Şimdi Ara

VW AMAROK TRT ZOR YOLLARA DAYANAMADI (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
655
Cevap
16
Favori
64.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • profdr P kullanıcısına yanıt
    Binek konforunda bir kamyonete neden bu kadar yüklendiğinizi anlamadım :D Vergi , yakıt, üzerindekş sistem ve donanımlar Türkiyede kasaba ve köylerde kullanım için gayet uygun. Bizde V8 lere binmek isteriz ama Küçümsediğiniz Amarok'un senelik masrafı 4.000 TL biz ekmeğimizi kendimiz kazanıyoruz aracımızın masrafını biz cepten ödüyoruz. Amarok'a düşmek zorundayız. Vx100, Vx200 lere senelik 7-8 bin TL masaraf edecek gücümüz yok. Amarok a bakış açınız çok marjimal... sonuçta Amarok 2.0 motorla 180hp güç üreten bir aile kamyoneti. Bir aile komyonetine güvenipte dediğiniz yerlerde gezilmez onun için aynı firmanın başka araçları var.
  • Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    Bir araçta sıkıntı var diye tüm Amarok lar da sıkıntı olacak diye bir şey söz konusu değil.

    Amarok en yüksek arazi kabiliyetine sahip pick up lardan bir tanesi.

    eminim en az alttaki resimdeki kadar kabiliyeti vardır hiç şüphem yok



    Alıntıları Göster

    eminim en az alttaki resimdeki kadar kabiliyeti vardır hiç şüphem yok



    amarok resimde gösterdiğiniz arazide gidebilecek bir araç değil en ufak mıcırda bile sıkıntı çıkarıyor. Ama resimdeki araçta Türkiyede gidemez zira vergi ve yakıt masraflarıyla ömrü bir kaç ay :D hahahaha




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    he baba he











    ne amarokmuş arkadaş...land cruiser oldu mübarek....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 18 Kasım 2013; 20:11:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    he baba he











    ne amarokmuş arkadaş...land cruiser oldu mübarek....

    land cruiser motorunu 2.0 sıfıra küçült 150 beygir bile güç üretemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    Yahu kusura bakmayında amaroku övecem diye senelerin pickup markalarını yerden yere vurmuşsunuz.Bizde işimiz dolayısıyla 15 senedir hep elimizin altında bir pickup bulundururuz bende tecrübelerimi aktarayım istedim.Şu anda mitsubishi 2009 l200 sahibiyim,daha önce nissan skystarım ve skystar sss im vardı.Bir kere bu araçlarla ilgili şunu söyleyim.Bu pickupların kalitesi ve kullanılabilirliğini anlamak için bu araçlarla en az bir 150000 km devirmek lazım o zaman araba sağlammı ne sıkıntılar çıkarıyor belli olur.Showroomlarda bakıp, kapılarını açıp kapayıp,iki test sürüşü yapıp iç mekan kalitesine göre bu araç iyidir dememiz gerçek amacıyla pickup kullananları tatmin etmez,İki nissan pickupımla 300000 km yi devirmiştim ve araçlar sattığımda bile beton gibilerdi.İlk skystarımı sattığımda düzenli olarak araca 700 kg arazi şartında yük vurulmasına rağmen aracın ne baskı balatası ne de arka makas yaprakları bile değişmemişti.Şu anda kullandığım 2009 mitsubishi l200 de 160000 km de ve rutin bakımları dışında araçta değişen hiçbir aksam yok.Ve inanın işimiz dolayısıyla bu araçların sırtında arazi koşullarında hep yük oluyor.Amaroku bende çok beğeniyorum ancak hele bi kendini motor olarak ve kullanım sağlamlığı olarak kanıtlasın bakalım.İsuzu,toyota,nissan,mitsubishi gibi firmaların yanına gelebilmesi için bahsettiğiniz malzeme kalitesiymiş gibi faktörlerden çok daha fazlasını sunması lazım.Bahsettiğiniz aracın daha bir arazi vitesi bile yokki benim için dört çeker araçlarda arazi vitesi otomatik değil manuel olmalıdır.Hele bi dakar rallisine girsin mitsubishi gibi orada başarılar kazansın hele bi çöl koşullarında kendini ispat etsin,yüklü taşımalarda 300000 km leri devirsin,bir bakalım motoru,şanzumanı ve yürüyeni arazi şartlarında ne tepkiler verecek.Bu araçlar daha doğru dürüst km ler yapmadı.Ayrıca şu da var amarok şu anda fiyatlandırma politikası olarak bütün markalardan yukarıda konumlanmış durumda.4*4 otomatik versiyonu 85000 lira,4*2 higline düz vites versiyonu 73000 lira,bu iki aracın aynı özellikteki l200 versiyonu 4*4 instyle otomatik olarakki amaroktan çok daha dolu bir araç ,elektrikli deri koltuklar.sunroof,geri görüş kamerası navigasyon gibi birçok ekstrası var75000 lira 4*2 otomatik intense olarak 57000 lira.Aradaki fiyat farkı son derece fazla.son olarakta bu araçların hiçbirinde binek araç konforu yoktur.Arka makasları yüzünden aracın içine oturanlar ufak bi tümsekte kafalarını tavana vururlar.Arka koltukları çok diktir uzun yol konforu yoktur.Basit bir c sınıfı araç bile bu araçlardan daha konforlu yolculuklar sağlar.Bunu söylememin nedeni bu araçları jip konforu yaşayacağım diye 70 80 bin liralara alıp sonradan hayal kırıklığına uğrayıp pişman olmakta var.Sahibinden.com da dolu pickup var daha 20000 km yapmamış olan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Malum sitede 3 ,5 aylık amaroklar zebıl sıfır bır aracın bu kadar kısa sürede ikinci ele düşmesi düşündürücü , 25 yasindakı hıluklerın arazıde cirıt attıgı bir ortamda 10 sene sonra gorecegız kaç tane amarok arazıde iş çıkarabiliyor , bir diğer noktada mt lastık takmış vinç yükseltme vs off road donanımlı hakiki bir off roadcu ve off road yapan görmedim amarokla gezenbılırdede takıp edıyorum umarım yanılıyorumdur .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • yayından kaldırdı trt zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    Yahu kusura bakmayında amaroku övecem diye senelerin pickup markalarını yerden yere vurmuşsunuz.Bizde işimiz dolayısıyla 15 senedir hep elimizin altında bir pickup bulundururuz bende tecrübelerimi aktarayım istedim.Şu anda mitsubishi 2009 l200 sahibiyim,daha önce nissan skystarım ve skystar sss im vardı.Bir kere bu araçlarla ilgili şunu söyleyim.Bu pickupların kalitesi ve kullanılabilirliğini anlamak için bu araçlarla en az bir 150000 km devirmek lazım o zaman araba sağlammı ne sıkıntılar çıkarıyor belli olur.Showroomlarda bakıp, kapılarını açıp kapayıp,iki test sürüşü yapıp iç mekan kalitesine göre bu araç iyidir dememiz gerçek amacıyla pickup kullananları tatmin etmez,İki nissan pickupımla 300000 km yi devirmiştim ve araçlar sattığımda bile beton gibilerdi.İlk skystarımı sattığımda düzenli olarak araca 700 kg arazi şartında yük vurulmasına rağmen aracın ne baskı balatası ne de arka makas yaprakları bile değişmemişti.Şu anda kullandığım 2009 mitsubishi l200 de 160000 km de ve rutin bakımları dışında araçta değişen hiçbir aksam yok.Ve inanın işimiz dolayısıyla bu araçların sırtında arazi koşullarında hep yük oluyor.Amaroku bende çok beğeniyorum ancak hele bi kendini motor olarak ve kullanım sağlamlığı olarak kanıtlasın bakalım.İsuzu,toyota,nissan,mitsubishi gibi firmaların yanına gelebilmesi için bahsettiğiniz malzeme kalitesiymiş gibi faktörlerden çok daha fazlasını sunması lazım.Bahsettiğiniz aracın daha bir arazi vitesi bile yokki benim için dört çeker araçlarda arazi vitesi otomatik değil manuel olmalıdır.Hele bi dakar rallisine girsin mitsubishi gibi orada başarılar kazansın hele bi çöl koşullarında kendini ispat etsin,yüklü taşımalarda 300000 km leri devirsin,bir bakalım motoru,şanzumanı ve yürüyeni arazi şartlarında ne tepkiler verecek.Bu araçlar daha doğru dürüst km ler yapmadı.Ayrıca şu da var amarok şu anda fiyatlandırma politikası olarak bütün markalardan yukarıda konumlanmış durumda.4*4 otomatik versiyonu 85000 lira,4*2 higline düz vites versiyonu 73000 lira,bu iki aracın aynı özellikteki l200 versiyonu 4*4 instyle otomatik olarakki amaroktan çok daha dolu bir araç ,elektrikli deri koltuklar.sunroof,geri görüş kamerası navigasyon gibi birçok ekstrası var75000 lira 4*2 otomatik intense olarak 57000 lira.Aradaki fiyat farkı son derece fazla.son olarakta bu araçların hiçbirinde binek araç konforu yoktur.Arka makasları yüzünden aracın içine oturanlar ufak bi tümsekte kafalarını tavana vururlar.Arka koltukları çok diktir uzun yol konforu yoktur.Basit bir c sınıfı araç bile bu araçlardan daha konforlu yolculuklar sağlar.Bunu söylememin nedeni bu araçları jip konforu yaşayacağım diye 70 80 bin liralara alıp sonradan hayal kırıklığına uğrayıp pişman olmakta var.Sahibinden.com da dolu pickup var daha 20000 km yapmamış olan.


