20+ Yaşındaki Araçlar İçin Hurda Yasası (Son Gelişmeler İlk Mesajda)
66 Cevap6767 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


904 Mesaj
22 Nisan 2013; 23:28:06 

2 Nisan 2014 Edit:

ÜSAME ÜNAL - ANKARA
2 Şubat 2014, Pazar

Bu yıl hayata geçmesi beklenen hurda teşvikinin, çalışmalara göre gecikeceği açıklandı.

Eski Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, hurda araç düzenlemesinde sona gelindiğini ve 2014 yılında hayata geçirileceğini belirtmişti. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye genelinde 17 milyonun üzerinde araç bulunuyor. Geçen yıl hazırlıkları yapılan hurda araç kapsamına giren araç sayısı yaklaşık 4 milyonun üzerinde. 20 yaş üzerindeki araçların yaklaşık 2 milyon adedi binek taşıtlardan oluşuyor. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanı Nail Olpak ve beraberindeki MÜSİAD Yönetim Kurulu üyelerini kabul ettiği toplantıda hurda teşviki ile ilgili bilgi veren Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, teşvikin gecikeceği yönünde sinyaller verdi. Işık, “Daha iyisini nasıl yaparız diye çalışıyoruz. Gerektiği anda gerekli adımlar atılacak. Fakat hangi dönemde devreye gireceği kararını ben tek başıma veremem. Arkadaşlarımız konu üzerinde çalışıyor.” değerlendirmelerinde bulundu. Çalışmaların merkezinde Hazine'ye yük olmadan teşvik programını uygulamak olduğunun altını çizen Işık, “Teşvik kapsamında, traktör Tarım Bakanlığı'nda, kamyon ve otobüsler Ulaştırma Bakanlığı'nda, otomobil ise bizim sorumluluğumuzda. Şu andaki kararımız Hazine'ye ek bir yük getirmeden sektörün ve bakanlığın kendi imkânları ile mekanizmayı çalıştırmak.” şeklinde konuştu.

Döviz ve faizdeki artışlar hakkında da değerlendirmelerde bulunan Işık, “Faizlerin artmasının üretim üzerinde oluşturacağı baskıyı biliyoruz. Ama tüm bunların geçici olduğunun bilinmesini isterim. Faiz artışı da bana göre geçicidir, döviz artışı da geçicidir." dedi. Faizlerin artışını hiçbir zaman olumlu bulmadığını belirten Işık, “Faizin 1 puan artışı üretim üzerinde büyük risk oluşturur. Dövizdeki oynaklığın üreticinin, ihracatçının önünü görememesinden kaynaklandığını biliyorum. Merkez Bankası burada iki kötü tercih arasında daha az kötü olanı tercih etmiştir.” şeklinde konuştu. Faizlerin üretim üzerindeki etkisinin farkında olduklarını söyleyen Bakan Işık, yaşanan artışların geçici olduğuna inandığını söyledi.

KAYNAK
_______________________________________________________
28 Ekim, Son durum

ÖTV indirimi hurda indirimi son zamanlarda yaşlı araba sahipleri tarafından merak ile beklenmekteydi. Hatta 6 bin 500 liraya kadar bir miktar verileceği vatandaşları sevindirmişti. Ancak bu sevinç kısa süreli kaldı. Bakan Şimşek böyle bir çalışmanın olmadığını belirterek ÖTV indirimi olmayacak diye açıklama yaptı. Bunun sebebini ise cari açığının olduğunu ve bunu daha fazla arttırılmayacaklarını açıkladı.

20 Yaş hurda arabalar ne kadar alınacak ÖTV indirimi

"Bu konuda çeşitli spekülasyonlar, beklentiler var. Araçlarını hurdaya ayırıp, yeni araç almak isteyenlere ÖTV indirimi sağlanacağı gibi beklentiler var ama ÖTV teşviki söz konusu olamaz. Buna sadece bir gider kaybı olarak da bakmayız. Böyle bir teşvik, tüm makro ekonomik parametreleri olumsuz etkileyeceği gibi ithal araç talebini de patlatır."

"Böyle bir teşvikin verilmesi, ekonomik parametrelerin bozulması anlamına gelir ki biz böyle adımlara soğuk bakıyoruz. Bu bir risktir. Maliye Bakanlığı olarak böyle bir riski göze alamayız"

KAYNAK


Güncel Haber 20 Eylül 2013

54 Kamuoyunun "hurda teşviki" olarak bilinen eski araçların trafikten çekilmesini yürütme çalışmalarında ayrıntılar netleşmeye başladı. Üç farklı sınıflandırmada uygulanması öngörülen hurda teşviki, 1990-1993 arasında ise 6.500 TL, 1985-1990 arasında 5 bin lira, 1985 öncesi araçlar için 3.500 olarak planlandı.

Hurda araç teşviki üç farklı sınıflandırmada 2 milyon binek aracının trafikten çekilmesi hedefleniyor. Bu araçlar ortalama 5 bin TL ile desteklenmiş olacak. 1985 model ve öncesi binek araçlar için 3 bin 500 lira teşvik öngörülürken aynı rakam 85-90 yılları arası modellerde 5 bin lira olarak planlandı. Taslak çalışmaya göre 90 ve 93 model arasında bulunan binek araçlardaki destek miktarı ise 6 bin 500 lira olarak öngörüldü.

Önümüzdeki günlerde son kararın verileceği taslak çalışmasına göre yeni araç alımına kredi faiz desteği de paketin içerisinde yer alıyor. Hurda teşviklerinin masaya yatırıldığı teknik düzenlemelerin yer aldığı söz konusu taslakta 20 yaş üstü taşıtını getirip sıfır araç alanlara ÖTV indirimi verilmesi teklifi de bulunuyor.

