Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
494
Cevap
6
Favori
41.268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Önyazı:
    Öncelikle araçla tanışalı 3-4 ay oluyor ve uzun araştırmalar sonucu bu araçla karşılaştık ve denedik. Şöyle ki; babam yurtdışında tanınmış bir markanın motor bölümünde uzun yıllar çalışıp bununla birlikte yurtdışında bir de özel servislik yaptığından, ben de yanında ister istemez tecrübelerinden yararlandım. Sonrasında da babamın o yurtdışındaki servisten daha büyüğünü Türkiye'ye taşıması nedeniyle uzun yıllar yine otomobil ve onun elemanları (motor, karoser, yürüyen aksam v.s.) gibi detaylarla içli dışlı oldum. Kendi işimi yapsam dahi bu alandan hiç kopmadım ve hobi olarak yine araştırma ve incelemelerime devam ettim. Lise yıllarımdan beri otomobil dergilerini önsözleri :) ile beraber okumaktan öğrendiğim bilgileri de gerçek hayattakilerle birleştirince kendime faydalı bir otomobil bilgi birikimi edinmiş oldum. Kendime faydalı dedim çünkü bunu bir site/blog vasıtası ile paylaşmadım, nitekim ne kadar da tecrübe birikmiş olsa, bu tarz bir profesyonel yorum işi yine de "işi bu" olan meslek grubuna aittir. Yorum yaparken yalnızca forum ları kullandım çünkü forumun paylaşma mantığı site/blog ortamından farklıdır.

    Son iki yıldır 0 km otomobil almak niyetiyle araştırma içerisindeydim ve bu amaçla Hyndai (i 10, i 20 yeni ve eski, i 30 yeni ve eski, Accent yeni ve eski), Ford (Fiesta, Focus, B-Max, Fiat (Punto, Fiorino, Panda, Linea), Renault (Megane, Clio 3 ve 4), Kia (Ceed, Picanto), Citroen (C3 yeni ve ski, C4 yeni ve eski, C3 picasso yeni ve eski, C1), Peugeot (207, 208, 308, 301, 107), Skoda (Fabia, Octavia, Citigo), Seat (İbiza, Toledo, Altea), VW (Golf, Polo), Honda (Jazz, City, Civic), Toyota (Yaris, Auris, Corolla), Mitsubishi (Splash, Cold), Chevrolet (Aveo, Cruze), Chery ve Geely marka ve modellerini hem yazılı, hem görsel, hem de sürüş deneyimi olarak inceledim. Arada unuttuğum modeller olabilir tabiki.

    Bu marka ve modelleri incelemelerim esnasında sonra olarak 2012 sonunda sonucunda 3-4 aydır Citigo'yu ailemizle katmış bulunmaktayız.

    İnceleme:
    Genel olarak orta-sert bir süspansiyona sahip olan A sınıfı Citigo, yol tutuş konusunda başarılı bir sürüş keyfi yaşatıyor. 30.000 TL lik 5 ileri yarı otomatik ASG şanzımana sahip araç, 0 km piyasasında özellikle OTOMATİK VİTESLİ araç fiyatlarına yabancı kişilere pahalı gibi gözükse de, sunduğu neredeyse FULL donanıma sahip özellikleri ve yakıt tüketimi ile fiyatının nedenini ortaya çıkarıyor. Fabrika tüketim verilerine reel tüketim değerlerine göre bilindiği üzere en az 1'er litre eklemek gerektiğini bilmeyen kalmamıştır sanırım. Kaldı ki bu 1'er litre ekleme işi bazı marka ve modellerde 2 litreye kadar çıkmaktadır. Citigo'da ise en fazla 1 litre eklendiğinde reel tüketim değeri ortaya çıkıyor. Ancak petrol istasyonlarındaki yakıt kalitesi farkı, üzerindeki 1 litrelik ve 60 beygirlik motorda açıkça belli oluyor. Zaten performansa değil yakıt ekonomisine dayalı olarak üretilmiş bu şehir otomobili yakıt konusunda oldukça seçici.

