Şimdi Ara

Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
169
Cevap
7
Favori
20.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Yaklaşık 10 gün önce aldığım aracımla ilgili görüşlerimi, zaman içerisinde de tecrübelerimi paylaşmak için bu konuyu açtım. Yaklaşık 2,5 yıl Peugeot 3008 kullandıktan sonra beklentilerime daha çokcevap verecek bir araç arayışına girdim. Yaklaşık 3 ay boyunca aşadıdaki tüm modelleri tek tek test edip araştırdım,fakat yanlarındada belirtiğim üzere bir türlü kafama yatmayan kısımları oldu;

    1) Captiva : İç mekan trim sesleri, yüksek yakıt tüketimi ve 2 çeker oluşu
    2) Sportage: Aslında neredeyse alacakken Çelik motorun aptal fiyat politikası yüzünden vaz geçtim. Euro düşünce fiyatı bir anda TL ye çevirdiler.
    3) ix 35: İç dizaynı beğenmedim.
    4) Ford Kuga: İç mekanı dar, Bir türlü çekici gelmedi , yeni kasa çıkacak
    5) Nissan Xrail: Yüksek tüketim , Sert araç
    6) BMW X3 :Malesef çok yüksek fiyat. (Gönlümden hep o geçti)
    7) Fiat Freemounth: İşçilik zayıf , görsel olarak hitap etmedi , Arka koltuk diz mesafesi çok az.
    8) VW Tiguan: DSG şanzıman ve berbat ötesi iç dizayn.
    9) Honda CRV: Diesel 2.2 ile geliyor. Herkeste var. Çok yakıyor.
    10) Subaru Forester: İç mekanı dizaynı ve yol sesi.
    11) Audi Q5: Çok yüksek fiyat ve dar arka kısım.


    Kriterlerimi oluşturduğumda araç benim için;

    1) Süspansiyon sesiz ve yumuşak olmalı
    2) Ben aracı kullandığımda sürüş pozisyonumu değiştirmeden arkada rahatça biri oturmalı.
    3) Diesel olmalı. Sadece az yaktığı için değil sunduğu tork değerleri için.
    4) Manual olması sorun değil, tam otomatikte olabilir.
    5) Şehir içi fabrika verisi 8lt altında olmalı.
    6) Test sürüşlerinde araç sessizliği 63db aldında tespit edilmiş olmalı.
    7) Kendini ispatlamış bir 4 çeker sistem.

    Kriterlerim, bütçem ve piyasada olan modeller tam bir 3 bilinmeyenli bir denklem oluşturdu. Kia Sportage aklıma en çok yatan model olmuştuki , tam almak için karar verdiğmde euro fiyatla 98 e gelirken
    Fiyatı tl ye çevirip 105 tl yapınca kesin bir kararla vazgeçtim. İstinye taraflarındaki showroomları gezerken Subaruya da uğradım. Forester ve XV yi tekrar görmek için. Aslında Foresteri Çekmeköyde test etmiş fakat iç dizayn ve yol sesi nedeniyle elemiştim (herkes benim gibi hassas olmaya bilir bu konuda). Fakat İstinyede daha önce varlğından bile haberdar olmadığım bir model gördüm. OUTBACK...
    Dış dizaynı bir X3 olmasada iç dizayn ve kalite algısı muhteşemdi. İçeri oturup koltukları ayarladığımda arkaya geçip sıkışmadan geniş geniş oturunca işte bu dedim. :) Sırtı yatan arka koltuklar gönlümü birkez daha feth etti. Fiyatını sorduğunda arkadaş 2.5 benzinli ve otomotik diyip ekledi 145.000tl... Bütçem 100.000 civarı olduğu için vay be diyerek uzaklaşmaya başlarken satıcı arkadaş bir de Manual dizeli var dedi.
    Ve işte o an neden olmasın dedim,fiyatı bütçem civarlarındaydı. Eve döner dönmez pekte tanımadığım Subaru markasının tarihinden başlayarak araştırmalarım 1 ay sürdü.
    Subaru 2ci dünya savaşı öncesi aslında Uçak üreticisi olarak çalışırken , savaş sonrasında otomativ sektörüne yönelmiş. Yani Subarunun boxer motoru aslında pervaneli motorlardaki yıldız motorlardan uygulanan bir fikirdir. Sıralı motorlara göre bariz artıları olduğunu markayı tanıdıkça öğrendim. Öncelikle Boxer motor vibrasyonsuz ve sessiz motorlardır nedeni volan üzerinde pistonu yukarı itmek için karşı ağırlığa ihtiyaç duymamasıdır. Yatay yerleşimden dolayı ağırık merkezi aşagıdadır ve motor aracın tam ortasında olduğu için sağ ve sol dönüşlerde aracın tepkileri stabildir. Ekliyeceğim videolardada görebilirsiniz.

