Şimdi Ara

98 BMW 7.40il

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
590
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi günler,
    bir arkadaşımda 98 model 7.40 il var ve satıyor. arabayı çok beğeniyorum.
    daha önce hiç bmw sahibi olmadım.
    ne önerirsiniz, nelere dikkat etmem gerekir. potansiyel arızaları nelerdir?
    araç ççok temiz fakat 98 model. özellikle elektronik aksamından korkuyorum. hata verme ihtimalleri nedir?
    bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.



  • Elektronik aksamdan çok; yakıt, vergi ve motorun km'sine dikkat etmeniz gerektiğini düşünüyorum.
  • Her arabada olabilecek ufak tefek seyler olabilir elbette, yinede E38 modelinde kucuk buyuk seyleri bilmekte fayda var:
    Pazarligi iyi yapin :p

    Genel:
    -Kapilarin alt kisminda pas olabilir
    -Kapilar, arkakaput, motorkapagi rahatlikla acilip kapanilir olmasi lazim
    -Bagajin dosemesini kaldirin, mesela yedek lastigin oldugu yeri kontrol edin, kaza izleri olabilir

    Suspansion vs:
    -Arabanin en zayif yerlerinden bir tanesi, hic bi gevseklik olmamasi lazim, cam acik 40/50 giderken hic bi ses yapmamasi lazim, arka suspansiyondan ses geliyorsa, arka bilyalar?(turkcesini bilmiyorum) bozuktur.
    -125 giderken hafif fren yapin, 110 ile 80 arasinda bi titresim varsa, ya frenler yada on kollar yipranmistir
    -Kalkislarda titresim varsa, cogu seyden kaynaklanio olabilir, en kotusu difransiyal.

    Sanziman:
    -Vites atislari yag gibi olmali
    -Vitesi R veya D ye gecirdiginizde bonk gibi ses yapmamasi lazim
    -60-70 le giderken gaza koklendiginizde kickdown calisir, bi vites geriye atar, yine burda bonk sesi yapmamasi lazim

    Motor:
    -Soguk halde yagsini suyunu kontrol edin
    -Calistirdiktan 2 dakika sonra devir 550-700 arasinda olmali
    -Motor sakin titremeden calismasi gerekiyo, tabi motor isindiginda. Asagi yukari 20 dakika icinde motor isinir.
    -Ekstra tavsiye: her 2 senede radyotor klimakapasitör arasini temizleyin, yoksa bu zamanla motorun sogutma isisini etkiler

    Motoryagsi:
    -Yagpompasi, iyi bi bakimda kolay kolay bisey olmaz ama yanlis yag kullaniminda bozulabilir, cok pahalidir

    Sogutma:
    -Sogutma sistemi zayif, radyotordeki hortumlar cok kolay catlayabiliyor

    Servodireksion:
    -Bunlarin 4 tane hortumu var, 2si yuksek basinc hortumu, diger ikiside yagkutusuna gider, direksiyonyag kutusunu motor calisir vaziyette acin, ATF yagsi kopuruyosa hortumlardan bitanesinde kacik var demektir, bunu degistirmeside baya zor.

    Dynamo:
    -Er yada gec dynamonun omru bitecektir, 300-400euro ya bulunabilir(Hollanda icin gecerli)

    Pixel vs:
    -Ekrandaki pixeller kaybolmus olabilir, elektrikten anlayan usta kolayca tamir edebilir
    -Km nin yaninda bi nokta varsa, km oynanmis demektir

    Simdilik bukadar yeter. Butun terimlerin turkcesini bilmedigim icin yanlislarim olabilir, kusura bakmayin..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.