Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
493
Cevap
6
Favori
41.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de bu araba fiyatlarını çok bulan adamlara bayılıyorum. "Olması gerekenin iki katı" fiyatmış, yani otomatik vitesli klimalı, esp'li ve yan hava yastığı olan araç aslında 20 bin liraya satılmalıymış. Çünkü kelebek camı varmış, kapı sacının üzerinde döşeme yokmuş..
    Paranız yoksa gidin Çin malı araba alın, güveniyorsanız kendiniz ve aileniz Çin malı arabaya binin. Hoş, o da 20 bin liraya yok orası ayrı..

    Küçük araba ne için alınır, hangi durumda kimler için uygundur anlamakta zorluk çekiyorsanız saçma sapan karşılaştırmalarla vaktinizi harcamayın lütfen. Türkiye'de küçük araçların az satması bu araçların mantıksız ve kötü olduğu anlamına gelmiyor.

    Bir de "bunu alacağıma ikinci el x alırım" tipleri var, onlar ayrı bir kafada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AFB8954A9 -- 31 Temmuz 2014; 19:01:31 >
  • mosquito1983 kullanıcısına yanıt
    Sakin ol şampiyon yola devam..TIR ların rüzgarına kapılma dikkat et
  • Selamlar tekrar.

    Bir istanbul-bodrum seferinde daha beni yolda birakmadi citigo'm ve kendisine tesekkur ediyorum.

    38 litrelik deposunu doldurduktan sonra 700 küsür kilometre yol gittim. hala ceyrek depodan fazla benzin vardi. caps buradadir -->http://goo.gl/V1QdBI Yalniz citigo' da full depo doldurunca, 150-200 km. gittikten sonra benzin gostergesi dusmeye basliyor.
    1 sofor 1 yolcu ve iki sirt cantasi bagaj ile yapilmis bir gunduz yolculuguydu. Ben 80-90-100 arasi gittim surekli. yol bilgisayari ortalama hizin 68 km oldugunu iddia ediyordu.
  • placan P kullanıcısına yanıt
    Bilgi icin teşekkürler.
    Maşallah diyelim önce.
    Ben de bu arada bazi maceralar yaşadım. Müsait olunca paylaşacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • placan P kullanıcısına yanıt
    Yolda bırakması olasıydı. Bugün 30 000 bakımına gittim. Şanzuman kontrol ünitesine değişim kararı alınmış. Vakit kaybetmeden halletmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanziman kontrol unitesi degisince vites gecislerinde degisim oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites geçişlerinde özellikle 1-2 arası geçiş (ilk calistirmada) daha rahat. Ayrıca 2. Vites araligi artmış. Araba eskiye gore düşük hızlarda daha canlı. Fakat yakıta negatif etkisi var.
    Bu arada değişimden sonra yol bilgisayarında manuele aldığınızda hangi viteste olduğunu goremiyorsunuz.Bugün bunun için servise çağırdılar. Kontrol etmeden servisten ayrılmayın. Selamlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mosquito1983 kullanıcısına yanıt
    Guzel bilgiler icin tesekkurler. Vites degisirken gecen surede kisalma var mi? Asg sanzimanda sevmedigim sey vites degistirirken yavas davranmasiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mosquito1983

    Vites geçişlerinde özellikle 1-2 arası geçiş (ilk calistirmada) daha rahat. Ayrıca 2. Vites araligi artmış. Araba eskiye gore düşük hızlarda daha canlı. Fakat yakıta negatif etkisi var.
    Bu arada değişimden sonra yol bilgisayarında manuele aldığınızda hangi viteste olduğunu goremiyorsunuz.Bugün bunun için servise çağırdılar. Kontrol etmeden servisten ayrılmayın. Selamlar...

    Şanzıman kontrol ünitesi değişimini nasıl bildirdiler hocam?
    Ben servisteki maceralarım (daha sonra anlatacağım) sırasında haberdar oldum ve değişip değişmeyeceğini şasi nosundan kontrol edeceklerdi.