    Ekonomik bir otomobil ortaya çıkarmak gayesi ile üretilmiş VW Up tabanlı Skoda Citigo, bu gayesini iç döşemelerinde fark ettiriyor. Özellikle kapı iç kısımlarında döşeme kaplaması yerine gövde rengi metal bırakılmış olması bunu açıkça ortaya koyuyor. Ancak bu ekonomik hareket iç hacimde artış olarak kullanıcısına geri dönüyor. Görselliğe dayalı kaplamaların iç hacimde daralmaya sebebiyet vermesi engellenerek, B sınıfı bir iç mekân sunmuş. Bunu tasarlarken ise ekonomi yerine spor bir hava katılmış olması ise takdire şayan. Yüksek bir tavan yapısı bulunması nedeniyle, C sınıfı araçlarla yan yana dururken boy sorunu yaşamak yerine "o kadar da küçük değilim" havası vermektedir. A sınıfı araç olması nedeniyle bagaj kapasitesini C sınıf araç gibi beklemek elbette hayal olur ancak ülkemizdeki bazı A sınıfı araçlardan daha başarılı olduğu belli oluyor. Yol bilgisayarı ekran boyutu nedeniyle sadece saati gösteren bir LCD gibi dursa da, kullanımını öğrendiğinizde oldukça fazla detay verdiği görülüyor.
    Yurtdışında hız sabitleyici özelliği bulunan Citigo, ülkemizde bu özellikten yoksun olarak ithal ediliyor. İlla ki uzun yolculuklarda değil, kısa ancak sabit hızla ilerlenmesi gereken yollarda dahi kullanılabilecek bu özellikten kullanıcının mahrum bırakılmış olması eleştiri alabilir. Nitekim ısıtıcılı dış aynalara ve City Safe(*) gibi donanımı bulunan bir araçta hız sabitleyici de bulunması doğal bir beklenti olacaktır. (*)City Safe: Max. 30 km/h hızla ilerleyen aracın önüne engel çıkması durumunda, sürücü müdahale etmese dahi aracın otomatik fren yapması.

    Birlikte satıldığı lastikleri araçla tam uyum sağlamış ve kış koşullarında bile beklentinin üstünde performans sergilemiştir.

    İç mekanda bulunan ceplerin fonksiyonel oluşu A sınıfı bir araç için çok önemlidir. Zaten boyutları nedeniyle yer sıkıntısı paniği yaşayan bir kullanıcının bu sorununu ortadan kaldırmakta sıkıntı yaşamamaktadır. Ön kapı içlerinde şişe konumlandırma için uygun yapı verilmesi kullanışlı bir ayrıntı. Ön koltuk yanlarında cep olması yine araç içindekilerin telefon gibi eşyalarını kolayca ellerinden bırakabilmelerine izin veriyor. Arka camların kelebek olması küçük çocuklu kullanıcıları memnun edecektir, ancak yetişkinleri hoşnut etmeyebileceği gerçeğini belirtmekte fayda var.

    Isıtma ve soğutmada genel olarak başarılı. Ancak ön orta ısıtma kanalları sadece düğme ile yönetilebiliyor. Bu kanala farklı bir yükseklik ayarı yapmak mümkün değil. İç hava sirkülasyonu yapmak yada dışarıdaki havayı içeriye almak arasında seçim yapmak mümkün.
    Genel olarak birçok otoda olan bu özelliğin ne olduğunu bilmeyenler için bu konuyu detaylandırmakta fayda var: İç hava sirkülasyonu kullanıldığında dışarıdaki egzos v.s. gibi dış kokular araca girmiyor. Ancak içerideki nemli hava gitmediği için soğuk havalarda camlar buğulanıyor. Dışarıdaki havayı içeriye alır iseniz soğuk havalarda buğu hızla kayboluyor ancak özellikle yoğun trafikte veya baca atığı bol olan kesimlerde dışarıdaki kokuları (FİLTRE OLSA DAHİ) araç içindekiler de alıyor. Bu bilgiler ışığında tüm araçlarda olduğu gibi ihtiyaca göre havalandırmayı yönetmek ekstra konfor sağlıyor.

    Küçük çocuğu olanların oto koltuğunu ihtiyacına izofix bağlantıları sayesinde yanıt veren araç, birçok B ve C sınıfı otoda olmayan imkanı sunuyor.

    Türkiye’ye ithal edilen Citigo lar, krem rengi iç mekana sahip versiyonla tüketiciye sunuluyor. Krem rengi malzeme nedeniyle plastik kalitesi 2 numara daha yüksek bir görüntü sergilerken, lüks otomobillerden kullanılan iç mekana benzer bir yapı sergiliyor. Ön koltuk kafalıkları sayesinde spor bir tarza sahip olan araç görsellik ve ön koltuktakiler için konfor sunarken, özellikle çocuklu aileler için kılıf bulmak imkansız hale gelmiş. Ön koltuk yanlarında gövde ve baş hava yastığı olması nedeniyle, o kafalığa uyacak kılıf bulunabilse dahi, hava yastığına uygun olmadıktan sonra anlamsız kalıyor.

