Şimdi Ara

PEUGEOT 208 SAHİPLERİ (100. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.791
Cevap
95
Favori
620.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar ben de bugun bir sey farkettim. Babam dedi, senin araba vites gecislerinde (otomatik) tak tak diye ses cikariyor diye. Sonra baktim. İleri viteste ses gelmiyor ama geri vitese takinca ve sonra geri vitesten bosa alinca tak diye ses geliyor. Arabayi bile sarsiyor az. Disardan da duyuluyor iceriden de duyuluyor.

    2. sorun. Araba el freni cekiliyken gidiyor. Baska arabalar da kullandim gaza basinca gitmiyor arabalar. Ama bununla el freni cekiliyken 100-200 metre yol yaptim.

    Bir de bu otomatik vites arabalarda cabuk vites atma normal midir ? 60'la giderken araba 5.vitese geciyor. Viraja girerken yavasliyorum hizim 30'a 40'a dusuyor vites hala 5'te. Sonra birden 2'ye dusuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar
    Foruma yeni üye oldum özellikle bu konu için. 2012 Model 208 1.2 VTI Araç sahibiyim. Aracı yılbaşında aldım. Aracımda motor sesi içeri çok fazla geliyor. Acaba benim araca özgü bir sıkıntı mı yoksa genel anlamda bir durum mu. Bu motora sahip araç sahibi arkadaşlar varsa bu konu ile ilgili bir tespiti olan var mıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarik_izmir

    Merhaba Arkadaşlar
    Foruma yeni üye oldum özellikle bu konu için. 2012 Model 208 1.2 VTI Araç sahibiyim. Aracı yılbaşında aldım. Aracımda motor sesi içeri çok fazla geliyor. Acaba benim araca özgü bir sıkıntı mı yoksa genel anlamda bir durum mu. Bu motora sahip araç sahibi arkadaşlar varsa bu konu ile ilgili bir tespiti olan var mıdır ?

    Yüksek devirlerde mi kullanıyorsunuz?
  • @K.B.V. hocam birincisi sorun değil merak etme hepimizin aracında var. hatta bir gün evdeki ütü bozuldu servise götürdüm. neyse bıraktım tam çıkıyorum servisteki eleman geldi yanıma. ''abi aynı arabadan abimde var geri vitese geçerken bi ses çıkarıyor senin arabada da varmı bi bakayım'' filan dedi bende var dur göstereyim dedim kontağı çalıştırdım gösterdim. eleman sonra ''bizde abimin arabada sorun var zannettik sağolasın'' dedi gitti dükkana..

    ikincisini hiç denemedim..

    üçüncüsüne gelince çabuk vites atmasının nedeni ekonomi sağlamasıdır. etg ler ekonomi odaklı yapılmış bir şanzımandır. bu yüzden vitesleri erken atarak seni hep düşük devirde tutmaya çalışıyor. bu da yakıt tüketiminde azalma demek oluyor..



    @tarik_izmir hocam 1.2 vti 3 silindirli bir yapıya sahip olduğu için 4 silindirliler kadar dengeli ve sessiz çalışamıyor maalesef. o yüzden 3 silindirli motorlara dengeleyici mil koyarlar ancak yine de 4 silindirli motorlar kadar sessiz ve titreşimsiz çalışamaz. ben motor sesinden çok rahatsız değildim ancak forumda bazı kişilerin araçlarına binen arkadaşlarının, kendilerine ''bu araç dizel mi '' diye sorular sorduklarını yazmışlardı hatırlıyorum. yani bu gürültü meselesi biraz göreceli. sizin araçta sorun var mı yok mu en iyi bayiye gidip bi test aracı kullanarak anlayabilirsiniz..