    Ben 2013 model 4x4 tredline modelini 58.000+2.000 TL aksesuar toplam 60.000TL ye aldım. İnternetteki fiyatlarla acentedeki fiyatlar birbirine uymaz. Siz internetteki sayfalara göre konuşuyorsunuz. Ben dediğim 4 marka ilede test sürüşüne çıktım. Amarok ile her türlü uzun yola çıkılır. Bende 2011 model GOLF te var ama bir yere gideceğimiz zaman park problemi yoksa Amarok'u tercih ediyoruz çünkü geniş ferah bir yolculuk sağlıyor. daha rahat ediyoruz. Bir araç herkesin yaşam tarzına hitap etmez. Ama diğer pikuplar olsa ailemden hiç kimse onlarla uzun yola çıkmak istemezdi. Sessiz geniş rahat ve hızlı bir yolculuk imkanı sağlıyorlar.
    Trakya bölgesinde en çok kullanılan araç derseniz isuzu Dmax ler tarlalarda cirit atıyor. Fakat ben onlara bindiğim zaman kendimi AS250 kamyonetli yıllara dönüyorum.
    Tekrar dile getiriyorum Amarok Bir aile kamyonetidir. Vaadettiklerini yerine getiren bir araçtır. Bu formdaki bazı kişilerin komyonetlerden beklentisi farklıysa bu amarok'un suçu değildir... Sizin bir kamyonetle offroad rallisi yapma fantaziniz varsa bunu buraya yansıtmayın.
    BEn araştırdım övdüğünüz kamyonetlerle test sürüşüde yaptım sitelerde karşılaştırmada yaptım. Amarokta standart olarak sunulan pek çok opsiyon diğerlerinde yok. Fordu Nissanı isuzuyu sürmek hiç keyifli değil. keyif alabilen varsa kullansın biz amaroktan memnunuz. Aynı konfor ve güvenliği 58.000TL ye sağlayan başka kamyonet yok. Amaroktaki çoğu sistem diğerlerine 10 yıl sonra bile zor eklenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man

    Malum sitede 3 ,5 aylık amaroklar zebıl sıfır bır aracın bu kadar kısa sürede ikinci ele düşmesi düşündürücü , 25 yasindakı hıluklerın arazıde cirıt attıgı bir ortamda 10 sene sonra gorecegız kaç tane amarok arazıde iş çıkarabiliyor , bir diğer noktada mt lastık takmış vinç yükseltme vs off road donanımlı hakiki bir off roadcu ve off road yapan görmedim amarokla gezenbılırdede takıp edıyorum umarım yanılıyorumdur .

    Ben aracımı alacağım zaman 2. elini çok aradım ama karda değer bir 2. el yoktu. çok övülen mitsubishilerin 2 aylık olduğu iddia edilen 2. eli dahi vardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 18 Kasım 2013; 22:04:03 >
  • Diğer markaların ağladığı parkurda Amarok showw yaptı.
    Siz istediğiniz kadar karalamaya çalışın
    http://www.youtube.com/watch?v=xPILjcBQKrs
    http://www.youtube.com/watch?v=tRIZuO0FTVU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 18 Kasım 2013; 22:31:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    Yahu kusura bakmayında amaroku övecem diye senelerin pickup markalarını yerden yere vurmuşsunuz.Bizde işimiz dolayısıyla 15 senedir hep elimizin altında bir pickup bulundururuz bende tecrübelerimi aktarayım istedim.Şu anda mitsubishi 2009 l200 sahibiyim,daha önce nissan skystarım ve skystar sss im vardı.Bir kere bu araçlarla ilgili şunu söyleyim.Bu pickupların kalitesi ve kullanılabilirliğini anlamak için bu araçlarla en az bir 150000 km devirmek lazım o zaman araba sağlammı ne sıkıntılar çıkarıyor belli olur.Showroomlarda bakıp, kapılarını açıp kapayıp,iki test sürüşü yapıp iç mekan kalitesine göre bu araç iyidir dememiz gerçek amacıyla pickup kullananları tatmin etmez,İki nissan pickupımla 300000 km yi devirmiştim ve araçlar sattığımda bile beton gibilerdi.İlk skystarımı sattığımda düzenli olarak araca 700 kg arazi şartında yük vurulmasına rağmen aracın ne baskı balatası ne de arka makas yaprakları bile değişmemişti.Şu anda kullandığım 2009 mitsubishi l200 de 160000 km de ve rutin bakımları dışında araçta değişen hiçbir aksam yok.Ve inanın işimiz dolayısıyla bu araçların sırtında arazi koşullarında hep yük oluyor.Amaroku bende çok beğeniyorum ancak hele bi kendini motor olarak ve kullanım sağlamlığı olarak kanıtlasın bakalım.İsuzu,toyota,nissan,mitsubishi gibi firmaların yanına gelebilmesi için bahsettiğiniz malzeme kalitesiymiş gibi faktörlerden çok daha fazlasını sunması lazım.Bahsettiğiniz aracın daha bir arazi vitesi bile yokki benim için dört çeker araçlarda arazi vitesi otomatik değil manuel olmalıdır.Hele bi dakar rallisine girsin mitsubishi gibi orada başarılar kazansın hele bi çöl koşullarında kendini ispat etsin,yüklü taşımalarda 300000 km leri devirsin,bir bakalım motoru,şanzumanı ve yürüyeni arazi şartlarında ne tepkiler verecek.Bu araçlar daha doğru dürüst km ler yapmadı.Ayrıca şu da var amarok şu anda fiyatlandırma politikası olarak bütün markalardan yukarıda konumlanmış durumda.4*4 otomatik versiyonu 85000 lira,4*2 higline düz vites versiyonu 73000 lira,bu iki aracın aynı özellikteki l200 versiyonu 4*4 instyle otomatik olarakki amaroktan çok daha dolu bir araç ,elektrikli deri koltuklar.sunroof,geri görüş kamerası navigasyon gibi birçok ekstrası var75000 lira 4*2 otomatik intense olarak 57000 lira.Aradaki fiyat farkı son derece fazla.son olarakta bu araçların hiçbirinde binek araç konforu yoktur.Arka makasları yüzünden aracın içine oturanlar ufak bi tümsekte kafalarını tavana vururlar.Arka koltukları çok diktir uzun yol konforu yoktur.Basit bir c sınıfı araç bile bu araçlardan daha konforlu yolculuklar sağlar.Bunu söylememin nedeni bu araçları jip konforu yaşayacağım diye 70 80 bin liralara alıp sonradan hayal kırıklığına uğrayıp pişman olmakta var.Sahibinden.com da dolu pickup var daha 20000 km yapmamış olan.


