Şimdi Ara

Yeni Renault Clio RS 200 EDC

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Clio Sport Tourer’dan sonra İspanya’da deneme fırsatı yakaladığımız ikinci modelse Clio RS oldu. Motor sporlarına çok yakın olan Renault markasının deneyimleri ile geliştirilen Clio RS; hem yol kullanımını hem de pist kullanımını bir arada sunmayı hedefliyor.

    Yeni Clio RS 200 EDC, duygu odaklı, yüksek performansını yansıtan sıcak bir tasarıma sahip.
    Renault Sport Technologies’nin en yenisi, sportif tarzının özgünlüğü ile dikkat çekiyor. Otomobil standart modelden özel tamponlar ve eşikler, çift egzoz çıkışı, cömert boyutlu jantları ile ayrılıyor.
    Renault Sport araçlarında, tarza ait detaylar tekniğe de yansıyor. Arka difüzör ve rüzgarlık ideal bir aerodinamik etkinlik için birlikte tasarlanmış. Arka difüzör yere basma kuvvetinin yüzde 80 oranında artmasını sağlamış. Özel tasarımlı rüzgarlıksa yüzde 20 ilave destek sunuyor. F1 kanadı gibi, difüzör ve rüzgarlık tüm RS gamının güçlü ve ortak yönlerini oluşturuyor.
    Önde, RS kısaltması logo altına yerleştirilmiş. Egzoz çıkışları difüzöre tamamen entegre ve çok belirgin dikdörtgen bir ana hatla ön plana çıkartılıyor.
    Yeni Renault Clio RS 200 EDC biri sembolik ve özel rengi “Sirius sarısı” olmak üzere 5 farklı renk sunuyor.

    Sportmenlere yaraşır bir iç mekan
    Baskın siyah tonunun şıklığını kırmızı renk ile sunan Clio RS, standart Clio modellerinden iç mekanıyla da ayrışıyor. Emniyet kemerleri ve gösterge panelinin ibrelerinde kırmızı renk vurguluyor. Kırmızı renk, dikişler ve spor direksiyonun sıfır noktası ile aynı zamanda havalandırma çerçeveleri ve kapı çıtaları üzerinde de kullanılmış. Vites kolu topuzu da kırmızı detaylar sunuyor. Renault Sport araçların geleneksel güçlü noktası olan yan takviyeli koltuklar, Clio RS’den beklenen konforu ve beklenen kusursuz korumayı sağlıyor. Kırmızı dikişli siyah deri koltuklarda seçenek olarak sunuluyor.

    Bu kez turbo motor ve EDC şanzıman
    Bir önceki nesil Clio RS modelinde atmosferik 2.0 litrelik bir motor kullanılıyordu. Ancak yeni Clio RS’de motor hacmi küçülerek 1.6 litreye inmiş. Ancak araca turbo takviyesi gelmiş. Bu motor 200hp güç üretirken torku 240Nm. Clio RS sadece çift debriyajlı EDC otomatik şanzımanla birlikte satılacak.
    Motor ve EDC kutusunun birlikteliği, Renault Sport Technologies mühendisleri tarafından gerçekleştirilen titiz çalışmanın sonucu. Yeni Clio RS 200 EDC gündelik keyif için için düşük devirlerden itibaren yüksek bir tork ve kendinden emin sportif bir kullanım için yüksek hızlarda güç ve hızlanma.
    0’dan 100 km/s çıkmak için 6.7 saniye, 1000m’ye ulaşmak 27.1 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Son hızıysa saatte 230 km.
    Otomobilin ön takımında Pseudo Mc Pherson mimarisi kullanılmış. Ön bölümde kullanılan elektronik diferansiyel sayesinde aracın yol tutuşu da artırılmış. Daha büyük amortisörlere yer verilerek aracın normal yol üzerinde de konforlu olması hedeflenmiş. Otomobilin güvenle durması içinse Renault’nun kullandığı en büyük fren diskleri (320 mm) görev yapıyor.
    Arka takımda: denge çubuğu sertliği Clio III RS’e göre denge çubuğu sertliği yüzde 10 ve yeni Clio’ya göre yüzde 60 artırılmış

    Çift ruhlu
    Yeni Clio RS 200 EDC kullanıcısına değişik sürüş modlarını seçme şansı sunuyor. Normal kullanımda Yeni Clio R.S. bir Clio’dan beklenen bütün özelliklere sahip: sessizlik, konfor, kullanım tasarrufu. Dinamik kullanımda ise ( Sport veya Race) araç sportifleşiyor.
    Vites kolunun arkasındaki RS Drive butonuna basıldığında vites kutusunun vites değiştirme süresi, gaz pedalı tepkisi, ESP’nin tepkileri, direksiyonun hissi değişiyor. Daha tepkili ve hızlı bir otomobil elde edilebiliyor.

