Şimdi Ara

The Inquirer'a göre: ATI biraz daha hızlı ama fark büyük değil !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Haber ( ve teknoloji söylentileri : ) ) sitesi The Inquirer, 4 Mayıs'ta tanıtılacak ATI Radeon X800XT'lerin Nvidia GeForce 6800 Ultra'dan bir miktar daha hızlı olduğu iddia etti geçen gün yaptığı bir haberle.

    3DMark 03'te geride kaldığı iddia edilen X800XT'nin oyunlarda deyim yerindeyse burun farkıyla rakibini geçtiği iddia ediliyor.

    Yine de bu ATIseverler(!) için çok iyi bir haber değil zira kart bu ufak farkı 6800 Ultra'ya (400 MHz) göre çok yüksek sayılabilecek 525 (belki de daha üstü ?) saat hızına borçlu (RAM'lerinde 1150-1200MHz olduğu söyleniyor).

    The Inquirer'ın bu haberi bazı Alman sitelerinin forumlarında yer alan doğruluğu konusunda çok ciddi soru işaretleri taşıyan test sonuçlarıyla çelişiyor.

    Tabii bu noktada her zaman söylediğimiz bir şeyi tekrar vurgulamak zorunda kalıyoruz: Elimizde kart ya da resmi sonuçları olmadığından hangi yorumun daha doğru olduğunu bilemiyoruz.

    Ama benim de kulağıma fısıldanan The Inquirer'ın yorumları ile bire bir örtüşüyor bunu da dip olarak düşeyim. NDA yüzünden dava açılma korkusu bu bilgileri %100 doğrulamayı, kaynakları açıklamayı imkan dışı kılıyor.

    Peki The Inquirer'ın iddiaları doğrulanırsa Nvidia öyle veya böyle 3DMark 03'te olmasa da geçilmiş olacak, bu durumda ne olacak derseniz Nvidia'nın yine de ciddi bir avantaja sahip olacağı ihtimali doğuyor.

    İlk önce elindeki Shader Model 3.0 desteğini oynayacak ki ATI'nin bundle edip ücretsiz dağıttığı/dağıtacağı Half-Life 2 bile Shader Model 3.0'dan faydalanabilecek. Ardından saat hızını arttırarak ki bunun için ATI'nin aksine bir miktar yeri var 400MHz'lik 6800 Ultra'dan daha hızlı bir kart çıkartabilir (muhtemel bir 475MHz ?). ATI'nin aksine yeri var diyoruz çünkü mevcut 0.13 mikron üretim yöntemiyle 600MHz'in üzeri GPU'lar için pek mümkün değil, bir sürpriz olup da ATI'nin 0.11 mikron üretim yöntemini tercih ettiğini görmezsek : )

    Ama ATI'nin tek silahı hızı olmayacak gibi. Çünkü daha şimdiden enerji tüketimi ve tek molex üzerine PR çalışması başlamış durumda. Yine de bu tarz yüksek performanslı kartların 220Watt güç kaynağına sahip SFF (Small Form Factor) PC'lerde kendilerine yer bulabilecek olmaları bana pek mantıklı gelmiyor.


    Sayfanın Linki : http://www.theinquirer.net/?article=15617




  • http://www.driverheaven.net/articles/driverIQ/index.htm
    yukaridaki sitedeki iddialar dogruysa nvidia hala birseyler karistiriyor, ama du bakalim...
  • vallahi bilmiyorum ama gönlüm atiden yana 8500 serisi ile başladığı ve 9xxxXT serisi ile devam ettiğine insallah x800XT serisi ile devam edebilir
    [bgdnc2]
  • Nvidia ATI'yi PS3.0 konusunda fena yakaladı, en azından fena yakaladığı izlenimi vermek konusunda başarılı. PS2.0 görüntü kalitesi açısında PS3.0 dan anlamlı farklı değil aslında ama NVidia'nın halkla ilişkileri sağolsun çok iyi. ATI'nin hatası 24 bit mimarisini geliştirmemesi. Nvidia'nın zaten (eski kartlarında bi işe yaramasa da) 32 bit sistemini iyileştirmesi (bi kere olsun DirectX9'a tam uyumlu yaptılar yeni kartlarını)

    Farcry yapımcısıyla 3.0 PS konusunda röportaj:
    http://www.pcper.com/article.php?aid=36

    Q: 7) What aspects of the screenshots seen at the launch event are specific examples of the flexibility and power of Shader 3.0?
    A: In current engine there are no visible difference between PS2.0 and PS3.0. PS3.0 is used automatically for per-pixel lighting depending on some conditions to improve speed of rendering.
    Q: 8) Is the same level of image quality seen when using Shader 3.0 possible using Shader 2.0? If so, what dictates which Shader you decide to use?
    A: In current generation engine quality of PS3.0 is almost the same as PS2.0. PS3.0 is used for performance optimization purposes.


    Tony Tamasi (NVidia) ile röportaj:
    http://techreport.com/etc/2004q2/tamasi/index.x?pg=4

    TR: Will we see a Shader Model 2.0 path for GeForce FX with this same effect in Far Cry?
    Tamasi: Yeah, the images that you've seen from Far Cry, the current path, those are actually Shader Model 2.0, and anything that runs Shader Model 2.0 should be able to produce those images.
  • Yeni ATI kartı preorder sayfası, haber değeri var aslında spec. ler ayrınltılı açıklanmış! Infoman uygun bulursan haber'e not düş ya da yeni haber yapabilirsin bilemiyorum :)

    http://www.allstarshop.com/shop/product.asp?pid=8988&sid=FTECK2D4WHLA9JNXV42DRK8R6J0G9SH2
  • PS 3.0 için Far Cry iyi bit örnek değil maalesef. Oyun zaten Lightning yani ışıklandırma hariç PS 1.1 kullanıyor. PS 3.0 modunda bile mevcut patch'le (v1.1) fayda sağlamak mümkün değil geliştiricinin dediği gibi.

    Yukarıdaki hesido'nun verdiği röportaja ek olarak

    http://www.gamers-depot.com/interviews/dx9b/001.htm

    adresindeki röportajı da okumak perspektifi genişletecektir.

    Nvidia'nın ya da başka herhangi bir markanın (ATI, S3,..) PS 3.0'dan tam olarak faydalanabilmesi için DirectX 9.0x (ya da 9.1 ?) ve Doom 3 ile Half Life 2 gibi oyunların çıkması gerekiyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.