    Bagaj içindeki kaplamaların az oluşu yine ekonomik bir model çıkarılmış olmasının göstergesi. Gövde rengi boyalı metalin çizilmesini istemeyecek araç kullanıcılarının dikkat etmesi gereken bir konu… Bagajdaki pandizot bagaja iple bağlı değil, bu nedenle elinizle ayrıca kaldırıp indirmeniz gerekiyor. Tek elle bagajdan yük indirip bindirmede bu eksikliği fark etmek mümkün. Yada araca binildiğinde iç dikiz aynasından yansıyan arkadaki yol yerine siyah bir görüntü, müsait bir yerde açık unutulan pandizot için durulmasını gerektirebiliyor :). İç dikiz aynası kullanmayan rahat ve trafik canavarı profiline uyan sürücüler bu bilgiyi okumamış varsayabilirler :).

    Yurtdışında 75 bg lik versiyonu da bulunan Citigo yu 75 bg ile yolda hayal ettiğinizde, Doğuş Grubu’na inceden sitem etmekte haksız olmazsınız. Ancak 60 bg lik versiyonu kesinlikle kullanıcını üzmez. Aracın ağırlığı nedeniyle 1 litrelik 60 bg güç gayet yeterli. Hız ve güç tutkunu sürücülerin zaten A sınıfı bir araca binmeyeceği göz önüne alınırsa ve ekonomik tüketime sahip araç isteyip, bununla birlikte LPG taktırmak istemeyenlerin OTOMATİK vitesli DİZEL araca en az 42.000 TL vermesi gerektiği gerçeği göz önünde bulundurulursa, bu araçtan başka seçenek bulmak şimdilik zor. (Piyasada en ucuz otomatik dizel 42.000 TL den başlıyor). Performans gerektiği zaman ise aracın bu konuda eksik olduğu düşünülmemeli çünkü gaz pedalına sonuna kadar basıldığında Kick Down fonksiyonu devreye giriyor ve araç bulunduğu vitesteki en yüksek devir hızına çıkana kadar vites değiştirmiyor. Düşük yakıt tüketimine ayarlı ASG şanzıman ortalama 2000 devirde vites değiştirirken, Kick Down yaptığınızda devir göstergesi Red Line bölgesi ile tanışıyor. Ekonomik moddan performans moduna geçiş herhangi bir düğmeyle değil, pedalın basılmasına göre gerçekleşiyor.

    İç mekan sesi başarılı ancak bu başarı karşılaştığı duruma göre etkileniyor. Motor ve şanzıman sesini içeriye iletme konusunda çok başarılı olan araç, taş sıçraması yaşanan ve su birikintisi bulunan yollarda başarısını kaybediyor. Çukur ve engebelerde süspansiyon ve ses izolasyonu memnun edici. Çakıl sıçraması veya su birikmiş yollarda, çamurluğa çarpan çakıl ve su sesi, bu konudaki izolasyonun biraz daha iyi olması gerektiğini ortaya koyuyor.


    Sonuç:
    VW kalitesinin açıkça görüldüğü araç, kullanıcısını memnun etme misyonunu başarıyla gerçekleştiriyor. Motor hacmi nedeniyle en alt MTV diliminde yer alan araç, VW Polo nun ekonomik versiyonu olarak dikkat çekici bir araç. Fiyat ve Performans oranlamasına göre alınabilecek, şu anda OTOMATİK ve BENZİNLİ olup, donanım ile yakıt tüketimi konusunda başarılı bir profil çizen ve Türkiye piyasasında satışta olan başka araç bulunmuyor(*).

    (*)Citigo daki donanıma sahip Türkiye’de şahsım adına başka A sınıfı ve ekonomik araç göremedim. En yukarıda incelediğim modeller dışında araç varsa lütfen belirtiniz ki okuyanlar yazıdan hatalı etkilenmesin.


    Sonsöz:
    İncelemem şimdilik bu kadar. Ancak şunu benim gibi uzun ve titiz araç incelemesi yapacak kişiler için belirtmem gerekiyor:
    Otomobil araştırması yapanların fiyat karşılaştırması yaparken bir üst sınıfa ait boş donanıma ait araç fiyatı ile karşılaştırma yapması yanılgısına birçok kişi maalesef düşmektedir. Örnek verilmesi gerekirse, Yeni Renault Clio fiyatına Yeni Megane alınabiliyor. Ama NASIL? Full donanım Clio fiyatı ile boş donanım Megane fiyatları elbette ki aynı olacaktır. Ayrıca Benzinli motor ile Dizel motor arasındaki seçeneği de unutmamak gerekir. Yine OTOMATİK ile MANUEL fiyat farkı da göz ardı edilmemelidir. Bu HATA nedeniyle birçok kişi hem kendini hem başkasını yanıltmaktadır. Maddi gücü yüksek olan birisi elbette C sınıfı full donanım bir araç alabilecektir ancak aynı kişiler A veya B sınıfı araç alacak dar bütçelileri “çok pahalı, o paraya C sınıfı araç alırsın” şeklinde yanıltmaktadır. Sonuç: dar bütçeli vatandaş tüketim değeri yüksek ve alt donanıma sahip ve C sınıfı araç almaktadır. Devamında ise LPG taktırma çilesi ve yüksek bakım maliyetleri nedeniyle kullanım zevkini düşüren bir araç elde edilmektedir. Sorulması gereken soru şu: Gerçekten değer mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 13 Şubat 2014; 10:01:20 >







  • Aracınız hayırlı olsun. Ankara'da mı ikamet ediyorsunuz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracınız hayırlı olsun. Ankara'da mı ikamet ediyorsunuz?

