Şimdi Ara

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
397
Cevap
4
Favori
275.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 20.6.2023)
Giriş
Mesaj
  •  ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    ........ANKET KONUSU :
    ALİMÜNYUM ALAŞIMLI JANT TERCİH SEBEBİNİZ NEDİR...?



    --------------------------------------------------------


    Bu Topikte paylaşılacak konular.

    ++Jant ölçüleri ve kıyaslamaları
    ++Jant tercihleri/önerileri
    ++Jant hakkında teknik paylaşımlar
    ++Jant fiyatları ve ikinci el cantlar.
    ++Jant Hasarları /Bakımı/Tamiratı/Boyası
    ++Yeni tip teknolojik ve İlginç Jantlar
    ++Kapaklı Jant ve alimünyum Jantlardaki temel sorunlar



    --------------------------------------------------------


    Sevgili DH sakinleri,

    Sürekli cant konusunda topikler açılıyor ve çoğu arkadaşlarımız açmış olduğu topiclerden istediği cevabı daha alamadan yani topik daha misyonunu tamamlayamadan yok oluyor.

    Bu durumda, haklı olarak bu foruma katılan kişilerde, istediği cevabı alamıyacağı için yeni topik açma gereği duyuyorlar.
    Bu sebeten ötürü, güzel bir paylaşım ve bilgi birikiminin olduğu tek bir topik olsun istedik.

    Her zamanki gibi katılımlarınızı bekliyor,
    Bu topik dışındada aynı amaca hizmet eden başka bir topik açmayacağınızı düşünerek,
    hassasiyetinizden dolayı şimdiden teşekkür ediyorum.





    DH Otomobil Genel Yönetimi....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 11 Haziran 2006; 0:46:51 >


  • JANT BİLGİLERİ VE ÖZELLİKLERİ

    Araçlarda lastik ve jant ayrılmaz iki üründür. Lastiklerin çalışması esnasındaki kuvvetler jantlara da aynı oranda etki yapar, keza lastik ve jant tek bir parça gibi hareket eder. Lastik ile jant kesinlikle birbirine uyumlu olmalıdır. Ölçülendirme lastiğin janta veya tekerlek olarak araca takılması durumunda yapılır.

    Tubeless radyal otomobil lastikleri, hızlı, keskin viraj alma sırasında oluşan yan kuvvet sonucu veya düşük şişirme basıncı ile kullanım sırasında lastik topuğunun yuvasından kayarak jant kanalına düşmemesi için tubeless setine sahip “Tubeless Jant”lara takıllırlar.

    Jant Yazı ve İşaretlemeleri

    Jantın üzerinde kullanıcıyı bilgilendirici ve uyarıcı bazı bilgiler vardır;

    “5½ J X 14 CH 36 0203 70259” örneğinde:

    5½ Kesit genişliği (inç)

    J Jant damak (flanş) profili

    14 Jant çapı (inç)

    X Tek parçalı (monoblok, tubeless) jant

    CH Janttaki "tubeless seti" tipi

    36 Jant off-seti (mm)

    0203 Jantın üretim tarihi (ay-yıl)

    70259 Jantın seri numarası

    Jant TipleriPirelli otomobil lastiklerinin (bazı desenlerde) hem “tube-type” hemde “tubeless” tipi mevcuttur. Ancak günümüzde hemen hemen tüm otomobil lastikleri tubeless olarak üretilmektedir. Emniyet açısından bu önemli bir ihtiyaç olmuştur. Tubeless lastikler mutlaka özel topuk yuvası ve setleri olan jantlara takılmalıdır.

    Böylelikle yüksek hızda yanlardan gelen büyük güç altında veya düşük havalı kullanımda lastiğin topuğunun janta oturan bölümünün yerinden oynaması önlenmiş olur. Bu tip jantların tiplerine göre şekilde gösterildiği gibi doğru yönden takılıp sökülmesi gerekir.




