- x
...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
372 Cevap193340 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
[Poll]

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


Kesinlikle çok şık duruyor
  65% (400)
Bende bir hastalıktır bu....
  8% (53)
İmaj benim için çoook önemli
  8% (53)
Hiç farketmez iki tip cantıda kullanırım.
  5% (31)
Aracımın değerini artırıyor
  4% (30)
Alimünyum cant daha hafif
  2% (16)
Cant kapaklarım sürekli çalınıyor/düşüyor
  1% (11)
Kapaklı cantı tadilatı daha kolay olduğu için tercih ederim
  0% (5)
Normal Kapaklı cantı tercih ederim
  0% (4)
Aldığım araçlarda sürekli al. cant çıkıyor
  0% (4)


Toplam oy : 607


(en son oy tarihi : 6 Mart 2010; 0:01:40) 
Giriş
Mesaj


11966 Mesaj
30 Haziran 2006; 18:20:11 

quote:

Orjinalden alıntı: UZATTİ

YENİ ALDIĞIM OPEL OTONUN JANTLARINI ÇELİK CANT İLE DEĞİŞTİRMEM NEDENİYLE AÇIĞA ÇIKAN, HİÇ KULLANILMAMIŞ İTHAL JANTLAR VE METALİK RENKTE, OPEL ARMALI ORİJİNAL JANT KAPAKLARI EDERİNİN YARISINDAN DAHA AZ BİR FİYATA SATIKTIR. JANTLAR 6J X 15 EBADINDA, 4 BİJONLUDUR. (Bijon delik mesafeleri 10 cm.) HERHANGİR MARKA BİNEK ARAÇTA KULLANILMASI MÜMKÜNDÜR.JANT KAPAKLARI DA SON DERECE ŞIK OLUP BU ÖLÇÜDEKİ JANTLARA UYUMLU, ANCAK OPEL ARMALIDIR. JANT KAPAĞI ESKİYEN,PASLANAN, KIRILAN, ÇİZİLEN VEYA KIŞ LASTİĞİ TAKMAK İÇİN JANTA İHTİYACI OLAN OTO SAHİPLERİ KAÇIRMASIN. JANTLARIN TANESİ SERVİSDE 80 YTL, KAPAKLARIN TANESİ 35 YTL.OLMAK ÜZERE KOMPLE TAKIM 460 YTL.YE SATILMAKTADIR. KONTROL EDEBİLİRSİNİZ. JANTLARLA BİRLİKTE 16 ADET ORİJİNAL PİRİNÇ ALAŞIMLI PASLANMAZ İTHAL BİJON VE 4 ADET ORİJİNAL SÜBAP DA HEDİYE EDİLECEKTİR.
4 adet ithal jant + 4 adet orijinal opel jant kapağı+ 16 adet bijon + 4 adet sübap: HEPSİ BERABER: 230 YTL.




yazını tam okumadım ama bişi dicem bence orjinal cantları satacağına. Onlara bi kar lastii al kışın bis gibi kullan hem zırt pırt lastik sök lastik tak derdi de olmaz


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
19 Mesaj
30 Haziran 2006; 19:55:22 

ZATEN ALICI YOK.
DEDİĞİN GİBİ YAPACAĞIM.
ŞİMDİLİK YEDEKDE DURUYORLAR.
HERKESE İYİ GÜNLER.


_____________________________



1691 Mesaj
1 Temmuz 2006; 3:25:24 

0

almak istedigim jantlar bide fiyatın bilsem gzl olcak


_____________________________

...


 
781 Mesaj
4 Temmuz 2006; 22:03:08 


quote:

Orjinalden alıntı: playmaker



bsa kaliteli bir marka değil, krom jantların kromları patır patır dökülüyor... fiyat olarakta 2000 ytl nin yanından geçmez, ellerinde kalan krom 18'' ler için 1200, getirtecekleri için 1400 civarı fiyat veriyorlar... ama bazı dengesiz yerlerin 1800 civarı fiyat verdiğinin bende gördüm


Sevgili arkadaşlar,

TR piyasasına Ocak 2006 dan bu yana bir çok farklı marka adı altında tekrar tekrar markalaşmış bir sürü jant girdi. BSA da bunlardan biri;

Öncelikle şunun çok iyi bilinmesi gerekir, BSA, SEYEN, AVA vs. bunlar sadece ithalatcıların gerek ürettirdikleri mala yeni bir isim takmasıyla gerekse mevcut ismini kullanmaları ile piyasada bulunan markalardır.

