Şimdi Ara

Conta yanınca ne olur??????????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
152.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar otomobilciyiz ama hepimizin bilmediği, tecrübe edinmediği birşeyler var muhakkak...

    Benim aracın termostatı bozulmuş bu yüzden geçen gün hararet yaptı. Neyse müşür termostat değişti ama bugün başka bir ustaya götürdüğümde bir test yaptı ve contan yanmış değişmesi lazım dedi.

    Conta yanınca ne olur? Belirtileri nedir? Bu şekilde aracı kullanmak sakıncalı mıdır? Hararet yaptırılmadığı sürece sorun var mıdır? Bu şekilde kullanmak ne gibi sonuçları doğurur ve neden?

    Usta, motor yağı ile soğutma suyunun birbirine karıştığını yağda su, suda yağ olacağını söyledi, eğer böyle birşey varsa bu hararet yaptığında mı olmuştur yoksa sürekli olarak yağ ve su karışıyor mu birbirine şu an? Yağı değiştirsem nasıl olur?

    Bilginiz dahilinde sorularımı cevaplarsanız sevinirim. Şimdiden ilginize teşekkür ederim.



  • pederin kartal sürekli hararet yapıyodu ufacık bi rampada araba hararet yapıp kalıyodu 40 km yol yaparken araba 4 kere hararet yapmıştı conta yanmış dediler ama conta değişmesi için komple motor iniyo baya tefarruatlı bir iş ve sanırım tam olarak emin deilim ama 300 400 ytl gibi bir maliyeti var conta deiştikten sonra hararet olayı bitmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAhin

    pederin kartal sürekli hararet yapıyodu ufacık bi rampada araba hararet yapıp kalıyodu 40 km yol yaparken araba 4 kere hararet yapmıştı conta yanmış dediler ama conta değişmesi için komple motor iniyo baya tefarruatlı bir iş ve sanırım tam olarak emin deilim ama 300 400 ytl gibi bir maliyeti var conta deiştikten sonra hararet olayı bitmişti
    Üst kapağı açıp direkt contayı değiştirebilirler. Motorun inmesine gerek olacağını hiç zannetmiyorum. Ancak eğer gerçektende conta yanmış ise (yağa bakarak kontrol edebilirsin) kesinlikle değişmesi gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Üst kapağı açıp direkt contayı değiştirebilirler. Motorun inmesine gerek olacağını hiç zannetmiyorum. Ancak eğer gerçektende conta yanmış ise (yağa bakarak kontrol edebilirsin) kesinlikle değişmesi gerekli.

    Alıntıları Göster
    yağa bakarak nasıl kontrol edebilirim? ayrıca neden kesinlikle değişmesi gerekli bu şekilde kullanılırsa ne olur diye bir takım sorular sormuştum yukarıda.. bu şekilde kullanıyorum ve termostat değiştiği için zorlasam bile hararet yapmıyor artık. hiç bir sorun yok ama değişmezsem ne olur onu merak ediyorum içim rahat değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Helper -- 24 Mayıs 2006; 2:44:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Helper

    yağa bakarak nasıl kontrol edebilirim? ayrıca neden kesinlikle değişmesi gerekli bu şekilde kullanılırsa ne olur diye bir takım sorular sormuştum yukarıda.. bu şekilde kullanıyorum ve termostat değiştiği için zorlasam bile hararet yapmıyor artık. hiç bir sorun yok ama değişmezsem ne olur onu merak ediyorum içim rahat değil

    Alıntıları Göster
    Eğer yağa su karışmışsa zaten bu yağı bozacaktır, eline değdirdiğinde hissedersin. Conta yandığı zaman motor blokunda birbirinden ayrı olan yağ ve su kanalları arasında geçiş imkanı doğar. Yani yağ kanallarına su, su kanallarına yağ geçebilir. Bunun uzantısında ise soğutma sistemin ve yağlama sistemin birbirinin aynı olmaya başlar. Yani motoru antifiriz-motor yağı karışımıyla yağlarsın. Bu şekilde kullanımda ise ortaya çıkması gereken pek çok sorun vardır. Saya saya bitecek türden değil. Hararet yapmıyo olabilir ancak eğer conta yanıksa hararet yapacaktır. Bu arada motora vereceğin (korozyon, aşınma vs) hasarlar da cabası. Bir an önce contayı değiştir (eğer gerçekten yanıksa) conta ile birlikte yağ ve filtreyi de değiştirip soğutma sistemini bir güzel yıkattıktan sonra antifiriz de koyman gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz101