    Subarunun 4 çeker sistemi 3lü roller testten geçebilen yegane markalardan biridir. Bir digeride BMW Xdrive sistemidir. Markanın Servis yedek parça imkanlarınıda araştırdıktan sonra kararımı verdim.
    Öncelikle Subaru Türkiyede Butik bir marka ve müşteri kitlesi belli. Subarunun en çok tutulduğu ülke ise Amerika ve Edmunds gibi tüketici derneklerinin değerlendirmelerinden 5 üzerinden 4,5 yıldızla değerlendirilmiş. Subaru = güvenilir Marka olarak geçiyor.

    Outbacke geri dönelim, teknik verilerinde 150 BG motor ve 7,7 lt şehir içi tüketimi diğer markalardan yaklaşık 1,5- 2lt az yakıtı ile kıyasladığımda oldukça makul olduğunu gördüm. Teknik verileride inceledikten sonra gördümki Subaru her detaylı incelemede bana biraz daha yaklaşıyor ,bir yandanda bu markanın Türkiyede yeteri kadar tanınmamasına mana veremiyordum. Kararlarımı sürü psikolojisine göre değil gerçek değerlere göre veren ve araştırmaları insanların algısına değil teknik verilere dayandıran biri olduğum için OUTBACK te karar kıldım. Aldıktan sonra iyiki Sportage alamamışım dedim, ve benden 2 hafta önce Sportage alan ve aracımı inceleyen arkadaşın gözlerinde pişmanlığın izlerini gördüm. Asla demiyorumki Sportage kötü bir araçtır ,bizler tüketici olarak her zaman paramızın alabileceği en iyi seyi almak uğraşırız... Fiyat / Performans ilişkisi. Ayrıca Outback Amerikada 2010 sensinde yılın SUV aracı seçilmiş.

    Karar verdikten sonra 5 ayrı bayiden fiyat alarak fiyatı minimuma düşürüp 115.000tl ye Alarm, Orjinal Flyaudio müzik seti, çeki demiri ve park sensörünüde fiyatın içerisine dahil ettik. Bayraktar Çekmeköy Bayisindeki Yezdan hanımın çabaları netice verdi ve aracı o bayi üzerinden satın aldım. Müşteri Temsilcisi bayan hakikaten olası gerektiği gibi Müşteri ile Bayi arasındaki köprüyü çok başarılı şekilde kurdu ve aracı alma ve teslim aşamasında inanılmaz bir iş bitiricilikle noktayı koydu. Şöyle söyleyeyim araç stoktan çıkıp bayiye ulaştıktan tam 1 gün içerisinde aracın plakasını çıkartıp aracı teslim etti. Subaru almaya niyetiniz varsa muhakkak İstanbul Çekmeköy bayisi ile görüşün derim.