    Teşekkürler. Artık Konya ikamet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inceleme için teşekkürler, biz de kızkardeşime A sınıfı otomatik bir araç bakıyoruz...
    Fiat Yeni Panda da 0.9 lt twinair otomatik vites seçenek mevcut, test ettiğinizi söylemiştiniz. Twinair bildiğim kadarıyla 85 hp yani daha güçlü bir motora sahip, sizden rica etsem bu araçla citigoyu karşılaştırmanızı biraz açabilir misiniz? Yeni pandanın geride kaldığı yerler nelerdi?
    Teşekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    Aracınız hayırlı olsun. Ankara'da mı ikamet ediyorsunuz?

    Teşekkürler. Artık Konya ikamet.

    Bu pazar trafikte kırmızı renk citigo ile karşılaştım da o sebeple sordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 26 Şubat 2013; 18:43:08 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnceleme için teşekkürler. Yaklaşık 2,5 ay ve 2100 km yapan 1,0 Elegance ASG Citigo sahibi olarak yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.
    Söylediğiniz gibi ihtiyaçların net belirlenmesi çok ama çok önemlidir. Kimisine göre arka camların otomatik veya manuel olması önemli iken kimi için görseli olması yeterlidir.
    Benzer fiyata 20 yıl 0 sıfır faizli kredi finansmanlı X firmasının B sınıf sedan aracına bakmaya gittiğimizde satıcının, "biz bu aracı biniciye önermiyoruz aslında şirketlere satma maksatlı donanım tablosu oluşturulmuştur" demesi tercihimi etkileyen bir durumdur.
    Manuel araç kesinlikle kullanamayan eşimin bu aracı çok rahat kullanabilmesi, yanında ben olmadığımda dahi güvenlik konusunda sınıfındaki en güvenli araca bindiğini bilmem benim için yeterli bir sebeptir.

    Yakıt konusunda sanırım kullanım ile alakalı bir durum söz konusu. Şu an için rodaja kadar ortalama 5,6 rodajdan sonra 5,2 ortalama tutturmuş bulunmaktayız. Dizel otomatik araç oranlarını tutturmak ve onun kadar para vermemek gerçekten akıllıca bir seçim olduğunun göstergesidir benim için. Eksik yanları yok mudur? Tabiki de var. Fakat ihtiyaçlar/beklentiler ve elde olanlar karşılaştırıldığında benim çekirdek ailem için çok doğru bir seçim.

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim. VDF oranları aldığım dönem içerisindeki en iyi faiz oranları olup pazarlıklı fiyatın üzerinden kredilendirilmesi de ayrı bir tercih sebebi idi benim için. Diğer kampanyalı araçlarda liste kampanyasız fiyattan gram indirim alamıyorsunuz kredi kullanmak istediğinizde. Nasıl sıfır faiz ise...

    İyi Forumlar.




  • 33.950 tl ye orta donanım benzinli yarı otomatik punto var. minimum 2000 tl indirimle 32.000 tl ye alınabilir.
  • Aslında Extra özellikleri olan, otomatik seçeneği düşünülebilecek bir arabayken navigasyon paneli ve hız sabitleyicisinden yoksun olarak ülkemize getirilmiş.
    Dolayısıyla ön konsol çok boş duruyor bunun dışında yakıt tüketimi de tam bir muamma gibi gözükmekte . Bahsedilen tüketim oranlarını yakaladığını söyleyen bir kullanıcı gözüme ilişmedi.Araba bakınan biri olarak bu aracı tercih etmem için en az 5.000 TL daha ucuza pazarlanması gerekirdi. O zamn bu yorumlarım gereksiz fiyat performans olarak gerçekten tercih edilesi bir konuma gelirdi benim adıma..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosquito1983

    İnceleme için teşekkürler. Yaklaşık 2,5 ay ve 2100 km yapan 1,0 Elegance ASG Citigo sahibi olarak yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.
    Söylediğiniz gibi ihtiyaçların net belirlenmesi çok ama çok önemlidir. Kimisine göre arka camların otomatik veya manuel olması önemli iken kimi için görseli olması yeterlidir.
    Benzer fiyata 20 yıl 0 sıfır faizli kredi finansmanlı X firmasının B sınıf sedan aracına bakmaya gittiğimizde satıcının, "biz bu aracı biniciye önermiyoruz aslında şirketlere satma maksatlı donanım tablosu oluşturulmuştur" demesi tercihimi etkileyen bir durumdur.
    Manuel araç kesinlikle kullanamayan eşimin bu aracı çok rahat kullanabilmesi, yanında ben olmadığımda dahi güvenlik konusunda sınıfındaki en güvenli araca bindiğini bilmem benim için yeterli bir sebeptir.