İNDİRİM GELECEK YIL UYGULAMAYA GİRİYOR
Hurda indiriminin yer aldığı teşvik paketinin 2014 yılında hayata geçirilmesi planlanıyor. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülen çalışmalara ilişkin son karar önümüzdeki günlerde yapılacak toplantıda masaya yatırılacak. Hurda teşvikine yönelik son karar Ekonomik Koordinasyon Kurulu’nda (EKK) masaya yatırıldıktan sonra siyasi irade tarafından verilecek.

TÜRKİYE'DE 20 YAŞTAN BÜYÜK 4 MİLYON ARAÇ VAR
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye genelinde 17 milyonun üzerinde araç bulunuyor. 20 yaş üzerindeki araç sayısı ise 4 milyonun üzerinde. 20 yaş üzerindeki araçların yaklaşık 2 milyon adedi binek taşıtlardan oluşuyor. Hurda araç düzenlemesinde sona gelindiğini belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, konuyla ilgili çalışmaların 2014 yılında hayata geçirilerek yerli üretime önem verileceğini açıklamıştı.

KAYNAK

______________________________________________________________________________________
SON GELİŞME

"HURDA ARAÇ DÜZENLEMESİ SON NOKTAYA GELDİ, UYGULAMA 2014'TE"

Bakan Ergün, hurda araçlara yönelik hazırlanan çalışmanın sorulması üzerine de çalışmanın son noktaya getirildiğini açıkladı.

Bakanlıklar arası yürütülen çalışmaya göre, Türkiye'de 20 yaş üstü 4 milyondan fazla araç bulunduğunu, bunun 2 milyonunun binek araç olduğunu belirten Ergün, bunlardan bir kısmının trafiğe çıkmasının sakıncalı olduğunu söyledi.

Söz konusu araçların çok eski teknolojilerle üretilmiş, çok aşırı yakıt kullanan, çevreyi kirleten, trafik akışına uyamayan, yolda bile doğru düzgün gitme imkanına sahip olmayan araçlar olduğunu anlatan Ergün, bu araçların trafikten çekilmesi gerektiğini ifade etti.

Bakan Ergün, söz konusu araçların trafikten çekilmesi noktasında bazı teşvik mekanizmalarının da devreye sokulacağını belirterek, bu araçların sahiplerini, yeni bir araba sahibi yapabilecek argümanlarla hareket edileceğini kaydetti.

Ergün, hurda araçlara ilişkin yeni düzenleme modeline ilişkin şu bilgileri verdi:

"Yani hem arabasını alalım bir fiyat belirleyelim buna, onun için 3 bin liradan 6 bin liraya kadar, aracın yaşına göre, modeline göre belirlenecek olan fiyatlar olabilir. Arkadaşlarımız böyle bir çalışma çıkardılar. Kaç para senin araban? Al 6 bin lira senin arabana para veriyoruz. Sana kredi imkanları da oluşturalım ama Türkiye'de üretilen araçlardan satın alma yoluyla bu kredi imkanını oluşturmamız gerekiyor ki Türkiye'deki üretimi de teşvik edelim. Çünkü, Türkiye'de şu anda piyasada kullanılan, satın alınan otomobillerin yüzde 75'i ithal otomobiller. Türkiye'de üretilen otomobiller tüketiciyi tatmin etmiyor tam olarak. Dolayısıyla, birçok insan otomobil ihtiyacını ithalat yoluyla karşılıyor. Bununla ilgili çalışmaları arkadaşlarımız son noktaya getirdi. Zannedersem bu çalışmayı artık 2014 yılında biz hayata geçirebiliriz."

Konuya sadece eski araçların trafikten çekilmesi olarak bakılmaması gerektiğinin altını çizen Ergün, bu sayede 4 milyonluk yeni bir pazar oluşacağını söyledi. Ergün, düzenlemenin Türkiye'de otomotiv sektörüne çok önemli katkı sağlayacağını vurguladı.

_______________________________________________________________________________________


Ekonomi yönetimi 20 yaşın üzerindeki binek otoya sağlanacak teşviklerle ilgili paketi şekillendirdi. Buna göre isteyene nakit, isteyene de vergi indirimi sağlanacak.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın geçtiğimiz hafta yaptığı, ‘yollarımızda güvenliği düşük araç istemiyoruz’ açıklamaları ile birlikte start alan hurda teşvikinin ayrıntıları netleşmeye başladı. Buna göre, 20 yaşın üzerindeki araçların trafikten çekilmesini öngören yeni hurda paketi kapsamında hazırlanan alternatiflerde, hurda araçlara nakit ve vergisel olmak üzere iki ayrı teşvik sağlanması öngörülüyor. Ekonomi bürokrasisi, 20 yaşın üzerindeki binek otomobillere sağlanacak teşviklerle ilgili ayrıntılı olarak çalışmalar yürütüyor. Paketin ana hatları ise belli oldu. Buna göre hurda teşviği paketi sadece tek bir vergi indirimi ile sınırlı tutulmayacak. 20 yaşın üzerindeki tüm araç sahiplerini kapsayan bir paket olacak. Bu çerçevede paket kapsamında hurda aracını teslim ederek yerine yeni araç almak isteyenlere vergi indirimi getirilecek. Elinde hurda aracı olan ancak vergi ve diğer borcu nedeniyle elinden çıkaramayanlara da borçlarını ödeme kolaylığı getirilecek.

Çevre vergisi aynı pakette

Yine elindeki hurda araçtan kurtulmak isteyen vatandaşlara da belirlenecek bir bedel karşılığında teslim etme imkanı sağlanacak. Öte yandan Maliye’nin yürüttüğü, çevreyi kirleten araçlardan daha fazla ÖTV ve MTV alınmasına ilişkin çalışmanın da aynı paket kapsamında değerlendirilmesi öngörülüyor.