Burada iyiyi yada kötüyü nasıl ayırd edebileceğinizi söyleyebilirim, yoksa rakamsal yorum yapmak alıcı olan sizler içinde pek doğru değil sanırım, Türkiye serbest piyasa ekonomisinin şartlarıyla yürüyen bir ülke kısacası herkes siz dahi, istediğiniz malı istediğiniz yerden getirebilir ve istediğiniz fiyata satabilir siniz (aklınız varsa iyi malı piyasa koşullarında satarsınız)

Takip edebildiğiniz markaların % 90 ı Uzak doğu da üretilmektedir. Buna bilindik markalar da dahildir. Sıradışı olan markalar ki onlarda bu geri kalan % 10 luk kısmı teşkil eder, bir tek bu markalar orjinal menşeilerinde üretilirler.

Bir çok sorular sormuşsunuz elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

BSA- Kötü bir ürün değil fabrika sı Malezya da. Uluslararası kalite belgelerine sahip. Bir çok dünya çapındaki jant markasına fason üretim yapmakta. BSA kendi markaları. Bir arkadaşımız Krom jantları için pul pul dökülüyor demiş. Krom Jant konusunu ayrı bir konu olarak açmak istiyorum. Çünkü Krom jant çok farklı.

Allesio - Tamamen İtalyan Menşeilidir ve kalitesiyle dünyaca tanınan bir janttır. yukarıda bahsettiğim % 10 luk gruba girer.

o kadar çok marka varki şu anda piyasada bazen ben bile şaşırıyorum. Sorularınız olursa bundan sonra elimden geldiğince burayı takip edip cevaplıyacağım.

Saygılarımla

SAĞLAM LASTİK
Ali SAĞLAM

www.saglamotomotiv.com


 
781 Mesaj
4 Temmuz 2006; 22:30:06 

KROM JANT lar ile ilgili bazı ufak bilgiler.

Jant lar Ham halde korozyon boyasından çıktıktan sonra, ısıl işleme tutulurlar, eğer içlerinde krom alaşımla kaplanmak üzere ayrılmış olanlar var ise aşağıda yazılı belli şartlar dahilinde ancak krom kaplanabilir ler.

Krom Kaplama izni dünyada sayılı haddehanelere (sıcak metal işleme tesisleri) verilir. Bunun sebebi de krom kaplamanın kaplama esnasında açığa çıkan bazı gaz ve maddesel atıkların çevre için korkunç kirletici olmasından kaynaklanmaktadır.

Bu yüzden de nedense bu izinlerin çoğu uzak doğu ülkelerine verilmekte, USA da ki toplam tesis sayısı bir elin parmaklarını geçmez, avrupa da 2 adet tesis vardır.

Üstelik bu tesisler ürettikler Krom kaplama lı mamulleri istatiksel ve miktarsal olarak ilgili Ülkelerin bağlı bulundukları ilgili mercilerine rapor etmekle yükümlüdürler ve bu raporlar sonucu yapılan denetlemeler neticesinde sadece ürettikleri bu krom kaplamalı ürünler için inanılmaz bir çevre atık vergisi ödemektedir ler. Bu vergi miktarları ülke bazında değişiklik göstersede Uluslararası Çevre konsorsiyumu tarafınca belirlenmiş şartnameleri bile vardır.

Evet öncelikle Krom jant ların neden normal jantlardan bu derece farklı fiyatları olduğu konusunda artık bir fikir sahibi olmuşsunuzdur.

Krom jantlar, kaplama olarak hem ısıl hemde basınçlı hava işlemlerinden geçerler, her ne kadar güzel gözükselerde hiç bir jant % 100 olarak krom ile tam anlamı ile kaplanamaz, bu yüzden de normal jantlara oranla daha hassastırlar ve hava koşulları, zemin koşulları, fiziki temaslar dan çok kolay etkilenirler.

Krom Jantınız var ise

Çukurlara yavaş girin, Yağmurlu Soğuk havalarda jantı kullanmayın, sadece su ile temizleyin, normal tuz, yol tuzu, herhangi parlatıcı yada temizleme maksatlı kimyasallar kesinlikle değdirmeyin.

Sonuç olarak; Bir çok marka nın Krom jantı piyasa da, unutmayın % 90 ı Uzakdoğu, % 10 u diğer olmak üzere varlar.

Hangisi iyi; güneşteyken bile diğer alüminyum yada krom jantlardan hangisi daha soğuksa o iyi bir krom janttır.

Ağırlık yada hafiflik konusu olur sa diye söylüyorum; geçenlerde böyle bir tecrübe yaşadım;

Jant ağır ise iyidir hafif ise kötüdür yada tam tersi diye; Öncelikle şunu ifade edeyim, jantın fiziki ağırlığı tamamen yapımında kullanılan madenlerle ve jantın hangi tip yada segment araçlar için üretildiği ile doğru orantılıdır.

Bu yüzden, hafiflik yada ağırlık diye bakmayınız, bir çok jant gördüm 22" jeep jantı olup 15" - 16" hafif ticari araç jantından daha hafif yada aynı olan.