  • Merhaba benim eşimdede 2012 1.4 dizel active olanı var. Bu araçların lastik hava basıncı ne olmalı kapı kısımlarında bulamadım yardımcı olabilirmisiniz tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 2014 208 sahibiyim. Aynı yol aynı hız 50 tl lik benzinle kad oil 120 130 km, total 110 120 km, shell 90 100 km . Her defasında depoyu sıfırlamaya çalıştım. Shell den aldığım benzinle az gidiyor ama motor sesinde azalma, vites geçişlerinde hissedilir hızlanma gözlemledim. Shell den benzine devam edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @haacar Teşekkürler. Normal şehir için kullanımda rahatsız etmiyor. Ancak uzun yolda 100 km geçinde özellikle devir arttığında çok ses yapıyor. Bir de benim ev biraz yüksek bir yerde hergün rampa çıkıp inerken motor canını verdi verecek gibi bir his yaratıyor. Servise gidip dengeleyeci mil olayını bir sorayım bakalım bir sorun var mı. Test aracı olayını bende düşündüm ama yeni motorlar benim araçtakinden daha farklıymış sanırım. 1.0 VTi araçlar varmış. İkinci el ilan sitelerinden belki bi araç sahibini bularak test etmeyi düşünüyorum.

    @programmer_onur Devir 2500 geçtimi başlıyor sıkıntı. Normalde aracı sakin kullanan birisiyim. Alt devirler de yani. Sadece rampa çıkarken mecburen belirli bir devir yakalamak gerekiyor.
  • Hocam en iyisi, Shell, bp, PO.. Diğerleri performans ve ses bakımından Hoşuma gitmedi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkidolilo F kullanıcısına yanıt
    Frene Zayıf basarsanız birçok hillholder çalışmaz. Kuvvetli basarsanız Çalışır. Hem 208 hem Astra var, ikisinde de böyle

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    Merhaba benim eşimdede 2012 1.4 dizel active olanı var. Bu araçların lastik hava basıncı ne olmalı kapı kısımlarında bulamadım yardımcı olabilirmisiniz tesekkurler

    Araçta tek kişi ve yük yoksa Ön 32 arka 31 ya da hepsini 32 yapabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Kaç zamandır 50 bin lira altı sıfır km araç bakıyorum. Mitsubishi Attrage'da karar kılmış gibiydim. Fakat 1.2 benzinli etg şanzımanlı ve Active donanımlı 208 de radarıma girdi. Aracı test etmedim henüz. En kısa zamanda bir test sürüşü yapmak arzusundayım. Fakat bayide incelediğim kadarıyla iç malzeme kalitesi Attrage'dan daha iyi.

    Attrage'a göre eksileri; yarı otomatik konforsuz şanzımanı, daha ufak bagaj hacmi, garanti süresinin az olması.

    İç malzeme kalitesinin bir tık daha yukarıda olması, daha şık dış tasarımı ve ikinci elde değer kaybının Atrrage'a nispeten az olması ise artıları.

    Her ikisinde de atmosferik motor var.

    208 de yapacağım test sürüşü seçim yapmamda belirleyici olacak.

    Kırmızı renk düşünüyorum. Bu renk kullanan var mı aranızda? Lokal bazlı kabarma/dökülme sorunu yaşayan oldu mu? Zira kırmızı renk bu konuda sabıkalı:)

    Şehir içi reel yakıt tüketimi 6.5 litreyi geçer mi? Genelde ortalama hızım 30 km oluyor. Bu ortalama hız düzeyinde 6,5 hatta 6,8'e razıyım. 7 ise psikolojik sınır benim için.

    Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorrento

    Merhaba Arkadaşlar,

    Kaç zamandır 50 bin lira altı sıfır km araç bakıyorum. Mitsubishi Attrage'da karar kılmış gibiydim. Fakat 1.2 benzinli etg şanzımanlı ve Active donanımlı 208 de radarıma girdi. Aracı test etmedim henüz. En kısa zamanda bir test sürüşü yapmak arzusundayım. Fakat bayide incelediğim kadarıyla iç malzeme kalitesi Attrage'dan daha iyi.

    Attrage'a göre eksileri; yarı otomatik konforsuz şanzımanı, daha ufak bagaj hacmi, garanti süresinin az olması.

    İç malzeme kalitesinin bir tık daha yukarıda olması, daha şık dış tasarımı ve ikinci elde değer kaybının Atrrage'a nispeten az olması ise artıları.