TOPLANTI AY SONU

Hurda teşviğine ilişkin çalışmalar halen devam ediyor. Bürokratlar, alternatifler ve maliyetleri konusunda çalışma yürütüyor. Çalışmaların ay sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. Nisan ayı sonunda ise Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İçişleri Bakanı Muammer Güler ve Sanayi Bakanı Nihat Ergün’ün katılımıyla, bir hurda teşviki toplantısı yapılacak. Toplantıda hazırlanan alternatifler değerlendirilecek. Üç bakanın yapacağı toplantının ardından ise bir taslak oluşturulacak.

Kaynak: Hüseyin Özay-Stargazete

LİNK:



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Discursive -- 2 Nisan 2014; 11:36:40 >


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Nisan 2013; 23:36:06 

Bu şimşek üste para ister kesin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


1499 Mesaj
23 Nisan 2013; 0:35:07 

20 yaşın üstü demek 94 model yılından önce üretilenler demek. 95-2000 yılı arası bir sürü renault 9 12 tofaş kuş grubu ve benzeri araç kullanan ve aracını yenilemek isteyecek vatandaş ne yapacak ?? "Güvenlik" sözcüğü vurgulanarak başlanan hurda çalışmasında varılan noktanın bu olmaması lazımdı.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 23 Nisan 2013; 0:36:30 >


_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


904 Mesaj
23 Nisan 2013; 0:44:30 

Ayrıca ekleme yapayım bugün sanayide bir ustadan duydum, araçlarını teslim etmeyenler her yıl ekstra vergiye tabi tutulacakmış.

@gyradel

Orası biraz sıkıntılı işte 95-2000 renault 9 12 / kuş serisi kullananların eli kolu bağlı, aynı şekilde geçen sene de durum böyleydi, binek araçlar haricindekileri topladılar. Bu kesim yine Allah'a emanet yollardaydı. Ortalama ne kadar ücret verirler 950-1000 kg arası binek araca? (Kilosuna para veriyorlar diye biliyorum)

Bu mesajda bahsedilenler: @gyradel Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
23 Nisan 2013; 0:45:12 

Olayın detaylanmasını beklemek lazım.
20 yaş üstü olup lpg ile kullanılan ve şu anki araçlardan çok daha güvenli olan çok araç modeli var.
Artık klasik statüsüne mi alınacak onlar ne olacak bilmiyoruz.
Kanunun detayları netleştikçe anlaşılır.
Bu kanunun kuş serisine karşı çıkarıldığı çok bariz zaten.


904 Mesaj
23 Nisan 2013; 0:55:53 

quote:

Orijinalden alıntı: shadowgeist

Olayın detaylanmasını beklemek lazım.
20 yaş üstü olup lpg ile kullanılan ve şu anki araçlardan çok daha güvenli olan çok araç modeli var.
Artık klasik statüsüne mi alınacak onlar ne olacak bilmiyoruz.
Kanunun detayları netleştikçe anlaşılır.
Bu kanunun kuş serisine karşı çıkarıldığı çok bariz zaten.

Aynen öyle hedef kitle kuş serisi/toros gibi araçlar. Bir şekilde filtreleme yaparlar herhalde, kimse mecbur tutulamaz sonuçta.


_____________________________




12459 Mesaj
23 Nisan 2013; 1:43:31 

zorraki de olsa güvenlik biraz daha artacak veya daha fazla vergi..

ee şimdi Anadoluda tarla ile ev arasında araba kullanmak isteyen kişi illa yüksek modele mi binsin

Bu mesajda bahsedilenler: @Discursive Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



1466 Mesaj
23 Nisan 2013; 1:56:26 

quote:

Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

zorraki de olsa güvenlik biraz daha artacak veya daha fazla vergi..

ee şimdi Anadoluda tarla ile ev arasında araba kullanmak isteyen kişi illa yüksek modele mi binsin

yorum super...konu ıle alakalı degıl ama kayıncom 3 bin tlye 89 dogan aldı ve istanbul guneşlide alenen apaci oldu ..bu zırtopozun elinden aracı devlet almalı ve egitime sokmalı...bunun gibi insanlar araca binince manyak oluyor allahtan parası yok biraz parası olsa direk insanların hayatı ile oynar...tek korkum devlet bu 3 bın tl lik araca 5 bin tl veririmi verirse bu dunbuk 12 bın tl lık arac alır..)))


_____________________________



1499 Mesaj
23 Nisan 2013; 2:36:55 

quote:

Orijinalden alıntı: Discursive

Ayrıca ekleme yapayım bugün sanayide bir ustadan duydum, araçlarını teslim etmeyenler her yıl ekstra vergiye tabi tutulacakmış.

@gyradel

Orası biraz sıkıntılı işte 95-2000 renault 9 12 / kuş serisi kullananların eli kolu bağlı, aynı şekilde geçen sene de durum böyleydi, binek araçlar haricindekileri topladılar. Bu kesim yine Allah'a emanet yollardaydı. Ortalama ne kadar ücret verirler 950-1000 kg arası binek araca? (Kilosuna para veriyorlar diye biliyorum)

Daha önce yapılan hurda uygulamalarında beklendiği gibi sonuç alınamadı diye hatırlıyorum, devletin dersine iyi çalışması gerek.Söz konusu "güvenlik" ise yılı 99 modelleride kapsayacak şekilde değiştirerek daha fazla araç kullanıcısına ulaşılabilir.Tabi bu da yeterli değil üstüne bu araç sahiplerini yeni araç sahibi (0 yada 2.el) yapacak teşvikleri düzgün hazırlamak gerek.

93 model Renault 9 a teşvik diyerek 5 bin lira verirseniz sonuç yine daha önceki gibi olur.Zaten 2.elde aracın ederi aşağı yukarı bu kadar.