    Yakıt konusunda sanırım kullanım ile alakalı bir durum söz konusu. Şu an için rodaja kadar ortalama 5,6 rodajdan sonra 5,2 ortalama tutturmuş bulunmaktayız. Dizel otomatik araç oranlarını tutturmak ve onun kadar para vermemek gerçekten akıllıca bir seçim olduğunun göstergesidir benim için. Eksik yanları yok mudur? Tabiki de var. Fakat ihtiyaçlar/beklentiler ve elde olanlar karşılaştırıldığında benim çekirdek ailem için çok doğru bir seçim.

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim. VDF oranları aldığım dönem içerisindeki en iyi faiz oranları olup pazarlıklı fiyatın üzerinden kredilendirilmesi de ayrı bir tercih sebebi idi benim için. Diğer kampanyalı araçlarda liste kampanyasız fiyattan gram indirim alamıyorsunuz kredi kullanmak istediğinizde. Nasıl sıfır faiz ise...

    İyi Forumlar.

    Fiyat olarak ne kadara mal oldu acaba ?

    sıfır faizden bahsetmişsiniz , nakit mi ? kredilimi aldınız ?


    Bide bu araç iç hacim olarak biraz küçük görünüyor. Aile için kullanımı sizce nasıldır?
    arka koltuğa cocuk koltuğuu vs konulduğunda ön koltuğa sıkışma durumu olurmu acaba ?

    Bu manada Citroen C-Ellysee geniş iç hacmi ile daha uygun olmazmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rfve

    quote:

    Orijinalden alıntı: mosquito1983

    İnceleme için teşekkürler. Yaklaşık 2,5 ay ve 2100 km yapan 1,0 Elegance ASG Citigo sahibi olarak yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.
    Söylediğiniz gibi ihtiyaçların net belirlenmesi çok ama çok önemlidir. Kimisine göre arka camların otomatik veya manuel olması önemli iken kimi için görseli olması yeterlidir.
    Benzer fiyata 20 yıl 0 sıfır faizli kredi finansmanlı X firmasının B sınıf sedan aracına bakmaya gittiğimizde satıcının, "biz bu aracı biniciye önermiyoruz aslında şirketlere satma maksatlı donanım tablosu oluşturulmuştur" demesi tercihimi etkileyen bir durumdur.
    Manuel araç kesinlikle kullanamayan eşimin bu aracı çok rahat kullanabilmesi, yanında ben olmadığımda dahi güvenlik konusunda sınıfındaki en güvenli araca bindiğini bilmem benim için yeterli bir sebeptir.

    Yakıt konusunda sanırım kullanım ile alakalı bir durum söz konusu. Şu an için rodaja kadar ortalama 5,6 rodajdan sonra 5,2 ortalama tutturmuş bulunmaktayız. Dizel otomatik araç oranlarını tutturmak ve onun kadar para vermemek gerçekten akıllıca bir seçim olduğunun göstergesidir benim için. Eksik yanları yok mudur? Tabiki de var. Fakat ihtiyaçlar/beklentiler ve elde olanlar karşılaştırıldığında benim çekirdek ailem için çok doğru bir seçim.

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim. VDF oranları aldığım dönem içerisindeki en iyi faiz oranları olup pazarlıklı fiyatın üzerinden kredilendirilmesi de ayrı bir tercih sebebi idi benim için. Diğer kampanyalı araçlarda liste kampanyasız fiyattan gram indirim alamıyorsunuz kredi kullanmak istediğinizde. Nasıl sıfır faiz ise...

    İyi Forumlar.

    Fiyat olarak ne kadara mal oldu acaba ?

    sıfır faizden bahsetmişsiniz , nakit mi ? kredilimi aldınız ?


    Bide bu araç iç hacim olarak biraz küçük görünüyor. Aile için kullanımı sizce nasıldır?
    arka koltuğa cocuk koltuğuu vs konulduğunda ön koltuğa sıkışma durumu olurmu acaba ?

    Bu manada Citroen C-Ellysee geniş iç hacmi ile daha uygun olmazmı ?

    Öncelikle araç A sınıfından büyük B'den küçük. Arka koltukların açılı tasarımından dolayı düşündüğündüğünüzden daha ferah duruyor. Chips'in belirttiği gibi yükseklik ve cam tasarımı sayesinde tahmin ettiğinizden daha ferah duruyor. Koltuk tasarımının bir artısı da bagaja olan etkisi. Bagajını gören herkes gözlerine inanamıyor. Mutlaka önyargısız inceleyin. Beklentileriniz ve ihtiyaçlarınız ile ilgili.