    Her ikisinde de atmosferik motor var.

    208 de yapacağım test sürüşü seçim yapmamda belirleyici olacak.

    Kırmızı renk düşünüyorum. Bu renk kullanan var mı aranızda? Lokal bazlı kabarma/dökülme sorunu yaşayan oldu mu? Zira kırmızı renk bu konuda sabıkalı:)

    Şehir içi reel yakıt tüketimi 6.5 litreyi geçer mi? Genelde ortalama hızım 30 km oluyor. Bu ortalama hız düzeyinde 6,5 hatta 6,8'e razıyım. 7 ise psikolojik sınır benim için.

    Saygılarımla.



    Merhaba, attrage ve 208 arasinda ben kesinlikle bu aracı seçerdim. Şanzıman çok konforlu olmayabilir ama yaşattığı sarsıntı bir düz vites arabadan daha konforlu. Bu tür şanzımanları full otomatiklerle karşılaştırmamak lazım diye düşünüyorum.

    Renk konusunda ise bende lav kırmızı var. Renk gerçekten çok güzel ve araca çok yakışıyor. Ama bende kaput bölümünde araç yıkandıktan sonra fındık büyüklüğünde bir vernik kalkması oldu. Aynı şekilde programmer_onur isimli arkadaşımızın da aynı renkli aracında bazi boya sorunları var. Eğer araç kapalı mekanda kalacaksa, dikkatli bakacaksanız kırmızı alın derim. Ama araç dışarıda bekleyecek ise, çizilme ihtimali çok ise beyaz ya da rötuş yapması kolay olan bir renk seçmenizi tavsiye ederim. Kırmızı renk araçlar bütün markalarda hassas.

    Yakıt konusunda ise ben çok memnunum, dizeli aratmıyor neredeyse. 7000kmye yaklaştım ve 7000kmde toplam 5,7 litrelik bir ortalamam var. Konya trafiğinde kullanıyorum. Ankara için 1, istanbul için 1,5 litre daha eklemek sanırım daha mantıklı bir fikir ortaya çıkaracaktır.

    Performans konusunda ise katolog değerlerinde 14 saniye gibi bir 0-100 verisi mevcut. Yalnız gündelik kullanımda araç bu kadar hantal hissettirmiyor. 3000 devirden sonra araçta belirgin bir performans artışı var. Üçüncü vitesten sonra araç gayet seri ve esnek, zaten sollama, hızlanma gibi eylemleri genelde 3. Vitesten sonra kullanıyoruz uzun yol gibi ortamlarda. İlk iki viteste geçişler belirgin fakat performans konusunda diğer araçların gerisinde kalmaz. Yokuş çıkarken, inerken veya bunun gibi durumlarda vitese kulakçıklardan manuel olarak müdahale etmeyi öğrendiğiniz vakit araç zevkli bir hal alıyor. Düz vitesli aracın viteslerini kulakçıklardan değiştirdiğinizi hayal edin. Yokuşlarda falan boğulmuyorsunuz vitese müdahale ettiğinizde yokuş çıkmadan önce.

    4500devirden sonra araçtan v6 sesi geliyor 3 silindirli olduğu için araç ilk çalıştığında ise sanki dizel gibi bir sesi var, ısındıkça sessizleşiyor.

    1.2 motor peugeot 208, 301, citroen c3, ds3, c-elysse, c4 cactus gibi araçlarda da var. Yedek parça sıkıntınız olmaz.

    NOT: İki farklı konuya yazmışsınız, ben de iki konuyu da cevaplamaya çalıştım :) Maksat başkaları da okusun :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler merhaba bir cahil sorusu olarak algilayin bunu. Valla yazmaya utandim, gunlerce bekledim. Ameliyatli yerime vurmazsaniz sevinirim.

    1 haftadir ozellikle aksam 7'den sonra arabayla disari ciktim. Arabanin on cami ve sagdaki soldaki kelebek aynalar bugulandigi icin yolda zorluk cektim. Hadi on cami silecekle hallettim de dikiz aynalarini kullanamadim bildigin.