    Böylelikle, sadece lastik topuğunun kırılması sonucu kullanım dışı kalması değil, ani hava tahliyesi sonucunda gerek maddi ve gerekse cana gelebilecek zararlar önlenmiş olur. Değişik jant tipleri aşağıdaki şekilde gösterilmiştir. Jant damak (flanş) tipleri



    TAKMA İŞLEMİ (MONTAJ):
    Lastik topukları ve jantın her iki damağına, kaydırıcı (bu işlem için özel olarak üretilmiş solüsyon), fırça ile sürülmelidir. Lastik şişirme işlemi supap iğnesi takılı olarak yapılmalıdır. Azami şişirme basıncı 51 PSI (3.5 Bar) kuralına dikkat edilmelidir.

    Eğer lastik topuğunun jant damağına tam olarak oturmadığı görülüyorsa, lastik havası tamamen boşaltılmalı, kaydırıcı olarak sulandırılmış sabun tekrar sürülmeli ve lastik daha önceki konumuna göre jant üzerinde döndürülerek iğne takılı olarak şişirme tekrarlanmalıdır.

    SÖKME İŞLEMİ (DEMONTAJ):
    Topuk düşürme işlemine muhakkak jantın supabının takılı olduğu yerden başlanmalıdır. Supap bölgesinden yapılacak topuk düşürme işlemi jantın her iki tarafı için de geçerlidir. Aynı zamanda, jant üzerinde üreticisi tarafından herhangi bir bilgi verilmiş ise buna uyulması gerekir.

    Bu tavsiyelere uyulmadığı taktirde, lastik topuğunda tamiri mümkün olmayan hasarlar meydana gelebilir. Topuğu hasar görmüş bir lastiğin kullanılması ise çok tehlikelidir.

    Uygun bir takma-sökmede, jant özelliklerinin bilinmesi zorunluluktur

    ÖLÇÜ DEĞİŞİMİ

    Tekerlek Ölçüleri ve Seri Kavramı

    Ölçü değişimlerinin hangi kriterlere göre yapıldığının iyi anlaşılması için tekerlek ölçülerinin iyi bilinmesi gerekir. Araca monte edilecek lastik ve jant bir bütün olarak değerlendirilir ve ölçüler de buna bağlı olarak alınır. Burada önemli olan ölçülerin alındığı E.T.R.T.O.nun belirttiği ölçü jantına dikkat etmektir. Keza teknik tablolarda belirtilen değerler, altı çizili olan bu janta takılı lastiğin değerleridir. Bu ölçülerin tanımları aşağıda verilmiştir:




    NOMİNAL KESİT GENİŞLİĞİ (KG)


    E.T.R.T.O. (Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu) ölçü jantına takılı, öngörülen şişirme basıncında şişirilmiş yeni bir lastiğin 24 saat bu durumda bekletildikten sonra dıştan dışa yanaklar arası ölçülen en geniş mesafesidir. Bu ölçüme lastik yanağı üzerindeki koruyucu zırh, kabartma yazı ve rakamlar dahil değildir.

    KESİT YÜKSEKLİĞİ (KY)


    Yeni lastiğin janta oturduğu topuk noktasından lastik tabanına kadar olan yüksekliktir.

    LASTİK ÇAPI (Ç)


    Janta takılmış ve şişirilmiş yeni bir lastiğin dış çapıdır.

    JANT ÇAPI (JÇ)


    Lastik topuğunun oturduğu jant yüzeyinin çapıdır.

    JANT GENİŞLİĞİ (JG)


    Lastik topuklarının oturduğu jant damakları arasının içten içe olan mesafesidir.

    STATİK YÜKLÜ YARIÇAP (SYYÇ)


    Öngörülen basınçta şişirilmiş lastiğin öngörülen yük altında, jant merkezi ile yere temas ettiği nokta arasındaki mesafedir.

    SERBEST YARIÇAP (SYÇ)


    Öngörülen şişirme basıncında şişirilmiş bir lastiğin yüksüz durumda, jant merkezi ile yere temas ettiği nokta arası mesafedir.