    Ben 2013 model 4x4 tredline modelini 58.000+2.000 TL aksesuar toplam 60.000TL ye aldım. İnternetteki fiyatlarla acentedeki fiyatlar birbirine uymaz. Siz internetteki sayfalara göre konuşuyorsunuz. Ben dediğim 4 marka ilede test sürüşüne çıktım. Amarok ile her türlü uzun yola çıkılır. Bende 2011 model GOLF te var ama bir yere gideceğimiz zaman park problemi yoksa Amarok'u tercih ediyoruz çünkü geniş ferah bir yolculuk sağlıyor. daha rahat ediyoruz. Bir araç herkesin yaşam tarzına hitap etmez. Ama diğer pikuplar olsa ailemden hiç kimse onlarla uzun yola çıkmak istemezdi. Sessiz geniş rahat ve hızlı bir yolculuk imkanı sağlıyorlar.
    Trakya bölgesinde en çok kullanılan araç derseniz isuzu Dmax ler tarlalarda cirit atıyor. Fakat ben onlara bindiğim zaman kendimi AS250 kamyonetli yıllara dönüyorum.
    Tekrar dile getiriyorum Amarok Bir aile kamyonetidir. Vaadettiklerini yerine getiren bir araçtır. Bu formdaki bazı kişilerin komyonetlerden beklentisi farklıysa bu amarok'un suçu değildir... Sizin bir kamyonetle offroad rallisi yapma fantaziniz varsa bunu buraya yansıtmayın.
    BEn araştırdım övdüğünüz kamyonetlerle test sürüşüde yaptım sitelerde karşılaştırmada yaptım. Amarokta standart olarak sunulan pek çok opsiyon diğerlerinde yok. Fordu Nissanı isuzuyu sürmek hiç keyifli değil. keyif alabilen varsa kullansın biz amaroktan memnunuz. Aynı konfor ve güvenliği 58.000TL ye sağlayan başka kamyonet yok. Amaroktaki çoğu sistem diğerlerine 10 yıl sonra bile zor eklenir.

    Arkadaşım siz istediğiniz kadar uzun yola çıkılır deyin, ssangyong actyon sports hariç bu araçların hiçbirisi ile uzun yolu bırakın şehir içinde bile konforlu yolculuk yapamazsınız.Bu araçların arkası boş ve makaslı olduğu için özellikle ıslak zeminlerde binek araç güvenliğinde değiller.En ufak birsert sürüşte savruluyorlar.Bu araçlar yük taşısın diye arkada makas kullanılır bildiğin kamyon ve kamyonetlerde olduğu gibi.Arkada oturanlar bu araçlarla beş saatlik bir yolculuğa çıksın fıtık olur çıkarlar.Dangıl dungul sallıyor arkası.Ben civarımda benim araca özenen çok insan tanıyorum jeep niyetine ne navaralar ne l200 ler ne amaroklar alıpta 2000 km yapmadan satanlar.Soruyorum niye sattın diye yok,10 litre mazot yakıyor,park sıkıntısı var,geri görüşü sıkıntı,yol tututşu zayıf,arkası çok sallıyor oturanın kafası tavana vuruyor,yok 1. Köprüden geçmiyor,turu zayıf!içine motor sesi alıyor,gibi bir dünya laf işitiyorum.Yoksa araçların kötülüğünden daha kilometre yapmadan ikinci ele düşmüyor bu pickuplar.Öyle aracın arkasına kapalı kabin yaptırınca bu araçlar grand cherokeeye x5 e dönüşmüyor.Havasına heybetine kanıp bir merakla 70000 lira verenler 2 ay geçmeden satıp dizel golf veya muadili araçlara yöneliyorlar.Kendimizi kandırmayalım.Benim hanımın hyundai i20 si bile bu araçlardan daha konforlu.Hanım l200 den nefret ediyor.Amaroku da test ettim bir kere 4*2 sinin otomatiği yok.Ayrıca yol konforu olarak oda diğer pickuplardan farksız.Birtek actyon sportsta helezonik yay kullanılmış ve yol konforu fena değil ama onunda arka koltukları çok dik ve insan kazık yutmuş gibi oturuyor,inip binmesi de zor.Fiyat konusuna gelince vw liste fiyatından indirim yapıyorda diğer firmalar nalmı topluyor.Vw bu pickuplar içinde kendini premium segmente konumlandırmış ve en pahalı pickup konumunda,liste fiyatından 10000 lira indirim yapmıyor herhalde.Ayrıca sizin 60000 lira verdiğiniz amarokun trendline modeli bomboş bir araç.Gidin en basit tata xenona bile bakın ondada sizin araçta olan özellikler fazlasıyla mevcut.Aracınızda sis farı bile yok kapı kolları plastik,panjurları plastik,yan basamak yok jantlar 16 lastikler ufak, arka tampon basamağı plastik.En boş araçta ne opsiyon olsun .Hadi highline deseniz araç birşeye benziyor ama trendline için o para fazla.60000liraya ford ranger otomatik ağzına kadar dolusunu veriyorlar ve araç gerçek bir 4*4 görüntüsünde,keza 57000 liraya l200 ün otomatik vites deri koltuk navigasyon yan basamaklar sis farı geri görüş bluetooth,dvd player,18 jant geniş lastikler gibi yine ağzına kadar dolusunu liste fiyatı üzerinden veriyorlar pazarlık payı da var.İyi araştırmanızı tavsiye ederim.Sizin aracın doluluğunda bir l200 45000 lira ve aracı ne kadar hor kullanırsan kullan banamısın demez.Uzun lafın kısası iş için kullanılacak,sırtında yeri geldiğinde 1 ton yükle şantiyelerde tarlalarda çöllerde arazilerde,karda kışta gezerek 300.000 km leri devirsin amarok o zaman helal olsun derim.Diğer markaların hepsi kendini en zor koşullarda kanıtlamış araçlardır,ve bizim gibi direkt olarak zor koşullarda iş için pickup kullananlar için havadan, görüntüden önce sağlamlık,dayanıklılık,bakım giderleri,yedek parça bolluğu,arazi yetenekleri,ve fiyat kalite orantısı önce gelir.Yoksa amarokun highline modeli, trendline değil, çok şık ve iddialı bir araca benziyor ancak kendini ispatlaması için çok yol katetmesi lazım ve diğer markalara göre gereğinden fazla premium fiyatlarda konumlandırılmaması lazım.Birde son olarak anlatmak istediklerimi anlamamışsınız, benim kamyonetle offroad fantazisi yapma niyetim yok, aksine bu arabayı gerçek amacı doğrultusunda kullanma niyetim var ve 15 yıldır bu amaçla kullanıyorum.Yoksa bunların hiçbiri çekilecek araçlar değillerdir heleki istanbul trafiğinde.Esasen ben burda bu arabaların ne amaçla kullanılması gerektiğini,artılarını ve eksilerini bu araçları merak eden arkadaşlara açıkça söylemek istedim.Gidip bir dünya para verip rezil olmasınlar sonra.Offroad fantazisi yapacak olsam gider lada niva alır aslanlar gibi keyfini çıkarırım.Yaklaşma açıları olmayan modifiyesiz pickuplarla arazide tamponu deve kuşu gibi toprağa gömersin rezil olur kalırsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gh912 -- 19 Kasım 2013; 1:38:05 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar 4x4 tutkunu dediğimiz arkadaş tam bir vw fanboy çıktı..boşa kendinizi yormayın..ne derseniz diyin fikirleri değişmez..

    gh912 arkadaşın dediği gibi en konforlu pickup ssangyong korando-actyondur...arka koltukları en rahat olanda L200...
    pickuptan anlayan dağda bayırda binecek adam zaten gidip amarok almaz...şehir içinde binecek adam alır...alır suva bindiğini zanneder...


    toyota dizelde 2000cc motordan 150hp üretmez...3000ccden 175hpüretir..3000cc 90hp olan turbosuz modeli bile vardır...sebebi ise sağlamlıktır..aşırı sıkıştırma kullanarak motor ömrünü 100,000kmde bitirmez...arıza çıkarma olasılığını düşük tutar..gerekirse yakıt pompasını bile mekanik kullanır....sebebi ise : pickup alan vatandaş bunu asfaltta kullanmayacak...dağda bayırda yolda kalıp zulum görmesin işi aksamasın...eurodizel dünyanın heryerinde satılmıyor malesef.. gerekirse kırsal motorin koysun bassın yürüsün...icap ederse ayçiçek yağı koysun işi aksamasın...

