Şimdi Ara

VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
330
Cevap
6
Favori
24.135
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Selamlar,

    Bildiğiniz üzere, VW-Audi, DSG/S-tronic (direct shift gearbox) ürün gamı altında sattığı, DQ200 kodlu 7 ileri kuru kavramalı şanzımanı, problemli olarak nitelendirip, dünya çapında belli ülkelerde, kullanıcıların baskısı ve örgütlenmesi sonucu geri çağırmak durumunda kaldı.

    Bu ülkeler:

    -Çin; Kullanıcılardan gelen artan şikayetler üzerine, Çin Devlet Televizyonunda konunun yer alması ve Çin Genel Kalite kontrol İşletmesinin desteği ile oluşan baskı sonucu, VW'in yaklaşık 400.000 aracını geri çağırmak durumunda kaldı. VW-Audi'nin, en büyük pazar olarak gördüğü Çin'de bu darbeyi alması, 2018'de dünyada 1 numaralı araba üreticisi olmayı hedefleyen marka için büyük bir darbe oldu. Şanzımanın garanti süresi, standart olan 2 seneden, 10 seneye çıkarıldı Çin'de 6 ileri DSG ile ilgili de, problemler ve şikayetler olmuştur, ama bu konumuzun dışındadır.

    -Japonya; 91.000 araç, aynı problemden dolayı geri çağrıldı.VW yetkilisinin Japonya için verdiği raporda DSG'nin arıza sebebinin, dur kalk trafiğin, rutubetin ve hava kirliliğinin çok olduğu Asya/Uzak Doğu ülkelerinde, DSG'nin bu kötü şartlara uyum sağlayamamasına dayandırılması da, (Japonya için kastedilen, malum radyasyon olayı) , işi daha da traji komik bir yöne çekmektedir

    -Singapur; 6.000 araç.

    -İsveç; İsveç'te, DSG sorunundan dolayı, Passat Ecofuel DSG'nin, taxi olarak kullanılması, tamamen yasaklanmış durumdadırhttp://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/

    -USA; 2009 yılında 2 kez geri çağırma olmuş. Biri 53.000 adet, diğeri 13.500 adet araç için. Garanti süresi 10 sene

    -Rusya; Garanti süresi 10 sene. Rusça'yı yeni öğrenmeye başladığım için, Rus forum ve kaynaklarından fazla bilgi alamadım.

    -Avustralya VW, Rusya, Çin ve USA gibi ülkelerde uygulanan geri çağırma prosedürünü, bu ülkeye uygulamama konusunda direnmiş, ama garantiyi 5 seneye çıkarmak durumda kalmıştır.


    Şanzımanın en sorunlu olan parçası olarak bilinen Mechatronik (mekatronik), yani kısa açıklama ile şanzıman beyninin, aşırı ısınmadan dolayı, elektrikli valfleri ve TCM (Transmission Control Module) modülü arızalanıyor.

    TCM arızası genellikle 40 derece Celcius (evet bildiğimiz kırk derece) sıcaklığı aştığında, "18222 P1814 Pressure Control Valve 1 (N215), Open / Short to Ground" arıza kodu ile ekrana yansıyor.


    Arızanın bazı / belli başlı semptomları:


    -Göstergede yanıp sönen PRNDS ve akabinde N'ye geçmesi (Neutral, yani boş vites). Bu arıza, şanzıman sıcaklık müşürüyle ilgili de olabiliyor.

    -Kalkışlarda, 1'e sert geçiş. Bu arıza, bilgisayara bağlanarak (VCDS kablosu ile) kalibrasyon yapılıp, günü kurtarabiliyor, fakat arıza tekrar ediyor.

    -3'ten 2'ye, 2'den 1'e zor geçiş ve bu geçişlerin akabinde ses gelmesi.

    -2. viteste sallantı/titreme hissi.

    -Vites geçişlerinde silkeleme/sallantı.

    -1300-2000 RPM arası güç kaybı.