Bir yandan çevreyi kirletme oranına göre vergi alınacak deniliyor.Diğer taraftan yasa 20 yaş üstü araçları kapsayacak deniyor.Teşviklerde yeterince iyi olmazsa modeli düşük (85-99) araç sahipleri için otomobile binmek dahada zorlaşacak gibi görünüyor.Umarım ay sonunda durum netleştiğinde daha iyi haberler alırız.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 23 Nisan 2013; 2:40:01 >


_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


 
459 Mesaj
23 Nisan 2013; 5:40:45 

94 modeel araç hurda olacak iyi güzel de 95-96-97-98-99-2000 model kuş serisi arabaların hepsi aynı ha 94 şahin ha 2000 model şahin ne farkı var. değişen bişey olmaz 95 model şahin 15.000 tl olur.


_____________________________



2128 Mesaj
23 Nisan 2013; 6:52:35 

eger eski araclara buyuk miktarda ek vergi gelirse (atiyorum 1000tl) 15 yas ustu piyasasi yerlerde gezer. Ama asil konu su, avrupaya gore yonleniyoruz. Tamam guzel ama avrupada adam 5 maasiyla sifir arac alabiliyoken biz 20-25 maasimizlan anca aliyoruz. Bu konuda bi kanun cikmali asil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

SAGA Virtual Airlines - IVAO


5281 Mesaj
23 Nisan 2013; 7:30:03 

90 model broadway`e ne verirler acaba? Tanıdığım bir yakınımda var yeni araba almayı düşünüyor.


_____________________________

Nokia Lumia 925 --- Canon 650D --- Gigabyte P35K Gaming Notebook


7001 Mesaj
23 Nisan 2013; 9:53:06 

Bence köylerde kullananlara vergi falan olması.Adam bozuk köy yolunda odun taşımak için torostan başka neye binebilir?

Birde 20 yaşında olup 50 bine satılan araçtan daha güvenli araçlar var söyletmeyin şimdi adamı


_____________________________



5961 Mesaj
23 Nisan 2013; 10:13:45 


quote:

Orijinalden alıntı: gyradel

20 yaşın üstü demek 94 model yılından önce üretilenler demek. 95-2000 yılı arası bir sürü renault 9 12 tofaş kuş grubu ve benzeri araç kullanan ve aracını yenilemek isteyecek vatandaş ne yapacak ?? "Güvenlik" sözcüğü vurgulanarak başlanan hurda çalışmasında varılan noktanın bu olmaması lazımdı.



aracını şahısa satıp, üste para ekleyip yenileyecek..
her şeyi devletten beklemeyin..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


7352 Mesaj
23 Nisan 2013; 10:55:44 

85 model renomuz var. Araca kasko yada sigorta yaptirmayiz olur biter kenarda dursun yilda 1 kere kurban tasirken ise yarar ederide 3-4 bin tl filan. Para degil.. Nakit tesviki olsa ne yazar? Gidebildigi yere kadar gider.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




1566 Mesaj
23 Nisan 2013; 11:15:58 

Yorumlarda hemen kuş serisi ve toros benzeri araçlar düşünülmüş. Eğer bu yasa çıkarsa sadece tofaşları hedeflerse hiç hoş olmaz. Lada'lar Opel'ler vs. bu arabalar yollarda tehlike arz etmiyormu ozaman. Hepsi 20 yaşında sonuçta!!!

Kimse Kimse'nin aracını zorla alamaz. Bizim memlekette Tofaş'tan başka araç gidemiyor. Devlet önce yol yapsın ozaman ondan sonra araçlarımıza göz koysun.!!!!

Bu resimdeki bizim oranın iyi yollarından. 30bin tl verip burlara kaç kişi o arabayı sürer!!

0


_____________________________

Halı sahada herzaman 37 numara giyerim
...Lütfen organ bağışı yapalım...

Başka diye soranlara inat Sadece Kastamonuspor


691 Mesaj
23 Nisan 2013; 11:43:15 

Milleti illa borçlandırıp yeni araba aldıracak. yeni arabanın fiyatı zaten %50 vergi olduğundan gene devlet kazanacak yoksa halkı düşündüğünden yapmazlar


_____________________________

Türkiye ile alâkası olmayan John Perkins kitabındaanlatıyor;"Kendi otomobilini üretemeyen ülkeye borç verip otobanlaryaptırırız.onlara arabalarımızı satarbankaları satınalırız.O bankalar halkakrediler verip çokaraba almalarınısağlarız.Böylece verdiğimizkrediyi arabamızısatarak gerialırız,faiziyle.O ülkeye dünyabankası yada kardeş kurumdan kredi veririz.Ayarlanan krediASLAo ülkenin hazinesinegitmez,‘proje‘yapan bizimşirketlerin kasasınagirer.Enerjisantrali,sanayi,liman,havayolları yapılır.insanların işeyaramayan betonyığını. Bizim şirketlerimiz kazanır ülkedekibirileri nemalandırılır.Toplum budüzenekten hiçbirşey kazanmaz.AmaÜlke borcun altına sokulur.Bu çokbüyükborçturki ödenmesi imkansızdır.Plan böyle işler.Sonunda ekonomikdanışmanlar/tetikçiler olarak giderderiz;"Bizeborcunuzvar ödeyemiyorsunuz,petrolünüzü satın,doğalgazınızı bize verin,askeri üslerimize yergösterin,askerlerinizi savaştığımızbölgelere gönderin,BirleşmişMillletler de bize oyverin!Elektriksukanalizasyon sistemlerinizi özelleştirin!Amerikanşirketlerine yada çokuluslu şirketlere satın"Sosyal hizmetleri,teknik sistemleri,eğitim kurumlarını,sağlık kurumlarını,adli sistemleri ele geçiririzBudarbelerserisidir."


1499 Mesaj
23 Nisan 2013; 15:42:43 

quote:

Orijinalden alıntı: djoz



aracını şahısa satıp, üste para ekleyip yenileyecek..
her şeyi devletten beklemeyin..