    Eğer yağa su karışmışsa zaten bu yağı bozacaktır, eline değdirdiğinde hissedersin. Conta yandığı zaman motor blokunda birbirinden ayrı olan yağ ve su kanalları arasında geçiş imkanı doğar. Yani yağ kanallarına su, su kanallarına yağ geçebilir. Bunun uzantısında ise soğutma sistemin ve yağlama sistemin birbirinin aynı olmaya başlar. Yani motoru antifiriz-motor yağı karışımıyla yağlarsın. Bu şekilde kullanımda ise ortaya çıkması gereken pek çok sorun vardır. Saya saya bitecek türden değil. Hararet yapmıyo olabilir ancak eğer conta yanıksa hararet yapacaktır. Bu arada motora vereceğin (korozyon, aşınma vs) hasarlar da cabası. Bir an önce contayı değiştir (eğer gerçekten yanıksa) conta ile birlikte yağ ve filtreyi de değiştirip soğutma sistemini bir güzel yıkattıktan sonra antifiriz de koyman gerekecek.

    Alıntıları Göster
    Vallaha sanırım değişmesi gereken parça bunun gibi bişey.



    Eğer geçekten yanmış ise değiştirmende fayda var, arakdaşların dediği gibi uzun vade de ciddi sorunlar çıkabilir, sürekli yağ değişimide yapamazsın ki yapsanda motor soğutma sistemine yağ karıaşcak ve buda soğutma sisteminin verimsiz çalışmasını sağlayacaktır

    Motor bu şakaya gelmez vallaha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Vallaha sanırım değişmesi gereken parça bunun gibi bişey.



    Eğer geçekten yanmış ise değiştirmende fayda var, arakdaşların dediği gibi uzun vade de ciddi sorunlar çıkabilir, sürekli yağ değişimide yapamazsın ki yapsanda motor soğutma sistemine yağ karıaşcak ve buda soğutma sisteminin verimsiz çalışmasını sağlayacaktır

    Motor bu şakaya gelmez vallaha

    Alıntıları Göster
    Öncelikle yağın içine karışan su hareketli parçalarda deformasyona neden olur, bunun sonucu da pistonların kırılması, kapakların yamulması, yatakların bozulması vs gibi korkunç olaylar.
    İkincisi su kendine bir yol bulup aşağı süzülür, bir bakarsınki hararet coşmuş gidiyor.
    Üçüncüsü devirdaim sistemine karışan yağ hortumları ve radyatörü tıkar/ verimsiz çalışmasına neden olur.

    Kesinlikle ihmal edilecek bir mevzu değil kısacası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: black swan

    Öncelikle yağın içine karışan su hareketli parçalarda deformasyona neden olur, bunun sonucu da pistonların kırılması, kapakların yamulması, yatakların bozulması vs gibi korkunç olaylar.
    İkincisi su kendine bir yol bulup aşağı süzülür, bir bakarsınki hararet coşmuş gidiyor.
    Üçüncüsü devirdaim sistemine karışan yağ hortumları ve radyatörü tıkar/ verimsiz çalışmasına neden olur.

    Kesinlikle ihmal edilecek bir mevzu değil kısacası.

    Alıntıları Göster
    iyi cesaret ben olsam hiç vakit kaybetmeden degiştirirdim çunku aracın yürür aksamı ile motoru ihmale gelmez. ornegin ben ikinci el aldıgım aracım km sine bakmadan hemen triger grubunu degiştiririm çunku masrafı bir arıza çıkardıgı zamankinin 10 katı o sebepten arıza oluşmadan hemen contayı degiştirtmelisin.
  • büyük ihtimalle hararet yaptığında yakmışındır contayı ve yanmasıyla soğutma suyu ve motor yağı karışır. düzgün soğutma yapmaz ve yağlamanıda dengesizleştirir. tabiki sızıntılarda olur yani yağ sızdırır araç. silindir kapagının çontası zarar görmüşse araç yağ yakar yani silindir bloğunun içindeki hava/yakıt karışımına birde yağ eklenir. :) araçın yağ yakmasıyla motor yağın eksilir, eksozdan siyah duman atarsın buji kafaları kurum bağlar dolayısıyla düzgün ateşleme yapmaz.

    bildiklerim bunlar artık zararlarını sen düşün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danger_of_life

    büyük ihtimalle hararet yaptığında yakmışındır contayı ve yanmasıyla soğutma suyu ve motor yağı karışır. düzgün soğutma yapmaz ve yağlamanıda dengesizleştirir. tabiki sızıntılarda olur yani yağ sızdırır araç. silindir kapagının çontası zarar görmüşse araç yağ yakar yani silindir bloğunun içindeki hava/yakıt karışımına birde yağ eklenir. :) araçın yağ yakmasıyla motor yağın eksilir, eksozdan siyah duman atarsın buji kafaları kurum bağlar dolayısıyla düzgün ateşleme yapmaz.