    Bu arada akif hocam sen ne yaptın?
    Değişimden önce naçizane tavsiyem: Sürekli kullandığın yollarda önce vites değişimlerini iyi takip et: Hangi yolda, hangi bayırda, kaçla gidiyor, kaçıncı viteste oluyordun ve özellikle de vites değiştimre devirlerini (hangi viteste 2000 d/dk üstünde değişiyor, hangi viteste altında değiştiriyor) iyi gözlemlemen. Tabikite hedefe ulaştığındaki ort yakıt tüketimini.
    Daha sonra ünitedeğiştiğinde karşılaştırma şansın olur. Yoksa acabalarla yaşarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 16 Eylül 2014; 10:44:14 >




  • Bu arada İnşallah bu yazacaklarımı çok sayıda insan okur.

    Son 2-3 aydır aydır sayıda otomatik vites araç kullanam şansım oldu. Araçları deneme sürücü değil, gerçek hayatta hem şehir içi, hem de şehir dışı kullandım. Bu araçlar arasında B segment olduğu gibi Crossover araç ve Jeep de vardı.

    Başlıca araçlar
    2 adet 1,2 L 105 hp DSG şanzımanlı Seat İbiza,
    1 adet tam otomatik 2005 2,3 L dizel Jeep Cherokee t
    1 adet 1,2 L 105 hp DSG şanzımanlı Skoda Yeti (2012 kasa)
    1 adet 1,4 L tam otomatik şanzımanlı Opel Corsa

    Seat İbiza: 105 bg ve 7 ile DSG farkını hissettiriyor. Vites geçişleri GELENKSEL TAM OTOMATİK ŞANZIMANDAN bile daha iyi. Tüketim değerleri de fabrika verilerine yakın. Ama Maşallah Citigo ya, Citigo tüketim değerlerine kıyasla, benzinliğe daha sık gittim. Evet İbiza güçlü ve seri ama ekonomi yönünden kıyaslandığında, Maşallah Citigo ya göre daha müsrif kalıyor.

    Jeep Cherokee: Elbette 2,3 L dizel ve kasanın büyüklüğü ile bu konu başlığı altında kıyaslanamayacak bir araç. Zaten bunu yazma sebebim kıyaslama yapmak değil, yazı sonunda beyan edeceğim fikre gereksiz muhalefet yapılmaması.

    Skoda Yeti: İbiza ile aynı motor ve şanzıman ama kasa ağır olunca yakıt şehir içi 9-10 buluyor. Şerhirler arasında da klima açık şekilde 7-8 litrelerde gezdi. Citigoyla Maşallah yine, aynı yolu 4,5-5 litre ile geçmiştim.

    Opel Corsa: Tam bir yakıt canavarı. Tam otomatik hayranları güle güle kullansın. Neymiş efendim, viteş geçişleri hissedilmiyormuş. Ben viteş geçişlerini hissetmek ve 9 litrenin altında yakmak istiyorum. 1,4 L olup B segmentte bu kadar yakıt tüketen bir Alman markası olması gerçekten inanılır gibi değil. Üstelik güçlü bir çekiş gücü bile hissetmeksizin.

    Geniş Özet:
    Forumda nadir de olsa ASG şanzıman veya Citigo ile ilgili olumsuz yorumlara rastlamak mümkün oluyor. Elbette az sayıdaki bu olumsuz yorumu ciddiye almasak da olur ancak, bu yorumların kanı henüz deli akan ve otomobil konusunda çok da fazla deneyime sahip olmayan kişiler tarafından yapıldığını, okuyan kişiler genelde kaçırıyor.
    Diğer taraftan Türkiye nin Skoda distribütörü olan Doğuş otonun da Skoda tanıtımları konusunda yeteriz olması nedeniyle, zaten yeni olan bu araç pek bilinmiyor.
    Son olarak Citigo nun A segment olması ve milletimizin BÜYÜK arabalara takıntılı olması nedeniyle, zaten A segmente ülkemiz insanının yabancı olması da birleşince, reklamı daha çok basan Hyundai i10 gibi bir araç, satış rakamları ile detaylı bilgiye sahip olmayan sürücüleri etkiliyor. Oysa A segment bir araçtan beklenen ekonomik yakıt tüketimi değerlerini aşan veriye sahip.
    Yurt dışına baktığımızda ise Citigo ve diğer makyajlı muadilleri olan VW Up! ve Seat Mii satış grafiğini giderek yükseltiyor. Dahası bu araçlar çeşitli fabrika modifikasyonları ile kullanıcıları farklı şekilde sunuluyor.
    Yabancı forumlara baktığınızda "bu nasıl bir araç, , az mı yakar, otomatiği nasıldır" gibi soruların yerini "aksesuarlar, kullanıcı modifikasyonları ve arızalar" tartışılıyor. Bu da aracın artık rüştünü ispatlamış olduğunu gösteriyor. Hatta bazı konu başlıklarında karı koca birer Citigo alındığna dair yazı ve resimler dahi mevcut.