    bu nedenlerden dolayı tüm japon pick up üreticileri küçük hacimden yüksek hp üretmeye çalışmazlar...onun yerine sorunsuz motor, normal hacim, normal güç, uygularlar..

    ikinci konu ise 4x4 araçtaki torktur...arazi aracında motor gücünden ziyade tork önemlidir...100hp 500nm olan bir dizel araç,200hp 300nm olan bir araçtan 2 kat daha avantajlıdır..... bu nedenle arazi araçlarında manuel ağır şanzıman takviyesi vardır...örn:L200-actyon-dmax-ranger gibi...
    ağır arazi takviyesi dediğimiz olay deviri düşürerek torku arttırmaktır...100hp 500nm torka sahip olan araç,1/2,5 ağır arazi takviyesine geçtiğinde 1250nm torka ulaşır...bu değer olağanüstü yüksek bir değerdir...

    amarokta bulunan sınırlı kaydırmalı difransiyel kilidi yani LSD tam anlamıyla bir difransiyel kilidi değildir...patinaj çeken lastiğiğe fren yaptırarak gücü diğer tekerleğe aktaran bir esp sistemidir...gerçek difransiyel kilidi L200ün arka aksında bulunan tam kilitlemeli mekanik difransiyel kilididir...sürücü istegine göre kilitlenir veya açılır..bu mitsubishide standarttır..amaroktaki gibi opsiyon deildir.. bakın ben sistemi açıkladım..

    amarok fiyatına göre kazıktır..L200 en dolusu 75,000tldir..amarok ise 85,000tl.. L200 yıllık vergisi 3400tl amarok ise 2300tl dir...
    pickup araca 5 yıl bineceğinizi hesaplarsanız arada 5000tl vergi farkı olacaktır... amarok 100kmde ort. 7,6 lt harcıyor(imkansız bir değer ama yakıyor diyelim) L200de 8,5 yakıyor....hadi yakıt olarak da 4000tl fark çıksa..yine 1000tl kar'dasınız...(liste fiyatları ve katalog verilerinden yola çıkarak yazdım)

    peki bu bile bile kazıklanmak değil midir?
    derseniz ki keyif benim para benim..istediğime alır binerim...o zaman saygı duyarım...istediğiniz kadar kazıklanabilirsiniz...
    bizim görevimiz yanlış olan bir konuda yanlışlığı dile getirmek...daha kendini ispatlamamış bir pickup aracı öveceğim diye de kendini ispatlamış harika araçları yerden yere vuramazsınız..

    mercedes benz hariç hiçbir alman firması daha önce arazi taşıtı üretmedi...bu konuda çok eksikler...önce 15yıl kendilerini ispatlayacaklar,dünyanın en ucra köşelerini gezecekler sorunsuz 500,000km yapacaklar.. biz sonra amarok da sağlammış diyeceğiz..


    sürçü lisan ettiysem affola...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 19 Kasım 2013; 10:00:58 >




  • amarok 180 hp 420 nm tork üretiyor, o zaman kendinle çelişiyorsun dostum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    arkadaşlar 4x4 tutkunu dediğimiz arkadaş tam bir vw fanboy çıktı..boşa kendinizi yormayın..ne derseniz diyin fikirleri değişmez..

    gh912 arkadaşın dediği gibi en konforlu pickup ssangyong korando-actyondur...arka koltukları en rahat olanda L200...
    pickuptan anlayan dağda bayırda binecek adam zaten gidip amarok almaz...şehir içinde binecek adam alır...alır suva bindiğini zanneder...


    toyota dizelde 2000cc motordan 150hp üretmez...3000ccden 175hpüretir..3000cc 90hp olan turbosuz modeli bile vardır...sebebi ise sağlamlıktır..aşırı sıkıştırma kullanarak motor ömrünü 100,000kmde bitirmez...arıza çıkarma olasılığını düşük tutar..gerekirse yakıt pompasını bile mekanik kullanır....sebebi ise : pickup alan vatandaş bunu asfaltta kullanmayacak...dağda bayırda yolda kalıp zulum görmesin işi aksamasın...eurodizel dünyanın heryerinde satılmıyor malesef.. gerekirse kırsal motorin koysun bassın yürüsün...icap ederse ayçiçek yağı koysun işi aksamasın...

    bu nedenlerden dolayı tüm japon pick up üreticileri küçük hacimden yüksek hp üretmeye çalışmazlar...onun yerine sorunsuz motor, normal hacim, normal güç, uygularlar..

    ikinci konu ise 4x4 araçtaki torktur...arazi aracında motor gücünden ziyade tork önemlidir...100hp 500nm olan bir dizel araç,200hp 300nm olan bir araçtan 2 kat daha avantajlıdır..... bu nedenle arazi araçlarında manuel ağır şanzıman takviyesi vardır...örn:L200-actyon-dmax-ranger gibi...
    ağır arazi takviyesi dediğimiz olay deviri düşürerek torku arttırmaktır...100hp 500nm torka sahip olan araç,1/2,5 ağır arazi takviyesine geçtiğinde 1250nm torka ulaşır...bu değer olağanüstü yüksek bir değerdir...

    amarokta bulunan sınırlı kaydırmalı difransiyel kilidi yani LSD tam anlamıyla bir difransiyel kilidi değildir...patinaj çeken lastiğiğe fren yaptırarak gücü diğer tekerleğe aktaran bir esp sistemidir...gerçek difransiyel kilidi L200ün arka aksında bulunan tam kilitlemeli mekanik difransiyel kilididir...sürücü istegine göre kilitlenir veya açılır..bu mitsubishide standarttır..amaroktaki gibi opsiyon deildir.. bakın ben sistemi açıkladım..

    amarok fiyatına göre kazıktır..L200 en dolusu 75,000tldir..amarok ise 85,000tl.. L200 yıllık vergisi 3400tl amarok ise 2300tl dir...
    pickup araca 5 yıl bineceğinizi hesaplarsanız arada 5000tl vergi farkı olacaktır... amarok 100kmde ort. 7,6 lt harcıyor(imkansız bir değer ama yakıyor diyelim) L200de 8,5 yakıyor....hadi yakıt olarak da 4000tl fark çıksa..yine 1000tl kar'dasınız...(liste fiyatları ve katalog verilerinden yola çıkarak yazdım)

    peki bu bile bile kazıklanmak değil midir?
    derseniz ki keyif benim para benim..istediğime alır binerim...o zaman saygı duyarım...istediğiniz kadar kazıklanabilirsiniz...
    bizim görevimiz yanlış olan bir konuda yanlışlığı dile getirmek...daha kendini ispatlamamış bir pickup aracı öveceğim diye de kendini ispatlamış harika araçları yerden yere vuramazsınız..

    mercedes benz hariç hiçbir alman firması daha önce arazi taşıtı üretmedi...bu konuda çok eksikler...önce 15yıl kendilerini ispatlayacaklar,dünyanın en ucra köşelerini gezecekler sorunsuz 500,000km yapacaklar.. biz sonra amarok da sağlammış diyeceğiz..


    sürçü lisan ettiysem affola...