Yazdıklarımdan bu sonucu mu çıkardınız ?

Şuan araçlarını şahsa satıp ustune para ekleyip neden yenılemıyorlar o zaman ??
Bu model araçlara binenlerin çoğunun maddi durumları ortada devlet madem ki yasa çıkarıyor daha kapsamlı ve daha teşvik edici olması gerektiğini savundum.Zaten teşvikten yararlansalar bile araç sahiplerinin çoğu yine borçlanacak herşeyi devletten beklemıyorlar zaten.


_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


 
2198 Mesaj
23 Nisan 2013; 16:15:13 

Köy yolunda kullanılıyor o insanlar ne yapacak demenin bir alemi yok. er aracın bir kullanım ömrü var ve bu dolunca trafikten çekilmeli.

Aracın trafikten çekilmesi için can kayıplı trafik kazasının olması mı gerekiyor.

Köy yolu yada kötü şartlarda araç kullanma ihtiyacı olan vatandaşlar ellerindeki aracın yenilenme vakti geldiğini çok iyi biliyorlar.

Herşeyin bir ömrü var.

Arabayı ben aldım kullandım. Çocuğumda kullansın. Torunum da kullansın devri son bulsun artık.. Zaten tenekeden mamül basit araçlara biniyoruz.



_____________________________

hevaya düştün ey dil, meclis-i takvaya gelmezsin
gözün aç, gafil olma, bir dahi dünyâya gelmezsin.


5961 Mesaj
23 Nisan 2013; 17:08:09 


quote:

Orijinalden alıntı: gyradel


Yazdıklarımdan bu sonucu mu çıkardınız ?

Şuan araçlarını şahsa satıp ustune para ekleyip neden yenılemıyorlar o zaman ??
Bu model araçlara binenlerin çoğunun maddi durumları ortada devlet madem ki yasa çıkarıyor daha kapsamlı ve daha teşvik edici olması gerektiğini savundum.Zaten teşvikten yararlansalar bile araç sahiplerinin çoğu yine borçlanacak herşeyi devletten beklemıyorlar zaten.

yenilemek zorunda değiller..
devletin herkesi sıfır araç sahibi yapma gibi bir taahhüdü veya zorunluluğu yok.. sadece iyice dökülmüş ve elle tutulur yanı kalmamış araçları trafikten çekmeye çalışıyorlar hepsi bu..

olayı ABS ve ESPsi olmayan araçlar üzerinden değerlendirmeyin.. zor giden ve zor duran cesetler çekilecek o kadar..
ille çıtayı yüksek tutmak istiyorsanız o zaman bana da 25 bin lira teşvik verilsin 2010 model ESPsiz aracımı verip daha güvenlisini alayım.. öyle bir dünya yok..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Demir tav'a geldi kömür bitti, akıl başa geldi ömür bitti..
"Yaz dostum.. Kimse göçmez bu dünyadan mal ile.. "

1977 RENAULT 12 TS --- 2010 ACCENT ERA 1.4 TEAM ** Dizel Partikül Filtresi kanserden daha pahalı değil.. **
Yarın Hakkın divanına varınca, Süleyman'dan hesap sorar karınca...


 
3013 Mesaj
23 Nisan 2013; 17:21:48 

Konu güvenlik değil bence. Eğer öyle olsaydı muayene istasyonları denilen bir şey var. TÜV TÜRK yani. Standarltlar yükseltiliir geçen geçer, geçemeyen kalır.

Bir taraftan kaza testi olmayan arabaların satışına izin verilirken diğer taraftan bu uygulama güvenliğin amaç değil bahane olduğunu düşündürüyor. Belki de Koç'la devlet ön balkonda tartışırken arka balkonda anlaşıyorlar.



295 Mesaj
23 Nisan 2013; 17:57:23 

böyle konulular ne zaman geçse delinin ipine tutunduğu gibi "ooh tofaş,,ooh toros" deniyor. 20 yıllık hurda meselesi önemli de, son model hurdaları ne yapçaz. çoğu pertten çıkmış bir sürü araç var. yollarda görmüşsünüzdür araba yengeç gibi yandan yandan gidiyor. lpg nin kazanını değiştirmeye makine müh. onayı isteyen devlet , arabanın yarısını değiştirsen ses etmiyor. maksat motor ve şase no okunsun gerisi hikaye.. numara önemli tabii.:))

başka husus , ne arabalar var banttan inişi hata olan. yola tutunmayan, hiçbir güvenlik donanımı olmayan, düşük hızda dahi kaza yapsanız egzosun size saplanma ihtimali olduğu vs. bunlara karşı " bu araba hiç olmamış mk teşviki" olacakmı..

bakımsız,kondiyonsuz araçlar cabası. aracın tüm yönleri ile dört dörtlüktür fakat trafik güvenliğini tehlikeye atan arızaları veya yıpranmaları mevcuttur.kim bakıyor buna: TüvTürk (2 senede bir..) ödünç lastikle vizeye giren var.bura Türkiye .

özet : çoğu açılım,saçılım,düzenleme vs. de olduğu gibi burada da amacın üzüm yemek değil bağcıyı borçlandırmak olduğunu düşünüyorum (dolaylı yoldan).


_____________________________



1566 Mesaj
24 Nisan 2013; 1:26:18 

Hocam çok doğru bir noktaya temas etmiş. 2 yaşında olup pertten dönen ama bizim KArtal'dan daha vahim 90bin tl lik araçlar var bu ülkede. Onlar güvenlik sorunu arz etmiyormu acaba


_____________________________

Halı sahada herzaman 37 numara giyerim
...Lütfen organ bağışı yapalım...

