Şimdi Ara

Ön/arka ağırlık dağılımı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
3.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bazı testlerde aracın ön ve arka ağırlık dağılımından bahsediliyor..

    Bazı spor araçlarda özellikle %50-50 dağılım sözkonusu oluyor. Dolayısıyla test esnasında sözü geçiyor..

    Peki bu bilgilere nerede yer veriliyor ? Teknik özelliklerde felan hiç görmüyorum..

    Bu dağılım değerlerini öğrenmenin bir yolu var mıdır acaba ?



  • BMW bunu cok iyi yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda Rx-8de de 50-50 ağırlık oranı var aracın çok üst düzey viraj almasını sağlıyor tabi doğru yapıldığı zaman
  • Üreticilerden gelen ayrıntılı spec.lerde yer alır. Site kataloglarında birçok modelde görülemeyebilir. Üretici bunu taban müşteri kategorisi kataloglarında belirtmiyorsa bu konuda iyi bir noktada değildir :) onu anlamak lazım. Mesela BMW, Mercedes gibi üreticiler bunu belirtir ve hatta BMW vs üzerine basarak belirtir. Fakat sanıldığı gibi tüm modelleri daha doğrusu model ağaçları alt tipleri %50-%50 değildir.
    Önemli bir nokta ancak tek başına birşey ifade etmez. İfade ettiği için ise bazıları model tasarımların da özel gayret sarfeder, bunu yakalar ve bastıra bastıra söyler.
    Binek bir çok otomobil için ise derinlemesine ayrıntılı spec.leri bulamayabilirsiniz internet de bir çok spec. platformu, database'i bulunur ancak bunlar sport modeller değil malum günlük düdütler o yüzden ilgi de bir yere kadar.:)
  • F20 116i'de de %50 ağırlık dağılımı var fakat ben pek bir olumlu yada olumsuz etkisini görmedim bu güne kadar açıkçası. Zaten ben bindiğim zaman sanıyorum ki bu ağırlık dengesi bozuluyordur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Üreticilerden gelen ayrıntılı spec.lerde yer alır. Site kataloglarında birçok modelde görülemeyebilir. Üretici bunu taban müşteri kategorisi kataloglarında belirtmiyorsa bu konuda iyi bir noktada değildir :) onu anlamak lazım. Mesela BMW, Mercedes gibi üreticiler bunu belirtir ve hatta BMW vs üzerine basarak belirtir. Fakat sanıldığı gibi tüm modelleri daha doğrusu model ağaçları alt tipleri %50-%50 değildir.
    Önemli bir nokta ancak tek başına birşey ifade etmez. İfade ettiği için ise bazıları model tasarımların da özel gayret sarfeder, bunu yakalar ve bastıra bastıra söyler.
    Binek bir çok otomobil için ise derinlemesine ayrıntılı spec.leri bulamayabilirsiniz internet de bir çok spec. platformu, database'i bulunur ancak bunlar sport modeller değil malum günlük düdütler o yüzden ilgi de bir yere kadar.:)

    Ön-Arka ağırlık dağılımı;

    Araç almadan önce.. düşünülen modelin yol tutuş ve güvenli frenleme gibi konularda daha iyi tahminlerde bulunmamızı sağlayacaktır.

    Bence her araçta bu tür bilgilere yer verilmeli. %50-50 tutturan markalar bunun bir başarı olmasından dolayı.. büyük bir şerefle açıklayacaklardır.

    Ayrıca ağırlık dağılımı kaça kaç olursa riskli olur.. bunuda bilmiyorum açıkcası..




  • madem %50-50 ağırlık dağılımı bu kadar önemli mesela porsche turbo s de yanlış hatırlamıyorsam ön:35 arka:%65 civarı bir ağılık dağılımı var bunun sebebi nedir ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    madem %50-50 ağırlık dağılımı bu kadar önemli mesela porsche turbo s de yanlış hatırlamıyorsam ön:35 arka:%65 civarı bir ağılık dağılımı var bunun sebebi nedir ?

    Motorun arkada olması.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takılmayın böyle özelliklere.

    60-40 olsa ne olur 50-50 olsa ne olur

    Sanki süper spor alıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erunanethiel_3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    madem %50-50 ağırlık dağılımı bu kadar önemli mesela porsche turbo s de yanlış hatırlamıyorsam ön:35 arka:%65 civarı bir ağılık dağılımı var bunun sebebi nedir ?

    Motorun arkada olması.

    tamamda adamlar motoru arkada yapıcaz diye mi bu kadar dengesiz bir ağırlık dağılımını göze almışlar yoksa teknik olarak bi faydası varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erunanethiel_3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    madem %50-50 ağırlık dağılımı bu kadar önemli mesela porsche turbo s de yanlış hatırlamıyorsam ön:35 arka:%65 civarı bir ağılık dağılımı var bunun sebebi nedir ?

