Şimdi Ara

Viteste araç kayar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
3.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araç viteste iken hareket etmesi mümkün mü? Mesela araç çok yüklü ve yokuşta duruyor diyelim bu ağırlıkta viteste iken hareket eder mi veya viteste iken bir araç tarafından çekilirse hareket ede mi? Son olarak merak ettiğim şey hareket halinde mesela 100 ile giderken araç stop ederse ve araç viteste ise ne olur hareket etmeye devam eder mi yoksa aniden tekerlekler kilitlenir mi?



  • Park halinde ve vitesteyken araç hareket edebilir. El freni sorunluysa ve ya frenler boşalırsa araç hareket eder.100 ile giderken de araç stop ederse araç yine hareket eder, direksiyon sertleşir ve frene çok basarsanız şişebilir. Tekerlekler kilitlenmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SerkanYazgan. -- 3 Şubat 2013; 13:33:16 >
  • var.hareket etmesi araca zarar verir
  • Mümkün. Aracı çeken kuvvet motorun kompresyon kuvvetini yenerse araç hareket edebilir, fakat küçük viteslerde çok zor.

    İkinci soru için : normalde viteste 100'le giderken gazdan ayağınızı çektiğinizde ne oluyorsa aynı şey olur. Motor freni yapar gibi yavaşlayarak durur.
  • Araba ön tarafa kaymaya meyilliyse geri vitese arkaya kaymaya meyilliyse 1. vitese takarsan kaymaz.Dik yokuşlarda böyle yapıyorum el freni boşalırsa diye.

    Ha kayma nasıl oluyor dersen mesela denedim dik yokuşta 1. viteste araç 10cm ilerliyor duruyor 15 saniye sonra 10cm daha kayıyor kesik kesik kaputu açtım baktım motor mili santim santim hareket ediyor sonra bir anda hızlı tur atıyor araç 10cm ilerliyor başlıyor yine santim santim dönmeye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEŞELİMEŞEODUNU -- 3 Şubat 2013; 21:03:32 >
  • Küçük vitesler bile olsa kompresyon kuvveti yenildiği an haraket eder.
    100 ile giderken 4. Vites stop etseniz tek fark çalışmayan motor olacaktır. Yani çalışıyorlarmış ayağınızı gazdan çektiğinizde ne yapıyorsa onun sessiz versiyonunu yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 Yıllık şöför babamdan öğrendiğim kadarıyla : Yokuş Yukarı İse 1'de Yokuş Aşağı İse Geri Viteste kalması lazımmı araçların.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Küçük vitesler bile olsa kompresyon kuvveti yenildiği an haraket eder.
    100 ile giderken 4. Vites stop etseniz tek fark çalışmayan motor olacaktır. Yani çalışıyorlarmış ayağınızı gazdan çektiğinizde ne yapıyorsa onun sessiz versiyonunu yapıyor.

    peki motor çalışmazken aracın kayarak haraket etmsei motora zarar vermez mi sonuçta o anda motorda yağlama olmuyor ve pistonlar çalışıyor?
  • genelde balatanın ömrü azaldığı zaman kaymalar olur. bizim şirketin aracı yokuş aşağı park halindeyken hareket edip gecekonduya dalmıştı.
  • Bi arkadaşımın mitsu l200 ü var kendisi pazarcı. Aracı yüklüyken 1. viteste kaymıştı bir keresinde böyle bir ihtimal var yani
  • Çok yüklüyse araç ve dik bir yerdeyse kayabilir düz zeminde bile el freni çekmek gerekir diye düşünüyorum hele yokuşta falan hayatta sadece vitese güvenmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Arkadaşlar araç viteste iken hareket etmesi mümkün mü? Mesela araç çok yüklü ve yokuşta duruyor diyelim bu ağırlıkta viteste iken hareket eder mi veya viteste iken bir araç tarafından çekilirse hareket ede mi? Son olarak merak ettiğim şey hareket halinde mesela 100 ile giderken araç stop ederse ve araç viteste ise ne olur hareket etmeye devam eder mi yoksa aniden tekerlekler kilitlenir mi?

    1- 4,5,6 Viteslerde ise yokuşta dik bir yokuşsa araç yavaş yavaş yokuştan aşağıya inebilir.

    2- Hareketine devam eder ancak farkedersiniz.
  • Bu kaymayi tesadufen fark ettim ve baya arastirdim..eski nesil araclarda motorda sorun yoksa 1.viteste kaymaz yeni nesiller kayar seklinde kani olustu bende cesitli forum ve dh dahil herkes prof gibi cevaplar vermis ama net birsey yok..5 yasindaki aracim 1.viteste hafif meyil de dahi belirli araliklarla saliniyor iken benim kanimda kayar seklindedir..aracimda herhangi bir cekis problemi debriyaj sorunu ariza kodu vs yok...Motor kuvvetini yenerse fln anlamam sonucta fren degil bu..otomatik araclarda park modu var olmasina ragmen el freni mevcutsa daha ne diyeyim.1 vites sonucta bir vites el freni değil.traktorler yukte degil iken 1.viteste duruyor ama arac durmuyor..motor uretim tipine gore kani da bu yuzden olusuyor yeni nesil traktorleri bilemiyorum fakat dizel ve tork muhabbeti de sanirim buna etken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.