    bildiklerim bunlar artık zararlarını sen düşün.
    yağ ile su karıştığını en iyi yağa bakarak anlarsın bakarak anlamamak imkansız gibi bişey
    çamur gibi olur yağ kahverengi beyaz renkli olur
    o şekilde kullanmamalısın derhal contayı değiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    yağ ile su karıştığını en iyi yağa bakarak anlarsın bakarak anlamamak imkansız gibi bişey
    çamur gibi olur yağ kahverengi beyaz renkli olur
    o şekilde kullanmamalısın derhal contayı değiştir

    Alıntıları Göster
    CONTA YANIK ŞEKİLDE KULLANMAK "HARAKİRİ" DİR.
    ÜST KAPAK SÖKÜLECEK VE CONTA DEĞİŞTİRİLECEK...
    HEMEN...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    CONTA YANIK ŞEKİLDE KULLANMAK "HARAKİRİ" DİR.
    ÜST KAPAK SÖKÜLECEK VE CONTA DEĞİŞTİRİLECEK...
    HEMEN...

    Alıntıları Göster
    Bu conta dedigimiz neyin contası o da onemli... Hararetten ve uzun sureli hararetli kullanımdan manifolt contası da yanabilir. Arac sesli calısır, fazla benzin yakar; ama birsey olmaz. Conta ne contası oncelikle?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu conta dedigimiz neyin contası o da onemli... Hararetten ve uzun sureli hararetli kullanımdan manifolt contası da yanabilir. Arac sesli calısır, fazla benzin yakar; ama birsey olmaz. Conta ne contası oncelikle?

    Alıntıları Göster
    Muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır. Eğer yaptırmazsanız kısa süre içinde motoru elinize alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Makif13

    Muhtemelen silindir kapak contası yanmıştır. Eğer yaptırmazsanız kısa süre içinde motoru elinize alabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    1. Araç çekişten düşer
    2. Çabuk haraet yapar ve su eksiltir
    3. İlk çalıştırmada çok zorlanır ya da hiç çalışmaz
    4. Bujilerden birini söktüğünüzde ıslak olduğunu farkedersiniz ya da pistonların içinde su akar
    5. Bazen eksozdan su akabilir
    6. Araç fazla benzin yakar
    7. Yağa su karıştırır (yağ kahverengi bir halde çamur halini almıştır)


    Aklıma gelenler bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prozium

    1. Araç çekişten düşer
    2. Çabuk haraet yapar ve su eksiltir
    3. İlk çalıştırmada çok zorlanır ya da hiç çalışmaz
    4. Bujilerden birini söktüğünüzde ıslak olduğunu farkedersiniz ya da pistonların içinde su akar
    5. Bazen eksozdan su akabilir
    6. Araç fazla benzin yakar
    7. Yağa su karıştırır (yağ kahverengi bir halde çamur halini almıştır)


    Aklıma gelenler bunlar

    Alıntıları Göster
    güzel açıklama yapmışsın. ilave olarak silindirin içine giren sulardan dolayı pistonlar ve yanma odaları zarar görür.

    en önemlisi araç yağ eksiltir kardeşim değiştir artık conTANIDA BİZDE RAHATLIYALIM SEN DE RAHATLA!!!!. yoksa bitmez bu yorumlar. zararlı işte hemöde çok zararlı. ok.. değiştirşunu bak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: prozium

    1. Araç çekişten düşer
    2. Çabuk haraet yapar ve su eksiltir
    3. İlk çalıştırmada çok zorlanır ya da hiç çalışmaz
    4. Bujilerden birini söktüğünüzde ıslak olduğunu farkedersiniz ya da pistonların içinde su akar
    5. Bazen eksozdan su akabilir
    6. Araç fazla benzin yakar
    7. Yağa su karıştırır (yağ kahverengi bir halde çamur halini almıştır)


    Aklıma gelenler bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danger_of_life

    güzel açıklama yapmışsın. ilave olarak silindirin içine giren sulardan dolayı pistonlar ve yanma odaları zarar görür.

    en önemlisi araç yağ eksiltir kardeşim değiştir artık conTANIDA BİZDE RAHATLIYALIM SEN DE RAHATLA!!!!. yoksa bitmez bu yorumlar. zararlı işte hemöde çok zararlı. ok.. değiştirşunu bak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: prozium