Başka diye soranlara inat Sadece Kastamonuspor


 
2311 Mesaj
24 Nisan 2013; 1:30:22 

quote:

Orijinalden alıntı: KoşanBalık

Hocam çok doğru bir noktaya temas etmiş. 2 yaşında olup pertten dönen ama bizim KArtal'dan daha vahim 90bin tl lik araçlar var bu ülkede. Onlar güvenlik sorunu arz etmiyormu acaba

Etsede Tofaş kadar etmez. Kuş serilerinde güvenlik adına bir şey yok ki arkadaş.


_____________________________



570 Mesaj
24 Nisan 2013; 2:24:48 

Şimdi 93 model CADILLAC sahibi olsam yada 70 lerden CJ-5 , hurdaya mı çıkmış oluyorlar.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
24 Nisan 2013; 3:51:08 


quote:

Orijinalden alıntı: T-Dog

Şimdi 93 model CADILLAC sahibi olsam yada 70 lerden CJ-5 , hurdaya mı çıkmış oluyorlar.

Veya 93 model bir bmw miz olsa 100bin kmde tertemiz, hurda mı olacak?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


12459 Mesaj
24 Nisan 2013; 5:44:35 

çok büyük bir çapanoğlu dönüyor bu işin içinde hemde bir buzdağı şeklinde

görünen ve görünmeyen yanları ile..

Bu mesajda bahsedilenler: @Ragnar Frisch


_____________________________



2384 Mesaj
24 Nisan 2013; 7:29:05 

Sanmıyorum boyle bıse olcagını o kadar klasikci ınsan varkı ulkede ayaklanma cıkar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



iPhone 5S Gold 16GB
iPhone 4S Black 32 GB
iPad 2 3G + Wifi White California


 
341 Mesaj
24 Nisan 2013; 7:41:34 


quote:

Orijinalden alıntı: nicknettin

böyle konulular ne zaman geçse delinin ipine tutunduğu gibi "ooh tofaş,,ooh toros" deniyor. 20 yıllık hurda meselesi önemli de, son model hurdaları ne yapçaz. çoğu pertten çıkmış bir sürü araç var. yollarda görmüşsünüzdür araba yengeç gibi yandan yandan gidiyor. lpg nin kazanını değiştirmeye makine müh. onayı isteyen devlet , arabanın yarısını değiştirsen ses etmiyor. maksat motor ve şase no okunsun gerisi hikaye.. numara önemli tabii.:))

başka husus , ne arabalar var banttan inişi hata olan. yola tutunmayan, hiçbir güvenlik donanımı olmayan, düşük hızda dahi kaza yapsanız egzosun size saplanma ihtimali olduğu vs. bunlara karşı " bu araba hiç olmamış mk teşviki" olacakmı..

bakımsız,kondiyonsuz araçlar cabası. aracın tüm yönleri ile dört dörtlüktür fakat trafik güvenliğini tehlikeye atan arızaları veya yıpranmaları mevcuttur.kim bakıyor buna: TüvTürk (2 senede bir..) ödünç lastikle vizeye giren var.bura Türkiye .

özet : çoğu açılım,saçılım,düzenleme vs. de olduğu gibi burada da amacın üzüm yemek değil bağcıyı borçlandırmak olduğunu düşünüyorum (dolaylı yoldan).


Kesinlikle haklısınız. Pertaraç trafiğe çıkmamalı.Bu hurda araçtan daha vahim.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Vw Passat TDI 1.6 105 HP Comf. Man. 2012 - Ford Kuga 2.0 TDCI Titanium 2012


 
111 Mesaj
24 Nisan 2013; 8:59:28 

kapı komşumuz bulgaristanda 10 tl istenen arabayı burda 50 tl ye satarsan yollar tehlikeli olur tabi..


_____________________________

____________________________________________


1805 Mesaj
24 Nisan 2013; 9:12:59 

Bunun arkasında, yeni araba sattırıp vergiden kazanmaktan baska bir dusunce olamaz. Hayır beklemeyin yani.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



5281 Mesaj
24 Nisan 2013; 14:32:52 

varmı gelişme


_____________________________

Nokia Lumia 925 --- Canon 650D --- Gigabyte P35K Gaming Notebook


904 Mesaj
24 Nisan 2013; 21:16:27 

Ben yeni bir habere rastlamadım en azından Nisan ayının bitmesini bekleyelim. Manzara biraz daha netleşir gibi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Gladiotürk


_____________________________




 
320 Mesaj
24 Nisan 2013; 21:37:14 

reno 9-12 nin girdigi yere ya traktör girer yada grand cheeroke zj falan girer. Öyle kolay degil bu arabaları yoldan çekmek . Sıfır araba ile o yola girecek delikanlı daha dogmadı. alt takımı eline alır. R9-12 ise çatır çatır gider. Herkes şehirde yaşamıyor. HErkes kendi dar çevresine göre yazmış. Şimdiki satılanlar asfalt arabası. Dag köy tarla yollarında sıkılmış limona dönerler.


904 Mesaj
30 Nisan 2013; 19:52:06 

Güncel. Yeni bir şeyler duyanlar bizi de bilgilendirsin lütfen.


_____________________________




 
2 Mesaj
9 Mayıs 2013; 22:54:09 

geçen sefer 3500 ile 4500 arası ötv indirimi vermişler. o tarihten bu yana %100 ün üzerinde enflasyon olduğunu düşünürsen 7000 ile 9000 arası bir rakam olur. hükümet de hem ekonomiyi canlandırmak, hemde vergi gelirlerini arttırmak amacıyla bu rakamları geçen olduğu gibi şimdi de verebilir. inanmayan için link aşağıda geçen seferki uygulamanın tebliği
http://www.vergiportali.com/Content.aspx?Type=BulletinD&Id=318


_____________________________



3894 Mesaj
21 Haziran 2013; 13:23:43 

quote:

Orijinalden alıntı: arimasp79

geçen sefer 3500 ile 4500 arası ötv indirimi vermişler. o tarihten bu yana %100 ün üzerinde enflasyon olduğunu düşünürsen 7000 ile 9000 arası bir rakam olur. hükümet de hem ekonomiyi canlandırmak, hemde vergi gelirlerini arttırmak amacıyla bu rakamları geçen olduğu gibi şimdi de verebilir. inanmayan için link aşağıda geçen seferki uygulamanın tebliği
http://www.vergiportali.com/Content.aspx?Type=BulletinD&Id=318

Ötv yi tamamen kısması gerek aksi halde boş bir tedbir olur


_____________________________

Defender 100km/12lt disel


904 Mesaj
3 Temmuz 2013; 23:49:25 

Güncel. Hala bir gelişme yok sanırım?