Saygılarımla


_____________________________

Saygılarımla
C.Ali SAĞLAM


 
996 Mesaj
7 Temmuz 2006; 10:45:41 

Arkadaşlar yeri değilse özür diliyorum ama bir türlü satmam gerekiyor..

SATILIK 1 TK JANT

Ford focus c-max ghia araçtan modifiye amaçlı çıkarılmış kullanılmış orijinal ghia ford göbekli
5 bijon 16 inch jant satılıktır. sac jantlı trend modellere ve normal focuslara orjinalliği bozmak istemeyenlere , kışlık lastik takıp yedekleyeceklere…
derinavci@hotmail.com resim koymayı beceremedim


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


 
996 Mesaj
7 Temmuz 2006; 11:19:27 


Ford focus c-max ghia araçtan modifiye amaçlı çıkarılmış kullanılmış orijinal ghia ford göbekli
5 bijon 16 inch jant satılıktır. sac jantlı trend modellere ve normal focuslara orjinalliği bozmak istemeyenlere , kışlık lastik takıp yedekleyeceklere…
derinavci@hotmail.com







0


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


12 Mesaj
9 Temmuz 2006; 20:07:41 

opel corsa c serisine en uygun jant olarak hangisini tavsiye edersiniz?15 inch mi? 16 inch mi?


_____________________________

CMYLMZ

CoRsA 1.3 CdTi


 
3832 Mesaj
11 Temmuz 2006; 18:30:54 

quote:

Gümüş Renk Citroen C5 im var.... Sizin önerceğinz Jantlar nelerdir arkdşlarım???


Çok saygı duyduğum bir büyüğüm dezent.in MTL 705 modelini aracımıza hediye etti. Bu durumda fiyatını sormam mümkün olmadı ancak araca inanılmaz yakıştı. Fotoğraf yükleyemiyorum lakin tatildeyim ve internet kafelerden bağlanıyorum.

C5 ağır ve oturaklı bir araç. Çok spor jantlar bence hiç yakışmıyor. Sade jantların hepsi çok güzel duracaktır. dezent.te sanırım Alman malı ve kalitesi belli. Ben tavsiye ederim.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


839 Mesaj
13 Temmuz 2006; 15:13:26 

arkadaşlar jantlarımı satıyorum
aklınızda olsun daha 1000 km anca yaptım ısrarlarınıza dayanamayarak krom jant koyma kararı aldım

0

0


LAstik hariç sadece jant fiyatı 900 YTL 4*98 işte Tofaş fiat Reno oluyor hepsine aslında 8 delik war pelki pejolara filan da olur
benim gözümde çok cici bir jant ama yaptıgımız az abartı dış modifiyeden sonra kromlara ihtiyaç war


_____________________________

PROJELERİMİ AŞAGIDAKİ LİNKTEN GÖREBİLİRSİNİZ
www.istanbulgaraj.net
Tuning artık emin ellerde...


 
1233 Mesaj
14 Temmuz 2006; 23:22:08 

alüminyum jantı tercih sebebi öncelikle hafif olması ikinci sebep ise hızlı iken bir çukura girildiğinde eğer jant eğilmezse şasi eğilir ve buda büyük hasar oluşturur diye biliyorum yani çelik jant eğilmiyormuş eğer bu doğruysa bu da seçenek olarak konulabilir

saygılar


_____________________________



2372 Mesaj
15 Temmuz 2006; 15:20:16 

0

0


Bende arabamı cantladım. Bir model beğenip taktırması zor oldu ama bence bu hali hiçte fena olmadı.


 
2198 Mesaj
15 Temmuz 2006; 16:32:46 

slm,

bende arabamı alır almaz jant taktırdım, tam istediğim model değildi ama yinede fena değil.
araba vw polo 1.4 2004 model, orjinal lastikleri 185/60/14'dü ben 185/55/15 pirelli p7 lastik ve BBS jant taktırdım.
--
--

0

--
--

0


_____________________________

İsim isme benzer cisim cisme benzer,geçmiş zaman olur ki hayal-i cihan değer.(Reşat Nuri Güntekin,Son Sığınak)
BMW 3.20d 2010


2459 Mesaj
15 Temmuz 2006; 19:17:15 

0



0





bu da benim cantlar fabrika dan böyle geldi hiç de fena diil yani ii



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi miraz.miraz -- 15 Temmuz 2006; 19:22:24 >


_____________________________

MİRAZ


287 Mesaj
21 Temmuz 2006; 0:41:19 

http://www.alessiowheels.com/prestige.html

0


Volkswagen caddy için 18" Olarak kullanmak istiyorum düşünceleriniz nedir?


_____________________________



49 Mesaj
26 Ağustos 2006; 11:30:15 

[font="Times New Roman"]Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .

2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


iyi sürüşler

FERHAT ERDEM
ferhat@mutlulastik.com.tr

www.mutlulastik.com.tr






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferhaterdem -- 26 Ağustos 2006; 11:36:59 >


_____________________________



49 Mesaj
26 Ağustos 2006; 12:22:19 


quote:

Orjinalden alıntı: processor

http://www.alessiowheels.com/prestige.html

0


Volkswagen caddy için 18" Olarak kullanmak istiyorum düşünceleriniz nedir?


A.V.A. MTL 11 -17" tavsiye ederim.

http://img132.imageshac...286/vwcaddyava11oi3.jpg

www.mutlulastik.com.tr



_____________________________



6658 Mesaj
26 Ağustos 2006; 12:23:06 

1.maddedeki merkezkaç kuvvetinde haklısın belki ama daha ağır bir aracın (cantlardan dolayı) yere daha fazla basacağını ve sürtünme kuvvetinide fazlalaştıracağını untmamak lazım. olayı yabnlızca merkez kaç kuvveti olarak düşünmemek lazım tekerlek altı sürtünme kuvvetinide hesaba katmak lazım.
böyle düşünürsek daha doğru.


quote:

Orjinalden alıntı: ferhaterdem

[font="Times New Roman"]Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .


2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


iyi sürüşler

FERHAT ERDEM
ferhat@mutlulastik.com.tr

www.mutlulastik.com.tr







_____________________________




49 Mesaj
26 Ağustos 2006; 13:00:39 

quote:

Orjinalden alıntı: serkes

1.maddedeki merkezkaç kuvvetinde haklısın belki ama daha ağır bir aracın (cantlardan dolayı) yere daha fazla basacağını ve sürtünme kuvvetinide fazlalaştıracağını untmamak lazım. olayı yabnlızca merkez kaç kuvveti olarak düşünmemek lazım tekerlek altı sürtünme kuvvetinide hesaba katmak lazım.
böyle düşünürsek daha doğru.





Arkadaşım bunlar benim fikirlerim değil yıllardır oluşan tecrübelerle ortaya çıkmış bazı kesin avantajlar . Aracından yüksek performans almak isteyen sürücülerin kabul edip uyguladığı kurallar .

Downforce a gelince , bu tamamen ayrı bir konu , her araç tipine göre özel downforce arttırımı yöntemleri vardır ama jantı ağırlaştırmak ne yazıkki bu yöntemlerden biri değildir , bunun yerine en yaygını spoiler ve body kitlerden oluşan daha estetik ve akılcı çözümler bulunmaktadır .
Burada bahsedilen A.V.A. jantları 17" de 6.9 ile 7.4 Kilogram gelmektedir ve aynı ölçüde sıaradan bir janta göre % 40-50 daha hafiftir jant kolları 590-690 Kilogram strese dayanıklı imal edilmiştir . Farkını kullananlar hemen hisseder . Son dönemlerdere aracın yol tutuşunu arttırarak toplam agırlığını azaltmak bütün otomobil üreticilerinin hedefi haline gelmiştir , hatta bazı metal kaporta parcaları yerini plastik parçalara bırakmıştır . Bunun sonucu olarak yakıt tüketimi azalmış ve performans artışı sağlanmıştır .

iyi sürüşler

FERHAT ERDEM
ferhat@mutlulastik.com.tr

www.mutlulastik.com.tr



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferhaterdem -- 26 Ağustos 2006; 13:05:41 >


_____________________________



1404 Mesaj
27 Ağustos 2006; 14:00:53 

benim için jant ve yay yol tutusu için önemlidir arabanin kontrolü gerçekten artiyor...


_____________________________

DH Motorola Moto G 16GB VIVID RED


49 Mesaj
27 Ağustos 2006; 21:43:04 

bu da benden

http://img160.imageshac...160/9009/octaviahs6.jpg


quote:

Orjinalden alıntı: roverci

SERKES,

OCTAVİA İÇİN Bİ KAÇ SEÇENEK...

0


0


0




_____________________________



387 Mesaj
27 Ağustos 2006; 23:32:01 

sizce hangi jant daha güzel . benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum .

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

eski nick: *yow*
eski nick: *yow*
eski nick: *yow*
eski nick: *yow*


387 Mesaj
27 Ağustos 2006; 23:38:54 

ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.
quote:

Orjinalden alıntı: *yow*

sizce hangi jant daha güzel . benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum .

0




0


Ekteki dosya (1)


_____________________________

eski nick: *yow*
eski nick: *yow*
eski nick: *yow*
eski nick: *yow*


57 Mesaj
28 Ağustos 2006; 7:37:33 

olmamış


_____________________________

güç kullanmasını bilmeyeni yok eder...