    Her şeyi 10 numara açıklamışsınız.Manuel arazi şanzımanı olmayan 4 çekere arazi aracı demem.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • gh912 , falken34 dostum herşeyi egrisiyle dogrusu ile anlatmışsın..Bu aletler konfor beklenecek aletler degil. Bu aletler iş atı.. Amaroku bana binek araç gibi anlatıyorsan. Zaten senden şüphe ederim.. Gene kendini pick up zanneden bir arkadaşa denk geldik.. Bu amarok alanların kendileri pick up zannetmeleri öldürecek beni...İş arazi ise agır işse Almanlardan unimog mercedes g geliyor aklıma.. Taşıma agır yük , sert koşullar sözkonusu ise L200 ,hilux birer efsanedir. Bu itibar bir günde oluşmadı arkasında onlarca yıldır girip çıktıkları çamurun karın kayanın imzası bu itibar. Amarokta 10 yıl ayakta kalabilir bu zorluklara gögüs gerebilirse o zaman konuşuruz..Agır işlerde ben daha kimsenin amaroku kullandıgını görmedim. Çünkü bu işten anlayan hiç kimse bu aleti seçmez.. Dag başında güvenemiyeceginiz kendini ispatlamamış hiç bir aleti kimse kullanmak istemez... Bu her türlü ekipman için geçerlidir..Bütün iş durdugunda yada alet tekledigi için karın ortasında kalıp yardım beklediginizde tir tir titrediginizde ne demek istedigimi anlarsınız.. Bu şartları yaşayan birisi ile şehirden dışarı kafasını çıkarmayan birisinin tercihi tabiki farklı olacaktır. O dag başında ben nerde çekici bulacagımda çagıracagım.. Daha komigi o çekici aracın kaldıgı yere ulşabilecekmi.. Amarok şehir için yada köy yolları için iyi bir tercih olabilir ama daha ötesi için 40 fırın ekmek yemesi lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    Yahu kusura bakmayında amaroku övecem diye senelerin pickup markalarını yerden yere vurmuşsunuz.Bizde işimiz dolayısıyla 15 senedir hep elimizin altında bir pickup bulundururuz bende tecrübelerimi aktarayım istedim.Şu anda mitsubishi 2009 l200 sahibiyim,daha önce nissan skystarım ve skystar sss im vardı.Bir kere bu araçlarla ilgili şunu söyleyim.Bu pickupların kalitesi ve kullanılabilirliğini anlamak için bu araçlarla en az bir 150000 km devirmek lazım o zaman araba sağlammı ne sıkıntılar çıkarıyor belli olur.Showroomlarda bakıp, kapılarını açıp kapayıp,iki test sürüşü yapıp iç mekan kalitesine göre bu araç iyidir dememiz gerçek amacıyla pickup kullananları tatmin etmez,İki nissan pickupımla 300000 km yi devirmiştim ve araçlar sattığımda bile beton gibilerdi.İlk skystarımı sattığımda düzenli olarak araca 700 kg arazi şartında yük vurulmasına rağmen aracın ne baskı balatası ne de arka makas yaprakları bile değişmemişti.Şu anda kullandığım 2009 mitsubishi l200 de 160000 km de ve rutin bakımları dışında araçta değişen hiçbir aksam yok.Ve inanın işimiz dolayısıyla bu araçların sırtında arazi koşullarında hep yük oluyor.Amaroku bende çok beğeniyorum ancak hele bi kendini motor olarak ve kullanım sağlamlığı olarak kanıtlasın bakalım.İsuzu,toyota,nissan,mitsubishi gibi firmaların yanına gelebilmesi için bahsettiğiniz malzeme kalitesiymiş gibi faktörlerden çok daha fazlasını sunması lazım.Bahsettiğiniz aracın daha bir arazi vitesi bile yokki benim için dört çeker araçlarda arazi vitesi otomatik değil manuel olmalıdır.Hele bi dakar rallisine girsin mitsubishi gibi orada başarılar kazansın hele bi çöl koşullarında kendini ispat etsin,yüklü taşımalarda 300000 km leri devirsin,bir bakalım motoru,şanzumanı ve yürüyeni arazi şartlarında ne tepkiler verecek.Bu araçlar daha doğru dürüst km ler yapmadı.Ayrıca şu da var amarok şu anda fiyatlandırma politikası olarak bütün markalardan yukarıda konumlanmış durumda.4*4 otomatik versiyonu 85000 lira,4*2 higline düz vites versiyonu 73000 lira,bu iki aracın aynı özellikteki l200 versiyonu 4*4 instyle otomatik olarakki amaroktan çok daha dolu bir araç ,elektrikli deri koltuklar.sunroof,geri görüş kamerası navigasyon gibi birçok ekstrası var75000 lira 4*2 otomatik intense olarak 57000 lira.Aradaki fiyat farkı son derece fazla.son olarakta bu araçların hiçbirinde binek araç konforu yoktur.Arka makasları yüzünden aracın içine oturanlar ufak bi tümsekte kafalarını tavana vururlar.Arka koltukları çok diktir uzun yol konforu yoktur.Basit bir c sınıfı araç bile bu araçlardan daha konforlu yolculuklar sağlar.Bunu söylememin nedeni bu araçları jip konforu yaşayacağım diye 70 80 bin liralara alıp sonradan hayal kırıklığına uğrayıp pişman olmakta var.Sahibinden.com da dolu pickup var daha 20000 km yapmamış olan.


    Ben 2013 model 4x4 tredline modelini 58.000+2.000 TL aksesuar toplam 60.000TL ye aldım. İnternetteki fiyatlarla acentedeki fiyatlar birbirine uymaz. Siz internetteki sayfalara göre konuşuyorsunuz. Ben dediğim 4 marka ilede test sürüşüne çıktım. Amarok ile her türlü uzun yola çıkılır. Bende 2011 model GOLF te var ama bir yere gideceğimiz zaman park problemi yoksa Amarok'u tercih ediyoruz çünkü geniş ferah bir yolculuk sağlıyor. daha rahat ediyoruz. Bir araç herkesin yaşam tarzına hitap etmez. Ama diğer pikuplar olsa ailemden hiç kimse onlarla uzun yola çıkmak istemezdi. Sessiz geniş rahat ve hızlı bir yolculuk imkanı sağlıyorlar.
    Trakya bölgesinde en çok kullanılan araç derseniz isuzu Dmax ler tarlalarda cirit atıyor. Fakat ben onlara bindiğim zaman kendimi AS250 kamyonetli yıllara dönüyorum.
    Tekrar dile getiriyorum Amarok Bir aile kamyonetidir. Vaadettiklerini yerine getiren bir araçtır. Bu formdaki bazı kişilerin komyonetlerden beklentisi farklıysa bu amarok'un suçu değildir... Sizin bir kamyonetle offroad rallisi yapma fantaziniz varsa bunu buraya yansıtmayın.
    BEn araştırdım övdüğünüz kamyonetlerle test sürüşüde yaptım sitelerde karşılaştırmada yaptım. Amarokta standart olarak sunulan pek çok opsiyon diğerlerinde yok. Fordu Nissanı isuzuyu sürmek hiç keyifli değil. keyif alabilen varsa kullansın biz amaroktan memnunuz. Aynı konfor ve güvenliği 58.000TL ye sağlayan başka kamyonet yok. Amaroktaki çoğu sistem diğerlerine 10 yıl sonra bile zor eklenir.