    DÖNME ÇEVRESİ (DÇ)


    Öngörülen yük ve şişirme basıncındaki çekici aksa takılı lastiğin, bir tam dönüşte

    (1 turda) katettiği mesafedir.

    ------------------

    Cant ile ilgili linkler

    http://www.lastikcenter.com/jantlar.htm
    http://www.mamsan.com
    http://www.mamfelgen.de
    http://www.mutlulastik.com.tr






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 2 Haziran 2006; 12:07:29 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: safaksaylam

    Arkadaşlar Golf V için uygun jant bakıyordum. 18" olacak. Genellikle 5 kollu modeller hoşuma gidiyor. Şu jantların fiyatlarını ve Ankara'da nerelerde bulabileceğimi bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum:

    Etabeta Tettsut (siyah olan)
    Mak matrix (içi siyah olan)
    MAM - 8
    Alessio F1

    Sizin de jant fikirlerinizi bekliyorum bu arada...




    bende de eta beta tettsut siyah var. ford focus hb beyaz.
    http://img144.imageshack.us/my.php?image=photo3126as.jpg


    www.lastikcenter.com adresine bak.. firma anabayii istanbulda. onları bir ara sor. ben oradan aldım.. fiyatlar iyi...

    araç ne renk ?
  • Merhaba,

    Aslında daha önce başka konuda da yazmıştım ama madem böyle toparlayıcı bir konu açıldı, buraya da birşeyler yazmak lazım

    Aracım Honda City Comfort A/T. Malum City yapı itibarı ile yere çok sağlam basan bir araç değil. Yol tutuşun dışında fren performansı hakkında da şimdiye dek maalesef pek iyi şeyler söylenmedi. Performans ile ilgili konular bir yana Sport ve Comfort donanımlarda standart olan 175/65 R14" (jantlar da normal kapaklı sac jantlardan) lastikler araca hiç yakışmıyor. Bu saydığım nedenlerden dolayı jant ve lastik değişimine gitmeye karar verdim ve CMS Shop'a gittim. CMS modellerinden hiçbirini beğenmedim ancak Dezent marka bir jant çok hoşuma gitti ve aldım. Çok üst düzey bir ürün olduğunu iddia edemem ancak gayet kaliteli ve şık olduğunu düşünüyorum. Dezent modelleri içinhttp://www.dezent-wheels.com/cgi-bin/evoweb.dll/wheels.652E82C339f5a42ad40bd1129312d66727b0761?form=web_frameset&lang=2 adresine bakabilirsiniz. Ben çok kollu jantlardan hoşlandığım için 6,5x15 ebatlarında "N" tipi jantı beğendim. Rengi standart gümüş değil, biraz fümeye kaçıyor. Alet budur;

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Geçen ayki fiyat jantların tanesi 165 TL idi ve taksit de yapıyorlardı (peşinde iskonto vardı). Tabi bu fiyat 15" fiyatı, diğer ebatların fiyatlarnı bilmiyorum ancak CMS jantlarla pek fiyat farkı yoktu, sadece biraz daha pahalı idi ama kesinlikle buna değer. Showroom'daki en beğendiğim gümüş renk CMS ile bu Dezent'i arabanın yanında yanyana koyup kıyasladım, özellikle de rengi sayesinde (bence) CMS'den kat kat daha hoş durdu.

    Bunun üzerine takacağım lastiğin ebadı belli idi ancak marka konusunda biraz karasızdım ve satıcının (benim uygun fiyatlı istemem üzerine) tavsiyesi ile Marshal KU17 (Matrac TX) 195/55 R15" performans lastiği aldım. Tanesi 88 TL.lik bu lastikten başta biraz endişeli idim ancak kullanınca memnun kaldım.