_____________________________




3894 Mesaj
4 Temmuz 2013; 21:38:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Discursive

Güncel. Hala bir gelişme yok sanırım?

Bu iş yattı


_____________________________

Defender 100km/12lt disel


904 Mesaj
4 Temmuz 2013; 23:31:51 

neden öyle oldu dersin hocam?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________




404 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Ero SenniN
7 Temmuz 2013; 11:20:34 

Bugün onaylandı kanun 2014 te aktif oluyormuş yanlış duymadıysam.


_____________________________



Orokanaru ototo yo.kono ore wo koroshitakuba, urame , nikume.Soshite , minikuku ikinobiru ga ii.
Nigete,Nigete..Sei ni shinigamitsuku ga ii.Soshite,itsuka ore to onaji me o motte.
Ore no mae ni koi.


 
447 Mesaj
7 Temmuz 2013; 11:36:05 

bence hepsini toplamazlar


_____________________________



4486 Mesaj
7 Temmuz 2013; 11:46:04 

En çok kamyonlar yoldan çekilecek ona seviniyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

550D 18-55mm IS, 50mm 1.8
Citröen Grand Picasso
Galaxy Note 2 Titan Grey
DH 2005 Üyesi


1097 Mesaj
7 Temmuz 2013; 11:49:00 

5 senedir aynı konuşma .... icraat yok .. seçim öncesi reklamlarda denilebilir.


_____________________________

-


570 Mesaj
7 Temmuz 2013; 12:09:33 

Posta yada Takvim de bir yazı okudum bakandan alıntı: isteyen hurdalığa götürüyormuş, ister para alıyormuş ister yeni araba alacaksa peşinata sayılıyormuş falan filan.


_____________________________



 
157 Mesaj
7 Temmuz 2013; 12:33:40 

quote:

Orijinalden alıntı: aviregal


yorum super...konu ıle alakalı degıl ama kayıncom 3 bin tlye 89 dogan aldı ve istanbul guneşlide alenen apaci oldu ..bu zırtopozun elinden aracı devlet almalı ve egitime sokmalı...bunun gibi insanlar araca binince manyak oluyor allahtan parası yok biraz parası olsa direk insanların hayatı ile oynar...tek korkum devlet bu 3 bın tl lik araca 5 bin tl veririmi verirse bu dunbuk 12 bın tl lık arac alır..)))

aslında haklılık payınız var.3 binlik 4 binlik araçlar burada hış gibi özellikle 131 ler. yüzde 80 ide çakma modifiyeli. :)
kullananların çoğuda ya fabrikada çalışan gençler yada sanayide çıraklar(ben sevmiyorum söylemeyi ama bilinen ağızla APAÇİ) şimdi bunların elindeki 3-5 binlik araçlara devlet 7-8000 verse üstünede kendi aldıkları 800tl asgari ücretle bir 8000 de kendileri kredi çekip böyle bir fırsatla ya civic ya efsane corolla yada 106 gtı tarzı araçlar alır onlarla daha fazla hız yapıp daha tehlikeli olurlar.çünkü trafikteki en büyük tehlikenin biri alkol ikincisi hız.
işte memleketimizin esas sorunu burda ortaya çıkıyor işte. güvenli araç olunca bizim insanımızda daha hızlı gitme kaygısı oluşuyor. çünkü doğan şahin broadway vs tarzı araçların 85-90 km hızlardaki hissiyatını en fazla iç gürültüye sahip araçlardan olan bizim corollada bile 110-120 km gibi hızlarda hissediyorsunuz. buda doğal olarak insanların alışkanlığından o hızlarda seyretmelerine sebep oluyor.ama 120 ile giden bir corolla bence 85-90la giden doğandan çokta güvenli sayılmaz. sanırım çok fazla detaya indim belki ama bu durum gerçektir. dileyene açıklayabilirim. yeni ve sesiz araçlarda yavaş gittiğini sanıyor bizim insanımız.
ama devlet hem bu çekilen krediden hem de daha yüksek modelli araçtan alacağı daha fazla vergiden başkasını düşünmez.


_____________________________

gerek yok


313 Mesaj
7 Temmuz 2013; 13:04:28 

quote:

Orijinalden alıntı: KoşanBalık

Yorumlarda hemen kuş serisi ve toros benzeri araçlar düşünülmüş. Eğer bu yasa çıkarsa sadece tofaşları hedeflerse hiç hoş olmaz. Lada'lar Opel'ler vs. bu arabalar yollarda tehlike arz etmiyormu ozaman. Hepsi 20 yaşında sonuçta!!!

Kimse Kimse'nin aracını zorla alamaz. Bizim memlekette Tofaş'tan başka araç gidemiyor. Devlet önce yol yapsın ozaman ondan sonra araçlarımıza göz koysun.!!!!

Bu resimdeki bizim oranın iyi yollarından. 30bin tl verip burlara kaç kişi o arabayı sürer!!

0


Çok Haklısın Dostum. İlk Once Yol


_____________________________

COMINGSOON
Ne Mutlu "Türküm" Diyene.


