Şimdi Ara

Dizel Motorlu Araçları Kullanma Kılavuzu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
17.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Peugeot 206 Hdi araç aldım, hergün dizel motorlarla ilgili yeni bilgiler duymaya başladım, yok lambalar sönmeden çalıştırma, yok efendim yarım deponun altına inme, katkı koymayı unutma. Dizel motorlarla ilgili püf noktalarını paylaşırsak hatta bir kılavuz yaparsak servis maliyetini minimuma indirebiliriz. Lütfen herkes dizel motorlarla ilgili bilgilerini paylaşsın. teşekkürler



  • Hocam dizelde önemli olan mazot kalitesidir.Bir de o ışıklar sönmeden çalıştırmasan iyi olur.
    Yarım depo hikaye gibi.Önemli olan mazotu bitirme.Yani biraz nazik davranmak gerekiyor.
  • arabayi calistirmadan once sonmesi gereken o isik isitma bujisi isigidir, motorun calismaya uygun sicakliga geldigi zaman isik soner ve marsa basilabilir, isik sonmeden marsa basarsak buyuk ihtimalle arac calismaz vede sisteme uzun vadede zarar vermis oluruz.
    yarim depo olayi hikaye ama yakit miktari cok azalirsa deponun hava yapma ihtimali var o yuzden dizel araclarda isik yandiktan snra cok km yapmak tavsiye edilmez.
  • Kızdırma bujisi havayı ısıtarak verir ve ilk çalıştırma kolaylığı sağlar. Temel kullanım ışık söndükten sonra marş yapılmasıdır ama zaruri veya acil hallerde ışık sönmeden de marş yapılabilir. Aracın çalışmaması gibi bir durum sadece soğuk havalarda daha fazladır.
  • ayrıca süratli hızlarda 2 saatten fazla gittiğin zaman motoru stop etmeden en az 1 dk. rolantide çalıştırman lazım. Bu dorumu yanlışmı diye forumda tartışıldı ama benim arabanın kullanma kitabında yazıyo.
  • abi bunlar hep yazıldı çizildi
    ama yenisin sanırım senin için tekrar özetle yazalım


    1- kızdırma bujisi ışığı sönmeden arabayı çalıştırma
    2- vitesi değiştirirken arabanın turbonun devreye girdiği devrin altına mümkün olduğunca inmemesini sağla
    3- motoru stop etmeden önce biraz rolantide bekle
    4- lamba yandığında direk mazot al... yarım depo olayı çok abartı olmuş...

    bunlar dışında benzinli araçtan pek bi farkı yok
    kazasız belasız kullan
  • bunu biraz daha açarmısınız? bilmediğim için bundan bir şey anlayamadım..
    Orjinalden alıntı: crepassio

    2- vitesi değiştirirken arabanın turbonun devreye girdiği devrin altına mümkün olduğunca inmemesini sağla
  • Faydali bi topiç olmuş,ilgiyle izliyorum.
  • Orjinalden alıntı: KS717

    bunu biraz daha açarmısınız? bilmediğim için bundan bir şey anlayamadım..
    Orjinalden alıntı: crepassio

    2- vitesi değiştirirken arabanın turbonun devreye girdiği devrin altına mümkün olduğunca inmemesini sağla







    bana da ters geldi bu durum..bu şekilde yaparsak arabayı çok devirli kullanmış oluruz ve uzun dönemde motor ömrünü kısaltır diye düşünüyorum..yanlış mı düşünüyorum yoksa?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shamsheytani -- 25 Mayıs 2006; 12:50:33 >
  • Bazi arkadaslar onceki basliklarda da bu deyimi kullaniyorlar "dizel motorda turbonun devreye girdigi andan sonra, turbo devreden cikinca vs vs..." Ancak burada bir yanilgi mi vardir? Dizel motorlarda turbo zaten surekli devrede degil midir? Devir hizi arttikça turbonun motor uzerindeki hissedilir etkisi de arttigi icin mi bazi arkadaslar belirli devi uzerinde sanki motorda turbo devreye girmis gibi algiliyorlar? Gercekten de turbosu alt devirlerde devre disi kalan dizel motorlar da var mi?
  • Bende yeni dizel megane aldım. Yaklaşık bir aydır forumu takip ediyorum. Benzinli mi, dizel mi konusunda çok tereddütlü olmama rağmen dizeli seçtim. Seçimimde forumdan öğrendiklerim çok faydalı oldu. Dizel araç kullanımı konusunda kendimi çok acemi hissediyorum. Bazı arkadaşlar turba sürekli çalışır diyor. Bazıları ise belli bir devirden sonra çalışır diyor. Bunun doğrusu nedir. Ben 2500 devir civarında vites yükseltiyorum. Yokuş çıkarken ise 3000 devire yaklaştırıyorum. Çok devirli kullanmanın faydası olmadığını düşünüyorum. Bu söylediğim şekilde kullandığımda motorun zorlandığını da hissetmiyorum. Şu anda Ankarada şıkışık trafikte şehir içi ortalamam 5,3 lt/100. Bu konuda deneyimli arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa iyi olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Bazi arkadaslar onceki basliklarda da bu deyimi kullaniyorlar "dizel motorda turbonun devreye girdigi andan sonra, turbo devreden cikinca vs vs..." Ancak burada bir yanilgi mi vardir? Dizel motorlarda turbo zaten surekli devrede degil midir? Devir hizi arttikça turbonun motor uzerindeki hissedilir etkisi de arttigi icin mi bazi arkadaslar belirli devi uzerinde sanki motorda turbo devreye girmis gibi algiliyorlar? Gercekten de turbosu alt devirlerde devre disi kalan dizel motorlar da var mi?



    hatta onlara soruyorum ki madem 2000 gibi bir devirden sonra devreye giriyor neden rolantide bir süre beklemeliyiz aracı kapatmadan önce turbonun sağlığı için?

    diğer sorumsa 2000devrin altında egsozdan gaz çıkmıyor mu?

    diğer sorumsa madem 2000 devirde devreye giriyor ,bunun bilmediğimiz sensörü falan mı var devri algılayarak devreye giren?