    Neticede artık yere daha sağlam bastığımı ve daha güvenli durabildiğimi açıkça hissedebiliyorum. Yakıt sarfiyatı beklediğim üzere biraz arttı (sanıyorum 0.5-0.6 lt kadar) ama ayda 20TL. civarındaki bu ek maliyete bence değdi. Performans kaybı muhtemelen olmuştur ancak ben hissetmedim çünkü zaten aracı zorlayan bir sürüşüm hiç olmadı. İstediğim kadar gidiyor, bu da bana yetiyor. Bunların yanında estetik olarak da istediğim gelişmeyi sağladım. Daha ne olsun?

    Benim yorumlarım bitti ancak bir de sorum var. Eski lastikler için bir arkadaşla anlaştık ve uyarsa jantlarla birlikte takım halinde vereceğim. Onun aracı Daihatsu Sirion 1.0lt ve orijinal lastik ebadı 155/80 R13". Aynı kasanın 1,3lt versiyonunun ebadı ise 175/65 R14" yani benim çıkmalarla aynı. Bijon aralıkları da tutuyor (4x100mm). Daihatsu servisi de ebat büyütmeye olur vermiş ancak jantların uymayacağını söylemişler. Bu bende jant satma amaçlı bir yanlış yönlendrime olabileceği şüphesi uyandırdı. Arkadaş ise mümkün olursa Honda'nın sac jantlarını kapak değiştirmek sureti ile kullanmak istiyor. Ne dersiniz, uymaz mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    96 model, astrama ,yeni jant ve lastikler aldım. Jantlar 16inch lastiklerde 195/45 r16 kumhonun kh 11 diye bi modeli. Orjibal jantı 14 inchti. Ne gibi avantajları yada dezavatajları olur bunun bana?


    http://forum.donanimhaber.com/m_7575670/tm.htm buraya bir bakabilirsin.
  • www.lastix.com

    Bu sitede kendi aracınızın orjinal jant ebatlarını giriyorsunuz, almak istediğiniz ebatları da girip bakıyorsunuz, size en uygun ölçüleri veriyor. İyi bir site, bakın derim..
  • saol adresi kaydettim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    LİNK BU ARKADAŞLAR....

    http://www.bmf-gmbh.de/cgi-bin/goodyear/fr_auswahl.pl
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker

    quote:

    Orjinalden alıntı: OtoTurk

    Arkadaşlar BSA jantı nasıl bilirsiniz? 2000 YTL edermi jantları?


    bsa kaliteli bir marka değil, krom jantların kromları patır patır dökülüyor... fiyat olarakta 2000 ytl nin yanından geçmez, ellerinde kalan krom 18'' ler için 1200, getirtecekleri için 1400 civarı fiyat veriyorlar... ama bazı dengesiz yerlerin 1800 civarı fiyat verdiğinin bende gördüm


    Sevgili arkadaşlar,

    TR piyasasına Ocak 2006 dan bu yana bir çok farklı marka adı altında tekrar tekrar markalaşmış bir sürü jant girdi. BSA da bunlardan biri;

    Öncelikle şunun çok iyi bilinmesi gerekir, BSA, SEYEN, AVA vs. bunlar sadece ithalatcıların gerek ürettirdikleri mala yeni bir isim takmasıyla gerekse mevcut ismini kullanmaları ile piyasada bulunan markalardır.

    Burada iyiyi yada kötüyü nasıl ayırd edebileceğinizi söyleyebilirim, yoksa rakamsal yorum yapmak alıcı olan sizler içinde pek doğru değil sanırım, Türkiye serbest piyasa ekonomisinin şartlarıyla yürüyen bir ülke kısacası herkes siz dahi, istediğiniz malı istediğiniz yerden getirebilir ve istediğiniz fiyata satabilir siniz (aklınız varsa iyi malı piyasa koşullarında satarsınız)

    Takip edebildiğiniz markaların % 90 ı Uzak doğu da üretilmektedir. Buna bilindik markalar da dahildir. Sıradışı olan markalar ki onlarda bu geri kalan % 10 luk kısmı teşkil eder, bir tek bu markalar orjinal menşeilerinde üretilirler.