    Kredi konusunda pazarlıktan sonra aracın %80'ine kadar kredi alabiliyorsunuz. Tabiki pazarlık sonundaki fiyat üzerinden.
    Onun haricinde park sensörü,boya koruma,metalik renk ve servis %15 indirim gibi ek opsiyonlar ile 31000'e almıştım ben aracımı.
    Eğer gerçekten sürekli bagaja ihtiyacınız var ise C-Elysee tabiki daha uygun fakat bu araçta ESP,hill holder, city safe, elektro mekanik direksiyon, yan hava yastıkları gibi özellikler mevcut. Söylediğim gibi mutlaka bir test sürüşüne çıkın ailenizle ve aracı detaylı inceleyin ona göre karar verin.

    Selamlar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosquito1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: rfve

    quote:

    Orijinalden alıntı: mosquito1983

    İnceleme için teşekkürler. Yaklaşık 2,5 ay ve 2100 km yapan 1,0 Elegance ASG Citigo sahibi olarak yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.
    Söylediğiniz gibi ihtiyaçların net belirlenmesi çok ama çok önemlidir. Kimisine göre arka camların otomatik veya manuel olması önemli iken kimi için görseli olması yeterlidir.
    Benzer fiyata 20 yıl 0 sıfır faizli kredi finansmanlı X firmasının B sınıf sedan aracına bakmaya gittiğimizde satıcının, "biz bu aracı biniciye önermiyoruz aslında şirketlere satma maksatlı donanım tablosu oluşturulmuştur" demesi tercihimi etkileyen bir durumdur.
    Manuel araç kesinlikle kullanamayan eşimin bu aracı çok rahat kullanabilmesi, yanında ben olmadığımda dahi güvenlik konusunda sınıfındaki en güvenli araca bindiğini bilmem benim için yeterli bir sebeptir.

    Yakıt konusunda sanırım kullanım ile alakalı bir durum söz konusu. Şu an için rodaja kadar ortalama 5,6 rodajdan sonra 5,2 ortalama tutturmuş bulunmaktayız. Dizel otomatik araç oranlarını tutturmak ve onun kadar para vermemek gerçekten akıllıca bir seçim olduğunun göstergesidir benim için. Eksik yanları yok mudur? Tabiki de var. Fakat ihtiyaçlar/beklentiler ve elde olanlar karşılaştırıldığında benim çekirdek ailem için çok doğru bir seçim.

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim. VDF oranları aldığım dönem içerisindeki en iyi faiz oranları olup pazarlıklı fiyatın üzerinden kredilendirilmesi de ayrı bir tercih sebebi idi benim için. Diğer kampanyalı araçlarda liste kampanyasız fiyattan gram indirim alamıyorsunuz kredi kullanmak istediğinizde. Nasıl sıfır faiz ise...

    İyi Forumlar.

    Fiyat olarak ne kadara mal oldu acaba ?

    sıfır faizden bahsetmişsiniz , nakit mi ? kredilimi aldınız ?


    Bide bu araç iç hacim olarak biraz küçük görünüyor. Aile için kullanımı sizce nasıldır?
    arka koltuğa cocuk koltuğuu vs konulduğunda ön koltuğa sıkışma durumu olurmu acaba ?

    Bu manada Citroen C-Ellysee geniş iç hacmi ile daha uygun olmazmı ?

    Öncelikle araç A sınıfından büyük B'den küçük. Arka koltukların açılı tasarımından dolayı düşündüğündüğünüzden daha ferah duruyor. Chips'in belirttiği gibi yükseklik ve cam tasarımı sayesinde tahmin ettiğinizden daha ferah duruyor. Koltuk tasarımının bir artısı da bagaja olan etkisi. Bagajını gören herkes gözlerine inanamıyor. Mutlaka önyargısız inceleyin. Beklentileriniz ve ihtiyaçlarınız ile ilgili.

    Kredi konusunda pazarlıktan sonra aracın %80'ine kadar kredi alabiliyorsunuz. Tabiki pazarlık sonundaki fiyat üzerinden.
    Onun haricinde park sensörü,boya koruma,metalik renk ve servis %15 indirim gibi ek opsiyonlar ile 31000'e almıştım ben aracımı.
    Eğer gerçekten sürekli bagaja ihtiyacınız var ise C-Elysee tabiki daha uygun fakat bu araçta ESP,hill holder, city safe, elektro mekanik direksiyon, yan hava yastıkları gibi özellikler mevcut. Söylediğim gibi mutlaka bir test sürüşüne çıkın ailenizle ve aracı detaylı inceleyin ona göre karar verin.