6658 Mesaj
28 Ağustos 2006; 8:56:59 

aracı ağırlaştırmanın büyük bir avantaj olduğunu söylemiyorum. yanlızca aracın ağırlığının artışı, aracın yol tutuşuna katkısı olacağını söylüyorum.

ayrıca Downforce konusundab yazdıklarını defalarca bizde ilettik şimdi burda sana katılmayıp tam tersini yazacak değilim.

alaşımlı jantlardan bahsedilirken her halükarda iyi olmasından bahsediliyor bana görede iyidir fakat senelerdei kullanılan çelik jantın yani halk tabiri ile kapaklı jantın iki adet avantajınıda unutmamak lazım.

1. maliyeti düşük; alaşımlı janta göre daha daha uygun fiyata sahip
2. deformasyonlarda tadilatlara daha çabuk cevap vermesi. alaşımlı jantlar yapıları gereği darbelerde (kompozit) sünek kırılmaya maruz kalırlar. ama normal çelik(kapaklı) jantlar ise sünek kırılmaya maruz kalırlar yani çelik jant darbede esneyerek deforme olacaktır ama belki aynı deformasyona maruz kalan alaşımlı jant kırılma eğilimi gösterecektir veyahut deforme olan yüzeylerde çatlamalar başlayacak ve kullanımı sakıncalı hale ghelcektir. alaşımlı jantlar normal çelik jantlar gibi gerektiği yerde ısıl işlem ile kolayca tadilat edilemez. çünkü metallerin metalagrafik yapısı gibi tanecik sınırları olmayıp kompozit bileşenleri vardır.

yani kısacası darbe sonucu eğilen alaşımlı jantınızın sonradan yapılan tadilatına pek güvenmeyin.

bu bilgileri yazmamdaki amaç elinizdeki kapaklı jantlarında öyle çöpe atılacak adi jantlar olmadığını bilmeniz içindi.
sonuçta performans açısından bakarsak heryönüyle alaşımlı jantı bende tercih ederim.







quote:

Orjinalden alıntı: ferhaterdem

Arkadaşım bunlar benim fikirlerim değil yıllardır oluşan tecrübelerle ortaya çıkmış bazı kesin avantajlar . Aracından yüksek performans almak isteyen sürücülerin kabul edip uyguladığı kurallar .

Downforce a gelince , bu tamamen ayrı bir konu , her araç tipine göre özel downforce arttırımı yöntemleri vardır ama jantı ağırlaştırmak ne yazıkki bu yöntemlerden biri değildir , bunun yerine en yaygını spoiler ve body kitlerden oluşan daha estetik ve akılcı çözümler bulunmaktadır .
Burada bahsedilen A.V.A. jantları 17" de 6.9 ile 7.4 Kilogram gelmektedir ve aynı ölçüde sıaradan bir janta göre % 40-50 daha hafiftir jant kolları 590-690 Kilogram strese dayanıklı imal edilmiştir . Farkını kullananlar hemen hisseder . Son dönemlerdere aracın yol tutuşunu arttırarak toplam agırlığını azaltmak bütün otomobil üreticilerinin hedefi haline gelmiştir , hatta bazı metal kaporta parcaları yerini plastik parçalara bırakmıştır . Bunun sonucu olarak yakıt tüketimi azalmış ve performans artışı sağlanmıştır .

iyi sürüşler

FERHAT ERDEM
ferhat@mutlulastik.com.tr

www.mutlulastik.com.tr



_____________________________




49 Mesaj
28 Ağustos 2006; 14:35:58 

ne dersiniz bu daha güzel değil mi?

iyi sürüşler

FERHAT ERDEM
ferhat@mutlulastik.com.tr

www.mutlulastik.com.tr


quote:

Orjinalden alıntı: *yow*

ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.


0




0


local://upfiles/244876/ECA0773B13EC49BB9504A5F95C283E61.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferhaterdem -- 28 Ağustos 2006; 14:42:12 >


_____________________________



387 Mesaj
28 Ağustos 2006; 18:23:38 

bir sitede her arabaya istediğin jantı takabiliyordun. evet benim koyduklarım pek güzel değildi çünkü başka jant yoktu orada
quote:

Orjinalden alıntı: ferhaterdem

ne dersiniz bu daha güzel değil mi?

iyi sürüşler

FERHAT ERDEM
ferhat@mutlulastik.com.tr

www.mutlulastik.com.tr





0


local://upfiles/244876/ECA0773B13EC49BB9504A5F95C283E61.jpg



_____________________________

eski nick: *yow*
eski nick: *yow*
eski nick: *yow*
eski nick: *yow*


242 Mesaj
28 Ağustos 2006; 19:12:48 

eger ticari arac varsa cok rahat 17 18 jant girer ben starexe 18 inc ssw jant 255 45 ZR 18 taktım araba arabanin yol tutus ferrari gibi oldu


_____________________________



6658 Mesaj
29 Ağustos 2006; 9:25:03 

ben octavianın cantlarından öyle memnunumki harika bir modeli var
collection modeli bence en güzel cantı
quote:

Orjinalden alıntı: ferhaterdem

bu da benden

http://img160.imageshac...160/9009/octaviahs6.jpg







_____________________________




 
21 Mesaj
29 Ağustos 2006; 17:25:39 

yaaa arkadaşlar bende leona jant takmak istiyorm. Benim lastikler şu anda 205 / 55 R16 , 17" yada 18" düşünüyorm ama bilemiyorm . araç 18" kaldırır gibi geliyo hatta 19 ama çok ince yanak istemiyorm malum yollar. 17 de kasaya göre biraz ufak kalıyo gibi en iisi bana 18 geliyo ama yanak ne olur bilemiyorm, tavsiyeniz ne olur acep?