    Bir çok sorular sormuşsunuz elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

    BSA- Kötü bir ürün değil fabrika sı Malezya da. Uluslararası kalite belgelerine sahip. Bir çok dünya çapındaki jant markasına fason üretim yapmakta. BSA kendi markaları. Bir arkadaşımız Krom jantları için pul pul dökülüyor demiş. Krom Jant konusunu ayrı bir konu olarak açmak istiyorum. Çünkü Krom jant çok farklı.

    Allesio - Tamamen İtalyan Menşeilidir ve kalitesiyle dünyaca tanınan bir janttır. yukarıda bahsettiğim % 10 luk gruba girer.

    o kadar çok marka varki şu anda piyasada bazen ben bile şaşırıyorum. Sorularınız olursa bundan sonra elimden geldiğince burayı takip edip cevaplıyacağım.

    Saygılarımla

    SAĞLAM LASTİK
    Ali SAĞLAM

    www.saglamotomotiv.com
  • http://www.alessiowheels.com/prestige.html

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Volkswagen caddy için 18" Olarak kullanmak istiyorum düşünceleriniz nedir?
  • Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

    1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
    Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .

    2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
    Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
    A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

    3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
    Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 26 Ağustos 2006; 11:36:59 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: processor

    http://www.alessiowheels.com/prestige.html

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    Volkswagen caddy için 18" Olarak kullanmak istiyorum düşünceleriniz nedir?


    A.V.A. MTL 11 -17" tavsiye ederim.

    http://img132.imageshack.us/img132/4286/vwcaddyava11oi3.jpg

    www.mutlulastik.com.tr
  • 1.maddedeki merkezkaç kuvvetinde haklısın belki ama daha ağır bir aracın (cantlardan dolayı) yere daha fazla basacağını ve sürtünme kuvvetinide fazlalaştıracağını untmamak lazım. olayı yabnlızca merkez kaç kuvveti olarak düşünmemek lazım tekerlek altı sürtünme kuvvetinide hesaba katmak lazım.
    böyle düşünürsek daha doğru.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

    1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
    Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .


    2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
    Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
    A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

    3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
    Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    1.maddedeki merkezkaç kuvvetinde haklısın belki ama daha ağır bir aracın (cantlardan dolayı) yere daha fazla basacağını ve sürtünme kuvvetinide fazlalaştıracağını untmamak lazım. olayı yabnlızca merkez kaç kuvveti olarak düşünmemek lazım tekerlek altı sürtünme kuvvetinide hesaba katmak lazım.
    böyle düşünürsek daha doğru.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Öncelikle Ali Sağlam kardeşimizin belirttigi bircok noktanın doğru olduğunu söylemek lazım. Ancak jantların ağırlıklarının sürüş güvenliği ve kalitesine etkisi konusunda bazı bilğilerinin eksik olduğunu görüyoruz .

    1- Hafif jant sürüş güvenliğini pozitif yönde etkiler :
    Bunun sebebi virjlarda ve sert dönüşlü ani manevralarda tüm tekerlek agırlıklarının aracın toplam ağırlığını azaltmasıdır . Hafif jant takılmış bir araç virajda daha az merkezkaç kuvvetine maruz kalır ve daha stabil davranır bunun sonucu olarak sürüş güvenligi artar. Bu avantajdan faydalanmak için iyi bir jant-lastik kombinasyonu oluşturulması gerekir .


    2- Alüminyum alaşımlı jantların kimyasal formülleri vardır :
    Günümüzde teknoloji o kadar hızlı gelişiyor ki , hergecen gün heyecan verici yeni gelişmeler oluyor . Jantların hafiflik ve sağlamlık derecesi tamamen kullanılan formüle ve teknolojiye bağlıdır . Profesyonel yarış pilotlarının tercihleri her zaman en hafif ve güvenli jantlardan yanadır .
    A.V.A. ( ADVANCED VEICLE ALLOYS ) jantları üstün Japon teknolojisi ile bütün bu şartları sağlayacak şekilde üretilmiştir ve sanılanın aksine marka türevi değildir , sibobundan logosuna kadar orjinaldir. Bügüne kadar sadece Japonya da ve Kore de satılan A.V.A. jant ürünleri Mutlu Performans tecrübesi ve bilgisiyle ülkemizde satışa sunulmuştur .

