dizellerde nasıl çalışıyor bilmiyorum) ve bir müddet sonra gerçekten rahatsız ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lentini75 -- 27 Şubat 2015; 8:50:18 >




  • sayın forum arkadaşlarım, tabikide bu yeni nesil araçlardan beklentimiz, 10 yıl önceki araçlardan biraz daha az yakması elbette, doğru kullanım ve periyodik bakım elbette çok öneml, fakat hepimizde ıfır düzeyinde aldık araçlarımızı, çoğumuzun aracı anca 5000 km dedir, tahminn , en azından forum ortalaması budur, daha 3000 km olmamış araçlar var, bu araçların şu an için biraz fazla yakması çok çok normal arkadaşlar, motor un cidden açılması lazım, motor yağının bloklara adapte olması, sürtünme katsayılarının düşmesi, sizin araca alışmanız, birde şu şehir içi problemi maalesef yaktırır, size önerim aracınız 3000 km ye kadar kademeli hızlanın 100 ün üstüne de çıkmayın, aracınızı aşamalı olarak hızlandırıni ben şu an 7000 km deyim, 120 km li hızları şimdi yapıyorum, 10.000 km den sonra aracı yüksek devirlerde kullanacağım, motoru nefesi açılsın, inanmayacaksınız, ilk arabamı bankacı bir abladan almıştım, 70bin km deki 206 yolda ıkına sıkıla gidiyordu, ben o aracı 80binde anca açabilmiştim, önceleri palio gbi bu şahin gibi diyordum aldığıma pişman oluyordum, ama motor açılınca da araç düşük yakıt tüketimine çok rahat geri dönüyor, araç zorlandıktan sonra sakin kullanımda inanın çok az yakıyor, ben muğlad ayım, keşke kütahya gibi dümdüz ol sa buralar, şu an 90 la giderken ortalama yakıtım anlık 4,2 litre, benzinli araç için bence çok harika bir değer bu, aracınıza zaman tanıyın derim, değer verin, ortalamalar elbet değişir bozulur, sürekli şehir içindeyseniz, bir hafta sonu, istanbul bolu yapın abant yapın mesela, izmirdeyseniz aydın yapın mesela, gezin azcık, bu ilk zamanlar, bizim araçlar 30bin olduğunda herşeyi ortaya çıkacak arkadaşlar, o zaman anlaşılır. birde 1.2 benzinli turbolar golf 1.2 tsi lar gbi lpg ye uymlu mu bilen var mı 1.2 vti mı turbosuyla değiştirmeyi düşünüyorum da.




  • Aracı satın alırken satış danışmanlarından birisi uygun kit yoktur dedi, bir başkası uygun olduğunu ancak pahalı olduğunu söyledi. Şahsen 7 ve altındaki rakamları görmek beni tatmin eder ve ben taktırmayı düşünmem. Ancak;mutlaka ki taktırmak istiyorsanız bugünkü teknolojik ortamda mutlaka bir şeyler uydururlar bunlara da. Bu biraz da talebe bağlı tabi.
  • lentini75 kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar ben de eski 308 var dizel ortlama şehir içi 6.5 yakıyor otomatik vites bende yeni 308 almayı düşünüyorum .bence 1.2 otomatiğin yaktığı değer ortalama 7 gibi görünüyor hadi 7.5 olsun bence iyi rakamlar ve ayrıca vergide daha az ödeyeceksin ve benzinlinin ataklığı farklı oluyor
  • 
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.