_____________________________



 
21 Mesaj
29 Ağustos 2006; 17:31:57 


215 / 50 R 18 olsa 50 kalınmı kaçr acaba 18" e? sürtermi sağa sola?


_____________________________



49 Mesaj
29 Ağustos 2006; 18:40:50 

leon kaç motor kaç beygir ve standart kaç inç aldın ?


_____________________________



49 Mesaj
29 Ağustos 2006; 18:52:20 

2.0 TFSI ---- 18 inc
2.0 FSI ----- 18 inc
2.0 TDI----- 18 inc
1.9 TDI----- 17 inc
1.6 ----------17 inc

bunlar maksimum takabileceğin jantlar .


_____________________________



9740 Mesaj
29 Ağustos 2006; 21:01:34 


quote:

Orjinalden alıntı: ferhaterdem

2.0 TFSI ---- 18 inc
2.0 FSI ----- 18 inc
2.0 TDI----- 18 inc
1.9 TDI----- 17 inc
1.6 ----------17 inc

bunlar maksimum takabileceğin jantlar .

Hocam bnde Laguna war 01 model 2.0 16v 140 hp motoruda

195/65/15 lastıkler war bu araca en uygun yavaslatmıcak sekılde kalkıslarda 17 jant olcusu nedır?


_____________________________



49 Mesaj
29 Ağustos 2006; 22:50:09 

17" jantla beraber 195/45/17 takabilirsin rahatlıkla. tavsiye edeceğim jant A.V.A. MTL09


quote:

Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate



Hocam bnde Laguna war 01 model 2.0 16v 140 hp motoruda

195/65/15 lastıkler war bu araca en uygun yavaslatmıcak sekılde kalkıslarda 17 jant olcusu nedır?



0


local://upfiles/244876/707152C057C44C9EB97A8D797D0998AA.jpg

local://upfiles/244876/7BC5B7E05D2B4537A523F68D580AC338.jpg


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferhaterdem -- 29 Ağustos 2006; 22:53:43 >


_____________________________



9740 Mesaj
30 Ağustos 2006; 13:14:16 

yuvarlanma daıresı artıyormu yoksa azalıyormu???

bn daha kolay bulunabılır olan 205/45/17 dusunmustum bunu takarsam bı zararı olurmu?


_____________________________



49 Mesaj
30 Ağustos 2006; 13:33:28 

dediğim ebat lastik takarsan 4 mm lastik yükselmiş olur fakat konfor ve performans optimize edilmiş olur , geniş taban lastikte , 195 veya 205 lastik genişliği senin tercihine kalmış , fakat dikkat edilmesi gereken jantın offseti , çok yüksek offsetli veya tersi jantla beraber, geniş tabanlı lastik iç veya dış sürtme yapabilir .


_____________________________



49 Mesaj
6 Eylül 2006; 14:38:12 

arkadaşlar bu jant hakkında fikirlerinizi alabilirmiyim ,



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
2 Mesaj
10 Eylül 2006; 18:37:42 

Arkadaşlar Merhabalar;

Öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Bu türdeki paylaşım ortamları bilgi paylaşımı gerçekten çok faydalı oluyor. VW CADDY bir aracım var ve orjinal janları değiştirmek istiyorum. Jant kapakları dahi yok :(

Aliminyum alaşımlı jantlardan almak istiyorum. Şu an marka ve model seçmiş degilim bir çeşit ön araştırma yapıyorum aslında . Mevcut lastikleri kullanacağım için jant ölçüm değişmeyecek sanırım. Ama kafama takılan bazı noktalar var mevcut lastikler 195/65 R15 95T ET47 olarak geçiyor. Sadece jantları değiştirecegim fakat konfordan taviz vermek istemiyorum. Araç içerisine fazla titreşim ses vs gibi yani :))

Aynı lastikleri kullanarak alim. alaş jant ile bu mevcut jant lar arasında ileride yaşayabileceğim + - performans ve konfor ne olabilir. Bu konuda tecrubeli arkadaşların fikirlerini almak isterim. Birde bu işin yaklaşık maliyeti ne olabilir acaba ?

