Şimdi Ara

Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj





  • Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı








    Özellikle sağlamlıklarıyla öne çıkan birçok otomobil modeli ile tanınan dünyaca ünlü Volvo, uzun bir süredir üzerinde çalıştığı Flywheel KERS sisteminin %25 oranın yakıt tasarrufu yapabildiğini onayladı.




    Volvo tarafından iki yıldır geliştirilen bir sistem olan Flywheel KERS, araçların arka aksları üzerine takılan ve araçların fren yaptıkları sırada 60,000 devir dönme ile enerji depolayan bir yapıdan oluşuyor. Bu dönme sonucu oluşan ve özel bir yol ile iletilen enerji, açıklanan teknik verilere göre araçların hızlanmalarında ekstra olarak 80 beygir güç sağlayarak, Volvo'dan Derek Crabb'a göre dört silindirli motorların, altı silindirli bir motor gibi hızlanma ortaya koymasına imkan sağlayabiliyor.

     

    Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı

     

    Volvo’nun S60 model otomobili üzerinde denenen sistem, firma tarafından açıklandığı kadarıyla %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabiliyor ve özellikle şehir içi sıkışık trafikler içerisinde oldukça faydalı sonuçlar ortaya çıkarabiliyor. Ayrıca Volvo, test araçlarında kullandığı sistemin karbon fiber malzeme ile üretildiğini ve 6 kg ağırlık yanında, 20cm çapa sahip olarak hazırlanmış durumda olduğunu belirtiyor.




    Tüm testler sonucunda Volvo’nun birçok otomobili üzerinde yer alacak olan sistem, yakın bir zaman içerisinde karşımıza çok daha fazla oranda çıkabilir. Sistemin işleyişi hakkında Volvo tarafından hazırlanmış tanıtım videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.





     

    Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı

    Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı

     









  • yıllar önce f1'de kullanılmaya başlanmıştı. Bence çok faydalı bir sistem. Fazla yük getirmeden ekstra 80 beygir çok iyi bir güç.

  • honda alır

  • quote:

    Orijinalden alıntı: talerk

    honda alır

    Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı
  • Şu volvo ya hastayım çok iyi motor sistemleri geliştiriyor...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: talerk honda alır
    Volvo, Flywheel KERS sisteminin %25 oranında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini onayladı


    ismindende resmindende volvo akıyor.





  • İsim kısmını pek anlayamadım.

    Resim kısmına gelince, Volvo forumunda, teknolojik haber konusuna Honda fanatikliği yapana, alkış tutmaktan başka bir şey gelmedi aklıma.

    Bu arada dahi anlamındaki de ayrı yazılır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    İsim kısmını pek anlayamadım.

    Resim kısmına gelince, Volvo forumunda, teknolojik haber konusuna Honda fanatikliği yapana, alkış tutmaktan başka bir şey gelmedi aklıma.

    Bu arada dahi anlamındaki de ayrı yazılır...

    ben motorlu taşıtlar bölümüne hiç girmem. honda benim gözümde : nsx ve vtec tir.

    japon dediğin tuning ve performans avrupa ise yakıt tüketimi ve konfordur kısaca. birde japon arabalrın ömür gibi bir artısı vardır.

    volvo iyi markadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bura_Ahmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    İsim kısmını pek anlayamadım.

    Resim kısmına gelince, Volvo forumunda, teknolojik haber konusuna Honda fanatikliği yapana, alkış tutmaktan başka bir şey gelmedi aklıma.

    Bu arada dahi anlamındaki de ayrı yazılır...

    ben motorlu taşıtlar bölümüne hiç girmem. honda benim gözümde : nsx ve vtec tir.

    japon dediğin tuning ve performans avrupa ise yakıt tüketimi ve konfordur kısaca. birde japon arabalrın ömür gibi bir artısı vardır.

    volvo iyi markadır.

    +1

    Bence hepsi 4 tekerlek üzeri bir gövde ve içindeki ıvır zıvırlardan ibaret.

    O bunu döver, bu onu geçer, vs. bunlar boş işler. Herkes gönlündekine ulaşır inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: bura_Ahmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    İsim kısmını pek anlayamadım.