    Arkadaşım siz istediğiniz kadar uzun yola çıkılır deyin, ssangyong actyon sports hariç bu araçların hiçbirisi ile uzun yolu bırakın şehir içinde bile konforlu yolculuk yapamazsınız.Bu araçların arkası boş ve makaslı olduğu için özellikle ıslak zeminlerde binek araç güvenliğinde değiller.En ufak birsert sürüşte savruluyorlar.Bu araçlar yük taşısın diye arkada makas kullanılır bildiğin kamyon ve kamyonetlerde olduğu gibi.Arkada oturanlar bu araçlarla beş saatlik bir yolculuğa çıksın fıtık olur çıkarlar.Dangıl dungul sallıyor arkası.Ben civarımda benim araca özenen çok insan tanıyorum jeep niyetine ne navaralar ne l200 ler ne amaroklar alıpta 2000 km yapmadan satanlar.Soruyorum niye sattın diye yok,10 litre mazot yakıyor,park sıkıntısı var,geri görüşü sıkıntı,yol tututşu zayıf,arkası çok sallıyor oturanın kafası tavana vuruyor,yok 1. Köprüden geçmiyor,turu zayıf!içine motor sesi alıyor,gibi bir dünya laf işitiyorum.Yoksa araçların kötülüğünden daha kilometre yapmadan ikinci ele düşmüyor bu pickuplar.Öyle aracın arkasına kapalı kabin yaptırınca bu araçlar grand cherokeeye x5 e dönüşmüyor.Havasına heybetine kanıp bir merakla 70000 lira verenler 2 ay geçmeden satıp dizel golf veya muadili araçlara yöneliyorlar.Kendimizi kandırmayalım.Benim hanımın hyundai i20 si bile bu araçlardan daha konforlu.Hanım l200 den nefret ediyor.Amaroku da test ettim bir kere 4*2 sinin otomatiği yok.Ayrıca yol konforu olarak oda diğer pickuplardan farksız.Birtek actyon sportsta helezonik yay kullanılmış ve yol konforu fena değil ama onunda arka koltukları çok dik ve insan kazık yutmuş gibi oturuyor,inip binmesi de zor.Fiyat konusuna gelince vw liste fiyatından indirim yapıyorda diğer firmalar nalmı topluyor.Vw bu pickuplar içinde kendini premium segmente konumlandırmış ve en pahalı pickup konumunda,liste fiyatından 10000 lira indirim yapmıyor herhalde.Ayrıca sizin 60000 lira verdiğiniz amarokun trendline modeli bomboş bir araç.Gidin en basit tata xenona bile bakın ondada sizin araçta olan özellikler fazlasıyla mevcut.Aracınızda sis farı bile yok kapı kolları plastik,panjurları plastik,yan basamak yok jantlar 16 lastikler ufak, arka tampon basamağı plastik.En boş araçta ne opsiyon olsun .Hadi highline deseniz araç birşeye benziyor ama trendline için o para fazla.60000liraya ford ranger otomatik ağzına kadar dolusunu veriyorlar ve araç gerçek bir 4*4 görüntüsünde,keza 57000 liraya l200 ün otomatik vites deri koltuk navigasyon yan basamaklar sis farı geri görüş bluetooth,dvd player,18 jant geniş lastikler gibi yine ağzına kadar dolusunu liste fiyatı üzerinden veriyorlar pazarlık payı da var.İyi araştırmanızı tavsiye ederim.Sizin aracın doluluğunda bir l200 45000 lira ve aracı ne kadar hor kullanırsan kullan banamısın demez.Uzun lafın kısası iş için kullanılacak,sırtında yeri geldiğinde 1 ton yükle şantiyelerde tarlalarda çöllerde arazilerde,karda kışta gezerek 300.000 km leri devirsin amarok o zaman helal olsun derim.Diğer markaların hepsi kendini en zor koşullarda kanıtlamış araçlardır,ve bizim gibi direkt olarak zor koşullarda iş için pickup kullananlar için havadan, görüntüden önce sağlamlık,dayanıklılık,bakım giderleri,yedek parça bolluğu,arazi yetenekleri,ve fiyat kalite orantısı önce gelir.Yoksa amarokun highline modeli, trendline değil, çok şık ve iddialı bir araca benziyor ancak kendini ispatlaması için çok yol katetmesi lazım ve diğer markalara göre gereğinden fazla premium fiyatlarda konumlandırılmaması lazım.Birde son olarak anlatmak istediklerimi anlamamışsınız, benim kamyonetle offroad fantazisi yapma niyetim yok, aksine bu arabayı gerçek amacı doğrultusunda kullanma niyetim var ve 15 yıldır bu amaçla kullanıyorum.Yoksa bunların hiçbiri çekilecek araçlar değillerdir heleki istanbul trafiğinde.Esasen ben burda bu arabaların ne amaçla kullanılması gerektiğini,artılarını ve eksilerini bu araçları merak eden arkadaşlara açıkça söylemek istedim.Gidip bir dünya para verip rezil olmasınlar sonra.Offroad fantazisi yapacak olsam gider lada niva alır aslanlar gibi keyfini çıkarırım.Yaklaşma açıları olmayan modifiyesiz pickuplarla arazide tamponu deve kuşu gibi toprağa gömersin rezil olur kalırsın.

    Sizin bu konuya hakim olmadığınızı ve kulaktan dolma bilgilerle boşa salladığınızı şimdi daha iyi anlıyorum. Tredline ile High line arasında 12.000TL fark var. Ben bunun sebebini sorduğumda sis farı, park sensörü, panjur ve çeşitli yerdeki nikelajlar (nikelajdan nefret ediyorum), koltuk kumaşları ve janlar dendi. Bende tredline aldım Edirne sanayisindeki aksesuarcıya çektim aracı ön ve arka park sensörü, rollbar, basamak, havuz, koltuk kılıfı, paspas, 18 inc %50 arazi, %50 yol lastiği Bredgestone, taktırdım 4.000 TL ye mal oldu. Sis farı yüksek araçlarda işe yaramadığı için taktırmadım oda 150 TL civari idi. Motor ve iç donanım olarak hiçbir fark yok. 12.000 TL tamamen fasa fiso ve istediğim rengi yoktu. acenteye servis danışmanı ile tanışmaya gittiğimde onlarda aracı çok beğendi bizim taktıklarımız araca bu kadar yakışmıyor dediler. İyi ki high line almamışım 8.000 TL ile 3 sene vergisini öderim. Bu sene zaten ödenmiş 4 sene MTV sorunum olmaz.
    BEnde zaten bu araç için aile kamyoneti diyorum. Senin dediğin jeep ler SUV lar çok farklı araçlar. Konforuna gelince bana 2011 model GOLF ten daha rahat geliyor. Biz ailece Amaroku çok seviyoruz. Balkanlardaki yolsuz tepelerde, ve Bolayır belediyesinin bir türlü yol yapmadığı yazlığımıza çok rahat gidip geliyoruz bu gidişle GOLF garajda çürüyecek.
    Bende L200 zü sevmiyorum 2011 model 2. elini deneme amaçlı 4-5 gün kullandım yok arkadaş ben almayayım dedim. Çok şekilsiz, içi çok dandik , Kontak anahtarı bile iğrenç, arka koltukları geniş ama çok sallıyor. 90 la fazla kskin olmayan bir viraj döndüm araç yanlandı ölümden döndüm. Amarok ile 100-120 ile viraj dönüyorum gayet iyi. En ufak savrulma bile olmuyor araçta.
    Sizin niyet ve düşüncenizi bilmiyorum ama ben amarok'a bayıldım. 58.000 TL, 2.300 TL MTV, yakıt değerleride iyi,... Ranger kullanan arkadaş sen tuvalete bile amarok ile gidecen diye dalga geçiyor. Sende git arazi canavarıymış diyorum. Cüzdan canavarı alan olsa satıcam ama bakan bile yok diyor. Amarok bu şekilde giderse ben aracımı kolay kolay satmam. Çok işe yarıyor. NE bulursan ne görürsen at kasaya dağın tepesine götür. Golfte gez gez bagaj yok, kasisten geçmez, tümsekten geçmez, yazlığa nakliyeci tut zor iş benim için. Sizleri bilemem yaşam tarzınız nedir, kamyonete ihtiyacınız var mı yok mu senelik 7000-8000TL vergi ödemek size koyar mı koymaz mı bilemem. Sevgilerimle arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4x4_tutkunu -- 19 Kasım 2013; 22:34:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: 4x4_tutkunu

    quote:

    Orijinalden alıntı: profdr

    Dostum işin özünü yine kaçırmışsın. Amarok destekleyen veya karşı oldugum bir durum yok.. Karşı oldugumuz şey çıkıyor bir iki amarok sahibi başlıyor üfürmeye.. Buna binersin aya gidersin ... Yok land roverdan üstün yok ..Hıluxten şöyle böyle iyi... Saçmalıyorlar.. Arabaya aşık olmuş atıp tutuyorlar.. Basitçe diyoruz ki kullan iyi yanlarını kötü yanlarını tecrubelerini yaz.... Almak isteyenlere gelecekte güzel bir kaynak olsun burası.. Adam kendini amarok zannediyor.. Bir eleştiri getiriyorsun. Küfür etmişsin gibi içerliyor başlıyor saga sola saldırmaya..
    O zaman sende kopuyorsun çünkü mevzu amorok olmaktan çıkıyor.. Vw düşmanlıgına hayranlıgına dönüşüyor iş.. Mantıgı mumla ara bulamıyorsun..Halbuki ben kendi tecrubelerimde de yazdım mesala golf sınıfının en iyi aracıdır bence ve c sınıfında standartları belirler mesela.. Ama amarokun üretim amacını düşünürsek agır işler söz konusu ise zor şartlarda kullanan hiç bir şirket şu an amarok a güvenemez...Çünkü daha kendisini isbatlaması için 8-10 seneye ihtiyacı var.. Konu araçsa amaroksa yazın ögrenelim.. Doguş kazık fiyata sattıgı için
    gurur yapan alınan varsa konuşmaya gerek yok ... Burada konu olan amarokun teknik özellikleri kullanım özellikleri vb.. Olayı kişiselleştirip kendini araba sanan arkadaşlar yazmadıgı sürece güzel bir başlık bence