    Sürüşü nasıl? Türkiye’de şansı nedir?
    Clio RS, daha önce kullandığım Megane RS Trophy modelinin neredeyse küçültülmüş bir kopyası gibiydi. Bu tip otomobillerde yaşanan gücü yola iletme sıkıntısını kaygan yüzeyler hariç Clio RS ile yaşamak çok zor. Araç ilk hızlanmadan itibaren elektronik diferansiyel sisteminin de katkısıyla gücü yola çok iyi aktarıyor. Yol tutuş ise çok başarılı. Önce hızlı girdiğiniz virajda aracın arkasının kaydığını düşünüyorsunuz. Sonra araç aslında hafifçe arkasını bırakıp virajı almaya devam ediyor. Direksiyon tepkileri ve hissi de çok iyi. Pist sürüşünde gördüğüm bir diğer başarısıysa frenleri. Ardı ardına yapılan frenlemelerde bile sistem performansını düşürmüyor. Otomobilin sadece pist sürüşlerinde hissedilen olumsuz bir özelliği ise ufakta olsa yaşanan turbo gecikmesi. Viraj çıkışında gaza bastığınızda bir miktar bekliyorsunuz ve akabinde gelen turbo gücü ile aracın yol tutuş karakteri anlıkta olsa sekteye uğruyor. Clio RS’i denemeden önce EDC şanzıman ile performans modelinin ne kadar başarılı olacağı kafamda soru işareti idi. Ancak hem yolda hem de pistte gördüğüm EDC şanzıman araçla birlikte manuel bir seçeneğin sunulmuyor oluşunu kesinlikle hissettirmiyor. Motorla uyumu çok başarılı. Clio RS’in beğendiğim bir diğer özelliği ise normal yol kullanımında da yeterli konforu sunması. Standart hatchbacke göre sert olduğu kesin. Ama bu sertlik içindekileri bel fıtığı edecek kadar fazla değil. Clio RS’in şansız olduğu noktaya gelirsek… Otomobildeki motor 1618cc hacminde. Türkiye’deki anlamsız vergi sistemi yüzünden, fazla 18 cc’si Clio RS’in fiyatının ulaşılması zor rakamlara tırmanmasına sebep olacak. Henüz netleşmese de bu rakamın 100 bin TL civarında olması bekleniyor. Bu da bu kadar başarılı ve eğlenceli bir otomobilin Türkiye’de ulaşacağı satış adetlerini düşük tutacaktır.
     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC

     Yeni Renault Clio RS 200 EDC



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahçelininmatematikhocası -- 18 Şubat 2013; 15:21:08 >







  • şekil araba yapmış bi bağımsız süs.koymamış
  • venna
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    şekil araba yapmış bi bağımsız süs.koymamış

    ohaaaaa yok artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    şekil araba yapmış bi bağımsız süs.koymamış

    ohaaaaa yok artık.

    sanda çüş o zaman ne biçim konuşuyorsun ya oha ne demek ve neye istinaden oha bana göre olmalı sana göre olmayabilir.yazdıklarına biraz daha dikkat et
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    sanda çüş o zaman ne biçim konuşuyorsun ya oha ne demek ve neye istinaden oha bana göre olmalı sana göre olmayabilir.yazdıklarına biraz daha dikkat et

    bağımsız süspansiyon kullanılmamasına oha dedim niye üzerine alındın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61

    sanda çüş o zaman ne biçim konuşuyorsun ya oha ne demek ve neye istinaden oha bana göre olmalı sana göre olmayabilir.yazdıklarına biraz daha dikkat et

    bağımsız süspansiyon kullanılmamasına oha dedim niye üzerine alındın



    ''ohaaaaa yok artık'' yazarsan helede bana alıntı yaparsan ne dememi bekliyosunki heralde üstüme alırım.bağımsız süspansiyon konusuna istinaden yazdım yani eğlence amaçlı başkada bi amacı yok.




  • Bu araç ilk çıktığında gözüme güzel geliyordu ama artık çirkin bir araç gibi geliyor özellikle önü.
  • Allah cezanı vermesin Renault, 1618 cc motor hacmi ne lannnnnn.

    Tek umudum bu arabaydı. 1600 cc yapsana şunu. Hahhh satarsın o vergi yüküyle bu aracı Türkiye'de.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.