    Aracı teslim alalı 250 km oldu sadece ,ve şu noktada paylaşmak istediğim en önemli husus Diesel Motorun sessizliği, lineer çalışması ve verimliliği oldu. Maltepe-Bakırköy Pazar günü ortalamam 6,8 ltdir. Diğer bir hususta Süspansiyon sisteminin tok ve sessiz çalışması oldu. Uzun ve yüksek bir araç olmasına rağmen düşük ağarlık merkezi ve sürekli 4 çeker özelliği ile sedan bir araçtan çok daha başarılı yol tutuş özellikleri var. Dik bir yokuşta öndeki araç patinaja düşüp kalkamazken, ben yanından patinaj bile çekmeden kalkarak ilerledim ve ilk testimide yapmış oldum.
    Biraz foto ve video paylaşalım;

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 8 Şubat 2016; 15:07:42 >







  •  Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi
     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


    Alıntıları Göster
    Resimleri tek tek eklemem gerekiyor sanırım..

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Resimleri tek tek eklemem gerekiyor sanırım..

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


    Alıntıları Göster
     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


    Alıntıları Göster
    Bu arada Subarunun kalitesini incelerken eski araçlarının kondisyonlarına baktım..150.000km araçların deri koltukları halen dipdiri, ve araç sahipleri sadece bakım için servise gidiyorlardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Bu arada Subarunun kalitesini incelerken eski araçlarının kondisyonlarına baktım..150.000km araçların deri koltukları halen dipdiri, ve araç sahipleri sadece bakım için servise gidiyorlardı.

    Alıntıları Göster
    Öncelikle Subarunun AWD testini görelim. :) Aslında aracı almamda bu videoların çok etkisi oldu diyebilirim.




















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 10 Kasım 2016; 16:1:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Öncelikle Subarunun AWD testini görelim. :) Aslında aracı almamda bu videoların çok etkisi oldu diyebilirim.



















    Alıntıları Göster
    Önden fırlayan Subaru Outback ve diğerleri.. Symetric AWD etkisi..











  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Önden fırlayan Subaru Outback ve diğerleri.. Symetric AWD etkisi..









    Alıntıları Göster
    ADAC Testi



    Buda SUBARUYU SUBARU yapan özellik. Wet Grip traction






  • kazasız belasız güle güle kullanın. hayalimdeki araba.tahminimce 8 yıl sonra üretimi bitmez ise bende bir tane alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    kazasız belasız güle güle kullanın. hayalimdeki araba.tahminimce 8 yıl sonra üretimi bitmez ise bende bir tane alacağım.
    Allah razı olsun, inşallah nasip olur sizde.. Merak etmeyin olumlu yada olumsuz tüm bilgileri burda paylaşacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Allah razı olsun, inşallah nasip olur sizde.. Merak etmeyin olumlu yada olumsuz tüm bilgileri burda paylaşacağım.

    Alıntıları Göster
    Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın, size önerim kartepe sapanca taraflarına karlı bir havada gitmeniz çok zevk alacaksınız özellike sapanca'da subaru kullanan çok, çok heybetli bir araç dikkat çekici, ayrıca legacy Sw modeline çok benziyor.

    subaru forumlarında buluşmalarda oluyor genelde impreza ağırlıklı ve arada tek tük forester oluyor katılın farkınız olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C8C79990A

    Aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın, size önerim kartepe sapanca taraflarına karlı bir havada gitmeniz çok zevk alacaksınız özellike sapanca'da subaru kullanan çok, çok heybetli bir araç dikkat çekici, ayrıca legacy Sw modeline çok benziyor.

    subaru forumlarında buluşmalarda oluyor genelde impreza ağırlıklı ve arada tek tük forester oluyor katılın farkınız olsun