    Avrupada 35.000 euroya satılan aracı ben 58000+2000 TL aksesuar 60.000 TL ye aldım. Bunun neresi kazık yemek? Onu açıklar mısınız.
    Amarok'u satın almadan önce Ford, Mitsubishi, Nissan, isuzu firmalarının ürettikleri kamyonetleride denedim test sürüşüne çıktım. Fakat hem fiyatları çok yüksek 75.000, 82.000 TL hemde vergi ve yakıt tüketim değerleri bana çok fazla geldi. Ayrıca amarok pekçok özelliğe sahipti Viraj dengeleme sistemi, normal ABS, ASR, Offroad ABS,ASR (gerçi çamurda devre dışı bırakmamız gerekiyormuş) ve daha saymakla bitmeyen pekçok sistem vardı.
    diğer markalarda açıklaması bile olmayan kayarlı difransiyel (Kimse bu sistemi açıklayamıyor) ve difransiyal kilidi vardı. Benim 50 beygir 4x4 traktörümde bile daha fazla arazi güvenlik sistemi var. 4x4 Traktör kadar özelliği olmayan Ford, Nissan, İsuzuya 82.000 TL vericem (güvenlik seviyeleri 2 yıldız) , Daha fazla yakıt tüketicem, daha fazla vergi vericem. Bende mi bir hata var? yoksa sen "amarok alan kazık yemiş" imasını yazarken kendinde mi değildin ben anlamadım..

    Yahu kusura bakmayında amaroku övecem diye senelerin pickup markalarını yerden yere vurmuşsunuz.Bizde işimiz dolayısıyla 15 senedir hep elimizin altında bir pickup bulundururuz bende tecrübelerimi aktarayım istedim.Şu anda mitsubishi 2009 l200 sahibiyim,daha önce nissan skystarım ve skystar sss im vardı.Bir kere bu araçlarla ilgili şunu söyleyim.Bu pickupların kalitesi ve kullanılabilirliğini anlamak için bu araçlarla en az bir 150000 km devirmek lazım o zaman araba sağlammı ne sıkıntılar çıkarıyor belli olur.Showroomlarda bakıp, kapılarını açıp kapayıp,iki test sürüşü yapıp iç mekan kalitesine göre bu araç iyidir dememiz gerçek amacıyla pickup kullananları tatmin etmez,İki nissan pickupımla 300000 km yi devirmiştim ve araçlar sattığımda bile beton gibilerdi.İlk skystarımı sattığımda düzenli olarak araca 700 kg arazi şartında yük vurulmasına rağmen aracın ne baskı balatası ne de arka makas yaprakları bile değişmemişti.Şu anda kullandığım 2009 mitsubishi l200 de 160000 km de ve rutin bakımları dışında araçta değişen hiçbir aksam yok.Ve inanın işimiz dolayısıyla bu araçların sırtında arazi koşullarında hep yük oluyor.Amaroku bende çok beğeniyorum ancak hele bi kendini motor olarak ve kullanım sağlamlığı olarak kanıtlasın bakalım.İsuzu,toyota,nissan,mitsubishi gibi firmaların yanına gelebilmesi için bahsettiğiniz malzeme kalitesiymiş gibi faktörlerden çok daha fazlasını sunması lazım.Bahsettiğiniz aracın daha bir arazi vitesi bile yokki benim için dört çeker araçlarda arazi vitesi otomatik değil manuel olmalıdır.Hele bi dakar rallisine girsin mitsubishi gibi orada başarılar kazansın hele bi çöl koşullarında kendini ispat etsin,yüklü taşımalarda 300000 km leri devirsin,bir bakalım motoru,şanzumanı ve yürüyeni arazi şartlarında ne tepkiler verecek.Bu araçlar daha doğru dürüst km ler yapmadı.Ayrıca şu da var amarok şu anda fiyatlandırma politikası olarak bütün markalardan yukarıda konumlanmış durumda.4*4 otomatik versiyonu 85000 lira,4*2 higline düz vites versiyonu 73000 lira,bu iki aracın aynı özellikteki l200 versiyonu 4*4 instyle otomatik olarakki amaroktan çok daha dolu bir araç ,elektrikli deri koltuklar.sunroof,geri görüş kamerası navigasyon gibi birçok ekstrası var75000 lira 4*2 otomatik intense olarak 57000 lira.Aradaki fiyat farkı son derece fazla.son olarakta bu araçların hiçbirinde binek araç konforu yoktur.Arka makasları yüzünden aracın içine oturanlar ufak bi tümsekte kafalarını tavana vururlar.Arka koltukları çok diktir uzun yol konforu yoktur.Basit bir c sınıfı araç bile bu araçlardan daha konforlu yolculuklar sağlar.Bunu söylememin nedeni bu araçları jip konforu yaşayacağım diye 70 80 bin liralara alıp sonradan hayal kırıklığına uğrayıp pişman olmakta var.Sahibinden.com da dolu pickup var daha 20000 km yapmamış olan.


    Ben 2013 model 4x4 tredline modelini 58.000+2.000 TL aksesuar toplam 60.000TL ye aldım. İnternetteki fiyatlarla acentedeki fiyatlar birbirine uymaz. Siz internetteki sayfalara göre konuşuyorsunuz. Ben dediğim 4 marka ilede test sürüşüne çıktım. Amarok ile her türlü uzun yola çıkılır. Bende 2011 model GOLF te var ama bir yere gideceğimiz zaman park problemi yoksa Amarok'u tercih ediyoruz çünkü geniş ferah bir yolculuk sağlıyor. daha rahat ediyoruz. Bir araç herkesin yaşam tarzına hitap etmez. Ama diğer pikuplar olsa ailemden hiç kimse onlarla uzun yola çıkmak istemezdi. Sessiz geniş rahat ve hızlı bir yolculuk imkanı sağlıyorlar.
    Trakya bölgesinde en çok kullanılan araç derseniz isuzu Dmax ler tarlalarda cirit atıyor. Fakat ben onlara bindiğim zaman kendimi AS250 kamyonetli yıllara dönüyorum.
    Tekrar dile getiriyorum Amarok Bir aile kamyonetidir. Vaadettiklerini yerine getiren bir araçtır. Bu formdaki bazı kişilerin komyonetlerden beklentisi farklıysa bu amarok'un suçu değildir... Sizin bir kamyonetle offroad rallisi yapma fantaziniz varsa bunu buraya yansıtmayın.
    BEn araştırdım övdüğünüz kamyonetlerle test sürüşüde yaptım sitelerde karşılaştırmada yaptım. Amarokta standart olarak sunulan pek çok opsiyon diğerlerinde yok. Fordu Nissanı isuzuyu sürmek hiç keyifli değil. keyif alabilen varsa kullansın biz amaroktan memnunuz. Aynı konfor ve güvenliği 58.000TL ye sağlayan başka kamyonet yok. Amaroktaki çoğu sistem diğerlerine 10 yıl sonra bile zor eklenir.