    Peki bu nasıl oluyor? Tabiki Maşallah düşük yakıt tüketimi ve şehir içi sürüş konforu ile... Arabayı milletimiz gibi HAVA ATMA MALZEMESİ yada STATÜ GÖSTERGESİ olarak görmemelerinden ve sağayacağı faydaya, hayatını kolaylaştırmasına ve f/p kriterlerine bakmalarından kaynaklanıyor.

    Yaz tatilinden beri Cherokee, Yeti, İbiza ve Corsa gibi arabalarda geçti zamanım ve şu kanıtlanmış oldu: Yakıt fiyatlarının ülkemizdeki drumundan şikayetçi olup da, Hava atmak için büyük gösterişli arabalar alıp şehir içinde en iyi ihtimalle 7 litre yakmaya (ki daha yüksek) gücümüz yetiyor ise, demekki fikrimiz ile yaptıklarımız zıt şeyler; demekki magazin olsun diye hükümetin enerji politikasına karşı çıkıyoruz.

    Burada elbette Citigo dünyanın en mükemmel arabası anlamı çıkarılmasın. Konuyu açtığımdan beri eleştirdiğim şu konular var: Yolcu cam açma düğmesinin sürücü tarafında olmaması, 75 bg lik versyionunun Doğuş oto tarafından Türkiye piyasasına sokulmaması, Elegance donanım araçta hız sabitleme özelliğinin Türkiyede çıkarılmış olması, bagaj pandizotunun iple bagaja bağlı olmaması ve arka teker kısmında davlumbaz olmaması. Elbette hiçbirisi kullanım zorluğu veya fazlaca yakıt tüketimi gibi sorunlar değil ancak "canı fazla yakıt tüketiminden yanan benzinli araç sahipleri"nin kendini avutması için bahane olmaya yetiyor.

    Citigo araçların ömür ve dayanıklılığı konusunu elbette bilemem. Bunu zaman gösterecek. Ama VW AG nin bu modeli bir VW Beetle, Fiat 500 veya Mini gibi klasik araçlar arasına sokmaya çalıştığını ve buna ciddi çaba ve bütçe ayırdığını, Yurt dışındaki resmi Skoda ve VW sitelerinden kolayca görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 16 Eylül 2014; 14:01:03 >




  • chips kullanıcısına yanıt
    Bugun servisi aradim. Sanziman kontrol unitesi degisimini sordum. Bir yazilim guncellemesi ve kontrol unitesi degisimi oldugunu soyledi. Ama kontrol unitesi elimizde yok, Degistirmemiz vakit alir dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vites geciş aralığı kısaldı yani eskisi gibi zaman kaybı yok çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim en kısa zamanda herkesin yaptırmasını tavsiye ederim citigonuzu daha çok seveceksiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suatygn

    vites geciş aralığı kısaldı yani eskisi gibi zaman kaybı yok çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim en kısa zamanda herkesin yaptırmasını tavsiye ederim citigonuzu daha çok seveceksiniz