1566 Mesaj
7 Temmuz 2013; 19:41:43 

quote:

Orijinalden alıntı: Ero SenniN

Bugün onaylandı kanun 2014 te aktif oluyormuş yanlış duymadıysam.

hani nerde onaylanmış.. bugün teklif bile yok mecliste :)

http://www.tbmm.gov.tr/guncel_tasari_teklifler.htm


_____________________________

Halı sahada herzaman 37 numara giyerim
...Lütfen organ bağışı yapalım...

Başka diye soranlara inat Sadece Kastamonuspor


404 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Ero SenniN
7 Temmuz 2013; 22:55:40 

quote:

Orijinalden alıntı: KoşanBalık


hani nerde onaylanmış.. bugün teklif bile yok mecliste :)

http://www.tbmm.gov.tr/guncel_tasari_teklifler.htm

Hocam sabah haberlerde onaylandı dedi Tv de öyle yazdım bende.


_____________________________



Orokanaru ototo yo.kono ore wo koroshitakuba, urame , nikume.Soshite , minikuku ikinobiru ga ii.
Nigete,Nigete..Sei ni shinigamitsuku ga ii.Soshite,itsuka ore to onaji me o motte.
Ore no mae ni koi.


1466 Mesaj
12 Temmuz 2013; 23:25:44 

quote:

Orijinalden alıntı: gtı_ts


aslında haklılık payınız var.3 binlik 4 binlik araçlar burada hış gibi özellikle 131 ler. yüzde 80 ide çakma modifiyeli. :)
kullananların çoğuda ya fabrikada çalışan gençler yada sanayide çıraklar(ben sevmiyorum söylemeyi ama bilinen ağızla APAÇİ) şimdi bunların elindeki 3-5 binlik araçlara devlet 7-8000 verse üstünede kendi aldıkları 800tl asgari ücretle bir 8000 de kendileri kredi çekip böyle bir fırsatla ya civic ya efsane corolla yada 106 gtı tarzı araçlar alır onlarla daha fazla hız yapıp daha tehlikeli olurlar.çünkü trafikteki en büyük tehlikenin biri alkol ikincisi hız.
işte memleketimizin esas sorunu burda ortaya çıkıyor işte. güvenli araç olunca bizim insanımızda daha hızlı gitme kaygısı oluşuyor. çünkü doğan şahin broadway vs tarzı araçların 85-90 km hızlardaki hissiyatını en fazla iç gürültüye sahip araçlardan olan bizim corollada bile 110-120 km gibi hızlarda hissediyorsunuz. buda doğal olarak insanların alışkanlığından o hızlarda seyretmelerine sebep oluyor.ama 120 ile giden bir corolla bence 85-90la giden doğandan çokta güvenli sayılmaz. sanırım çok fazla detaya indim belki ama bu durum gerçektir. dileyene açıklayabilirim. yeni ve sesiz araçlarda yavaş gittiğini sanıyor bizim insanımız.
ama devlet hem bu çekilen krediden hem de daha yüksek modelli araçtan alacağı daha fazla vergiden başkasını düşünmez.

malesef gecen hafta tofaş aracını 3 bıne sattılar 10 bınde kıredı cektıler 3 yıllıgına ...totelde 13 bınlerı oldu 1991 model 3.18 bmw aldılar 11.500 tl ye gerı kalan para ıle egsoz ve hava fıltrsı aldılar bu pazar pasta cıla cekecekler...yanlamaya baslıyacaklar...bayramda koye gıdıp bakın ben bmw ıle dolasıyorum dıye hava atacaklar...oyle cımrılerkı sıgorta parası dusuk olsun dıye ıstanbul plakası almadılar...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aviregal -- 13 Temmuz 2013; 21:27:05 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Temmuz 2013; 23:49:23 

ya şu yasa bi çıksada şehir içinde binmeye 93 torosumu verip bi b sınıfı bir şey alsam satsam kıyamıyorum üstüne 20 bin koymam lazım gücüm yok o kadar


4 Mesaj
29 Ağustos 2013; 14:51:21 

Arkadaş halkımız bazen cahil olduğunu o kadar çok belli ediyorki şaşırıp kalıyorum.

Kimsenin aracına kimse zorla el koymuyor eğer borcunuz vs varsa devlet %25 ini alarak affediyor ve hurdaya çıkartıyor aracınızı.

Benim 1993 model motosikletim var 750cc lik.2013 motorları katlıyor her açıdan daha üstün.Bunu kimse benim elimden zorla alamaz ki devletinde böyle bir uygulaması zaten yok.

Boşuna paniklemeyin geçen senelerdeki uygulama tonaj üzerindendi ve aslında insanlar ederinden çok para aldı nerdeyse.7 8 tonluk bir kamyona 10 12 bin lira para ödedi devlet ki bildiğin hurda kamyonlar bunlar.

Binek araçlar için uygulama tonaj üzerinden yapılmaz piyasa ortalamasına göre yapılır diye tahmin ediyorum.Piyasa ortalaması 10 lira olan araca devlet 8 lira civarı verir trafikten çeker dolaşımdan kaldırır.Bu tarz ciddi güvenlik sorunu yaratan araçların trafikten çekilmesi şart


_____________________________



 
447 Mesaj
29 Ağustos 2013; 15:09:06 

Zaten hepsi toplanmaycakki bzıları toplanacak.

Birde bence bunların toplanmasıyla 2. el piyasası düzelir gibi çünkü şahinler vs kaldırılınca geriye kalan 10 bin tl lik araçlar 5 bin tl olr hepsin 5 bin tl düşsek piyasa yerine gelir şimdi 10 yaşındaki araca 25 bin tl veriyoruz !!


_____________________________



225 Mesaj
30 Ağustos 2013; 0:14:32 

Şimdi 20 yıllık(neredeyse, 95 model) e39 kasa 5.20 de olan güvenlik ve donanımlar 2002 model albea da ve hatta belki 2012 model yeni bir araçta yok. Sen bu arabayı hurda diye verir misin şimdi?


_____________________________