    Arkadaşım siz istediğiniz kadar uzun yola çıkılır deyin, ssangyong actyon sports hariç bu araçların hiçbirisi ile uzun yolu bırakın şehir içinde bile konforlu yolculuk yapamazsınız.Bu araçların arkası boş ve makaslı olduğu için özellikle ıslak zeminlerde binek araç güvenliğinde değiller.En ufak birsert sürüşte savruluyorlar.Bu araçlar yük taşısın diye arkada makas kullanılır bildiğin kamyon ve kamyonetlerde olduğu gibi.Arkada oturanlar bu araçlarla beş saatlik bir yolculuğa çıksın fıtık olur çıkarlar.Dangıl dungul sallıyor arkası.Ben civarımda benim araca özenen çok insan tanıyorum jeep niyetine ne navaralar ne l200 ler ne amaroklar alıpta 2000 km yapmadan satanlar.Soruyorum niye sattın diye yok,10 litre mazot yakıyor,park sıkıntısı var,geri görüşü sıkıntı,yol tututşu zayıf,arkası çok sallıyor oturanın kafası tavana vuruyor,yok 1. Köprüden geçmiyor,turu zayıf!içine motor sesi alıyor,gibi bir dünya laf işitiyorum.Yoksa araçların kötülüğünden daha kilometre yapmadan ikinci ele düşmüyor bu pickuplar.Öyle aracın arkasına kapalı kabin yaptırınca bu araçlar grand cherokeeye x5 e dönüşmüyor.Havasına heybetine kanıp bir merakla 70000 lira verenler 2 ay geçmeden satıp dizel golf veya muadili araçlara yöneliyorlar.Kendimizi kandırmayalım.Benim hanımın hyundai i20 si bile bu araçlardan daha konforlu.Hanım l200 den nefret ediyor.Amaroku da test ettim bir kere 4*2 sinin otomatiği yok.Ayrıca yol konforu olarak oda diğer pickuplardan farksız.Birtek actyon sportsta helezonik yay kullanılmış ve yol konforu fena değil ama onunda arka koltukları çok dik ve insan kazık yutmuş gibi oturuyor,inip binmesi de zor.Fiyat konusuna gelince vw liste fiyatından indirim yapıyorda diğer firmalar nalmı topluyor.Vw bu pickuplar içinde kendini premium segmente konumlandırmış ve en pahalı pickup konumunda,liste fiyatından 10000 lira indirim yapmıyor herhalde.Ayrıca sizin 60000 lira verdiğiniz amarokun trendline modeli bomboş bir araç.Gidin en basit tata xenona bile bakın ondada sizin araçta olan özellikler fazlasıyla mevcut.Aracınızda sis farı bile yok kapı kolları plastik,panjurları plastik,yan basamak yok jantlar 16 lastikler ufak, arka tampon basamağı plastik.En boş araçta ne opsiyon olsun .Hadi highline deseniz araç birşeye benziyor ama trendline için o para fazla.60000liraya ford ranger otomatik ağzına kadar dolusunu veriyorlar ve araç gerçek bir 4*4 görüntüsünde,keza 57000 liraya l200 ün otomatik vites deri koltuk navigasyon yan basamaklar sis farı geri görüş bluetooth,dvd player,18 jant geniş lastikler gibi yine ağzına kadar dolusunu liste fiyatı üzerinden veriyorlar pazarlık payı da var.İyi araştırmanızı tavsiye ederim.Sizin aracın doluluğunda bir l200 45000 lira ve aracı ne kadar hor kullanırsan kullan banamısın demez.Uzun lafın kısası iş için kullanılacak,sırtında yeri geldiğinde 1 ton yükle şantiyelerde tarlalarda çöllerde arazilerde,karda kışta gezerek 300.000 km leri devirsin amarok o zaman helal olsun derim.Diğer markaların hepsi kendini en zor koşullarda kanıtlamış araçlardır,ve bizim gibi direkt olarak zor koşullarda iş için pickup kullananlar için havadan, görüntüden önce sağlamlık,dayanıklılık,bakım giderleri,yedek parça bolluğu,arazi yetenekleri,ve fiyat kalite orantısı önce gelir.Yoksa amarokun highline modeli, trendline değil, çok şık ve iddialı bir araca benziyor ancak kendini ispatlaması için çok yol katetmesi lazım ve diğer markalara göre gereğinden fazla premium fiyatlarda konumlandırılmaması lazım.Birde son olarak anlatmak istediklerimi anlamamışsınız, benim kamyonetle offroad fantazisi yapma niyetim yok, aksine bu arabayı gerçek amacı doğrultusunda kullanma niyetim var ve 15 yıldır bu amaçla kullanıyorum.Yoksa bunların hiçbiri çekilecek araçlar değillerdir heleki istanbul trafiğinde.Esasen ben burda bu arabaların ne amaçla kullanılması gerektiğini,artılarını ve eksilerini bu araçları merak eden arkadaşlara açıkça söylemek istedim.Gidip bir dünya para verip rezil olmasınlar sonra.Offroad fantazisi yapacak olsam gider lada niva alır aslanlar gibi keyfini çıkarırım.Yaklaşma açıları olmayan modifiyesiz pickuplarla arazide tamponu deve kuşu gibi toprağa gömersin rezil olur kalırsın.

    Sizin bu konuya hakim olmadığınızı ve kulaktan dolma bilgilerle boşa salladığınızı şimdi daha iyi anlıyorum. Tredline ile High line arasında 12.000TL fark var. Ben bunun sebebini sorduğumda sis farı, park sensörü, panjur ve çeşitli yerdeki nikelajlar (nikelajdan nefret ediyorum), koltuk kumaşları ve janlar dendi. Bende tredline aldım Edirne sanayisindeki aksesuarcıya çektim aracı ön ve arka park sensörü, rollbar, basamak, havuz, koltuk kılıfı, paspas, 18 inc %50 arazi, %50 yol lastiği Bredgestone, taktırdım 4.000 TL ye mal oldu. Sis farı yüksek araçlarda işe yaramadığı için taktırmadım oda 150 TL civari idi. Motor ve iç donanım olarak hiçbir fark yok. 12.000 TL tamamen fasa fiso ve istediğim rengi yoktu. acenteye servis danışmanı ile tanışmaya gittiğimde onlarda aracı çok beğendi bizim taktıklarımız araca bu kadar yakışmıyor dediler. İyi ki high line almamışım 8.000 TL ile 3 sene vergisini öderim. Bu sene zaten ödenmiş 4 sene MTV sorunum olmaz.
    BEnde zaten bu araç için aile kamyoneti diyorum. Senin dediğin jeep ler SUV lar çok farklı araçlar. Konforuna gelince bana 2011 model GOLF ten daha rahat geliyor. Biz ailece Amaroku çok seviyoruz. Balkanlardaki yolsuz tepelerde, ve Bolayır belediyesinin bir türlü yol yapmadığı yazlığımıza çok rahat gidip geliyoruz bu gidişle GOLF garajda çürüyecek.
    Bende L200 zü sevmiyorum 2011 model 2. elini deneme amaçlı 4-5 gün kullandım yok arkadaş ben almayayım dedim. Çok şekilsiz, içi çok dandik , Kontak anahtarı bile iğrenç, arka koltukları geniş ama çok sallıyor. 90 la fazla kskin olmayan bir viraj döndüm araç yanlandı ölümden döndüm. Amarok ile 100-120 ile viraj dönüyorum gayet iyi. En ufak savrulma bile olmuyor araçta.
    Sizin niyet ve düşüncenizi bilmiyorum ama ben amarok'a bayıldım. 58.000 TL, 2.300 TL MTV, yakıt değerleride iyi,... Ranger kullanan arkadaş sen tuvalete bile amarok ile gidecen diye dalga geçiyor. Sende git arazi canavarıymış diyorum. Cüzdan canavarı alan olsa satıcam ama bakan bile yok diyor. Amarok bu şekilde giderse ben aracımı kolay kolay satmam. Çok işe yarıyor. NE bulursan ne görürsen at kasaya dağın tepesine götür. Golfte gez gez bagaj yok, kasisten geçmez, tümsekten geçmez, yazlığa nakliyeci tut zor iş benim için. Sizleri bilemem yaşam tarzınız nedir, kamyonete ihtiyacınız var mı yok mu senelik 7000-8000TL vergi ödemek size koyar mı koymaz mı bilemem. Sevgilerimle arkadaşlar.

    İşte en çok güldüğüm şey başıma geldi.Belkide hayatında ilk defa pickup kullanan biri geldi ve 15 yıldır bu araçları yutmuş biri olarak bana konuya hakim olmadığımı ve kulaktan dolma bilgilerle yazdığımı söyledi.Okuduğunu anlamadı veyahut anlamazdan geldi,Kırk yıllık araçları karaladı kendi aracına ise yeni bir jargon çıkardı aile pickupı diye,üstüne üstlük bu araçların yük taşıma için makaslı tasarlandığından dolayı binek araçlardan konforlu olamayacağını anlatmamıza rağmen golften bile rahat olduğunu söyledi.Bu dakikadan sonra sidik yarıştıracak değilim.Vw (amarok)'u tersten okuyorum başka da birşey demiyorum.Amarok sahiplerinin kafa yapısı markayı tersten okuyunca anlaşılıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amorok ve Golf hangisi konforlu?

    Cevap: Makaslı kamyonet Amarok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 20 Kasım 2013; 0:21:11 >
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.