    Simdi her kombini denedim. Klimayi kapatip cami actim bugu gitmedi. Cami kapatip klimayi ayaklara verdim gitmedi. İkisini de actim bugu azaldi. İkisini de kapattim araba sauna'ya dondu. Valla denemedigim sey kalmadi gibi.

    Lutfen ilkokul bebesine anlatir gibi birisi bana fen bilgisi anlatabilir mi ?

    Not ; Baktim milletin boyasi cikmis, sanzuman dagilmis. Derdimi opeyim evet ama benim sorunum da bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KBV hocam Active donanımdı sizinki. Buğu çözme düğmesi arka camı çözer. Birde elektrikli ısıtmalı yan aynalar. Ön cam ve iç yan kelebek camı kombine olarak buğusunu çözmek için; önce fan hava yönlendirmesini ön cam ile göğüs ARASI bir konuma döndürerek çevirin. AC yani klimayı açıp fan konumu en az 1-2 yapıp hem ön cama yönlendirmeniz, ilaveten yatay hava kanallarını da esağ ve sol kelebek camın dibindeki kanatları elinizle bu camlara yönlendirmek suretiyle çözebilirsiniz.

    Bu arada hava 40 derece, buğu ne alâka?

    Pek ilkokul anlatımı gibi olmadı ama :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 14 Ağustos 2015; 23:18:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    KBV hocam Active donanımdı sizinki. Buğu çözme düğmesi arka camı çözer. Birde elektrikli ısıtmalı yan aynalar. Ön cam ve iç yan kelebek camı kombine olarak buğusunu çözmek için; önce fan hava yönlendirmesini ön cam ile göğüs ARASI bir konuma döndürerek çevirin. AC yani klimayı açıp fan konumu en az 1-2 yapıp hem ön cama yönlendirmeniz, ilaveten yatay hava kanallarını da esağ ve sol kelebek camın dibindeki kanatları elinizle bu camlara yönlendirmek suretiyle çözebilirsiniz.

    Bu arada hava 40 derece, buğu ne alâka?

    Pek ilkokul anlatımı gibi olmadı ama :)

    Bak bi onu denememistim yarin deniyim.

    Hem de nasil bi bugu. Dun gece arabayi kenara cektim. Bugu disardan oluyor bir de. Kelebek camlari falan silip oyle devam ettim yola. Hani disarisi sicak araba soguk ondan olur diye dusundum. Klimayi kapatinca daha cok bugulaniyor. On ve yan camlar komple bugu oluyor tamamen. Valla 1 hafta icinde yagmur da yagdi sicak da oldu serin de oldu ama bugu hep sabit kaldi. Basit bir seyi yanlis yapiyorum ama cozemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Makyajlı 208 alan yokmu arkadaşlar.
    Şu mirror screen olayını merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende 1.6 VTİ Allure var 2012 model. LPG taktırmayı düşünüyorum. Hangi marka taktırayım? VTİ olması sebebi ile problem yaşar mıyım? Açıkçası nette 208'e LPG taktıran pek birini bulamadım, zaten çok kullanıcısı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tungaalper -- 16 Ağustos 2015; 23:09:23 >
  • tungaalper kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla eski 308 deki 1,6 vti 120 hp motorla aynı motor.eğer öyleyse bu konudaki kullanıcılardan bilgi alabilirsiniz.308 vti motora LPG taktıran var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 model 1.2 vti etg aracımız kalkışta titreme ve silkeleme şikayetleriyle bugün servise götürüldü. inceleme sonucu şanzımanı sökmüşler ve istanbul a göndermişler. garanti kapsamına girmezse 2000 tl masrafı var demişler. garantiye girip girmeyeceği istanbul daki incelemeden sonra belli olacakmış..
  • haacar kullanıcısına yanıt
    2000tl mi? Hocam dsg sanziman mi bu? Nasil bir sorun ki acaba o kadar masraf cikmis?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9899100101102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.