    Bir diğer yaygın problem; Isınan kavrama problemi. Bu da şanzımanın diğer sorunu. Sıkışık trafikte ısınma meydana geliyor ve zamanla problem çıkarıyor. Sonuç: değişim

    Yukarıda gördüğünüz gibi, VW'in kendisinin bile DSG/Stronic ürününü kusurlu görmesine ve bu araçları geri çağırmasına rağmen;

    Garanti süreleri dolan araçlar için, iyi niyet garantisi adı altında belli kolaylıklar uygulanmakta, fakat kullanıcıya işçilik vs. gibi ek ücretler çıkarılmakta. Müşterilerin sinir kat sayısına göre, bu ücretler azaltılmakta veya alınmamaktadır (illa bir kötü yüzünüzü göstereceksiniz, ağlamayana meme yok)

    Bu parçalar, her ne kadar sık sık arıza verse de, teknik sebeplerden dolayı (her araç için ayrı kodlanması vs. bla bla) stoklarda bulundurulmuyor. Mağdur müşteriler ise, uzun süreler araçsız kalabiliyor. İkame araç ise ahbap çavuş ilişkileri ile sağlanıyor.

    Türkiye yetkili Distribütörü, konuyla ilgili vurdum duymazlığına devam etmekte ve vukuatlarına her gün yenisini eklemekte. 2 yıl standart garanti üzerine +2 yıl uzatılmış garantiyi, yüksek ücretler karşılığında alabiliyorsunuz, ama ikinci el aracınızı satarken, telefonda ilk sorunun "boya değişen parça var mı?" olduğu bir ülkede, kayıtlarında bu kadar arıza, parça değişimi bulunan bir araç, yamalı bohça muamelesi görebiliyor maalesef (Bu kısmı benim için önemli değil)

    Ayrıca Almanya'da da, 7 ileri şanzıman ile ilgili şikayetler fazlası ile mevcuttur. Vw-Audi Grubu, Almanya'da henüz bir geri çağırma uygulamadı. Ama kullanıcılar, bizim burada ve diğer forumlarda/platformlarda yaptığımız gibi, sosyal gruplar üzerinden anketler yapmaya ve örgütlenmeye başladı.

    Aynı şekilde İngiltere, yüzlerce sayfa DSG problemi ile forumlar dolup taşıyor. İnsanlar artık sorunlarını, imzalarına taşımış durumda.

    Bu şanzımanın (DQ200) kullanıldığı araçları aşağıda belirtiyorum:

    (+250 torklu motorlar hariç)

    -Polo

    -Golf

    -Scirocco

    -Jetta

    -Eos

    -Passat

    -Touran

    -Audi A3, TT

    -Seat Ibiza, León, Altea and Toledo

    -Škoda Octavia, Superb


    Biz bu araçlara, yukarıda bahsi geçen ülkelerden 2 kat fazla para ödememize rağmen, neden hala dünyaya gözümüzü kapamakta ısrar ediyoruz?

    Daha önce 3 adet VW-Audi - DSG/S-tronic araç kullanmama ve sorun yaşamamış olmama rağmen, bu araçlara güvenmiyorum, benim aracım sağlam, bir şeycikler olmaz, sağlamdır demek, bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığıdır. Tünelin sonu b.m..k bir yere çıkar haberiniz olsun.

    Araçlarına bu kadar fazla paralar ödeyen Türk insanı, bence daha iyi davranılmayı hak ediyor. Benim amacım araçların değerini düşürmek ve/veya sahiplerine oh olsun falan demek değil. Bilakis araçların sağlama alınması, distribütörlerin hizaya gelmesi, insanların rahat etmesidir.

    Ayrıca VW-Audi'yi, kerize yatma politikasından, ülkelere göre çifte standart uygulamasından ve "tutturabildiğime" yaklaşımından dolayı kınıyorum

    Saygılar,

    Kaynaklardan bazıları:

    http://www.bbc.co.uk/news/business-21858256

    http://www.reuters.com/article/2013/05/09/us-volkswagen-japan-idUSBRE9480CJ20130509

    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

    http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/

    Daha fazla kaynak isteyen arkadaşlara pm den daha fazla kaynak sağlayabilirim. Ama arama motorunuzu kullanarak, biraz da İngilizce yardımıyla istediğiniz kadar kaynak bulabilirsiniz.