    3- Hafif jant yakıt tüketimini azaltır ve araç performansını arttırır.
    Hafif jantlar aracın toplam agırlıgını azaltır ve yakıt tüketimi de bunun sonucu olarak azalır . İlk kalkışlarda ve güç yüklemelerinde hafif bir jant aynı ebatlarda ağır bir janta kıyasla motoru daha az zorlar . Yanı sıra sert kasislerde süspansiyon sistemini daha az zorlar .


    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr







    Arkadaşım bunlar benim fikirlerim değil yıllardır oluşan tecrübelerle ortaya çıkmış bazı kesin avantajlar . Aracından yüksek performans almak isteyen sürücülerin kabul edip uyguladığı kurallar .

    Downforce a gelince , bu tamamen ayrı bir konu , her araç tipine göre özel downforce arttırımı yöntemleri vardır ama jantı ağırlaştırmak ne yazıkki bu yöntemlerden biri değildir , bunun yerine en yaygını spoiler ve body kitlerden oluşan daha estetik ve akılcı çözümler bulunmaktadır .
    Burada bahsedilen A.V.A. jantları 17" de 6.9 ile 7.4 Kilogram gelmektedir ve aynı ölçüde sıaradan bir janta göre % 40-50 daha hafiftir jant kolları 590-690 Kilogram strese dayanıklı imal edilmiştir . Farkını kullananlar hemen hisseder . Son dönemlerdere aracın yol tutuşunu arttırarak toplam agırlığını azaltmak bütün otomobil üreticilerinin hedefi haline gelmiştir , hatta bazı metal kaporta parcaları yerini plastik parçalara bırakmıştır . Bunun sonucu olarak yakıt tüketimi azalmış ve performans artışı sağlanmıştır .

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 26 Ağustos 2006; 13:05:41 >
  • bu da benden

    http://img160.imageshack.us/img160/9009/octaviahs6.jpg


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SERKES,

    OCTAVİA İÇİN Bİ KAÇ SEÇENEK...

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

  • aracı ağırlaştırmanın büyük bir avantaj olduğunu söylemiyorum. yanlızca aracın ağırlığının artışı, aracın yol tutuşuna katkısı olacağını söylüyorum.

    ayrıca Downforce konusundab yazdıklarını defalarca bizde ilettik şimdi burda sana katılmayıp tam tersini yazacak değilim.

    alaşımlı jantlardan bahsedilirken her halükarda iyi olmasından bahsediliyor bana görede iyidir fakat senelerdei kullanılan çelik jantın yani halk tabiri ile kapaklı jantın iki adet avantajınıda unutmamak lazım.

    1. maliyeti düşük; alaşımlı janta göre daha daha uygun fiyata sahip
    2. deformasyonlarda tadilatlara daha çabuk cevap vermesi. alaşımlı jantlar yapıları gereği darbelerde (kompozit) sünek kırılmaya maruz kalırlar. ama normal çelik(kapaklı) jantlar ise sünek kırılmaya maruz kalırlar yani çelik jant darbede esneyerek deforme olacaktır ama belki aynı deformasyona maruz kalan alaşımlı jant kırılma eğilimi gösterecektir veyahut deforme olan yüzeylerde çatlamalar başlayacak ve kullanımı sakıncalı hale ghelcektir. alaşımlı jantlar normal çelik jantlar gibi gerektiği yerde ısıl işlem ile kolayca tadilat edilemez. çünkü metallerin metalagrafik yapısı gibi tanecik sınırları olmayıp kompozit bileşenleri vardır.

    yani kısacası darbe sonucu eğilen alaşımlı jantınızın sonradan yapılan tadilatına pek güvenmeyin.

    bu bilgileri yazmamdaki amaç elinizdeki kapaklı jantlarında öyle çöpe atılacak adi jantlar olmadığını bilmeniz içindi.
    sonuçta performans açısından bakarsak heryönüyle alaşımlı jantı bende tercih ederim.