    Selamlar....

    Bagaj ihtiyacı oluyor. bizim ufaklık için çocuk arabası taşıma ihtiyacı hissediyoruz.
    dediğiniz gibi önyargılı davranıyorum biraz belki ancak arka koltuk mesafesi uzun yolculuklarda çok önemli
    oluyor.

    özellikle çocuk koltupu ve eşimin arkada seyahat etme durumunda. fluence bu bakımdan oldukça rahat.
    Güvenlik opsiyonları güzel , ancak istanbul trafiğinde , özelliklede bir bayanın HB araç yerine
    daha büyük hacimli gözüken SEDAN bir araç ile rahatsız edilmeden kullanabileceği düşüncesindeyim.

    uzun yolculuktada test etmek lazım. 2100 km sanırım şehiriçi kullanım ile olmuştur.




  • Hocam hayırlı olsun, Allah kaza bela vermeden kullanmayı nasip etsin.
  • Chips Citigo hakkında güzel bir izlenim yazmış. Elegance modelini 2 aydır Konya'da kullanıyorum. Yakıt konusunu merak edenler için söyleyeyim, 2500 kmdeyim. son depomda ortalama 5 lt/100km yaktı.
  • Eline sağlık hocam.Gayet ayrıntılı bir yazı olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    inceleme için teşekkürler, biz de kızkardeşime A sınıfı otomatik bir araç bakıyoruz...
    Fiat Yeni Panda da 0.9 lt twinair otomatik vites seçenek mevcut, test ettiğinizi söylemiştiniz. Twinair bildiğim kadarıyla 85 hp yani daha güçlü bir motora sahip, sizden rica etsem bu araçla citigoyu karşılaştırmanızı biraz açabilir misiniz? Yeni pandanın geride kaldığı yerler nelerdi?
    Teşekkürler...

    Hocam bu araç yeni, yani ben araştırma yaparken yoktu. Aracı alacağım dönemde 0.9 litre ve 85 hp olmadığından inceleyemedim. Ancak fiyat olarak dikkat ediniz, Cİtigo gibi bir donanım isterseniz "lounge" paketi olan pandayı almanız gerekir ve fiyatı 37.250. Üstelik Alaşım jant için de 500 tl vermeniz gerekiyor. Hadi diyelim (hayal bu ya) 2.000 tl indirim yaptırdınız, 35.750 ye maloluyor. Yani en iyi ihtimalle ort. 6.000 tl fark. Yakıt tüketim değerleri de Citigodan az da olsa düşük (ikisinin de fabrika tüketim verisine göre karşılaştırdım). Ancak Fiat ın fabrika verisinin genelde reel tüketim ile 2 litre civarında fark attığı da çok konuşulan bir konudur. Bu veriler işığında ve 6.000 tl farkı düşünecek olur iseniz, size bir yol gösterecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 1 Mart 2013; 13:11:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aagir

    33.950 tl ye orta donanım benzinli yarı otomatik punto var. minimum 2000 tl indirimle 32.000 tl ye alınabilir.

    Aslında yazımın içinde bu tarz kıyaslamalar ile ilgili düşülen yanlışlar konusunda değindiğim noktalar mevcut. İsterseniz bir de o gözle okuyun, fikriniz sabit kalır ise bizimle de paylaşın lütfen. Olur ya görmediğimiz bir noktayı tespit etmiş olabilir siniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shoescake

    Aslında Extra özellikleri olan, otomatik seçeneği düşünülebilecek bir arabayken navigasyon paneli ve hız sabitleyicisinden yoksun olarak ülkemize getirilmiş.
    Dolayısıyla ön konsol çok boş duruyor bunun dışında yakıt tüketimi de tam bir muamma gibi gözükmekte . Bahsedilen tüketim oranlarını yakaladığını söyleyen bir kullanıcı gözüme ilişmedi.Araba bakınan biri olarak bu aracı tercih etmem için en az 5.000 TL daha ucuza pazarlanması gerekirdi. O zamn bu yorumlarım gereksiz fiyat performans olarak gerçekten tercih edilesi bir konuma gelirdi benim adıma..