    1- Biraz daha agresif olmuş sanki. Yani daha yüksek devirlere çıkıyor gibi. Özellikle 2 ve 3 vites daha yüksek devirlerde üst vitese geçiyor gibi. Sizlerde de öyle mi?
    2- Ev yolunda uzun ama çok dik olmayan bir bayır var. Orada daha düşük devirlerde vitese geçiyordu ve devirden düştü düşecek gibi oluyordu. Elbette hiç öyle birşey olmadı ama öyle izlenim veriyordu. Şimdi ise gaza aynı oranda bastığımda 3 vites 60-70 km ye geliyor ve 4 ile 5 vitesler ardarda değişiyor. Var mı sizlerde buna benzer bir olay?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 30 Eylül 2014; 16:13:22 >
  • hackersun kullanıcısına yanıt
    Hyundai ASSAN tarafından gazete, dergi, internet bannerları aracılığıyla yapılan veya Hyundai bayileri tarafından ayrıca bu organlarda yapılan reklamları görmediğinizi varsayıyorum. Yoksa bir insan bu kadar aykırı bir yazı yazamaz.
    Bu arada bir ürünün reklam ile bilinirliğinin arttırılıp satılmasında sizi rahatsız eden nedir bilmiyorum; aslında merak da etmiyorum. Çünkü satış-pazarlama mantığına aykırı bir görüş olduğu aşikar.
    Biz Doğuş Otonun reklam konusundaki eksikliğini savunurken, siz sürekli çıkıp i10 nun efsane olmuşçasına reklamsız kendi kendine sattığına inandırmak istiyorusunuz. 21inci yüzyıldayız...lütfen ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Hep aynı şeyi söylüyorsunuz : " reklamı yapılan i10" diye.

    Ancak işin adlı öyle değil. Çünkü Hyundai ASSAN, i10 u TRde zatmak peşinde değil, bu araç ülkemizde yılda 88bin adet üretilip 83000i Avrupaya gönderilmek isteniyor.
    Bilmeden etmeden çok satıyor diye "reklamı yapılan" deyip de insanları yanlış bilgilendirmeyin.

    sizin yorumlarınızin hayranıyim. i10 daha çıkmadan aylar öncesinden gazetelerde ızmitli ayten diye haberler çıkmaya başladı. Araç çıktı hemen hemen her gazetede reklamı çıktı. Hemen hemen her kanalda reklamı çıktı. Her dizi yada programda altta küçük reklam olarak çıktı. Bir arabayı satmak için ne kadar reklam gerekliyse hepsi yapıldı. Vede piyasada reklamsiz satan araçlar var bunu da unutmamak gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • chips kullanıcısına yanıt
    Vay be demek i10 bu kadar kötü ve insanlar sadece reklamları çıktı diye gidip aldı öyle mi? Bunda sürüş hissi, konfor, 5 yıl garanti, tasarım vs hiç etki etmedi.

    Peki o zaman çok yakında yeni i20de sınıfında ses getirecek (yumuşak torpido, boyutlar, donanım, tasarım vb) ama siz onun satışlarını da reklamla şişirilmiş der geçersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Vay be demek i10 bu kadar kötü ve insanlar sadece reklamları çıktı diye gidip aldı öyle mi? Bunda sürüş hissi, konfor, 5 yıl garanti, tasarım vs hiç etki etmedi.

    Peki o zaman çok yakında yeni i20de sınıfında ses getirecek (yumuşak torpido, boyutlar, donanım, tasarım vb) ama siz onun satışlarını da reklamla şişirilmiş der geçersiniz.

    Son yazdiklarinizdan anliyorum ki gercekten bir konuyu tartmak, paylasmak amacli yazmiyorsunuz. Bir tartisma, agiz dalasi vs gibi macera pesindesiniz. Yoksa yazdigimdan boyle bir sonuc cikartamazdiniz.
    Ben daha fazla buna alet olmayacagim bilginiz olsun. Yazacaklariniza cevap vermeyecegim ama bundan cikartacaginiz sonuc, yazdiklarinizin onaylandigi anlamina gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada nerde Citigo kullanıcıları? Nedir şanızman ünitesi değişimi sonrası izlenimler?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citigo Eylül 2014 Türkiye'de satış rakamı: 5 adet.
  • Şanzıman kontrol ünitesi değişimi bugün yapıldı sürüş izlenimlerimi aktarıyorum;

    1-Umut ettiğim ve yabancı sitelerde yazan yeni bir araba hissi malesef yok. Yine bildiğimiz asg şanzıman.

    2-Vites değişirken geçen sürenin kısalmasını umut ediyordum, hissedilir bir kısalma yok.

    3-Önceden şanzıman çok erkenden vites yükseltip motorun zorlanmasına yol açıyordu ve ani hızlanmalar gerektiğinde tepkisiz kalıyordu. Bu değişim ile araç daha doğru vites değişimleri yapıyor. 3. vitesin aralığı da artmış. 4. vitese daha yüksek devirde geçiyor. Bu da arabayı biraz daha seri hale getirmiş. Bu yakıt tüketimini nasıl etkiler şu an bilemiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.