    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    Arkadaşım bunlar benim fikirlerim değil yıllardır oluşan tecrübelerle ortaya çıkmış bazı kesin avantajlar . Aracından yüksek performans almak isteyen sürücülerin kabul edip uyguladığı kurallar .

    Downforce a gelince , bu tamamen ayrı bir konu , her araç tipine göre özel downforce arttırımı yöntemleri vardır ama jantı ağırlaştırmak ne yazıkki bu yöntemlerden biri değildir , bunun yerine en yaygını spoiler ve body kitlerden oluşan daha estetik ve akılcı çözümler bulunmaktadır .
    Burada bahsedilen A.V.A. jantları 17" de 6.9 ile 7.4 Kilogram gelmektedir ve aynı ölçüde sıaradan bir janta göre % 40-50 daha hafiftir jant kolları 590-690 Kilogram strese dayanıklı imal edilmiştir . Farkını kullananlar hemen hisseder . Son dönemlerdere aracın yol tutuşunu arttırarak toplam agırlığını azaltmak bütün otomobil üreticilerinin hedefi haline gelmiştir , hatta bazı metal kaporta parcaları yerini plastik parçalara bırakmıştır . Bunun sonucu olarak yakıt tüketimi azalmış ve performans artışı sağlanmıştır .

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr
  • ne dersiniz bu daha güzel değil mi?

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    sizce hangi jant daha güzel. benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TrAstorm -- 28 Ağustos 2006; 14:42:12 >
  • bir sitede her arabaya istediğin jantı takabiliyordun. evet benim koyduklarım pek güzel değildi çünkü başka jant yoktu orada
    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    ne dersiniz bu daha güzel değil mi?

    iyi sürüşler

    FERHAT ERDEM
    ferhat@mutlulastik.com.tr

    www.mutlulastik.com.tr


    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    ve öbürküleri beğenmediyseniz bunlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: *yow*

    sizce hangi jant daha güzel. benim 350z arabam yok tabi. sadece sordum.

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...

  • ben octavianın cantlarından öyle memnunumki harika bir modeli var
    collection modeli bence en güzel cantı
    quote:

    Orjinalden alıntı: ferhaterdem

    bu da benden

    http://img160.imageshack.us/img160/9009/octaviahs6.jpg


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SERKES,

    OCTAVİA İÇİN Bİ KAÇ SEÇENEK...

     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



  • 205 * 45* 16 306 ya yakışır . Jant olarak da resime bakınız . AVA MTL 02 .

    İYİ SÜRÜŞLER
    www.mutlulastik.com.tr
    quote:

    Orjinalden alıntı: cem_hakan

    Arabam 90 HP Peugeot 306 2000 model.Lastikler alındıgında üzerinde olan lasitklar. arac 45.000 km de.25.000 km de iken 1.5 sene once aldım.Lastiklerde diş derinligi fena degil halen ama catlaklar var lastiklerde.Yol tutuş ve fren cok kotu.Bu aracın normal halimi lastikler özelligini kaybettiği icinmi bilmiyorum.Fren diskleri ve balatalar yeni değişti.
    Üzerindeki lastikler michelin 185-65- r14 almayı.Almayı düşündüğüm lastik ve jant boyutu 195-55-R15 baska boyut olabilirmi mesela 205-55-R15 veya 195-45-R16 gibi.Ekonomiyi önemserim ama cok fark olmayacaksa sorun yok.Cok hızlı kullanmam.Ama frenleri ve yol tutuşu önemsiyorum.Arac bir golf e gore %30 daha kotu duruyor diyebilirim mevcut hali ile.
    Marka ve model tavsiyesinde bulunursanız sevinirim.4 mevsim bir lastik olabilir.



     ...[ JANT ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.