     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)


     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)


     VW/AUDI - DSG/S-TRONIC GERİ ÇAĞIRMA (RECALL FOR DSG)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 21 Mayıs 2014; 19:54:44 >







  • güzel bilgiler vermişsiniz bir dsg konusu daha açarak..
    yanlız şanzımanın kodu dq 250 değil, dq200 olacak..
  • Bu konu coşar...
    Kaynak var mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bide forumdaki vw ciler audi yi vw adam etti yoksa 5 para etmezdi diyor audi gibi bir marka vw yüzünden küçük düşürülüyor

    audi nin vw den kurtulması lazım
  • DSG arızalarının ardı arkası kesilmiyor.

    DSG'li araç almak cesaret işi. Ben sıfır alırım garantisi bitmeden satarım demekle bu sorun bitmiş olmaz.
  • Bu kadar şikayetten sonra ben de DSG şanzıman düşünmem araç alırken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    güzel bilgiler vermişsiniz bir dsg konusu daha açarak..
    yanlız şanzımanın kodu dq 250 değil, dq200 olacak..

    Doğru söylüyorsunuz küçük yanlışlık olmuş. DQ250, 350 tork mukavemetli olan idi sanırım. Hemen düzeltiyorum teşekkürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda CR-V 2015 4WD REZİLLİK !
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ama babamın kedisi var onda sorun YOK demekki neymiş sorun YOKMUŞ

    Neden bu ısrar ANLAMIYORUM

    Rahat bırakın, ben kendi arabamamı inancam sorunlu olan binlerce ÖRNEĞE mi

    O kadar yıl LİSE okumuş adamız boş konuşmayız sorun YOK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcornek -- 13 Mayıs 2013; 1:48:22 >
  • kaynak nerde mübrek
  • Sorun var yada yok VW Dsg ile kendini rezil ediyor bence. O kadar güzel arabalar üretip deli gibi fiyat farkı isteyip sorun çıkarır mı endişesi bırakmaması lazım müşterilerinde. Niye hala tam anlamıyla çözülmedi ve şu muhabbetlere gerek kalıyor anlamış değilim.
  • Yerimi aldım bakalım neler olacak.Neler söylenecek ne bahaneler uydurulacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Bu konu coşar...
    Kaynak var mı?

    Aslında kaynak çok var, hepsini belli bazı kaynaklardan faydalanarak derledim.

    Ama zaten yazdıklarımı ingilizce de olsa aratırsanız, oldukça fazla sayıda kaynak çıkacaktır karşınıza.

    Derli toplu bir yazı oldun diye link vermedim. Kötü bir görüntü oluyor. İsterseniz pm den yardımcı olabilirim. Ama zaten siz bu kaynaklara rahatlıkla google dan ulaşabilirsiniz

    EDIT: Ben gene de bazı kaynakları ekledim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 12 Mayıs 2013; 20:57:19 >
  • Doğuş Otomotiv yetkili kişi ; Belli bir süre kullandıktan sonra aracı stop edip , DSG'yi soğumaya bırakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Doğuş Otomotiv yetkili kişi ; Belli bir süre kullandıktan sonra aracı stop edip , DSG'yi soğumaya bırakın

    sıvı nitrojen olur mu paşa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hurts

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Doğuş Otomotiv yetkili kişi ; Belli bir süre kullandıktan sonra aracı stop edip , DSG'yi soğumaya bırakın

    sıvı nitrojen olur mu paşa

    Bu sefer soğuktan çalışmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hurts

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Doğuş Otomotiv yetkili kişi ; Belli bir süre kullandıktan sonra aracı stop edip , DSG'yi soğumaya bırakın

    sıvı nitrojen olur mu paşa

    Bu sefer soğuktan çalışmaz

    dengeyi tututcaz artık




  • Renault akar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunlu DSG'ler 2'den 1'e geçerken TOK bir ses çıkarıyormuş
  • Şanzıman tüneline matkapla 2-3 delik açılıp güzel bi havalandırma sağlanabilir.

    Sorun ortadan kalkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcan007

    Doğuş Otomotiv yetkili kişi ; Belli bir süre kullandıktan sonra aracı stop edip , DSG'yi soğumaya bırakın

    Durdur, Soğut, Git yani...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.