    Alıntıları Göster
    Aslında bu haftasonu tamda o dediğini yapmak istiyorum. Hem aracı uzunyolda görmek ,hemde karda test etmek için. Subaru forumuna kayıt olduk paylaşımlara başladık bile.
    Bugün Maltepe - İkitelli sabah 07:30 da birinci köprüden(1,5 saat) gidip sahilden dönüp feribotla hareme geçiş güzergahı için dikkatli bir kullanımla 6lt ortalamayı yakaladım. Hiç dikkat etmeden kullandığımda 7,6 lt tüketimim oldu. Subaru yakıt değerleri hususunda çok titiz çalışmış ,çünkü fabrika verisini 7,7 lt.. Eski aracımda 7-7,5lt lerde geziyordu tüketim 1,6 dizel olmasına karşın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Aslında bu haftasonu tamda o dediğini yapmak istiyorum. Hem aracı uzunyolda görmek ,hemde karda test etmek için. Subaru forumuna kayıt olduk paylaşımlara başladık bile.
    Bugün Maltepe - İkitelli sabah 07:30 da birinci köprüden(1,5 saat) gidip sahilden dönüp feribotla hareme geçiş güzergahı için dikkatli bir kullanımla 6lt ortalamayı yakaladım. Hiç dikkat etmeden kullandığımda 7,6 lt tüketimim oldu. Subaru yakıt değerleri hususunda çok titiz çalışmış ,çünkü fabrika verisini 7,7 lt.. Eski aracımda 7-7,5lt lerde geziyordu tüketim 1,6 dizel olmasına karşın.

    Alıntıları Göster
    Allah hayırlı uğurlu kazasız belasız iyi günlerde kullanmayı nasip etsin,

    Subaru deyince benim için akan sular durur, ve hayranlıkla saatlerce seyredebilirim bu aracı ...

    Yalnız subaru severleri bilgilendirmek lazım gelir, 3 lü roller testi tüm subarular için geçerli değildir, manuel vitesli hiçbir subaru da zaten böyle elektronik yönetimli bir sistem yoktur, default güç sürekli ön-arka %50 şer şeklinde viskoz kavrama olup değiştirilemez, yani ön aksta 1, arka aksta 1 teker patinaja düştüğü zaman o model subaru orada kalır, gelelim otomatik vites subarulara, bunlarda da yine ATS ve VTD olmak üzere iki tip çekiş sistemi mevcuttur, ATS AWD çalışma sistemi manuel vitese benzer ve default olarak ön-arka güç iletimi %60-%40 şeklinde olup maksimum tek aksa %90 a kadar güç iletebilmektedir, yani tek tekere bu sistem de güç verememektedir, subaruyu subaru yapan ise VTD AWD sistemi olup Variable Torque Distribution manasına gelen sistem işte tek tekere %25 e kadar güç iletebilen sistem budur, şuan satılan outbacklerde var mı yokmu bilmiyorum eskilerinde vardı, kısa bi araştırma neticesinde olmadığını öğrendim, 2.5GT Legacy ler ve 3.6R outbacklerde kullanılıyormuş, şuan için Türkiye de yok yani,

    aracınıza yazık etmeyin ve olur olmaz zor arazi şartlarına sokup aksiyon aramayın outbackiniz bu durumlarda hayal kırıklığı yaratabilir, sizin amacınız, düz asfalt ve hızlı girilen virajlar olmalı, o virajların hakkını verirsiniz eminim ...

    subaru çekiş sistemlerini kendi sitesinden inceleyebilirsiniz,

    http://www.subaru-global.com/tec_awd.html

    VTD li subaru bile bazen tökezleyebiliyor örnek videodaki gibi ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electro_g -- 9 Şubat 2013; 12:06:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    Allah hayırlı uğurlu kazasız belasız iyi günlerde kullanmayı nasip etsin,

    Subaru deyince benim için akan sular durur, ve hayranlıkla saatlerce seyredebilirim bu aracı ...