  • Tüm bu sorulara tek bir cevap almak için cevaplanması gereken tek bir soru var.... Turbo ne zaman devreye girer ?
  • Evet,benimde merak ettiğim soru bu, turbo süreklimi devrededir yoksa belli bir devirdemi devreye girer? Karar versek artık...
  • bildiğim kadarıyla bu araçtan araca değişio

    autoshow da okuduklarıma göre örnekler şöyle

    VW Golf TDI'da 1896 cc hacminde, direkt enjeksiyonlu, turbo beslemeli ve intercoolerlı dizel motor kullanılıyor. 110 HP'lik bir versiyonu da bulunan 1,9 litrelik motor 3750 d/d'de 90 HP güç, 1900 d/d'de 210 Nm tork üretiyor. Turbo besleme sayesinde 1500 d/d'den itibaren hissedilir bir güç otomobili sürüklemeye başlıyor. Maksimum tork 1900 d/d gibi düşük bir devirde elde edilirken 4000-4200 d/d'ye kadar otomobilin hızlanması sürüyor. Bu devirlerden itibaren vites değiştirmek gerekiyor. Düşük basınçlı turbonun ıslığı içeriden duyulabiliyor


    polo tdi
    Püskürtme basıncı 2050 bara kadar yükselen pompa memeteknolojisinin performansım maksimum 1 bar basınç üreten Garrett Tl 5 turbo beslemeyle birleştiren motor, 4000 d/d'de 75 HP güç, 2200 d/d'den itibaren 195 Nm maksimum tork üretiyor. 1500-1600 d/d civarına kadar, yani turbo etki göstermeye başlayıncaya
    kadar zayıf kalan motor, bu devirlerden itibaren kendine geliyor
    .

    pug206 hdi
    Kalkıştan itibaren 1350 barlık turbo desteğini alan otomobil, benzinlileri aratmayacak kadar iyi
    hızlanıyor ve 4500 d/d civarına kadar istekle hızlanıyor. İlk çalıştırmadan birkaç dakika sonra klasik dizel gürültüsü kesilerek sessizleşen motor, genel olarak titreşimsiz çalışıyor.

    böle yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rechtsanwalt -- 25 Mayıs 2006; 13:22:42 >




  • ya sanırım
    turbo dewamlı çalışıyo ve devrede
    ama gücünü belli bi devirden sonra gösterebilio

    eğer sen vites değiştirdiğinde o devirin altına düşerse araba yığılıyo ve o devire gelene kadar ağır kalıyo
    sanırım mantığı bu
  •  Dizel Motorlu Araçları Kullanma Kılavuzu
  • artik emre'nin de aciklamasiyla hadise herhalde anlasilmistir. Anlamayanlar icin, toparlayalim. Turbo unitesi, motorun gaz cevriminde yer alan bir ara unitedir. Egzost gazlarindan hareket alan turbin kanatciklari, esmerkezli saftin diger ucundaki kompresor kanatciklarini harekete gecirerek emme manifolduna gonderilecek olan havanin basincini yukseltir. Motor devri ile egzost gazlarinin debisi dogru orantili oldugu icin turbo devri de motor devri ile dogru oranilidir dolayisiyla. Hatta çok yuksek devirlerde turbonun asiri basinc yukseltme tehlikesine onlem olarak tahliye valfleri, havanin belirli bir maksimum basincin uzerine cikmasini engeller.

    Gelelim turbo motorlarin neden durdurulmadan once rolanti devrinde bir iki dakika calistirilmalari gerektigi hadisesine... Oncelikle bu konu sadece tam sentetik motor yagi kullanmayan turbo motorlar icin gecerlidir. Amaci ise, surekli olarak motor yagi ile yaglanan ve yuksek devirlerde isinan turbo biriminin, motor aniden durduruldugu zaman yag cevriminin de durmasiyla birlikte, turbo yag kanallarinda kalan yagin kendiliginden yuksek sicaklik nedeniyle kavrulup kurumlasmasinin onlenmesidir. Rolantide bir sure calistirilinca, turbo unitesi yag cevrimi ile soguyarak yagi kavuracak yuksek isidan kurtulur. Eger motorunuzda tam sentetik yag kullanirsaniz yagin kavrulmasi probleminden mumkun mertebe uzak kalirsiniz. Aksine mineral bilesimli yaglari kullanirsaniz, turbo kanallarinda yagin kavrulmasi cok olasidir. Ancak uretici tavsiye etmiyorsa kendi kendinize tam sentetik yag koymaya karar veremezsiniz, motorunuzun yag keceleri tam sentetik için uygun olmayabilir. O zaman basiniza daha buyuk bir çorap orebilirisiniz. Isin ozeti budur, eger gercekten turbo unitesi alt devirlerde devre disi kalan bir motor uygulamasi mevcutsa orneklerini anlatmaniz memnun edici olacaktir.




  • Bu rölantide bekleme süresi ne kadar olmalı? Şehir içi kullanımdan sonra 5-10 sn. yeterli mi?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.