Çok teşekkürler.


Bülent Yavuz





_____________________________



49 Mesaj
11 Eylül 2006; 12:43:34 

sadece jantları değiştirmek istiyorsan zaten eskisi sürüş durumunun aynısına sahip olacaksın , jantları büyütürsen lastik de değiştirmek zorundasın , ama lastiklerin yeniyse değerlendirebilirsin .


_____________________________



2545 Mesaj
20 Ekim 2006; 18:01:36 

Arabam 90 HP Peugeot 306 2000 model.Lastikler alındıgında üzerinde olan lasitklar. arac 45.000 km de.25.000 km de iken 1.5 sene once aldım.Lastiklerde diş derinligi fena degil halen ama catlaklar var lastiklerde.Yol tutuş ve fren cok kotu.Bu aracın normal halimi lastikler özelligini kaybettiği icinmi bilmiyorum.Fren diskleri ve balatalar yeni değişti.
Üzerindeki lastikler michelin 185-65- r14 almayı.Almayı düşündüğüm lastik ve jant boyutu 195-55-R15 baska boyut olabilirmi mesela 205-55-R15 veya 195-45-R16 gibi.Ekonomiyi önemserim ama cok fark olmayacaksa sorun yok.Cok hızlı kullanmam.Ama frenleri ve yol tutuşu önemsiyorum.Arac bir golf e gore %30 daha kotu duruyor diyebilirim mevcut hali ile.
Marka ve model tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.4 mevsim bir lastik olabilir.


_____________________________


MacBook Pro 6.4 / Honda Silverwing 600- 2008 model/J.costa varyatör / BMW 5.20D 2011/ Canon 70D


49 Mesaj
21 Ekim 2006; 13:50:19 

205 * 45* 16 306 ya yakışır . Jant olarak da resime bakınız . AVA MTL 02 .

İYİ SÜRÜŞLER
www.mutlulastik.com.tr
quote:

Orjinalden alıntı: cem_hakan

Arabam 90 HP Peugeot 306 2000 model.Lastikler alındıgında üzerinde olan lasitklar. arac 45.000 km de.25.000 km de iken 1.5 sene once aldım.Lastiklerde diş derinligi fena degil halen ama catlaklar var lastiklerde.Yol tutuş ve fren cok kotu.Bu aracın normal halimi lastikler özelligini kaybettiği icinmi bilmiyorum.Fren diskleri ve balatalar yeni değişti.
Üzerindeki lastikler michelin 185-65- r14 almayı.Almayı düşündüğüm lastik ve jant boyutu 195-55-R15 baska boyut olabilirmi mesela 205-55-R15 veya 195-45-R16 gibi.Ekonomiyi önemserim ama cok fark olmayacaksa sorun yok.Cok hızlı kullanmam.Ama frenleri ve yol tutuşu önemsiyorum.Arac bir golf e gore %30 daha kotu duruyor diyebilirim mevcut hali ile.
Marka ve model tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.4 mevsim bir lastik olabilir.



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



1233 Mesaj
21 Ekim 2006; 14:51:33 



Focus 2 tdci aracıma alaşım jant takmak istiyorumm..

Üzerinde 195/65/15 lastikler ve çelik jant var. Ama bu arabanın orjinalinde olması gereken lastik diil fabrikadan böyle gelmesine rağmen.. Arabanın üzerinde tdci için olması gereken ölçüler 205/55/16 yazıo... yani bu durumda arabanın orjinal lastik boyutlarını 205/55/16 olarak düşünebiliriz..

Ben bu 195 leri değiştirmek istiyorum ama 205/55/16 mı alsam 205/50/17 mi alsam 215/50/17 ( bu seçenek pek aklımda yok ama yinede yaziim dedim) karar veremedim..

55 yanak ghia nın kullandığı yanak, jantı 16 dan 17 yapıp yanağı 55 den 50 ye düşürürsem balon yapma riskiyle karşılarırmıyım yada yanak inceliğinden dolayı problemlerim neler olur?

Aslında almışken 17 al dio içimden bi ses ama o da problemli olabilir diye korkuyorum



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srkanu -- 21 Ekim 2006; 14:53:11 >


_____________________________

1st RULE of The FIGHT CLUB is; You do not talk about FIGHT CLUB.


737 Mesaj
25 Ekim 2006; 23:32:38 

Bende 2001 model honda civic var eski kasalardan ama yani 99-00 olanlardan.205.45.16 lastiklerle beraber ava mtl 03 jant taktım ve oldukçada memnunum çok kaliteli bi jant bence ve oldukçada hafif resimlerini eklemeye çalışıcam buraya.


_____________________________

This is the beginning...