    Motorun arkada olması.

    tamamda adamlar motoru arkada yapıcaz diye mi bu kadar dengesiz bir ağırlık dağılımını göze almışlar yoksa teknik olarak bi faydası varmı

    Porsche 911'lerin kendilerine has bir sürüş dinamiği vardır. Hiç bir arabaya benzemez. Motorun arkada olması size hafif bir ön taraf sunar bu da ön tarafın kontrölünü çok kolay ve eğlenceli yapar. Direksiyon çok hisli olur. Arkanın ağır olması ise arkanın salınımını arttırır. Yani uzun süre arabayı kaydırabilirsiniz. 911'lerin sürüş dinamiğinde, arba önce önden kayar, önden kayınca arkadaki tekerlekti bütün ağırlık öndeki tekerleklere kayar ve arka tekerleklerdeki ağırlık azalır bu da oversteera (arkadan kaymaya) neden olur. Bu sürüş dinamiği Porsche'yi farklı kılar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erunanethiel_3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erunanethiel_3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    madem %50-50 ağırlık dağılımı bu kadar önemli mesela porsche turbo s de yanlış hatırlamıyorsam ön:35 arka:%65 civarı bir ağılık dağılımı var bunun sebebi nedir ?

    Motorun arkada olması.

    tamamda adamlar motoru arkada yapıcaz diye mi bu kadar dengesiz bir ağırlık dağılımını göze almışlar yoksa teknik olarak bi faydası varmı

    Porsche 911'lerin kendilerine has bir sürüş dinamiği vardır. Hiç bir arabaya benzemez. Motorun arkada olması size hafif bir ön taraf sunar bu da ön tarafın kontrölünü çok kolay ve eğlenceli yapar. Direksiyon çok hisli olur. Arkanın ağır olması ise arkanın salınımını arttırır. Yani uzun süre arabayı kaydırabilirsiniz. 911'lerin sürüş dinamiğinde, arba önce önden kayar, önden kayınca arkadaki tekerlekti bütün ağırlık öndeki tekerleklere kayar ve arka tekerleklerdeki ağırlık azalır bu da oversteera (arkadan kaymaya) neden olur. Bu sürüş dinamiği Porsche'yi farklı kılar.

    teşekkürler açıklayıcı oldu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erunanethiel_3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erunanethiel_3


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    madem %50-50 ağırlık dağılımı bu kadar önemli mesela porsche turbo s de yanlış hatırlamıyorsam ön:35 arka:%65 civarı bir ağılık dağılımı var bunun sebebi nedir ?

    Motorun arkada olması.

    tamamda adamlar motoru arkada yapıcaz diye mi bu kadar dengesiz bir ağırlık dağılımını göze almışlar yoksa teknik olarak bi faydası varmı

    Porsche 911'lerin kendilerine has bir sürüş dinamiği vardır. Hiç bir arabaya benzemez. Motorun arkada olması size hafif bir ön taraf sunar bu da ön tarafın kontrölünü çok kolay ve eğlenceli yapar. Direksiyon çok hisli olur. Arkanın ağır olması ise arkanın salınımını arttırır. Yani uzun süre arabayı kaydırabilirsiniz. 911'lerin sürüş dinamiğinde, arba önce önden kayar, önden kayınca arkadaki tekerlekti bütün ağırlık öndeki tekerleklere kayar ve arka tekerleklerdeki ağırlık azalır bu da oversteera (arkadan kaymaya) neden olur. Bu sürüş dinamiği Porsche'yi farklı kılar.

    teşekkürler açıklayıcı oldu..

    Ne demek.. Naşka sorunuz varsa?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • BMW dağılımı tutturmak için aküyü bile bagaja koyuyor.

    Arabalar ne tarafı hafifse o taraftan kayar. Mesela bagajı boş araçların arkasının atması çok kolaydır. Ağırlık yarı yarıya olunca istek dışı kaydırmak da zorlaşıyor.
  • Öncelikle tek başına birşey ifade etmez demiştik. Aynen böyle aerodinami konusunda 0.40, 35 vs değerlerin tek başına birşey ifade etmemesi gibi yada motorları tekil tork ve hp değerleri ile değerlendirmenin yanlış, eksikliği gibi ağırlık dağılımında da başarım çözümü konuşuluyorsa ağırlığın yere yakınlığı, çekiş ve bagaj konumlandırması ek olarak, helezon, amortisör çözümü kısaca yürüyen setup'ı da dahil edilmelidir. Yere uygulanan Kg basıncı ve belirli hızlarda ki Nm dengesi önemlidir.