    Resim kısmına gelince, Volvo forumunda, teknolojik haber konusuna Honda fanatikliği yapana, alkış tutmaktan başka bir şey gelmedi aklıma.

    Bu arada dahi anlamındaki de ayrı yazılır...

    ben motorlu taşıtlar bölümüne hiç girmem. honda benim gözümde : nsx ve vtec tir.

    japon dediğin tuning ve performans avrupa ise yakıt tüketimi ve konfordur kısaca. birde japon arabalrın ömür gibi bir artısı vardır.

    volvo iyi markadır.

    +1

    Bence hepsi 4 tekerlek üzeri bir gövde ve içindeki ıvır zıvırlardan ibaret.

    O bunu döver, bu onu geçer, vs. bunlar boş işler. Herkes gönlündekine ulaşır inşallah.

    sizinkini bilmem ama benim gönlümdeki 70 charger tabi hep gönlümüzde kalıcak o ayrı olay.
    peki ya sizinki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bura_Ahmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: bura_Ahmet

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    İsim kısmını pek anlayamadım.

    Resim kısmına gelince, Volvo forumunda, teknolojik haber konusuna Honda fanatikliği yapana, alkış tutmaktan başka bir şey gelmedi aklıma.

    Bu arada dahi anlamındaki de ayrı yazılır...

    ben motorlu taşıtlar bölümüne hiç girmem. honda benim gözümde : nsx ve vtec tir.

    japon dediğin tuning ve performans avrupa ise yakıt tüketimi ve konfordur kısaca. birde japon arabalrın ömür gibi bir artısı vardır.

    volvo iyi markadır.

    +1

    Bence hepsi 4 tekerlek üzeri bir gövde ve içindeki ıvır zıvırlardan ibaret.

    O bunu döver, bu onu geçer, vs. bunlar boş işler. Herkes gönlündekine ulaşır inşallah.

    sizinkini bilmem ama benim gönlümdeki 70 charger tabi hep gönlümüzde kalıcak o ayrı olay.
    peki ya sizinki ?

    Güzel seçim.

    Benim gönlümden geçenlerin arasında bir araç yok. O anki durum neyi elveriyorsa onu alıp kullanırım. Volvo'da rahat ve güvende hissediyorum. Olay bundan ibaret.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bazı kendini bilmezler vardı zamanında Formula 1 zengin sporu Türkiye'den gitsin ne işe yarıyor aynı yerde dönüp duruyor araçlar vs diyorlardı.Alın size ne işe yarıyor görün işte Formula 1 yol otomobillerine arge için kullanılan en önemli yerlerden birisi ama işte düz mantıkla bunu anlamayan çok :)

  • Kısa süreliğine bile olsa fren yaparken kaybedilen enerjiyi depolayabiliyor. Sıkışık trafikte çok fazla işe yaramayacaktır. Çünkü flywheel bir kaç dakika içinde duracaktır. Bu sistemin verimi trafik akışına çok bağlı. Yinede çok zekice ve pratik bir sistem.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    Kısa süreliğine bile olsa fren yaparken kaybedilen enerjiyi depolayabiliyor. Sıkışık trafikte çok fazla işe yaramayacaktır. Çünkü flywheel bir kaç dakika içinde duracaktır. Bu sistemin verimi trafik akışına çok bağlı. Yinede çok zekice ve pratik bir sistem.

    Sıkışık trafik derken sürekli ve kısa aralıklı dur kalk olan trafikten bahsediliyorsa tüketimi çok azaltır... Uzun süreli duruşlarda, ışıklarda vs işe yaramayacaktır.
  • Çocukken oyuncak arabalar vardı. yere sürter sürter sonra salardın içindeki kurulu yay vınn diye arabayı götürürdü. Volvonun yaptığı iş de bu mantığa çok yakın gibi görünüyor.

  • Bence binek araçlardan çok şehir içi ticari dolmuş ve otobüslere uygulanması gereken bir teknoloji.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fathTR

    Çocukken oyuncak arabalar vardı. yere sürter sürter sonra salardın içindeki kurulu yay vınn diye arabayı götürürdü. Volvonun yaptığı iş de bu mantığa çok yakın gibi görünüyor.

    Sistem daha çok ileri itip itip bıraktığımızda giden arabalara benziyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel habermiş, teşekkürler...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.