    Yalnız subaru severleri bilgilendirmek lazım gelir, 3 lü roller testi tüm subarular için geçerli değildir, manuel vitesli hiçbir subaru da zaten böyle elektronik yönetimli bir sistem yoktur, default güç sürekli ön-arka %50 şer şeklinde viskoz kavrama olup değiştirilemez, yani ön aksta 1, arka aksta 1 teker patinaja düştüğü zaman o model subaru orada kalır, gelelim otomatik vites subarulara, bunlarda da yine ATS ve VTD olmak üzere iki tip çekiş sistemi mevcuttur, ATS AWD çalışma sistemi manuel vitese benzer ve default olarak ön-arka güç iletimi %60-%40 şeklinde olup maksimum tek aksa %90 a kadar güç iletebilmektedir, yani tek tekere bu sistem de güç verememektedir, subaruyu subaru yapan ise VTD AWD sistemi olup Variable Torque Distribution manasına gelen sistem işte tek tekere %25 e kadar güç iletebilen sistem budur, şuan satılan outbacklerde var mı yokmu bilmiyorum eskilerinde vardı, kısa bi araştırma neticesinde olmadığını öğrendim, 2.5GT Legacy ler ve 3.6R outbacklerde kullanılıyormuş, şuan için Türkiye de yok yani,

    aracınıza yazık etmeyin ve olur olmaz zor arazi şartlarına sokup aksiyon aramayın outbackiniz bu durumlarda hayal kırıklığı yaratabilir, sizin amacınız, düz asfalt ve hızlı girilen virajlar olmalı, o virajların hakkını verirsiniz eminim ...

    subaru çekiş sistemlerini kendi sitesinden inceleyebilirsiniz,

    http://www.subaru-global.com/tec_awd.html

    VTD li subaru bile bazen tökezleyebiliyor örnek videodaki gibi ...



    Alıntıları Göster
    Araçlarıma hep iyi bakmışımdır, 900kmlik kullanımım neticesinde kırılgan olmayan bir yapısı olduğunu hissettirdi. Bugün aracımı hafiften uzunyol performansını görmek için sapanca taraflarına gittik. Aynı parkuru bir önceki aracım 3008 1,6 hdi ile Cruise controlle 3,8lt ortalamayı tuturmuştum. Karşılaştırma yapabilmek için aynı parkuru, 95-105 km arası hızlarda kullandım. Sonuç oldukça etkileyici.. 4,4 lt. 2.0 cc 150 bg motorda bu değerleri almak çok başarılı.

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Araçlarıma hep iyi bakmışımdır, 900kmlik kullanımım neticesinde kırılgan olmayan bir yapısı olduğunu hissettirdi. Bugün aracımı hafiften uzunyol performansını görmek için sapanca taraflarına gittik. Aynı parkuru bir önceki aracım 3008 1,6 hdi ile Cruise controlle 3,8lt ortalamayı tuturmuştum. Karşılaştırma yapabilmek için aynı parkuru, 95-105 km arası hızlarda kullandım. Sonuç oldukça etkileyici.. 4,4 lt. 2.0 cc 150 bg motorda bu değerleri almak çok başarılı.

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


    Alıntıları Göster
    133 Km sonrası

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    133 Km sonrası

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


    Alıntıları Göster
    Dikkatimi çeken en önemli şey kağıt üstündeki tüketim değerlerini çok rahat karşılıyor..
    Eski aracımla aynı parkurdaki değerler.

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Dikkatimi çeken en önemli şey kağıt üstündeki tüketim değerlerini çok rahat karşılıyor..
    Eski aracımla aynı parkurdaki değerler.

     Subaru Outback 2012 Diesel Kullanıcı Testi


    Alıntıları Göster
    Offroad için defender lazım, yazık outback sokulurmu o araziye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 9 Şubat 2013; 23:36:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Offroad için defender lazım, yazık outback sokulurmu o araziye..

    Alıntıları Göster
    Boxer motor teknolojisi...





  • Boxer diesel videolara bakarken bunu buldum...yok artık dedirtecek cinsten...

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.