1825 Mesaj
28 Ekim 2006; 14:29:23 

güncel


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive


415 Mesaj
28 Ekim 2006; 14:47:24 

ford escort a nası bi cvant gider kıi yaa 14 cant bi karar veremedim sıyırıcam şindi


_____________________________



1825 Mesaj
28 Ekim 2006; 15:57:47 

Bir kaç resim koy ona göre yorumlar gelsin.


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Ekim 2006; 8:47:56 

rower 420 si 'ya çikma 17 cant lazim duyrulur


2698 Mesaj
1 Kasım 2006; 22:46:48 

Arkadaşlar Kırmızı Opel Corsa Aracıma 14inçlik Çelik jant almayı düşünüyorum..

bana yardımcı olursanız sevinirim..

4-5 ince Kollu jant arıyorum..


_____________________________



49 Mesaj
2 Kasım 2006; 11:02:00 

AVA MTL 02 16" 4x100



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



2698 Mesaj
6 Kasım 2006; 11:51:15 


quote:

Orjinalden alıntı: ferhaterdem

AVA MTL 02 16" 4x100



0



kaç inç bu dostum büyük gibi duruyor


_____________________________



49 Mesaj
6 Kasım 2006; 15:17:49 

16 inç


_____________________________



1083 Mesaj
8 Kasım 2006; 19:26:03 

Arkadaşlar 2 sayfalık yorumları okudum fakat genelde şu arabaya hangi jant gider türünden sorular olduğu için sorma gereği duyuyorum.
Hangi jant arabaya nasıl bir avantaj sağlar.Yani;
Çelik jantın + -
Alaşım jant + -
Krom jant + -
Başka varmı bilmiyorum.
99-2000 ikinci el golf almayı düşünüyorum,bazılarında çalik jant yok bazılarında varmış.Çelik jant olunca yada olmayınca ne olduğunu merak ettiğim için soruyorum
Saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kyibe -- 8 Kasım 2006; 19:26:52 >


_____________________________

Dell 7537 S21F65C

BURSA


49 Mesaj
9 Kasım 2006; 14:01:19 

ÇELİK JANT :
*Avantajları : Ucuz
*Dezavantajları : Görüntüsü güzel değil , sık sık balans bozulur .

AL/MG ALAŞIM JANT:
*Avantajları : Görüntüsü güzel , fren disklerini daha çabuk soğutur , çelik janta göre kısmen hafiftir.
*Dezavantajları : daha çabuk çatlamalar görülür .

AL/FORMÜL( CARBON - TİTANYUM BAZLI ) ALAŞIM JANT:
*Avantajları : Görüntüsü daha da güzel hassas dizanlara imkan verir , fren disklerini çok hızlı sogutur , çok hafiftir , kalkışlarda ve frenlemelerde daha iyi performans verir , aracın toplam ağırlığını azaltır , virajlarda savrulmayı önler , lastik ömrünü uzatır , süspansiyon ve ön takım sistemini zorlamaz , mukavemeti daha fazladır .
*Dezavantajları : Pahalıdır .

KROM JANTLAR:
*Avantajları : Görüntüsü güzeldir.
*Dezavantajları : Pahalıdır , bakımı zordur , krom kaplamanın asfalt solusyonlarına karşı dayanıksız olmasından dolayı kışın kullanmaya müsait değildir, ağırdır , tüm sistemi zorlar .

İYİ SÜRÜŞLER ...
www.mutlulastik.com.tr


quote:

Orjinalden alıntı: kyibe

Arkadaşlar 2 sayfalık yorumları okudum fakat genelde şu arabaya hangi jant gider türünden sorular olduğu için sorma gereği duyuyorum.
Hangi jant arabaya nasıl bir avantaj sağlar.Yani;
Çelik jantın + -
Alaşım jant + -
Krom jant + -
Başka varmı bilmiyorum.
99-2000 ikinci el golf almayı düşünüyorum,bazılarında çalik jant yok bazılarında varmış.Çelik jant olunca yada olmayınca ne olduğunu merak ettiğim için soruyorum
Saygılar



_____________________________



6784 Mesaj
9 Kasım 2006; 17:43:34 

Bana bu jantların fiyatlarını yollayabilirimisiniz pm olarak?18" olacak.Araba audi a3 2006.


0


MTL 403

0


MTL 402

0


aez ultra MTL 503


0



etabeta tettsut black MTL 161B

0


MTL 02




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..dEnZeL.. -- 9 Kasım 2006; 17:44:40 >


_____________________________

"Hurts" kullanıcı adı ile yazılan mesajlar, açılan konular bana ait değildir. Nick'imi çalan şahısa aittir


6784 Mesaj
9 Kasım 2006; 20:29:17 

Fiyatların cok yuksek abi kızma da. Verdigin fiyatlara 4 jant 2 yada 3 lastik alırım.



_____________________________

"Hurts" kullanıcı adı ile yazılan mesajlar, açılan konular bana ait değildir. Nick'imi çalan şahısa aittir