    1. Araç çekişten düşer
    2. Çabuk haraet yapar ve su eksiltir
    3. İlk çalıştırmada çok zorlanır ya da hiç çalışmaz
    4. Bujilerden birini söktüğünüzde ıslak olduğunu farkedersiniz ya da pistonların içinde su akar
    5. Bazen eksozdan su akabilir
    6. Araç fazla benzin yakar
    7. Yağa su karıştırır (yağ kahverengi bir halde çamur halini almıştır)


    Aklıma gelenler bunlar


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: danger_of_life

    güzel açıklama yapmışsın. ilave olarak silindirin içine giren sulardan dolayı pistonlar ve yanma odaları zarar görür.

    en önemlisi araç yağ eksiltir kardeşim değiştir artık conTANIDA BİZDE RAHATLIYALIM SEN DE RAHATLA!!!!. yoksa bitmez bu yorumlar. zararlı işte hemöde çok zararlı. ok.. değiştirşunu bak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: prozium

    1. Araç çekişten düşer
    2. Çabuk haraet yapar ve su eksiltir
    3. İlk çalıştırmada çok zorlanır ya da hiç çalışmaz
    4. Bujilerden birini söktüğünüzde ıslak olduğunu farkedersiniz ya da pistonların içinde su akar
    5. Bazen eksozdan su akabilir
    6. Araç fazla benzin yakar
    7. Yağa su karıştırır (yağ kahverengi bir halde çamur halini almıştır)


    Aklıma gelenler bunlar




    Zaten zararları saymakla bitmez. Motor kol çıkartıp blok bile patlatır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prozium

    quote:

    Orjinalden alıntı: danger_of_life

    güzel açıklama yapmışsın. ilave olarak silindirin içine giren sulardan dolayı pistonlar ve yanma odaları zarar görür.

    en önemlisi araç yağ eksiltir kardeşim değiştir artık conTANIDA BİZDE RAHATLIYALIM SEN DE RAHATLA!!!!. yoksa bitmez bu yorumlar. zararlı işte hemöde çok zararlı. ok.. değiştirşunu bak.

    quote:

    Orjinalden alıntı: prozium

    1. Araç çekişten düşer
    2. Çabuk haraet yapar ve su eksiltir
    3. İlk çalıştırmada çok zorlanır ya da hiç çalışmaz
    4. Bujilerden birini söktüğünüzde ıslak olduğunu farkedersiniz ya da pistonların içinde su akar
    5. Bazen eksozdan su akabilir
    6. Araç fazla benzin yakar
    7. Yağa su karıştırır (yağ kahverengi bir halde çamur halini almıştır)


    Aklıma gelenler bunlar




    Zaten zararları saymakla bitmez. Motor kol çıkartıp blok bile patlatır.

    Alıntıları Göster
    motor bitti demektir.herşey değişecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SabitSalınım

    motor bitti demektir.herşey değişecek

    Alıntıları Göster
    contayı yakmadan önce düşüncen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kobraaa

    contayı yakmadan önce düşüncen

    Alıntıları Göster
    dj hutnu neyin contası demişsin araba hararet yakınca hangi contayı yakar.manifold contalarıyla ne alakası war.adam hararet yaptırtmış ve kapak contası denio piyasada teknik olarak blok üst kapak contasıdır onu değişmesi gerek zaten arkın biri üstte resmi wermiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: charesiz

    dj hutnu neyin contası demişsin araba hararet yakınca hangi contayı yakar.manifold contalarıyla ne alakası war.adam hararet yaptırtmış ve kapak contası denio piyasada teknik olarak blok üst kapak contasıdır onu değişmesi gerek zaten arkın biri üstte resmi wermiş.

    Alıntıları Göster
    HORT

    arkadaşlar bende benzinli 1.6 hyundai era var (işyerinde kullanıyorum) dün akşam eve doğru giderken motordan takırtı geldiğini duydum ve zaten peşinden hararet lambası yandı. Sabah çekici marifetiyle tanıdık bir servise götürüldü adam 1 lt yağ ilave etmiş biraz kullanmış tamam alabilirsiniz bir sorunu yok dedi. Aldım aracı yaklaşık 2-3 km gittikten sonra araç areket halinde iken motor durdu. zor bela musait bir yere girdikten sonra kaputu açıp suyuna bakalım dedik suyu döküyoruz yukarı fışkırıyor.. sonra arkadaş başka bir ustayı aradı telefondan conta yanmış teşhisi koyuldu. Şimdi tekrar aracı servise yolladık. Masrafı kaç olur acaba başına gelen anlayan arkadaşlardan yorum bekliyorum saygılar...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.