    Navigasyon paneli ve hız sabitleyici konusunda hemfikiriz. Yakıt konusunda Citigo ile ilgili forumdaki çoğu kullanıcı yorumu aslınd abirbirine çok yakın. Farklılıklar malum trafik ve yol, hatta dış ortam ısısına göre değişiyor. Yakıt konusunda forumda sadece "barış.." (tam hatırlamıyorum nick nam i) nickli arkadaşın ifadelerinde büyük tutarsızlıklar var, onun yorumlarını okurken dikkatli olun derim.
    Fiyata gelirsek. Evet hepimiz o fiyata satılsın diye düşünüyoruz ancak tüm marka ve modellerin fiyatlarını karşılaştırır iseniz, o fiyata satmayacaklarıni net bir şekilde farkedersiniz. Sonuçta şu bir gerçek: Biz tüketici olarak bu kadar fiyat araştırıyor iken, firmadaki fiyat belirleyen çalışanlar bizden daha öte piyasaya hakim. Dolayısı ile 5.000 tl indirimli satabilemeleri mümkün olsa bile, rakiplerin fiyatları nedeniyle o indirimi yapmadan da satabaileceklerini bildiklerinden neden 5.000 tl daha az kazansınlarki, değil mi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 1 Mart 2013; 13:08:09 >




  • hocam skoda nın sitesinde 31,950 diyor otomatik şanzuman için. Sen nereden 30.000'e aldın ?
  • re:chips
    Teşekkürler hocam yorum için, öncelikle yakıt konusunda twinairin çok yakacağı konusunda hem fikir değilim sonuçta araç 2 silindir, 2 litre fark olmaz gibime geliyor ha 4 silindir olsaydı 2 litre fark olayına katılırdım, ikinci olark lounge donanım bile olsa sene sonu kampanyalarında aradaki fark daha da azalacaktır, malum fiatın sene sonu indirimleri diğer markalara göre fazla oluyor... Skoda ile ilgili, gerçi siz yazıda değinmemişsiniz ama, kullananlar yedek parça fiyatlarının yüksek olduğunu söylüyorlar, malum servis bakımı geçirecek araçlar illaki ve değişen parça olacak, tabi bunu söylerken biz de sıfır aldığımız araca en az 5-6 sene binilecek diye hesaplıyoruz... Bu durumda bakım ve parça ücretlerinde fiat daha avantajlı durumda olacak... Her iki araçta şu an yeni olduğu için maliyet açısından neler olacak onu zaman gösterecek, mesela sene sonu indirimi citigo içinde geçerli olursa aradaki fark kapanmayabilir, sigorta ve kasko masraflarını daha hesaba katmadık, ama bence kaskoda fiat avantajlı olacak parça fiyatlarından ötürü bunu şimdilik aynı imiş gibi kabul edelim, ama benim tahminim bu iki araç alım bakım yakıt masrafı olarak bence aynı olacak gibi... Tabi tahmin yürütüyoruz şu an iki yeni araç için ama, insan araç alırken sadece satış fiyatına bakıp karar veremiyor artık... Gerçi bazıları için 2. el değeri de önemli kriter ama bunu 2 yeni araç için şimdilik öngörmek imkansız ama piyasadaki genel eğilime bakarak bu konu da da citigo avantajlı olacak gibi görünüyor... Paylaşım için teşekkürler tekrar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    re:chips
    Teşekkürler hocam yorum için, öncelikle yakıt konusunda twinairin çok yakacağı konusunda hem fikir değilim sonuçta araç 2 silindir, 2 litre fark olmaz gibime geliyor ha 4 silindir olsaydı 2 litre fark olayına katılırdım, ikinci olark lounge donanım bile olsa sene sonu kampanyalarında aradaki fark daha da azalacaktır, malum fiatın sene sonu indirimleri diğer markalara göre fazla oluyor... Skoda ile ilgili, gerçi siz yazıda değinmemişsiniz ama, kullananlar yedek parça fiyatlarının yüksek olduğunu söylüyorlar, malum servis bakımı geçirecek araçlar illaki ve değişen parça olacak, tabi bunu söylerken biz de sıfır aldığımız araca en az 5-6 sene binilecek diye hesaplıyoruz... Bu durumda bakım ve parça ücretlerinde fiat daha avantajlı durumda olacak... Her iki araçta şu an yeni olduğu için maliyet açısından neler olacak onu zaman gösterecek, mesela sene sonu indirimi citigo içinde geçerli olursa aradaki fark kapanmayabilir, sigorta ve kasko masraflarını daha hesaba katmadık, ama bence kaskoda fiat avantajlı olacak parça fiyatlarından ötürü bunu şimdilik aynı imiş gibi kabul edelim, ama benim tahminim bu iki araç alım bakım yakıt masrafı olarak bence aynı olacak gibi... Tabi tahmin yürütüyoruz şu an iki yeni araç için ama, insan araç alırken sadece satış fiyatına bakıp karar veremiyor artık... Gerçi bazıları için 2. el değeri de önemli kriter ama bunu 2 yeni araç için şimdilik öngörmek imkansız ama piyasadaki genel eğilime bakarak bu konu da da citigo avantajlı olacak gibi görünüyor... Paylaşım için teşekkürler tekrar...

    araba 2.ele hiç düşmüyorki ben hergün bakıyorum sahibinden e ikinci elini bulan varsa link versin




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.