    Mesela araca yerleştireceğiniz basit bir kutu aracın ağırlık dengesini altüst etmeye yeterde artar bile ve aşırı kilolu insanlar.:) Bazen gaz ve direksiyon tepkisini iyileşmiş gibi hissedebilirsiniz ancak performans kötüleşmiştir buda en basit olarak bineklerde yakıt harcamasının değişimi demektir.

    Bir arkadaş Porsche'deki durumu bir yönüyle güzel ifade etmiş. Küçük bir ekleme yapmak gerekirse Porsche böyle modellerin de ön tarafta gayet etkili ve farklı bir süspansiyon geometrisi uyguluyor. Kendine has sürüş keyfi, performansın nedeni de bu zaten. Arkada yine bu ağırlık fazlalığını tolere edecek, bir ani ağırlık kaymalarını önleyecek multi arm çözümler uyguluyor ve PASM ile bunu optimize ediyor. Ayrıca önden bir bastırma kuvveti yakalamaya çalışıyor. O alık ve tampon kenarlıklarının şekli güzel görüntü sebebiyle değil hani. Modeller değişiyor ancak ebat ve şekilleri
    neredeyse korunuyor. Mesele bu Porsche modelleri lastik genişlikleri seçimlerine bir çok otomobilden daha hassastır.

    http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/83008-educate-me-weight-distribution.html
    http://automotivethinker.com/chassis/stop-and-weight-a-5050-weight-distribution-is-not-optimal/

    Küçük bir örnekle F1 araçları 50-50 değildir. Rear %60'a yakındır. Geçmişte ağırlık dengesi sabit kuralı olmaması ile takımların setup seçimleri ve pistlere göre değişkenlik gösterirken bugün sabitler üzerinden diğer setup çalışması yapılıyor. Bu örneğe ek olarak LPM gibi prototip makinelerin de birebir ağırlık dengesi olmamasından anlayabileceğimiz bu oranı yakalamanın ne kadar zor olduğu ve tek başına da kesin bir başarım ortaya koyamayacağıdır. Önden motorlu bir çok yarış aracı yine çoğunluğu binek araçlardan homologasyonlu olmak üzere ağırlık dengesi ön de daha fazla olmakla beraber ciddi derecede fazla yol tutuşa sahip olmasını bu engellemiyor ve çok daha dengeli olmasını. Malum akıldan çıkarılmaması gereken bu araçlarda konumlandırma rahatlığıdır mesela bineklerden farklı olarak şanzıman, yakıt deposunu farklı konumlandırabilirsiniz. Bu araçlarda ek olarak kanat ve alıklar ile mekanik tutuş performansı harici bir yol tutma kazancı yakalanabiliyor ve bunların hepsi ağırlık dengesini tolere edici ve daha değerli olarak kabul edilebilir.

    http://teamspeed.com/forums/997-996-turbo/63945-porsche-997-tt-anatomy-getting-perfect-997-turbo-suspension.html

    Takılmayın böyle şeylere ifadesi doğru bir bakış değildir. Olmadığı için önden, arkadan çeker tartışmaları ve müşteri talepleri şuan ki seyrinde devam ediyor. Müşteriler daha güzel farları olmasındansa yol tutuşa sahip olmasını talep etmeliydiler. Binekler evet super sport değildir ancak yol tutuş performansı sadece pistler ve makinelerin dünyası için gerekli değildir.

    İşte bu sebepler ile ağırlık dağılımı rakamı birbirine yakın oranlı değilse riskli demek değildir.
    O aracı genel paketi ile değerlendirmek lazımdır. Zira bir tarafta mesela % 30'u dengeleyecek etkin bir çözüm uygulanmış olabilir ve o araç yürüyen konfigürasyonu ile tolere edici veya özel seçimli tasarım uygulanmış olabilir.

    Mesele %50-%50 ağırlık dağılımının düz mantık ile daha dengeli bir frenleme dengesi getirmesi beklenir ancak frenlemenin kendi için de 50-50 güç, ağırlık dağılımında olmadığı akla getirilmez. %60-%40 gibi bir fren dengesi mevcuttur araçlarda ki motor, depo, yolcu konumlandırmaları etkisi ile %75-%25 fren dengesi pek tabi uygulanabilir.

    Unutulmaması gereken yol tutuşun mekanik ve aerodinamik tutuş ile iki bölümünün olduğudur ve aerodinamik yol tutuş yarış araçlarına has değildir.




  • Zaten bunun sınırı %60 a %40 dır daha fazlası yoktur denge çok bozulur.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.